možná jste se dozvěděli, že po mnoha letech budou letos předlážděné náplavky, takže po nich konečně půjde jezdit.
Bohužel byla loni uzavřena smlouva o správě náplavky- správce za to že se bude starat o náplavku bude mít možnost tam zřídit placené stání. Dnes jsem jel po náplavce od Palachova nám. k Revoluční. Myslel jsem, že to se mnou švihne- 200 parkovacích míst, některá vyznačená přímo na pásu pro cyklisty, aby se auta mohla dostat k ostatním parkovacím stáním budou pojíždět po pruhu pro cyklisty, kromě 9-11 a 13-19 bude na náplavce povolen běžný provoz... Byl jsem tam před hodinou a ještě jsem to nerozdejchal. Fakt humus. Na náplavku mezi Mánesem a Vyšehradským tunelem jsem se ještě nepodíval, ale tuším že to bude obdobné....
Zítra odlétám na dovolenou, vracím se 13.5. a ihned se do toho pustím (nadace Partnerství minulý týden laskavě podpořila grant který se má věnovat advokacii cyklistiky).
Do centra na kole nejezdím, ale jestli je to tak, tak je jasně vidět jak to s cyklisty v Praze úřady myslí doopravdy...
Něco málo se probíralo už i tady: http://www.bike-forum.cz/forum/prazaci-uz-jste...
Prý tam snad vyprdelili i nějaké budoucí prodejní stánky...
Jo, ty stanky stoji tesne pred pruhem, kde se da jezdit (cti, podelne posazene kostky na kterych to tak neskace).
Nejaky pruhy jsem zahlidla i u Manesa a auta tam pod mostem uz i parkuji. Nejak jim znacka "stezka pouze pro kola" nevadi.
To je fakt šílený. Připomínám, že argument, proč tam cyklisté doteď museli jezdit po kočičích hlavách byl, že památkáři nic jiného nedovolí, protože by to ničilo historický charakter města...
Podobně před ústřední městskou knihovnu nebyl při její rekonstrukci před několika lety umístěn stojan pro kola, protože to odmítli památkáři kvůli historickému charakteru města. A taky je před knihovnou ve středu náměstí parkoviště.
Do pr...e!
Docela se to tam plní... :( Mezi Mánesem a Vyšehradským tunelem je to úplně stejné.
Zajímalo by mě, proč jsou některé z těch značek parkoviště přeškrtnuté. To je záměr (dočasně ještě parkoviště nemá být v provozu), nebo to tam přelepuje někdo pirátsky? Aspoň něco, ale té značky si stejně nikdo nevšímá, když jsou na zemi ty pruhy.
Nemá náhodou svislé dopravní značení přednost před vodorovným...?
Má - ale pokud je svislá značka škrtlá, tak jakoby tam nebyla a platí jen vodorovné (sice jsem to ještě neviděl, ale podle popisu klasicky V10b - parkoviště) a je to v … :-( .
Asi tedy ano. Ale stejně si myslím, že parkoviště jako takové musí být vyznačeno i plechovou značkou na sloupku...
Jinak to magistrát (nebo komu to patří do kompetencí) vyřešil docela elegantně. Poměrně nedávno se řešilo to, že pro cyklistický provoz jsou současné kostky nevyhovující, byly návrhy že se tam dají menší. To se zase ale nelíbilo památkářům... Tak se tam udělalo parkoviště a to památkářům už nevadí, hmmm... No comment ;-(((
Vodorovné a svislé značení současně musí mít pouze stání pro invalidy (V10f a IP12). Nevyhrazená stání mohou fungovat samostatně.
Co se dlažby týče, tak výměna velké(16×16×16-25 cm) za malou (10×10×10 cm) skoro nic neřeší, protože povrch kostky s tolerancí 2 cm prostě rozumně romnou plochu neudělá. vyzkoušet se to dá například na Náměstí Republiky, kde na cyklotrase z Karlína k Národnímu divadlu vyměnili tramvajové BKV panely ja tuto dlažbu. Ikdyž je vidět snaha udělat to do rovna, tak se po tom moc slušně jet nedá.
