Ahoj cyklisti, chci si kupovat kolo a zajímalo by mě, jaké máte zkušenosti s prodejem v internetových obchodech. Risknete si koupit kolo bez vyzkoušení? Není pak problém s garančním, nebo dokonce i záručním servisem? Jako asi každého i mě lákají nižší ceny, ale nevím jestli je to rozumné kupovat si kolo na netu. Co vy na to? Můžete něco doporučit, nebo naopak od něčeho odradit?
A kde máš na internetu výrazně nižší cenu než v kameným. Uveď konkrétní typ kola. Tak si ho nekupuj bez vyzkoušení a někde ho omrkni a pak případně objednej.
zde konkretni priklad
http://www.sportmen.cz/-Kolo-Superior-XP-829...
Kupoval jsem a bez problemu. Ale predtim jsem si ho zkousel v klasickem obchode. Je fakt, ze v eshopu byl o cca 2,5tis levnejsi (pisu o kole za cca 10tis). Ale ted uz nevim, co to bylo za obchod:-(
Je to tvoje volba, ale nemyslím, že by jsi nějak výrazně ušetřil. Každopádně bych kolo před nákupem chtěl otestovat a přijde mi jako podraz dát vydělat prodejci, který mi nic nenabízí, narozdíl od pevného obchodu kde mi kolo seřídí a já si ho můžu vyzkoušet. Když nebudeme nakupovat v obchodech tak zkrachujou, a kam si budem chodit pro lepení a podobné neodkladné záležitosti. Zkus se na to podívat i takhle.
Ja jsem kupoval 2 kola ( sleva okolo 40%) z puvodnich cen- model 2005 a 2006.Kolo prislo serizene, blatniky nasazene, ja jsem nasadil sedlo ,pr. kolo, slapky a jezdim.
jasně beru, že pokud je takováhle sleva tak jdou většinou ideály stranou. Jenom jsem chtěl říct, že nákup na internetu má i stinné stránky. Problém není na první pohled zřejmý, ale je dobré se nad tím zamyslet taky.
urcite rizika jsou, ale ja jsem do toho sel u kol v cenach 11-13tis. po sleve okolo 7tis.Kc, zatim jsem spokojen(zrovna dnes mi upadl blatnik-uklepal se plisek-drzak, tak doufam, ze pujde dokoupit samostatne) U drazsich kol bych asi neriskoval.
Kdyz kolum rozumis, tak prave na drazsich kolech usetris desetitisice. Cim drazsi kolo, tim logicky ta usetrena castka vzroste. Musis ale presne vedet, co chces. Moje posledni dve kola jsem kupoval pres internet, i kdyz jsem usetril tak 40-50% ceny, tak se porad jedna o hodne vysoky castky.
Mam rad svuj volny cas a nez stravit v praci adekvatni (mega)pocet hodin navic, rovnajicich se rozdilu ceny mezi internetem a kamennym obchodem, budu radeji na tech kolech jezdit.
No to já právě taky, navíc si budu kupovat spíš nějaký levnější, tak do toho asi půjdu. Vidím, že negativní zkušenosti s tím moc nejsou.
Já si kupoval v lednu crosse a v březnu pro tátu mtb v Cykloexpertu, taky bez vyzkoušení, ale věděl jsem jak velký potřebuju. Svoje sem přebíral v krámu a kdyby mi nesedělo, nemusel jsem ho vzít. Tátovo sem nechal poslat poštou, nasadili sme přední kolo a jezdí se. Do 14 dnů se to dá vrátit, jako každé zboží koupené přes net. Pohoda.
Jsou internetové obchody a internetové obchody. Některé jsou osvědčené, takže pošleš peníze na jejich účet a obratem máš kolo doma. A ty neosvědčené.....pošleš peníze a nemáš nic.
Já jsem kupoval přes internetový obchod mobil, pračku,malé spotřebiče, notebook,sadu pneu na auto, kolo. Necítím se ale být expertem přes tyto obchody. Vždy jsem dostal zboží na dobírku - platba při převzetí od pošty nebo PPL. Nikdy bych neplatil kartou, žádná platba předem - to je mé pravidlo. Ihned při doručení ještě před dopravcem nebo pošťákem věc rozbalím, aby se ověřilo, že je nepoškozená, to je také má zásada.
