reklama

Optimální cyklistický stojan

Smyslem tohoto článku je upozornit na nedostatky cyklistických stojanů používaných v Praze (i jinde v Česku) a vysvětlit požadavky na stojan používaný ve městě. Součástí jsou příklady vhodných cyklistických stojanů ze západoevropských měst, kde je již jízdní kolo považováno za plnohodnotný dopravní prostředek.

Datum: 23.04.2007
Autor: Redakce
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Naprosto souhlasím, "západoevropské" stojany jsou daleko vhodnější a pohodlnější pro parkování kol. Navíc o ně jde bez problémů opřít i naložené kolo (s brašnami), což do něch našich klasických prostě nejde.
    Byla jsem mile překvapena, když jsem podobné stojany viděla u pardubického nádraží. U nás jsem se s nima ale jinde zatím nesetkala.

    Pro zajímavost zasílám autorovi jednu fotku z německého Zwieselu.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.04.2007
    Autor: Cyklistka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Jen souhlas. Když mám použít takové ty stojany, které počítají s uchycením předního kola, tak je také zneužívám tak, že kolo opřu z boku a zachytím o rám. Blbě to vypadá a velký drahý stojan má pak kapacitu dvě kola ze dvou stran, v lepším případě. Přitom daleko jednodušší stojany, které jsou v článku popisovány, jsou mnohem praktičtější.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.04.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Hynek Hanke)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    100 % souhlas s článkem.
    V Brně jsou pěkné stojany např. před JAMU.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.04.2007
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Říkejte si co chcete, ale nejlépe drží moje kolo moje manželka. Žádný zahraniční výrobek se jí nevyrovná.:o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 23.04.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (kocour)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Nejlepší stojan, jaký jsem kdy viděl, byl kdesi v jedné dědině. Vedle hospody je zahrada s plaňkovým plotem a do mezer mezi nimi byla nastrkána přední kola.

    Později jsem litoval, že se mně nechtělo zdržovat fotografováním.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2007
    Autor: Bin-Laďin
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Od loňského srazu ve stráži je věc vyřešená.
    http://www.acoma.cz/index.php?c=foto2&pic...

    :-))

    Ale vážně. Je pravda, že většina stojanů u nás je spíš k vzteku než k postavení kola a bylo by jedině dobře, kdyby se v tomto směru začala situace zlepšovat.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (mira.l)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Stojan vyhlíží patřičně hrdě a důstojně. Jenom bych přidal ještě jedno kolo napříč dopředu a druhé stejně tak dozadu. Pak by konstrukce mohla být samonosná.

      [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2007
      Autor: Bin-Laďin
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Já bych si dovolil přidat jeden krásnej stojan, kterej jsme viděli nedávno na Ralsku u cesty v lese (tuším že se jednalo o Mnichovohradišťskou cestu)
    Nasurovo opracovaný kmen stromu. A díky hloubce a šířce zážezů, v něm to kolo překvepivě dobře drželo.
    A takhle to vypadá:
    http://zakarr.rajce.idnes.cz/Ralsko_2007/

    [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2007
    Autor: Zakarr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Jo tak pardon, ono to takhle na jeden obrázek nefunguje. Tak je to fotka č. 109 - úplně poslední.

      [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2007
      Autor: Zakarr
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      To je ale přesně ten problém, že to není k čemu zamknout.

      [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2007
      Autor: Nehas
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        To je křižovatka dvou cest uprostřed lesů, místo na krátkou zastávku, případně na svačinu. Tam od kola ani neni kam chodit (leda na houby). Tady mi ta nemožnost zamknutí nechyběla.
        Prostě cesta v lese s rozcestníkem akorát že když tam zastavíš tak nemusíš koukat o kterej strom ho opřeš ani válet po cestě, ale můžeš ho rovnou strčit do takového hezkého stojanu.
        Jestli si to teda dovedeš představit.

        [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2007
        Autor: Zakarr
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální cyklistický stojan

               

          V druhém odstavci píšu o kole, jak jinak. To pro případné rejpálky.....

          [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2007
          Autor: Zakarr
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální cyklistický stojan

               

          Pochopil jsem, že to asi nebude plánované do města před poštu. :o) Ale už u hospody by mi ta možnost chyběla. Je fakt, že uprostřed lesů může klidně být takovýhle stojan.

