Mám na víkend předběžně zamluvenou meridu http://www.merida-bike.cz/prodej/am-800-d a chci se zeptat co Vy na toto kolo říkáte? Zakládal jsem téma na Canyona, je to můj šampion, ale... Grand Canyon 6 je sice za 30+poštovné a podle Vás je za ty peníze výhodnej, já ale německy žblebtnout neumím, a nechce se mi někoho otravovat aby mi pomohl s celou akcí koupě po netu :-( navíc těch třicet nemám v hrsti( hledám tedy náhradu a oko mi dnes padlo na tu meridu. Po vyzkoušení budu jistě moudřejší. Je to se mnou těžký, nedokážu se rozhodnout. Jsem ochoten na úvěr si vzít kolo tak do max.40 (45) tisíc. Jedna splátka při převzetí a pak splátky po cca.2000,- tak to unesu pohodlně :-) a bez navýšení. No a ani nebudu snad říkat, že se mi ještě mooc líbí http://www.trek-bikes.cz/index.php?show_page... ale zase ta strašná modrá(( že snad o model výš ale už jsem na padesáti :-( achjo( no mám já tohle zapotřebí? (moc se těším na slova mloka :-))
O velikonocích jsem měl půjčený testovací Spešlík
http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&...
Je to luxusní svezení, odpružení chodí skvěle, perfektně ovladatelný. Super kolo za pěknej ranec.
Minulý víkend jsem měl půjčený opět Spešlík
http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&...
To je jiný kafe. Raketa pro závodníky. Odpružení velmi tuhé, pohltí jen to nejnutnější. Perfektně ovladatelný. Akcelerace jak stíhačka.
Meridu AM 800 plánuju na některý nadcházející víkend.
Ad Canyon.
Na anglicky psane emaily odpovidaji anglicky. Normalizovane veci (fucktura) pisou nemecky, ale babelfish.astalavista.com si s tim lehce poradi. Stranky maji taky v anglictine. Neni treba se bat nemciny.
Ohledne vyse castky. Ja si pujcila u cetelemu 32kkc, 8 splatek, navyseni 2008kc. No problem :)
Jinak Meridu mel pujcenou Airline, ale zrejme moc velkou. Nebyla to pry zadna slava.
Asi nejhorší full, na kterém jsem kdy jel. Opět Merida testuje na lidech a návrch nových fůllů se jim opravdu nepoved.
Moc se mi chodem nelíbili ani Transmissiony, ale ty nějak aspoň fungovaly. A tlumič to má taky nic moc.
Podle mě zcela vyhozené peníze.
Pokud fulla kolem 40tis., tak jednoznačně bych volil Canyona XC4. A i když ty peníze nemáš, tak si můžeš vzít spotřebák, sice něco zaplatíš na úrokách, ale za Canyona oproti Meridě není co řešit (i kdyby si musel shánět měsíc někoho, kdo umí německy/anglicky).
A pokud bys chtěl vyšší zdvih, tak kup Canyona ES5ku.
Jinak ten Trek je funčně mnohem lepší než Merida, i když pořád horstlink na Canyonu chodí lépe. Ale hlavně ten Trek je zase za ty prachy mizerně osazený.
Kolem 40tis. bych případně ještě uvažoval o Trancu.
A např. o loňském modelu zde
http://www.shop-sport.cz/index.php?modul...
Ten je za ty prachy taky výborný.
Nebo případně letošní 2-ku, např. zde
http://www.e-bikes.cz/katalog/giant/673-trance...
Trance je také skvělé kolo (hlavně stejně jako Canyon výborně fungující zadní stavba), ale oproti Canyonu za stejný prachy horší výbava.
