Nazdar,
u kola Author Reflex s vidlicí RST TR-PROI jsem cca po 500 km (ale mohlo to tak být již od počátku) vypozoroval,
že uzamčená vidlice i po kratší jízdě klesne cca o 3-5 mm.
Zamčení je seřízeno na doraz.
Prosím jezdce na kolech se stejnou vidlící o jejich zkušenosti, předpokládal jsem, že vidlice po zamčení
by neměla mít vyjma brutálních průjezdů výmoly žádný
pohyb. Dík předem.
Petr
Copak tady nikdo nejezdí na krosu Author ?
mam dva horaky, kazdeho s jinou vidlici - a delaji obe totez...takze to je asi normalni. je to vzdy jen o zdibec, urcite nevic nez pul centaku.
Jo, jo, asi je to normální. Můj 100mm Suntour při zamčení klesne třeba i o třetinu zdvihu.
O třetinu zdvihu a ještě k tomu v uzamknutém stavu...? Tady asi bude něco špatně ;-)
Ona samozřejmě neklesne hned po nasednutí, ale až po nějaké době jízdy. To už je normální, ne?
Pokud je opravdu zamčená, tak určitě ne...
Tohle vypadá spíše na únik nebo malé množství oleje, špatné těsnění nebo na proražení... Každopádně bych s tím asi šel rovnou do servisu...
No do servisu se s tím rozhodně nechystám. Hned při koupi toho kola mě upozorňovali, že i po zamčení se ta vidle trochu hejbe. Prej aby se tam něco „nerozbilo“.
No, hýbat se to možná může, ale určitě ne o třetinu zdvihu...
Jak říkám, bylo to nějakých 2-3 cm z 10 cm. Takže přibližně třetina až pětina.
Pokud to je opravdu při zamčeném stavu, tak je to asi špatně. Jistý si na 100% ale nejsem, tuhle vidlici jsem zblízka nikdy neviděl.
Kdyby to ale bylo v otevřeném, tak je to v pořádku, jedná se totiž o doporučený tzv."sag".
Podle toho jak to zatím popisuješ to vypadá spíše na netěsnost. Když se to hne po nějaké době...
Aby jsme si opravdu dobře rozuměli: já nejsem ten, kdo toto téma zakládal a tudíž si nejsem vědom, že by moje vidlice Suntour X100 byla poškozená. Do diskuse jsem se jen připojil s mojí zkušeností. Tak mě prosím nestraš s netěsností vidle a návštěvou servisu :)
;-)
No, jestli Ti to dělá to samé, tak to na ten servis vidím stejně ;-)))
Počkejte jestli se k tomu nevyjádří ještě někdo jiný, třeba se pletu, no...
Tak to doufám, že se pleteš :)
Na servis nemám jednak čas a pak ani náladu. Já vidlici stejně už radši nezamykám, protože když jím pak zas odemknu, tak mi přijde, že nějak zlenivěla.
S tou poslední větou jsem si asi nahrál, co? Já do servisu ale nechci a nechci :)
Tak já se tedy přidám. Mám vzduchovou Pace a v zamknutém stavu jsem nezpozoroval, že by mi klesla byť jen o kousek. Pokud ti tvoje vidle klesne během krátké doby až o tři centimetry tak si myslím, že je tady něco v nepořádku...
Ufff, už jsem myslel, že mne v tom všichni necháte samotného ;-)
Já jen přidám, že na svém Manitou Axel mám TPC lockout a ten jí také úplně znehybní. Je tam sice malilinkatá vůle, ale asi jen 2-3mm. Takže z toho jsem vycházel především. I u mého kamaráda co má na kole RST Gilu SL s click-lockoutem, se to skoro vůbec nehne...
Hmmmm, evidentně mě chcete znejistit.. Asi k večeru sednu na kolo, zamknu vidli a budu pečlivě pozorovat, co se bude dít a pak dám vědět.
U drtive vetsiny vidlic, Suntour nevyjimaje (mozna u vsech, ale nebudu tu kecat) je LockOut vlastne uzavreni prutoku oleje v tlumici patrone. Pokud ti vidlice i v zamcenym stavu postupne klesa, znamena to, ze ti tou patronou protika olej. Tzn. = neco neni v poradku, Jarda to diagnostikoval podle me spravne.
Dík za vaše zkušenosti, budu tedy předpokládat, že pokles vidlice po jízdě o max. cca 0,5 cm je normální u tohoto provedení. Při pokusu propérovat na místě hned
po zamčení před jízdou se vidlice ani nehne. Výše uvedený pokles při jízdě se hned po zastavení a uvolnění
zatížení vidlice vyrovná a mnoho lidí si toho patrně
ani nevšimne.
