300 korun za jízdu na stezce v protisměru
300 korun za jízdu po chodníku
300 korun za jízdu v pěší zóně
600 korun za opakovanou jízdu v pěší zóně
750 korun + 1 bod za jízdu přes červenou
Právě běží reportáž z Konstance a jejich pokuty pro cyklisty.
Návrh - nemohli by to zavést přísněji a konzekventně také u nás?
Nechápu .. můžeš to objasnit ?
U nás jsou za obdobné přestupky pokuty 1000 až 2000 Kč. Nemohli by to zavést přísněji v Konstanci (jako odplatu za Husa)?
V podstate s tým súhlasím, ale asi je treba rozlišovať aj to, či po chodníku jazdí 8 či 10 ročné dieťa na sídlisku ale bo dospelý cap, čo má vedieť ako má jazdiť.
Ja s tim teda nesouhlasim, prijde mi to jako zbytecna buzerace, bezpecnost silnicniho provozu to nijak vyrazne nezlepsi tak proc. Hlidat by se mely spise jine podstatnejsi veci.
vzhledem k průměrnému platu v německu, mi to připadá poměrně dost mírná pokuta (něco kolem 1% šistého měsíčního příjmu)...
Třeba je to chyba tisku a pokuty jsou v eurech.;-)
no vono je to vlastně jedno, neboť na západ od nás se podle svědectví mnohých prezentovaných na těchto stránkách, nikdo proti předpisům neprohřešuje. Jó teď mě napadlo proč jsou ty pokuty v korunách! To je na neukázněné klienty cestovních kanceláří z CZ, kteří při fanatickém hledání Husova pomníku nedbají dopravních předpisů...
Trochu bych to poopravila, i na západ od nás jsou tací, kteří se proti předpisům prohřešují, jenže jich je podstatně méně oproti těm, kteří se neprohřešují ... zatímco u nás je to přesně naopak.
Na té poslední větě možná něco bude :-D Pravdou je, že když se takový český cyklistický zájezd vyvalí do ulic, občas to stojí za to. Asi podle rčení "Když nás je víc, nebojíme se vlka nic".
A jedna rada pro fanatiky hledající Husův dům: "vyprdněte se na to, nestojí to za to"
Takovymi vecmi je potreba zabyvat se systematicky. Kolik je mrtvych v dusledku toho, ze cyklista jede po chodniku? Kolik je mrtvych v dusledku toho, ze ridic automobilu nedodrzel maximalni povolenou rychlost, parkuje tesne pred prechodem, ...? Aby policajti kontrolovali cyklisty jezdici po chodniku driv nez zpacifikuji ridice aut je blbost. V zahranici si to casto mohou uz dovolit, v Cechach by tim ale ztracet cas nemeli. Neni to efektivni.
Pokud vím, přestupky se "důsledkově" nerozlišují mezi motorkou, osobním automobilem, autobusem či kamionem, tak proč by se měly rozlišovat u kola ? Tobě se nemusí líbit, že můžeš dostat stejnou pokutu za překročení rychlosti na kole, jako bych dostal já za totéž s osobním automobilem. Ano, ty bys v případě selhání čistě teoreticky mohl míň ublížit, ale stejný argument bych mohl já uplaťnovat vůči plně naloženému autobusu nebo kamionu s tím samým předstupkem. Laskavě na to zapomeň, utopie, realita je jiná, přestupek jako přestupek. Nedělej je, nebudeš dostávat pokuty.
Tak jsem to nemyslel. Když už mě chytí, musí pro mně platit stejný zákon a stejné podmínky, to je jasné. Ale vymýšlet pokuty speciálně pro cyklisty, nebo dělat akce pro bezpečnost v dopravě zaměřující se na pokutování cyklistů (jízda po přechodu, po chodníku) atd. není rozumnej nápad.
Mimochodem pokuta za přestupky mezi automobilem a kamionem se ve spoustě zemí rozlišují. Kamiony kontroluje speciální inspekce a pokuty bývají hodně drsné. Německo, Polsko, spousta dalších... V Polsku jim říkají krokodýl, protože sou zelený a koušou....
Jo, u nás po nich zatím jde navrch jen celní správa. Ale jinak normální dopravní policista dá řidiči kamionu či autobusu stejnou pokutu za překročení rychlosti, jako řidiči osobního automobilu či dokonce kola. Pro kola se zákony navíc definují čistě z toho hlediska, že jen z něj slezeš, tak už to není vozidlo. Navíc je nemotorové a může navíc na spoustu komunikací, na které motorová vozidla nesmí, ani ta jednostopá. Proto je třeba to dále definovat. A měli bychom za to být rádi, protože se tímto přibližujeme k definici kola jakožto dopravního prostředku, ne jen hobby či sportovního užití. Tedy až na to nešťastné pravidlo o užití přilehlé cyklostezky, tento jediný bod bohužel naprosto neguje veškerou ostatní snahu, kterou bych i pozitivně kvitoval :((((
Hmmm... to bych dneska mela pres 2000 a 2 body (asi do denicku).
