Řeším možná zbytečný problém,ale nevím si prostě rady:-( Někdy si vyjedu na kole na kratší trasu do terénu na lehko a nechce se mi brát batoh.Chci se vás zeptat,kam s klíči a mobilem.Musím je vozit s sebou,abych moh za sebou zamknout dům a mobil proto,abych si moh zavolat pomoc dybych havaroval :-) Brašna pod sedlo už je plná a mobil by se poničil o nářadí.
Při divočejší jízdě to může vypadnout ne?Taky už mě to napadlo,ale zkoušet to nechci :-)
Potom je to bezvýchodná situace.:-(( Přestat jezdit?
Dávám ti bod...................................ale co takhle poradit?
To je problém na několik dýmek. Kup si větší brašničku, ledvinku, nebo obal vercajk a mobil bublinama. Ale větší brašnička se může ulomit, ledvinka utrhnout nebo na ni při pádu lehneš a obalení vercajku taky nevidím stopro. Jak říkám, prožluklá situace.
A poradit si sám?
Do zadní kapsy dresu bych to neriskoval. Ani se zapínací. Nevím jak často měníte mobily, ale to, v čem se mobil bude na vyjižďce pěkně čvachtat (pot), se mu moc líbit asi nebude... Obzvlášť na zádech kde se člověk dost potí.
V chladnějším počasí ho vozím v kapse větrovky, jinak v kapse volných kraťasů.
Nuž a čo takto skúsiť ľadvinku.
Jde mi o to,když jedu na lehko,jen dres.Dovedeš si představit,kdybys potkal bikera v uplém dresu,kratasama tretrama a na pasu se mu houpala ledvinka? :-D
Napadly mě nějaký podsedlový brašny s více kapsami.Právě pro tyto účely.
Já je vozím v druhé láhvi. V prázdné, samozřejmě... ;-)
Ty voe to je nápad!!!Tak tomu říkám rada,díky člověče......proč mě tohle nenapadlo? :-)
http://www.jmctrading.cz/shop.php?sellitem=360...
Pro mě blbý nápad.....v druhé láhvi vozím raději pití.Bez toho se neobejdu. Ale popravdě řečeno ,kdybych se měl zabývat takovým blbostma tak na kolo nikdy nesednu :) Co když spadnu? Co když píchnu? Co když mě sejmě auto,praskne rám apod.... já vozím mobil i klíče v kapse dresu a nikdy jsem nic neztratil :)
Mno, třeba mě odsoudíte za blbej názor, ale do sedlovky jsem vrtnul dvě direčky a přidělal košík a hned mám místo na třetí flašku. A ta třetí je ta bez hrdla na pití, ale ta nízká se širokým víčkem na nářadí :-) no třeba taky inspirace..
Až Ti sedlovka jednou rupne a skončí v Tvojí ..., tak to bude asi docela bolet ;-))) Tohle bych teda nikdy nezkoušel...
no myslím, že jsem už v letech, takže jezdím naprosté pohodovky a potřebný adrenalin neřeším na kole,ale třeba jumpingem,padákem, páč na kole se bojim :-) takže věřím že dvě direčky mé sedlovce snad neublíží :-)
Proč hned vrtat díry?, já mám košík s objímkama.
A popisuju tu nízkou flašu a on je odkaz pár řádek nade mnou :-) ale ten třetí košík fakt využívám..
Jako Vasek - do kapsy na dresu. Je to v pohode, jeste nikdy jsem klice ani debil neztratil.
Záleží jestli člověk jezdí v klidu po cyklostezkách,nebo se pustí do divokého sjezdu,ale je pravda,že jsem to nezkoušel.Mám velice úzký mobil a mám pocit,že mi může vyzkočit z té kapsy v dresu.
Ja uz parkrat i visel ze srazu hlavou dolu a nevypadl :o) Nebo jak ti radi Mlok- kup si dres s kapsou na zip, zenati jedinci muzou pozadat o vsiti suchyho zipu do jedne z kapes :o) - nezenati u maminky :o)
Akorát je problém, že v pořádném terénu to stejně není ono. Sice nevypadne, ale má tendenci nepříjemně skákat.
