Nemá někdo zkušenosti s tímhle. Uvažuju o koupi.
http://www.bikesportchrudim.cz/index.php?page...
No, jestli se k tomu dají namontovat postranní kolečka, potom na učení to nemusí bejt špatný...
Aaaa zase nejaky rypak... :-P
Aby ses nepo... :-)) Musím se smát tomu, že pokud někdo uvažuje o něčem takovém, ptá se takhle všeobecně. Spíš mě to přišlo jako fftip a ironie. Podle mě je to kolo pro cyklistu vyšší třídy (nemyslím finančně), který už ví o čem a bere reference z jiných kruhů a specifičtější.
Tak ono kdyz tady tak ctu ty diskuse a vidim jak nekteri ohrnuji nos nad DEORE (kazdy nema na bika za 50tis.) tak se neni cemu divit ze tak reaguju ale jinak sorry
Každý máme svůj vlastní rozum. Mám za to, že je určitě třeba brát v potaz rozdíl mezi "ohrnováním" a vlastními zkušenostmi. Zdůrazňuji vlastními, jsou tady i psavci, kteří píší jen dojmy. Což by měli u svých příspěvků uvádět. Stejně jako ti z vlastními zkušenostmi nájezd v km a kde je najeli. Ne všichni najedou 5 tis km za dva roky, a v těžkém, nebo vůbec jakémkoliv, terénu. Takoví jsou tady, naštěstí, také.
Jo, mám s tím dobré zkušenosti; uvažuj o koupi.
267000????!!!!Ses po*ral,ne?To si radsi kup auto nebo nejaky min oceneny kolo treba authora...tyyy vole,tolik penez..teda jestli nejses zavodnik,tak ses blazen
Za ty prachy snad musí to kolo být pozlacený a ještě k tomu dostane černocha na šlapaní, ne?!?
No, ale zajímalo by mě, jaký je na tom poježdění...
Na zlacení bych netrval a toho černocha bych vyměnil za pěknou mladou černošku.
Svěrač mi funguje jak má, moje reakce na ten dotaz byla ironická, protože na TAKOVÉHLE kolo se neptá na netu. Já kdybych měl čtvrt mega na kolo, tak si koupím nějakou "šunku" do 70 tisíc a za zbytek peněz nějakou letenku a vypadnu na dva měsíce si zajezdit. Smysluplnější než takovéhle kolo nebo nedejbože auto.
Pro nejaky druh jezdeni je 70 tis. za kolo az prilis, pro jiny to je klidne takova pomyslna startovni cara.
Kazdopadne se da za polovicni catku, nez je v dotazu, postavit treba ne tak exkluzivni, ale o to lepsi kolo na miru, a to vcetne ramu, coz je za min penez mnohem vic muziky.
Jisteze ten "dotaz" neni zadnej dotaz.
Tak teď by se tahle tvoje rada vysloveně hodila :o)))
Ne, tohle kolo si rozhodně nekupuj, kup si třeba tohle:
http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?id=1308...
.. a za zbytek můžeš odcestovat na pár týdnů někam do Malajsie, aspoň si tu z nás nebudeš dělat hloupou legraci a třeba tě i sklátí malárie :o))))
Ty ses s tim GT taky nesmrtelnej :o))) Jenom tak pro zajimavost, kdybys jezdil na necem jinym nez na GT (a byl taky spokojenej, netvrdim, ze by jako fura jinych i GT nebyly spatny kola), doporucoval bys taky jenom tu jednu znacku? :o)
Já jsem byl vždycky se všemi koly spokojen, od obou Favoritů, přes BMX a RMX, jednoho stařičkého Olprana (dobře, tam ta spokojenost tolik nebyla, ale to kvůli dlouhodobé absenci údržby), crosse od Hervisu (konkr. značka Balance), až po první pořádné MTB a to GT.
