Dobrý den,
Chtel bych se zeptat ohledne kola s karbonovym ramem. Vetsina mych znamych, kteri jezdi, rika, ze by do karbonu urcite nesla, ze staci kamen a praska, pad a praska, spadly retez a roztrepi se, ......
Dotaz tedy zni: JAk moc se bat jezdit s takovym ramem - hrozi opravdu vetsi kamen od kola prasknutim ??? Jak by se to potom dalo resit ??
Vim ze napr. Team RAVO na nich jezdi, jenze oni si mohou dovolit zrejme ramy menit co zavod, ze ? ....
Diky
R
Zkus si dat do vyhledavani nahore na strance slovo "karbon", uz se to tady hodne probiralo.
Jinak sam jezdim na karbonovym XC fullu, delam s nim vsechno mozny, jenom nic, co by slo nazvat setrenim biku, a drzi. I po tech padech, co uz mam(e) za sebou.
Silnicni kolo mam pul na pul Al/karbon.
Karbon je mnohem houzevnatejsi nez hlinik, vydrzi vetsinou takovy razy, kdy vetsina Al ramu muze prasknout (zarazeni predniho kola o prekazku apod., ted nemluvim o primem narazu do samotneho ramu). Jeho unavova krivka je mnohem delsi nez v pripade hliniku, zatimco vyrobci Al ramu davaji i v pripade tzv."dozivotni zaruky" ramu jeho zivostnost na cca 5 let, karbonovy ram, pokud neni poskozeny, se da v podstate dedit, neztraci ani svoje puvodni vlastnosti.
V pripade primeho padu na nejakou hranu (kamen apod.) muze ram prasknout stejne jako hlinik, jenom to u karbonu vyjde draz, protoze tahle neopravitelna zalezitost se deje u ramu s vyssi porizovaci cenou. I odletajici sterk nebo kameni neni problem, rizikem muzou byt ramy s nekulatym prurezem spodni ramove trubky, tohle riziko se dal snizuje kvalitnim a odolnym lakem nebo specialnimi pruhlednymi polepy.
V kazdem pripade kazde jine nez povrchove poskozeni karbonoveho ramu je neopravitelne.
Ad RAVO team- pochybuju, ze by menili ramy tak casto, spis jezdi na ramech z tohoto materialu, aby je tak casto menit nemuseli :o)