Já už teď vozím camel i na kratší vyjížďky.
Nemas volnej dres? :o) Ja vozim camela uz jenom na hoodne dlouhy vylety. I kdyz mozna az se otepli jeste vic, kvuli mozny dehydrataci zacnu taky s hrbem...
Jak který, jeden mám schválně malinko volnější, ale je to stejně špatný ve všech (ostatní mám upnutý dost). Je to tím, že jezdím pořádný sjezdy :-)
Aby držel, tak to by musela být tak malá velikost , že bych se asi brzo pozvr...
I u camelu když má přijít pořádný sjezd (kterých zase na vyjížďce tolik není), tak utahuju pořádně oba popruhy a pak zase povolím.
Camel vozím z hodně důvodů. Jedna piju dost i když je zima, takže takový 2l potřebuju sebou vždy, v létě pak samozřejmě mnohem více (to mi nestačí ani 3l v camelu + 0,65 flaška + 1-2 piva po cestě, to ještě musím tankovat). V terénu je lepší pro ovladatelnost kola to mít na zádech než ve dvou velkých flaškách. Ale hlavně na rám můžu dát stejně kvůli tlumiči jen jednu (a větší než 0,65 vozit nemůžu, větší i z dobrýho držáku v pořádnym sjezdu vypadávaj).
No a pak hodně dlouhý výlety já mám skoro všechny (na kilometry až tak ne, ale časově jo).
I dnes to bylo 4,5 hodiny.
Navic je fakt, ze s camelem ma clovek i pocit, ze ma na zadech neco jako paterak :o)
Mam nosic na bidon od Speslu http://www.specialized.com/bc/SBCEqProduct.jsp... v pohode udrzi 0,75 l flasku a jeste mi nevypadla. Dva drzaky bych uvital taky, ale taky tam prekazi tlumic.
Tak to je další problém.Jsem ženáč,ale žena co se týče kola a ježdění nenávidí.Páč jsem dost krutě zakrojil do rozpočtu při koupi kola a jiných příslušenství a maminka bydlí daleko :-)
:-)))))) Když moje žena přečetla číslo na zapomenutý cenovce na rámu, taky upadla do nepřívětivýho stavu.:-)
Ohledně nákladů na cyklistiku :
1) zatloukám
2) mlžím
3) trpím ztrátou paměti
Taky jsem mlžil a úspešně,ale jednou jsem ji půjčil do obchodu svou peněženku,kde jsem měl schovaný účet od kola a doplnků.Vrátila se tak nasraná,že zapoměla nakoupit a s tím,at si místo chleba ukrojím z mého kola :-)
To ja jsem uslysel o manzelskym paru, kdyz zena objevila novou sadu kol na bikovi: "Ne, milacku, to jsou porad ty stary kola, jenom jsem tu jednu spajchnu natrel nacerveno.." :o))) (jedny hodne drahy kolecka maji jeden drat cervenej- pozn.prekl.)
Pravda je,že žena neznalá věci se dá lehce utáhnout na vařený nudli.Ale teď řeším problém,jak ji vysvětlím,jak se na moje staré tretry a přilbu dostal nápis "Specialized" :-)
Rekni ji, ze je to vyrobeny vlastne pro ceskyho Authora, ale proto, ze to nema ten napis Author, tak to stalo min :o)
No jo,ale já mám starý tretry a ona nesmí poznat,že jsem si koupil nový.Musí žít v domnění,že se jedná furt o ty samé.
Chlapy,jí nemá cenu vysvětlovat co je to Author,Merida Spešl...........uvidí nějaký nápis a hned je to u ní značkový kus.A šmirglovat samolepky a přetírat nápisy se mi nechce:-)
chlapy..?!
Bacha, aby si to tu neprecetla :o)
Nenene,dělám si kozy.Moji ženu bych nevyměnil.....................................jen někdy:-)
A jen za hodně dobré kolo :-)))
http://www.specializeld.cz/new/kolo.php?a=1&...
