Zdravím všechny cyklisty,
V polovině června jedeme s dětma (cca 25-30) na 14 dní do Rakouska na kole. Dost dobře vím, co děti dokáží s kolem udělat, tak bych se rad zeptal, jaké nářadí je nutné vzít na takovou cestu, aby bylo možné opravit teměř jakoukoli závadu bez toho, abychom museli každých pět minut hledat nějaký servis? Zatím s dětma vozím imbusklíče, šestihrané klíče, všechny možné šrouby, dvě náhradní duše, šroubovák, náhradní řetěz, náhradní destičky a brzdná lanka. Napadá ještě někoho něco, co by bylo třeba vzít? Vždy se najde něco, co prostě sebou nemám (a uprostřed lesa se to docela blbě nahrazuje - naposledy to byl speciální klíč na šlapky)? Moc děkuji.
Podivej se do sekce "Do sveta na kole". Zrovna ted se tam probira podobne tema a uz tam nejake info je...
Doporučil bych pár stahovacích pásek, původně na kabely. Dá se s nimi napravit spousta nepříjemností. A osku kola, ta se bohužel nedá nahradit ničím. Ještě mne napadl olej na řetěz až budou kola dětiček po projíždění kaluží vydávat nesnesitelné zvuky . Jinak v Rakousku se dá vše koupit
Ona i pořádná textilní lepicí páska udělá svoje. V nejhorším případě se s ní dají zalepit i prodřené díry v brašnách či oblečení.
Co se týče imbusů, nýtovačky atd., mám následující sadu a jsem s ní maximálně spokojen. Dodává se v pěkné kovové krabičce a zrovna včera jsem s ní přestavěl starého Favorita a naprostá spokojenost. Samozřejmě, nejsou tam klasické klíče, kleště atd., ale to co to má, funguje perfektně a vydrží opravdu hodně !
http://www.velotrade.cz/doplnky/naradi/crank...
Universální sada pro všechny neexistuje, protože každý má jiné kolo a výbavu.
Takže se podívám na každé kolo zvlášť a začnu na jednom místě (třeba řídítka) a postupně procházím vše a bokem uložím potřebné nářadí potřebné pro montáž (demontáž), jakobych kolo skládal z jednotlivých dílů — např. pro utažení či povolení šroubu jsou nutné 2 stejné nebo různé klíče, šroubovák, ap., stejně tak po 1 náhradním lanku (přední, zadní brzda, přehazovačka, přesmykač).
Přiberu případně po 1 šroubku a matičce každého rozměru na kole. Pumpa, hadička, případně i redukce pro hustění u benzinové pumpy, náhradní žárovky, baterie, nabíječka baterií (i s kablíkem pro dobíjení z autozapalovače ochotného motoristy), případně skládací plášť, montpáky a vše potřebné pro opravu defektů (pozor na lepidlo: rádo rychle vysychá, takže nejlépe koupit na cestu nové a do dobře tesnící umělohmotné lahvičky čistý benzin na odmastění duše po osmirkování před lepením), alespoň po jedné duši potřebného rozměru (cestou se vymění, při přestávce opraví), nýtovač řetězu s několika náhradními články pro každý typ řetězu na kolech (vyptat v servisu), pracovní rukavice (především oprava řetězu), hadr na čistění, trochu čisticího prostředku na ruce (po opravě), kousek drátu + malé kombinačky, základní potřeby pro ošetření drobných zranění, přiměřeně velké nůžky, několik umělohmotných stahovacích pásků (širší jsou pevnější), nožík, po několika špicích a niplech, centrovací klíč, trochu vazeliny, držák přehazovačky (je-li demontovatelný), vrzdové destičky nebo špalíky, pro každého píšťalka (na krku) s dostatečně silným zvukem, atd.
Já s sebou vozím i malé kladívečko, stahováky, klíč na vícekolečko s bičíkem (vlastní výroby, odlehčený), elektrické vodiče a koncovky, řemínek ke klipsně, držák blatníku k rámu, atd.
Jednoduše důkladně prohlédnu kompletně celé kolo a představím si, že na čemkoliv může dojít k poruše, může se při pádu poškodit, utrhnout, ulomit (utřepat držák blatníku, vzpěra nebo jiná část nosiče, atd.) a bude potřeba to opravit na místě. Dobrá je lehká igelitová plachta na přikrytí kola za deště nebo na položení na zem (a na na díly a nářadí při opravě), minimálně jedna 2,5 l láhev s pitnou vodou (průběžně doplňovat!). Nářadí a díly do vhodné nepromokavé krabičky, utěstnit kouskem hadru kvůli hluku a to celé do nepromokavého pytlíku a obalit dalším hadrem (otřesy za jízdy, odolnost proti dešti).
Pěkná výbava, myslím že ti tam chybí už jen svářečka. :-)
Asi by si mal zmeniť dealera. :))) A chýba Ti tam ešte náhradná kostra a ráfky.
Děkuju, synci! Složte si to všecko na hromádku a zjistíte, že se to nářadí krom bičíku vejde do plechové krabičky od staré autolékárničky.
Díky tomu jsem si byl schopen v Polsku opravit kolo kolem jedné nad ránem a pokračovat v jízdě.
V celku s tebou souhlasím.Tolik jako ty toho sice ssebou nevozím,ale zatím jsem si skoro vše na cestě opravil.Ten bičík vozím taky,akorát že rozkládací-kousek řetězu s očkem ze silnějšího drátu,které navlíknu na klíč (páka)
Vozím zhruba srovnatelnou výbavu jen nevozím rukavice a mycí prostředky.Dají se pořídit růzmé kombinované nářadí a k tomu skládací kleštičky s nářadíčkem v rukojeti.Celé nářadí plus lékárnička se mi vleze do kapsičky v rámu a to je žema slergička tak těch léků sprejů a pod. je opravdu dost,jen je potřebné umět šetřit místem.
Nebudu tu vypisovat svůj seznam věcí, které vozím já, protože každý, kdo jezdí trochů větší trasy a mimo civilizaci, si sebou vozí základní věci jako imbusy, lanko, lepení nebo rovnou náhradní duši.
Spíš bych chtěl ukázat na ten paradox, kdy v jiné sekci řeší váhu plášťů a to jestli nějaky super lehký plášť, který je třikrát dražší než normální je o 100 g lehčí než ten normální, a jestli to udělá 100 g nebo při jízdě to ulehčí hned o 200g. Přiznám se, že to neřeším, protože často jezdím Jeseníky, Rychleby, Beskydy, apod. a tam zvolím radši těžší plášť, který je odolnější vůči defektu. A i tak mám náhradní duši, abych se nemusel zdržovat s lepením. A jistím se i lepením, protože, co kdybych při výměně náhradní duši poškodil. Protože být super lehký a pak mít problém někde 15 km od civilizace a neumět ho odstranit, není zrovna příjemné.
To není žádný paradox. Když jedu do horoucích pekel taky jsem naložen jak pojízdné kovářství. Když ale jedu na vyjížďku s aktivními závodníky kteří průměr pod 25 považují za hanobení cyklistiky musím šetřit každý gram aby mně neuštvali k smrti :-)