          [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2007
          Autor: Nehas
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální cyklistický stojan

               

          Je mozna hezky, ale presne ten typ, ktery nesnasim a nepouzivam - cele kolo visi na vypletu predniho kola. Fuj! S tezkyma tazkama vylouceno, a beda kdyz nekdo o to kolo zavadi nebo do nej strci... dekuji, nechci. Leda bych si to o ten kmen oprel napodel.

          [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2007
          Autor: Andrej
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Optimální cyklistický stojan

                 

            Nene, o výplet se to neopíralo, to taky nesnáším, stejně jako když se to opírá o kotouč. To bys musel vidět naživo, to takhle z fotky poznat nejde. Já to sem dal jenom tak pro zpestření, na kouknutí.

            [ Zpět ]
            Datum: 24.04.2007
            Autor: Zakarr
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Optimální cyklistický stojan

                   

              To je fuk, ze se to opiralo o plast kola - vaha se stejne prenasi na vyplet, ne? Nejde o to, ze by se osoupaly draty, ale ze na cele kolo (stred+vyplet+rafek+plast) pusobi sila z boku, ze smeru, na ktery to neni zrovna stavene...
              Nebudem se hadat, nerikam, ze je to spatny stojan, jen to, ze ja bych si do nej kolo nestrcil. To je cely. Ja neberu nic, o co nemuzu kolo oprit -->ramem<--.

              [ Zpět ]
              Datum: 24.04.2007
              Autor: Andrej
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Optimální cyklistický stojan

                     

                Nene Andeji, já se vůbec nechtěl hádat, to ne. To je jasný, že nemůže soutěžit o nejlepší stojan, to bylo jenom jako doplňující typ mezi ty více či méně povedené co jich tu je tolik na obrázcích.
                Ale nezastírám potěšení, že vojákům stálo za to, vyrobit taky něco pro cyklisty. To mě osobně překvapilo.

                [ Zpět ]
                Datum: 24.04.2007
                Autor: Zakarr
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Optimální cyklistický stojan

                       

                  Jo, od tech vojaku je to pekny. :) A vzhledem k vysce a robustnosti je to zcela idealni k opreni kola z boku - jen se tam nesmi sejit moc zajemcu naraz. :)

                  V pohode, to s tim hadanim byla jen takova recnicka fraze, preceeee. :))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.04.2007
                  Autor: Andrej
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Optimální cyklistický stojan

                       

                  Á jé-je, ty máš tichou domácnost a chtěl sis s někým poklábosit, viď?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.10.2007
                  Autor: AV
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Optimální cyklistický stojan

                         

                    Nějak mi uniká smysl tvého příspěvku. Asi sem pomalej a nechápu co má naše domácnost společnýho se stojanem na kola z klády. Kór po půl roce. Předpokládám, že ty budeš asi mít tu domácnost docela hlučnou co?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.10.2007
                    Autor: Zakarr
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Prázdný kolo možná, ale představ si, že máš na kole 40 kg bagáže jen vzadu a nejde to tam tím zadním kolem dát, protože tam je nosič. Přední kolo to nemá šanci udržet. Nemožnost zamknout je další věc.

      [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2007
      Autor: PavelŠ
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        Jo, to jo, s nosičema by to tam asi fakt nedrželo, to je pravda.

        [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2007
        Autor: Zakarr
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        To je přesně ono, ale abych jen nekritizovala, u některých odpočívadel (většinou v lese) vznikají taková dřevěná zábradlíčka, o která se dá krásně opřit i kolo s bagáží. Jen jsem uvažovala, jestli vznikají skutečně jako stojany na kola.

        http://www.nakole.cz/images/photos/clanky...

        [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2007
        Autor: Cyklistka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální cyklistický stojan

               

          Ano stojany su urcene na opretie bicykla, ale ak niekto pride na konui , moze on uviazat kona :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2007
          Autor: Jaroslav
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        Takové kolo je nejlépe o něco opřít.