Ale resi. Nevim jestli konkretne za tuhle velikost, ale na nabrezi o kterem mluvil Hrabosh je cast udelana malymi kostkami o 45 stupnu otocenych. Nemaji mezi sebou zadnou mezeru a jede se po nich krasne.
OK, ukecali jste mě. Dneska to nevezmu vrchem, ale přes obě náplavky spodem a zkouknu ten zázrak.
Z wewerčina popisu jsem si myslel, že je tam udělaný vzor "rybí kost", co je nahoře mezi Intercontinentalem a Švermou. Ale va skutečnosti je tam kroužková dlažba, takže těch 45° je jen uprostřed, na kraji jsou kostky pěkně nakolmo. Mezery mezi kostkama místo zásypu vyplněné něčím pevným, takže by kostky mohly chvíli vydržet na svém místě. "jede se po nich krasne" - na MTB možná jo, ale na treku jsem rozdíl před/na/za tímto pruhem v podstatě nepoznal.
Co mě ale překvapilo bylo dopravní značení na druhé náplavce - u Mánesa.
Na začátku je celá cesta vyznačena jako společná cyklopěší stezka (C9a), tudíž se na ní nemůže dostat žádné motorové vozidlo (pod značkou není uvedena žádná výjimka). To ale po pár metrech popírá značka B11 zakazující vjezd motorovým vozidlům kromě několika výjimek. Tato vozidla se sem ale nemohou dostat přes tu první C9a! http://www.fkvz.wz.cz/naplavka1.jpg
Vrchol všeho ovšem nastává pod rampou, kde začíná samostatná stezka pro cyklisty (C8a). http://www.fkvz.wz.cz/naplavka2.jpg Nejen že tam nesmí auta, která by se nějak dostala přes tu první značku, ale nesmí tam dokonce ani chodci. Pražská podoba cyklistického ráje na necyklistickém povrchu.
Podle me je u Manesa ta znacka cyklostezky otocena. Soudim podle chodniku se zlutym pruhem po strane. Kazdopadne takhle je taky platna a vsechna auta i chodci ji porusuji.
Jinak uzka stezka "jede se mi po ni krasne" by mi bohate dostacovala. Pripadne rozsirena o par metru a hlavne vyznacena, tak aby na ni nechodili lide. Pozitivum vidim v tom, ze vetsine kol to nevadi a navic tam nebudou inlajnari.
Ohledne drncani, na crossu jsem dostavala migreny uz jen ze dlazby jako je treba na Vytoni nahore na chodniku nad naplavkou.
Dneska ráno tam ty značky přešroubovávali. Na začátku u Mánesa je Zák. vj. mot. voz. mimo firmy xyz a jejích zákazníků, totéž u posledního úseku Od Výtoně k Vyš. tunelu.
Cyklisto sesedni- Cyklisto dosesedej, co bylo u rest. Vltava zmizly. Takže počkáme až došroubují, co z toho vzniklo. Asi stezka pro auta a labutě.
Vypadá to, že ze stezky pro chodce a cyklisty vybruslili na silnici bez motorových vozidel mimo těch, která tam budou parkovat.
Každopádně bychom mohli založit sdružení, které bude stejnou úpravu (polovina přidělena na parkování)požadovat na Karlově mostě, Starom. náměstí, Hradč. náměstí a pod.
Tak jsem si prostudoval ten konvolut dopravních značek co tam vznikl. Řekl bych, že jediný účelem toho úkazu je sytost vlka a integrita kozy. Vznilo tam asi deset úseků s různými dopravními režimy, některé velmi exotické (stezka pro chodce, kam můžou kola a některá auta). Úředníky z odboru dopravy co tohle značení schválili by měli namočit v dehtu obalit peřím a hodit do Vltavy. Bez experta z ministerstva dopravy ty značky běžný občan nezvládne.
A Ty si myslíš, že běžný občan se zatěžuje něčím takovým jako jsou dopravní značky ? ;-) Chodci si vesele např. courají po cyklostezkách a ještě se jim nelíbí když je někdo upozorní, že tam nemají co dělat... To samé cyklisté uhánějící po chodnících, jezdící do zákazů vjezdů apod... Nejsem o mnoho lepší, přiznávám ;-) Předpisy ale budu porušovat pokaždé, kdy mi mnou zvolené řešení přijde logičtější a především bezpečnější, pro mne i pro ostatní...
