Zdar! Mám obě ruce levé a patrně se mi dostala nějaká mastnota či co do kotoučovek. Brzdí o něco hůře a když jedu dosti pomalu - třeba nějaký lesní brutální sjezd mezi výmoly, tak ta brzda křičí jako siréna. Je to Hayes HFX-9. Co teď s tím? Odmastit? Čím? Nebo nějak zabrousit destičky? Ještě jsem to ani nikdy nerozebíral, takže si nejsem jist, abych to nepokazil ještě víc.
Kdyby tam byla mastnota, tak nebrzdi vubec. Nejspis tam mas nejaky bordel. Vyndej kolo, sroubovakem vycvakni desticku a ocisti ji. Pripadne desticka muze byt taky sjeta, coz taky poznas az po vymontovani. Original desticky pri brzdeni cvakaji o takovou zeleznou zarazku, BBB desticky treba uz necvakaji.
Hlavne nemackej packu, kdyz mas kotouc mimo brzdu.
Mé kotoučovky dělaly to samé. Kotouč a destičky jsem zbrousil jemným smirkem a bylo po problému.
Jo, to je jedna z moznosti. Desticky muzou byt brzdenim speceny, takze se na nich vytvori takova zesklovatela vrstva. Jemny smirek na ROVNE plose pomuze.
Stejne tak muze byt mezi deskama a kotoucem nejakej binec, ale to se mi podarilo vzdycky pri prudsim zabrzdeni dostat ven. Od veci neni desky cas od casu odmastit- vyndat a proprat je v lihu (idealne v isopropylalkoholu), staci i technicky lih. Tim stejnym osetrit i kotouce. Pokud jsou desky opravdu zamasteny, osvedcilo se mi jejich povareni v octe.
Hayes HFX 9 jsou jinak vriskotem bohuzel docela znamy.
Po 200 km nejsou destičky ještě zajeté. Vřískot je u některých typů normální. Destičky se musí trochu obrousit brzděním, takzvaně si sednout na kotouč. Zatím neřeš je to ještě brzy, jezdi a obrušuj.
A pokud je má např. špatně seřízené nebo má neofrézované dosedací plochy na adaptér a k tomu tam nemá podložky, které umožňují lehkou změnu úhlu destičky vůči kotouči (doladění když to není rovnoběžně), tak se akorát po čase destičky celkem rychle křivě sjedou a brzdo je vyhodí.
Takže naopak by měl všechno pořádně zkontrolovat a pokud nemá ofrézované dosedací plochy, tak to nechat udělat (co mám zkušenosti, tak to většinou na nových kolech spíš nebývá i když světlé vyjímky se najdou a přitom by to mělo být samozřejmostí).
Může to sice být i případ, co popisuješ, že je vše v pořádku a časem se to zlepší. Rozhodně bych na to ale nespoléhal.
Tak jsem dnes v práci sundal destičky (netušil jsem, že to bude tak jednoduché až primitivní), přejel šmirglem, odmastil benzínem, kotouč odmastil také a zdá se to být lepší. Sice ne úplně dobré ale lepší rozhodně ano. K večeru to půjdu projet, tak se uvidí.