Tak vyzkoušeno. Dva dny poprvé v životě na fullu se mi vážně líbily. Sice jak odborníci říkají, na jednom z nejhorších fullů, ale mě se to moc líbilo. Neříkám sice, že přesně tohle chci, ale je rozhodnuto, zda dobré HT či celoodpružené a jiné, než celoodpružené už nechci :-) Wewe mě v neděli protáhla trošku krčákem a tam se celoodpruženému vážně nechá přijít na chuť. Tož ale než jej koupím, bez vyzkoušení do něj nejdu. Stejně zahlížím na toho treka Fuel EX6 a budu se tedy snažit se na něm trochu povozit. No a pak uvidím, zda těch pade bude konečná částka, nebo... :-)
Podle mě to nemá zrovna funkční zadní stavbu, nějak se to nerozchodilo (najel jsem na ní přes 500 km). Sic na mě byla velká, ale svez se i vette - ten je větší než já - a poslal mě s ní rovnou někam :-))). Stejně nic moc extra dopad její test ve Velu. Je to jednoznačně kolo kategorie AM a nikoliv to, co prezentovali ve Velu. Na druhou stranu to provedení v XT + fox nebo ve sramu + RS za cenu cca 62 tis. - za ty peníze takhle osazený kolo se u všech značek nevidí. Absolutně u tý meridy rovněž nechápu přepákování mezi zdvihy 115 - 130 mm - je to vpodstatě stejný. Navíc ten menší zdvih nefungoval vpodstatě vůbec, ten větší pobral větší nerovnosti, i skoky, ale žehlička to nebyla. Podruhý v životě jsem z toho slejzal s rozlámaným tělem - moje tvrdá merida na sentůru je proti tomu vodní postel :-).
Treka "6" půjčujou v Praze ve Sport centru Víšek v Křesomyslově, tel. 241 404 444, "7" v Benešově v Bike 007, tel. 317 722 152.
Ještě k tomu giantu, co tady mluví mlok. Seděl jsem na tom, je to co do pohodlí naprosto komfortní, používaj nějakou technologii maestro a ta funguje. V jednu chvíli jsem uvažoval i o jejich nejlepším typu, nakonec jsem od toho couvnul - tlumič je prostrčený dolní rámovou trubkou, špatně přístupný a blbě se udržuje v čistotě - sice tam před něj dávají kus plastu, který se dá odšroubovat, ale šroubuj při každým mytí kryt tlumiče, to mě nebere.
A ještě poznámka k tomu meriďáckýmu missionu, co se zmiňuje Mlok: sice jsem na něm nejel, ale test ve Velu - pokud jde o zadní stavbu - vyzněl opět negativně, tlumič manitou prostě "nepracoval", museli ho podfouknout, čímž se obrali o podstatnou část zdvihu.
A to je fakt co do poznámek všechno :-).
Me ta zadni stavba prisla vcelku ok. Neco podobneho jako u Kony, ale masivnejsi. Nejela jsem s tim v terenu, ale jen na parkovisti. Je to bagr, tezko ovladatelny, hrozne tezky, ale bude pohodlny.
Mel vetsi velikost s podivne dlouhym predstavcem, ale diky zdvihu jsem tam sedela skoro jako pri turistickem posezu. Kazdopadne 21" ram byl na me dlouhy, neslapala jsem pod sebe.
Nastavili jsme spravne sag (cca 130psi, prijel na cca 80psi) a lehce podhustili kola (nafouknute na silnici). Uz jen samotne ufouknuti kol pomohlo k vetsimu pohodli.
Tak meridu jsem vrátil a zamluvil KTM http://ktm-bikes.prodejce.cz/index.php?id=rc40 protože prý je krom vidle líp osazený než vybraný Trek http://www.trek-bikes.cz/index.php?show_page... který byl také jedním z mých vybraných. A ve prospěch KTM hovoří asi o 14tis menší cena k platbě :-)
Tak už tady delší dobu sleduji tvůj výběr a zdá se mi, že nemáš přesně ujasněné, na co ten bajk chceš. Ta Merida je klasický enduro (all mountain) se zdvihy 130/130, plášti 2,25" a hlavou 69,5° a teď najednou KTM 100/100, 2,1 NN a hlavou 71°. To jsou trochu divoké skoky. Dnes jsem se byl podívat na tu Meridu a aniž jsem se na ní projel tak mě vůbec nenadchla a rozhodně bych ji nechtěl. Je to jen o pocitu, otestovanou ji nemám, ale jezdil jsem už jiné Meridy (i FS) a byl jsem dost zklamaný.
Měl jsem FS 100/100 a teď jezdím 120/120. Zpátky na 100/100 bych už nešel (chci víc pohodlí, závody nejezdím). Můj další FS bude zase Spešl, ale pokud bych volil jinou značku, možná bych se podíval do Back Country DS u Kony. Ale je pravda, že to KTM je na tom cenově líp... Jinak ten Mlokem navrhovaný Trance 2 je taky k zamyšlení - ale v jiné kategorii než ta Kona.
