Čaute všichni.Mám takový dotaz používáte GPS navigaci na kole?Myslíte že je lepší používat GPS navigaci nebo starou dobrou mapu?Já stím mám problém protože klasickou papírovou mapu většinou propotím a navíc se mi to už zdá nepraktické tak uvažuju o GPS navigaci.Napiště mi prosím své zkušenosti nebo co si o tom myslíte.Díky za každou odpověd.Werďa
Je to par dnu, co se to tady probiralo....
já sem to nikde nenašel.kde přesně se to probíralo?
Naposledy tady http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=4400
Jen tak namatkou...
http://www.nakole.cz/dosveta/tema.php3?id=418...
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3134...
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3206...
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3705...
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3701...
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3953...
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3964...
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=1782...
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=4401...
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=4400...
pěkně !!! :o)
jinak já bohužel tu navigaci ještě nemůžu zrecenzovat, v pondělí dorazila, a od úterka jsem marod ;o((
Zase se vymlouvas:-)))
Tak chod alespon po byte kolem oken:-)
V paneláku bohužel nechytneš sebemenší signál ani okolo oken, ani se SirfIII či jiným dobrým GPS. Trochu se dá na balkóně, ale to je o ničem.
Je pravda že jsem to větral hned v pondělí večer, takže věci jako záznam trasy atd. jsem si vyzkoušel a je to fakt super. Co se pozitivních zjištění týče je to že i v městské zástavbě je signál naprosto v pohodě, po zkalibrování pomocí GPS funguje barometrický výškoměr fakt dobře, nahrávání zpět do PC je otázkou dvou kliknutí a vše je krásně vidět, od trasy v mapě, přes různé statistiky až po výškový profil. Méně pozitivní, i když jen "legračně" je nezvyklé ovládání a dost necitlivý joystick, zrovna tak interface MapSource je dost složitý na ovládání, intiutivní rozhodně není. Ale i tak jsem si tam co se historie týče dokázal se vším plně pohrát během cirka 10 minut systémem pokus-omyl. Co jsem kompletně zaměškal byl fakt, že v balení nebyl držák na řidítka kola, takže to budu muset ještě zajet dokoupit, až se uzdravím. Bude to asi trochu boj kvůli duálům, moc místa tam nebude i když sundám tachometr.
Tak jako tak, kvůli té chřipajzně co plynule přesla do angíny jsem neměl šanci vyzkoušet tu druhou variantu, a to je navigace jako taková. Respektive jakožto náhrada papírové mapy je to fakt pohoda, i když to znamená scrollovat, ale možnost přiblížení - oddálení to slušně supluje, ale jsem ještě zvědav na systém navigace "křižovatka ke křižovatce", až budu zdráv tak chci jet na ten Říp a také pořádně projet Brdy, v TOPO V1 je tam dost tras, zkoušel jsem si už nějaké plánovat, tak jsem zvědav jak to pak půjde v reálu podle toho přístroje.
Jo a určitě hodně pozitivní je, že uváděné omezení různých bodů (trasových, mapových) více méně neplatí. U obojího lze jakožto paměť zvolit přídavnou paměťovou kartu a žádné omezení jsem tam tedy nenašel. Respektive i kdyby to bylo omezeno v přístroji na 10000 bodů na jednu trasu, stačí po dosažení tohoto množství tuto trasu uložit a začít novou, a pak v počítači jen obě označit a dát je spojit dohromady ... takže jediným limitem zůstává rychlost zobrazování (trochu pomalejší v případě velkého množství bodů (např. ve městě při větším oddálení měřítka) zároveň se zapnutým otáčením mapy dle kompasu) a samozřejmě velikost paměťové karty.
Takovej nějakej držák jsi měl na mysli? :
http://www.merida-bike.cz/prodej/Drzak...
jenže zrovna tenhle by se mi tam nevešel, spíš asi budu muset u těch duálu předelat koncovky hydrauliky, místo rovných na "L"ka
Tenhle adapter se upevnuje podle popisu na celo predstavce. Cely to muzes nasmerovat smerem vzhuru, zatimco paky brzd i s hadicema mas nakloneny dolu. Zkusil bych to, byt tebou.
jo takhle, tak to jsem úplně nepochopil :o))) ... to by stálo za zvážení, poptám se po nějaké levnější alternativě u mě v servisu, ty peníze co stojí ten bazmek výše se mi za to dávat nechce ;o)
Bydlíš ve špatném patře, já bydlím v posledním a u oken není problém ani pro počáteční chycení družic, na balkóně pak okamžitě.
A když už signál mám a je dobré počasí, tak chytám signál i uprostřed bytu v předsíni, kde je k oknu daleko.
Od křižovatky ke křižovatce je to naprd (tedy pokud myslíš použít autorouting). To je dobrý tak pro auto, pro kolo nepoužitelný. Nejlepší je naklikat si trasu předem v mapě a pak tě to vede samo i v lese a jen jedeš (akorát je občas pěkný překvapení, jak moc pěkná daná cesta v lese bude).
Jo, bydlím v 10. patře, a náš barák jich má 12. Ale zase lepší než ve dvanáctém být první vytopený, když při vichřici někde odlétne kousek střechy :o))
Ohledně toho trasování, tak jsem to taky myslel, jen jsem to špatně napsal. Tzn. nikoliv autorouting (to možná tak při jízdě po silnici), ale předem si natrasovat klíčové body (což standardně bývají křižovatky) :o)))
No když se kliká trasa, tak většinou přesně podle mapy, nejen křižovatky, protože pak předem vidíš, jak bude dlouhá, její profil a také během trasy GPSka ukazuje správný údaj v km do cíle. Proto jsem to z těch křižovatek pochopil jinak.
