Ahojte lehocyklisti!
Tak som náhodou kdesi na Inete zazrel lehociped a začal som sa o to viac zaujímať. Prečítal som si všetky príspevky v lehocipedovej diskusii, fakt ma to dostalo. Najviac sa mi pozdáva AZUB MAX kvôli obom 26" kolesám - lepšie zvládnutie náročnejšieho terénu. Ale tie ceny... lehociped je 2x drahší ako bicykel... samozrejme, že je pohodlnejší, menej zaťažuje kĺby... a títok veci, ale na nový lehociped nemám a pôžičku si nechcem brať. Tak sa chcem spýtať, či viete o niekom, kto predá lehociped v dobrom stave? Najlepší by bol ten AZUB MAX.
Ešte by ma zaujímalo, keď väčšina diskutujúcich preferuje spodné riadenie, kde majú cyklocomputer, svetlo, zrkadlo a podobné srandičky?
Nemá niekto skúsenosti s DUAL DRIVE? Píšu, že sa dá preradiť aj pri státí.
Kolo neprodávám:-)
Většina lehocipedů je taky bicikel...
Ojeté lehocipedy se slevou občas prodává i AZUB.
Schválně jsem se koukal do ceníku Authora, nepřipadá mi, že by lehátka azub byla 2x dražší, je třeba si uvědomit, že kolo je celoodpružené s extrémně pohodlným sedadlem. V ceně je individuální přístup a možnost nezávazně dle libosti vyzkoušet různé typy a osazení kol.
Zrkadlo není třeba, ale určitě by se někam dalo dát i se spodním řízením (třeba na tu tyčku na přesmykač nebo na brýle, přilbu atd.).
Tachometr se dá dát na rám mezi nohy nebo opět na tu tyčku od přesmykače (dá se na to koupit i jakási redukce - nebo - kde selhávají šroubky, nastupuje izolepa:-)
Dávat světlo na horní řidítka je nesmysl, osvětlovalo by nohy, které by oslňovaly a nebylo by vidět nic. Světlo se dá dát buď na přední vidlici nebo dopředu na rám před šlapátka. Musí se dát tak, aby neosvětlovalo žádnou část kola před očima.
Dual drive jsem zkoušel před koupí kola, je to super, řadí se s tím krásně, ale zavrhl jsem to kvůli hlučnosti (během šlapání i na volnoběh to furt včelijak "cvrčí"). Teď mám deore a chybí mi těžké převody (s dualdrivem bych mohl dát dvojtác a bylo by po problému).
Jak psal McTorpedo,koncem roku Azub delal vyprodej kol jetych na ruznych predvadeckach (takze minimalne) s dost slusnyma slevama,ale Azuby uz jsou vsechny pryc.Takze bud zkus neco nasetrit,nebo pockat na dalsi takovou akci nebo koupit jen ram a zbytek prehazet ze sveho soucasneho kola,pokud teda nejakeho horaka mas.Natrefit na Azuba z druhe ruky by asi byla dost klika.
@McTorpedo: ale veď ja vjéém, že aj leho je BIcykel, ale pod názvom bicykel ponúkajú obchodníci "klasiku" a lehociped je ... lehociped ;D
Jasné, s tým 2x som sa sekol, malo by to byť okolo 1,5x. No, ale to leho/sedadlo je určite veľké + oproti klasickému sedlu.
Vďaka za rady a skúsenosti.
@lada: A kde bývajú tie akcie?
Aké pneumatiky používate?
Lebo tie dodávané 1,5" sa mi zdajú úzke do terénu.
Napiš do firmy Azub, měli by zrovna teď někdy mít jeden zlevněný rám na Maxe. Nepamatuju si přesně, jak to vniklo, ale v Německu na Spezi byla nějaká výměna rámu v záruce nějakému cizinci, říkali mě, že ten, který od něj vzali, budou po opravě prodávat se slevou. Podrobnosti nevím.
Na Spezi taky měli nový katalog (EN/D) a v něm fotku Maxe s kotoučovkama a 1,9" MTB plášti. Do zadní vidle se bohužel vetší než cca 1,95" nevejde. Tohle kolo tam taky viselo vystavené, nikdy dřív jsem neviděl lehokolo vypadat tak dravě.