        [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2007
        Autor: Bin-Laďin
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        40 kilo??? A vzadu??? Tak trochu extrém, ne? Pro takové situace se stojany nedělají, ať je to jakkoliv smutné... Mě osobně stačí jakákoliv kláda na opření a když už trubky, tak je dobré, když jsou něčím potažené ať se pří náhodném sesunutí neorve lak. Hlavně, že se to k tomu dá přivázat a zamknout.

        [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (jeník)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální cyklistický stojan

               

          právěže dělají a jsou popsány v tom článku, o kterém se tu diskutuje.

          [ Zpět ]
          Datum: 24.04.2007
          Autor: PavelŠ
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Optimální cyklistický stojan

                 

            Já jsem v tom textu (který jsem si teď znova pozorněji přečetl), žádnou zmínku o 40 kilové bagáži nebo stojanu, který by ustájení kola s takovým nákladem měl umožňovat nenašel... Sice to není k tématu, ale takovou zátěž si snad ani nikdo dozadu nedává. Už jen stabilita kola, nosnost nosiče, bezpečnost atd. Kdo už musí sebou tahat tolik věcí, sáhne spíš po vozíku. Myslím si, že by bylo báječný, kdyby v našich podmínkách jednak někdo na umisťování stojanů myslel (před úřady, nádražími, školami, obchody), ty plány realizoval. Když se konstruktéři opřou o poznatky (třeba z takovýhle diskuzí), bude to ještě lepší. Trubka podél zdi je dostačující, účkové stojany mají větší kapacitu. A jediné, co musí takový stojan vydržet je vandalství, skoky skejťáků a inlinerů, v Česku navíc by neměl jít odmontovat aby nešel dát do sběru a nebo se nehodil jako zábradlí někam jinam. Proto bych to dělal z obyčejných trubek a ty vylil betonem a celé to zapustil.
            Na designové vychytávky a la Zwiesel je u nás brzy. V jednoduchosti je krása. Co dokáží naši lokální konstruktéři vymyslet za vynálezy a jak se daří znovuobjevovat Ameriku dokazují "blbé" kontejnery na tříděný odpad. Ještě jsem neviděl snad nějaký kloudný, vrcholem nepraktičnosti jsou ty kulovité. Tak jsem radši nenáročný...stačí ty roury.

            [ Zpět ]
            Datum: 24.04.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (jeník)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Optimální cyklistický stojan

                   

              Já jsem takové stojany viděl na fotkách k tomu článku - prostě "kus zábradlí", o které se kolo opře. Mám vyzkoušené, že to je přesně to, co je nejlepší na ustájení naloženého kola (samozřejmě kromě stojánku integrovaného přímo na kole - pokud je na naložené kolo stavěný).

              40 kg není žádná extrémní váha, dá se uvézt daleko víc. Kolik jsem měl při odjezdu na svou minulou dálkovou cestu nevím, nevážil jsem to. Ale odhadem to bylo nejmíň 30 kg, spíš bych řekl těch 40 (na zadním nosiči 90 l trojbrašna, k ní přidělané kapsičky z Gemmy, k tomu ještě 2 karimatky a nějaké flašky s vodou + cca 25 l dvojbrašna zavěšená uprostřed kola obsahující např. 5 l kanystr s vodou - všechno nacpané k prasknutí:-) ) no ale je to pořád jen odhad. Ale rozhodně jsem vezl na kole 50 kg brambor (dva pytle na zadním nosiči) a taky nějaké slečny kolem 60 kg - taky není problém.

              [ Zpět ]
              Datum: 24.04.2007
              Autor: PavelŠ
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Optimální cyklistický stojan

                     

                Slečny chápu, do 60 kil to ještě ujde :-) ale jinak teda fakt zírám: já beru max. 20kilo. A kanystr? no, jo , do sucha, ale to musel být docela extrém...