A navíc i pro navigaci to je někdy třeba taky podrobněji naklikat, protože v mapě sice křižovatka není, ale v reálu jich je pak mnohem více, protože dost cest v mapě není.
Ona se pak postupem času práce zjednodušší, už většinou nemusím klikat toho moc a vemu vždy několik už hotových úseků z předtím naklikaných tras (které už byly navíc naklikané z projetých úseků dle GPSky, takže přesně souhlasí; podle mapy je to občas trošku vedle).
A já jsem dost poctivý klikač :-)
Teď jsem se podíval na pár tras a vychází mi to cca 3,5 bodu na 1km (takže 200 bodů na trasu je běžných).
Akorát to pak chce vypnout, aby pípal na odbočkách, protože jinak pak pípá gpska celou cestu téměř nonstop (a navíc u mě tak 80% bodů není křižovatka)
díky za podělení se o zkušenost .. při pečlivějším plánování je to určitě užitečné, ale já osobně počítám spíš s tím, že z počátku budu "jezdit" naslepo a GPS používat jen pro momentální odstranění "dezorientace" a samozřejmě kvůli záznamům ... v dojezdu řekněme 45km (tzn. 45+45 za den) od domova mám takových neproježděných míst, že pěkných pár dní mohu jezdit naslepo kudy se mi zachce a stejně neprojedu nikudy dvakrát :o))
Naslepo jsem taky jezdil občas, ale to je alespoň pro mě horší. Jednak je v lese hrozně ošidné vybrat pěknou cestu, která se ti líbí. To se pak často stává, že cesta najednou končí a buď se musíš prodírat lesem na další cestu nebo vracet.
A když chceš plánovat v terénu podle mapy, tak je nutné příliš často měnit měřítko a rolovat mapu, abys viděl, kam cesta vede. To je pro mě nepohodlné, na kole si chci užít jízdu a ne zastavovat a čumět do GPSky (v terénu se nedá tohle dělat už za jízdy).
A i klikáním už jsme teď v posledních pár týdnech projeli spoustu nových tras, které jsem předem v mapě naklikal a které by se bez GPS jet moc nedaly (jednak by se nedala nijak zaznamenat ta cesta kudy se má jet a druhak by se musel pořád vyndavat mapa).
A po cestě pak stačí sem tam mrknout na displej a stačí vždy za jízdy. A pak ojediněle přeplánovat nějaký kousek kvůli uplné nesjízdnosti plánované cesty, což ale nebývá často, protože v mapě spousta lesních cest není, ale ty co tam jsou, tak jsou v 95% jetelné. A ty cesty, co tam nejsou, tak až na pár oblastí, které jsou prošpikované pěknými cestami, které v mapě nejsou, tak většinou ty cesty co v mapě nejsou, tak jsou špatně sjízdné nebo v půlce končí.
Proto se mi nejvíc osvědčilo jezdit jen podle plánovaných cest, které v mapě jsou.
Jak je to s tim naklikanim mapy? To klikas podle oka? Myslim tim to, zda kdyz chces naklikat klikatou cestu, tak budes klikat vice budu u sebe. Proste se to niceho nechyta a zalezi tak jen na tve sikovnosti, pevne ruce a oku???
mno, šikovnost, pevné ruce a oko jsou v tomto případě minimálním předpokladem, pokud se dokážeš myší trefit na kartu při passians na počítači, tak s tímhle určitě mít problém nebudeš ....
já spíš musím konzultovat s manuálem nastavení autoroutingu, protože dost často třeba v té Topo mapě chybí kousek cesty, a ono to nezřízeně automaticky spojí dva body po nejbližší zanesené cestě, takže místo 50 metrů po lesní cestě (o které víš, že tam je) by tě to hnalo 700 metrů po asfaltce ..... no, ale snad na to brzy přijdu
Pockej, pockej, pockeeeej....Takze ono to mysli za tebe. Ty priblizne nacvakas cestu a ono se to chytne presne te cesty?
Snad to dobre vysvetluju. Jde mi jen o princip, jak to funguje. Mas klikatou cestu (na mape krasne zaoblenou). Ty vezmes mys a priblizne naklikas tuhle cestu. Nikdy to nebude krasne zaoblene, protoze to klikas do primek (vznikne ti vlastne lomena primka). Co se pak nacte? Ta tva klikata lomena primka, nebo se z podkladu vezme ta dana silnice, cesta? Asi se nacte tva naklikana lomena primka, ne?
No ono to není tak jednoduché. Pro silnice to má stejně jako autonavigace vytvořené vektory, takže tam stačí startovní a cílový bod, a zbytek si mapa dopočítá sama. Pokud chceš jet nějakou tebou vybranou trasou, můžeš si to samozřejmě naklikat ulici od ulice, je to jednoduché.
Potíž nastává u cest, kde není vytvořen onen vektor pro autorouting (např. lesní a polní cesty, cyklostezky, turistické trasy atd.). Tam tahle funkce samozřejmě nefunguje. Zatím jsem zkoušel jen variantu navigace bodu za bodem, ale aby tohle fungovalo ekvivalentně k té "silniční" navigaci, musel bys body naklikat minimálně vždy na začátku a konci každé "rovinky". Jak by se to potom dalo spojit jakoby "čarou", na to jsem ještě nepřišel, ani na to jak to propojit s těmi trasami přes autorouting. Zatím co jsem to zkoušel, tak jsem musel mít vždy třeba trasu 1, pak x bodů, pak trasu 2, pak zase x bodů ... ale v praxi jsem to ještě nezkoušel. Budu se s tím muset ještě poprat. Snad ti lépe poradí Mlok nebo Vette, narozdíl ode mě s tím mají praktické zkušenosti, já zatím jen teoretizuju doma u kompu :o)))
Pro navigaci v terénu se vždy použije ta tvá naklikaná lomená čára a v GPS a z podkladu se nic neveme.
