Byl jsem naprosto v soku kolik chteji za POVINOU rezervaci mista pro kolo ve vlacich EC a IC - 95,-!!!! + poplatek za kolo 26,- + priplatek k jizdnemu 60,-
kdyz to sečtu tak pojedu radsi rychlikem jako socka
hamba vlakum ec a ic
Co to je socka?
to znamena stat v narvanym smardlavym rychliku s opalenymi spoluobcany
"Socka" je pojem, který je výsledkem sociálně třídního uvažování našich "úspěšných" spoluobčanů.
"Socka" je také pojem, označující městskou hromadnou dopravu, vytvořený a používaný těmi, kdo dávají přednost vytváření každodenních dopravních zácp svými páchnoucími automobily, obsazenými většinou pouze řidičem.
jsi opet mimo :))))
používaný asocialy, kteri dávají přednost vytváření každodenních dopravních zácp svými páchnoucími automobily, obsazenými většinou pouze řidičem
Nedávno jsem jel s kolem EC a popaltek byl - 86 Kč za rezervaci (30 Kč máš-li in kartu), 60 Kč příplatek za EC a 26 Kč za přepravu kola, který platíš stejně ve všech vlascích bez ohledu na kategorii.
a tobe neprijde ten poplatek za rezervaci neumerne vysokej pokud jde jen o rezervaci ????
Je to věc nabídky a poptávky, pokud zákazníci budou ochotni tyto ceny platit, tak je ČD budou nasazovat. Navíc je to celoevropská strategie pro vlaky EC/IC - "luxusnější vlaky" za příplatek.
V tomto případě se platí za luxus, takže tržní princip nabídky a poptávky je přijatelný, neboť máš možnost se pro ten luxus nerozhodnout a použít lacinější a méně luxusní způsob dopravy.
Zdá se mi, že při jízdě vlaky: Inter City, Expres City zaplatíš víc než kdyby jsi jel obyčejným rychlíkem. Platí se tam příplatky, protože je to o třídu víš než obyč. rychlík.
to se ti nezda to je fakt chapu ze je to vyssi komfort jizdy, ale za to je priplatek 60korun a co to kolo to mi tam nekdo za ty prachy vylesti nebo co ?
No tak aby ČD nezkrachovaly, musí dávat takové příplatky.
jako vtip dobry jinak si myslim ze to dobra reklama neni
Už aby to bylo aby konečně zkrachovaly, aby nemuseli dávat nikomu In karty, slevy pro zaměstnance atd. Každý by si na kolo pořídil drezínový adaptér pro kolejnice a hnedka by sme měli všude dvousměrné drezínoCykloDálnice, bez kopečků, s tunely atd.
O tridu vis v cem? V komfortu? V tom to asi nebude. IC a EC jsem obcas jezdil a ze bych si pripadal jako v nejakem "o tridy vis" vlaku mi neprijde. Obcas jsem jezdival z Prahy do Zdaru Slovenskou strelou...obycejny rychlik, jen asi slovensky...a jak v nem bylo cisto...stejne jako v tech predrazenych IC a EC...navic nebyl o moc pomalejsi...
Bohužel obvykle jediné zvýšení komfortu je v tom, že těch 60 Kč navrh trochu rozdtřídí cestující, tak tam tam nejezdí úplně všichni. Ale platí to asi jen pro Čechy, často když sednu do EC v Děčíně, které přijelo od Drážďan, tak je tam chlív.
Nevidím na tom nic špatnýho. Když použiju tvůj slovník: buď SEŠ SOCKA a v EC nemáš co dělat nebo nad těma pár korunama mávneš rukou.
EC vlaky nejsou primárně určeny pro přepravu kol, nakládání znamená potencionální zdržení ve stanicích, kola ve vlaku potencionálně obtěžují ostatní cestující, kapacita je většinou velmi omezená - takže důvody motivovat cestující, aby jezdili R jsou jasné. Mimochodem příplatek 60 Kč se v EC platí i když jedeš bez kola. Takže za kolo to máš 120 Kč. Jestli ti to připadá moc, můžeš kolo poslat třeba expresní poštou nebo taxíkem:-)
A kromě toho: kolo nepatří do vlaku ale na silnici;-)
kolo na silnici, ale co s tím člověkem kterej na tom kole sedí? Taky na silnici? Lidi nepatří do vlaku ale na pole, motyky lopaty a kopat kanály aby se nenudili. Vlaky nejsou primárně určeny k přepravě lidí ale k přepravě nákladů, vzhledem k tomu že v přemačkaných vlacích se cestující obtěžují navzájem by vlakem neměl nikdo jezdit- socialistický přežitek, co si na sebe nevydělá a potřebuje dotace by mělo zaniknout.
