prosim o radu, chtel bych celoodpruzene kolo, limit okolo 30tis.
nemate nekdo zkusenost s temito koly
pokukuji po Kellys Wandal, merida AM 500D, GT Idrive 5 4.0, rockmachine adrenaline 2000
vim, co od takoveho kola mohu ocekavat, bohuzel 40tis a vice na lepsi celopero nemam
ale na to moje rekreacni jezdeni zase nepotrebuji nic svetoborneho
vim, ze ve velu 2/07 pry je nejaky test techto kol, ale nemohu ho nikde sehnat
diky za radu
Mno, 40 tisís je částka, na které už se tady mnoho lidí shodlo, že se za ty peníze už dá sehnat i relativně fungující full ..... jen to nechce koukat po klasických ceníkových sazbách nových modelů, ale spíše na doprodeje apod.
Pokud víš, jakou velikost kola potřebuješ, a víš kam by si s ním mohl jezdit do servisu, pak vcelku není co řešit.
Mrkni se například sem, jako příklad jsem použil svou oblíbenou značku (Vašku promiň ;o)) a tam za tyhle peníze bude mnohem víc muziky :o))
http://www.bike007.cz/celoodpruzena-kola-mtb/gt...
a jé, promiň, překouknul jsem se v tvém úvodním příspěvku ... ty píšeš, že 40 tis. Kč nemáš ... no, upřímně, než si kupovat full za 30 a méně, tak bych raději volil slušného hardtaila s odpruženou sedlovkou ... bez legrace ... ale je to tvoje volba
na stránce, kterou uvádíš, je gt i-d5 4.0 za 31k. myslim že lepší než ht. něco může vyměnit hned (pokud by chtěli doplatit jen rozdíl) nebo postupně může vylepšovat...
Pokud to bereš takhle, pak ano, ale i tak bych souhlasil s Mlokem (viz. níže), a těch chybějících 10k bych si vzal třeba půjčkou, přeci jen už to není investice pár korun, a čekat třeba další sezónu či dvě než se našetří na upgrade, který stejně vyjde finančně spíš nevýhodně, no to nevím nevím.
Já bych o upgradu vůbec neuvažoval, to je u fullů cenově cesta do pekel.
Buď tedy koupím fulla za 30tis. s tím, že téměř vše tam zůstane jak je a tak ho jezdit delší dobu budu nebo v každém případě připlatit rovnou i kdyby si měl půjčit (celkově tím sakra ušetří).
U ugpradu myslím hlavně stěžejní části jako jsem psal níže, tedy tlumič, vidle, brzdy. Když vemu jen třeba tlumič, který by chtěl vyměnit někdy, tak za nový dá 10tis., vidlice dalších 10tis. (a nebo taky 20tis. třeba u Talasu), brzdy 57tis.
A přitom za 45tis. třeba u Canyonu ESka bude mít rovnou kolo, kde ten tlumič za 10tis., vidle za 20tis. bude.
A kdyby bral GT a doplácel výměnu hned, tak to opět nemá cenu, to už je zase na větší částce a může rovnou pořídit jinde lépe.
A ještě jen dodám ke GT, že to by si měl vyzkoušet. Přeci jen idrive 5-ka může pro někoho, kdo fully nejezdil být trošku šok a může mu vadit, že se moc houpe.
Třeba já bych do něj kvůli tomu nešel i přesto, že mám zálusk na dalšího fulla 140/140.
Vidíš, ty bys to mohl vědět ... .netušíš jestli má Fox Float RP2 pro-pedal, respektive jak to chodí ? Protože o I-Drive 5 pořád sním, chtěl bych aby to byl můj první full (jestli budou penízky :o)) a verze 1.0 po které šilhám má tenhle tlumič ... moc díky předem za info
To vím náhodou úplně přesně.
Že RP2 má propedal a to pevně nastavenou úroveň a k tomu jen páčku na vypnout/zapnout propedal, to bys našel i na stránkách FOXu.
Mě ale celou dobu vrtalo hlavou, jak přesně se liší RP2 x RP23 a jestli má cenu připlácet za RP23. A je to následovně. RP23 má pro zapnutý propedal 3 různé úrovně. Na RP2 pak to pevné nastavení odpovídá přesně té poloze střední u RP23, která se mi zdá nejlepší (ale někomu třeba ne).