Napodobne. Radeji prestupek na prazdnem chodniku nez jizda po frekventovane silnici. Radeji prazdnou jednosmerkou v protismeru nez blokovat jednu z hlavnich ranich tepen Prahy.
Je zajimave, ze statni policie tohle chape a toleruje. Resi to jenom MP. Alespon z me zkusenosti.
K tematu obecne. Zadne postihy tohle neresi. Je samozdrejmne rozdil mezi bikerem svisticim 30km/h, sedesatiletou duchodkyni vezouci nakup a ditetem.
Zakladnim imperativem nema byt dodrzovani zakona a represe, ale vzajemna slusnost.
Mimochodem, jestli máš v tomto směru horší zkušenost s městskou policií, než se státní, tak se raději úplně vyhni setkání s policií obecní, protože ty jsou ještě mnohem horší než MPíci ;o)))
Vono s tou slušností je to někdy dost o hubu. Coural jsem se autem pomalu za cyklistkou v úzkých velmi nepřehledných zatáčkách dost dlouho na to, aby řidičům za mnou vzkypěla krev natolik, že se rozhodli riskantně předjíždět mě i cyklistku najednou. Kdyby něco jelo proti, tak si rozbili všichni hubu nebo vytlačili mě a cyklistku do příkopu. Takže jsem jim v předjetí zabránil a to jsi měl vidět, jak zběsile reagovali. Na rovným úseku mě pak jeden předjel, demonstrativně zašlajfoval tak, že si upálil 2 mm vzorku (fuj, to byl smrad...) a snad si myslel, že do něj nabourám či co. Pak v kouři zmizel v dáli. Takže někdy ta slušnost a omezování hazardérů může takové idioty vyprovokovat k agresi nebo dost možná dostanou infarkt. To pak člověk přemýšlí, jestli není lepší připustit riziko, aby takoví idioti radši ohrožovali standardně nabuzení a ne do ruda nasraní.
Jo, také jsem již bohužel měl podobnou zkušenost ..... většinou se mi to daří zvládnout celkem v pohodě, t.j. myslím i za ty "doruda rozpálené hlavy za mnou" a klidně je blokuji dokud není možno bezpečně (cyklistu) předjet. A pak z bloku přejdu rovnou do předjíždění s dostatečným bočním odstupem (což většinou udělají také, protože se mi lepí na zadek a koukají nervózně přede mě), a pak zajedu zpátky až k pravé krajnici, zpomalím a dám pravý blinkr (popř. mávnu rukou z okénka) na znamení, že mě mohou bezpečně předjet .... to je ve většině kupodivu uklidní a kolikrát i ještě poděkují. Ale když už se takový extrémní pitomec přeci jen najde, většinou ho stačím natočit na video do mobilu (vím, neměl bych ho držet v ruce :o)), a už pěkných pár CD s nahrávkou putovalo doporučeně na adresu majitele vozu (zjištěno dle SPZ, takže mnohdy i zaměstnavatel) s oznámením, že byla podána stížnost na policii pro obecné ohrožení atd.atd. Nejlepší bič je to v případě firemních vozů, protože zaměstnavatel velmi nerad vidí, jak jeho zaměstnanci zacházejí se služebními vozy a jak tím případně i špiní dobré jméno firmy svým nezodpovědným chováním. Jedno CD takhle už putovalo bohužel i na adresu BESIPu, což mě velmi zklamalo. V nejhorším případě, kdy je ohrožení evidentní a markantní ještě žádám švagra od PČR o osobní výstražnou návštěvu u dotyčného.
V momentě, kdy takový řidič zjistí, že není anynonymní a že jeho totožnost i přestupek je snadno sledovatelný a prokazatelný (i když bohužel pro přestupkové stíhání nedostatečný kvůli autenticitě nahrávky, to by pak muselo skutečně dojít k nehodě, tam by to naopak posloužilo velmi dobře proti němu (úmyslné zavinění vs. nedodržení bezp. vzdálenosti)), tak se snad příště trošku víc zamyslí. Prostě podobná situace jako s Němci, kteří doma jezdí jak ze škatulky a v ČR jak prasátka, protože si myslí, že jsou daleko a nedostižitelní, max. legrační pokuta. Stejný efekt mi přijde, že panuje u českých řidičů hned, jak opustí hranice své rodné vísky ;O((
A pak chtej neco u nas zlepsovat, kdyz podobnych tydytu je plna republika:-)
Jistě mohli, ale to by tu nejdřív musela být stejná infrastruktura pro cyklisty jako v každým civilizovaným městě. Pokud povede např.v Legerce cyklostezka, tak pokuta za jízdu po chodníku je oprávněná a tleskám tomu. Pokud tam ale není, stejně tak jako na 99% pražských ulic, tak nemůžeš pod pohrůžkou pokuty nutit např.rodiče s dětmi aby takovouto brutální komunikaci (myslím magistrálu, ale jsou i jiné) používaly. Takže ten krok je teď na úřadech.Měly by vytvořit takové podmínky, aby auta, cyklisté a chodci měly jasný práva a z toho i vyplývající povinnosti. Teď je to bohužel v Praze díky "osvícenému Šteinerovi" džungle, ve které jde každýmu cyklistovi o to základní - o zdraví. P.S. - většina pražských cyklostezek vznikla tak, že se rozdělill chodník na půl. Jeden směr tam, druhý zpátky.
