Dobrý den, loni jsem si pořídil kolo po kterém jsem dlouho toužil - Author Reflex. Výsledkem splněných přání je pocit že kolo nejde. Opravdu se na něm trápím s pocitem že to někde brzdí. Stejný pocit měli i ostatní když na něj přesedlli. Mám velikost rámu 22 což by při mé výšce 188 cm mělo být v pohodě. Kolu nic není, vše se točí a funguje jak má, jen na silnici nejede. Jediné co jsem nezkoušel je vyměnit pláště. Nemáte náhodou někdo za sebou podobnou zkušenost? Protože pokud to nedám dohromady tak kolo půjde z domu.
Mně se taky každý kolo vzpouzelo jezdit, ale jen do kopce a proti větru.;-) Ale vážně, jestli všechno funguje, jak má, pak těžko radit. Jediný, co mě napadá je, že ses netrefil do velikosti rámu, nebo bys měl zkusit experimentovat s posezem.
Už jsem o tom problému také skyšel ale nevěřil jsem tomu. Problém bych ale viděl v pláštích, některé je třeba hustit na 5 a více atmosfér. Pokud jste si všimli tak letos má Author na trekových kolech nový hladký vzorek, takže ty loňské mohly opravdu mít špatné vlastnosti. Třeba by to šlo nějak změřit. Jedná se o valivý odpor a tak co sednout na mírném kopečku na kolo a měřit čas na daném úseku a pak to zkusit na jiném kole?
Zkus se podívat na konusy ložisek, pokud nemáš náboje na průmyslech, u nových kol se stává, že jsou na volno tzn. není pořádně dotažená kontramatka a bez zatížení se točí, ale jak zatížíš, tak se začne dotahovat pravý kónus a přibržďuje až do sebezničení náboje, ale to chvilku trvá, zrovna včera jsem měl jedno kolo s touhle závadou.
Zkus jestli osa při vyndaném kole a jemném otáčení osy rukou nedrhne a nepřeskakuje. Může to dělat i velmi málo. Pokud ne tak je to všeobecně naprosto mizernou geometrií rámů téměř všech Crossů (takzvané štafle). K tomu připočti vyšší hmotnost a úzké pláště které se nedají hustit víc než široké horské a díky tomu se rozplácnou na asfalt a brzdí. Výsledek je líná mrcha. Mně na mém turistickém Crossu pomohlo odstranění odpružené vidle díky čemuž štafle zmizely a široké hladké pneu 622x42 které se hustití až na 6 atmosfér. Kolo se tím opravdu zrychlilo.
Abych neumřel blbej, co znamená "štafle"?
http://www.velapraha.cz/sdetail.php?articleID...
Vysoká přední stavba a vysoko představec. Krátký rám a krátký posed. Těžiště příliš vzadu. Prostě nesportovní geometrie která nesmyslně plýtvá lidskou energií.
a sme zase doma, author a jeho vecny problem z geometriou.
Ja nevim...mam dva Authory a vsechny jedou v pohode. Kratky ram mi naopak vyhovuje. Ted tu jezdim na nejake hajtre (Spesl Hadr Rock:-) ) a ta ma stafle jak na komin. Pripadam si na tom jak na barove zidlicce. A i tak to jede.
Dle meho je to hustenim pneumatik...to udela docela dost.
Štafle znamenají dvě stopy na silnici vedle sebe, kdy se ti nepřekrývá přední a zadní kolo ( hnutý rám nebo vidle). Igen ?! tak jo... přeji pěkný den.
To byl středověk. To už se snad v dnešní době neděje, nebo ano?
Jasně, že na starých kolech.. !! Někdy se projeď za nějakým dědkem, co jede z hospody, už jsem viděl exemplář s takovým "rozpětím", že by to stálo snad i bez stojanu. Stopy byly dobrých deset cm od sebe :-))) Jinak stačí dobře zalehnout, nebo to někam narvat a štafle jsou na světě. Viděl jsem je i po pádu kola ze střešního nosiče na autě. Jo a jestli to někdy u někoho uvidíš, tak ho přemluv, ať tě nechá projet. Výborně se na tom zatáčí... :-D Se měj!
Pokud máš model 2006, tak by tam měly být Panaracery Silk Road ... nafoukej je na krev a měly by jet, nejsou z nejhorších. Pokud tam máš něco jiného, napiš co a dle toho se dá radit dál.
Ohledně posezu, zkus otočit představec a uvidíš tu změnu. Pokud ti takový posez bude vyhovovat, máš z půlky vyhráno.
Dále určitě navštiv nějaký slušný servis a nech si zkontrolovat utažení těch nábojů. Značka mi nic neříká, nějaké Quando, rozhodně bych zauvažoval o výměně třeba za Deore či ekvivalentní (jako má Author Airline a výš).
Nejlepší na vyzkoušení je vzít si nějaký pěkný kopeček, zajet tam s kamarády (-em) a zkusit si ho postupně sjet bez šlapání na svém kole a pak na kolech těch kamarádů a uvidíš, jak co pojede (dle tachometru, nejlepší by bylo si je napřed porovnat při souběžné jízdě, aby šly stejně).
Osobně jsem takto byl strašně překvapen při přesednutí z crosse (osazen nejzákladnějšími nábami Shimano, už ani nevím ten typ) na MTB s nábami LX. Fakt docela solidní rozdíl.
Tyhle Panaracery nejsou na silnici až tak špatné (ale až je odřeš kup si Schwalbe Hurricane:-), jak bylo řečeno - napumpuj je co to jde a pak ještě kousek. Možná je celý problém v tom, že nemáš osahané převody. Na Reflexu jsou dost rychlé a na 3-8 se snad po rovině ani nedá trvale jet. Po rovině používám 2-5 až 2-6 podle línosti a větru. Ale pravda silové šlapání je mi zcela cizí. Šlapu frekvenčně a pokud možno do kruhu, abych nemrhal energií na ohřev přední vidlice.