S tímhle bys mě ukecal.
http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&...
Vzdyt to nema tlumic..!?! :o)
Tak pro tebe tohle: http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&...
Pro Karla4: no moje krevni skupina je spis tohle http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&...
a (nebo) http://www.specialized.cz/new/kolo.php?a=1&...
kdyby to teda "musel" byt Speslik :o)
Já koupil celé kolo stejné barvy. Jediné, čeho si všimla, bylo nové (pro ni jiné) sedlo:-D Ani si nevšimla změny nápisu na rámu (Actstar nebo Ridley, vždyť je to přece to stejné). Že mne to "nové sedlo"s příslušenstvím stálo pár desítek tisíc jsem pochopitelně neříkal. Dnes je to už jedno, už je to bejvalá, takže si své nové kolo kupuji v jiné barvě :-))) Oni rám stejně v té "mojí" nedělají. Takže jsem to vlastně vyřešil výměnou manželky...
Je to asi tak 5 let. Propadl jsem se předním kolem v poměrně velké rychlosti do potůčku který nebyl vidět protože byl zarostlý trávou. Díky dost utaženým SPD jsem přes řídítka udělal i s kolem salto a dopadl na záda aniž bych pustil kolo které jsem stále držel před sebou (spíš nad sebou). 3 dny jsem čúral krev, pak se ledvina chytla a konečně přestala blbnout. Od té doby multiklíč v dresu nevozím.
Docela smůla s těmi nášlapy nebo fakt musely být hrozně utažené.
Já jsem loni v srpnu měl taky ošklivý pád ve velké rychlosti (už jsem to tu někde popisoval, bylo to cca v 50km/h). Letěl jsem taky přes řídítka, jak jsem dopad si nepamatuju, mám cca 1 minutu okno.
Probral jsem se asi 5m od kola, takže pedály pustily v pohodě. A záda docela ochránil camel.
Před 5 lety jsem s SPD teprve začínal. Taky se mi stalo že jsem jel do Billy a nemohl jsem se vycvaknout. Vjel jsem až dovnitř ke kasám, tam jsem se opřel o nějakej parapet a doloval jsem boty z pedálů. Všichni na mně koukali jak na nějakýho pacienta.
Někde jsem viděl vypolstrované pouzdro k upevnění na představec, ale už nevim kde :) Taky o tom uvažuju, dělá se teplejc a nemusim už tahat v batůžku náhradní jégrovky, tak bude skoro zbytečnej.
Jinak v tý kapse trika jsem vozil i foťák a nevypad :)))
Připevni si to vteřinovým lepidlem na přilbu - klíče i mobil!
Jsem praktická ženská....:)))
Co to je......praktická ženská? :-D
To je opak zcela nepraktického muže!
Aha,proto založili instituci,jako je manželství?A já proč ty ženský vlastně jsou?A ono,aby se o nás muže staraly :-)
Jen bych řekl že je ta péče dost finančně nákladná.
Pánové, co vy nosíte pod tou přilbou...?!
Vaječnou omeletu zabalenou do bramboráku a na přilbě mobil a klíče přilepené vteřinovým lepidlem :-)
Aha, ale ta ozubená kolečka po těch několikerých pádech na hlavu asi do sebe už moc nezapadají, že...? Kupte svým partnerkám taky barevné zářící kolo a ještě hezký dres, já si dnes jeden koupila. Už mám celé dva!
Jedna brašna pod sedlo např. TOPEAK a druhá do rámu, už se nepamatuju na toho výrobce.
Vejde se do toho: 2x náhradní duše, 1x pumpička, nářadí, mobil, peněženka, klíče, hadr,větrovka, můsli.
To by ti mohlo stačit ne ?
Presne tak. Pod sedlo dáš náhradnú dušu, náradie, lepenie, handričku. V brašne do rámu môžeš voziť mobil, peňaženku, kľúče, niečo pod zub, dlhé tričko,...
To ale záleží na čem a jaký terén jezdíš. Pokud na HT, crossu, silničce a ne moc těžký terény, tak to tak udělat můžeš.