Oni jsou tam dva režimi navigace. Vybíráš zda se držet silnicí nebo mimo silnice. Ta držení se silnicí je tu už vysvětlovaný autorouting, kde se chytá podkladu a naviguje to samo i případně tě to umí přeroutovat k cíly, když někdo odbočíš blbě. Sice jde upřesnit, aby nejezdil po hlavních silnicích, ale pro ježdění v lese naprosto nepoužitelné.
A ještě to má další problém, že pro tento režim nesmíš použít víc než 50 bodů (aby to ještě dokázalo provést routovací výpočet) a v praxi se to tedy používá výhradně pro ježdění autem a pak se zadá pouze start a cíl a ono to routuje samo.
Druhý režim mimo silnice, ten pak z podkladu nesleduje vůbec nic a naviguje tě mezi dvěma body po přímé spojnici. To je ten režim, který používám a pro který je pak tedy potřeba klikat bodů více.
Ale jak jsem uvedl není s tím žádný problém a trasu mám naklikanou do 3-5 minut když ji musim klikat celou a ještě mnohem rychleji, když už použiju ty dříve naklikané úseky (třeba z trasy xy si vykopíruju body 58-93 a mam kus hned hotový). A ještě jak už jsem psal výše, tak ty naklikané úseky mám poladěné podle projetých tracklogů (tzn. podle skutečnosti) a jsou tedy přesně (a často je to docela vedle od toho, jak jsou ty cesty v mapě.
Řekl bych, že největší odchylky jsou u turistických značek i přes použití KČT mapy pro klikaní, která má turistické značky jasně lepší než ta Topo mapa pro GPSku (ty turistické značky jsou z těch rozdílů mezi mapamy asi ten největší).
Klikám jedině pouze podle ok a není s tím žádný problém. Pokud je klikatá cesta, tak ano, klikám více bodů. Proto tolik naklikaných bodů, jak jsem psal výše. Pouze pro navigaci by se dalo bodů méně, ale mě vždy zajímá i předem jak dlouhá bude trasa a přitom počtu bodů, co jsem psal výše se vždy vejdu do tolerance 1km i na delší trase.
Šikovnost opravdu není moc třeba, zvládne to každý. Spíš je to o tom, jestli to člověka baví a děla to pečlivě nebo se na to vyprdne a nakliká bodů jen pár.
U mě se to ničeho chytat nemůže (tedy třeba cest), protože na plánování používám výhradně naskenované KČT turistické mapy v Touratechu. A protože to není vektorovka, tak přichycení např. k cestě není možné.
KČT používám z několika důvodů, jednak je o trošičku lepší než ta mapa od Picodasu k GPSce (která je vytvořená z podkladů Shocartu).
Pak je rastrová mapa na velkém monitoru pro mě příjemnější (to platí pouze pro velký monitor pro zobrazení mapy v měřítku 1:1 a musí být ta mapa naskenovaná v akorát rozlišení, aby 1:1 velikost byla na obrazovce tak akorát, všechny je mám ve 200dpi).
Další důvod je ten, že v KČT jsou nějaké lesní cesty navíc oproti Shocartce (tedy oproti té Topo Czech V1 k GPSce) a to platí i opačně.
Takže pro plánování mám jedny cesty a když se v terénu ukáže nějaká cesta špatná, tak v mapě GPSky vidím druhé cesty, kterými bych to objel a využiju tak výhod obou map (samozřejmě řekněme 70-80% cest je stejných v obou mapách).
No a pak poslední důvod, nepřesnost cest. Většinou to nevadí a problém s mírnou nepřesností (u lesní cesty i 50-100m) v mapě nevadí. Občas ale ano a pak opět může posloužit výhoda naklikání v KČT mapě, protože když dojde k té nepřesnosti a kvůli tomu není jasné kudy jet (více rozcestí těsně za sebou, které v mapě nejsou), tak v Topo mapě v GPS ta cesta může být přesněji (jiné podklady). No a pokud je to opačně, že cesta byla přesně v KČT a v Topo je posunutá, tak to je fuk, to mám naklikáno podle té přesnější.
Ja jsem si to myslel...spis me zajimalo, jak to opravdu funguje...ale ono to asi jinak fungovat nemuze.
Vedlo me k tomu to, ze pak vlastne muzes jet a pokavad bys opravdu cucel jen na GPS a jel podle toho, tak bys vlastne jel cik, cak a clovek by jezdil od patniku k patniku:-))) Vim, ze v praxi se to tak nepouziva a je to na nic...spis me zajimala teorie.
No asi bych si to mel konecne koupit:-) Uz se tesim do CR. Tady je to opravdu drahe jak pes. Ta nova sedesatka tu vyjde na 500 liber bez mapy...zlate cechy:-)
Jak už tu bylo jinde řečeno, pokud máš možnost a někdo ti ji může přivést, kup v USA. Oproti ČR ceny stále mnohem nižší (pro 60CSx-ko i oproti cenám US varianty, kterou můžeš koupit od firem u nás).