Asi jsem socka protože nejsem ochotnej za jízduvlakem zaplatit víc než když jedu autem a loni jsem udělal tu blblost a jel vlakem asi 100km právě tím EC o vyšší kastě spoluobčanů, kteří se tím přepravují za pomocí slev bych tu nechtěl psát, abych někoho neurazil ale byla to síla. Máš pravdu kolo patří na silnici a letošní velkou dovolenou na kolách jedeme bez "pomoci" ČD. Na hromadnou dopravu nahlížím jako na něco na co přizpívám ze svých daní, abych měl aspoň trochu volněji na silnici. Bohužel.
1. z jedné zkušenosti se těžko soudí. Poslední dobou teda taky vlakem moc nejezdím (teda ne že bych místo toho jezdil jinak, prostě asi jezdím míň), ale jinak mám vlaky různých kategorií najeto dost - a myslím, že ten příplatek 60 Kč skutečně odpovídá vyšší kvalitě cestování.
2. Levněji autem než EC/IC? Tomu nevěřím. Nedávno jsme jeli 4 lidi Brno - Praha a levnějc vyšlo jet vlakem než plně obsazeným! autem. A zrovna Praha - Brno je lepší spojení dálnice než železnice.
3. Mám dojem, že zrovna EC/IC vlaky se z daní nedotují (ale možná se mýlím). Co se ale z daní určitě dotuje je výstavba silnic. Až se bude na všech silnicích platit mýtné (stejně jako jsou zpoplatněny všechny železniční tratě SŽDC) tak teprv budou mít nářky motoristů (včetně provozovatelů autobusové doprav) na dotovanou železniční dopravu nějaký smysl.
Pha - Brno je +- 200 km, to je cca 400-600 Kč za PHM, podle spotřeby. Kolik stojí lupen na vlak?
Taky bych chtěl auto, u kterého jediné náklady na provoz budou PHM. Kde ho rozdávají?
Třeba služební.
U služebního auta platí benzín zaměstnavatel, ne?;-) Zaměstnanci drah, kteří mají služební jízdenky, jezdí vlakem taky "zadarmo". Srovnáváš nesrovnatelné.
Mimochodem: taky mám auto jako "služební". Jsem ale zároveň jeho spolumajitelem, takže náklady za jeho provoz tak jako tak zaplatím.
Když vemu zrovna to moji cestu do Olomouce, tak to mám 130 Km, teď je otázka kolik si chceš počítat náklady na auto pouze benzín 2Kč/km je blbost, ale počítat si komplet amortizaci 5,50 nebo kolik to je přesně, je taky blbost, protože auto musím mít stejně a stárne i na parkovišti. Když vemu tak 4 kč tak jsem na 520 korunách se vším komfortem. protože jsme jeli celá rodina tek by nás jedno sedadlo v autě včetne kol vyšlo na 104 Kč. Jinej příklad: návštěva mojich rodičů 10 km za pomocí MHD mě stojí 32 kč na osobu plus půl km pěšky a jízdní řád jak noty na buben. Proto hromadnou přepravu nevyužívám a to ne proto, že bych se cejtil na víc.
Pravda, na kratší vzdálenosti je jezdit EC je mírně dražší než plně obsazené auto - mimochodem: víš, že na ČD platí skupinové slevy již od 2 lidí? (130 km 4 lidi = 340 Kč + 240 Kč EC příplatek = 580 Kč (proto je ale taky ten příplatek "za nástup" - ty vlaky jsou dálkové, cestující jedoucí jednu zastávku zbytečně zdržují vlak ve stanicích a obtěžují spolucestující).
Srovnávat komfort auta s komfortem vlaku nelze, každé má svoje výhody. Např. vlak nedrncá, můžeš si zajít na záchod, umýt se tekoucí vodou nebo se jen tak projít v uličce, ve vlaku je na sedačkách více místa než v jakémkoliv autě snad s vyjímkou těch nejluxusnějších limuzín. Autem zase jedeš od domu k domu.
Nechci se s nikým hádat ani se přít, ať si každý jezdí jak chce, původně jsem reagoval na původní příspěvek ve stylu "co si to dráhy dovolují vozit cestující a kola v EC tak draho" - ta cena má totiž svoje opodstatnění (a srovnávat to s cenou osobního auta, které např. neplatí za použití silnice, je už úplně mimo, navíc to i takto většinou vychází ve prospěch vlaku).
+ kola....(484Kc).
Ja vlakem jezdim docela dost (nemam ridicak a ani auto), ale opravdu me vzdy rozciluje zavislost na odjezdu vlaku. Pripadne na tom, zda ten vlak vozi nebo nevozi kola...na nekterych tratich je to opravdu problem.
Navic kdyz prestupujes (coz se deje dost casto), tak zase v kazdem vlaku platis za kolo...to je fakt na kebuli...hlavne za ty sluzby.