Ovšem ještě je pak rozdíl v různých verzích tlumiče a to platí jak pro RP2, tak pro RP23. Na tlumiči je označení propedal light/medium/firm a podle toho je poladěný propedal. Pro RP23 to tedy znamená, že existují 3 verze tlumiče s různým označením a každý má pak 3 nastavení propedalu kolečkem.
V reálu jsem měl možnost porovnávat RP23 x RP2 oboje pro verzi light propedal. A postřehy jsou následující pro RP23:
- poloha 1 je hodně aktivní a nemá docela blízko k otevřenému tlumiči a nezdá se mi moc ideální, to už stejně jezdím skoro pořád s otevřeným
- poloha 2 stále ještě něco pobere, ale při šlapání se to téměř ani nehne a to ani ve stoje (i když ve stoje nepatrně ještě ano), tahle poloha se mi zdá ideální
- poloha 3 se už začíná blížit locku a bere fakt jen velký rány
U verze medium a firm bych se bál, že bude propedal moc.
Jakou verzi tlumiče tam dávají ale musíš zjistit, samostatně v prodeji je běžně pouze verze medium, ale hodně výrobců montuje na kola verzi light (minimálně vim, že Canyona a Cube ano).
Na idrive by možná ta verze medium ještě nevadila (kdyby to byl RP23 tak určitě ne, tam bys mohl případně snížit na polohu jedna), když je houpavější.
Ovšem propedal není všespásný, na silnici paráda, na méně rozbité výjezdy taky super, na rychlejší pěkné cesty se také dá použít, i když já ho používám téměř výhradně na asfaltu a to ještě i tam do sjezdů třeba ne a pak někdy na výjezdy po pěkném povrchu (kdy třeba nechci snižovat vidlici a propedalem řeším jen geometrii kola, vidlicí si pomůžu více, ale přepnutí propedalu je malinko jednodušší a navíc do nerozbitého výjezdu malinko i ocením že se to méně houpe).
Ovšem ve většině terénu to chce stejně jezdit s otevřeným tlumičem a tam právě idrive u mě neobstojí. Žehlí sice o píď lépe než muj současný Cube AMS 125 a i než Canyon ESko (které jsem zkoušel), ale ten rozdíl je minimální. Zato rozdíl v houpání je značný, Cube i Canyon i při zdvizích 125 u Cubu a 140 u Canyonu jedou s otevřeným tlumičem svižně kupředu.
Super, díky moc za vyčerpávající info. Ještě si to nechám projít hlavou. Obecně mi to ale napovídá, že to GT bude tou pravou volbou. Kdybych hledal univerzál, tak beru I-Drive 4, ale mám v plánu "vychrtit" svého Avalanche (nějakou 100mm vzduchovku, lehčí ráfky, semi-slicky, víc uhlíku atd. :o)) a toho I-Drivea mít čistě na terénní vyjíždky, bez hltání km, čistě na vyřádění se v terénu. Avalanche bych potom v té "chrtí" verzi používal pro klasické Nákolácké výlety a vyjížďky za lepších podmínek či na silnici.
A pro dojezd s I-drivem někam do terénu (v dojezdovém horizotnu ho mám z domova tolik, že to za mládí projezdit nestačím :o))) můžu vždycky hodit lock na předku i zadku, v klídku pohodovým tempem dojet mimo komunikace, odemknout a frčet ... no a na tenhle účel, když nemusíš s nikým držet tempo, jedeš si podle svého, a nevadí ti ztráta efektivity šlapání by to mělo být akorát, ne ?
Klidně si ho pořiď, špatný kolo to určitě není. A i-drive 4 ten určitě ne, to je malý zdvih. Ale to žehlení a chování v terénu jsem porovnával s koly stejného zdvihu, která i když žehlí také výborně přitom i jedou. 100 zdvihu nikdy tak dobře žehlit nebude a já mám jasno, pro mě je to málo (škoda že jsem si tim nebyl jistý už před rokem a něco, jenže to chyběly znalosti i zkušenosti).
Já třeba také vůbec nechrtím a jezdím pohodu, ale to menší pohupování velmi oceníš třeba v těžkém výjezdu, kde není vůbec dobré tlumič přepínat na propedal nebo jinak omezovat.
