Zdravím !
Vím že tu už podobných diskuzí proběhlo dost, ale mám poměrně jasnou představu, která se od nich přeci jen liší.
Takže, co hledám:
cena: 400-600 Kč na plášť
výdrž: alespoň 1000km na zadku na asfaltu při 90kg
vzorek: střed vyloženě co nejrychlejší, s drapáky na okraji pro případ nouze v "terénu"
směs: raději měkkčí, pokud splní výše uvedené podmínky, ale přežiju i tvrdou, v mokru moc nejezdím
odolnost proti defektu: stačí průměrná :o))
váha: ideálně do max. 500g
Abych uvedl příklad, tak ideálně něco mezi tímto:
http://www.cykloexpert.cz/plaste/continental...
.. který by mi přesně seděl, ale je moc drahý
a tímto:
http://www.cykloexpert.cz/plaste/continental...
.. u kterého už bych se ale mimo asfalt trochu bál a hlavně už je děsně těžký ....
Jo a v případě "notubes" může být cena samozřejmě vyšší, protože se to vrátí na nervech při opravě defektů a samozřejmě se ušetří i na duších a lepení :o))
Tohle moc nechápu. Pokud použiješ NoTubes sadu (asi nejlepší řešení s plášti, kde je to doporučené), tak použiješ normální plášť i normální ráfek, tedy cená plášťů je pořád stejná, protože potřebuješ pořád ty samé.
Akorát ovšem potřebuješ NoTubes sadu, což je 1800 na obě kola.
A pokud bys chtěl UST (bezdušové pláště), tak cena plášťů sice bude o něco vyšší, ale zase musíš mít UST ráfky, který určitě nemáš.
Finančně tedy určitě v žádné variantě nic neušetříš oproti klasice + duše, ale ušetříš si spoustu oprav defektů v terénu.
tak znovu: A bezdušovky se nepíchnou, nebo co? Nebo to ušetření si oprav v terénu znamená, že to v terénu nejde opravit, tak musíš kolo donést na zádech do servisu?
Stačí se podívat, co to vlastně NoTubes sada je a hned by to bylo jasné. A UST to samé.
Pro ty, co nechtějí hledat:
Píchnou se úplně stejně ať už to jsou UST nebo klasické pláště s NoTubes setem.
Ale většinu defektů zalepí NoTubes sračka (nebo u UST jiná), která je nalitá v plášti. U NoTubes musí být použita v každém případě, bez ní to nebude ani těsnit (takže není možné se připravit o tu hlavní výhodu celého systému). A kromě menších defektů (tzn. hlavně těch nejčastějších a to trny) ještě nemůže dojít k procvaknutí duše.
U UST plášťů s UST ráfky (což je řešení nevýhodné, protože je ze všech nejtěžší, menší výběr dražších plášťů a oproti NoTubes sadě s klasikou žádná výhoda) není nutno použít do pláště žádnou sračku jako u NoTubes, ale téměř každý ji stejně používá (bez ní jsou UST jen samé nevýhody).
V mojem případě z posledních 7 defektů za loňský a letošní rok bych s NoTubes neměl ani jeden (úplně vše byly trny).
A z dlouhodobějších zkušeností uživatelů jezdící pořádné terény vychází u nich cca 1 defekt ročně, který to nepobere (místo monoha s duší).
Nejzajímavější byl jeden konkrétní případ, kdy syndaný sjetý RR používaný s NoTubes byl po sundání pečlivě prohlídnut a bylo v něm nalezeno 22 trnů (během ježdění bylo v jednom případě nutno lehce dofouknout kolo - v závislosti na typu a velikosti defektu může dojít k malému úniku vzduchu, než se defekt sám opraví).
Pokud náhodou dojde k velkému defektu (který je menšina), který to samo neopraví, tak jsou dvě možnosti. Buď se prostě vloží duše (tzn. stejně složitá oprava jako u klasiky) nebo ani vložení duše nepomůže (ale to je pak stejný případ jako s duší, tzn. úplně zrušený plášť -> konečná).