Zlevněná kola bývají na webu Azubu vždycky zjara nebo už v zimě, letos už jsou pryč. Jedno z nich mám já.
A ojetý lehociped se sežene opravdu těžko, kdo tohle jednou má, neprodá, pokud nemusí. Může se leda stát něco zlého (nemoc, úraz), co někomu znemožní jezdit.
Ještě je možnost postavit si kolo sám....
nie som samovrah ;D
Na tom nic není.Koupíš pár trubek nebo jeklů a slepíš je elektrikou k sobě.Nakonec kola a něco na řízení a JE TO
... nebo koupíš kus překližky a slepíš to epoxidem... nebo si na internetu najdeš, jak postavit kolo za <30$ z toho co najdeš v kontejneru... (nedoporučuju)
Neda mi to tu nepripomenout napad Eviny, ktery mi pripada jednoduse genialni.
Ona vozi zrcatko pridelane suchym zipem na rukavici - na hrbete leve ruky. Staci jen trochu zvednout ruku a muze se i rozhlizet ;-)
Jinak ja mam zrcatko na tyci na riditkach, tachometr primo na ramu (kousek za loziskem vidlice) a svetlo na te trubce co mela slouzit na predni presmykac. Kolo je AzubMax - doporucuju a zrovna tak doporucuju ten DualDrive. Sice jak uz tu nekdo psal - vic to cvrka ale to se casem ochodi a moznost preradit na miste je nekdy k nezaplaceni.
Toš toprý to nápad s tým zrkadlom na rukavici.
A má niekto skúsenosti s dynamom v náboji? Či je tam veľký odpor a tak.
Nejezdím s tím, ale na Spezi jsem si osahal SON dynamo. Když máš v ruce jen náboj, máš dojem, že ten odpor musí být velký, protože to citelně zapadá do 26ti poloh - je v tom šestadvacetipólový aleternátor. Jakmile je to vpleteno do kola, jeho moment setrvačnosti ty polohy tak rozmělní, že když s tím zkusíš zatočit, stále je cítíš, ale ten odpor už je velmi malý. Mám tu od toho leták. Německy rozumím mizerně, ale jsou tu i grafy a obrázky. Píšou, že při 15km/h to ve vypnutém stavu (neodebíráš el. energii) žere z výkonu jezdce 0,5W. Nějak to přepočetly na 12cm dráhy, kterou bys bez toho ujel navíc na jednom kilometru. Nechce se mě z toho počítat, jaký výkon uvažují pro 15km/h, ale zní to celkem uvěřitelně, pokud bereme za pravdivou hodnotu toho 0,5W. Podle toho grafu to při 30km/h sežere míň než 1,5W, a kdysi jsem nějakým internetovým kalkulátorem došel pro svůj Azub 4 k číslu 200-220W potřebného výkonu pro rychlost 30km/h.
Při zapnutí to žere víc, 4W při 15km/h a 7W při 30km/h. I to se ještě celkem snese, je to několikanásobně míň než má plášťový dynamo.
Ostatní výrobci nábojových dynam jsou levnější, ale mají i horší parametry. Viděl jsem to kdysi na webu nějakého britského e-shopu, takovou srovnávací tabulku, a ti asi neměli důvod si to vymýšlet.
Vďaka za podrobné info.
Takže sa to pri tej cene asi oplatí len pri dlhých cyklotúrach.
Ahoj, tohle jsem řešil loni. Je to drahý, nemám na to, koupit nebo nekoupit atd. Pak jsem se svezl na Céčku a pak i na Azubu 3 a začal jsem řešit kde si půjčím. Po dlouhým přemýšlení jsem si půjčil a koupil nakonec Azub 4 v té vlastě nejdražší variantě s Dural Drive. Když už tak už. Splácel jsem to rok a měl jsem díky tomu hodně hodně našponovanej měsíční rozpočet. zBývalo tak tak na jídlo a i v tom jsem se musel sakra uskrovnit a o kině nebo divadle jsem si mohl tak akorát nechat zdát. Proč to všechno píšu. Protože toho (ani teď ani nikdy v průběhu toho splácení) NELITUJU!!!!!!!!!! Jsem z kola pořád stejně nadšenej a kdybych se měl rozhodnout znova, tak jdu do toho zas!!!! Takže radím, projeď se a dopadneš stejně:o))
Podobne rozmýšľam aj ja, že keď kúpiť, tak kvalitu. ;D Ale požičiavať si nebudem, radšej našetrím. Okrem toho ešte budem musieť vymysieť uskladnenie, už teraz mám problémy s bývaním. Určite si pôjdem vyskúšať ako sa na tom jazdí - potom budem mať silnejšiu motiváciu, hádam.