Jen bych ti doporučil ho určitě testnout aspoň pár km, už jsem zažil opačnou situaci, že někdo testnul právě id5-ku a neměl žádné zkušenosti s jinými fully a teď si z toho udělal závěr, že nechce fulla vůbec, že to hrozně houpe.
Mě se nejvíc líbí na menším pohupování (každý dobře funčkní full trošku houpe), že právě mě dovolí jezdit téměř pořád trvale s otevřeným tlumičem a žehlí to pořád a všude i když je třeba cesta pěkná a najednou přijde jedna díra, tak si ji vychutnam a nemám přepnuto na propedal. Ono příliš časté přepínání je taky otrava.
Ale na druhou stranu znám lidi, kteří jezdí na id5-ce trvale s otevřeným tlumičem a ani větší pohupování jim nijak nevadí.
Neboj, než bych pořizoval, tak to tu určitě pořádně rozeberu :o)) a hlavně si klidně rád nechám poradit. Jen Canyon fakt ne, rád bych to kupoval v kamenném krámě v Praze. Ale dřív jak příští rok na jaře to stejně nebude :(((
Jinak bych preferoval GT, ale už jsem zvažoval i alternativy, jako třeba GF (např. Fat Possum XT), nebo Trek ( Fuel EX 8) .... no uvidíme, času na výběr bude dost, narozdíl od toho Avalanche na to rozhodně nebudu spěchat, jen doufám že nakonec "nepřeberu" :o)))
Moc nevidím ty výhody kameňáku v Praze, když to je pak výrazně dražší cena.
S Canyonem je super jednání, teď jsem tam bral samotná řídítka a žádný problém (důvod pro řídítka byl konkrétní tvar těch řídítek, který nemůžu nikde jinde sehnat a byly to řídítka vyráběné pod značkou pro Canyona a nezjistil jsem co to je za originál), dále jsem už řešil jednu reklamaci a taky žádný problém, vstřícnější jednání než většina krámů u nás.
Jediné negativum je poštovné navíc při reklamaci (pokud ale není nutné poslat celý bike, tak to je zanedbatelné) a nepatrně delší čekací doba kvůli poště tam a zpět (ovšem zase vyřídili reklamaci rychle, spousta českých obchodů by to řešila déle i bez toho posílání).
A těch věcí na kole se zas tak moc často moc nereklamuje, aby to bylo zásadní negativum.
Tlumič a vidlice když budou od Foxu stejně musí na servis do Písku, takže posílání ať koupíš kolo kde chceš (a už je jedno jestli to tam pošleš sám rovnou nebo to za tebe udělá tvůj prodejce, to je naopak zdržení navíc).
Já bych se trošku bál pouze v případě, že by to mělo být tvoje jediné kolo a při případné reklamaci neměl na čem jezdit (ovšem to bych se u fullu bál i kdybych kupoval v ČR, už jen kvůli pravidelnému servisu tlumiče, vidlice, ...)
Člověče,zrovna takhle si to do budoucna s kolama plánuju i já:-)))
No vždyť je to taky nejrozumnější varianta. Člověk by měl mít správně alespoň 4 kola :o)))) (silničku, městské přibližovadlo, chrtíka (26/29 HT popř. cross) a řácký all-mountain) .... jenže kde na to vzít :o)))))))
Mi stačí tři :-) silničku nechci ani za nic... Tak zítra v pět???? :-)
Jo vidíš, jak kvůli nemoci odpadl PB, který to původně organizoval, tak mě vůbec nenapadlo s tím nějak pohnout ... házím echo do toho příspěvku, ať tu to vlákno nesviním ještě víc než už jsem zasvinil ;o)))
asi nemá každej prodejce jako já a tak to vyznělo jinak, než sem to myslel. když sme před minulou sezonou s cami kupovali gt, tak sem vybral pro ní i-d4 4.0 a sobě i-d5 3.0. s prodejcem sem se předem domluvil, že budeme chtít něco přeházet a protože sme u něj už nějaký prachy nechali, tak je svolnej k různejm věcem. chtěli sme vyměnit vidle, brzdy, tlumiče a proběhlo to tak, že co dával pryč tak odečet v plný ceně a co dával nový tak připočet ale s minimálně 10-tiprocentní slevou. nefandim tomu rvát na kolo xt(r) sadu když je o pár gramů lehčí a o pár tisíc dražší. vydrží snad víc? blbost. a že xtr řadí výýýrazně líp než lx? v tom bahně nebo prachu a písku to prd poznám. a je rozhodně ekonomičtější těch pár deka zhubnout než draze zaplatit. dyk to kolo nosim jenom zcela vyjímečně a při jízdě je to jedno kdy sou ty kilo:) takže asi tak
a kdybych měl dát 10k za rp2 tak dám radši 11k za evolver isx-6;-)
Tohle jsou opravdu super podmínky při koupení, ale stejně tak třeba Talas je takhle nemožný koupit. Odečteno dostatenš za vidlici 4tis. a se slevou Talas bude za 22tis. To je pak pro koupení nereálné když ten Talas už může být na skvělém kole za 45tis.