A tady pro představu, jak to vypadá naklikané v počítači. Je to krátká cca 20km trasa, kterou jsem chodil v zimě pěšky, když to pro mě nebylo teplotně na kolo (pod 5st. nevyjedu).
http://data.mlok.net/naklikano.JPG
Obrázek chce zobrazit v měřítku 1:1, jinak je hnusnej. I v 1:1 už to není žádný zázrak, to další uložení do JPG ze screenshotu ztratilo zase něco na kvalitě.
Trasu jsem chodil pravidelně, je ta naklikaná cesta upravená podle skutečně prošlé, takže je tam vidět, jak např. zelená z Krkavce dolu (v mapě směrem na sever) vede ve skutečnosti jinak než v mapě (nebo stoupání ze Záluží na Krkavec).
O USA vim a uz jsem to tu i resil...ja se proste bojim elektroniku kupovat v USA. Ta reklamace me odrazuje a nebyl jsem tu sam. Moznost by byla, ale prece jen....Ta cena v CR je docela unosna.
Hodně záleží, který chceš model. Reklamace je opravdu komplikovanější a dražší (vyjde tak na 1000-1500), ale když v době, co jsem bral 60CSx jsem za cenu, co se dala koupit tady, tak jsem při dovozu z USA mohl mít dvě...
Vim, vim....tenkrat jsem ji videl za cca 370 dolaru....coz je parada. Ale nejak na to nejsem...proste bojim, bojim
Tak ted koukam, ze ceny roztaly...na amazon.co.uk se da sehnat za cca 360 liber. Coz je cca 14tis Kc. Hmmmm...:-)))))))))
No jo, jenže ceny padají všude. Jen jsem rychle mrknul, za kolik se dá teď v USA a po 30s jsem našel
http://buyeretail.com/product.asp?file=BizRate...
Tzn. při dnešním kurzu cca 7tis. Kč a jsme stále na polovině.
Vim, vim...psal jsem, ze jsem se o to zajimal. Me proste odrazuje ta zaruka...jsem tip cloveka, co tyhle machinace nemusi. Chci koupit a v pripadu poruchy odnesu do prodejny a at se staraji:-)
No tady jsem ji nasel za 320liber. Coz je nejakych 12tis...taky neni nejhorsi
Tak to se na tebe časem (až se konečne vykurýruju a vyrazím na kolo) ještě obrátím o radu, jestli ti to nebude vadit ? Já zatím používám jen MapSource + TOPO CZ V1, a tam se mi ještě nepodařilo najít způsob, jak ručně naklikané body spojit spojnicemi, aby to dalo dohromady trasu, respektive jak vypnout autorouting pro trasy, třeba jen na nějaký úsek nebo kompletně.
Klidně se ozvi. Jinak MapSource nějak moc nepoužívám, tedy používám výhradně na jednu věc a to nahrání připravené trasy do GPS. Ne že by to nešlo rovnou z Touratechu, jenže žádným způsobem se mi nepodařilo nahrát tam tu trasu tak, aby tam současně nehrál kromě trasy i ty body samostatně jako body (nejen body na trase). Což pak ve výsledku znamená, že jsou u nich praporky, kterých se nedá zbavit.
Takže připravím trasu v Touratechu, vyexportuju do gpx a v MapSource ji hodím do GPSky.
Jinak v nastaveních MapSourc je třeba mít nastaveno v záložce routing -> direct routes.
Trasu naklikáš hrozně jednoduše. Pouze vybereš Route tool (ikona spojených 3 bodů) a klikáš. Ještě pak ale po nahrání do GPS musíš v GPSce nastavit navigovat mimo silnice (můžeš to mít buď trvale nebo na dotaz před každou trasou).
V MapSourcu se pak ale hůře editují chyby na trase a nepracuje se mi v tom softu dobře, další důvod proč používat Touratech (nebo případně OziExplorer, ale ten mi sedí méně a ještě jsem pak Touratech dokonce koupil).
Aha, už to mám, díky moc !!! Prozatím to zkusím s MapSource, časem uvidíme jak to půjde.
Ono jde tedy taky především o rozhodnutí, nad jakou pracovat mapou. MapSourc - vektorovka, Touratech/Ozi - rastrovka (a jak jsem už psal, na počítači mám raději rastrovky).
No vidíš, zásadní rozdíl a vůbec mi to nedošlo. Ono vůbec nejlepší by byl kvalitní rastrový podklad pod vektorovku, ale to je jedno :-)) .. tak jako tak jsem si dál hrál s MapSource, dle tvé rady vypnul routing a už to dělá přesně to co chci ... a dá se to naklikat fakt suprově rychle, protože se to samo chytá těch vektorů (tam kde jsou) a včetně těch bodů "mimo" se to spojí v trasu, po které už se nechá navigovat. Takže super.
Zbývá mi prozatím jeden takový dotaz. Nevíš, jestli se dá v MapSource tohle nějak zkombinovat, tzn. dá se nějak použít routing pro hlavní plán trasy (řekněme Novodvorská (P4) na Točnou), kde to ale vyšvihne jen po znamých trasách (vektorech), a pak to někde jakoby přerušit, nahodit dva body ručně (tam kde vím, že je mezi nimi cesta, která ale není na mapě) a nechat toto spojit ? Nebo musím naplánovat jakoby dvě autoroutingové mapy do a z bodů okolo této nezmapované cesty, a pak třetí ručně z bodů, a to všechno potom nějak spojit ?
To podle mě nejde. Pokud použiješ routing a jen tam dáš uprostřed trasy ty dva body, tak akorát zaručíš, že přes ně to bude navigovat, ale stejně mezi nimi tě to navede okolo a ne přímou spojnicí.