Běžný občan platí daně a měl by se zajímat jestli slouží ke zlepšení prostředí nebo jestli mu někdo rozprodává město pod nohama. Proto jsem to zmínil. Taky hrozí, že na náplavce budou organizovat fundraising klauni od MP.
Ty miluju asi jako Medvěd auta.
Jasně, o tom žádná. Celé toto téma je o tomto neskutečném nápadu magistrátu. Ale to, že tam jsou blbě značky, je podle mne až to poslední...
Zase nebýt těch značek tak by mě v životě nenapadlo, že náplavka je obytná zóna:-)
Nápad magistrátu je neskutečný a způsob realizace ještě neskutečnější.
Ovšem značka kterou jsem tam viděl předevčírem mě dostala. Když jse jde poslední úsek náplavky před Mánesem nahoru tak je tam semafor a na něm byla cedule "Řidiči použij (?nebo stiskni?) tlačítko".
to protože se musí zelená pro ten směr zařadit do cyklu. Kdyby tam byla furt, tak to sníží kapacitu křižovatky v ostatních směrech a protože z náplavky skoro nikdo nejezdí, bylo by to pitomé. Montovat tam indukční smyčku by vyšlo na 1-2mKč, což je dost. Tak tam dali výrazně lacinější tlačítko.
No tak co já jsem slyšel, mluvilo se o dlaždicích 50x50. Podle mně tomu už nic nebrání, protože argument o historickém charakteru města je teď v téhle situaci už naprosto neobhajitelný. Ta cena mě však poněkud překvapila :(
Dneska to propírají na iDnesu.
http://zpravy.idnes.cz/oazy-u-reky-se-meni-v...
Chtěl jsem napsat něco obzvlášť jadrného, ale zase mne to přešlo ;-((( Nebudu tu kazit mládež...
No tak na oplátku ti zas nebudu brát iluze o mládeži.
tak nějak, vytočilo mě to natolik, že jsem na to raději vůbec nereagoval
Tady je videt, jak je pro Prahu dulezita cyklistika a kolik toho pro nas udelaji a jak moc se na ne muzeme spolehnout. Jestli to takhle pujde dal, tak Praha cyklisticka je pro nas hoooodne daleko:-))))
Jaaa bych z toho blil, velebnosti!!!!
Dnes příznivější zpráva:
http://zpravy.idnes.cz/naplavky-uz-budou-jen...
Hraboshovi patří dík za úsilí.
Nejake novinky ve zmene povrchu naplavek?
do konce roku by tam měla být po celé délce 1m široká dlažba z 8cm kostek (chodníkové) a na každé straně 0,35m pás ze štípané žuly (něco jako u ND). Celkově to vyjde bratru na 8mega.
jo a všechno by mělo být počmárané piktogramy a osázené dopravními značkami. Na kritických místech budou okolo sloupky nebo betonové květináče, aby po tom nemohly jezdit auta.
Uz aby to bylo. Dneska jsem jela vrchem a na Palacaku jsem pri podjizdeni skrtla zrcatko auta :( Ridic stal trosku bliz ke kraji a ja ho lehce lizla. Bohuzel bud nevidel nebo nepochopil moji zdvizenou ruku jako omluvu. Kdyby to tu nahodou cetl, tak se jeste jednou omlouvam.
Chceš říct, že tě pojmenoval jiným zvířátkem?!? Kdyby chudák věděl, jak si na wewerku háklivá :o)))
No, kdyz pak na dalsi krizovatce projizdel okolo, rikal neco o tom, ze bych mela aspon zabucet. Takze z toho soudim, ze moji "omluvu" nevidel.
Pokud ti jde o pojmenovani, tak vcera jsem byla pojmenovana "debil" pri objizdeni chodce. Takze nejaky zviratka navic me nerozhazi.
To se hluboce mýlíš, on se ti představoval :o)))