Misim napsat, že v jednu chvíli jsem už už chtěl svýho Azuba 4 s DualDrivem prodat, protože jsem fakt trpěl bolestí krční páteře, ale jsem teď rád, že jsem risknul vrazit 2tis.Kč do přestavby na spodní řízení a zjistil, že ta bolest byla z toho horního řízení. Nechci říct, že je to chyba konstrukce, spíš si myslim, že konkrétně mě to nesedlo, protože už před koupí jsem trochu na tyto bolesti trpěl. Zřejmě kvůli stylu života - PC, kolo atd). Více viz příspěvek 'Krční páteř'. O víkendu udělám fotky zavěšení v garáži a mé řešení zrcátka.
Ahoj,
už dlhšiu dobu na nete sledujem túto diskusiu a celkom vážne sa pohrávam s myšlienkou kúpiť lehokolo. Vzhľadom k tomu, čo som zatiaľ čítal asi najlepšie riešenie je AZUB. No poraď aký, jazdím dá sa povedať rekreačne viac je to len cesta do práce denne do 50 km tam a säť. asfaltka cesta 1 triedy. občas výkendové jazdy po okolí. iby výnimočne v teréne ale aj tam najazdím pár km v podstate spravím mesačne okolo 1200 km. Aký Azub odporučíš? A ako je to s nakladaním batožiny vraj sa naň dá veľa naložiť, máš s tým skúsenosť? Daj mi vedieť, alebo ktokoľvek to čítate a viete poradiť. ďakujem
Jestli myslíš který typ rámu koupit, tak pro to co píšeš je to z hlediska použití jedno, jenom ti, kteří jezdí hodně terénem by se měli dívat spíš na Max. Takže o tom, jestli 4 nebo Max rozhodne spíš tvoje tělesná stavba a osobní preference. Jestli nejsi příliš vysoký, mohlo by se ti na Maxe špatně nasedat, nebývá to nijak hrozné, jen je to malinko akrobatičtější. Pokud naopak měříš třeba 180 a zároveň vážíš 95kg jako můj otec, tak Azub 4 zase bude mít větší potíže s kořeny v lese a s obrubníky ve městě kvůli malému přednímu kolu. Kdokoliv mezi tím, tedy většina lidí, si může vybrat co si jim líbí víc, nejlepší je to zkusit, na čem se cítíš líp.
Co se týče osazení, tak to je stejné jako u jiného kola, kolik peněz jsi ochotný dát za jakou úroveň komponentů. Jenom tu odpruženou přední vidlici bych doporučil každopádně, i na převážně silniční ježdění. Přece jenom občas trefíš nějakou díru nebo kámen a v případě, že máš odpružení i vpředu, tě to prostě nezajímá, bez ohledu na rychlost a hloubku výtluku to jenom trošku drncne.
Poradím ti, že se dá koupit i po domácku postavený lehociped v bazaru velmi dobře vypadající!!!! v plné výbavě!!! - vycházející konstruknče z AZUBU 4 za ca. 9000 Kč. Více najdeš na adrese:
http://www.sbazar.cz/index.py?auth=&sel=1...
Tohle jsem už viděl v prodeji víckrát, myslím, že je to pořád to samé, stále ještě neprodané. Proč asi? Mě se na něm líbí jen ta zadní vidlice. Naopak přední rámovou trubku dříve nebo později ulomí každý jezdec. Viz http://www.lehokolo.com/view.php?cisloclanku...
Tohle kolo bych si nikdy netroufl prodávat za 9000. Možná za pět, ale ne za devět, vzhledem k investicím, které bude nutno vynaložit za opravy rámu.