Takže jedině zvlášť, ale pak to stejně nepůjde spojit v jednu. Já bych to řešil tak, že pokud neznáš ideální trasu pro kolo přes Prahu, abys ji rovnou naklikal ručně (a byla pro kolo lepší než autorouting), tak jednou se nech odnavigovat autoroutingem a pak i ten kus naklikej ručně (a případně polaď ještě pro lepší průjezd pro kolo, než tě to navedlo). A příště už pak použiješ jen celou komplet trasu ručně naklikanou.
Já používám vždy ručně naklikané trasy a když je nějaký průjezd neznámým městem, kde to třeba nemám dobře naklikané (protože ho neznám), tak na tu chvilku vypnu navigaci té naklikané trasy a jen vyberu přímo v GPS bod na kraji města, který je na té naklikané trase a dám ručně přímo v GPS autorouting do tohoto bodu. Až tam dojedu, tak přehodim zpět na tu naklikanou.
Díky ... vlastně jsem to tak nějak tušil, ale ušetřil jsi mi spoustu marného pátrání !
Zdravím, MatyxCZ, odpovědí na tvou otázku je: 1. začnu klikat trasu třeba při nastavení "automatické směrování", 2.aniž přeruším "Nástroj Trasa", přepnu nastavení na "Použít přímé trasy" a klikám třeba po lesních cestách či turistických; a tak pokračuju dál. Samozřejmě později nesmíš zadat "Přepočítat", celá trasa by se ti přepočetla podle zrovna zadaného nastavení.
Povedlo se ti to?
A ještě jsem to i pro jistotu prověřil. Pokud se takto vytvořená trasa kombinovanou metodou vyexsportuje, tak ve vyexportovaném souboru tam ty jsou body z autoroutingu (tedy mezi těmi 2 body kde byl zapnutý autorouting je spouta bodů v sekci subclass). Ale jakmile se to pošle do GPSky, tak tam stejně nahraje jen ty základní body, jak jsem si myslel. A i kdyby to tam ty mezibody, které to vytvořilo autoroutingem tam nahrálo, tak by to stejně nebylo ono, protože autorouting je třeba mít aktuálně zapnutý v GPS kvůli případné aktuální situaci.
Lze tedy použít pak metodu, že mezi body, kde má být použit autorouting se zapne i ručně v GPS a ta navede ok a po dojetí do úseku, kde jsou naklikané body ručně se autorouting zase vypne.
Ovšem pak ani není nutné v počítači vůbec přepínat při klikání trasy autorouting on/off, ale může být rovnou celou dobu vypnutý a vyjde to nastejno (tedy když se bude poctivě přepínat on/off, tak to má tu malou výhodu, že v počítači bude vidět skutečná délka trasy, ale pro nahrání trasy do GPSky to nebude mít žádný vliv).
Pokud je to tak, jak říká Mlok (ještě jsem nezkoušel), tak potom asi nezbývá jiná možnost, než to prostě klikat ručně bez autoroutingu už v MapSource. Pokud tedy neexistuje možnost převést autoroutingovou mapu přímo v MapSource na body, ale nic takového jsem tam nenašel.
Já bych asi celou trasu naklikal ručně a pokud budeš chtít použít routing, tak vybereš ručně v mapě bod někde na té trase do kterého budeš chtít navést a necháš routovat do toho bodu (a v tu chvíli tedy nepoužiješ vůbec naklikanou trasu).
Ono totiž ani nepůjde ručně naklikat celou trasu v režimu bez routingu s tím, že bys přes ten úsek, kde chceš routovat dal pouze výchozí a cílový bod s tím, že mezi těmi dvěmi body zapneš routing a pak ho na další část (již celou naklikanou) vypneš.
Tohle nepůjde, protože při pokusu nad takovou trasou zapnout routing to GPSka odmítne, protože pro použití routingu nesmí trasa obsahovat víc než 50 bodů (omezení kvůli složitosti výpočtu, při větším množství bodů by to přepočítávalo trasu hrozně dlouho).
Ahoj Mlociku
ja jsem se konecne odhodlal ke koupi 60csx z US. Porad mi jeste prosim, je mozne to pak flashnout na ceske menu? Nebo budu mit doma do smrti amika? :o)
Zde je odkaz asi na to nejlevnejsi....
http://www.shipdog.com/product.asp?i...
Prosim te pripadne o odpoved na email: [email protected]
protoze jsem momentalne offline a prihlasit se a vyhledavat na NAKOLE z ciziho (verejneho) pocitace je temer nemozne...
samozrejme MEDUZA :o)
Ale ty stranky z verejnych pocitacu fakt stoji za MERDE :o)
2wewe (dve wewe) :o)
Sedim ted v hotelu Andels a fakt se tady v cookies v cizim pocitaci fakt hrabat nebudu!
Jasně že to jde, viz. například tady
http://mobilforum.mobilmania.cz/viewtopic.php?p...
.... já osobně zase přemýšlím, že si do VistaCX nahraju angličtinu, protože ten český překlad je kolikrát naprosto děsnej a čert aby se v tom vyznal :o)))
Že do toho šťourám... Ono to už defaultně neumí ENG ??? To jsem myslel, že aspoň tento jediný jazyk tam zůstává pořád...
Jsem to ani nezkoušel, mrknu se do nastavení
To víš, že to umí a ještě asi 4 další jazyky :))
Super, díky, tak to hned o víkendu na Křivoklátsku vyzkouším, jestli se mi to s tou angličtinou ovládá lépe.
Jupiiii, tak uz jsem po 100letech online!!!