Tady jde ale o srdeční záležitost. Klidně otevřeně přiznám, že se mi GT líbí a líbí se mi image této značky a prostě mi přirostlo k srdci. S auty to mám podobně, za život už jsem jich pár odjezdil, se spoustu dalších najezdil desetitisíce kilometrů, ale opravdu mi k srdci přirostla jen jediná značka, a to navíc především model, který už se v oné podobě pár let nevyrábí (Honda Civic).
A protože mám www.gtbicycles.cz na liště záložek Firefoxe, je to vždy první místo kam se dívám, když se mi zasteskne po jiném typu kola než mám, tzn. např. full, silnička apod.
OK, nemyslel jsem to nijak ve zlym. Ja treba mam par oblibenych modelu, ale nejakou znacku jako takovou asi nepreferuji, i kdyz mam od jednoho vyrobce obe svy kola, ale to je vic dilem nahody a extremnich slev, nez tim napisem.
Já vím že jsi to nemyslel špatně, jinak bych ti taky takhle otevřeně neodepisoval a rovnou se urazil :o))))
A v cem je takovehle kolo pro obycejneho smrtelnika vyhodnejsi? Bude rychlejsi nez kolo za ctvrtinovou cenu?
Ja nevim, ale tohle jsou takove zbytecnosti. Vsechno je to o nohach a hlave...ne o kole.
Odkaz mi sice nefunguje ,ale Cannonem chybu neudelas nikdy teda pokud vis presne co chces jezdit ja jsem si udelal radost taky a nelituju ani vterinu
Spravne. Teprve s napisem Cannondale na ramu se z cyklisty stava biker :o)
Ale v jednom bude mít jistotu, když koupí Cannóna. Bude ho to stát hodně peněz :-)
pokud to kolo clovek vyuzije tak se investice vyplati
No vidíš a třeba já bych nechtělCannóna ani zadarmo (tedy leda že bych ho hned propdal), protože nevyrábí ani jednoho fulla, který by se mi funčně líbil (ne že by dělal nefuční kola, ale jsou to prostě slušné jednočepy, což na špičku mezi fully stačilo tak před 5-10 lety, ne teď). Ono bych si popravdě nevybral, ani kdybych si musel koupit jednočep, který bych nechtěl. Pokud bych musel mít jednočep (nic jiného by se nevyrábělo), tak bych ale rozhodně nechtěl s tak vysoko a vepředu umístěným hlavním čepem jako Cannóny mají (v kategorii zdvihů co mě zajímá tedy třeba Prophet).
Lefty to samé, sice je to supertuhá vidlice, ale chod pouze průměrný a některé levnější vidlice chodí lépe.
Opravdu tedy nevím, jak bych takové kolo využil, aby se mi ta investice vyplatila.
p.s.: Na prophetu s lefty jsem jel.
To ,že se ti jednocepy nelibi je jen tobe na skodu :) myslim u cannondalu vedi proc porad delaji jednocepovou konstrukci :)a stim vysoko polozenym cepem to neni vubec pravda ma ho umistenej jako konkurence konkretne prophet a co se tyka ty leftyny tak super tuhost je myslim dobra vlastnost o proti levnejsim jedno korunkovym vidlicim ne nadarmo ta vidle stoji 30000 ja osobne mam verzi TPC 140mm s SPV jsem ji nechtel a muzu ti rict ze chodi az neuveritelne skvele ,ale je jasny ze kazdej ma jinak nastavenej pojem "chodi" :)))) No a pokud jezdis rekreacne nebo by jsi musel chodit na pastvu abys na nej mel tak se ti samozrejme vyplati koupit kolo v uplne jiny cenovy relaci.
Proste se ti ty kola nelibi to chapu ,ale konstrukcne a zpracovanim jsou na spici.
Že je lefty tuhá, tady se shodnem, to opravdu je. Na druhou stranu pro mě nárůst tuhosti oproti 32mm vidlicím je nepoznatelný. A pokud bych chtěl navyšovat tuhost u klasické vidle, tak jen vemu vidlici s pevnou osou (třeba Pika).