Slušný internetový obchod potvrdí přijetí objednávky e-mailem a dá také zprávu e-mailem nebo telefonicky o vyexpedování zboží. Není dobré se upnout na nejnižší cenu, ale podívat se na dodací podmínky - nejsou vždy stejné - například doprava od určité ceny zdarma. Jsem z Moravy a tak jsem se orientoval na obchody, které mají sídlo na Moravě pro případ problémů a reklamace. Zatím byl vadný jen mobil a obchod Cybex mi po 18 měsících a předchozích dvou opravách vrátil celou kupní cenu mobilu - myslím, že to je solidní jednání. A teď ke kolu - vybral jsem si AC Star Ontario, kolo přišlo v pořádku složené v krabici, po namontování sedla, předního a zadního kola bylo kolo po dohuštění pojízdné a už jsem na něm najel cca 1000 km bez problémů. Protože mám technické vzdělání a ještě jsem z generace, která si vše dělala sama doma, nepovažuju pro mne servis za přínosný. Jsem už postarší pán a tak skopičiny už na kole jako za mlada nedělám a seřídit přehazovačku, utáhnout nějakou tu matici nebo špici, promazat ložisko svedu také. Pro toho, kdo si neumí servis udělat sám je lepší kupovat u prodejce v kamenném obchodě.
Shrnutí: Nikdy neplatit nic předem nebo převodem z karty, zboží brát pokud možno na dobírku, zboží vždy vybalit před dopravcem, aby se ověřilo, že není poškozené. Ověřit si dostupnost zboží - zda je skladem, aby jste na něj nečekali do soudného dne, využívejte dotaz na prodavače e-mailem nebo telefonicky. Buďte opatrní a mnoho úspěchů při nákupech.
Kdybych se řídil tím shrnutím, tak spoustu věcí nekoupím.
Samozřejmě opatrnost je vždy na místě, ale zase se to nesmí přehánět. Ono stačí nakupovat z prověřených obchodů.
Platba předem často ušetří peníze, ale hlavně ve spoustě případů to ani jinak nejde (zvlášť při objednávkách ze zahraničí).
V případě dodání Českou poštou není možné rozbalit balík před převzetím, pouze v případě viditelného poškození balíku z venku (to je ale pak o sepisování protokolu).
Přes jiné dopravní společnosti ne každý může zboží odebírat, protože ne každý může přebírat balíky v práci a když je doma, tak v tu dobu nedoručují.
A ani jiné dopravní společnosti ti nenechají vždy rozbalit před převzetím (oni za obsah nezodpovídají a co by pak dělali s rozbaleným balíkem, když by ho adresát nechtěl převzít?).
Placení kartou také není žádný problém, jen to chce mít nějaký bezpečnější typ platební kartu (nejlépe nějakou pouze virtuální eletronickou s možností pouze online transakcí a zamykáním).
Nakupuju na internetu často a to včetně zahraničních eshopů (ceny např. v Německu jsou často včetně poštovného výrazně nižší než u nás, obzvlášť teď když euro pořád klesá).
Odhaduju, že už mám přes 200 nákupů (nenakupuju jen pro sebe, ale často i pro známé, kvůli větším objednávkám a poštovnému zdarma) na netu (z toho převážně věci na kolo) a z toho tak 30 zahraničních nákupů. Platím skoro pořád kartou (nebo také někdy přímou platbou z eBanky), jen občas na dobírku a nikdy jsem neměl problém, který nešel vyřešit (ono jich moc nebylo, jen párkrát chyba v tom, že dodali něco jiného a párkrát vadné zboží a reklamace).
Orientace na obchody blíže bydlišti je také zbytečná, protože to stejně neřeší nic. Stejně reklamovanou věc zase posílám poštou. Smysl by to mělo pouze přímo v místě bydliště.