To kdyby u nás zavedli 500 korun za chuzi po cyklostezce plus další 500 za psa, to by se jezdilo. Možná bych ještě přidal nedodrzování jizdního pruhu obzvláště pro bruslaře tam by stačily 200 :-).
Za chůzi přímo ve vyhrazeném, vodorovným dopravním značením odděleném či barevně odlišeném pruhu pro cyklisty bych dal 2000 Kč. Za psa trestný čin obecného ohrožení neboť cyklista po střetu se psem dopadne podstatně hůř než auto!
Je za to pokuta do 2000, ale bohužel se to nekontroluje
Sahni si do svedomi jestli bezohledne rychlou jizdou a tesnym mijenim nedelas chodcum na chodniku totez co tobe auta na silnici.
Dite, pes a chodec znamena pribrzdit a mijet POOOOMAAALUUU.
Jako sorry, ale na cyklostezce nemají pěšáci co pohledávat...
No jo, jenže co maj dělat, když po tom chodníku choděj už dvacet let a jednoho krásnýho dne se probuděj a z chodníku je cyklostezka? Chodče skoč z mostu! Aspoň v Praze bohužel tahle pitomost vzkvétá, takže za chvilku asi budu muset přestat volat po budování cyklostezek a budu muset volat po navrácení chodníků a rušení cyklostezek, protože už nebude kudy chodit pěšky. Přijde mi, že největší část ,,cyklostezek'' v Praze se bohužel buduje bez špetky rozumu. O cyklostezky na úkor chodců nestojím...
Inu to mas tak. Kdyz postavis cyklostezku, tak za ni dostanes nejske prachy z EU. Takze se zrekonstruuje chodnik, placne se tam modra znacka a ejhle mame cyklostezku. A cast penez zaplati EU. Klasicka ochcavacka :-(
Pokud jsem kdy co zatím viděl, tak tohle se řeší dvěma pruhy. Jeden pro chodce a druhý pro cyklisty... Snad se celý chodník nevyznačí jako cyklostezka...?
Já zase jako ochcávku beru to jak se na každých pár metrech nově zbudované cyklostezky nalepí značky "cyklisto sesedni z kola"... Na takové cestování opravdu nejsem zvědavý, to se radši budu motat tam, kde to uznám za vhodné a pro mne rychlejší...
Jak za (opakovanou) jizdu v pesi zone? To mam jako celej stred Brna tlacit kolo a vyhybat se policajnim autum, taxikum a salinam a zasobovani apod a sam nemoct sednout na kolo? Proc?
proč? no přece aby ty policejní auta mohla jezdit rychlejc! Když nechceš tlačit, vem si taxíka. Ostatně v americe, našem novodobém supervzoru už ve spoustě měst zrušili i chodníky. Výborně to rozhejbe HDP - modlu našeho kvalitního života...
Jo taxíky tu propagoval jeden velky propagátor cyklistyky v Praze. Zrušit auta a nasadit taxíky...asi vzor ze země chipsu a karbošu v housce. Už nevíte co chcete...
V americe když jdeš pěšky po chodníku tak tě hnedka zkontrolují policajti neb seš podezdřelej že nemáš na auto a na benzín.
A v ktere Americe to ma jako byt? Tam kde jsem byl ja chodniky i chodci byli, navic to byl raj pro kola, cyklomagistraly, cyklochodniky (soubezne s chodnikem pro pesi), na silnicich cyklopruhy, opustenejsi chodniky povolene i pro cyklisty, predni cyklonosice u mestskych autobusu, hustici pumpy na vetsich parkovistich pro cyklisty ...
olomoucký cyklostezky: no musím dotat že v olomouci je taky na 90ti%jednosměrek cedulka "cyklistům vjezd povolen v obouch směrech". No asi tady radní občas taky používají mozkový závity k rozumným činnostem. By mě zajímalo jak by se řidiči tvářili kdyby jim někdo vyvěsil značku "řidiči vystup z auta a 50metrů tlač v rámci ozdravného programu BESIP" :)