A jinak s tím, že ví co vyrábí. Oni nepotřebují nic inovovat, když se to zatím prodává. A prodává především marketing. Jen velmi málo lidí má pořádně vyzkoušeno větší množstí fullů, takže běžný kupující nedokáže ani rozlišit, co je pro něj lepší nebo horší, prostě ani neví, co by měl od systému zadního odpružení chtít a nezná detailní rozdíly mezi chováním jednotlivých systémů, natoš pak mezi rozdíly různě přepákovaných variací stejného systému.
A přitom ty rozdíly jsou zcela zásadní.
Chapu jak to myslis jen je preci uzasny ze udelaji vidlici s jednou nohou a pevnou osou....Zrovna u tyhle firmy bych si nedovolil tvrdit ,ze nema potrebu nic inovovat spis naopak... konkretne prophet je klasika uz nekolik let myslim od roku 2004 nebo 2005 a tady opravdu neni co inovovat jednoducha konstrukce s jednim cepem cim min cepu tim min problemu :)))) se nedivim ze se porad prodava
Cannondale měl před několika lety vývoj velký (třeba právě Lefty), ale dnes mi přijde, že jen těží z minulosti. Nějaký čas to určitě ještě půjde, ale věčně to nepůjde.
Inovovat právě je co a to hodně, protože vlasnosti systému jsou pořád stejné, kdežto ostatní systémy dokáží ty dobré vlastnosti zachovat a ty špatné eliminovat.
A k umístění čepu. Nikde netvrdím, že ho takhle vysoko a vepředu nemá žádná konkurence umístěný taky, ale vysoko a hodně vepředu to prostě je a z toho plynoucí vlastnosti taky.
Třeba RB Monster EN má čep umístěný mnohem víc vzadu a i níže a chová se výrazně jinak.
ale prophet ho vysoko vepredu nema!!!!!!jasny ze kazdej jednocep ho ma jinde ale konkretne prophet tim netrpi
Takže jeden odkaz na cizí kolo, kde je pěkně vidět poloha čepu.
http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/nase_biky...
a tady ještě screenshot z modelu z Linkage, kde je to vidět ještě lépe.
http://data.mlok.net/fotky/prophet.JPG
Tohle je prostě sakra ve předu umístěný čep, pokud není vepředu, tak je aspoň ve svislé ose se středem.
A nízko umístěný čep není nad středním převodníkem.
A znáš nějaké kolo, které má hlavní čep výrazně více vepředu a výše než Prophet? Já ne. Tím neříkám, že neexistuje, neznám všechna kola, co existují, ale bude jich minimum.
Jinak sem s ním.
podle toho co jsi tu napsal tak asi zadny kolo na kterym bys nesedel uz neni :))))
proste si priznej ze ty kola nemas rad z ruznejch duvodu
ktery znas jen ty :)))))
Tys tady chybel pitomce prechytralej, vazne to prehanis!!!
Máčej si šourek ve vlažný vodě, prej to uklidňuje. Říkal strýc Pepin.
myslim ze jsou tu jiny co by to potrebovali mnohem vic
proc tak radikalne myslim ze jasne vyjadril co si mysli ,ze je to blabol soudnej clovek vi tak ho v tom nech :))))))
ja si rozhodne cannopna nekupoval jen kvuli napisu mimochodem na to mym modelu neni ani poradne videt(záměrvýrobce) ,ale pro precizni material,konstrukci a zpracovani je to proste guru v cyklistice pokud nekdo chce delat masirku tak klidne muze ty kola jsou proste dotazeny do konce
u tebe predpokladam ze cannona nevlastnis tudis nevis o cem mluvis....
Materiál, zpracování - tohle je dobré u všech slušných značek na trhu.
