Ukažte mi nějakej co inzeruje jiný než doporučený ceny od výrobce. Myslím u letošních kol ne u nějakých výprodejů. Projel sem x webu a mají snad kartelovou dohodu, že všichni prodávají za stejno. Kde pořád vidíte ty skvělý internetový ceny u kol?
Internetovy obchody sou levnejsi nez normalni,jinak by nemohly existovat...a jestli si projel x stranek a nic si nenasel,tak fakt nevim,kde ses dival..a komponenty sou spis levnejsi,nez cely kola..
místo těchhle řečí hoď jeden, dva odkazy kde mají celý kolo levnější než za doporučenou cenu, já takovej opravdu nenašel
Sleva na nová kola podle bodového systému - třeba bikestore.cz
Zkus si někdy kolo sám složit a pochopíš ;-)
na co jako odpovídáš. nějak mimo téma. Ptám se kde máš levnější ten e-shop oproti kamené u hotových kol.
Zvedavče! Zkus www.kupkolo.cz
http://www.kupkolo.cz/produkty/Cela-kola_21...
prostě doporučená cena!
špatně se hodil odkaz. " http://www.kupkolo.cz/produkty/Cela-kola_21... "
Zkus si tam zavolat. Mají uvedené slevy pro loňské modely - tyto modely už ale nejsou. Prodali mi letošní model (Kola) za tu slevovou cenu!
Ten vyšší model tam ani ve slevě neměli a myslím, že kdyby prodávali levněji tak se tím chlubí a nebudou udávat doporučené ceny. Nakonec ale zeptat se jich můžu, díky.
Je fakt, že Wakan ve slevě není - pouze Wakita, Kola a Matto.
Já si normálně objednal Kolu 06. Majitel se mi ozval 2. den zpět, že tyto už bohužel nejsou, ale jestli bych za stejnou cenu vzal nový model. Tak jsem souhlasil.
V nedalekém kamenném obchodě mi nabídli slevu 1000 (starší model už také neměli), tady to bylo 3500 - někdy v březnu.
Tyhle doporučený ceny bývají pouze u některých značek jako Author, ale ani tam to není pravidlem.
Hoď odkaz na nějaký konkrétní, který je na netu za doporučenou cenu a já ti najdu stejně dobré nebo lepší kolo jiné značky, které se na netu prodává za lepší cenu.
Platí to ale většinou jen od určité ceny. U kol kolem 10tis. netušim jak to je, ale rozhodně to platí pro kola od 20tis. výše.
Tak už to vidím výše, jedná se o crosse, tak tam nevím, tam nemám moc přehled. To co jsem napsal platí pro biky.
Myslíš, že tam to bude jiný. Přece i biků máš doporučený a když říkáš, že je prodávají levnější tak u croosů by to mělo být obdobný nebo snad ne?
U crossů je mnohem menší výběr úplně všeho, jak celých kol, tak hlavně komponentů jako vidlice, kterých se dobře fungujících na crosse dělá zcela minimum a jsou drahé.
Nevím proč to tak je, když crossů se neprodá vůbec tak málo, ale je to tak.
A u biků to pak nemusí být často tím, že by ta cena byla menší než doporučená, ale je tam ohromný výběr a spousta kvalitních kol menších značek, kde ani doporučenou cenu jen tak nezjsitíš, když ty kola mají třeba jen v tom jednom obchodě.
Příklad kola z netu za super cenu:
http://www.kolokram.cz/product_info.php?cPath...
Pokud to srovnám s doporučenými cenami značek jako Author apod., tak ještě o 5tis. Kč dražší kolo je horší.
Tak to je škoda. U crossů to bude zřejmě asi jinak, na druhou stranu su rád, že nejsu úplný pako když sem toho crosse všude viděl za stejno. ;-) Díky za reakce.
Hmm. Takže crossová Merida TFS 900 doporučená 24 999.
To je ta nejhorší kombinace. Crossové kolo a z vyšší cenové relace (pro crossy). Tam je výběr kol zcela minimální, tam je to přímo ukázka, jaká je to u crossů v nabídce krize.
No zase bych neřekl, že je výběr minimální. Každý větší výrobce má kolem 20 až 25 nějaký model. Apache, GT, Merida, Treck, Author, Kellys a spousta dalších.
Treba odsud jsem si nechal poslat svoje silnicni kolo http://www.hergarden.de
Hned na uvodni strance mas akcni nabidku, porovnani mezi normalni a jejich cenou.
I u te ziletky to bylo asi o 40% levnejsi, nez bezne v obchodech, overoval jsem si to. A nebyl problem doobjednat a vymenit nektery komponenty oproti puvodnimu modelu, tak, jako by to melo byt normalni i v kamennym obchode.
Tak se tam ted trosku koukam, namatkou: celokarbonovy FS Scott Ransom 40 se zdvihy 150/165 mm ve velikosti L v prepoctu asi za 60.000 kc!!!
a odkaz :o) http://www.hergarden.de/enid...
A proc tak rves? Tak kdyz se ti to nelibi, kup kolo v kamenem obchode!!! Ja koupil pres net a usetril. Stejne tak na soucastkach.
Kdo jako řve? Mně by se to právě líbilo, ale nikde žádný lepší ceny nevidím.
Ja myslim, ze zrovna Vasek ti dal peknej odkaz:-) Zrovna v zahranici to s e-shopama umeji:-) Vedi, ze musi byt levnejsi. Fotovybavu uz bych taky jinde nekoupil nez za hranicema:-))) Kdyz si vezmu, ze treba film Velvii/Provii mam v CR za cca 210-230Kc a v UK se da na netu sehnat za cca 120Kc:-))) Nekup to. Ale chce to umet hledat:-)
Ja uz to ted nesleduju, protoze kola uz mam (jedno z kamenneho a jednoho z inetu za levno). Soucastky na kolo kupuji jen na netu.
A pokavad sis vsiml, kdyz tu kupuje nekdo na netu kolo, tak jsu to prave vyprodeje starsich modelu za opravdu dobre ceny. Malo kdo tu kupuje letosni model.
Asi sem to měl upřesnit v dotazu, že mi jde o české webshopy. Elektronika, fototechnika je spíš problém nenajít za nižší než doporučené ceny, ale tady to vidím jako problém. Tu správnou dobu na loňské modely kol už sem prošvihl, bohužel mě to chytlo pozdě.. Díky.