                [ Zpět ]
                Datum: 24.04.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (jeník)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • off-topic - zátěž

                       

                  Jeli jsme 2 a vezli s sebou celkem cca 10-14 litrů nádob (přičemž většinu jsem vezl já, i většinu ostatních věcí). Někdy jsme celou kapacitu nevyužili, ale v méně osídlených místech jsme brali vždycky plnou - a opravdu jsme někdy měli možnost za celý den nabrat jenom jednou (12 litrů dva lidi za den bez problémů spotřebujou i když hodně šetří a ještě nesmí být horko). A to jsme nejeli většinou žádnou pustinou - maďarsko, slovinsko, sever chorvatska. Pravda, některé dny jsme v horách ani nikoho nepotkali:-) a studánku taky ne.
                  Taky radši vezu navíc 5 litrů vody než abych musel několikrát denně řešit, kde vodu nabrat (i když by evidentně bylo kde).
                  no nic, myslím, že jsme od stojanů už příliš odbočili:-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.04.2007
                  Autor: PavelŠ
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      takový bývají v NP České Švýcarsko, ale mě přijdou nepraktický

      [ Zpět ]
      Datum: 26.04.2007
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Opravdu jsou poradne stojany pro kola videt jen malo kde. Jedny z mala dobrych stojanu jsou v Prerove na namesti Jsou jednoduche. Ale robustni a vpohode se o ne da oprit kolo :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Dosik)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Stačí se pořádně rozhlídnout a kolo se dá opřít a přikurtovat skoro všude. Někde líp, jinde hůř, ale jde to.:-)

    [ Zpět ]
    Datum: 25.04.2007
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      S tím nemůžu souhlasit, ve městě to rozhodně všude nejde.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.04.2007
      Autor: Cyklistka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        Na mnoha mistech to treba jde (technicky vzato), ale pak odnekud pribehne nekdo, komu to tam naramne vadi... at uz na to ma narok (jako majitel objektu treba) nebo ne...

        [ Zpět ]
        Datum: 26.04.2007
        Autor: Andrej
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální cyklistický stojan

               

          a někde to nejde ani technicky: třeba v centru Brna v některých ulicích nejsou ani lampy na sloupech (jsou zavěšené na domech) ani dopravní značky ani lavičky ani stromy ani nic podobného. Všude jen skleněné výlohy. Takže když chci kolo o něco opřít a zamknout, tak musím třeba do vedlejší ulice.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.04.2007
          Autor: PavelŠ
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Optimální cyklistický stojan

                 

            Souhlas s PavlemŠ, zrovna včera jsem chtěl zamknout kolo v Brně v ulici Běhounské (u Svoboďáku) a musel jsem až na druhý konec k ceduli pěší zóna, jinak to totiž nešlo - lampy jsou zavěšené a jinak samé výlohy, žádné lavičky, okapové roury ani hromosvody :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 26.04.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Turbo)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Skoro všude, ještě mě nikdo odnikud nevykazoval. Bydlí tady samí dobrmani.:-)

      [ Zpět ]
      Datum: 26.04.2007
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Stojan v originálu motorkářský, ale pro kolo poslouží také (Praha, myslíkova ulice) http://img156.imageshack.us/img156/4833...

    [ Zpět ]
    Datum: 27.04.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Štěpán)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    V Ostravě jsou stojany na kola, kde se nezamyká klasickým cyklozámkem ale je treba specielní vlozku. Tak je mozne ze zlodej odmotuje kola ale kostra zustane pevne ve stojanu. Vice o tom je na: http://www.ostrava.cz/odaks/cyklisti.html

    [ Zpět ]
    Datum: 30.04.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (pavelm)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Hezkej. Sice bych do něj svoje kolo díky tvaru rámu nezamkl, ale na ty "normální to bude fungovat dobře.

      Dotaz: Ta vložka (fabka) je u stojanu nebo je nutno vozit svojí?

      [ Zpět ]
      Datum: 30.04.2007
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        Nutno si koupit asi za 70 Kc svoji a vozit. K dostani konecne uz i v ostravskych infocentrech

        [ Zpět ]
        Datum: 19.09.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavelm)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file...
    Tent stojan síce nieje optimálny, ale nápad je to zaujímavý.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.09.2007
    Autor: Michalič
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Nejhorsi je, ze nejsou vubec...ani ty koloposkozujici:-)

    Uz nekolikrat jsem premyslel, ze bych se zajel do Praglu podivat na kole. Jenze, ja kdyz jedu do praglu, tak jedu hlavne zarizovat. A vzdy si vsimam, zda by bylo mozne nekam umistit kolo. Vetsinou nic nenajdu:-(
    Takze za chvilku zas vyrazim do Praglu a zas bez kola...