No a ta kostrukce, to už jsem reagoval výše. Tu bych nenazval precizní, ale spíše zaostalou.
Guru si tedy představuju opravdu jinak.
nevim co ty povazujes za slusnou znacku na trhu ,ale pokud nekdo garantuje vyraznej rucni podil vyroby na tenkostenejch duralovejch ramech a ma originalni a hlavne velmi funkcni technologii predniho odpruzueni tak mi nepripada zaostalej ....
a kdo je podle tebe gugu cyklistiky? To by me fakt zajimalo :)))))predpokladam ,ze znacka kterou jezdis ne ?
Já žádný firmu jako Guru v cyklistice nevidím. Je několik značek, které mají vývoj a snaží se posunout zadní odpružení dále.
Ale Guru bych je stejně nenazval. A zde myslím např. SC (Nomad, Blur LT), Intense (i když jeden z nich to nebude, protože ty rámy jsou skoro stejný).
A přesto třeba mě Blur LT nesedí, má trošku jiné priority na zadní stavbu.
Jezdím momentálně Cube AMS 125ku. To rozhodně není žádné převratné kolo, je to už delší dobu osvědčený systém. Kolo jsem nevybíral ale proto, že značka je Guru, ale proto, že tohle kolo nejlépe odpovídá mojím požadavkům.
A oproti Cannónu Cube nějaký vývoj má, tím myslím modely Sting, Stereo, Fritz, které mají atypický způsob přepákování, který chodí výborně. Ale stále díky tomu ta značka není žádný Guru v oboru.
Oproti tomu Cannón se stále drží jednočepů, které pomalu všichni opouštění a za chvíli je možná nebude dělat už nikdo.
srovnavas nesrovnatelny Cannondale je proste top trida samozrejme ze Intense nebo Santa jsou dobry kola co vyborny kola ,ale nabizeji porad to samy a nemuzu si pomoct cannon je proste jinej v tom dobrym slova smyslu no a stim opoustenim jednocepu bych to tak rezolutne nevidel na letosnim Eurobiku jich bylo celkem dost .... a srovnavat Cube ams co mas ty s prophetem je nesmysl a treba se scalpelem je to jasny ne ?:))))
Zas jeden, co má kanóna a tvrdí, že je to top třída. Svez se třeba Maestro system a porovnej.Z kanóna se už nikdo nepoprdí jak to bylo před 10-ti lety.
a ty jsi na nem alespon sedel ze jsi tak znalej ???? pokud je maestro ram od giantu tak to bych se vubec netahal.....
Nesrovnával jsem přímo moje současný kolo, ale kategorii moje požadavky na zdvih na nové kolo (což byla přesně kategorie Prophet), které jsem před 3 měsíci vybíral a které je už dlouho objednané a bude tenhle týden a které jsem vybíral na základě opět testování v reálu a spoustě dalších informací a opět vybral kolo nejvíce se blížící mojím požadavkům (vybral jsem Stereo).
Já srovnávám kola z několika hledisek. První nejdůležitější základ mám v praxi a v otestování. Můžu říct, že jsem těch fullu už vyzkoušel poměrně dost (minimálně tak 30 různých fullů už jsem jel, z toho cca 10 jsem testoval trošku více, tedy měl více času na projetí a přesné naladění na mojí váhu).
K těm testům z praxe mám srovnané modely v Linkage, kde je o fullu většina věcí vidět i z modelu, takže už na základě modelu a přepákováním už mám celkem slušný odhad, jak se bude kolo chovat aniž bych na něm jezdil.
Maestro od Giantu sem klidně zatahovat můžem taky, opět to není ideální systém, je to trošku jinak chovající se vpp než u SC a Intense, ale také patří k tomu lepšímu na trhu. Osobně mi Trance/Reign sedí více než třeba právě Blur LT, ale ani o jednom netvrdím, že je lepší. Každý je jiný s výhodami i nevýhodami.
