Ahoj lidi. Jelikoz na kole cestuji a nekdy potrebuji na vzdalenost tak 30km premistit i pomerne obemna bremena kolem 50kg ktera se nedaji dat nijak na nosic napadlo me dat za kolo vozik. Koukal jsem co se nabizi a bud je to moc drahy a nebo to ma prilis malou nosnost. Napadlo me si ho teda postavit - rekl bych ze me to vyjde urcite levneji nez 10 000 a budu ho mit na miru. Nejlepe na koleckach z BMXu aby to neco uneslo z hlinikovych trubek vetsiho prumeru. Taktez by vozik mohl byt castecne brzdeny aby me to pri tech 50kg na nem a brzdeni z ostrejsiho kopce kdyz se postavim do pedalu neotocilo. Zajima me jestli nekdo z vas neco takoveho nestavel nebo nema nejake rady a zkusenosti. Za kazdy podmet, namet ci radu a upozorneni budu velmi vdecny. Hezky den, Thompson
Kdysi v dávných dobách za sebou motorkáři tahali tzv. páva. Byl to kapotovanej, myslím že nebržděnej jednokolovej vozík, uchycenej snad za zadní vidlici, takže se naklápěl s motorkou. Ale brždění bude problém, snad jedině nějakým hydraulickým systémem.
Honza G. cosi takového, jednokolového, tahal za lehem. Bylo to tak ňák o ústa. Prý by byl lepší vozík dvoukolý s koly postavenými jako u přetížené Tatry 8-) .
V minulém tisíciletí jsme potkali v Bulharsku skládací cyklotandem, který za sebou táhl rám z Al trubek, 1200x700 mm, opatřený po stranách kolečky (velikost jako u 1/2 kola-dětského). V rámu byl zavěšený nylonový "pytel" - tedy onto nebyl skutečný pytel, spíš taková korba z tkaniny, poměrně hluboké (světlá výška cca 120 mm).
Nakladni voziky nejsou tak drahe jako detske, treba azub nabizi jeden docela slusne vypadajici za 4 tisice. http://www.azub.cz/cz/voziky/nakladni.php
Ale svepomoci, pokud mas zdroje, dovednosti atd., to mozna poridis jeste levneji... to se pak kdyztak pochlub. :) Nakladni vozik by se mi taky obcas hodil a i ty 4K mi ted zrovna pripadaji jako docela hodne penez... :)
Jo a uplne na okraj, ja myslim, ze ty tatry s nakrivo postavenyma kolama je takhle nakrivo maji kdyz jsou prazdny, ne kdyz jsou pretizeny - prave az kdyz se ta naprava zatizi, tak se to 'srovna'... ale mozna se mylim.
;)
No jak rikam, taky by se mi obcas hodil, tak jsem se jeste rozhlidl, co dalsiho vypada slusne a nestoji 10 tisic... Mozna se z toho da prinejmensim nacerpat inspirace pro stavbu :)
Takze taky zhruba za 4K je docela zajimavej
http://www.dveplusdve.cz/ Croozer Cargo
Ostatni (treba jednostopy) uz se cenove pohybuji vyrazne vys... :(
Nezatížená Tatra má kola postavená takhle: \ /, přetížená naopak takhle: / \ .
Inu tak.
Pravda, pravda - kyvadlpvá náprava tak pracuje. U osobáků (T 11, 12, 57 A i 57 B a vlastně i u T 603 a Spartaka) se při propérování měnil odklon aji rozchod. B-)
I u všech Škodovek do zavedení předního náhonu (Favorit), vyjímku tvořilo pár aut řady 125, 130, které měli tzv. vlečenou nápravu.
http://www.benecykl.cz/cs/privesny-vozik-za...
dělal jsem přívěs z ručního dvoukoláku - konstrukce z ocelových trubek vypletená pletivem. Vozil jsem na tom i něco přes 75 kg. Pravděpodobně z důvodu pružného závěsu se to při vyšší rychlosti (nad 20-30 km/h) rozkmitalo a jednou se mi naložený vozík i převrátil. Ke stavbě nějakého dokonalejšího vozíku jsem se zatím neodhodlal.
Brždění podle mě není vůbec problém nějak vymyslet - ovládání brzd dáš na zasouvací oj, přes vahadlo to dáš na dvě brzdy a máš to - mechanicky a netřeba tahat ovládání na řidítka.