    [ Zpět ]
    Datum: 24.09.2007
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      osvětlení je v Praze všude. Stačí to zamknout ke kandelábru ne?

      [ Zpět ]
      Datum: 24.09.2007
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        Jasne...ale kdyby to tak delal kazdej...jak by to dopadlo?:-(
        Navic naproti Luxoru bych to fakt nenechal:-) U Kanzelsbergera taky ne:-(
        Ono ikdyby tam byl stojan, urcite by kolo nekdo "prohlidl":-(

        [ Zpět ]
        Datum: 24.09.2007
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    http://www.super.cz/vtipky/9012-kam-zaparkovat...

    [ Zpět ]
    Datum: 17.10.2007
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Tak si kupte obyčejný stojánek (nožičku) na kolo a nebudete tohle muset řešit...Kolo si postavíte kdekoliv a kdykoliv....
    Proč by mělo být něčí povinností něco pro cyklisty pořád budovat? Lepší je jezdit svobodně a kola si taky stavět svobodně.

    [ Zpět ]
    Datum: 17.10.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Peggy*)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Fajn, a přivážeš to k čemu ???

      [ Zpět ]
      Datum: 17.10.2007
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        No přece k tomu stojánku na kole, to dá rozum. Tys asi nečet Kocourkov. Tam zachránili zvon tak, že ho spustili z korábu na mořský dno a místo označili zářezem do lodního brlení. :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 19.10.2007
        Autor: abernathy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        Ideální je, mít na kole namontovanej stojánek, kterej je zabetonovanej v chodníku.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.10.2007
        Autor: HonzaK
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální cyklistický stojan

               

          Ideální je vůbec nemít kolo, pak se nebudou řešit problémy se stojany :-)))

          [ Zpět ]
          Datum: 19.10.2007
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Super, jen to teď ještě vysvětli zlodějům... Mám pocit, že jejich svoboda začíná tam, kde já svobodně postavím kolo a odejdu :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 17.10.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        Odejdes??? Otocis!!! Kamila mi vypravela, jak nejaky jeji znamy krasne prisel o kolo. Zastavil na silnici, kolo dal na zem a sel se do skarpy vylulat. Zabrzdilo auto, vyskocil chlapek, kolo hodil na korbu a frrrr...byl pryc. Prej ani nemrkl....

        [ Zpět ]
        Datum: 17.10.2007
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální cyklistický stojan

               

          No teď mě to napadlo u bankomatu. Holka si opřela kolo o zeď, stála k němu zády o dva metry dál a vybírala prachy. Sednout na to a odjet ve chvíli, kdy kartu odblokuje pinem, tak si ani neškytne :o)))

          [ Zpět ]
          Datum: 17.10.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Dobre to vyresili u nas ve skole - nedali tam zadnej. A tak ty kola kazdej parkuje o zabradli. Coz by az tak nevadilo (da se to kolo krasne oprit i zamcit) az do chvile, kdy me ho tedka ukradli. Z pojistky nedostanu ani korunu protoze zabradli neni misto urcene k odkladani kol. Kreteni. (Casem tam zeprej nakej stojan daj, a pak uz za skodu odpovidat budou).

    [ Zpět ]
    Datum: 17.10.2007
    Autor: Koťas
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Jo, este sem opomnel podotknout ze areal skoly prosel totalni rekonstrukci za nak kolem 750 milionu (ale na stojan jaksi nezbylo)..

      [ Zpět ]
      Datum: 19.10.2007
      Autor: Koťas
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Ty´s tu pohádku ňáko změnil, viď? V původní verzi přeci bylo, že tam nainstalovali debilní stojan, ke kterému si kolo nelze přichytit, a proto se využívá jen minimálně. Všichni si váží kola k zábradlí ...
      A zde plynule navazuje pasáž o ukradeném kole.
      Holt, změna je život. Všechno se vyvíjí. Nebo, že by ten "blbej, nepoužitelnej" stojan taky někdo čórnul?
      ;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 20.10.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (HAF)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        Nova budova skoly tam stoji vic nez rok. Ten debilni stojan tam dali 2 nebo ted uz asi spis 3 tydny zpatky. Tedy vice nez rok tam zadnej stojan nebyl, az ted tam 3 tydny jeden je, ale za moc nestoji.
        A kdyz uz sme u toho tak jak si tak pisu se skolou e-maily tak jako tresnicku na dortu me mimo jine odepsali:
        "Dobrý den, stojan, který zmiňujete, není nainstalovaný a slouží pouze jako vzorek, který bude v nejbližší době odvezen. Stojany na kola budou teprve namontovány, a poté bude fakulta samozřejmě odpovídat za škody, které případně budou způsobeny."
        Je to docela Kocourkov, nejdriv mi rekli ze sem nemel kolo ve stojanu a tak mi nic nedaj, pak ze ten stojan je stejne na nic a neco by dali az kdybych ho mel v tom udajne budoucim..
        U investice za nekolik set milionu opravdu nechapu proc rok nebylo nic, ted je cosi nepouzitelnyho, v nejblizsi dobe to zas oddelaj a pak nekdy daj neco co treba bude fungovat.

