Nazdar lidi,
ještě jsem pořádně nezajel novýho Maxe, mimochodem bááájo, ale zrovna vám to nemusím povídat :), a natrefil jsem na Pythona - snad jediný leháro s negativním trailem, tedy osou řízení protínající silnici až za předním kolem. A abych byl konkrétnější, na jeho mini klon Monty (http://www.olafjohansson.com/monty/montypage.html) No nekecám, že jsem se do tohodle drobečka dost zakoukal a začal jsem shánět rámy :)) Seděl jste někdo na něčem podobným? Má cenu se do toho pouštět a "okrádat" se o pohodový hodiny strávený v křesle? Dík za podněty :) Arn!e
http://www.olafjohansson.com/monty/montypage.html
omlouvám se za zmršenej odkaz :)
Narozdíl od jiných lehokol má limitovanou rychlost. Na Pythonu nějaký majitel jel i 50km/h (napsal někde) "without feeling too unsafe", čili už se necítil až tak bezpečně. V zemích jako je Dánsko nebo holandsko je to jistě jedno, někde okolo Nových Mlýnů nebo v podobně rovinatých oblastech asi taky, ale jinak bude dost protivné jet z kopce a bát se a brzdit. Já rád jezdím padesátkou, když to jde :-).
Skládací Monty je velice pěkně provedený. Obecně se verzím s 20" koly říká myslím Baby Python, monty si to nazval jen tenhle stavitel (jen proti zmatení pojmů). Je to asi nejkompaktnější a nejtransportovatelnější lehokolo co jsem kdy viděl.
Nedávno jsem měl možnost učit se jezdit na Flevo Raceru - rám zalamovaný uprostřed, velká kola, obtížné na zvládnutí. Pythony jsou prý jednodušší. S Flevem bych si ani po dvou hodinách tréninku ještě netroufl na silnici, ale o Pythonu všichni říkají, že se učí mnohem rychleji než flevobiky. Ale neměl jsem možnost to zkusit. Každopádně pokud se pustíš do nějakého Pythona, i kdyby jen rychlobastlu, docela rád bych to jednou zkusil.
S tou rychlostí jsem to také četl. Já bych si tohle kolo dokázal představit jako takovou klasickou sklaáačku, na to abych si dojel do vedlejsi vsi na nakup a podobně. Žádný divokosti. Taky tak nějak v hlavě přemýšlím nad nějakým mechanismem, který by mi umožnil zlomit to bez rozebrani, ale netuším, jak se to bude chovat :) hlavové složení by muselo být mimo střed. Ale právě proto, že se mi to líbí, tak bych to rád zbastlil v létě. Dokonce přemýšlím i nad tím, udělat zadní stavbu ze dřeva, (přední bude dost namahaná, tam bych si to netroufl).
Nad skládacím Pythonem jsem snil asi před rokem a trošku něco čmáral na papír. Vyšlo mě, že se zalomením jen v řídícím kloubu to nejde nikdy složit pořádně, chtělo by to ještě jeden hned kousek za ním. Když by se osa toho druhého sklonila správně (už jsem zapomněl jak to bylo), tak při zalomení obou kloubů o 90° by se ocitlo zadní kolo vedle předního a byla by jakoby skloněná k sobě. Nebyl by to tak malý balíček jako třeba Dahon, ale určitě by to už šlo celkem dobře přepravovat.
Ahoj Jirko,
třetím dnem se prodírám konferencí zaměřenou na Pythony a sem tam se dozvídám zajímavé informace. Práve jsem dočetl jeden mail od Jurgena, který je duchovním otcem Pythonů, ve kterém píše, že s kolem jel 70km/h z kopce, aniž by se cítil nějak nebezpečně, po rovině zvládá 40km/h, zrovna tak prudké brždění není nijak limitující.
Podle všeho bude velmi záležet na správném úhlu středního kloubu, který je třeba nalézt u každého kola individuálně. Musím ty maily prolézt všechny, koneckonců, ono to stejně chvilku potrá, než seženu ty správný rámy na rozřezání :)
mimochodem, archiv té konference je na http://www.freelists.org/archives/python/
Wow, ani nevíš jaks mě potěšil. Ta kapesní verze na malých kolech rozebíratená na dva kusy mě strašně přitahuje už nějakou dobu a neschopnost jet s tím nějakou solidní rychlostí je taková hlavní brzda. Takže to cos našel mě vážně zaujalo. Budu muset přidat další mašinu na seznam toho co chci postavit, a bude celkem vysoko: monty s nastavitelným úhlem kloubu.
