Dobrý den, minulý víkend jsem se bavil s kamarády, se kterými jezdím na kole, na téma dvojkola. Nemohli jsme se shodnout, jestli se na dvojkole dá jezdit podstatně rychleji než na běžném kole. A jestli na vyvynutí stejné rychlosti jako na běžném kole potřebují jezdci na dvojkole méně energie.
děkuji za kvalifikovanou odpověď
sám na tandemu nejezdím, snad se přihlásí i někdo další. Ale jsem přesvědčen o tom, že na tandemu se jezdí rychleji, než na dvou samostatných kolech, a to ze dvou důvodů:
1) při rozdílné výkonnosti jezdců se rychlost řídí tím pomalejším z nich. Na tandemu rychlost odpovídá průměru mezi jezdci.
2) Jízdní odpor: I v případě, že budeme počítat s tím, že tandem vlivem robustnější konstrukce bude stejně těžký, jako dvě kola (jakože bude spíš lehčí - celkově méně brzd a kol), tak bude mít rozhodně menší odpor vzduchu, než dvě samostatná kola (i kdyby jela v háku). Valivý odpor pneumatik + vnitřní odpor pohonu taky bude na tandemu maximálně stený jako na dvou samostatných kolech, spíš menší.
Tandem spotřebuje k jízdě mnohem míň energie, než klasické kolo. Stačí nahlédnout do zdejších fotogalerií a uvidíš, že jízdě na tomto typu kola holdujou většinou lidi nad hrobem.:-)))
Nad hrobem sa vôbec necítim. Je to skôr o vzťahu. Keď to ide v živote spolu dobre, tak aj na tandeme to šlape ako stroj.
Tak nevím, mám tě nazvat grázlem, hajzlem, nebo postačí jen závistivec? :-))) ::-)))
:-))) Díky, zase jsem byl chvíli ve formě.:-)))
Tak příště raději v útlumu! :-))))))))))))
Ale děvče, nezlob se na senilnícího prďolu. Vždyť on jen chtěl vypadat mladě.
(I tebe možná časem postihne HO-SI-P ... B-)))
Já se vůbec nezlobím, beru to s humorem, kdybych se zlobila, tak bych nenadávala, ale razantně, nicméně decentně ho utnula. Pokud nadávám, tak je na tom náš chlapec ještě velmi dobře! :-))
:-)))
Zavidi ti mladi!!!!!!
Je to tak, z vlastnej skúsenosti to môžem potvrdiť.
Aj denná dávka pre turistiku môže byť väčšia.
A hlavne : nikdy sa nebudete hádať kto komu chce ujsť.
Ale pozor ! Dôležité je správne hustenie pláštov, pretože podhustenie je kvôli väčšej váhe poznať výraznejšie. A
Používáme ho, jezdí to rychleji, ale záleží na převodech, pokud je to dobře zpřevodované, dá se jet na rovince cca 50km/hod. při výkonu, kterého je třeba na singlu na 30-35 km/hod. Ale jde jen o můj odhad, odborně to nedokážu vypočítat. Prostě je to rychlejší.
..kdyz uz tak hacek nebo zadak
Jsem ten tahoun vzadu, nicméně to má výhodu. Když kapitán vpředu přestane "táhnout", ale jen navolno točí nohama, poznám to na jeho lýtkových svalech, zatímco on nevidí nic a diví se, proč to do toho kopečka jde tak ztuha! Nevýhoda: když kapitán vymetá díry a neřekne mi to předem, nadhodí mě to vzadu jako vzteklá kobyla. :-))))))
este bych k tem dvema pridal lehokolo- jak rychle to jede pri stejnem mnozstvi energie? , jakou rychlosti to prumerne jede. treba pri nejakem dennim vyletu ujedu o dost vic nez na beznem kole (?)
Souhlasím se vším, co uvedla Švestka. Jízda na tandemu zákonitě spotřebovává míň energie, zadák je pořád "za větrem" takže se mu šlape snáž. Také se lépe překonávají takové ty krize těsně před vrcholem stoupání. Jestli se dá jezdit podstatně rychleji netuším, rychle nejezdíme, ale rozhodně ujedeme v pohodě delší trasu na tandemu než na sólo kolech.
Co se sehranosti týče, je to horší než kánoe, tam když se háček urazí, tak založí pádlo do špičky lodi a zadák naň pádlem nedosáhne, aby ho přivedl k rozumu :) Na tandemu se nesoulad projeví velmi rychle, stejně jako ochota přizpůsobit se druhému. Třeba jeden z našich synů je silný individualista a s ním se na tandemu jezdit prostě nedá. Největší nervy jsou to pro toho, kdo sedí vzadu (to jsem obvykle já), když se řítíme 60 z nějakého kopce samá serpentina, tak jsem se naučil se nedívat, protože občas jsem měl strachy sevřené půlky.
To jsi mi pripomnel jeden clanek z nemeckyho (myslim) BIKE- magazinu. Jeden redaktor chtel vyzkouset, co obnasi jizda na tandemu, konkretne s mistrem sveta v downhillu, na sjezdovce a na DH specialu pro dva :o))) I pres psanou formu reportaze bylo skoro citit, ze mu ty sevreny pulky moc sevreny nevydrzely :o)))
Tak to je hezký, dávám ti hlas, protože jen z popisu je ten zápach cítit! My jsme v Karlovicích jeli z kopce rychlostí přes 60 km, to ani nedržím ty půlky, jen bezmocně řvu a vykřikuju hanlivá slova, v tu chvíli je mi jedno, jestli jsem za dámu či za hokynářku.
Petrp má pravdu, souhra je nezbytná, když se jeden naštve, druhý to musí oddřít. Jednou se nám stalo, že jsme chtěli přejet napříč hlavní silnici, Slávek nepočkal, chtěl to stihnout před autem přijíždějícím zprava, nepostřehl, že jsem nenasedla, takže on se rozjel a já rozběhla, nic jiného mi nezbylo, slézt jsem z toho nijak nedalo. To auto zastavilo a chlap se smál, musel na nás být děsný pohled. Slávek šlapal jak o život, já s roztaženýma nohama běžela jak o život, nahrát to, tak kamera v "Neváhej a toč" musela být naše! :-))
Připoměla jsi mi knihu Tři muži na toulkách, spor manželů Harisových: "Jak si mohla slyšet Seskoč! když jsem křičel Drž se!"
S tím rozjížděním, to je vlastně také jedna z náročnějších operací na tadnemu. Jezdím střídavě se synem a s manželkou v kapitánské pozici. Se synem se rozjíždíme v podstatě tak, že on to svojí silou urve a já se srovnám podle něj. S manželkou musíme tandem rozjíždět společne, takže když spolu delší chvíli nejezdíme, vyslechnu si několik nadávek, že se vzadu při rozjezdu flákám nebo, že jsem prudce vyrazil a kdo to má řídit.