        [ Zpět ]
        Datum: 20.10.2007
        Autor: Koťas
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální cyklistický stojan

               

          Nuz neviem ako u vas, ale u nas plati, ze za odlozene veci organizacia ruci v pripade, ze su ulozene na meiste na tom urcenom, alebo ak take meisto nei je tak na mieste, kde sa obvykle odkladaju. Kedze skola tvrdi,z e stojan na bicykle nema, tak by podla mna mala rucit za bicykel odlozeny na mieste, kde sa obvykle ukladaju. Ja som parkrat nechaval bicykel pred uradom ale predtym nez som vosiel som sa spytal vratnika, kde sa u nich odkladaju bicykle, ze si ho odlozim tam, kde povie a od tej chvile bude za bicykel zodpovedny. Castokrat vratnik bol zmateny a radej nasiel nejake miesto (uzamknutu miestnost) kde mi bicykel odlozil. Ale este raz opakujem, nepoznam znenie ceskeho zakonnika prace, ani obcianskeho zakonnika. Na Tvojom mieste by som si oba predpisy dokladne nastudoval.

          [ Zpět ]
          Datum: 22.10.2007
          Autor: Jaroslav
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Optimální cyklistický stojan

                 

            Pochybuji, že klandr před školou bude označen jako místo určené k odložení věcí... :o)))
            Ale prostudovat si příslušná školní nařízení může :o)))

            [ Zpět ]
            Datum: 22.10.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Optimální cyklistický stojan

                 

            Ako figel na vratnikov je to mozno dobre, ale pochybujem ze je to tak. Za odlozene veci veci zodpoveda, len ak je s prevadzkou niektorej cinnosti spravidla spojene odkladanie veci. Typickym prikladom je satna na plavarni.

            [ Zpět ]
            Datum: 04.07.2008
            Autor: alo
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Plne funkcni stojan kde se necha uzamknout cely bicycle a ne jen jeho casti najdete v USA , v Australii a v Canade . Treba Vancouver , Victoria , Seattle , Tacoma , Bellingham , Perth , Brisbane and so on .....by the way jsou v dostatecnym mnozstvi strategicky rozmisteny a naklepejte si to na Google . A poslete ty obrazky predstavitelum mest , nakonec Vy cyclisti platite mestskym radnicim dane taky !

    [ Zpět ]
    Datum: 18.10.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Trek 520)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Vlad..?

      [ Zpět ]
      Datum: 20.10.2007
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        Dobří holubi se vracejí. :-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 20.10.2007
        Autor: abernathy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální cyklistický stojan

               

          Dej pokoj :o)

          [ Zpět ]
          Datum: 20.10.2007
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Optimální cyklistický stojan

                 

            Kdyz uz jsme u tech stojanu , musi to hodne nasrat kdyz si nemate k cemu zamknout bicycle , ze jo !

            [ Zpět ]
            Datum: 03.07.2008
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Trek 520)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Optimální cyklistický stojan

                   

              Ani ne, protože bych tam nenechal stát ani zamčené kolo, takže je to vlastně úplně jedno.

              [ Zpět ]
              Datum: 03.07.2008
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Dane nedane, zamknout kolo a odejit od nej bych si dovolil jenom v pripade stare plecky, kde by me nemrzelo, kdyby se mu neco stalo - co nejde ukradnout, lidi radi "aspon" znici- viz proslapany vyplety apod. na city-bajcich i v zemich hoodne vzdalenych CR.