A jen přidám srovnání internetových obchodů dle oboru. Cyklo obchody byly hodně pozadu a nějaké potvrzování objednávek nebo snad dokonce online napojení na skladový systém (aby byla vidět aktuální dostupnost zboží) nikdo nemíval a byla to hodně bída. Přitom třeba v IT je to běžné a takový Czechcomputer už to má hodně let (to je takový ukázkový eshop, jak by to mělo vypadat).
Postupně se blízká na lepší časy i v cyklo a pár eshopů už se výrazně zlepšilu, kupříkladu takové kupkolo (asi jeden z nejlepších českých cyklo eshopů), kde mají vidět i online počty kusů na skladě.
Myslim ze Ceska posta te necha balik otevrit pred podepsanim prevzeni a zaplacenim dobirky, ja uz jsem to tak delal dvakrat kdyz to bylo neco drazsiho z mene duveryhodneho zdroje a pokaze to bylo mozne. (a to jsou tady u nas na poste fakt hodne 'prijemne' pani)
Myslím, že ta opatrnost je fakt na místě. Též se mi parkrát stalo, že mi zboží došlo silně poškozené, i když na první pohled to vůbec vážně nevypadalo - myslím podle stavu obalu. Reklamace po převzetí zboží jsou pak velice problematické a brání se jim jak dodavatel tak přepravce, kterému podepíšete převzetí. Ono rozbalovat napůl rozebrané kolo na chodníku před domem či na poště je docela dost problém, když vám ho přepravce vystrčí z vozu ven se slovy: " Hele, pospíchám, mám támhle další kčeft!", tak nemáte čas ani chytnout pořádně tu krabici, natož ji převracet všemi směry a prohlížet, "kde nechal zedník díru".Taková škatule je často tak objemná a těžká, že dva mají co dělat to utáhnout! Myslím, že toto si spousta prodejců vůbec neuvědomuje - narozdíl od přepravců, kteří toho čile zneužívají :-( - a se svými přepravci mají často podivné domluvy o způsobu reklamace a raději všechnu zodpovědnost za převzetí zboží prostě svalí na koncového zákazníka. Já bych toto prostě řešil nějakou ochrannou lhůtou - třeba do 24 hodin od převzetí mít možnost zboží vrátit či reklamovat v původním balení, jak je tomu běžně např. v TV shopech i u jiného takto nabízeného zboží.Jak můžete poznat na chodníiku či na poště, že s tím někdo při přepravě náhodou neklep o zem a proto vy jste ten televizor rozbalili už prasklý???? Samozřejmě může prodejce či přepravce namítat, že jste si to udělali sami, ale k čertu, proč bych to dělal?!?!?!, když jsem se na něj tak těšil, až si ho užiju,ne?!?!?...abych neměl ani monitor ani peníze a dva měsíce se s nimi pak tahal co s tím???..Absurdní...
Myslím, že některé obchody už jdou zákazníkům celkem vstříc.
Z obchodních podmínek jednoho nejmenovaného e-shopu, resp. jejich smluvního přepravce:
"Reklamace poškození
Zákazník je povinen při převzetí zkontrolovat, zda obal zásilky není poškozen. V případě poškození obalu zásilku nepřebírejte. Mechanické poškození výrobku v nepoškozeném obalu je nutno nahlásit do 2 pracovních dnů."
Otázkou ovšem je kam se pak reklamace opravdu bude ubírat...
V práci sedím velmi často na druhém konci drátu, tak k tomu tobě a Martisovi něco řeknu.
Lidi jsou svině. Pokusí se tě ojebat kdykoli to jen bude možné. Takže pokud mi někdo zavolá, že má poškozený výrobek, tak po něm chci doložit výhradu v dod.listu u přepravce. Pokud nemá tak nepoškozený obal.
Pokud má sepsanou výhradu u přepravce, že byl poškozená obal, pak není problém. Nemusí to s přepravcem rozbalovat. Stačí při předání zkontrolovat ten obal. Pokud je někde pomačkaný, potrhaný apod. Tak napsat výhradu na dodák. Vždycky!! Nebo nepřebírat. Pokud to je tak, požádám o nafocení poškození a poslání fotek. Pokud je to nepoužitelné, tak výměna, pokud jsou to estetické vady a zákazníkovi to tolik nevadí a není proti to řešit slevou, tak jí dostane. Já si jí vyberu u přepravce. Pokud je to nepoužitelné, přepravce to zaplatí celý a já vyměním výrobek. Není problém.
