Nevim uz si rady, jak dal s kotoucovyma brzdama, kolo uz je davno po zajeti, desky uz si sedly a presto porad vrzou a vrzou az to citim na sedlu. Bohhuzel jsem to uz nekolikrat daval do servisu a oni me rekli, ze je to ok. Paradox je, ze ty zvuky jsou nahodne. Ale nejvic to vrze, pri nejvetsi namaze, pri sjezdech! Tak me poradte, bud vidim pricinu ve spatnem uchyceni trmenu, coz nevim co s tim anebo ve spatnych deskach. Zacinam byt z toho nervozni, pac jsem nevrazil 35000 Kc do kola, abych porad poslouchal a citil zvuky, resp. vrneni. :o(
Co myslis pojmem "vrzani"? Skripot, nebo az vibrace, kdyz to citis az na sedle, jak rikas?
Co mas za brzdy?
Cena kola nema jinak s jeho bezhlucnym chodem bohuzel moc velkou spojitost :o(
A jeste- tim "nejvetsim zatizenim" myslis co? Praci vidlice, nebo silu brzdeni, ..., ?
Kdyz pises, ze to dela i ve sjezdu, napada me, jestli to treba neni pri urcity konstantni rychlosti? Mne treba kotouc casto zvoni tak pri 29 az 31 km/h, ani pred, ani po tehle rychlosti. Asi je to dany vlastnostmi materialu disku a jeho rozkmitanim, protoze treba v terenu, kde se tyhle vibrace zrusi, to necinka vubec.
To většinou způsobuje vzorek pláště a dělá to pak na asfaltu podle pláště každému v jiné rychlosti. Jsem na tom na silnici úplně stejně a to na obouch kolech, v terénu pak také stejně, tam to necinká vůbec.
U me to dela zadni kotoucovka, zadni me vibruje a poprve od vas slysim, ze by to mohlo byt od plastu. Vrze to a vibruje pri vetsim naporu na brzdy - prudsi brzdeni. Podotykam zadni brzda.... kolo: Scott SCALE 50
Vibrace při brždění od plášťů nejsou, to určitě ne. Od plášťů je cinkání při jízdě po asfaltu když nebrzdíš.
Při prudkém brždění vibrace může způsobit lecos a blbě se to hledá, už jsem to tu pákrát psal, zkontrolvat vše následující:
- mít ofrézované dosedací plochy na rámu, to by měl být základ a pokud to není a je jakýkoliv problém tak to hned nechat udělat (mělo by to být u nového kola už od prodeje, ale bohužel často není)
- zkontrolovat tuhost celé soustavy, tedy dotažení třmenu, adaptéru, výpletu zadního kola, vůle v náboji
- zkontrolovat přesné seřízení brzdy, jestli je kotouč rovnoběžně s deskami (to často bez ofrézovaní ploch nejde)
- zadní brzdu je nutno u většiny kol seřizovat v zatíženém stavu, pokud se seřídí když na kole nesedíš a pak si sedneš, tak se pohne kotouč vůči deskám a je to špatně (na každém kole se to projevuje jinak, na některém míň, na některém více, ale ještě jsem neviděl, aby se to nedělo vůbec)
- zkontrolovat, jestli není ohnutý kotouč
- zkontrolovat jestli ktouč nemá v nějakém místě větší průměr (to je už od výroby), stává se to často a problémy způsobit to může a časem se to většinou moc nezlepší (že by se ten kousek který je tlustší více obrzdil)
- zkontrolovat jestli nejsou zamaštěné destičky, kotouče
Dal si mi dobre informace, ale proc to dela nahodne, to nechapu... myslel,jsem, ze jsem uz prisel na to kdy to dela a kdy ne! Pripadalo me, jako by pri zatezi na zadni kolo a ono nic, ono to pri prudkem brzdeni chvili vrze a pak to prestane.... a pak zase to jenom piska, nejhorsi je, ze se to neda ani snad definovat.
Rozhodující je, co to přesně dělá. Pokud jen zvukové projevy při brždění a přitom to dobře brzdí, tak to bych vůbec neřešil.
Pokud to ale vibruje a hodně, tak to se pak projeví tak, že se to přenáším celým rámem a pak ani nevydržíš sedět v sedle, jak je to nepříjemné. S tím se nedá jezdit.
A zapomněl jsem u vibrací na jednu věc, nekulaté kotouče jsou na to nachýlnější a ještě větší otvory v kotouči tam kde se brzdí jsou na to také náchylnější. Takže lépe je více menších otvorů a kulatý kotouč.
Krome znacky kola jsi porad nenapsal, co mas za brzdy.
Skrtani o kotouce je obcas normalni u vsech kol a clovek se s tim musi smirit, podobne jako u rafkovych brzd se skrtanim spaliku o rafek. Prusvih muze byt, kdyz to dela vazne blby zvuky. Zkus vymenit brzdovy desticky za nejaky neorigo, az je obrzdis, i timhle se muze leccos "vyresit", aspon co se pazvuku tyka.
A propos- dotazeni brzdovych trmenu v uchyceni k ramu sis urcite zkontroloval(?).
Když jsme jezdil véčka, byl klid a nic nevrtělo ani nevibrovalo ani necinkalo. Teď s kotoučovkama sem tam cikne kotouč, někdy vrže třeba když projedeš vodou nebo při delším brzdění. Taky mi to vadí, ale nedá se s tím moc dělat...jo dá...zvyknout si:)
Mel bych taky dotaz na toto tema. Brzdy mi sice nevibruji, ale priserne kvili. Mam brzdy Shimano XT, koupil jsem si ted nove kovove desticky origos Shimano, byl jsem varovan, ze pry vyvadi, ale tohle je fakt maso. Vidle je Marzocchi EXR, ale docasne, cekam na Rebu. Nema pls nekdo tip ja ty potvory zklidnit, pri jizde to obcas kvili jak vlak v zatacce. Jo dela to hlavne po zahrati. Diky Petr
Jo jeste k tem destickam - jsou to Metal desticky!