XTR tam je to jasné, to by tam v žádné případě nedával. A já třeba taky gramař nejsem a o váhu moc nejde.
Ale třeba za Talase bych si připlatil já v každém případě a tlumič bych jiný než RP23/RP2 nebo Pearl taky nechtěl.
Ale 10tis. bych za RP23 samotný taky nedal a kolem 20tis. za Talas už tuplem ne.
Ale i když nebude chtít Talas, který je pro výměnu sakra drahý, tak i tak při výměně právě vidlice, tlumiče a brzd už jsi hnedle i při těch podmínkách na podobné ceně jako ES5-ka.
Vette, v sobotu jsem potkal kluka na tomhle GT - tak jsem se ho ptal na toho epikona 120 mm - byl z něj dost rozpačitý, prý to je tvrdé.
Jinak s Tebou ale souhlasím, za cenu slabě nad 30 tisíc to je parádní kolečko :-).
To je takové podivné vyjádření o vzduchové vidlici, že je tvrdá, co si pod tím má člově představit?
Ale jak už jsem napsal, Epicona může nechat potunit a tím se dostane minimálně na úroveň Revelation nebo i spíš o chlup lepší.
Měl prý najeto cca 1200 km a ta vidle se prostě nerozchodila.
Jinak jaksi osobně nemohu strávit, abych koupil novou vidlici a hned ji musel nechat upravovat - copak ti sentůřani jsou taková nemehla, že by na ty úpravy nepřišli sami? To se mi moc nezdá. Když budu kupovat nové kolo, tak bych vždy hleděl na to, aby tam už z prvovýroby byla "funkční" vidlice, se kterou se nemusí nic dělat.
Samozřejmě - má-li člověk finanční strop, přes který prostě teď nemůže, tak to se nedá nic dělat, to GT jako celek je perfektní.
Souhlasím s tebou, že je lepší si koupit funční vidlici rovnou. Jenže to má několik ale:
- ten Epicon funguje slušně i neupravený (nevim jak chodí ten konkrétní kus, co se nerozchodil, ale neupraveného Epicona jsem testoval + tu mám jeho graf a chodí slušně, mě by na neupraveném Epiconu vadilo hlavně mazání vazelínou) a za tu cenu, co se neupravený dá koupit nemá žádnou konkurenci. Jediná bližší konkurence je pružinová Tora, která sice chodí trošičku lépe, zato je těžší a ještě i o malý chloupek dražší (a to v ještě v té nejvíc ořezané verzi).
- pokud ale necháš Epicona upravit, tak chodí lépe než většina vidlic za 2x dražší cenu;
Takže i když máš navíc starosti s tím, že ho koupíš a budeš nechávat hned upravovat, tak i s úpravami jsi na mnohem nižší ceně a lepší funkci než u dražších vidlic.
On totiž není Epicon jediná vidlice, která se dá upravovat. Milan je schopný upravovat leckteré vidlice, ale u jiných vidlic už to není ono, protože přeci jen když dáš za vidlici 2x více než za Epicona, tak už by člověka nenapadlo, že by taky snesla upravit a chodit by mohla lépe.
Epicon je nejvíce upravovaná vidlici z důvodu, že upravený za nejméně peněz poskytne nejvíc muziky.
Myslim, že ale tohle vysvětlování nemá moc smysl, dokud se na upraveném Epiconu neprojedeš a neuvidíš, jak může za ty prachy vidlice chodit nebo aspoň neprohlídneš graf upraveného (a i neupraveného Epiconu), který o chodu říká téměř vše i bez projetí.