Co ja vim, tak treba u Authoru je problem danej politikou Authoru. Co jsem slysel, tak obchodnik si nemuze dat cenu, jakou chce...tim pade ani e-shop ho nemuze prodavat levneji. Maji tu cenu danou. Tady jde spise okola, ktera nejsou "komercni". Tam si muze obchodnik dat cenu dle sveho uvazeni. Tam je sance najit levnejsi kolo na netu.
Tak to já měl teda zatím štěstí jenom na všechny komerční. :-)
koukam moc neporadili:)
koukal jsem se taky,vyprodejove modely jsou opravdu levne, ale letosni jak kde, taky zalezi na stesti, na ktere kolo je zrovna akce
uz si nepamatuji stranky, ale GT meli levnejsi nez doporucene, zadny zazrak, ale meli, vedle toho treba merida tam byla za stejnou cenu, jako v obchode
Nevím jestli konkrétně kola (jedno už mám a po novým zatím nekoukám), ale jiný věci jsou rozhodně na internetu levnější a některý o dost. Navíc je tam často i větší výběr. Koupila jsem si takhle foťák (byl mnohem levnější než foťáky v obchodech a navíc konkrétně tuhle značku jsem ani nikde neviděla) nebo spacák (snad za poloviční cenu než normálně). Takže bych tipla, že i u těch kol bude rozdíl (a možná dost podstatný).
"byl mnohem levnější než foťáky v obchodech a navíc konkrétně tuhle značku jsem ani nikde neviděla".......jak víš, že by byl v obchodě dražší, když si ho nikde jinde neviděla?
Elektronika, bílá technika a spoustu dalšího zboží na netu za doporučené ceny ani nenajdeš, je to levnější i o několik desítek procent než doporučené. U kol, tedy konkrétně crossových je to bohužel jinak..
To je možný ...
Abych řekla pravdu, kolo bych si na internetu stejně asi nekupovala, i kdyby vyšlo levněji. Nevím, ale radši bych dala přednost tomu, abych si to kolo mohla projet hned při nákupu, případně domluvit výměnu něj. součástek a tak.
Když už hledám něco na internetu, tak jen v tom případě, že to v obchodě nemůžu sehnat vůbec (v Praze je to asi lepší, ale u některého zboží není v Hradci skoro žádný výběr) a nebo to mají v obchodě fakt hodně drahý. Rozhodně je dobrý to porovnat.
Kolo bych přes net koupil, jen kdyby vyšlo výrazně levněji. Hlavně si ho člověk v kamenném obchodě může projet a zjistit jak mu sedí. A navíc, když vím, kde nakupovat a jak, tak výraznou slevu dostanu taky...
Mrkni sem, jsou tam levnější i letošní modely některých značek.http://kupsikola.cz/
To je slovo do pranice. Díky za tip!
nebo třeba tady
http://www.bike007.cz/
tak teda nic moc, alespon co jsem shanel
maji tam GT i-drive 5 4.0 za 30900,- jako doprodej 2006
model 2007 se v obchode prodava za 32900,- a mam to novy model a jeste serizeni u prodejce
Loni 15.září jsem si koupil toto.....myslím si že je to slušná cena a žádný výprodej.....nikde v kameném obchodě mi tu cenu nenabídli.
hm, zajímavé :-)
za to co jsem ušetřil jsem si kolo upravil několika drobnostmi k obrazu svému:-)
Mě se nejvíc líbí to přední světlo.Sháním ho už dlouho a nemůžu ho nikde sehnat:-)))
Mají ho třeba tady. :-))
Hm,tady je fakt drahý,jak říká Mlok.Ale našel jsem ho třeba tady a je ještě levnější kluci.Jdu do něj :-))))
Neblbniiii!!! Tady ho davaj zadarmo a taaamhle ti k tomu jeste daji cepicku na ventilek zadarmo.
no jo na to vás všechny užije:-)))).....tak přiznávám,možná to není záhada....asi jsem to zapoměl vložit.....ale dal jsem to kopírovat,stále jsem to měl v paměti a jen jsem opět dal vložit. Opravdu se mi to stává jednou za rok.....maximálně 2x....pouze ve výjmečných případech 3x :-)))
sakra vždyt jsem tam odkaz dal:-( kam se poděl?
Tak znova:-) http://www.mojekolo.cz/index.php?goto=detail...
Pro toho kdo kupuje štafle asi nemají E-shopy význam. Kdo ale staví kola a nakupuje jednotlivé komponenty ušetří mraky peněz. Dojem kartelové dohody vychází z neznalosti doporučených cen. U komponentů Shimano jsou na webu ceny o 40% nižší než u v kameňáku.
Podívej se pleteš tady dvě různé věci prodej hotových crossových kol a komponent. Dojem kartelové dohody vychází z faktů nikoliv z doměnek, že je řeč o komponentech jako u tebe.
Vím že ses neptal na komponenty. Chtěl jsem jen říci že jsou i tací kterým se nákupy na webu opravdu vyplatí. Těch je podstatně víc než těch kteří neustále otravují se štaflemi. To ti ale asi nedošlo.
Tak napřed napíšeš "Dojem kartelové dohody vychází z neznalosti doporučených cen" - proč to píšeš kdy o komponentech nikdo nemluvil. Zřejmě máš problémy s chápáním dotazů. A když tě na ko upozorním tak místo abys řekl něco jako "ok přehlídl jsem se" tak napíšeš, že otravuju a něco mi nedošlo. Jediný komu tady něco nedochází a mele o koze místo o voze si ty.
To bude asi tím že štafle nepovažuju za kolo. Jinak mám v záložkách i takové E-shopy které crossy vůbec nenabízejí. Takové obchody vedou skuteční cyklisté kteří mají na věc stejný názor jako já. Velmi jim fandím a smekám před nimi že se nenechali zblbnout stupidními trendy a prodávají pouze kvalitní kola a komponenty.
Ještě tak s touhle geometrií bych to překous :
http://www.koloshop.cz/index.php?vyrobek=1429...
Podívej si kdo s čím jezdí je naprosto a jenom jeho věc. Jezdi si třeba na super kole za 200 tisíc co važí 6 kilo a je jedna velká pružina, ale buď tak hodný tak tady nevydávej svůj pocit a názor za jediný dobrý. To že prohlásíš že crossové kolo nemůže být z kvalitních komponent spíše poukazuje, že nejsi žádnej cyklista, ale pouze kecálek co honí ego někde na webu. Jinak pokud neznáš odpověď na dotaz tak je lepší mlčet než odpovídat zcestně.