      Optimalni cyklisticky stojan je kolo opreny o cokoliv do vzdalenosti 1 metru ode me, venku ho samotny nenecham.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.10.2007
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        No a to je to co mě štve. Chci jezdit na kole, ale když pak chci zajít do obchodu, nebo třeba na WC, tak kam sním? Copak to je normální že se tak moc krade?
        Jo krade, takže ta alternativní doprava na kole je jen pláštík politiky, nic se pro to neudělá a čeká se, že na to lidi rezignují a koupí si auto, to se dá oproti kola běžně pojistit proti krádeži.
        Chtěl bych se někdy vyskytnout ve světě, kde jsou cyklisti rovnocenní, a kde se kola nekradou, no ale to je jen sen. Člověk ale musí mít i sny, nejen cíle.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.10.2007
        Autor: tycho
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Optimální cyklistický stojan

               

          No u nás je to bohužel normální (i když vlastně nenormální).

          Ale budu ti oponovat - když píšeš že by ses chtěl ocitnout ve světě, kde jsou cyklisti rovnocenní a kde se kola nekradou - není to sen - v některých zemích je to realita - a není to od nás ani tak daleko.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.10.2007
          Autor: Cyklistka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Optimální cyklistický stojan

                 

            Hm, ale zatím bohužel u nás to je zatím sen. Třeba se někdy dožiji toho, že se to i zde změní, ale na druhé straně nechci se stát nesmrtelný, kdyby se to nepovedlo. Takže to znamená nejezdit sám, a hlídat, což zatím nepreferuji, tedy to nejezdit sám, to hlídání preferuji, protože bych jinak musel chodit pěšky.

            [ Zpět ]
            Datum: 26.10.2007
            Autor: tycho
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Optimální cyklistický stojan

                   

              Neboj, sen to není už ani v některých městech tady u nás...
              Už jsme tu psali o Břeclavi a Přerovu a najdou se určitě i další.

              [ Zpět ]
              Datum: 28.10.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Optimální cyklistický stojan

                     

                Tak v Břeclavi už jsem byl, ale kolo bez dozoru bych tam nenechal určitě. No prostě ta místní cikánská kolonie zrovna moc optimisticky nevypadá.

                [ Zpět ]
                Datum: 29.10.2007
                Autor: tycho
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Optimální cyklistický stojan

                 

            Kde je ten raj, prosim? :o)

            [ Zpět ]
            Datum: 26.10.2007
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    dobrý nápad na "stojan"
    http://www.youtube.com/watch?v=OcSD5MsQuVo

    [ Zpět ]
    Datum: 17.01.2008
    Autor: ozy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Tak to je paráda. Akorát si nedovedu představit, kdo by to u nás zafinancoval. 8-(

      [ Zpět ]
      Datum: 17.01.2008
      Autor: Burajda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      to vypadá fakt suprově!

      [ Zpět ]
      Datum: 17.01.2008
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      Zajímavé, ale mám obavu, že kdybych do něj pověsil lehokolo, budou mít díru ve stříšce. :o)

      [ Zpět ]
      Datum: 17.01.2008
      Autor: Suchoj
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Optimální cyklistický stojan

             

        stačí dát ho obráceně :o) Chytnout za zadní kolo.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.01.2008
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      toto je skutečně velmi povedené, pokud by se vychytaly detaily tak, aby se bez problémů daly použít i kola s blatníkama (tam možná problém nebude) a swb lehokola (tam možná taky ne..), tak to nemá chybu

      [ Zpět ]
      Datum: 03.07.2008
      Autor: PavelŠ
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Optimální cyklistický stojan

           

      hotové sci-fi, už vidím koumáky, jak háží smyčku na hák a sápou se pod kopuli, jiní pak, vybaveni lehkým hliníkovým žebříkem, sklízejí kola jako zralé plody na rodící hrušni

      [ Zpět ]
      Datum: 04.07.2008
      Autor: vladaza
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Optimální cyklistický stojan

         

    Neviem ako u vas, ale u nas nie su cyklostojany ani pred Veloshopmi. No comment.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.07.2008
    Autor: alo
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

547 cyklistů (11 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024