Člověče tebe fakt obdivuju!!!!Kolo si neviděl - jen na fotografii, ale určitě víš, že se ulomí kus trubky z rámu....Ty bys mohl být profesionální odhadce...Neznám nikoho, kdo z fotografie dokáže usuzovat vlastnosti materiálu a jeho odolnost vůči lomu či tahu. Ty bys mohl jít fakt pomáhat do výzkumáku. Ušetřil bys jim spoustu trhaček a laboratorních přístrojů ke zkouškám vlastností materiálu a těch pracovních míst!!!, co by se ušetřilo!!!!....Pan Brinell by z tebe měl určitě obrovskou radost....Škoda, že ses nenarodil dřív, těch lidí, co mohlo být díky tobě dnes štaštných!!!
Souhlasím s Jirkou, že přední trubka dřív nebo později upadne, protože na obrázku nejsou vidět boční výztuže, které jsou při tomto řešení nutné.
Trubka je opakovaně namáhána na ohyb téměř půlmetrovou pákou a i kdyby byla z plného materiálu bude ohrožen průnik hlavového složení řízení. Navíc pravidelným tréninkem síla jezdce roste...Richard, který má podobný stroj by mohl vyprávět...
Raději šetři vykřičníky. To, na co upozorňuje Jirka je očividná blbost. Nejvíce namáhaná trubka rámu má malý průměr a je jen tak přilípnutá k trubce hlavového složení. Trubka se středovým složením je doslova vyviklávána a nemůže to vydržet. Podívej se na profesionálně vyrobená lehokola a nic podobného tam neuvidíš.
Pánové, nevím jak vy, ale já na té fotografii vidím dost dobře, odhaduji, více než 30 cm dlouhou spodní výztuhu rámu - vpředu před hlavovým složením- aby se právě eliminovala ta páka - a mimochodem...např. u kola AZUB 4, které má sice větší průměr této trubky, žádné spodní ani boční výztuhy o kterých zde stále řečníte vůbec nejsou....
1. Ta trubka u AZUBa je průběžná, trubka s hlavovým složením jí prochází. Tudíž odpadá namáhaný svar.
2. Trubka se šlapáním je myslím namáhána především do stran.
Tak nějak.
Máš pravdu, když jsem na té 2002 mašině viděl flex, tak do stran měl aspoň trojnásobnou amplitudu oproti svislýmu směru. Na nové 4ce jsem frameflex nezažil, i když tomu kolu dám občas pěkně zabrat (už jsem aji přetrhl levnej ojetej řetěz, měl 1200km, mírka do něj zapadala do půlky). Asi je důležitý, že když je tam vevařená trubka na hlavu, tak právě boky té původní rámové jsou neporušený, takže líp nesou namáhání.
Jak napsal Ruda, známe případ, kdy byla trubka očividně vyztužená víc, a jezdec, jehož oblíbená rychlost je pod 10km/h ji utrhnul. Proto jsem si tak jistej. Navíc si pamatuju, jak můj Azub 2002 měl viditelný pohyb šlapacího středu po osmičkové dráze široké víc jak centimetr když jsem do kopce pořádně zabral za spdčka. Tu tvou trubku nikdo neutrhne hned, ale slyšels o únavě materiálu? Každej bod na té trubce, po celé délce a obvodu, prodělává při každé otočce pedálů změnu namáhání ze značného pnutí v tahu do tlaku a zpět. Jezdí se aspoň 80ot/min, pokud si nechceš odrovnat kolena. To znamená 4800 namáhacích cyklů za hodinu. Kolik hodin to kolo najede za rok nechám na tobě. Pak se taky rozhlídni po webu, jak mají tuhle část řešenou nejrůznější výrobci. Oni tam necpou buď spoustu materiálu nebo prostorovej rám jen ze srandy! Dělají to proto, že si nemůžou dovolit, aby se na jejich výrobku někdo přizabil.
Navíc jsem jen řekl, že za kolo, které budí tenhle dojem, bych si netroufl chtít devět tisíc, je-li ojeté. Dáš mi zapravdu, až se na téhle diskuzi znovu sejdem za deset let a ten inzerát budeš mít pořád ještě podaný.
No já to mám na svém kole podobně ja to měl Richard a zatím to drží - pravda je, že šlapání má snahu pružit, ale zatím to neupadlo. Jinak na té fotce je vidět nějaká výstuha takže bych se toho nebál....
