Tak by som chcel vedieť nasledovné. Predný náboj mi na mojom treku vydržal 15.000 km potom som ho musel vymeniť. Vzhľadom k tomu, že na jar na jeseň a aj v zime často jazdím potme, teda skoro ráno a popoludní resp. večer a potrebujem svietiť zaujímalo by ma koľko km sa dá prejsť na náboji s dynamom resp. alternátorom nech je to čo chce. Zdá sa mi, že pri cene toho dynama s nábojom je to trochu drahé, aké máte skúsenosti. Koľko vydrží pri jazdení v podstate iba pri jazdení po asfalte. Poraďte. Dík.
Měl jsem Shimano HB-NX32 asi za 1200kč, s jednou údržbou po 5 tis. km vydrželo 22 tis. km. Ne že by se úpně zničilo, ale ložiska začala být hlučná. Stálo by za to vyměnit kónusy, ale mám je objednané už asi 2 měsíce a pochybuju, že někdy budou.
Tak jsem ho zavčas vyměnil za DH-3N71 (asi 2500Kč), ložiska by měla být o třídu lepší. Najeto zatím 5 tis. km a žádný problém. Jde naprosto potichu. Mělo by vydržet stejně jako kvalitní náboj. A jezdím nejenom po asfaltu.
Pokud by životnost Shimana byla málo, tak existuje německé dynamo SON asi za 5000Kč s průmyslovými ložisky. To jse zatím nezkoušel, ale má ho Jirka z Brna na lehokole.
ahoj, já měl na kole Nexus HB30 a vydrželo asi 15 000 km. Po těchto kilometrech se otáčelo velmi těžce, ale nebylo to konusy, muselo to být dynamem. Po zaslání do Ostravy k Langemu mi sdělili, že opravy neprovádí. Koupil jsem německé FER 2002, které je umístěné z boku na náboji, a zapíná se vložením střelky mezi dráty, ale nic moc, rychle se zničí plastové převodové kolečko i řemínek, i když se nechají koupit náhradní. Proti Shimanu má i větší odpor
Tak to dynamo zboku na náboji se střelkou mezi dráty jsem měl taky a po několika dnech jsem ho někomu věnoval. Mělo hrozně velkej odpor, bylo to hlučné a světlo svítilo snad ještě míň než u plášťového dynama.
Co v praxi znamená "rychle" na kolik km popř. hodiny by s odhadl reálnou životnost dynama do drátů?
Dynamo mám od podzimu 2003, ročně najedu kolem 6000 km, kolik se světlem nevím, ale nějaký km to bude, jezdím celoročně do zaměstnání. Dynamo má tři plastová převodová kolečka, a dva slabé řemínky. Prostřední kolečko a řemínky se dost rychle opotřebují. Za tuto dobu jsem dával dvakrát nové prostřední převodové kolečko a s ním i nové řemínky. Tyto díly se dají koupit např. u bike4u. Výhodu toto dynamo má proti klasickému, že se za deště nebo při jízdě ve sněhu neprokluzuje, výkon má 6 V 3 W, na halegonovou žárovku svítí dobře
To by pro mě asi stačilo, protože mam kolo na rekreační vyjížďky a v noci toho moc nenajedu, potřebuju spolehlivou svítivou pojistku pro neplánované noční dojezdy. Nemáš náhodou někde fotku, abych si líp (než z fotek najitejch na netu) udělal představu o velikosti. A jak vypadá hlučnost a odpor s porovnánim s klasickym dnymamem/alternátorem?
Hele, já furt nechápu, proč se lidi snaží za každou cenu ušetřit pár pitomých korun místo toho, aby si jednou koupili pořádnou kvalitní věc a měli navždy pokoj...
aneb nechci slevu zadarmo
To mi připomíná známého, který už dávno raději koupil v obi nějakou šmejdskou vrtačku za 399, zanedlouho se mu samozřejmě rozsypala v rukách, tak koupil další a další až měl doma 4vraky čínských vrtaček, pochopil. Já jsem mu totiž hned na začátku říkal, ať si pořídí pořádnou Boschku nebo Narexku, protože je pro jeho účely vhodná, ale on tvrdohlavě kupoval ty šmejdy. Až po té čtvrté mtrvé si konečně koupil Bosch za 2000. Doteď lituje, že mě neposlechl hned.
To je jednoduchý - pokud potřebuju třeba na počítači jednou za měsíc vytisknout tři stránky textu, taky si nekoupim profesionální barevnou laserovou tiskárnu, ale nějakou primitivní inkoustovku, na kterou bude spoleh', ale bude černobílá a pomalejší... Stejně tak já nechci jezdit celej rok s dynamem ve středu za 1500-3000, když neprosvítim víc, než cca 5-10 hod. Už to do drátů je pro mě zbytečně velká investice, ale pokud to neni úplnej křáp, zajímá mě to!
Trochu OT:
S těma tiskárnama bych si nebyl tak jistý... Primitivní inkoustovka ještě není spása. Nezapomeň, že náplně mohou při delším nepoužívání zaschnout. A nové pak stojí více než samotná tiskárna koupená kdysi za super cenu v akci... O ČB inkoustovce jsem už několik let už také neslyšel, všechno se dnes dělá barevné...
No přemýšlel jsem o tom, tak na několik hodin ročně si myslím bude stačit normální dynamo na plášť, pravděpodobně budeš jezdit jen v ideálních podmínkách, a tak ti nebude vadit prokluz apod.
Presne tak, na kole jezdim tak 4krat tydne (do skoly, do mesta, jen tak se projet,...) ale naprosta vetsina z mych x tisic km za rok je bud za svetla nebo sice za tmy ale ve meste kde mi staci (ci je i lepsi) predni blikacka. Ovsem jednou za cas se bud vracim odnekud dom neplanovane v noci, ci delam nocni presun, ci 2krat za rok jsem na nekolika tydennim vyletu, a chci mit nejakou rezervu pro pripad vybiti baterek u meho predniho svetla (Hella). Predpokladam ze toto napajeni z dynama vyuziju v radu jednotek za rok, a tak mi prijde krajne nelogicky si kupovat vysoce kvalitni a tedy i nakladne dynamo, ktere je urcene pro zcela jiny zpusob vyuziti.
Jo, jeste vlastne neco - pises "a měli navždy pokoj..". O par prispevku vys ctu ze nejake vydrzelo 22 tisic km, to u me znamena tesne nad 3 roky jezdeni. Navic rozhodne nejezdim jenom silnici ale nekdy i slusnym terenem, tak predpokladam ze by to v mem pripade vydrzelo jeste min. Oproti vrtacce je to dost jiny pripad, opravdu ta varianta s tim kvalitnejsim zbozim nemusi byt vzdy tak dokonala.
Ďakujem za príspevky, asi do toho po čase pôjdem. Jedno predné koleso s dynamom v náboji na pozdnú jeseň, zimu a jar a druhé na zvyšok roka, keď aj takl viac jazdím. A to s dynamom bude v podstate využívané najmä v období kedy sa častejšie svieti.