Pokud je výrobek poškozený a obal je v naprostém pořádku, jak mi tvrdí drtivá většina lidí, kteří se s podobným problémem ozývají, pak chci fotky poškozeného výrobku a hlavněNEPOŠKOZENÉHO obalu. Argumenty typu, že ten obal už vyhodil apod. neberu, jsou jeho problém. Pokud to není schopen doložit nebo je na fotce jasně vidět poškozený obal, je to problém zákazníka, že si převzal poškozenou věc a svým podpisem stvrdil, že je naprosto v pořádku. Já to pak totiž nemůžu uplatnit na výrobci (dovozci) a za jeho blbost platit nebudu.
Takže si při převzetí čehokoli fakt pořádně zkontrolujte jestli je obal v pořádku nebo ne, ať má řidič jakýkoli kecy o tom, že pospíchá, a když není, tak to na ten dodák napište!!! Za obsah balíku už přepravce neručí. Nicméně pokud s Vámi řidič počká na rozbalení a zkontrolování výrobku a případné poškození v nepoškozeném obalu s vámi sepíše na dod. list, tak máte svědka a velmi zjednodušenou pozici při reklamaci poškozeného zboží. Nicméně, jak píšu, jeho povinnost to není. On ručí jen za zásilku ne za obsah....
Jurimíre, byl jse taky někdy na tom prním konci drátu? - Předpokládám, že ano.:
Někdo resp. řidič mi zavolá: "Vezu Vám balíček. Budu u Vás cca. kolem 11.00hod." Pak jseš doma a čekáš a čekáš, místo abys byl v práci. Čas běží a je 12 - on nikde, je 13 - on nikde. Je 13:30 a konečně se přihasí. A následuje ona fráze: " Nezlobte se, mám strašné zpoždění. Tady mi to podepište a já ujíždím dál - mám toho ještě hafo!" Nestačíš se ani uprdnout, protože taky pospícháš zpátky do práce!Takže rozbalovat něco na ulici a hledat skryté vady - jestli se něco někde uvnitř nepřesípá, co to je - jestli jen najaký trafo nebo zda-li to má utržený kabýlek uvnitř, kvůli kterému to nakonec nejde......Naprosto nereálné.... A to se mi stalo v obdobné podobě několikrát...Takže Tvoje směrnicové teorie z Tvé praxe jsou sice pěkné, ale v reálu to tak prostě nefunguje. A není to věc zákazníka - tohle řešit. Napište a domluvte se podobnou směrnicí nejdříve s přepravci, že zákazník má vždy a za všech okolností naprosto klidně závozníka třeba půl hodiny zdržovat rozbalováním věcí na ulici a jejich zkoumáním a já to tak budu vždy činit! Pak budu psát i něco do papírů přepravci a fotografovat. Ale dokud je to tak, jak to je, tak k tomu nemám prakticky žádnou šanci a zřejmě bych si tedy neměl nic odnikud objednávat?
Jasně že jo a když si něco přebírám, tak si taky ten obal kontroluju.
Přečti si ještě jednou to, co jsem napsal. Napsal jsem, že si musíš zkontrolovat balík, jak vypadá! Za to přepravce ručí. Za obsah ne. Ten si zkontroluj doma, když k tomu řidič není svolnej... FOtografie a tad. taky až následně při řešení reklamace s prodejcem.
Jestli čekáš hodinu nebo jak jsi psal, tak si tu minutu na kontrolu snad najdeš ne? Když se bude řidič vztekat, tak ho pošli kamsi a nepřebírej to a odmítni mu podepsat, že u tebe byl. A když tak mu napiš, že ti neumožnil kontrolu zásilky (zásilky ne zboží uvnitř) Když ti někde v bance nebo při koupi dají smlouvu, taky jí podepíšeš okamžitě, abys nezdržoval? Tohle je přece uplně to samé. Já tedy něco nepřevezmu bez kontroly nebo nepodepíšu bez čtení, nejsem blázen.....