Jediná nevýhoda NoTubes systému je pro uživatele, kteří často mění pláště, tam to není vhodné pro komplikovanější instalaci. A pak s NoTubes výrobce sady nedoporučuje některé značky plášťů (z důvodu patky jakou mají). Většinou to s nimi stejně funguje, ale je tam riziko, že nebudou dobře těsnit u patky (ale to se pozná hned při instalaci).
Aha, dík, to jsem nevěděl. O trny jsem nepíchl už hodně dlouho (asi poslední dobou jezdím hlavně po cestách), ale vím, co to je lepit duši s 10 malýma dírkama:-)
Poslední dobou defektím hlavně o střepy a hřebíky, často zůstane velká díra i v plášti, na to by asi to samolepidlo nestačilo.
Tam jak kdy, zalepí to díru právě tak na hranici 2-3mm, menší hřebík klidně ano, nějaký hodně velký spíš ne.
Jinak já jezdím hodně častou s větší partou, vždy terény a z posledních 10 vyjížděk byla jen jedna, kdy by někdo nepíchnul. Kromě jednoho klacku, který nechápu jak mohl propíchnout plášť a nezlomit se (tak 4mm v průměru měl), což by určitě nezalepilo (i s duší se musel v místě plášť podkládat dalším kusem duše a bude se muset opravovat ten plášť) a jednoho střepu (ale malá dirka) tak všechno ostatní trny.
U těch trnů to hodně záleží opravdu, kde kdo jezdí.
jasně, sorry, tohle jsem zmatlal ... vůbec mi nedošlo, že nemám UST ráfky, už z tý nemoci blbnu ;o((((
Ale právě NoTubes sadu použít můžeš a s klasickými plášti.
To ano, ale to už je potom cenově mimo relaci. Možná na to někdy dojde, ale zatím mi to jaksi nedává smysl, protože zatím nepíchám :o)))
To máš teda blbý, že zatím nepícháš :-)
Zrejme chtel naznacit, ze se rano oholil a tak zatim nepicha :)
oholit se teprve jdu .. za chvíli jedu zase k doktorovi a pak do zaměstnání se finálně rozloučit a vrátit auto atd.
Mno, budu předstírat že v tom není dvojsmysl :o)) .. takže blbý to mám jen proto, že jsem ještě nebyl nucen se naučit sundavat plášť a lepit duši, a na nervy mi to rozhodně přijde a ne dobrý, ale špatný, aneb když vidím jak se u toho občas lidí rozčilují, tak mě to zrovna neláká ;o))))
clovek se rozciluje pokud ma debilni rafek ze kteryho plast proste dolu neche (byl donedavna muj pripad), pripadne kdy zalepi dusi na jednom miste, zkusi nahustit a zjisti, ze uchazi na dalsich x mistech (taky se mi stalo) pripadne blby montpaky dokazou zneprijemnit zivot :) ale jinak to neni nic hroznyho, do 5ti minut jedes ani nemusis extra spechat :)
jak dlouho ti to trvalo napoprvé ? ... mě totiž tento "křest" stále ještě čeká .. ale pokud to bude tak jednoduché jako nýtování řetězu, ke kterému jsem se asi před 14 dni omylem nachomýtl, tak by to snad šlo :o)))
na poprve? 20 minut se sroubovakem (vim prasecina, tenkrat sem nevedel ze je neco jako montpaka:))
ale pote co mi Tom vysvetlil jak na to, tak se do ta fakt rychle... doma mam za 10 minut prezute a nahustene cele kolo
je to jednoduchy, kdyz mas prazdnou dusi, tak patku plaste vmacknes do stredu rafku (tam je drazka, to pak pomaha pri sundavani)... na opacne strane nez mas ventilek zarazis montpaku a "vypacis" patku, druhou montpaku o kus dal a postupne takhle sundas celej plast (vetsinou staci tak 1/4 a pak uz jde dolu sam)... vymenis dusi (radeji menim a lepim az doma) a v opacnem poradi nandas... dost casto bejva problem aby zapadla patka u ventilku... posledne sem to resil tak, ze sem dusi ventilkem nacpal do plaste aby se kolem toho dostala patka, pak uz to slo v poho, jen u blbejch rafku bejva problem ten plast nasadit zpet, de to nekdy z tuha a da se pomoct montpakou, ale pozor na plast...