Na Richardově kole bylo zajímavý to, že ta trubka upadla po najetí 8900km a bez varování. Zjevně únava materiálu.
Při prvních testech tříkolky se ukázalo, že prostorový překližkový nosník při pořádném šlapání taky pruží, ale tam budou změny vlastností stářím dost jiný. Navíc z tříkolky nesletíš ani kdybys ty pedály utrhnul.
Co se týče změn vlastností překližky stářím tak ty jsou minimální. Vím o laboratorních zkouškách více než 40let staré překližky (pocházela z větroně, 20 let létání včetně akrobacie, 20let ležení v hangáru) a pořád to mělo 95% původní pevnosti. Co za tu dobu udělá lepidlo nevím.
Tak to zní dobře, to jsem nečekal.
Čím jsi lepil tu překližku?
Převážně CHS Epoxy 1200.
Jenom malý dotaz: ten epoxid je použit i na lepení překližky k polystyrenu?
Jo, v celým rámu jsou ho díky tomu tuny (přesněji asi jeden a půl až dvě kila), protože polystyren má pórovitý nerovný povrch a navíc to vždycky zateče do každé škvíry.
Já jsem měl dojem, že epoxid naleptává polystyrén....? Nebo to tak není?
A akú výbavu (prehadzovače, ozubené kolieska, reťaz, náboje, ...)
máte na svojich strojoch a predovšetkým aké skúsenosti s tým máte.
Premýšľam nad tým, či mi bude stačiť DD21 (resp. DD24) alebo radšej mám ísť na DD27. Jazdiť budem viac-menej rekreačne, ale asi dlhšie trasy ako na klasike (tam som väčšinou jazdil trasy do 25km priemerne 1500km ročne). Klasiku mám 10-ročného AUTHORa s výbavou SIS a zatiaľ som tam menil okrem asi 4x reťaz len 6-koliesko a stredové zloženie. Ale tento rok začínajú praskať špice, ráfiky sa krútia .... už to začína odchádzať, ale zdá sa mi, že za tú cenu a triedu komponentov toho vydržal dosť.
Zdá se, že jsi podobný adept na lehokolo jako jsem byl já: 1500km ročně na postarší klasice s nižším osazením, které se ovšem tehdy dělalo dost kvalitněji.
Takže podle svých zkušeností tvrdím, že jízda vleže tě začne bavit mnohem víc než si momentálně představuješ, což vyůstí v roční nájezd tak 4500km, možná i víc.
S DD skušenosti nemám (ne delší než pár set metrů) jezdím na Aliviu 3x8 a stačí mi to. Možná je to tím, že když přehazka nepřehazuje perfektně a přesmykač se musí občas malinko seřídit, když se nový lanko vytáhne, tak mě to nevadí. DD27 by tě těchto drobností měl ušetřit.
DD taky obsahuje standardní přehazovačku, ne?
Jestli DD, tak si tam dej i dvojtác, ať se ti zvýší rozsah převodů (jestli teda využiješ rychlosti nad 35-40 km/h). Jinak je možná lepší méněkolečko, protože by (prý) měl řetěz déle vydržet (je širší a prý bytelnější).
Chcem dopredu trojprevodník. Presne kvôli tomu väčšiemu rozsahu prevodov (ľahšie aj tažšie) tam chcem klasiku 3x7(8)(9) aj prevodovku v náboji. Pretože ten rozsah u sériovo vyrábaných prevodníkoch a pastorkoch v klasickej kombinácii 3x7(8)(9) sa mi zdá malý.