No tak to mám taky radost :) Podle toho, co jsem se zatím dočetl (jsem v červenci roku 2004), tak to s těmi nedostižnými rychlostmi nejde paušalizovat - bude to zřejmě kus od kusu a vše se bude odvíjet právě od štěstí, zda se chytne ideální trail - nastavitelný kloub v malých stupních by to snad mohl teoreticky řešit. Jurgen v mailech z poloviny roku 2004 píše, že s jeho P3 jezdí v rychlostech do 55km/h, přičemž se to údajně pořád lepší (s předchozí verzí Pythonu jezdil prý 65 km/h). Já bych to chtěl zkonstruovat jako takovou skoro skládačku do města - a nemyslím, že si to náměstím posvištím padesátkou :)
To Arn!e:
Zdarec - trošku odbočím od tématu.
Jásáš nad novým Maxem. Já se zase snažím zjistit, jak je provedený na Maxovi ten čep, který spojuje rám se zadní stavbou. Mohl bys mi poslat pár fotek detailů toho čepu? Ale jedině pokud máš právě toho Maxe, který je prezentován na www.azub.cz (s tou "šíleně" tvarovanou zadní stavbou, čep vypadá trošku jako středová mufna). Uvažuju totiž o stavbě celoodpruženého leháče a vymýšlím, jak nejlíp udělat právě ten čep, tak hledám inspiraci (viz. http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=4551)
Dík za foto na email [email protected]
Lubos Pokora ho ma a jezdil jsem na nem.
Je to narez stravili jsme s tim cca hodinu, za kterou jsem se naucil rozjet, otocit se na parkovisti, ale vzit do ruky riditka a zaradit nebo zabrzdit uz ne.
Zacalo mi to jit az kdyz jsem zacal vyvazovat rukama a nedrzel se vubec niceho.
Je to neskutecna sranda, jezdit se na tom patrne da, ale za jak dlouho bych si troufl na silnici netusim.
:) další důvod do toho jít :) jak velký má ten Lubošův python kola? Daj se někde vyhrabat fotky? Díky
no mam jich (fotek) celkem dost a casem budou na webu i s videem ale uz je susim skoro mesic, snad po spezi
ma dve 20ti palcova kola
Je to offtopic ale jedna kompaktní lehoskládačka:
http://users.belgacom.net/bn886679/brompton...
Ahoj, jednoho jsem postavil , ale na 28" kolech. Teď se učím jezdit. Po asi 10-ti naležených hodinách jej dostávám pod kontrolu. Ze začátku to bylo naprosté zoufalství, ale pomohla stabilizační kolečka jako u mrňousů, když se učí jezdit na normálním kole . Dnes jsem v podstatě schopen jet kam chci tzn. udržet se na cca. 2m široké cestě. Před čtrnácti dny jsem kolečka odmontoval a dva dni na to jsem si vyrobil " silniční lišej " na celém předloktí při trétování osmiček na parkovišti. Takže teď pauza, nejdřív se to musí zahojit. Myslím, že tenhle ulítlý typ lehokola nemá chybu i když zdřejmě ještě chvíli potrvá než si s ním troufnu na silnici. Zajímalo by mne zda-li někdo z Vás pokročil v plánech na stavbu nebo někdo Pythona má a jezdí na něm. Jiří
Takže ho dovezeš ukázat do Hodonína?
Myslím, že nedovezu. Hodonín mi přijde dost z ruky, prakticky přes celou republiku. Uvažuji, že bych se objevil na avízovaném 1.SVČ slehu u Hořic, ale tady mne zas tlačí čas. Nemám ještě dodělaný přesmykač a polstrování sedačky. Ale hlavně nemám to ještě zcela v ruce resp. nohou :-) a zbývá již je měsíc :-(
Ahoj, tak se zdá, že žádný podobný blázen, který by šel do Pythona tu není. Přesto se možná někdo ozve a pomůže odpovědět na otázky, ktere se objevují jak postupně začínám jezdit. Byl Python tou správnou volbou? Jedná se o nízké kolo, oči mám asi 90 cm nad zemí a to není mnoho. Jezdí někdo na nízkém kole v normálním provozu a s jakými pocity. Já mám zatím najeto tak ke 30 km převážně na cestě podle říčky Pšovky, kde jezdí jen další cyklisti nebo rodiče s kočárky. Na silnici se zatím bojím. Třeba někoho vyprovokuje k odpovědi několik technických údajů a pár fotek
kolo - klon lowracer Python kola 28" převodník 42-34-24 kliky 152mm kazeta 7x 11-30 V-brzdy dřevěné "žebříkové sedlo (zatím používám bez potahu a půl hodina ležení pouze v triku nepředstvuje problém s ohledem na pohodlí) http://fotoalba.centrum.cz/~$10972174~f0cdf96a3a390e03594436cb8a8d597e/photos.php?aid=1451295&row=w%3Dal%26uid%3D10972174%26sort%3D0%26onpage%3D0%26page%3D1
Já jezdil na lowraceru který byl o chlup vyšší. Mimoměstský provoz mi nijak nevadil. Ve městě mi někdy lezlo na nervy, že člověk nevidí přes čumáky zaparkovaných a okolojedoucích aut a hlavně že za nimi není vidět. Ale mimo město v pohodě.