Jinak vlak drnca:-) Kdyz jedes autem, muzes si taky zajit na zachod (navic to tam nedrnca jako ve vlaku), muzes se umyt tekouci vodou...teplou (coz ve vlaku dost casto neni)...a projit se muzes taky (dokonce v prirode a ne v ulicce). Ale taky se nechci hadat. Jen vim, ze kdyz se chystam nekam dal, tak radeji premyslim, zda nekoho neoslovit a nedomluvit se spise na aute....
Hm, když si představím, že by auta jezdili na silnicích vybudovaných na přelomu 19./20. století, jako jezdí naše desítky let zanedbávané lokálky, tak by to pohodlí bylo také jiné. To jen na okraj. (Při nějakém bližším ohledání jsem u nás našel kolejnice s rokem výroby 1914)
Jinak máš pravdu, ač jezdím vlakem rád, cestu s kolem považuji spíše za trauma než za něco, co bych chtěl dělat pravidelně. Spíš je to takové tlučení kladivem do hlavy, protože to je pak úleva, když se s tím přestane.
Jezdime hodne vlakem a vzdy, kdyz me ceka presedani, tak jsem z toho otravenej:-) Kdyz jedu do Harrachova, presedam minimalne 3x a jedu skoro cele odpoledne:-) Autem jsem tam za hodinu:-) Navic musim vybirat takove vlaky, ktere berou kola.
Jooo, to kdyz jedu bez presedani, tak je to fajn. Proc ne...to klidne obetuji i tech par kacek za kolo...
S tím drncáním to myslíš EC nebo 810 na nějaké lokálce? Že by někde EC drncalo nebo nějak škubalo víc než auto si teda nepamatuju (a EC tratě v ČR mám projeté skoro všechny). S tím, že by v EC netekla voda jsem se taky nesetkal. Že by se v autě dalo za jízdy chodit na záchod (možná na nočník), umývat se tekoucí vodou nebo se dokonce procházet o tom jsem taky ještě neslyšel (asi myslíš autobus).
Jasně, myslíš to tak, že s autem můžeš "kdekoliv zastavit" - jenže tím se buď zdržíš nebo taky někde není kde zastavit. Ve vlaku se můžeš půl hodiny procházet nebo se povalovat s nataženýma nohama a nijak tě to nezdrží.
A hádat se taky nechci - nejsem zaměstnanec ani majitel drah tak nemám důvod jim dělat reklamu:-)
-- ještě ty kola: myslím, že 4 kola naráz ti do většiny EC stejně nevezmou.. ale možná se mýlím.
No vidis...a hned ohromny problem:-) Ja se se ctyrma kolama s autem vejdu...
K drncani...je to docela smesne, ze se tu o tom bavime:-) Nezalezi v jakem vlaku jedes (myslim tim EC, IC), ale na stavu koleji...a ty jsou na prd. EC, IC jezdim a na vyhybce to drnca, v zatackach to cuka... A s tim WC, umyvanim, prochazkou...ty nekam tak spechas, ze si nedokazes orazit? Ja ne..me tech pul hodiny fakt nezabije....pro mne je lepsi se projit v prirode, nez courat vlakovou ulickou:-)
Právěže nezáleží jen na stavu kolejí ale i na stavu vagónů. Na některých tratích, kde staré vagóny drncají nové vagóny jedou jak po másle.
Osobní preference jsou samozřejmě různé. Já když nespěchám ("nějaká půlhodina mě nezabije"), tak jedu na kole (zvlášť, když to kolo s sebou stejně mám). A radši než se krčit v autě si střídavě posedím a postojím u vlakového okna - někomu dlouhé cestování autem třeba nevadí. Mě třeba cestování autem tolik nevadí, když řídím (asi se dostatečně protáhnu točením volantem a šlapáním na pedály:-) taky jako řidič přesně vím, kdy a jak sebou auto škubne), naopak když sedím vzadu, tak je to často utrpení.
A jak jsem psal výše EC nejsou na přepravu kol ale na dálkovou přepravu lidí (bohužel) - takže ceny za kola a kapacita jsou takové, jaké jsou.
A už toho nechme:-)
Jeste jsem nejel v nedrncajicim vlaku:-) A ze jsem jel i mezinarodnim:-)
Tezko se budu na kole prepravovat z Prahy treba nekam na Moravu, kdyz tam jedu jen na vikend:-) To zas musism tema blbejma rychlikama (kazdy druhy vozi kola) a nekolikrat prestupovat. V patek tam, v nedeli zpatky. To fakt radeji auto:-)
Můj příspěvek neměl za cíl vyvolávat spor, jen se kloním na stranu těch co nemaj rádi veřejnou dopravu, a ČD zvlášť, ale zároveň si uvědomuju její důležitost a přál bych si aby byla co nejvíce využívaná. Ale dokud to bude socialistický moloch ovládaný odbory, tak se to nebude ideální. A navzájem se "přeargumentovávát" by bylo na dlouhou diskuzi a to jsme asi oba nechtěli.