Pokud ovšem víš o vidlici za ne o moc více peněz než upravený Epicon, která se mu funcí + váhou + tuhostí alespoň vyrovná, tak sem s ní, ta by mě opravdu zajímala.
A nebo fulla, který bude za 30tis. a bude mít lépe chodící vidlici než neupravený Epicon a bude ta vidlice do 2kg jako Epicon.
Bohužel právě kolem těch 30tis. jsi velmi omezený výběrem a oproti kolu za 40tis. bude obrovský rozdíl a za ty prachy je právě zde největší kvalitativní skok.
Nejen, že kolem 40tis. začínají některá pěkná kola, která kolem 30tis. nejsou vůbec, ale i u těch co kolem 30tis. jsou je velký skok v osazení a to zejména u nejdůležitějších částí jako vidlice + tlumič + brzdy, které jsou základ kola a měnit se časem moc nedají, protože bys vlastně vyměnil celé kolo a navíc by to přišlo hrozně draho.
Takže já bych se snažil sehnat v každém případě 40tis. a pak bych doporučil např. Canyon XC4, pokud ti stačí zdvih (za ty prachy zcela bezkonkureční osazení a kolo).
Pokud chceš vyšší zdvih tak Canyon ES5-ka, ale tam už to je 45tis. což je jasné, že pro tebe bude hodně.
Z tvého výběru bych bral GT Idrive 5 4.0, to je podle mě snad jediná rozumná volba za ty prachy. Vidlici když necháš poladit u Milana budeš mít za ty prachy výbornou. Tlumič funčně dobrý, jen škoda, že je to ošizený model bez nastavování odskoku a možnosti vypnout/zapnout propedal. Ty brzdy ač levné jsou docela v pohodě až mě v této kategorii překvapily. Meridu bych v žádném případě nebral, nic moc fungující systém + horší vidlice i tlumič.
RM adrenalin 2000 je fungující systém, ale prot GT taky hůře osazené.
Takže buď si připlať nebo vem to GT.
Za podobnou cenu ti muzu prodat Konu Kikapu Deluxe model 2005. Kupovana 3. srpna 2005. Drobne odreniny na ramu, potreba vymeny par lozisek, jinak naprosto v poradku. Najeto asi 12-13kkm.
20" ram (183cm vyska je asi minimum), vepredu Recon 351 misto Marzocchi mx comp. Razeni Sram (X7+X9). Jinak skoro vsechno zachovano.
http://www.acoma.cz/img/kona5big.jpg
http://www.kona.cz/2k5_kolo.php?bikeID=24
TY CHCEŠ PRODAT SVOJI KONU ???!!!
To je jako podříznout hrdlo příteli...
Předpokládám, že budeš kupovat něco jinýho, přece jedno kolo Ti nemůže stačit, co kdyby se na pár dní rozbilo...
Bud ji prodam celou a koupim si cely kolo nebo jen ram a zbytek premontuju na novy ram.
Uz jen ten tlumic, ktery tam mam, tak novy stoji 12kkc. Takze za ram to vidim tak 18kkc (novy samostatny ram je asi za 40kkc). Cely kolo bych dala za 28kkc. Puvodni cena 50kkc + vidlice za 8,5kkc. Razeni, vymenu stredu radsi nepocitam :(
Do ramu je treba dokoupit nova loziska za 2x 1800,-.
Dalsi kolo vidim bud na stumpa fsr nebo mozna chrtiho epica.
Wewe, jaký ten stump FSR? comp? Tak jestli tenhle, http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&... tak to byl také jeden z mých šampionů. Ale v 69 stěhovali, a nikdo tam na mě neměl čas, ať prý zavolám za týden( a týden je strašně dlouhá doba :-(
Zase mi to sezralo prispevek!!!
http://www.specialized.cz/new/images/kolo07/SJ...
Tohle.
