Tak uz je to tu!
Mam nove (neLidlove) tacho. Konkretne Sigma BC 2006 MHR DTS.
No a mam dotaz jak zjistit moji domaci nadmorskou (ve 4tem patre) serizovaci vysku?
Bydlim na Barrandove a zatim jsem to odhadem flaknul na 280 m.n.m... Co ja vim tak Vltava u Barradovskeho mostu ma tak cca 200m.n.m.
Asi budu muset dojet k nejakemu presnemu bodu v Praze a pak fofrem domu, a to co mi to ukaze, to pak budu asi nadale pouzivat...
No a muj dotaz zni, jestli mi nekso poradi misto nekde kolem Smichova, kde je vyska presne urcena, abych mohl absolovovat tu serizovaci anabazi...
A nebo... ma nekdo lepsi zpusob jak to urcit???
Jasně, řekni si někomu se slušnou GPSkou, v momentě kdy bude mít signál z alespoň osmi satelitů, tak bude nepřesnost tak okolo 10 metrů, a to už se dá, ne ? :o))
Co zkusit třeba tohle ?
http://wgp.praha-mesto.cz/tms/html/wgp_cv/index...
Nazoomuj si na svoje bydliště, pokud možno co nejvíc a pak vlevo zaškrtni volbu "Výškopis".
Tak tech 312,5 si odhadl ve tve PM naprosto presne!
Takze ted jeste musim vyndat nejaky delsi pravitko a zmerit jak vysoky je nas dum od chodniku k riditkum na balkone :o)))
Myslím, že když to odhadneš jen podle výšky poschodí, tak to bude bohatě stačit. On se přes den stejně mění tlak a pak to jen kvůli tomu může ulétnout o několik metrů...
Můj superduper orloj na zápěstí (koupený v Tchibo za 1500 ;-) se kvůli tomu během dne někdy splete i o 5-6m...;-)))
Konečně se tady někdo chce solidně zabývat problematikou výšky potažmo stoupání a najdou se i tací, kteří mu v tom háží klacky pod nohy. o)))Já jsem jako správný tourista našel nejbližší kotu na mapě KČT a určil jsem si to arbitrárně na 520 m.n.m. Pak jsem vyjel na kopec nad vidlávkov a ono to sedělo. Tak mám 520. Velká řeka je u nás tuším 475 m tak to je to tedy k Vám z kopce.
Jinak Ti přeju, aby sis to s výškoměrem užil.
Urceni domaci nadmorske vysky je dobra vec na obcasnou jednoduchou kalibraci, kdyz se podle tlaku muze ukazovana hodnota od te realne "vyrazneji" lisit. Jak ji urcis ti tady uz radi, jenom snad postreh, ze by se mela nastavovat venku (u barometrickeho vyskomeru), takze v zavrenym byte ve 4. patre v tom nevidim moc vyznam, navic asi nevyrazis na svihy po schodech dolu, ale od domu, ne? :o)
I pokud ti vychozi nadmorska vyska nevychazi presne (klidne treba i o kilometr, ale to se zdaleka nestane), stejne to na pocet nastoupanych metru nema vliv. Mozna to muze malinko vadit tak u cyklokompu s moznosti prenosu dat do PC, kde bude graf jenom nepatrne posunuty smerem nahoru nebo dolu, ale to se da zase posunout zpet na spravnou hodnotu pomoci SW.
Máš-li někoho známého na příslušném stavebním úřadě, tak by Ti mohl pomoct - dekly revizních kanalizačních šachet se pro kolaudace výškově zaměřují, takže by Ti vyhledali výšku deklu někde u Tvého domu.
Mám lepší způsob - najdi si nejbližší nivelační bod tvému bydlišti (to jsou takové ty ocelové "hrušky" vyčuhující ze zdí cca 0,5 m nad zemí) v databázi - viz odkaz - a máš to z přesností na milimetry :)))
http://nivelace.cuzk.cz/_mapTop.aspx
Ja si to pamatuju...
STATNI NIVELACE! POSKOZENI SE TRESTA!
Akorat si nevybavuju kde ten cecik mam tady na Barrandove.
Aha, uz to vidim...
musim si jeste koupit GPS (duvod pro moji manzelku:o) )
http://nivelace.cuzk.cz/_nbOutput.aspx?id...