Prosim te email nedorazil, tak to sem prosim kdyztak prekopiruj...
Neco uz zminil Matyx
Diky moc
Já ti tam hlavně posílal už vše co potřebuješ. Text mailu zde, ten není problém:
"s češtinou není problém, v příloze posílám dva soubory. Jedno je zabalený už upravený poslední firmware 3.30, který jen rovnou nahraješ do GPSky (rozbalit ten soubor a pak spustit updater.exe). Druhý soubor je samotný soft na upravování firmwarů, aby se nahrál firmware s češtinou. Pokud budeš nahrávat 3.3 verzi, tak už ho nepotřebuješ. To je pro případ, kdyby vyšel další firmware a zase ho bylo třeba upravit (se vždy jen stáhne ze stránek garminu a před nahráním do gpsky upraví tím softem). Na firmware 3.3 je to vyzkoušené (ale ten máš rovnou k použití v tom druhém souboru), na novější to může a nemusí fungovat, to se teprve uvidí až vyjde."
Oba ty soubory jsou dočasně na:
http://data.mlok.net/gps/
Tak rychle stahuj, dlouho je tam nechávat nechci.
Coooovece ty jsi blesk. Ted si to zatim ulozim a budu se tesit... No kazdopadne dneska ten muj znamej amik odficel do US a dostal jasny instrukce.. Akorat ma asi nejaky predsudky proti netu.. Porad ze pry zkusi sveho local dealera.. No pochybuju, ale nejak se mi nepodarilo ho presvedcit, ze ofiko doporucena US cena je (Suggested Retail Price: $ 482.13 USD) a ze mu jeho lokalnik asi 150 baku neslevi... No uvidime... Ma se vratit cca za 14 dni...
Musíš na něj vytasit "pádnější" argumenty :-)
Jinak jsem to s shopy v US pořád úplně nepochopil, jak to tam mají s daní. Ta cena z shopu nemusí být úplně konečná, záleží nějak na kombinaci, kde je shop fyzicky a do jakého státu US se to posílá a může být případně nějaká daň navíc.
Kamarád kupoval 60CSx-ko před 3 týdny. Našel cenu za 320$ a platil 340$. Není to sice nějak moc navíc, ale je to pěknej bordel :-)
A koukal jsem, že ceny zase za ty tři týdny šly o pár dolarů nahoru. Před dvěma měsíci byla cena dokonce už téměř pod 300$.
2 Mlok:
On mi to vysvetloval... Oni totiz maji ruzne staty ruzne zdaneni (nektery zadny, nektery vyssi) na tyhle netovy zasilky (takovy nejaky vnitrosatni clo rekl bych).
No ja jsem kazopadne zadal na tom Shopping.com jediny PSC ktery v US znam...
Typujes li 902 10 mas bod :o))))
Nevim jak je na tom s tou dani Chicago kde on bydli, ale nejak uz to preziju.
Ja jsem se dopracoval nejlepsi cene na tomto shopu-
http://www.shipdog.com/product.asp?i...
Mas li typ na jiny, sem s nim!
2 Meduza:
Tady máš nějaké další
http://www1.shopping.com/xPC-Garmin-Garmin...
je tam levnější, ale jen o 1$ :-). Tedy spíš, kdybys potřeboval vybrat jiný shop.
Tak jsem slepej, dokonce 325$ tam bylo:
http://www.cameraaddict.com/product.asp?id...
taky dost používám mapy kčt, šokarťácký nemám rád. u těch novejch ale zjištuju, že v některých případech nesedí a to víc než dost. jedná se o mapy s použitím jiných topografických podkladů než doposud. např. se jedná o novou mapu č.17 dolní pojizeří. silnice sou vpoho ale třeba tok labe je v některejch místech naprosto mimo. jedeš po pravim břehu a záznam trasy se ti pak promítne do toku a místama až na protější břeh. prostě ostuda!
ted mi ale PepikW navnadil s mapou, kterou použil pro záznam povrchů nad děčínem. sice by to byla dost práce nakalibrovat celou republiku ale zas ta kvakitka:o)
Já už se tu chystám nějaký čas na kvalitní vektorovky 1:10.000 co maj GISáci v práci (pro Plzeňský kraj). Ale nějak se k tomu nemůžu dokopat, to zas bude problémů s převodem formátů (už vidim jak bude třeba několik převodů po sobě protože nikdy nebude přímý konvertor).
Takže možná někdy časem...
Jinak mě teď u KČT dostalo, když jsem naklikával trasu na rozhraní dvou map. Skoro celá vedla po mapě Plzeňska a kousek bylo u Liblína na sousední mapě. Tak to naklikam na té mapě Plzeňsko a chci doklikat kousek po červené značce u Liblína, tak se přepnu na druhou mapu a najednou koukám, že to co jsem na té první už po červené naklikal, tak na té druhé je červená úplně někde jinde :-)
Proč dělat něco co už někdo udělal - tady najdeš nakalibrovanou celou republiku v těch samých mapách:
http://www.dotsis.com/mobile_phone/showthread...
je to sice pro symbianový program SmartCom GPS, ale rastry (*.ogf2) převedeš (na bmp, jpg, gif ...) nástrojem ogf2tool ( http://www.wild-mobile.ru/eng/download.php - poslední odkaz na stránce - OGF2 converter setup). No a poslední věc co je potřeba udělat aby to šlo otevřít v Oziexploreru (tedy pokud ho používáš, jinak si budeš muset poradit sám) je editace kalibračního souboru *.map, tak aby odkazoval na ten soubor s koncovku "bmp, jpg, gif ..." a ne ogf2.