Tak jsem chtěla reagovat podobně ale nakonec jsem si řekla, že nebudu prudit.
Ale třeba nám Petrun vysvětlí kdo je "skutečný cyklista" a na jakém kole ten skutečný cyklista jezdí a co je podle něj kvalitní kolo.
Projel jsem si celý vlákno a nezdá se mi,že by Petrun nějak honil ego po netu.Jen řekl svůj názor tak,jako nooski a ty si po nich vyjel.Mám s tebe pocit,že si pěkný šťoura a jen se do každýho navážíš.Aspoň já to cítím s projevu tvých reakcí.Nejsi náhodou s BF-ka? :-)
Pokud se ti zdá normální na otázku kde sehnat na netu levnější crossové kolo odpovědět. "Slož si nějaké své a uvidíš nebo komponenty jsou oproti doporučeným na netu až o 40% levnější!!! " Pokud se ti zdají jejich odpovědi jako vhodné tak OK, mně naprosto ne a za ty zmiňované šťoury bych spíše označil je, ale každej na to má jiný názor, že ano?
Jasný,každý má svůj názor a myslí si,že jen jeho je nejlepší.Aspoň někdy to tak každý cítí.Podle mého názoru se mi ty jejich názory nezdáli být až zas tak z cesty.Ale to je jen můj subjektivní pocit :-)
Nechtěl sem vyvolávat žádný flame, ale pokud na moji otázku něko vůbec neodpoví. Místo hotového výrobku mi nutí komponenty, obviňuje mě z neznalosti doporučených cen a nakonec to uzavře tím, že "sem to asi nepochopil" tak se mi to celkem dotklo. Nechápu proč reaguje na pro něj takhle podřadné téma, naprosto od věci a ještě se tazatele snaží přesvědčit, že otázka měla znít tak jak chtěl on a ne jak chtěl tazatel. Každej ať má samozřejmě svůj názor, ale podat se dá jistou kultivovanou formou. Raděj sem to měl přejít v tichosti a nereagovat na odpovědi zřejmě k jinému tématu, bohužel sem se chyt..
Dobře .. tak ještě jednou ...
"""
Co pořád máte s těma internetovýma kšeftama?
Ukažte mi nějakej co inzeruje jiný než doporučený ceny od výrobce. Myslím u letošních kol ne u nějakých výprodejů. Projel sem x webu a mají snad kartelovou dohodu, že všichni prodávají za stejno. Kde pořád vidíte ty skvělý internetový ceny u kol?
REAGOVAT
Založeno: 22.05.07 20:41 Reakcí: 67
Autor: Zvedavec
"""
... sorry, chlapečku, ale co jsi tímhle chtěl dosáhnout. Co měla jakákoliv reakce přinést užitečného tobě, či komukoliv jinému ??? Kdybys položil otázku třeba "mám zájem o tuto značku/model kola, nevíte kde se dá na internetu sehnat levněji než v kamenném krámě ?" Nebo .. "jaké máte zkušenosti s kamennými vs. internetovými obchody ?" .... ale ne, ty musíš hodit topic, který více méně všechny zde napadá za užívání internetových obchodů ke koupi kola (přitom většina lidí tady si ho, co vím, nakonec koupila v kamenném (pokud nešlo o extra výhodný výprodej např.), nebo postavila sama), a hledáš důkazy o tom že jsou internetové obchody cenově výhodnější, nebo respektive že nejsou.
Hele, řekni co chceš, a neštvi tady lidi sám proti sobě (chjo, admine, pls, povinná registrace, ať už ten blacklist má smysl, díky :)))
Přečtl sem tady x měsíců dozadu a v x tématech bylo jak jsou věci z e-shopů levnější, jedni je do nebe vychvalovali ti druzí je zase zatracovali, že berou kšefty kameným a není to fér. Projel sem x e-shopů a žádné levnější ceny nenašel, proto tenhle dotaz. Ten kdo se o cyklistiku zajímá třeba jako ty tak má hned jasno, já se bohužel musel zeptat. Od přispěvovatele hned nahoře, který se ochotně jal radit a chtěl po mně dokonce konkrétní typ kola, sem se dozvěděl, že tyhle "skvělé" ceny z netu se týkají komponentů, MTB, ale situace v crossech je úplně jiná kategorie. Tahle odpověď se mi zdá dostatečná a naprosto v pořádku na mou otázku. Nechápu proč vyzíváš k povinné registraci, blacklitecha apod. Pokud si chceš s Petrunem chatovat tak si vyměňte ICQ a máš vystaráno. Nikdo vás snad nenutil klikat nebo nedejbože přispívat do tohodle vláka a tím ho nechat žít, již mělo být o 3 stránky dále v historii zaváté prachem..Prosím.
Jasně, to je klasický problém internetových diskuzí, kde si většina pravidelných návštěvníků není cizí a snaží se být i v této občas obtížné formě komunikace k sobě slušní. Pak se holt o to citlivěji reaguje na vlákna či příšpěvky, které jsou jsou natolik provokativní (formou či obsahem), že o nich dopředu všichni tuší, že vzbudí negativní emoce. A těch má každý znás bohužel v životě většinou více, než chce, natož aby se jimi pak nechal dávkovat na místě, kam chodí ve svém volném čase a ze svobodné vůle. Může to pak být mírně nepřátelské prostředí pro nově příchozí, ale zase o to lépe se jim odvděčí po čase, pokud jsou tedy ochotni respektovat jistá nepsaná, ale zaběhlá pravidla ;o)
Možná bych Ti i poradil, ale když se tak dívám na ten takový zvláštní název Tvého příspěvku a nekonkrétní dotaz a HLAVNĚ Tvoje reakce, tak mě to ani nenapadne. Hledej, šmudlo! :-)
Já sem chtě radu od někoho kdo se trochu orientuje, ty bys mi neměl co nabídnout. ;-)
Petrun je jeden z mála skutečně fundovaných lidí (minimálně po technické stránce), který na kolech hodně jezdí a hodně o nich ví, zrovna tak již tady za ten rok co se tu vyskytuji mnohokrát dobře poradit méně znalým a proto si ho vážím.