No to je teda legranda! Tam je i vidlákov! A maj tam blbě kóty, protože ten vidlák z č.p. 3 je trošku víc na de mnou než 3, 247 m. Díky, dávám si to do oblíbených.
Přes nivelační body na "cuzk" co ti tady někteří radí je to velmi přesné...Ale moc si zase z nadmořské výšky hlavu nedělej...Mám stejný tachometr co ty...a rozdíl v nadmořské výšce je po 3 hodinách tréninku (s ohledem na počasí a další faktory) i 10m,takže bych neřešil nějaké milimetry..A tachometr si užij...je to dobrý model..
Tak takéto meracie zariadenie síce nemám, ale ma tak napadá, že poriadny kamenný obchod ak toto predáva, by mal mať presne odmeranú nadmorskú výšku na predajnom pulte kde si to kupujúci môže nechať riadne nastaviť.
To by ti bylo celkem k ničemu...
Protože výškoměr je potřeba před každou vyjížďkou či trénin kem překalibrovat...a proto potřebuješ znát výšku v místě odkud jedeš na trénink...
No možná by to bylo k něčemu - koupi výškoměr a rychle mazat domů a zjistíš si svou domácí nadmořskou výšku :)
Já mám VDO MC 1.0 a výšku jsem si poměrně přesně našel na Infomapě č. 14. Pak jsem vyjel výtahem domů a do 5. poschodí je to přesně 15 výškových metrů.
Porad teda trosku nechapu, k cemu je vam "domaci nadmorska vyska" zmerena presne doma v byte v X-tym poschodi :o) Ja kdyz nekam vyrazim na kole, tak ne od dveri po schodech dolu, ale dole od domu.
Nebo se vam libi ten pocet vyskovych metru nastoupanych vytahem? :o)))
Ne,neboj,nejsem magor. Já si samozřejmě taky seřizuju výšku až před domem - ale když jsem měl computer nový tak jsem si ho bral do výtahu a měřil metry :) A proto vím,že 5.poschodí je 15 metrů a pomáhám dotyčnému odpovědět na dotaz....ovšem výšku řídítek jsem ještě neměřil-dobrý nápad :)
Nastoupaný metry to měří, jen když se otáčí kolo - tzn.při jízdě, ve výtahu ne! Aspoň teda u VDO 1,0.
Muj Polar neni jenom cyklokomp, takze dokaze ruzny veci merit i pri plavani, behu, brusleni atd.atd., takze dokaze merit porad i tu nadmorskou vysku. Mozna proto mi to prislo tak zvlastni :o)
Jasně, asi mluvíme oba o stejné věci, jen si malinko nerozumíme - to VDO kyž si dám do kapsy a vylezu s ním na Mont Blanc, tak mi skutečnou nadmořskou výšku taky měří, ale nastoupané metry nikoli, ty jsou závislé právě jen na pohybu kola.
Nakonec rozumime, jenom mame kazdej proste jinej pristroj. U toho myho vsechno funguje i bez kola, neni to vylozene jenom cyklokomp, ale da se pouzivat (vcetne mereni a zaznamu treba i tech nastoupanych metru) prakticky pri libovolnym druhu sportu.
Ale ta Sigma,kterou má tazatel, umí taky měřit metry bez kola - má režim pro pěší tůry. A máme v tom jasno :)
Presne tak, a vyskove metry mi to pocita jen nastoupane spolu s otacenim kola. (takze cesta dolu vytahem nic nezmeni). Pro pesi turistiku se to musi zacvaknout do pesackyho socketu a pak to asi meri i bez otaceni. Ono to totiz ma neco jako samokalibrovaci funkci (a proto resim nadmorskou vysku balkonu)...
Tj. ze kdyz to prejde do rezimu spanku a pak se to zase probudi, tak si to zkalibruje na tu vysku se kterou to slo spat.... Coz neni az tak spatny napad az na to, kdyz jedete nekam vlakem a vyndate ho v jine nadmorske vyssce... Tak se to vlastne samozkalibruje na peknou pi.ovinu. Ale asi si mozna lze pomoci tim, ze to clovek po tu cestu ma v kapse a ne v socketu na kole (to jsem zatim nevyzkoumal)......