Já mám Azub Cé dual drive - 27. Musím přiznat, že jsem s ním měl nemalé problémy, dokonce i prasklinu rámu, která byla spíše konstrukční než-li materiálovou vadou.Ted´ po opravě firmy AZUB jsem s rámem spokojen - žádné nové problémy. Máte pravdu, že kdo šetří má za tři a kdo nešetří má většinou pořádné kolo...ale pravda je jen částečná. Měl jsem též problém s penězi na lehkolo. AZUB 4 i Max mi přišly a stále přijdou skutečně dost drahé i na české poměry i přes svou výbavu. Namítnete třeba, že AZUB cé je spíš takové lehokolové "baby". Ale když jsem ho patřičně vyšperkoval, tak silniční šlapací Chopper byl na světě a též se za vámi kde kdo ohlédne a kde kdo se vyptává jak, jak se na tom jede....(na přání zašlu klidně i foto svého baby choppera) Někde jsem tu četl, že AZUB cé musí být jistě pomalejší, protože má menší kola. Já mám dual drive 27 a nejtěžší převody se dají ušlápnou jen z kopce. Průměrná rychlost se pohybuje lehkou jízdou jako na normálním kole a rychlost maximální po rovině jsem zatím dosáhl kolem 37 km/h (jezdím jeden měsíc), což vůbec není tak špatné...myslím. Jezdíme se ženou - ona má treka na velkých kolech a mnohdy jí velice snadno ujedu. Takže ty pochyby s rychlostí kvůli malým kolům bych zavrhl. A to tzv. vrčení DD27???Souhlasím - vrčí to, poprvé jsem též myslel, že to člověka bude furt rozčilovat, ale po čase se přistihnete, že to vůbec nevnímáte...protože vítr kolem uší a valivý zvuk pneumatik vám kolem uší udělají víc kraválu než DD 27. Nedovedu si skutečně představit ovšem tu škálu možností skombinovat DD27 ještě s trojtácem. To už z toho řazení musít být pořádný guláš...myslím, jestli by to v konečné fázi nebylo spíše kontraproduktivní v tom smyslu, že by to věčné přemýšlení jakou kombinaci tři věcí dát dohromady by člověka špíše neštvalo a toto neustále přemýšlení by nedělalo z pohodlné jízdy zbytečný stres. DD 27 mohu jen doporučit. Řadit si na místě "1 - tj. vlastně malé kolečko trojtácu jakoby.." v poloze "stání" a pěkně se jen rozjet a přeřadit druhý stupeň až za jizdy, kdo ten pocit už zažil, neměnil by za trojtác ani náhodou....S AZUBem Cé DD27 uděláte parádu i radost z jízdy na lehokole a to i za poloviční peníze. Samozřejmě, pokud chcete být lahokolový borec a hlavně máte dost peněz, tak sáhnete po kolech AZUB 4 MAx případně Optimě a nad Céčkem ani nevzdechnete. Berte toto jen jako takové zastání Céčka ( na základě vlastních - byt´krátkých - zkušeností) v tom pelotonu a záplavě AZUBů Maxů a Čtyřek...
Tak to je super, rád bych někdy viděl nějakou fotku vyšperkovanýho Céčka, pokud dáš někdy na web, nebo to přijedeš převést v září na Azub Rallye? Mě by Céčko asi nestačilo, ale není to malými koly, ta naopak poskytují lepší zrychlení. Spíš způsob sezení produkuje víc odporu vzduchu. Já asi nejsem typ na chopper, ale každopádně se mě tyhle kola líbí, hlavně ověšená spoustou vychytávek. Dualdrive nemám kvůli penězům, a kdybych měl volit mezi 4kou aliviem a Céčkem DD, asi bych vzal zase 4ku. Kvůli spodnímu řízení, sedladlu, výšce sedlo x pedály, která mě vyhovuje.
Nevím, jestli jste někdo viděli Scooterbike co Azub možná chystá jako nástupce Céčka (jedna z věcí budou kvalitnější německé rámy oproti těm céčkům z holandska), ale třeba otec je zdá se chopperový typ a dost mu ten stroj učaroval. (Začíná vymýšlet jak si ho doma vyrobit z uhlíku... A s kapotáží ve stylu BMW C1.) Rozhodně je to velice elegantní kolo.
Já bych taky rád viděl fotku vyšperkovaného Céčka tak jsetli můžeš poslat fotku na mejl..... Dík
Tak mám necelý týždeň AZUB MAX DD27 + 3-prevodník a je to skvelé riešenie. Normálne používam normálne radenie (prevodníky + pastorky), prevodovku v náboji používam pri rozjazde po zabrzdení na ťažkom prevode alebo po dosiahnutí min./max. prevodu na ozubených kolieskach. Guláš z toho určite nie je, mno ale niekto má guláš už len pri jednom prevodníku a zopár pastorkoch.