Přeju hezkou zábavu ;-)
Já ji nekupoval, dostal jsem ji k fréze, téměř s ní ještě neumim, ale je to pro mě takový lepší cyklocomp .-) je to paráda, když přijedeš z kola, stahneš data do compu a kocháš se při pohledu na trasu, kterou jsi zvládl a při pohledu na profil trasy si můžeš říct, jak jsi dobrej :-)) když tedy jedeš kopce a ne po rovině :-))
Mam jeste par dotazu...
1. Kdyz koupim v UK GPS, bude pak mozne do ni v CR dat cestinu? Jestli uz to pak nebude zbytecne...clovek si zvykne:-)
2. S mapama asi problem nebude, ze (myslim kompatibilitu)...napr. s topo CR?
3. Neda se nekde stahnout cesky manual na MAP 60CSx?
4. V cem je lepsi GPS MAP 76CSX?
Diky moc:-)
1) Čeština tam nahrát jde, ale potřebuješ k tomu patch na firmware pro češtinu (pro 60CSx mám a ověřena funčnost až do aktuálního firmwaru 3.3, který jsem před týdnem nahrával).
Funguje to tak, že stáhneš z Garminu firmware a tím patchem nastavíš 4 jazyky, které chceš aby se tam nahrály). Pokud to neuděláš, tak po nahrání firmwaru budeš mít k dispozici 4 jazyky mezi kterými čeština nebude.
2) S mapama žádný problém, tam budeš mít podkladovku Evropy, takže rozdíl nebude vůbec žádný (v US verzi je rozdíl, že je podkladovka USA) oproti české verzi GPS. Ono nevadí ani ta jiná podkladovka, stejně tam hodíš mapu pořádnou.
3) To netušim, já jsem ještě neotevřel ani ten anglický (na pár komplikovanějších drobností jsem se na začátku ptal zkušenějších uživatelů, v práci má 60CSx kde kdo).
4) Přesný rozdíly nevim, ale já bych stejně chtěl neintegrovanou anténu, ta se hodí.
Diky moc!!! Takze s cestinou problem nebude. Stejne si myslim, ze ci clovek na tu Aj zvykne...a navic, ze zkusenosti vim, ze nektere preklady (u PC programu) nejsou zrovna zdarile. Ale to je jedno, to je az druhotne.
Ten navod by opravdu bodl (pokavad to koupim tady). Kolegy tu nemam a ja zas rad zkoumam do detailu:-) Zkusim se jeste nekde juknout po netu...snad strejda Google pomuze
čeština se mi bude do téhle navigace moc a moc hodit. :-)
ale abych ti odpověděl. Český manuál si můžeš stáhnout přímo na garmin.cz a nebo si ho i objednat v tištěné podobě ale to něco stojí. ;-)
Ahoj pane, jak se ti daří!? Už ses rozhodnul :- ) ? Jinak - jsem podobnej jak ty, koupil jsem v Čechách...
Ad 1 a 2 - sedí odpověď od Mloka. Ad 3 ti můžu poslat e-mailem pdf manuál na 76CS, kterej jsem kdysi kdesi stáhnul; mám i origo papírový český návod - sice jen k 60CS, ale dostačující. Půjčím ti ho k ofocení či skenování (skoro 100 stran), když se zapřisáhneš, že mi ho vrátíš. Nechci o něj přijít (až ji budu třeba jednou prodávat,...) ale ani jsem ho celej nečetl (a to já jinak dělám :- )), a za dva měsíce používání a zkoušení ho nebudeš potřebovat. Ad 4 - lepší není, technický parametry stejný, vyjma milimetrových rozdílů ve velikosti jen jeden zásadní rozdíl: 76ka plave na hladině. Vzhledem k tomu, jaké skupenství vyznávám, pro moji osobu zbytné. Ledaže bych někdy přistál do vody...
Zdravím za kanál, pane!
Tak jsem to dnes testnul, když jsem vezl ženu do nového zaměstnání. Rozhodně maximální spokojenost, cestou zpátky jsem se pomocí toho i navigoval (i když tam to za klasickou autonavigací hodně zaostává) když jsem potřeboval objet kolonu u mostu zataraseného kamiony, co se tam nevešly.
Signál nikde nevypadl natolik, aby to způsobilo přerušení trasy. Jediné k čemu došlo bylo u širokých dálničních podjezdů chvilkové odstínění, které způsobilo podivný skok, kdy byly náhle dva úseky o nulové délce, jeden s rychlostí 0 kmh, druhý s rychlostí 417 kmh (netušil jsem, že mám McLaren F1 ;o)) ..... ale jinak tedy zatím naprostá spokojenost !!!!!
Uvidíme jak to projde testem někde v lese v údolí, jak to výše psal Mlok. Snad to nebude s výpadky tak špatné, třeba je to přeci jen o něco novější verze než měl jeho kámoš.
Ukázka viz:
http://www.sweb.cz/matyxcz/mapa1.jpg
Zdravím, Werďa, jestli už ses prokousal(a)(?) všema threadama o GPS, je ti určitě jasný, že kdo si GPS nezkusil - neuvěří. My ostatní píšeme nahlas: bez GPS na řídítkách nikdy víc! (Leda těsně okolo baráku, či pro rohlíky do krámu.)