Schválně by mě zajímalo, co ty na těch Can. jednočepech funčně zajímavého vidíš oproti jiným systémům? Co konkrétně může nabídnout?
konkretne jsem to uz psal cim min cepu tim min problemu.
je jasny ,ze kazdymu bude sedet neco jinyho a libit se stejne tak dalsi vec jsou samozrejme finance ja mel moznost poridit velmi levne zanovniho propheta rok 2005 a nebo si koupit novy ale ta nabidka byla tak dobra ze jsem ho vzal ...zaklad je to dobrej
Čím míň čepů, tím míň problém. To je téměř zanedbatelné. Slušně fungující vícečepy vydrží klidně 2-3 roky bez údržby čepů a pak výměne ložisek jednou za 1-3 roky je zcela zanedbatelná k ceně kola.
Ale v každém případě i když to vezmu jako výhodu, tak to nesouvisí s funkcí zadní stavby, která je aspoň pro mě nejpodstatnější.
To bych si kvůli údržbě mohl jinak rovnou pořídit HT.
Máš vůbec srovnání aspoň několika zástupců od každého systému v praxi?
no nekup to za ty prachy, když to bylo tak levný a hlavně že je to Cannondale, nevím, kde jsi vzal že míň čepů je míň práce. Já těch čepů na posledních třech kolech co jsem jezdil měl tolik a nikdy jsem s nima problémy neměl.
Přesně tak, podstatené je provedení čepů a použitá ložiska. A i kdyby servis čepů u vícečepů stál o něco více, tak 1500 Kč za kompletní výměnu čepů je u dražších kol, které tu řešíme zcela zanedbatelné. A ten argument mi přišel vždy dost mimo. Kdybychom se bavili o nejlevnějších rámech, dejme tomu za 10tis. včetně tlumiče, tak neřeknu. Ale tam ty Cannóny tedy opravdu nepatří :-)
tak mi vysvetli proc je porad delaj i dalsi renomovany firmy? O uposteni od tohohle systemu nemuze bejt rec...
Důvodů bude více, ale tohle nejsem schopný napsat objektivně, tohle nemá žádnou souvislost s funčností.
Hodně dělá marketing a tedy, co lidi kupujou, jak už jsem tu psal (a jak jsem psal většina nemá žádné velké zkušenosti s více systémy, takže dá na na to, co kde slyší).
Hodně budou dělat v USA patenty na FSR a některé konkrétní vpp. Díky tomu se v USA vůbec nerozmáhají ve velkém variace na FSR jako v Evropě.
O upouštění od jednočepů je hezky vidět v Evropě. Kolik vyrobených rámů je jednočepů z celkového množstv? Já myslím, že už minimálně. Tedy myslím především nepřepákovaných, přepákovaných se dělá pořád hodně.
kdo vodnich rozhodne neupousti je cannon a to mi staci jako dukaz .. jak uz jsem psal kazdymu vyhovuje neco jinyho a kazdej system ma svy pro i proti proto je nabidlka siroka....
ale tvrdit ze cannon ma zaostalou vyrobu a srovnavat rucne delane ramy a material k nim pouzity s beznou vyrobou treba na taiwanu :)) je vic nez hloupe...
ty jsi mozna jezdil na 30ti celoperech a znas vechy ty problematiky ale po tomhle tvrzeni musim rict ze jsi nazorovne zaujatej :)))))
Tohle nemá cenu řešit Pokud si myslíš, že srovnání výroby na Taiwanu s ruční výrobou je směšně, tak k tomu už nemám moc co říct.
Ruční výroba není žádná výhoda, ruční výroba oproti špičkové zajistí pouze větší množství chyb a více vyřazencýh rámů při kontrole.
Na Taiwanu je jak mizerná výroba, tak naprostá špička, jen záleží jak si kdo zadá konkrétní požadavek (na cenu, na kvalitu, ...).