Krasavec, nedivím se ti, že je to jeden z tvých favoritů :o)
diky za nazory
jeste upresnim, vaha cca 75kg a za rok nenajezdim tisice km
na vyjizdky jezdim vetsinou s pritelkyni, takze jezdime velmi pohodovym tempem do cca 80km za den
kdyz to prevedu do reci komponent, myslim si, ze neznicim ani alivio radu, natoz pak tyhle lepsi komponenty:)
fulla chci kvuli pohodli, abych mel zadek v bavlnce:)
Hmmm, místo toho aby se každý nejdříve naučil pořádně jezdit na kole, tak si hned koupí fulla a myslí si, že je to spása ;-) Až jednou zase sedneš na normální kolo, tak si akorát namlátíš ústa, protože nebudeš zvyklý vstávat ze sedla tam kde je to potřeba, protože tam to full vetšinou vyřeší sám ;-)
prave proto chci fulla:) je komfortnejsi
na kole jezdim od 3? let, takze rovnovahu jiz celkem bez problemu udrzim:)))
;-)
Nejde o rovnováhu, ale o práci tělem při průjezdu terénem... Na fullu budeš po většinu času sedět jak babka a jen čekat že to kolo pod Tebou vyřeší samo. Časem si na to zvykneš tak, že jinak to umět už nebudeš... No, a pak si sedneš na pevňáka a na prvním rigolu se budeš divit ;-)
Tím jsem jen chtěl naznačit, že bys ta kola měl aspoň trochu občas střídat ať si moc nezvykáš na výhody fulla ;-)
Tohle nepomůže, jak si zvykneš na fulla a to si zvykneš okamžitě, tak HT už nechceš ani vidět (teda aspoň u mě to tak bylo) a HT jsem už loni udělal pá, pá :-)
Ono hlavně není proč se vracet k HT, pokud nezávodíš, tak HT nemůže nabídnout v podstatě nic, pokud pro někoho není zásadní rozdíl 1kg váhy.
Jediný problém je cena fulla, která je stále výrazně vyšší.
Tady musím oponovat, to není až tak pravda. Na fullu začneš jezdit mnohem více rozbitějších terénu, mnohem větší rychlostí a ze sedla musíš úplně stejně. Naopak si s kolem hraješ mnohem více, protože je velmi příjemný a hravý dopad ze skoku, takže aspoň mě to nedá a klidně si skočím i když bych to projel bez skoku (tedy žádný super skoky zase nedávám, tak do 15cm výšky).
A protože terén je rozbitější, tak je práce s kolem někdy mnohem důležitější, protože překážky se zvětšují a častěji je nelze přejet vůbec i přesto, že to je full.
Jediný kde sedíš mnohem více a kde je to jasný přínos je málo rozbitý terén, kde to pak na fullu prostě letí, na HT už i tam na každé kravině musíš ze sedla. Ale to zase není žádný terén, který by zlepšoval techniku.
A taky vše řešit ve vyšší rychlosti je mnohem těžší než při menší rychlosti na HT při sjezdech, takže opět se na fullu naučíš daleko více.
Mnohem nebezpečnější je opačný přechod z HT na fulla. Dáš si stejný sjezdík, full ti ho dovolí pustit rychleji a najednou přijde zatáčka dole, která dřív byla naprosto na pohodu a najednou je sakra těsná a jsou problémy.
Takže jediný čemu jsem se teď divil na HT když jsem testoval manželky kolo (řešil jsem něco na řazení) bylo to, že mě to koplo párkrát na úplné malé nerovnosti, ale zhruba po 5s jsem se bez problémů přizpůsobil (na HT jsem jinak přes rok už neseděl vůbec).
Presne tak, ja sice nemam klasicky FS, ale nizkozdvihovy XC nebo marathon FS, jde teda spis o adhezi, nez o zehleni. Ale nejezdil jsem jenom tohle, takze nemuzu nez souhlasit, ze ti FS u prekonavani prekazek az tak nepomuze. Kdo je dobrej technik, zvladne to stejny i na HT. Kde je rozdil, je chovani kola pri rozbitym POVRCHU. A v rychlosti ve sjezdech, samozrejme :o)
ted jsem objevil lonsky model kellyse wandala za 20000,-
http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module...
za ty penize na moje jezdeni asi dostacujici:)
Píšeš,že chceš mít zadek jak v bavlnce,to ti ten Kellys asi moc neumožní.Alespoň v tom únorovým veláckým testu dopadl nejhůř.Hoši redaktorský si nejvíc pochvalovali Giant Trance 3 a GT i-Drive 4 3.0 v ceně těsně nad 30tis...
nedal by se ten test nekde sehnat, pokud nekdo ma,
vypatral jsem na strankach GT jen cast, kde popisovali kolo GT, ale rad bych mel cely test