Minutu na kontrolu, Jurimíre????...To nemyslíš vážně! Viz. níže. Jak zkontroluješ jestli pračka pere??? Když je obal OK, tak Tě ani nepadne to rozbalovat s předchozím focením obalu, protože to na žádné poškození uvnitř vůbec nevypadá...A "Když se bude řidič vztekat, tak ho pošli někam?"....tak to je dobré. To skutečně mohu, ale potom si nebudu raději nic objednávat. Aby mi něco přišlo a já se pokaždé hádal s přepracem, že si může třeba 20 minut počkat, že na to mám právo... apod. Děkuji...
přečti si co píšu!!! Alespoň jednou! S přepravcem kontrolovat obal!!!!!!! On zodpovídá za zásilku ne za to, co je uvnitř! Já už nevím, jak to napsat.....:o(
Ale já to dobře čtu, co píšeš, Také si napsal, že to lidé doma rozbalí poškodí si to a pak to na vás "zkouší". To je to o čem píšu já: Obal si prohlédnout můžeš, ale dovniř nevidíš.Obal se zdá být OK, tak Tě nenapadne ani nic fotit. Pak to rozbalíš a ono to nejde...Pak to dokaž třeba Tobě, že to fakt nešlo, že nic na Tebe nezkouším..Tak mi řekni jak bys takový případ pak posuzoval a řešil???;-)
No chtěl bych foto toho obalu. Uplně normálně to nafotíš zpětně. Nevím, co je na tom nejasnýho...
někomu to holt nevysvětlíš dokud si nepoposedne
Máš pravdu. Mně fakt nejde do hlavy, jak se dá zpětně nafotit neporušený a nepoškozený obal, který jsem již rozbalil a vybalil z něj zboží, které pak nešlo...Tak třeba v mém případě se mi toto stalo dvakrát za sebou u stejného a navíc reklamnovaného zboží. U prvního kusu jsem reklamoval jednu vadu v záruce - přestalo to prostě komplet chodit. Vadu uznali jako záruční, zboží jako neopravitelné a vyměnili mi zboží za nové. S tím novým mi zřejmě někdo někde klepnul při přepravě. Krabice se zdála OK. Ovšem ono na tom nešlo zase něco jiného, ačkoli na první pohled to bylo vše OK. Než-li bych to znovu vracel a řešil další dva měsíce další reklamaci, tak jsem to raději sám rozebral a zjistil, že "jen" upadl drátek. Zřejmě při nějakém nárazu, jak s tím někdo někde pohodil. Přiletoval jsem ho a vše funguje, tak jak má už dva roky. ;-) Ale to se prostě stane. Horší by to bylo s tou pračkou, tu bych asi těžko dal sám dohromady. Nejsem brouk Pytlík.:-))))
pračka je uvnitř strašně jednoduchá brouku Pytlíku:o))
dá se nafotit uplně normálně je prostě na jenom místě rozřízlý a to je všechno... Asi ti to po mailu nedokážu vysvětlit nicméně to zatím každý uplně normálně nafotil. Řekl bych že v tom objemu, který náš velkoobchod má to dejme tomu za poslední tři roky byly stovky lidí...
Ty bys měl holt asi smůlu..... Kdyby se ti to ale někdy fakt znova stalo, tak písni. Dojedu k Vám a nafotím to ;o)
Jo a jen tak naokraj. Pokud jsi to rozebral ztrácíš jakoukoli možnost to někdy v budoucnu reklamovat a přiošel jsi tím o záruku...
Ale oba dva ty případy, co jsi uvedl nejsou ani jeden o poškozeném výrobku v nepoškozeném obalu.
V tebou uvedeném příkladě šlo prostě vždycky o vadu skrytou vadu uvnitř, což je totálně něco jinýho, než o čem se tu celou dobu bavíme...
a nemám to nic společného ze spůsobem koupě a dopravy. Řešil bys to stejně, jako bys to koupil v kameném obchodě. Jenby to bylo o chlup jednodušší.