Zatímco "zvedavce", který se tady pravděpodobně vyskytl poprvé (jinak by mu stálo za to se registrovat, nebo dát alespoň e-mail adresu), si zatím nemám jediný důvod vážit, už jen proto že zatím první topic, který jsem od něj registroval, je typický pošťuch na flame, bez přidané hodnoty.
Takže sorry, ale Petru má pravdu, a jestli ti ty internetové shopy pijou krev, pak si proto, že tě s tímhle chováním ze všech slušných kameňáků vyhodili, protože jim tvůj kšeft nestál za tu žluč.
Pokud je to, že ti Petrun dobře poradil důvod k tomu aby si považoval Crossová kola za nekvalitní plečky a odpověď na otázku "kde seženu levnější auto" je "blatník je na netu o 40% levnější" je pro tebe erudovaná tak to hoši chytněte kolem ramen a běžte si tokat do tématu kde máte jak přispět. Tvá doměnka o pití krve a nějakém vyhození, pramení zřejmě z tvé arogance, nosánku do kterého ti prší a vlastní zkušenosti. Mě do svých osobních problému netahej. Díky.
Ehm ... crossová kola nejsou nekvalitní plečky, ale "štafle" to jsou. Stejně jako treková apod. Také jsem crossové kolo měl, pro tvoje info.
Potíž s crossovými koli je skutečně skoro jak píše Petrun. Je to typ kola, který je mezi. Není to kolo do terénu, ale ani na silnici. Většina lidí, co jezdí hodně (či hodně ráda), se dříve či později vyhraní na jistý způsob jízdy, popřípadě vlastní kola na ty typy cest, po kterých jezdí. Navíc do nich neváhá investovat. Zkrátka a dobře, silničku za 50+ kkč ? Ano, prodá se. HT, FS, trail, DH, ano, všechna tyto kola si najdou kupce i v relacích řádu hodně desítek tisíc Kč. Cross, trek, skládačka, dětská kola .... tam bys poptávku v této cenové relaci hledal fakt jak lupou v kupce sena. Navíc vzhledem ke způsobu použití a s tím spojených nároku to ani NENÍ potřeba.
Takže to není o tom, že by crossy byly šunty, naopak třeba Scott dělá v relaci 25-35 kkč výborná crossová kola, ale to je vše. A v těchto částkách se slevy holt hledají hůře, nemluvě o tom že většina lidí co si dnes kupuje crossová kola, tak toto pořizuje v řádech max. 10-15 kkč, protože to mají na poklidné vyjížďky s rodinou po cyklostezkách apod. Takže tyhle kousky mají slevy na netu třeba 1-2 tisíce, což je dle tvého asi málo, ale víc se inet obchodům slevit nevyplatí, protože na levném kole, levně nakoupeném a levně prodávaném není pro slevu prostor, už kvůli znalostem kupců.
Díky za reakci. Věcná, slušná, nenutím mi nic co nechci a neříká, že jsem někdo méněcenný, že chci crosse. Neříkám, že s crossem umřu, všechno má svůj vývoj a za rok, dva budu jezdit třeba nějakýho fulla, ale rozhodně se nebudu dívat na někoho kdo bude chtít crosse křivým pohledem. Ještě jednou díky za věcnou reakci a už tohle téma nechte umřít...
Jasně, klidně necháme. Jo a mimochodem, pokud si už jednou vybereš co za kolo vlastně chceš, tak úplně nejlepší ceny dostaneš v malých kamenných obchodech, kde jim zbyl jeden či dva kousky starého ročníku, nebo třeba mírně jeté "zkušební" kolo, co si lidé půjčovali na vyzkoušení. Ale toto bohužel většinou opět neplatí pro crossová kola, díky současnému trendu toto platí takřka výjmečně pro MTB, letos sleduji dokonce majoritní přesun k FSkům i v této oblasti. Holt na to lidé asi mají peníze, protože to není žádná levná legrace.
Tak hele, Matyxi, tohle mi vysvětli : Crossová kola jsou štafle ?!
Já si vždycky představoval "štafle-kolo" jako takový, na kterým jezdec sedí vzpřímeně s vysoko postavenými řidítky. Asi ale nemám dostatečný vzdělání, tak mě, prosím, pouč :)
Asi ho také nemám. Ostatně se to tu nedávno řešilo, a nakonec to dopadlo úplně jinak, než jsem si myslel. Ale pro mě tento typ kola zůstává "štaflemi" ne kvůli vzpřímenému posedu (což rozhodně u crossu nemusí nutně platit), ale spíše kvůli geometrii rámu. Ta u kol typu cross většinu znamená, že při stoupnutí na zem (pokud si z toho někdo neudělá vyloženě terénní cross, to už je potom blíž 29"ce) je horní rámová trubka velmi blízko rozkroku i při stoji těsně u sedla a přitom si člověk může přeci jen dovolit nohy mírně roztáhnout, což v závěru zepředu vypadá skoro jako malíř kráčející na štaflích. Tak to proto ..... ale třeba se mýlím ;o))))
Ty jo, tuhle definici neznám, dobrý :)))
Dík, jak vidíš, každý si to vyloží po svém ;o))
To si taky představuješ správně. Většina crossových kol má velmi krátké rámy a k tomu ještě vyšší hlavovku, takže ve výsledku je kolo krátké a ještě s řídítky vysoku a ještě současně má malý rozvor kol a ještě velký úhel hlavovky. Prostě smrtelná kombinace. Jsem tomu jen podle údajů u geometrie nejdřív nevěřil, že to bude až tak hrozné (odhad na geometrii jen podle čísel už nějaký mám, ale hlavně pro rozumnou geometrii u biku). Ale když jsem pak viděl jaký má pár kamarádů na crossu v terénu problémy, tak jsem nejdřív myslel, že je to jen jejich špatnou technikou. Tak jsem si párkrát to kolo půjčil a to byl fakt šok.
A na takovéhle geometrii se v terénu téměř nedá jezdit, i když by jinak cross daný terén bez problému projel, protože ve výjezdech se to staví hrozně na zadní, ve sjezdech zase půjdeš hned přes řídítka.
A přitom já mám teď na fullu taky vzpřímenější posez, jenže k tomu větší rozvor kol, mnohem menší úhel hlavovky. Takže i pohodlný posez + dobré vlastnosti v terénu nejsou problém.