Mně se tento cyklocomputer také líbí a uvažuji o jeho zakoupení. Doufám, že napíšeš nějaké postřehy. Ovládání, přesnost atd. Až pojedeš výtahem, zkus točit předním kolem, jestli to bude načítat výšku. Jestli ano, tak se stanu králem výškařů. :o))
Tu realnou vysku to ukazuje porad (ma to trosku zpozdeni), i v tom vytahu, akorat kdyz se pri tom netoci kolo, tak to nezapocita do nastoupanejch metru.
Jinak co se te samokalibrace (po znovu probuzeni) tyce, tak to asi plati jen v pripade, ze je umisteny v kolosocketu...
Vcera jsem byl na projizdce na Brdech a namotal jsem (kvuli klacku v dratech) za Kuchynkou prehazku (GRRR, letos uz druha!). No a kdyz jsem jel potupne domu z Jincu (z kopce) vlakem tak jsem si ho sundal z kola, vzal do kapsy a pozoroval. Takze vysledek je, ze i presto, ze se vypnul do spanku a ja jsem ho cudlikem znovu zapnul tak se tam objevila spravna vyska a nikoli ta hloupe zkalibrovana. No a co se rozdilu po dojezdu domu tyce, tak se ukecaval o 9m coz mi prijde celkem ok (zmena atmosferickeho tlaku, teploty vzduchu pri odjezdu a pri navratu)
Jinak vcera 67km, avs (s kolobezkovanim na nepojizdnem kole) 17,5km/h, nastoupano 920m, prumerny tep 145 tepu/min, a max tep 182 (paradoxne pri kolobezkovani, kdyz jsem se snazil dohonit posledni rychlik z Jincu do Prahy :o))) )
Já bych to ještě zkomplikoval´o)))).Jak jsou nastoupané metry závislé na pohybu kola? Jak musí být ten pohyb intenzivní, aby to (v mém případě VDO 1) nastoupané metry započítávalo. Otázka je to praktická - při mém způsobu turistiky a kolem se mi dost často stane, že stoupám k vrcholu kolo mám na zádech. Měl bych tedy být "ošizen" o ty metry výšky co kolo nesu. Ale stane se, že se přední kolo sem tam při nesení pootočí. Stačí to k započítání? Ještě jsem si to neověřoval.
U toho VDO 1,0 pokud kolo poneseš, tak budeš o metry ošizen určitě, myslím, že ani to pootočení předního kola to nevytrhne.
Jedině si ty metry pak připočítat z rozdílu výšek na počátku a na konci nesení kola. To je věda, co?
Věda to je, ale já to oželím než to počítat. Letos mám nastoupány zatím čtyři Everesty a drápu se na pátý, už jsem někde u Lukly o))). Tak těch pár metrů, o které se letos určitě ošidím, nic není.
Horší, když mi ten tachometr ukázal, že jsem 60 m pod hladinou Gardy, připadal jsem si takovej utopenej.
Nasadil jsi mi brouka a tak jsem ověřoval jak se ke stoupání bez jízdy (výtah nebo vlak) staví CM436M a ejhle do celkových nastoupaných metrů se tyto akce započítávají. Je třeba tedy s tímto faktem počítat. Narazil jsi zrejmě na zásadní přednost tvého tachometru.
Zkus tento odkaz:
http://nivelace.cuzk.cz/
Je zde databáze bodových polí Zeměměřičského úřadu. Najdi si příhodný bod v okolí tvého bydliště (nadmořská výška je uvedena v metrech na tři desetinná čísla). Potom k tomu bodu zajdi a použij ho jako referanční bod pro nastavení té Sigmy.
Kromě nivelizační sítě ještě existují značky na nádražích s nadmořskou výškou. Vznikly při budování tratí, postupně mizejí.
I když jde asi o rozdíl pod rozlišovací schopností barometrických výškoměrů, chtěl bych upozornit, že nivelizační síť má jinou bázi něž železniční síť. Za Rakousko- Uherska byla nadmořská výška určena podle standardu na břehu Jaderského moře, nová síť vychází z hladiny Baltu. Rozdíl je tuším asi 1 metr.