A ještě jedna věc. Reklamace musí být ze zákona vyřešena do 30ti dnů od nahlášení! Poikud není máš nárok odstoupit okamžitě od smlouvy a žádat vrácení peněz nebo výměnu výrobku.
Jurimíre, jestli to tak funguje ve vašem obchodě díky Tobě a vše je vyřízeno do 30-ti dnů ke spokojenosti všech, tak všechna čest jen Tobě!:-) Dneska má každý lhůtu a málokdo ji dodrží. Hlavně mi tu zase nepište, že si necham srát na hlavu, jo???, protože já vyřizoval už tolik kokotin a reklamací kolegům přes půl republiky u firem, s nimiž se taky sami přetahovali jak o navrácení peněz tak i o výměnu zboží i půl roku a kolikrát v tom ještě figurovala i pošta či přepravce ...Takže, nejsem rozhodně dnešní! Dnes je skutečně problém narazit na solidní jednání u internet. obchodů a pokud je to u vás OK, tak jedině dobře a blahopřeji!;-)
30dnů je ze zákona... My nejsme internetovej obchod. Ale interneťáci od nás berou a samozřejmě všechny reklamace od zákazníků na ně skončí u nás. Oni jim ze svý kapsy nic nedají, jedou z většiny ze 4-10% marží....
Objednávání přes internet má a bude mít vždycky svoje úskalí s tím nic nenaděláš. Já na Netu kupuju málo. Jednak mi neporadí, jednak to nevidím a jednak je reklamace vždycky o chlup složitější. Případný poštovný je totiž vždycky na tobě.... Jsem asi navíc staromódní, ale já mám prostě radši osobní jednání a kamený obchody. Na Netu kupuju jenom zbytečnosti typu kalendáře nebo občas knížky, co se dají špatně sehnat a projíždím přes net antikvariáty po celý republice atd....
Ano, pračka je uvnitř strašně jednoduchá:
Buben vniřní - obvykle nerez s prolisy a drážkováním pro správné prohnětení prádla a prostřiženými otvory pro proudění vody skrz.
Buben vnější bud´ slátanej z výlisků kovu či plast.(jako mám já).
Dále vyvažovací segment. Tlumiče vibrací při ždímání - já mám dva - z každé strany jeden.:-)
Vodní čerpadlo nahoře, výpust´ové se samočistícím ale vpředu dole z čela přístupným filtrem a odtokovým čerpadlem.
Dále výpouštěcí hadice, co čouhá až ven.:-)
Mezitím jsem zapomněl na horní "šuplík" na aviváž a prášek, případně prášek pro předpírku a volič teploty hned vedle.
Lepší pračky mají ještě digitální či LCD ukazatele se spoustou nesmyslů.
Jo, dole je ještě gumový krk na odvod vody z bubnu do toho odtokového čerpadla. Pak nějaký ty kondíky a kabely po stranách, nějaká ta spona - spínací u hadic a gumových dílců, sem tam trafíčko a všudypřítomná zlobivá těsnění.:-))) Vpředu přechodová/vstupní guma k bubnu u dvířek, dvířka a vzadu odnímatelný plech, za nímž se skrývá obvykle srdce pračky - pod bubnem dole - motor, který honí přes řemen ten vnitřní buben.
Dále pak programátor mechanický či elektornický. Zapomněl jsem na vstupní vpustní hadici na vodu a přívodní kabel na 220V.Samozřejmě skelet - kombinace plechových a plastových výlisků.