Ale není to pravidlo, i mezi crossy se občas najde sportovnější delší rám.
A teď obecná reakce ke crossům, to není už na tebe a důvod proč také částečně souhlasím s petrunem na názor na crossy:
Je tam hrozně malý výběr u některých komponentů kvalitních kousků. Tím myslím především vidlice. Do nedávna se nedělala jediná dobrá vidlice na cross. Teď se děla už aspoň např. Reba, jenže v crossové verzi je nechutně drahá a ještě jsem neviděl, aby běžně osazená na crossech do 30tis. (nebo jsem jí standardně osazenou neviděl spíš vůbec).
Další omezený výběr v pláštích, ráfcích a dalších věcech, které jsou rozdílné oproti bikům.
Poskládat solidní cross se tedy dá, ale s velmi omezeným výběrem a za výrazně dražší peníze než bike. A pokud budu chtít vidlici né jen dobrou ale špičkovou, tak mám prostě smůlu. A na všech crossech kolem 25tis. je vidlice přímo mizerná. Kdežto bike se dá za 25tis. bez problémů pořídit s vidlicí dobrou až velmi dobrou (např. pružinový Recon nebo u těch levnějších pružinová Tora).
Proto já bych do crossu nešel nikdy a i když bych jezdil hodně po silnici, tak bych dal raději jen na bike rychlejší pláště.
No já nevím, ale od crosse asi nikdo žádnou špičkovou vidlici nečeká. Na co taky? Pokud si porovnáš dvě konkrétní kola Cross vs. MTB předělaný na cross tak co by ti kromě vidle vyšlo jako plus pro crosse?
mělo tam být "jako plus pro MTB" .. :-/
A plus pro MTB jsou pak právě ty pláště, kde je velký výběr za nižší ceny. Pro někoho, kdo si koupí nejlevnější pláště s mizernými vlastnostmi a bude jezdit jen na silnici to je ale fuk.
Ráfky stejný případ, opět mnohem větší výběr za levnější ceny.
A pak ta geometrie, u biků si vybereš cokoliv, od kratší rámu pro pohodlný narovnanější posez (ale přitom s rozumný rozvorem kol) až po super dlouhý rámy.
A pak za stejně kvalitně osazené kolo dáš míň peněz a zase máš mnohem větší výběr.
A pak samozřjmě ta základní věc biku, že tam jdou širší pláště než do crosse a když budu chtí jezdit někdy trošku víc terénu, tak nemám problém tam dát pořádný pláště. Samozřejmě tohle pro někoho moc důležité není a ten terén nikdy jezdit nebude.
Ale i na silnici na výletní ježdění bych si dal aspoň 1,95 pláště s velmi rychlým vzorkem, což už se do většiny crossů nevejde a tam co ano, tak je to akorát tak limitní šířka.
U crosse nečekám vidlici s velkým zdvihem, ale naopak čekám, že bude slušně žehlit menší nerovnosti a ještě čekám, že bude mít i tlumení, aby se s ní dalo i do terénu. Pokud není dořešené tlumení, tak je to pak často spíš na škodu než k užitku a je to i nebezpečný (a na to stačí vzít větší díru ve větší rychlosti na silnici).
Hlavní rozdíl je ten, že na bikách taková vidlice se za stejnou cenu pořídit dá a to bez problémů (u kol kolem 25tis.).
Plus pro cross právě nevidím v podstatě žádný, větší kola jsou sice malinko rychlejší při konstatní rychlosti, ale zase jsou těžší a rozdíl velikosti kol není nijak velký, pokud se na biku použijí jen pláště s rychlým vzorkem a nedávají se příliš úzké. Úzké pláště stejně mají výhodu pouze aerodynamického odporu, který se projeví pouze ve velkých rychlostech a to se většiny lidí netýká a komu na tomhle hodně záleží, tak je pro něj stejně rovnou lepší silnička. Jinak široké dostatečné nahuštěné pláště mají valivý odpor menší než pláště úzké (a aerodynamický odpor převáží nad valivým až právě ve vysokých ryhlostech).
A naopak úzké pláště jsou pak problém v terénu, zvlášť u těžších jezdců. To se nemusí jezdit žádné těžké terény a cvakání duší bude na denním pořádku (nebo se musí i do terénu hustit na velký tlak a pak je to horzně nepohodlný a má to hrozné vlastnosti, u biku si můžu vybrat jestli nabuším pro rychlost na asfaltu nebo fouknu méně pro terén).
Vidím, že tady zasvěceně píšeš a vypadá to, že to má hlavu a patu.Třeba Apache Wakan je mezi crossy, ale prý je takovej víc do terénu, i když jak se dívám tak má vidlu obdobnou nebo ne? Můžu se tě teda zeptat na pár typů na nějakého místo crosse, které by byli spíš na jízdu po silnici a v lehkém terénu kolem 25 tisíc + -.
Wakan má právě geometrii velmi blízkou bikům (jako jeden z mála) a je tedy v terénu slušně použitelný. Ale v případě Wakanu nevidím žádný důvod brát crosse a vzal bych bike se stejnou geometrií (a ten už zase může být výborně chodící pružinovou Toru, která bude proti vidlici na Wakanu úplně někde jinde).
A Wakan na silnici právě pojede také dobře, jen má prostě sportovnější posez a to musíš vědět sám, jak chceš sportovní nebo narovnaný posez.
A o crossu s narovnanějším posezem a přitom geometrií použitelnou v terénu nevim, to je právě ten jeden ze zásadních problémů a důvodů co mám proti crossu.
Promiň v tom předešlém dotazu mi vypadlo jedno slovo a hned to vyznělo jinak. Chtěl sem od tebe jestli by si měl nějaký typ na MTB kolem 25 tisíc kterého bych mohl po výměně plášťů využívat na silnici a v lehčím terénu. Pokud by bylo pár typů byl bych rád...
Tam je důležité několik věcí. Chceš kotouče? Do 25tis. se dá koupit bike s už použitelnými hydrami, takže být můžou a já osobně bych si je vzal. Ale pokud budeš jezdit hodně po silnici, tak rozhodně nejsou nutné a když nebudou, může být lepší to ostatní.
Pak je důležitá velikost, když se něco najde v pěkné slevě (a to se určitě něco najde), tak tam budou jen nějkteré velikosti rámů.