Mám XT hydry (ale ještě ty původní, čtyřpístkové) a kupuji pouze organické destičky (někdy original, někdy BBB). S pískáním problémy nemám. Sintrované sice víc vydrží, ale někdy pískají - prostě něco za něco...
Sintrovane jsem mel doted, kvileli jen ocas, ale chtel jsem zkusit metaly, maji mit lepsi ucinnost, ale ty zvuky ...... A jako bonus mam doma jeste jedny az sjedu zadni desticky :)
Sintrované = "kovové", tedy s příměsí kovových částeček. Varianta jsou organické. Zkus ty druhé, já s nimi mám jen ty nejlepší zkušenosti.
Pardon, blbe jsem to napsal, mel jsem prave organicke a metaly jsem chtel vyzkouset. Cetl jsem ze maji mit lepsi ucinnost na vode a tak, ale zatim jsem nebyl nikde "pristizen" destem, tak vyckavam :)
Sintrovany (s primesi kovu) hur brzdi, a to i v mokru. Zato dyl vydrzi. Kdyz si koupis prave sintrovany, ziskas jenom delsi zivotnost, jinak samy minus.
Hydrauliky se jinak v mokru chovaji skoro stejne, jak na suchu, kotouc neni nikdy tak mokrej jak rafek a po par vterinach prudsiho brzdeni je stejne voda pryc a desky jsou horky a vyschly..
Jsou vyjímky. Vloni jsem se málem zabil, když jsem se při průtrži mračen schoval do telefonní budky a hned jak se to zmírnilo, tak jsem se jal sjíždět dolů. Jenže co čert nechtěl, na silnici teklo spoustu vody a déšť zase zesílil ..... a LXka řvaly jak protržený (že to slyšeli i řidiči aut a uhýbali) a skoro vůbec nebrzdily ... takže jsem letěl celý kopec dolů jako ječící vodní gejzír a jenom jsem se modlil, aby mi tam někdo nevjel ... přežil jsem, ale příště už bych to zažít nechtěl .... ale jak jsem byl na rovince, tak stačilo při jízdě držet mírně přitaženou brzdu a za chviličku to oschlo, takže problém byl jen v množství vody na silnici, která se při vyšší rychlosti dostávala na kotouče .... zkrátka a dobře, jen blbec jako Matyx může v bouřce s mokrýma kotoučema vyrazit z kopce dolů ;o)))))
To máš nějaký problémový brzdy. Letos (a to nedávno na dovolené v Krušných horách) jsme 2x dojížděli v totální průtrži za bouřky, kdy se místy po silnici valil potok vody a brzdy brzdily naprosto v pohodě (v obou případech byl přes 1km dlouhý sjezd, v prvním případě to bylo ještě v terénu, což bylo horší, bylo to jak na ledě, s vodou začala putovat i půlka cesty :-) ). A mělo to i jeden pozitivní efekt, vždy to krásně vyleštilo celý kolo, jak jsem místy jel rychle, stříkalo to od kol skoro jako vapka :-)
asi jako píše Mlok, možná tam mám kovovky místo organiky, to by pak odpovídalo ... ale jak říkám, stalo se mi to jen jednou za této extrémní situace, například po průjezdu brodů to sice chvilku kvílelo, ale brzdilo to OK ..... no, s mojí vahou si ty destičky stejně užijou, takže dřív nebo později tam půjdou nové a rozhodně organiky, tak pak poreferuji jestli se to zlepšilo ...
Jediný co je u většiny brzd (ale taky ne u všech) je kvílení za takových podmínek (zcela souvislé velké dodávky vody na kotouč). Pokud brzdím v takových podmínkách souvisle, tak taky přestanou, ale jakmile je to přerušované (což většinou je), tak je orchestr :-)
na to "souvisle" brzdeni byl ten kopec ale asi moc kratky, rozjelo se mi to pres 50kmh, takze jsem byl dole natotata ... na rovince to pak prestalo a zacalo konecne brzdit ;o)))
Tak panove mam Scott scale 50 2006. Ty brzdove desky si pomalu sedly, ale az po 1500km. Coz me pripada nezvykle dost. Ale co je dalsi perla, ze se me povolily konusy, tak jsem se to snazil dotahnout doma a podarilo se a zjistil jsem pri dalsi jizde se znovu povolily a u toho, ze me dre deska o kotouc, aniz bych brzdil. Tak jsem si myslel, ze je to tim konusem, dal jsem to do servisu, tam me to dotahli, prinesu kolo domu, nasadim do ramu... a ejhle, pri upnuti to dre jeste vic a tak jsem pri blizsim ohledani zjistil, ze me nefunguje vnitrni pistek. Vnejsi tlaci desku na kotouc a ohyba. Tak uz jsem pekne z toho rozladenej.... porad litam do servisu, uz nevim, zda neni lepsi to reklamovat. :-(
Tak spraveno, zreklamovano a je to super, poridil jsem si jeste nove plaste, Michelin XC dry2. Tak to jedu projet. Mejte se fajn.
Drzim palce, at to hlavne brzdi, az prijde prvni sjezdik ;o))
Sjezdy jsem prubl, parada, bez vrzani a vysoky ucinek.
A tak to ma byt