matně si vzpomínám, že jsme s dědou lepili duši u jeho Favorita, a sundavání byl doslova porod, dělali jsme to dvěma lžícemi (montpáky se sehnat v krámě nedaly, to se snad ještě ani nevědělo, co to je :o)) a po zalepení jsme při nandavání duši dvakrát tou lžící cvakli :((((
... no to je jedno, jestli půjdu do těch semi-slicků, tak si to doma aspoň vyzkouším v klidu, ale to mi připomělo, že bych měl shánět něco s kevlarovou patkou (jako má NN)
http://www.koloshop.cz/index.php?soucastka=94...
Tohle jsou dokonaly montpaky. Meli je tusim u bratranka (nevim jestli porad maji) a drzi krasne. Vydrzi vetsi napeti nez ostatni paky a nejsou ostre jako zelezne.
S timhle ti to prezouvani pujde jako po masle.
Mám tyhle ...
http://eshop.skiservis.cz/good.php?goodId:856...
Uz i ten RR ma na tve pozadavky extra vzorek :))
Zkus Irc mythos slick.
Dovozce:
http://www.zamo.cz/katalog/cyklo-zbozi-07/irc...
Ofiko stranky (lepsi obrazek):
http://www.irctire.com/tires/mythos_xc_slick.html
Kdyz uz tam bude browsit, tak se podivej na Notosy a Mythos XC II (pro ucely terenu).
Ja osobne jsem donedavna jezdila IRC Geoclaw, ale uz je asi 3-4 roky nevyrabi. Jediny dost podobny je tenhle:
http://www.irctire.com/tires/v_claw.html
Bohuzel Zamo ho nedovazi :((
díky za odkazy, ten Mythos XC Slick narozdíl od Mythosu XC II lépe odpovídá mé představě .. je mi jasné, že pak můžu zapomenout na nějaké bahno, sjezdy či kořeny, ale to nevadí, to je účel :o))) .. a alespoň se naučím pořádně rychle přehazovat pláště :o))
takže toho slicka přidávám do seznamu favoritů (váhou trochu přes, vzorek odpovídá, cena super) a uvidíme, co přijde dál
Třeba Maxxis Wormdrive, ale malinko mi kdysi připadal, že trochu zlobí na štěrku... http://www.bikecentrum.cz/maxxis.php?nodeId=34...
Wormdrive je tímto dalším na seznamu, díky ... i v kevlaru dost slušná cena a vypadá přesně tak jak bych si to představoval ... a štěrku se snažím vyhýbat i na Nobby Nic :o))
mam doma dva dratovy, zadny defekt, moc nejezdeny (kor ten jeden), klidne ti ho daruju, ale dopredu ho NEDAVEJ! jinak sem s nim jel i blato, trochu podklouzl ale jet se dalo, jen nekdy je potreba zadek ridit prdeli pac jinak neposloucha :)
Toz ja mam kevlar a dam ho za 100,- ;) Kdo da vic? :))
Jinak je to spravny adrenalin s nim jezdit v bahne. Prostredek sklouzne, ale zuby na kraji se zachyti. Takove jezdeni pro legraci :) ale na prakticke pouziti nic moc. A navic na silnici nevali nejak extra.
Wormdrive neber, to je plášť na ....
Zadní nový vůbec moc extra nejede, dokud se vzorek aspoň trošku neojede. V každém případě RR je na tom rychlostně cca stejně a rozdíl v pohodlí a v terénu značný.
Takže místo Wormdrivu už určitě raději RR.
Trochu? Optej se PB a urcite ti podrobne popise jak lehnul v zatacce :)
já myslel že se tehdy rozsekal kvůli hamptnutí na brzdu ?