.....Dneska jsem měl pračku rozebranou, protože mi mezi svátky začla týct. Čistil jem to čerpadlo dole a koukal, zda-li není prdlá ta dvouvrstvá guma k bubnu, krk z bubnu nebo hadice či nějaké to těsnění, protože v předu na té vyztužné liště pod ní bylo tudle podezřele mokro, když jsem tam čučl poté, co žena objevila pod pračkou loužu....nyní už nic neteče a žena pere znovu vesele dál.:-)...Jojo!!!Ach ty zlobivé pryžové dílce!:-))) Ale na chodníku bych jí tedy nezprovozňoval a měnit programátor bych si též netroufl.;-) To svěřuji zásadně odborníkům. Ale jinak, jak říkám...nerad, ale doma někdy z nouze i "Brouk Pytlík = práce všeho druhu!" No , kterej chlap jím občas není, že???:-)))
S tou zárukou je mi to též jasné, ale jak poznáš, že jsem se do toho díval, když ti to přinesu??? Nepoznáš nic, protože šrouby jsem zašrouboval křížákem, kam patří po zašroubování přetřel a každej ví prd.Mně to funguje dál a nemusel jsem zase řešit další reklamaci a ztrácet s ní furu času - otec byl elektrikář, takže mi po něm zbyla pájka i s kalafunou a je hotovo...oni by neudělali víc, než jsem udělal já...ušetřil jsem další poštovné:-)))
Hm, nakoupil jsem toho za tu dobu, co nemůžu chodit, přes internet dost. A všichni dopravci (pošta, PPL) se chovali velice slušně. Tedy, dohodnutý čas někdy opravdu netrefili, zpoždění bylo ale nanejvýš do půl hodiny, to se v ucpané Praze dá tolerovat. Ale skoro všichni se ptali, jestli mi to mají odnést až do bytu. Spěchat začali vždycky, až když se mnou vše vyřešili. Fakt si na ně nemůžu stěžovat, a přebíral jsem něco za poslední půlrok určitě víckrát než 15x.
Ostatně, jak píše Radek, když s tím máš problém, plať hotově dobírkou. Však on ten dopravce ještě rád počká, dokud mu nedáš prachy :-)))
Chápu tě, ale mám dotaz. Není náhodou v zákoně, že pro reklamaci není zákazník povinen mít obal od výrobku? Mám dojem, že to tak opravdu je. (Skutečně pro reklamaci, pro případné vrácení výrobku do 14 dnů, jak je u internetových obchodů, je to něco jiného.)
to samozřejmě nemusíš. Pokud erklamuješ nefunkčnost výrobku atd. Ale pokud chceš reklamovat poškozený výrobek v nepoškozeném obalu. Tedy že jsi nemohl podle obalu při předání posoudit, že by mohl být výrobek uvnitř poškozen, tak to musíš dokázat. Jinak je tona tobě, že sis ho při stěhování poškodil sám. A takových co se jim to stane a pak to na nás zkouší je.....
V tom případě by bylo fér, kdyby e-shop dal do obchodních podmínek, že se musí obal ve všech případech před rozbalením nafotit a to ze všech stran, bez fotodokumentace nebude na případnou reklamaci brán zřetel. Brácha si takhle koupil pračku, dovezli ji, obal v naprostém pořádku, po rozbalení pračka taky v pořádku,
jenom neprala. Nikdo se s ním nebavil, musel si ji nechat za 5 000 Kč opravit. Takže tak, já fotím, ale co ti nezkušení?
Může být nepoctivý zákazník ale i prodejce jako v bráchově případě.
Přesně, to je o tom tu celou dobu mluvím. Dávám bod! Taková má několikerá osobní zkušenost. Obal OK. Třeba jen sem tam něco ošouplého, což je během přepravy naprosto normální, že se to sem tam někde umaže - od toho přeci ten přepravní obal je, že, aby chránil? Ale uvnitř je to už pak jiná... A zkoušet pračku na chodníku, jestli pere...no nevím, nevím...:-)
uplně stačí když ho nevyhodíš a nafotíš po prvním přezkoušení ex post.....
U takové pračky to bez poškození obalu nejde, hrany jsou kryté polystyrenovými výlisky a zbytek je silnější igelit který musíš rozřezat, jinak se k pračce nedostaneš. Ale už začínáme slovíčkařit, prostě nafotit když je obal poškozený a když není tak tím tuplem.
to má dost blbý, to nebyl moc seriozní prodejce. Asi by ho vyfuckoval i v kamenné prodejně, kde si mimochodem taky nekontroluješ jestli pračka pere, že Martis?
Ne, máš pravdu. V kamenném obchodě mi pračku přepraví až domů a sami mi ji rozbalí a zapojí - tudíž pokud nepere, je to zcela v jejich režii a já jsem zcela z obliga. Nemohl jsem s tím totiž nic dělat - neměl jsem k tomu příležitost, protože jediné, co jsem udělal, je, že jsem si ji byl vybrat.