Jj, naprosto s Tebou souhlasím, nevím co chci. Ale už když jsem si Meridu půjčoval, jsem tušil, že takto laděné kolo je pro mě zbytečné. Stařík jako já, který jezdí turisticky, asfalt i polní cesty, výjimečně lehčí terén, ale šlo mi o to, zkusit, zda vůbec fulla ano či ne a jsem jednoznačně pro něj. Ovšem jako laik v tom lítám a na některé dobré rady nedbám :-(
Beru zpět Trance - ten je spíš pro svižnější švihovou jízdu. Ani ta Kona v kategorii Back Country DS 2007 nebude pro tebe to pravé ořechové. Možná Kona 2006, tam jsou zdvihy v BCDS 120 mm... Wewerka má jednu nevyužitou doma (ale XC)...
Tu ojetinu od wewe?? :-)))) to raději ne. A Konu neprodávaj u mýho prodejce :-( A já jsem taková konzerva, že nehledám nový obchody a chodím tam, kde to už znám..
Někdy stojí za to obchod (i značku) vyměnit. Ne každý rok se všechny modely toho kterého výrobce povedou. Už jsi se byl podívat ve Spešlu? Máš to kousek za barákem. Půjčí ti tam kola na vyzkoušení. Není to nejlevnější, ale svezení stojí za to. Jednoho mám doma. Možná se svezeš a zjistíš, že ještě nějakou korunu přidáš. Ale jak říkám - není to nejlevnější bajk...
Testbike od speslu se pucuje na zaklade dvou dokladu a slozeni 80% z ceny kola jako vratnou zalohu...
S tim sem ale narazil. Napr v praze v 69 maj Stumpj. fsr jen ve verzi expert, kde 80% z ceny je 70.000. To je vic nez napr plna cena verze Comp...
Jj, tak mám po KTM. Prej nejsou a už nebudou :-( Takže jsem zase na začátku :-( nabízej mi http://www.scottsports.cz/index.php?option=com... ve slevě za 45. Ach jo. A u toho spešla si prostě nevyberu. Vždyť to jsou desítky, možná stovky spešlů :-(( budu všechny otravovat co mi doporučíte, a když doporučíte, tak se mi nebude líbit a je to furt dokola, už tu asi prudim.
Neber si to tak. Kolo se musí vybrat pořádně. Bude ti sloužit další čtyři, možná pět let. Něco se najde... :o))
Díky za podporu :-) Tak si to myslím taky, 40 až 50 tisíc zase nejsou tak malý peníze :-(
U speslu to mas jednoduche, ten tolik modelovych rad nema...
vzhledem k tomu ze chces pohodlnyho fulla, sel bych do Stumpj. FSR, ale ten zacina cenove trochu jinde (cca 66.000)
Njn, původně jsem chtěl do 40, teď už do 50 ale 66 už tedy ne :-) No stále mám před sebou ty Treky http://www.trek-bikes.cz/index.php?&show... a nabídnutého Scotta http://www.scottsports.cz/index.php?page=shop... ale 2006 za 45 (12 000,-sleva) Takže fakt nevím :-(
Vem toho Scotta, předpokládám, že to je REFLEX FX-15. Ten odkaz mi nefunguje.
Systém zadní stavby u Scottu funguje výborně, řekl bych funkčně jedna z nejlepších zadních staveb. Mě na to vadí akorát dvě věci:
- tlumič je hodně na ráně bordelu, ale nevadí to tolik díky opačné funkci tlumiče (většinu času je ve stlačené poloze a bordel na něj nemůže a při propružení se rozthaje).
- nestandardní tlumič, který kvůli tomu není možné nahradit nikdy ničím jiným a jsi vázaný na ten originál; ale protože chodí dobře, tak to také až tak nevadí
No sláva chlape :-) dnes konečně rada, která mi jde pod vousy :-) Ještě ale na okraj mi prosím řekni, proč Scott před Trekem? Jo a ten odkaz mi nejde taky:-( ale je to ten FX-15 model 06, proto asi ta sleva. Jediný co mi na něm vizuelně vadí je ta hnusně zalomená sedlová trubka..