Já taky jezdím radši na kole než HD. Autem jen pracovně nebo zcela vyjímečně - uvědomuju si, že když budou všichni všude jezdit autem tak nikdo nikam nedojede, tak mi připadá přirozené autem jezdit jen svátečně nebo v případě nutnosti (já se třeba často vracím kolem 3 ráno domů s autem plným věcí, často z různých zapadákovů kam nejde HD pořádně ani ve dne). A se zbytkem toho, cos napsal, taky souhlasím.
EC/IC se nedotují.
Rychlíky se dotují z Ministerstva dopravy
Osobní a spěšné vlaky se dotují z Krajského úřadu.
Doufám, že nešířím bludy, jak jsem koupil, tak prodávám.
Bohužel je to tak, že za auto platím i když stojí na parkovišti, za vlak jen když ho potřebuji, to může s cenou za ujetý km dost zahýbat.
No vidis...a tady je to zadarmo:-) Jeste jsem teda nezjistoval, kolik je za nejake EC a IC, ale zkusim se zeptat. Ale spis jde o to, jeztli tu nejake IC a EC jezdi. Tady jsou stanice stejne tak daleko od sebe, ze to vyda za peknej rychlik:-)))
Kazdopadne ve Skotsku je kolo ve vlaku zadarmo:-) Na to si v CR asi budem muset dlouho pockat.
Jasně že u nás jezdí!
Promin...ne kazdej asi vi, ze jsem ve Skotsku...za to se omlouvam:-)
Nojo, kdybys to srovnával se skotskýma cenama jízdnýho, třeba bys zjistil, že u nás jsou kola taky zadarmo a ještě ti naše dráhy část jízdnýho vrátí:-) Nebo se mýlím?
Jizdne je drahe...ale co je to drahe, kdyz je tu plat jizdnemu umerny??? Navic existuje spousta slev, kdy se dostanes na polovicni cenu. Na delsi trasy se da dopredu koupit listek za pakatel.
Nemuzes srovnavat to, ze ve Skotsku je jizdne pro Cecha drahe. Pro Skoty drahe neni!!!
Pro zajímavost, v Německu, pokud správně chápu ceník DB stojí kolo v normálním vlaku 4,5 Eur na celý den-síťová jízdenka, v EC/IC 9 Eur jen jedním směrem.
Connex v Horní a Dolní Lužici má ceny mezi 2-4 Eury na den.
A nabízí za 12 Eur měsíční jízdenku pro kolo.
trošku mimo, ale nechce sa mi s tým do nového vlákna:
Ak sa niekto chystáte vlakom na Slovensko, tak neprehliadnite, že naše skvelé železnice zvýšili poplatok za prevoz bicykla z 20 na 40 Sk, a to aj v tom najposlednejšom vrbáku. Tak sa kľudne môže stať, že Váš bicykel pocestuje s drahším lístkom ako Vy.
Sice to není přímo k tématu, ale možná že se to někomu hodí.
http://www.finexpert.cz/Rubriky/Jak-levne...
Ceceee...tohle to jsem nevedel
"Při zpoždění vlaku vyšší kvality EC, IC v jednom směru (TAM nebo ZPĚT), případně v obou směrech, o 60 a více minut, máte nárok na vrácení ceny zaplaceného příplatku (maximálně tedy 60 Kč). "
A zrovna na nasich drahach by se to asi dalo casto uplatnit:-))))
No vidíš to ;-)
Mne spíš rozesmáli s tím "občasným zpožděním" našich vlaků ;-)
Kdyz jsem jezdival docela casto vlakem (denne do Praglu do skoly a pak vice mene do prace), chtel jsem si jeden cas, jen tak ze zajimavosti, psat zpozdeni:-) Bylo by to zajimave cislo. Vubec nebyl problem v lete 30minut zpozdeni:-)
Ja jsem slysel, ze u Japonciku, kdyz ma vlak 1min zpozdeni, tak mas narok na vraceni jizdneho. Nevim, co je na tom pravdy, ale u nas by to bylo zajimave:-) Bych porad jezdil zadarmo:-)
Já jezdím EC docela často, a 60 minut na vrácení příplatku se mi podařilo jen 3x. Poprvé na Hungárii klekla někde u Drážďan mašina, podruhé kdesi u Budapešti (opět na Hungárce) někdo skočil pod vlak. Potřetí hledali mezi Kolínem a Prahou bombu na trati. Jinak se mi bohužel všechna zpoždění vešla do 60 minut.