Ono Cannón ale taky dávno plná ruční výroba není, takže v tomhle nevidím ani jako výhodu ani jako nevýhodu.
Zaostalé je u Cannónu co vyrábí, ne jak to vyrábí (proti jeho fabrikám nic nemám).
Každý systém má sice nějaké pro a nějaké proti, ale jednočepy oproti ostantím už začínají mít pouze ty proti a výhody žádné, v tom je ten problém.
promin ale potom co jsi tu napsal vidim zaostalost pouze u tebe
Pokud chceš ještě něco psát, zkus jedinou funční vlastnost zadní stavby u Cannónu oproti jiným systémům, ať tedy konečně vidíme ty jeho výhody.
A pokud chceš začít s urážkami místo věcných argumentů, tak na ty opravdu reagovat nebudu.
nechci te urazet a taky se nechci opakovat.... vse ma sve vyhody i nevyhody a kazdymu sedi neco jinyho tobe XC kolo cube me AM kolo cannondale ale tve nazory na tuto znacku jsou znacne zaujate ...
mozna zavidis mozna jsi jen hloupej ja si kazdopadne koupil skvely kolo za velmi slusny penize k jeho stavu a ze tam je napsano cannondale je jen dalsi duvod to kolo koupit....
Mloku, tady je veškerá diskuze zbytečná. Pán má prostě kanóna a ten je nejlepší na světě.
Taky už končím, argument k fučnosti jsem se nedozvěděl zatím žádný, tohle opravdu smysl nemá.
jasne jsem ti napsal svuj nazor pokud tvrdis o cannonu co jsi napsal vyse tak to opravdu cenu nema :)))))
Ty jo, vy jste to tu rozjeli, kluci.
Pan Kanon se uvedl opravdu stylove, mam pocit, ze k te znacce asi tohle patri :o)
no myslim ze se spis kuci ukazali jeden zavidi a druhej je zaujatej jinak jsi neumim vysvetlit obsah jejich prispevku :))) a nacem pak jezdis ty Vasiku kdyz uz jsi si me tak krasne zaradil
Mrkni se mi na profil, mam i svoje www stranky. Nemam potrebu si tu neco dokazovat, vsechno potrebny si najdi sam.
Jenom nevim, do ktery skupiny jsi me zaradil, jestli jsem ten, co zavidi, nebo ten zaujatej? :o)
asi ji to nepochopil ale tebe do zadny z tech dvou co jsi napsal ja reagova na ty odborniky ,ale konkretne Mlokovi to nemam za zly proste to kolo nema rad spis me mrzi ze to nerekne na rovinu :)
Já když jsem pročítal tvojí diskuzi s Mlokem, tak mi připadá, že zatímco Mlok se ti snažil přinést konkrétní důvody, proč mu vyhovují jiné systémy a proč si myslí, že to není (aspoň pro něj) dobrá volba, tak ty jsi přinesl jeden a to údržbu menšího množství čepů. I tento důvod nebyl úplně podstatný pro toto kolo.
Pokud bych si měl vybrat, tak zatímco Mlok ukázal určitý přehled o celoodpružených kolech, ta jsi přednesl jediný argument typu, že musí být dobrý, protože to je Cannondale a to je trochu málo.
a k tobe snad jen tolik : prestan zavidet a zacni pouzivat mozek mozna se ti ulevi :)))))
Sem si to celý přečet a Duke a s úsměvem musím Ti říct že seš kanón s cannondalem.Prosím Tě nikdy nepřispívej do žádný technický diskuze. Seš prostě slepě zamilovanej a o technice,systémech odpružení nevíš vůbec nic. Se divím, že Ti Mlok věnoval tolik času a ty jsi nedal žádnej pádnej argument proč zrovma jednočep považuješ za špičku v odpružení.Ať se Ti dobře jezdí.Ahoj.
a ja te zase prosim precti si to jeste jednou :)))))
treba pochopis voco mi v diskuzi slo :)