Ale to je blbost, ne? To byl případ pro docela obyčejnou reklamaci, stejně jako v kamenném obchodě. O takových případech tu není řeč, ne?
osobně si myslím, že jo, je to blbost. Tak jak je to napsaný, tak je to normální záruční reklamace. Pračka vizuálně v pořádku, obal taky, ale výrobek nefunguje. Zavolá se servisák a ten konstatuje závadu. Buď v tu chvíli odmítneš opravu a chceš to vrátit nebo si to necháš opravit. ALe na záruku ne za svý!
Ale nevím, co konkrétně bylo v tomhle případě. Kdyby to bylo tak, jak je napsáno, tak platí, co jsem psal... Pokud by mu to nechtěli uznat na záruku, tak ČOIka, mediátor a případně soud....
pokud je to ten přepravce co si myslím, tak jde reklamace celkem slušně uplatnit. Mají na to pojistku a většinou nedělají problém. Jinak pokud něco posíláte, tak fakt pečlivě balit, ty zásilky dostávají cestou pěkný kapky. Většina zaměstnanců je ne moc inteligentní a má to u zadku.
http://www.kolo-obchod.cz
máte někdo zkušenost s tímhle obchodem?
Chtěl bych u nich objednat rotoped, tak mě zajímají praktický pozitivní nebo negativní zkušenosti. D9ky!
Mě se osvědčilo http://www.kupkolo.cz/
Koupil jsem tam většinu dílů na MTB a nebyl jedinej problém.
Taky nakupuji občas přes net,nejlíp se mi osvědčila metoda nákupu přes net s možností osobního odběru zboží na prodejně a mnohdy i s možností domluvení si nižší ceny pokud takovou najdu u konkurence.Tak nakupuji levně a zároveň podpořím místní kamennou prodejnu,také pak reklamace a servis uplatňuji přímo na prodejně.
Chtěl bych "doporučit" zejména tyto dva obchody:
http://www.ikolo.cz
http://www.kolo-obchod.cz/
objednal jsem rotoped (leho). Cca po týdnu přišla emailem odpověď, že za nabízenou cenu už ho nemají, protože výrobce zdražil a zda-li vyšší cenu akceptuji nebo chci objednávku zrušit. Odpověděl jsem, že cenu akceptuji a od té doby (měsíc) se nikdo neozval. Nakonec jsem zjistil výrobce a dotazem u něj do druhého dne obdržel odpověď, že uvedený model už se bohužel nevyrábí a nedodává...
Skvělé jednání , takže pokud chcete dlouho čekat a ničeho se nedočkat, tak tyto obchody můžu jen doporučit :o))
Tak jsem ted kupoval ve slevach dve kola u www.cykloadam.cz . Bez vyzkouseni bych do toho nesel, ale ceny naprosto bezkonkurencni, v kamenne prodejne (Praha Suchdol) extremne ochotnej a vstricnej personal. 100% doporucuju.
Já jsem na netu objednal všechny věci do kuchyně a vše bez problémů. Platil jsem až při převzetí. teď k cyklistickým obchodům, jestli můžu doporučit tak tyhle obchody:
http://www.bikestore.cz/
http://www.bikesport.cz/
http://www.kolokram.cz/
http://www.kupkolo.cz/
Zde jsem nakupoval za dobré ceny a s dodáním nebyl žádný problém
Asi bych měl dodat, že dobrý int.obchod se pozná podle toho, jak s Vámi jednají, jestli dodají zboží včas, že nejsou problémy u reklamace apod.
Teď jsem objednával zboží před Vánocemi u jednoho int.obchodu a zboží mělo dorazit Českou poštou. Ale nedorazilo do Vánoc. V pondělí po svátcích mi hned volali, že toho měli hodně, že nestihli zboží dodat a jestli jsem si to nerozmyslel, zda ještě chci ono zboží. Když jsem říkal, že stále mám o něj zájem, řekli mi, že do konce týdne mi ho přivezou. No a je pátek a stále ho nemám, tak snad v pondělí...