Na fullu pak většinou vůbec, protože ti tam vadí tlumič a tu brašnu tam nedáš. A pak když jezdíš rychleji trošku náročnější sjezdy v terénu, tak i když tam brašnu na rám dát můžeš, tak tam dělá akorát bordel.
Malá kvalitní a dobře utažená podsedlová, ta se dá, ale to je akorát na tu duši a multiklíč.
Mobil vozím v naklikávacím pouzdře na řidítkách. Vercajk a klíče mám v kulaté brašničce na podélný zip na rámu (stejná rozteč děr jako na lahve, brašna je stejně velká jako lahev ale je do ní lepší přístup). Obojí jsem objevil náhodou v Německu, to první je nějaký noname, brašničku dělal Scott, obojí stálo asi po 5,- €. Předtím jsem požíval polstrovaný futrál na mobil na sedlovku, ale v blátě to nebylo ono.
TOTO JSEM KDYSI ŘEŠIL A VYŘEŠIL. S mobilem následovně : vzal jsem obyčejné pouzdro s klipem ( to s průhledným blistrem ), odvrtal jsem nýty a sundal klip, místo něj jsem zanýtoval pásek suchého zipu. Mobil v tomto pouzdru vozím na představci řidítek, takže ho mám kdykoliv po ruce. Protože má hlasité hands-free, můžu telefonovat i za jízdy, nebo z něl poslouchat rádio, nebo MP3. Vozím ho takhle už druhou sezonu a každý, kdo to vidí to obdivuje. Na závěr podotýkám - že je prakticky nemožné, aby se sucháč rozpojil a telefon jsem ztratil. Když ovšem začne lejt, šup s ním nějak do sucha.
K tomu staci mit mobil vodeodolny, a nemusis ho uklizet. :)
Dneska exituje docela dost 'outdoor' modelu, odolnych proti vsemu moznemu, ale s vybavou rovnou manazerskym telefonum.
V dnesni dobe se vyrabi pouze jeden oudoorovej telefon. Samsung M110.
Měl jsem stejný problém, vyřešila to kvalitní brašna pod sedlem (nepromokavá, s možností zvětšit svůj objem).
Pořádnej mobil má na displeji turistickou mapu a pomocí GPS ukazuje, kde jsi. Takovej patří na řidítka.
Místo klíčů čip nalepený na rámu nebo zespoda na sedlo a u dveří snímač, který za tebou zamkne a při příjezdu tě domů pustí:-)))
V brasne pod sedackou vozim mobil oddeleny pouzdrem s penezi a obcankou prave od tech klicu, pouzdro na PDA navigaci (kdyby nahodou prselo) a mam to vycpane igelitakem, ve kterem zaroven ty veci nosim vzdy ke kolu, aby to nechrastilo a jeste tam misto na neco drobneho zbyva.
Dalsi brasnu mam pod ramem a tam mam naradi, lepeni, (radeji i nahradni dusi), slahounek, ktery jsem si udelal k minipumpe (precejen se tak pumpuje lepe a vesla se tam puvodn i ta minipumpa, ale ted mam kvalitnejsi a vetsi a ta uz se nevejde), pak tam mam jeste baterie, kterymi napajim navigaci na riditkach, pokud jedu dele jak 4-5 hodin (a to o vikendech vzdy) a jeste se tam neco maleho porad vejde, jako treba maly fotak, tatranka, kterou ale nevozim a pod.
Pokud potrebuju jeste neco vetsiho, jako treba dalsi vodu (coz je ale malo kdy), tak to hodim bud do ledvinky (protoze vlete jezdim v bavlnenem tricku bez kapes a musim si konecne koupit nejaky dres), anebo pokud mam svuj "maly" fotak staricky Panasonic FZ s jeste tezsi predsadkou rybim okem kvuli krajinkam, tak tu uz musim do batohu na zada, ale ten vozim opravdu nerad, protoze na vic nez 100km trasach uz se s nim precejen potim a jeste tlaci do zad a brzdi proti vetru ;-(
Ty 2 brasnicky asi vypadaji na silnicnim kole "barbarsky" a stve mne, ze je to asi hlavne i trochu "neayerodynamicke", ale nastesti jsem jen turista a ne zavodnik ;-) ...