Trek je dobře provedný přepákovaný jednočep. Nechodí špatně, ale mě osobně přijde, že horstlink/FSR chodí lépe (hlavně při šlapání a pod brzdou). A horstlink s tím specifickým provedením s opačným tlumičem u Scottu se mi zdál o malý chloupek lepší než ostatní horstlinky jako Canyon/Cube/Ghost. Ten rozdíl teda byl velice nepatrný a už se nedá při kratším vyzkoušení moc objektivně posoudit.
A kromě krátkého vyzkoušení Scotta jsem na něj všude i od majitelů slyšel samou chválu (včetně lidí, co mají zkušenosti s mnoha fully).
A ještě se mi na Treku nelíbí tlumič. Je tam MC 3.1 a dle obrázku odhaduju, že je to 165mm verze. 3.1 je ošizený 3.3, který mám na kole.
Jednak je ten tlumič na konci zdvihu v té krátké verzi (38mm chodu pro 165mm verzi) hodně progresivní a pak pokud je tam opravdu verze 3.1 (což na obrázku vypadá jako verze 3.3, protože má přepínací páčku, kterou 3.1 nemá), tak tam nejde dát do pozice open (takže bude i na nejmenším nastavení floodgate trochu omezovat pohupování a tím i citlivost).
A na motion controlu je právě nejlepší stejně jako u propedalu, že se dá u těch lepších verzí vypnout a zapnout jen třeba na silnici nebo v kopci když není moc rozbitý terén (a navíc při možnosti vypnout pak floodgate můžeš nastavit na větší omezení houpání). Mně by se vůbec nelíbila verze tlumiče, kde chybí právě to přepínání, takže u RS verze 3.1 (ať už u MC nebo Pearlu) a u Foxe verze R (tam je zas třeba vzít až RP2 nebo RP23 nebo případně nějaký model, který nemá propedal vůbec).
Myslím, že kdybych byl na světě do sta let, tak Tvoje vědomosti nezískám :-) Je pravda, že zase kolem tak moc nežiju, ale fakt Tě obdivuju. Díky za rady a zítra jedu zkoušet toho Scotta :-)
Není zač.
To se dá docela rychle, o fully se zajímám intenzivně v podstatě jen rok, ale zato se snažím v poslední době vyzkoušet každého fulla, kterého u kohokoliv na vyjížďce uvidim a docela se daří (fullu v mém okolí v poslední době hodně moc přibylo).
A pak jsou tu k dispozici nástroje jako Linkage na simulaci zadních staveb a měření průběhu zadních staveb z německých časopisů.
Bohužel u zadních staveb je to komplikovanější v tom, že jsou tam dva faktory a to samotná zadní stavba + tlumič a grafy tlumičů k dispozici moc nejsou, takže ne vždy je úplně jasné, kolik např. za progresivitu a citlivost zadní stavby může tlumič a kolik zadní stavba (i když ta progresivita samotné stavby se dá jednoznačně určitě z linkage).
A kolo je můj hlavní koníček, který mi zabírá téměř všechen volný čas (a to jak ježděním, tak i právě získáváním informací - teď už naštěstí po loňském pádu a ještě dřívějších zdravotních problémech převládá to ježdění).
Ten Scott má řazení nevím jestli si to pamatuju správně ale dualcontrol :-( a na to by jsem si asi nezvyknul :-( přijde mi šílené
myslim ze po dohode by ti to klidne vymenili za normalni brzdovy paky a rapid fire razeni...
Teď mi volali, že sehnali ještě jedno KTM, je sice v Rakousku, ale do pár dní je tu :-)))))))) prej jsem vypadal staršně smutně když mi řekli, že už nejsou a nebudou, tak to ještě jednou prověřovali a jedno to největší, to co se mi líbí bude :-))) http://ktm-bikes.prodejce.cz/index.php?id=rc40 ))))
nad tim sem se loni taky pozastavil... ale je to jednocep, moc me nenadchnul, to uz bych si mozna radeji postavil kolo na fullu od duratecu (taky jednocep)... zdvih... asi 100mm ne? to bych mozna radeji sel do Specialized FSR XC, taky zdvih 100 napr FSR XC Comp stoji 47.000 http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&...
To je ale škoda, protože ten Scott by chodil určitě lépe. Jak psal pb, tak je to jednočep se všemi výhodami a nevýhodami jednočepů.