Tj, ale nespadnul jen jednou :) Pada vcelku pravidelne ;)
tohle bylo ve sjezdu na sterku (ci necem podobnym) na okruhu prazsky 50tky... mirna zatacka v pravo, musel sem zacit pribrzdovat pac bych to vubec nevybral (predni kolo by slo rovne), takhle se mi povedlo pekne polozit kolo na bok a pristat na zadech - trochu sedrenej, protrzena rukavice a zniceny tricko... od te doby tenhle plast na predek fakt ne
Tak i já sem mám jeden asi 700km ojetej wormdrive... Nebrat!!! Koupil sem RR a je podle mě i rychlejší, fakt je to daleko lepší.... Mě naprosto vyhovuje a to jezdim hodně silnici a polní cesty...
Koupil sem si RR dopředu, že můj ignitor je sjetej, ael radši sem zahodil wormdriva..
BTW mě to na bahně jelo, na jednom zimní výletě někde, kde sem byl poprvý, na podmáčenym poli, pohoda...
No ty snad čteš myšlenky! Tohle téma jsem chtěl zítra založit také. Já také řeším pláště na léto a chci je objednat už v pondělí. Do nejužšího výběru se dostali tyto :
http://www.bikesport.cz/detail.php?id=665
Nebo kombinace těhle dvou :
http://www.koloshop.cz/index.php?vyrobek=4011...
http://www.koloshop.cz/index.php?vyrobek=4010...
Ceny i váhy těchto kandidátů jsou proklatě nízko. Ale nevím jaké jsou v praxi. Nemá někdo zkušenosti?
A nebo Ignitor na šotolinu by mi stačil, ne?
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Speedmaxi jsou z rychlých plášťů docela slušné. V terénu se s nimi nějak dá (samozřejmě v rámci vzorku a hlavně na suchu). Ale jsou hrozně hubený a úzký, tedy malý objem -> málo tlumí, malé pohodlí. Ze stejného důvodu je nelze hustit na malý tlak kvůli procvaknutí.
Při tomto výběru bych opět doporučil raději RR. Rychlostně o malinko horší než speedmaxi, ale v terénu o třídu lepší + větší objem (bral bych klidně 2,25 - i ty po případném větším nahuštění jedou na silnici slušně).
A taky se dají ještě za celkem slušnou cenu:
buď triple (ze tří směsí jako NN) http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
nebo ještě starší dvousměsový levněji
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Ten třísměsový je o chlup lepší, ale rozdíl není velký (tedy zatím co můžu říct po prvních pár km na třísměsovém, ty starší jsem jezdil několik tis. km).
RR jsou skutečně lákavé, mám s nimi ale jeden podobný problém jako s NN ... a to že se na asfaltu dost sjíždí, nebo ne ? Na cirka 1000km, co mě v příštích 2-2,5 měsících čekají to vidím tak na 70% asfalt, 20% šotolina a na zbylých 10% terénu přezuju zpátky na NN. Proto jsem se koukal spíš po nějakém semi-slicku. Tak teď jsem trochu na rozpacích. No nic, zítra budu studovat recenze na pláště, co tu padly a uvidíme.
Sjizdi, ale jezdit se s nimi da. Po cca 1000km se mi sjel zaklad a pak to obcas podklouzne. Treba na kamincich (velkem sterku) a taky to brzdi hodne spatne. Ale pak to prestanes vnimat a je to v pohode. Ted ho dojizdim a mam tesne pred 3000. Jeste si myslim, ze tak 1000-1500 by zvladnul, ale o vikendu menim za novy (kvuli zavodum).
Já vozím WTB Nanoraptory. Uprostřed to má takový hladký proužek, na asfaltu to jede prakticky jen na něm, dobře je to vidět po dešti, že je mokrý(tmavý) fakt jen ten proužek, v terénu se dobře uplatňují drapáky na bocích. Mám najeto cca 1200 km a opotřebení neznatelné, defekt ještě žádný, musím zaklepat...
Pravda vážím 76 kg, ale nemyslím, že těch pár kil navíc by na to mohlo mít až tak velký vliv.