Mimochodem predevcirem jsem se zrovna ptal na dresy a protoze bych rad neco "neplandaveho" a zaroven s velkou kapsou na zip, tak mne "potesili", ze si musim vybrat bud "plandavy turisticky dres se zapinaci kapsou", anebo pokud chci "neplandavy", tak jedine "zavodnicky" a ten ze pry se s velkou zapinaci kapsou nedela - mno take asi vzdy musim mit "zvlastni pozadavky: a nemam to tedy jednoduche ;-( ...
Kup si brašnu na řídítka či do rámu od Sport Asenalu a není co řešit. investice 400 Kč,- . Úspěšně odzkoušeno letitým ježděním.:-)
Už to asi za ten necelý rok vyřešil, ale kdyby ne, tak píše, že chce jezdit do terénu, tedy brašna na řídítka nepadá v úvahu vůbec a do rámu taky nic moc.
Brašna na mobil 12 x 5 x 5 cm na řídítka nepřipadá v úvahu do terénu???A to proč, prosím tě??? A brašna do rámu mu bude v terénu taky překážet, tak to bude nějaký přeborník, co při jízdě lítá přes řídítka na hlavu a cestou prolézá pro spestření jízdy rámem.:-((()))) V tom případě nejlepší našít si velkou kapsu na břicho.:-)))
On asi problém bude ve slovu terén. Brašna na řídítkách by v terénu vydržela pár sekund nebo by minimálně dělala příšerný bordel a mobil by to v ní také dlouho nepřežil. Další problém je, jak bys ji chtěl vůbec na vlajdy přidělat? Vlajdy nevozí samozřejmě úplně každý, ale kdo jezdí opravdu v terénu tak je tam spíš má a nebo když ne, tak to bývají zase chrti závodníci a ty by si ji tam nedali z jiných důvodů.
A v rámu už je to lepší a existují typy brašen, které by tam aspoň udržely na rámu, ale aby to nechrastilo a nedělalo bordel musí být úplně narvaná a to už se zase plete (stačí trošku práce s těžištěm třeba při skoku a už vadí).
Ono jsou další věci, které v terénu také nepřipadají v úvahu jako litrové flašky v košíku (nebo snad když někdo vozí ještě větší), pokud neuletí a je tuhý košík, tak se za chvíli urve košík celý (viděl jsem jich přímo několik uletět).
Pokud v "terénu" myslíš po pěkných širších cestách a polňačkách, tak tam to problém nebude. Tomu ale já neříkám v terénu.
V terénu je jediná použitelná varianta camel (a to pořádně utažené oba jistícící popruhy ve sjezdu) nebo ještě některé malé brašničky pod sedlo (takové které mají výbornou fixaci hodně na pevno, takže třeba většina rychloupínacích mechanismů je opět nepoužitelná).
Třeba v kapse dresu je mobil v terénu také naprd. Občas ho tam vozím, když jedu jen na chvilku a nevezu camel a mám to v zapínací kapse na zádech. Tedy ztratit ho nemůžu, tak proto si ho tam sem tam dám. Ale stejně mi vadí, protože jakmile přijde pořádný sjezd, tak ten mobil nedrží a lítá nahoru dolu i s drezem.
A pro srovnání, outdorová GPSka, která je poměrně odolná a vydrží docela dost, kterou vozím na řídítkách v držáku, který ji pevně fixuje.
Když mi ten fixovací mechanismus získal nepatrnou vůli, které jsem si při nandavání GPSky ani nevšim, tak v terénu už nevydržela a začala se pravidelně vypínat, dokud jsem zcela nevymezil vůli v tom držáku a teď drží zase jak přibytá (a to nedostává rány přímo, přeci jen 140mm super citlivé vidlice ji hodně odlehčí). A i tak o ní mám strach a mám ji fixované pojistným řemínkem, kdybych náhodou celý ten držák urval.