No já si nemyslím, že patřím zrovna k těm, kteří neumí spočítat kolečka na kazetě, ale tvůj názor je tvůj názor a můj názor je zase můj názor....Nemyslíš?Kvůli tomu ještě není třeba dělat z druhých blbce, ne? Zde je diskuzní forum a každý má právo vyjádřit se k problému na základě svých zkušeností a poradit druhým v eventuelní volbě...Není třeba druhé urážet - jinak sám poukazuje na svou malou duševní i společenskou úroveň...
Mě to nepřipadlo nijak urážlivý nebo nízké úrovně. Je přece pravda, že většina lidí by asi 81 převodů nechtěla, ale to je pouhé konstatování faktu, neznamená to, že sebe považuju za lepšího než je většina, protože mít na to peníze, pořídím si to. A i když by se každý dokázal naučit zacházet se třema přehazkama naráz, málokdo má chuť to zkoušet, takže spíš odtud je ta většina.
Mě se Céčko hrozně líbí na pohled. Je to krásně a kompaktně vypadající stroj a bylo to první lehokolo, na kterým jsem jel. Měl jsem ho půjčený na půl dne a přesvědčilo mě o tom, že si lehokolo zkrátka musím pořídit. čtyřka (max v té době ještě nebyl) mi přišla "divná" Je to ale tím, že to vypadá jinak než jsem celý život zvyklý, dnes se mo líbí i esteticky. Když jsem jí kupoval tak moc ne, ale víc mi vyhovoval posez. U céčka je to víc sedo a níž nohy a pro mne je to zkrátka pohodlnější na čtyřce. K diskuzi s převody: Mám DD a vzadu pokud vím devět koleček a bohatě mi to stačí. Ty nejmenší kolečka používám jen zřídka, protože to se dá jen z hodně velkýho kopce při běžný jízdě je moc nevyužiju. Občas si říkám, že by se hodilo, ještě jedno větší do opravdu prudkejch kopců, ale to je asi tak všechno. Nedovedu si představit, na co bych měl ještě trojtác a 81 převodů fakt nechci, nevěděl bych co s tím:o)), ale proti gustu žádnej dišputát, že? Jo, Márty taky bych dost rád viděl tvý vyšperkovaný Céčko, můžu poprosit o fotku na mail? Díky.
Na kole ty převody asi opravdu nejdou využít tak moc, i když já na své 4ce používám úplně celý rozsah poměrně často, stačí na to mírně zvlněná krajina a náklad na nosiči. nejmenší pastorek řadím někde mezi 45-50km/h, takže ho použiju celkem často. A když jsem unavený, nejlehčí převod přijde vhod v každém prudším kopci a jak říkáš, ještě o stupínek lehčí by se taky snesl.
Jinak je to na tříkolce, která nemá minimální rychlost pro držení rovnováhy, takže s dostatečně lehkým převodem vyjedeš jakoukoliv střechu i snákladem 50kg. Na té naší máme 22-32-42 vpředu a 11-32 vzadu. Nejlehčí je dobrý, ale i lehčí by se využil. Nejtěžší musíš zařadit v každém mírném sjezdu, protože ho potřebuješ už od 35km/h, takže i mnohem těžší by se snesl. Máme 26" kolo vzadu, takže tahle konfigurace převodů celkem stačí, ale s 20" by ten rozsah byl zkrátka moc malý. Proto taky Greenspeed na ty svoje tříkolky dává 72 nebo 81 převodů standardně. V zadním náboji necháváš standardně střední převod 1:1, který má největší účinnost, ale máš k dispozici redukci do kopce a "antiredukci" z kopce. I na naši tříkolku bych to dal docela rád, někdy v budoucnu.
Já mám trojtác a devítikolo a lehčí i těžší převody bych rozhodně využil, tedy trojtác+dualdrive je podle mě velmi smysluplné řešení. Mě na tom vadí pouze hlučnost té převodovky.
No ze začátku určitě hlučnější je, ale to se časem ochodí a teď už ten prostřední a tedy nejčastěji poučívaný převod není skoro slyšet, ale i tak mi přijdě, že to není hlasitější než "cvrček" u favorita, co jsem měl kdysi jako dítě.
no favority měly cvrček celkem dost hlučnej. A ta převodovka navíc cvrčí, i když se šlape.
Ahoj,
kedy a kde si prosím Ťa kúpil toho Maxa, koľko stojí.
Mrkni na www.azub.cz