Vím, chodil třeba lépe, ale myslíš, že já laik to poznám? Nikde není napsáno, že za dva roky nebudu koukat na základě nasbíraných zkušeností po jiném, lepším.. Ale mě se to KTM staršně líbí vzhledem. A ať je to jak je to , záruka je dva roky na obě stejná. Jo a já jezdím teprv třetí sezónu, takže jsem stále naprostý začátečník. V vzhledem že jdu z HT za 14 do fula za mnohem víc, tak si myslím, že mě dokáže uspokojit. Alespoň prozatím. Mám dva kluky 18 a 13, takže se nebojím, že kdyby mě KTM omrzelo, že se vyhodí :-)
To KTM je pěkný, moc pěkný. Zkoušel jsem se projet na té o trochu vyšší verzi - LX, XT (cena cca 58 tis) a vůbec to nebylo špatný, jen jsem požadoval zdvihy vyšší než 100 mm. Chvíli jsem seděl i na scottu (v Říčanech), souhlasím s Mlokem, že to je (možná nejvíc) pohodlná a komfortní zadní stavba.
Ai dík, na tu vyšší verzi jsem taky koukal :-) u mě ale vítězí ta černá, která mi připomíná můj sen, a to Canyona .-) A zdvihy 100mm mě rekreačnímu jezdci myslím budou stačit. Na tom Scottu jsem dnes seděl taky ale to řazení prostě ne, a ta klasická jak říkáte hokejka mi taky nesedí :-( a navíc byl sundanej zezhora a byl strašně opatlanej a zaprášenej. Proto asi ta sleva :-) Začal jsem opět zvažovat Treka a v tom zavolali, že pro mě to jedno KTM sehnali :-)) příjemná zpráva...
;-)
Já jsem kromě Canyona okukoval i tuto nádheru http://ktm-bikes.prodejce.cz/index.php?id=at2
Ale cena se mi zdá už dost vysoká na to, abych si to i sám sobě zdůvodnil ;-)
Ve spešlu za chalupou jsem dnes byl, ale vzhledem k tomu, že se stěhujou do jiný budovy na mě neměl nikdo čas...
Raeguju na dnes 17:49 Autor: wert :
wert, zdvihy 100 ti budou stačit, tedy budou m u s e t stačit, pokud si takový kolo koupíš.
Právě jsem se vrátil z hradu - tedy z ani ne hodinové projížďky po okoloních necestách a lukách a lese, a věř mi, bral bych i víc! To kolo - rozuměj full - tě úplně pobízí vyjet / sjet (skočit) věci, na který bys dřív ani nepomyslel (nešlo to)! Už sis nějaký kola vyzkoušel, to já tady v zapadákově nemohl, ale přesto - rozmýšlej dobře! :- )
... odklepl jsem to bez přečtení, pardón za tu spoustu vykřičníků, to bude tím nadšením :- )
Ještě jen "doladit" nohy (kolena), aby stíhaly co chce hlava. A nějaký blatníky, dnes tady celý den až do odpoledne pršelo a bláto jsem měl až za brýlema.
No myslím že další týden, kdy i ve snu vidím kola začal v pondělí :-) Je jasný, že i když mám vybráno tak pokukuju dál :-) to lepší KTM mi také nedá spát a to má těch 130 :-) ale 58,-( Ale ať je to jak je to, KTM mi už valí z Rakouska, tak po zkušební jízdě, když bude vše OK jej beru. Utěšuji se tím, že na moje ježdění bude stačit. A během léta se vypravím směr AŠ a strávím tam s kolem třeba víkend a zkusím Tě navštívit a porovnáme .-)) OK?
Domluveno pane.
Ale ať je to jak je to, Tvůj nový bike je fakt krásnej, až na tu barvu toho podzimního listí :-) ale je to věc názoru a bejt i tahle barva u mýho prodejce tak fakt nevím, třeba bych ji i bral :-) Ale AMS 100 black od Cube mi byl nabídnut na jiném diskusním servru a když koukám jen na vzhled a ne na osazení, kterýmu stejně nerozumím, tak to je fakt nádhera :-) co Ty na to? jestli jej někde vyhledáš?
Ten máš tady:
http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/AMS-PRO...
Ale pokud Cuba, tak bych šel do AMS 125ky (na AMS Pro mám sezonu odježděnou).
Na netu je ta barva fakt divná. No, počkej, až ho uvidíš vskutečnosti; byl jsem mile překvapen :- )