Pak jestli vyžaduješ lock na vidlici nebo ne. Pokud bude slušná vidlice bez locku (na těhle kolech bude s Torou a při v-čkách možná se najde něco s Reconem), tak ta je celkem citlivá a tedy někomu se může zdát, že se moc houpe a na převážné ježdění po asfaltu se lock hodit může.
Já bych ho třeba nechtěl, když občas jedu na asfaltu, tak ho stejně nepoužívám nikdy, ale každý to vidí jinak.
A pak jakou si představuješ geometrii, tzn. jak moc chceš narovnaný posez. Ono i u delších biku se to dá dohnat krátkým představcem (který je pak pro ovladatelnost kola jedině plus) a zvednou řídítka se dají také (vlajdy nebo vlajdy s vyšším zdvihem nebo případně představec s větším úhlem, tohle vše jen kdyby náhodou nestačili podložky pod představcem, které vždy nějaké bývají).
A po výměně plášťů je na silnici slušně použitelný bike každý, takže tady žádné omezení není.
Navíc jak jsem psal, tak bych to s plášti moc do úzkých rozměrů nehrotil a dal jen super rychlý vzorek a případně hodně nahustil (nebo když budeš chtít malinko pohodlí, tak ani tak nehustil, i ty silnice jsou hodně rozbitý dneska).
Už mi to nechce dovolit zareagovat na tvůj příspěvek, tak to napíšu trošku mimo větev. Chtěl sem ti poděkovat za podnětné informace, vezmu si je k srdci a zkusím se porozhlédnout. Díky za čas a tvou pomoc.
Nebo sem viděl, že někdo doporučoval koncepci 29 na to říkáš co? Někde tady v diskusi sem viděl odkaz na tohodle superiora http://www.superior.cz/cz/kolekce-2007/29/bike... prý má i kvaltní vidlu, co ty na to?
29-ka je výborná volba pro velké postavy. Ale pro menší to vhodné není (tedy do 180cm bych uričtě do toho nešel a i kolem 185 bych se hodně rozmýšlel). Opět tam platí ty nevýhody pro ty části kola, které jsou odlišná od biku (tedy vidlice, ráfky, pláště).
Ta Tora v odkazu je opravdu slušná vidlice, je sice těžká, ale z levnějších vidlic asi jediná dobře fungující (i když u biků kola s Torou se dají pořád o dost levněji).
I když je to soloair verze, která má na začátku pár mm mrtvého chodu, který je způsoben kostrukcí soloairu a projevuje se především u těžších jezdců.
Ještě k tomu soloairu a mrtvému chodu pár milimetrů. Mě to už při 70kg ani nevadilo i když poznat to trošku bylo. Ale někteří majitelé soloair Tory to ani nepoznali, že to tam je. A když tohle nebudu brát v úvahu, tak chodí výborně.
Jsem rád, žes mi dal za pravdu :)))
Ale nesmíš si představovat sportovní Cross jako důchodcovský "městský" kolo (ještě s multifunkčníma řidítkama, co vypadaj, jak berany otočený nahoru - takovejch, většinou germánskejch, tady u hranic potkávám mraky). To, že maj některý hodně krátký rámy platí ale i pro MTB.
S tím rozvorem jseš asi mimo, podíval jsem se na stránky pár výrobců a rozvor je u MTB stejný, nebo i menší (max. o 20mm), než u Crossu. Taky nevim, proč by to mělo být naopak :)
Nedávno tady někdo dokonce tvrdil, že má Cross výš střed - to je taky blbost.
Když jsem se rozhodoval pro nový kolo (předloni), zkusil jsem si stejnou trasu (10km stoupání D.Oldřichov - Sněžník, převýšení asi 500m, 1/3 šotolina, zbytek lesní asfaltka) na různých kolech. Na MTB (pevný superior) jsem měl čas horší o 4 minuty než na favoritu, předělaným na Crosse.
To rozhodlo, ne kvůli času, nejsem závodník, ale pro lepší využití chabé síly motoru :(
Přesto bych ale byl pro to, nerozdělovat to pořád dokola na horáky, krosy, treky ..., ale spíš podle toho, jak kdo jezdí a co mu vyhovuje. (Bikerů, vzpřímeně sedících, nebo vypadajících jako "vosa na bonbónu", jsem už taky viděl (a předjel :))) dost.
Nevim proč zmiňuješ městský kola, ty s tím nemají nic společného
To že u biku jsou také superkrátký rámy jsem nikdy netvrdil, že nejsou. Ale hlavně je tam velký výběr těch středních a delších.
Ono i dost biků má příliš velký úhel hlavovky a menší rozvor, jenže tam stačí dát vidlici na malinko větší zdvih (a v mém okolí takhle jezdí snad všichni a je to hodně lidí, vždy koupené kolo na 80mm vidlice a přehozeno na 100mm) a je to pak v pohodě. Hodně výrobců dává na HT vidlici (tady v té kategorii by byla nějaká Tora, z těch fungujícících) na 80mm a když se přehodí na 100, tak je to akorát.
Jinak u rozvoru kol jsou důležité i malé změny. Rozdíl 2-3cm na rozovru je už zásadní na chování kola.
U toho rozvoru je ale fakt, že jsem trošku ovlivněn tím, že jezdím teď výhradně terény a to i těžší, které nejsou už na crosse vhodné ani náhodou. A mám pravidlo, že pod rozvor 110cm (u pevného kola by se dalo ještě tak těch 107cm) pro mojí velikost rámu (tedy M-ko neb 18ku i když záleží na konkrétní geometrii) bych nikdy nešel. A 71st. úhel je taky hrozně moc. Těch 71st. má i většina biků, ale tam se to pořeší tou vidlicí.
Geometrie crossů jsem teď prošel více a není to s tím rozvorem u současně prodávaných crossů nijak špatné. Jsem jen vycházel z vyzkoušení dvou crossových kol loni na bikové dovolené, co tam měli dva kamarádi. A proti mojemu kolu to bylo do výjezdů i sjezdů katastrofa (teď nemyslím těžký terén ale pouze prudký kopec s pěkným povrchem). A oba ty crossy mě délkou posezu byly cca akorát, takže tam problém nebyl.
Je ale fakt, že já mám teď na obou kolech rozvor kol 110cm pro velikost M.
