Momentalne mam naby LX s uchycenim kotouce systemem center-lock. Ale kotoucovky zatim nemam. Budu je ted kupovat, ale ne od shimana (Avid Juicy 7). Tudiz tu mam problem. Jini vyrobci pouzivaji uchyceni na sest sroubu. Mam ted teda dve moznosti (vymena naby neprichazi v uvahu). Bud se pri koupi domluvit na vymene origo kotoucu za nejake od shimana (XT/XTR), nebo poridit redukci od DT swiss http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty...
Da se te reducki verit, nebo je lepsi poridit kotouc na centerlock?
Vozím jak klasické uchycení tak Center Lock - obojí naprosto bez problémů. Než bych si koupil jakousi redukci, raději bych si koupil jiný kotouč - cenově je to výhodnější (pokud se nedomluvíš s prodejcem na výměně).
Mám stejný názor, taky bych určitě vzal kotouč na centerlock a nejlépe rovnou při koupení brzd (v každém slušném shopu ti kotouč budou ochotni vyměnit už při koupení brzd).
A dela center-lock kotouce i nekdo jinej nez shimano? co tak koukam po netu tak sem od nich nasel zatim jen 160mm, coz je min nez chci porizovat (185mm)
Neviděl jsem kotouče na centerlock od alternativních výrobců, tak nevím, jestli se dělají.
V každém případě Shimano dělá všechny velikosti (tedy i 180 a 203).
Např. http://www.koloshop.cz/index.php?vyrobek=691...
jj uz sem koukal na stranky shimana ze to dela.
Jak to ale bude s kompatibilitou, kdyz brzdy se prodavaji s kotoucem 185mm? bude potreba koupit redukci na pridelani na 180mm?
Vidíš, jsem se nad tou 185-kou, která je specialitou Avidu a mám ji i na kole ani nezamyslel.
Fungovat to bude v každém případě, ale destičky mohou přesahovat přes okraj kotouče, což není ideální (a bude to kvůli tomu a malinko hůře brzdit).
Pokud to tak bude (a nutně být nemusí, to chce zkusit), tak to chce poladit, což by neměl být problém.
Několik možností jak na to:
- dát jiné podložky mezi adaptér a třmen (nižší o tolik, kolik bude třeba), pouze nižší podložky seženeš bez problémů kdekoliv, ale na J7 jsou standardně kónické podložky (nebo jak se jim nadává, jako se dávají třeba na V-čka), které umožňují lepší vyladění třmenu.
A nevím jestli seženeš přesně akorát vysoké ty kónické.
- pokud bys nesehnal podložky, tak buď jiný adaptér, který bude o ten chlup nižší, ale to je zbytečná investice navíc nebo ten adaptér o těch pár mm ufréznout
Ale jak řikám, nejdřív bych to vše koupil a testnul, třeba to vyjde ještě rozumně (ono i u různých verzí J7-ček byl třmen vůči kotouči posunutý o 1-2mm a někde se musela podložka zase pro ten kotouč 185 naopak přidat, což je tedy jednodušší případ).
Takže se nedá dopředu přesně říct, jak to přesně vyjde.
Tohle by možná šlo použít, mají tam psáno 180/185mm. http://www.kolokram.cz/product_info.php?cPath...
To je spíš tím, že tam výrobce neřeší těch 2,5mm rozdílu. Ono je na dost kotoučích rezerva pro posun destiček nahoru dolu, takže to vyjít může.
Ale nikdy nemůže být adaptér zcela ideální pro obě velikosti kotouče (tzn. aby to u stejných brzd pouze s výměnou kotouče vyšlo přesně doprostřed brzdné plochy, tedy ideálně).
A co ty "šišaté" díry na uchycení třmenu brzdy ? To tenhle problém neřeší ? Ptám se asi blbě, protože netuším ;-)
Tam je to komplikovanější v tom, že jsou dva standardy: IS a PM (post mount). A aby to nebylo ještě tak jednoduchý, tak se ten standard týká jak uchycení na vidlici, tak uchycení třmenu na adaptér.
A některé kombinace se montují na některé velikosti kotouče (většinou jen pro 160mm) bez adaptéru přímo.
Pokud vezmeme jeho konkrétní případ a velikost kotouče, v každém případě potřebuje adaptér. Jestli IS nebo PM na straně uchycení vidlice záleží jakou má vidlici.
Na straně brzdy potřebuje ale v každém případě PM, protože Juicy 7 jsou dělané na PM.
Tady obrázek J7 s adaptérem IS -> PM, tedy pro J7 a pro vidlici na IS (např. Reba, Recon, RVL).
A tam je to jinak a jak je vidět i na obrázku, řeší to pouze podložky.
Nějak mi vypadnul ten odkaz na ten obrázek
http://www.finebike.cz/obchod/prislusenstvi...
A ještě dodám, že většina brzd je dělaná na PM.