Tak tyhle jsem si teď na doporučení servisu rovněž pořídila a musím říct - naprostá spokojenost. Na silnici pohoda a v terénu drží bezvadně.
A co nějakou českou značku, třeba Rubenu
http://www.koloshop.cz/index.php?vyrobek=1190...
tady je na ně i test:
http://www.bajk.cz/web/data/clanek.asp?id...
Já chci zkusit na zadku toto http://www.kupkolo.cz/tmp/images/944.jpg , na předku nechám SPED MAX ALFA 1.9. Co tomu říkáte?
Teď to snad bude lepší http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu-horske-a...!-Plast-MTB-Ritchey-Z-MAX-2.1_944.html
Z-Maxy jsem měl a při agresivní jízdě ze sedla po suchém tvrdém povrchu se žvejkaly že bylo slyšet pouhým uchem jak kvičí. Na měkčím to bylo lepší. Jenže letos dlouhodobá předpověď slibuje pořádný sucho celé léto!
Loni to slibovali taky a v cervenci jsem makal jak cernoch skoro do tmy, v srpnu, kdy jsem mel konecne 4 tydny dovolenou zase furt lilo :o(
Ne, ne, loni v srpnu bylo hnusně akorát 14 dní přesně když jsme jeli na kola do Jizerek. Ale i tak kromě 3 dnů kdy pršelo opravdu hustě a nonstop celý den jsme si super zajezdili (teda až na moje zakončení předposlední den v nemocnici).
Ještě před odjezdem bylo hezky a když jsem byl pak doma po třech dnech z nemocnice tak už bylo taky hezky.
Takže letos bude pršet 14 dní od 4. sprna, to zas jeden na kola do Jeseníků.
Z-Max není špatný plášť, ale je to jiná kategorie než speedmax. Celkem drží a jede mnohem pomaleji, prostě pořádný terénější plášť.
A kombinace Z-Max vzadu a speed max vepředu je zprominutím úplná kravina.
Pokud se používá kombinace dvou různých plášťů, kde jeden výrazně hůř jede a přitom má lepší vlastnosti, tak vždy ten pomalejší s lepším vedením na přední kolo.
To co chceš zkusit ve výsledku mizerně pojede (na rychlosti se projevuje mnohem více zadní plášť) a mizerně bude vést v terénu.
Když už, tak zkusit obráceně, i když tohle je už moc rozdílná kombinace plášťů. To bych dohromady vůbec nekombinoval.
Ja mam Schwalbe Hurricane s ochranou proti propichnuti. Sjizdi se minimalne.
Maxxis Larsen TT. Cena 350 - 550 korun, jak kde, vydrz nejmene 4700 km, nejvice 7300 km pri hmotnosti pilota 90 - 80 kg, provoz na obou kolech. Nevazil jsem ho. Na vlhkem asfaltu trochu klouze, ale tak nejak rizene, podobne jako kdysi diagonalky oproti radialkam, proste povoluje postupne. V blate prumer, podle vysky dezenu, existuji i lepsi volby to blata. Na suchu excelentni vcetne sterku a sotoliny, ujete hliny, proste. Na suchem asfaltu nebo tvrdem povrchu necekane rychly - on sice nema stredovy pasek a tak jsem zadnou zavratnou rychlost neocekaval, ale byl jsem prekvapen. Ten dezen je docela chytre navrzen a pokud ho neotocis proti doporucenemu smeru otaceni, dosahnes vysoke zivotnosti i na zadku a zminovane slusne rychlosti diky skosenym hranam vystupku dezenu otoccenych ve smeru zaberu pneumatiky - neni tam zadna hrana, ktera by se pri zabirani mohla deformovat a tim ubirat energii jezdce. V tom je ta finta. Mam je uz treti rok, trochu hur se shaneji (nevim jestli uz dorazila letosni dodavka pro CR) , letos poprve zkousim verzi 2,35. Predtim 2.0 dela se i 1,9 a verze s kevlarovou patkou a existuje svymi vlastnostmi obdobna verze Larsen MiMo. Tady je pouziva krom mne jeste Kukyn a taky je chvalil.