A jak jsi u toho měření zajistil stejné podmínky, že jsi jel na stejném výkonu? Zrovna ve stoupání budou rozdíly mezi koly zcela minimální. Kdybys takové měření měřil hodněkrát, tak bys viděl, že jen rozdíly mezi jednotlivými měření budou větší než ty 4 minuty, podle toho jak který den jsi zrovna odpočatý. A samozřejmě zcela nutné je to měřit ve stejném obodbí, jinak zcela zásadní vliv má aktuální fyzička (to jsi ale možná měřil, to nepíšeš).
Já před pár lety měři rozdíl mezi silničkou a bikem a tak došel k výsledku 22 x 24 průměrná na 100km kopcovitý trati. A jediný rozdíly byly v mírných sjezdech a rovinách. Ve výjezdu pak v podstatě žádný (a to byl rozdíl dokonce oproti silničce). Ten okruh jsem jel dohromady asi 10x ve stejném období a na velmi podobných tepech, abych zajistil aspoň trošku porovnatelné podmínky. A protože výsledky z více jízd byly jako pro bike tak pro silničku velmi podobné, tak to už trošku objektivní srovnání je. Ale i tady bez měřiče výkonu to není nic přesného.
Pokud tedy pomineme rozvor kol, kde máš pravdu, tak zůstavají ty ostatní nevýhody. A pořád nevidím jedinou výhodu.
Kdyby k těm nevýhodám měl cross i nějakou zásadní výhodu, tak proti němu neřeknu ani slovo.
Právě to "lepší využití síly motoru" mi přijde jako nejvíce údavaná a nepravdivá výhoda crossu. Pokud se budeme pohybovat v menších rychlostech, tzn. tak do 25-30km/h, kde ještě není převažující aerodynamický odpor vzduchu a neprojeví se tak výhoda úzkého pláště, tak bike pojede naopak rychleji. Je prokázané a změřené, že širší pláště mají menší valivý odpor při stejném tlaku jako úzké pláště. Jediný problém je v tom, že na biku spousta lidí hustí jednak na málo (teď myslím pro případ asfaltu a minimálního výdeje energie) a pak některé bikové pláště nesnesou větší tlak.
V kopci, který stojí stejně vždy nejvíc sil pak nemůže cross ušetřit žádnou energii (bike oproti crossu samozřejmě taky ne, tam bude úplně jedno).
Výška středů se liší hodně u všech kol mezi jednotlivými rámi. Tu jsem na crossu nikdy nezkoumal, protože jsem na něm nikdy nezkoušel jezdit nějaké těžké terény. Ale kdybych se něčeho obával, tak spíš, že střed bude příliš nízko (ale podle toho, co jsem teď koukal na ty geometrie, tak ani příliš nízko také nejsou).
A zkus tedy napsat nějaké reálné důvody, proč může pro někoho být výhodnější koupit cross než bike s rychlejšími plášti. Co mu může ten cross přinést navíc, co by u biku mít nemohl.
Samozřejmě beru teď v potaz kategorii lidí, kteří budou jezdit dost asfalt a terény jen velmi málo a bike pro ně tedy není nutný.
Konkrétních důvodů by bylo víc, ale tebe bych stejně nepřesvědčil. Já tě vlastně ani přesvědčovat nechci, že je Cross lepší. Ty mě taky ne o "rychlých pneu" aj.
Jen jsem reagoval na příspěvky, které Crossy považují za obecně méněcenné.
Prostě vem jako fakt, že třeba mě vyhovuje (a nejezdim po cyklostezkách od hospody k hospodě). Sám jsem si to pro sebe prověřil, ale vědecký výzkumy kvůli tomu dělat nebudu.
Možná i pro někoho jiného může být Cross dobrou volbou, proč všechny nutit do MTB ?
(to by taky mohlo dopadnout, že všichni budou jezdit jednu značku s jediným typem vidle, jediný pláště.....).
Howgh.
Mě by ty konkrétní důvody ale vážně zajímaly. Tady nejde o přesvědčování se navzájem. Je jasné, že já na crossu nikdy jezdit nebudu, ale ne kvůli rozdílu bike x cross, ale protože jezdím teď jen na fullech a v terénu.
Ale když pak po mě někdo ze známých chce pomoct vybrat kolo a chce crosse, tak bych mu rád aspoň trošku objektivně vysvětlil výhody a nevýhody. Přesvědčit tě taky samozřejmě nechci a nepotřebuju.
A právě proto, že tobě vyhovuje by mě zajímalo proč konkrétně. Vědecký výzkumi sám nemusíš dělat, spousta věcí už je dávno změřených.
U plášťů je to třeba prokazatelně změřené, jak má šířka pláště vliv na valivý odpor, to bych možná i někde dohledal, kde to bylo krásně vysvětleno a měřen i přesný výkon potřebný k překonání toho valivého odporu. A pak tam bylo i přesné srovnání opět se změřeným aerodynamickým odporem, kde bylo pěkně vidět, u jakých rychlostí se už uplatní více šířka a u jakých ten valivý odpor.
Ale jestli už se ti to nechce dál řešit, tak prosím...
Tady pro ty, které by to zajímalo. Sice to není, to co jsem hledal, ale také tam jsou údaje pro valivý odpor různě širokých plášťů při stejném tlaku pláště a je tam hezky vidět, jak pro širší pláště valivý odpor klesá a dole je to i vysvětleno s obrázkem proč.
http://www.bikezone.cz/view.php?cisloclanku...
Na to jsem přišel taky, bez měření a úplnou náhodou. Jezdil jsem Maxxis Dettonator 622x23. Kvůli mizernému povrchu místních silnic 3. a 4. třídy jsem nasadil Maxxis Dettonator 622x28 (shodně nahuštěné na 9 atmosfér). K mému úžasu se průměrná rychlost na mých okruzích vůbec nezměnila, někde se dokonce i nepatrně zvýšila.
Už mi nejde reagovat níže. Ono bez měření taky dost poznáš, ale tam už pak není jasné, kde je ta hranice, kdy převáží aerodynamický odpor nad valivým. A teď bohužel nemůžu najít, to co jsem chtěl, kde tohle také bylo.
A u bikových plášťů je někdy limitující možnost hustit na ten vysoký tlak. Ale najde se dost takových, kde to možné je. Mě se pak hlavně líbí ta možnost toho širšího pláště nahustit na velký tlak a jede a nebo nenahustit tolik a mít zase pohodlí.