Tak fajn, dokonale jste mě zvyklali. Řekněte mi někdo prosím, jak se má chovat ZAMČENÁ vidlice, když se na ní jen zhoupnu..
Neměla by udělat nic, prostě se má chovat jako pevná...
Teprve až když dostane pořádnou ránu někdy za jízdy, tak by měla zafungovat pojistka a otevřít se. U RST o takové vymoženosti ale docela pochybuji ;-)
2 Jarda:
Klasickej LockOut by prave nemel povolovat vubec. Coz je sice vyborna vec, ale takovou vidli muzes zase prorazit, poskodit.
Jako takovou "pojistku" beru treba system "blokovani" Motion Control u vidlic RS, i kdyz je to vyrobcem oznaceny jako inteligentni system pruzeni. Zkratka ne nijak pevnej lock (s malym rozsahem pohybu), co se narazem na prekazku podle nastavene sily castecne odemce, takze nedojde k poskozeni vidlice.
2 Vasek:
Možná, že jsem to s tím servisem trochu zdramatizoval, no ;-) Třeba se to dá zmáknout doma... Mělo by tam být něco, co je na to přizpůsobené a jednoduše se to vymění. Každopádně to zabrání poškození vidlice nebo té tlumící patrony. Nevím no, zatím jsem to nepotřeboval ;-)))
2Jeremias:
Netusim, jak je na tom Lock u Suntouru s pevnosti zamceni (mas Suntour, pochopil jsem to dobre?), ale pokud po nasednuti a zamknuti je vidle tuha a po chvili jizdy poklesne zdvih skoro o tretinu, jak jsi uvadel na zacatku, nacez se po odemceni zase vrati zpatky, tak tohle se mi teda v poradku nezda.
Tohle jsme nicmene psali s Jardou uz na zacatku.
Zařadím to třeba sem, ať nenatahuju tu nudli. Je to pro všechny:
Spíš už je to u více vidlic jinak. Teď nebudu mluvit za všechny typy, ne u všech to tak musí být (všechny vidlice neznam), ale snad u všech Foxek, u všech RS s motion cotrol, u některých Suntourů (minimálně Epicon a Axon) se lock chová následovně:
- všechny mají systém chovající se stejně jako motion control, i když se tak u Foxe a Suntouru nejmenuje a není to uvnitř konstrukčně totožné
- jen některé RS s motion controlem umožňují nastavení uživatelem, ostatní mají dané nastavení od výroby
- nedochází k úplném uzavření průtoku oleje
- podle toho jak je nastavený systém, tak vidlice i při zamčném stavu pruží a podle toho se i snadno/hůře dostává do zdvihu
- rozsah pohybu po zamčení je 0-3cm dle nastavení vidlice (tím myslím dle nastavení floodgate - to je ta část systému motion control, která zajišťuje ten lock nebo nastavení od výroby u těch ostatních) a dle jejího zdvihu
- ponoření do zdvihu odpovídá sagu při otevřeném locku, tzn. ve stoje klidně může v zamčeném stavu být v 1/3 zdvihu i když byla zamčená v nezatíženém stavu
U těch typů, které jsem jmenoval je to normální a žádný servis nepotřebují.
Oproti tomu třeba Manitou (určitě Skareb, Axel) mají tvrdý lock a tam se vidlice opravdu po zamčení ani nehne a zcela to uzavře průtok oleje.
Jak je to u té RST netuším.
A ještě doplnění. U RS, když se floodgate nastaví na minimum, tak dokonce už nedojde k locku vůbec a je to v tu chvíli v podstatě otevřená vidlice, která má jen více zatlumenou kompresi. Postupně se zvyšováním nastavení floodgate se zvyšuje tlumení, až dojde i k locku pro menší sílu a postupně s dalším zvyšováním nastavení floodgate narůstá ta síla, která lock otevře.
Pro minimální nastavení floodgate tedy vidlice i v "zamčeném" stavu chodí normálně v celém zdvihu a vlastně zamčená není (i když je přepnutá v poloze zamčeno).
Zdar,
cetl jsem tvuj prispevek o locku na EPICONu. Ma tu vidlici druhy den a uz mi nefunguje LOCK. Nevis vcem by mohl byti problem ? Da se lock na teto vidlici znicit ? Kdyz vidli zamknu tak se chova uplne stejne jako nezamcena.
Dik
Pavel
Spravny mail je : [email protected]