Osobně doporučuji Rubena Scylla. V kevlaru mi velice vyhovuje.
V kevlaru prý 800 gramů. To je absolutně nepřípustné!
http://www.koloshop.cz/index.php?vyrobek=2253
pokud to není překlep, tak je venku ze hry ...
Ten údaj je naprosto nesmylsný! Tohle je z jiných zdrojů.
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
http://www.maxxis.com/products/bicycle/product...
A potom něčemu věřte.
Tak ja vozim Larseny 2.35 uz nekolik sezon hlavne na street a nekdy do lesa+sotolina, hlavne suchej povrch a jsem maximalne spokojenej. Jiny plaste uz nechci. Maj malej valivej odpor, pekne tlumej a tady za rohem v Chrudimi je ma tipek za 380Kc...Ted je chci koupit i zensky. Za ty penize super plast od Maxxisu, kterej navic svou macatosti na kole i pekne vypada.
Zdravím,
taky teď řeším nakup novych plastu a premyslim co tam dat... Vim ze se to uz tady resilo ale budu to kupovat tedka tak zda me to schvalite...
Asi se me nejvice zamlouva Smart sam 2.1 (dal bych ho dozdau i dopredu)
- a nebo dat dopredu RR?
Popripade jeste v uvahu prichazi kenda karma..
Jinak jezdim cca 50 % teren 50% asfalt
Diky
Teď začínám vážně uvažovat o tomhle :
http://www.global-sport.cz/cyklo/dily-mtb...
Cena je přijatelná a váha 470 gramů! Šíře 2,0 je tak akorát.
http://ritcheylogic.com/web/Ritchey%7ELogic...
Je tady někdo kdo na tom už jel? Docela by mně zajímaly jízdní vlastnosti.
A co tohle ? U nás na tom jezdí celý Galaxy MTB team. Prý jsou pekelně rychlé. Vzorek je velice nízký s minimálním valivým odporem. A říkají že se sjíždí pomalu.
http://www.cyklosvec.cz/index.php?ie=testy&...
To nejdůležitější! Váha 480 g.
http://www.mtbr.com/reviews/Tire/product_124050...
Vidis, ani jsem je nezkousel. Odrazuje me jenom ta sirka 1.95", ja sam uz bych si treba nic uzsiho nez 2.1" na kolo nedal. Na silnici to asi nevadi, sterk uz bude ale o necem jinym.
Rozmyslim se vzit RR 2,25" 2006 tady maji za dobrou cenu vyprodej http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Taky bych uz nechtel nic uzkeho, RR 2,1" uz jsem jezdil tak asi zkusim ty 2,25"
Přidáno do seznamu favoritů, díky Petrune !
Ja mam toto:
http://www.specialized.cz/new/doplnek_sk.php?a...
vahu neviem, ale je z tych lahsich asi.
Mam sice len 65kg,ale jazdim aj natazko obcas, po nieco pod 4000km je zadny zpolovice zodraty. Za sucha cesty aj teren uplna spokojnost, iba za mokra v terene treba opatrne, na to moc neni, inac za sucha super univerzalny plast na vsetko.
A este som zabudol, zatial 1 defekt ( prebodnutie trnom)
Nooo, tak 755g není podle mne "lehčí"... To už je dost hrozné...
http://www.specialized.com/bc/SBCEqProduct.jsp...
Hm to sa na to niekedy pozrem, ale zda sa mi ze ten moj ma tak polovicu:) vlanajsi model 26x1,9. A kde je ten udaj o vahe, na tej stranke to nejak neviem najst
On ten odkaz nějak nefunguje ;-( Tak zkus http://www.specialized.com , tam navol region USA a vpravo nahoře je vyhledávací formulář. Tam napiš Fast Trak a mělo by ho to najít. Mně se ukáže až úplně dole na stránce. Tam pak klikni na Details...
No, konecne 2. defekt (skocil som s podhustenymi na asfaltovu hranu) pri tej prilezitosti som ich zvazil (Fast track 26x1,9) a maju viac ako som cakal - nieco pod 600g.