Dobře:
Ten test na Sněžník, jezdim tam často a pokud jedu "na krev" čas je +-2min. Podmínky byly srovnatelné.
Jezdim do terénu, ale protože nechci jezdit jeden okruh za domem, musim někam nejdřív dojet, takže mi to vychází zhruba 50/50 - na km. Po asfaltu mám rád když to trochu sviští, abych mezi auty nebyl tak dlouho.Přesto si občas udělám i silniční kolečko svižnějším tempem, třeba DC-Hřensko-Jetřichovice-DC (průměr okolo 22). Na asfaltu si nepamatuju, že by mě kdy nějaký Bike předjel. Občas se s nějakým kus svezu, pokecáme, a vidim jaký úsilí tomu dává. Zazávodil jsem si i se silničářem a skopce byla rychlost stejná. Naproti tomu třeba před 14-ti dny jsem dojel v posledním stoupáku před sešupem do města takovýho docela namakanýho bikera (vracel jsem se jen z krátký po skalách, tak jsem měl dost sil). Chvíli jsme kecali a pak že se dolu jen svezem. Z Kameničáku zalehl a já musel přibržďovat. Určitě nebyl lehčí než já, nafouknuto měl, pláště nijak nehučely, kotouče nezvonily a já jel vedle. Navíc jsem měl větrovku. Až mě ten rozdíl překvapil. Muj dlouhodobý dojem - cross je rychlejší (Wakita, foukám dost, ale nevim kolik, defekty vloni 2).
V terénu (obtížnost je subjekivní - od lesňaček po singlíky) jsem "turista", hledám nové cesty, výhledy, objíždim rozhledny.... Nespěchám, užívám si to. Občas kolo tlačim (nebo nesu) na místech, kde by to některý biker určitě dal, ale já bych asi tlačil i fulla.
Dřív jsem jezdil na favoritu, vyhovuje mi trochu "silniční" posez.
A proti "uniformitě biků" jsem i proto, že je nejčastěji potkávám na rovinatých asfaltkách (často na podhuštěných pneu, zato s kotoučovkama), kdežto v terénu jsem už potkal i pár silničářů, skládačku, favority.... a samozřejmě i biky (občas :).
A přidám "perličku":
Letos jsem na Sněžník už třikrát jel s náhodným bikerem (ona je to taková startovací trasa k výletům přes Tisou, nebo do Saska). Od prvního jsem se dozvěděl, že je na kole letos poprvý, od ruhýho, že je po nemoci a třetího bolely kolena, ale už trénuje na Krále :))).
Takže asi tak.
Sjezdy - tam je to jasné, velká rychlost a není pochyb o tom, že cross s užšími plášti pojede rychleji (tady je to ale úplně fuk pro ušetření energie, tady se vezeš). Už i na rovině nebo velmi mírném sjezdu může být cross malinko rychlejší, když se pojede trošku rychleji, ale v těchto podmínkách se tím moc sil zase neušetří, většina energie stejně padne ve výjezdech.
O tom, co kdo dokáže sjet v terénu, taky beru, to je opravdu především o technice (tady jsem se nezlepšil téměř ani při přechodu na fulla, jen na fullu můžu všude mnohem rychleji a terén si užívám).
Ten výjezd je mi ale pořád divný, to musí pak souviset s něčím jiným, např. že ti na tvojem crossu sedí více geometrie nebo na tom biku máš pomalé pláště a nebo je máš na menší tlak než u crossu.
A srovnávat úsilí podle vynaložené na jízdu s ostatními nejde vůbec a nebo srovnávat, že tě někdo nepředjel na biku. To je z 95% o výkonnosti a momentálním stavu. Já znám spoustu lidí, kteří mě předjedou na fullu, když já pojedu na silničce.
Ty terény ty nepochopím nikdy, ale pokud si to na crossu užíváš, tak proč ne. Tam to ale nikdy pohodlné být nemůže, protože není možno pláště hustit méně (pro představu, co je méně, tak já hustím pro pohodlnou jízdu v terénu na 25/30psi), to by byl samý defekt.
Mě vadily delší úseky v terénu i na HT, že jsem byl moc vyklepanej a už i na HT jsem chtěl na silnici (a nebyly to úseky, který by se nedaly projet na crossu, také v pohodě daly).
Zatím to ale byl jediný důvod a to rychlost, kterou pro větší rychlosti beru a nikdy jsem nezpochybňoval. Pak ještě uvádíš posez, ale ten se dá na biku udělat jakýkoliv taky.
už mě to nepustí za tebe.
Ten terém jsi nepochopil, jsem turista, užívám si okolní skály, lesy, potoky.... nikoli cestu přes balvany a kořeny.
A ten výjezd? no možná že na tom biku byly lehčí převody, tak jsem je jen využil :)))
Už to nepitvej, každej si musí najít svojí "parketu" (někdo holt odlišnou od tý tvý).
Brou.
OK, už to dál nebudu rozebírat a tuto debatu také končím.
Akorát jsem se dozvěděl jediný argument pro crosse a to, že rychleji jede ve větších rychlostech, což bylo jasné a nějak jsem doufal, že se jich dozvím více.
Jeden z mála slušných Crossů - model 07 za doporučenou cenu 24990,-
http://www.mtbs.cz/katalog06a_bigpic.html?m=50942
Tady ho máš za 21524,-
http://www.vltava2000.cz/sportovnidum...
Nebo tady za 22600,-
Stačí hledat. To ale za tebe nikdo dělat nebude.
Tím jsem s tebou skončil.
http://www.cyklo-online.cz/scott-sportster-p2...
http://www.cykloexpert.cz/trekingova-krosova...
Ano děkuji. Scott je zřejmě vyjímka, o ten jsem neměl zájem tak sem ani nezaregistroval, že ho někdo prodávaá jinak než za doporučenou. Například u Meridy kterou jsem měl v hledáčku se mi to nepodařilo nikde...
To je škoda, ten Scott má lepší geometrii než Merida a značka je to kvalitní.
Navíc Mlok už mě v tématu o kousek vedle, načal jiným směrem..
Pujč si od někoho bike a cros, porovnej to za jízdy a uvidíš, co ti pro tvuj styl víc vyhovuje.
To je v okolí kde se pohybuju neřešitelný problém, něměl bych si kde půjčit adekvátní kola.. :-/