No mohl(a) by ses bez GPS takhle krásně, přehledně a zcela jasně podělit o své projeté trasy?
http://www.gps-tour.com/index.html/sitelang.en/
čus pilote :-) obdivuju, že lidi starší než já dokáží na internetu mnohem víc než já .-) myslíš že se svojí internetovou inteligencí tak IIQ 23,5 dokážu na Tvé oblíbené stránky vložit také své oblíbené projeté trasy z Garmina, co jsem dostal v Mountfieldu? Já jestli se o to mám vůbec pokoušet .-)))
Jo, to já taky :- )
Na tvoje trasy se už těším/e!
Koukám, že tam začíná být docela tras kolem Kraslic. Tam jedem v červnu na týden. Už jsem tam jezdil dříve hodně často na Pernink a měli jsme tam kdysi chalupu (1km před Kraslicema), ale dříve se tam jezdilo více po silnici, tak už se těšim tentokrát i na pěkné terénky.
Jinak mě už se tu postupně taky začínají kolem Plzně množit trasy, ale jsem bohužel nějakej línej to tam vkládat.
Jsem Krasličák, jen mě zavál vítr... ale vlastně to tam ani moc neznám, do 15ti to byl pořád jen basket - lyže - kytara, a jak jsem vystřelil na průmyslovku, už jsem tam moc nepobyl.
Hmm, přirozená lidská vlastnost.
Tak dávej!
Njn, ale já, internetový nevzdělanec potřebuju ťuknout JAK NA TO :-( nevím, ale neřešilo se to tady už??
Hmm, snad o víkendu budu něco vkládat, a si to oživím, a ti to popíšu.
Základ je ale mít nějakej program na stažení trasy z GPS do PC )používám MapSource), máš?
No z GPS do PC stahuju, kochám se profily tratí :-) Mám ten komplet z Mountfielda GPS Garmin a TOPO mapu nainstalovanou v ntb. Stahnout prošlou trasu tím MapSource svedu, prohlédnout ji a uložit taky a tím asi končím :-) Takže první krok splňuju :-))
wert, pardón za odmlku, ale až dnes jsem se k tomu dostal. Bohužel jen díky tomu, že si dávám přestávku vježdění na kole - koleno pobolívá, snad jsem to nenamohl či co.
...
Druhý krok: otevři si MapSource, a každou projetou trasu ulož zvlášť (čili: jedna trasa=jeden soubor) ve formátu .gpx - tedy zvol Soubor-Uložit jako; v horním řádku (Uložit do) vyber umístění ukládaného souboru; v prostředním (Název souboru) pojmenuj soubor a na konec jména napiš .gpx; a ve spodním řádku vyber v rolovacím menu formát souboru, tedy .gpx (až dole).
Třetím krokem je registrace na http://www.gps-tour.com , nahoře vpravo klikneš na Register/Registrieren, podle řeči, kterou si zvolíš kliknutím na vlaječku ještě více vpravo. Vyplníš požadované údaje, (abych nezapoměl login a heslo, před odkliknutím si stránku vytisknu, heslo se nezobrazí - dopíšu na papír ručně), odklikneš, a registrace je hotova.
Čtvrtý krok, přihlášení: na stránce Home klikneš na My tours, zadáš login (Username) a heslo (Password), zvolené při registraci. Otevře se ti stránka, kde mj najdeš (vlevo nahoře) New tour pro vložení nové trasy, dále My tours pro zobrazení jen tebou zadaných tras, atd. Klikneš na New tour, po otevření stránky vyplníš všechny tlustě předepsané řádky, odklikneš Submit, a trasa se uloží na web. Pro její úpravu a třeba doplnění popisu cesty (Information about the tour) a popisu trasy (Trailhead) klikneš na seznamu tvých tras na symbol tužky. Podobně můžeš vložit i foto včetně popisu. A nakonec klikneš na přeškrtnutý symbol oka - jednak přestane být přeškrtnutý, hlavně ale tímto posledním krokem povolíš zveřejnění tebou vložených údajů a my všichni se můžeme tvými trasami pokochat též.
A je to.
Snad jsem na nic nezapoměl; věř mi, že mnou právě zplozený popis je složitější než skutečnost. Rada na závěr: na web uložím nejdřív trasy a k nim pak fotky, proč zjistíš sám.
Tak šup!
Stane, díkes :-)) jakmile čas dovolí, jdu do toho :-)) s časem zrovna válčím, takže ani italská nedlke není odzkoušena víc :-( snad zítra :-))
Není zač; třeba by se mohli přidat i ostatní zaznamenávači tracklogů, pro inspiraci na možnou příští trasu.
Nebo?
tak jsem se dneska rozhodl k velmi nerozumné akci, ale už není zbytí ... 1,5 týdne léčby angíny antibiotiky a nic, pořád blbě, tak jsem antibiotika vysadil a rozhodl se to přechodit (rozjezdit) .. dal jsem krátkou vyjížďku, cca. 15km, ale docela to stačilo a byl jsem rád, že jsem dojel .... ale teď k věci ...
jako zatím největší nevýhodu Vista CX vidím nemožnost "zamčení" "klávesnice" ... tzn. protože zatím nemám držák na řidítka, vozím ji v batohu a aby šlapal záznam trasy, musí být přístroj zapnutý .... a narozdíl od bočních kláves, které by se "nezamáčkly" snad ani při pádu, ten "joystick" vpředu je poměrně citlivý ... a to dokonce tak, že se mi tam během jízdy namačkala takový spousta věcí, že jsem nakonec po dojetí na místo určení musel vše vymazat a vrátit do původního nastavení, protože mi to například na ujeté trase hlásilo 243km (ujel jsem cirka 9) a záznam trasy křižoval Prahu a okolí jak dělostřelecké granáty ;o))) .... na cestu zpátky jsem před vrácením GPSky otevřel kalkulačku a po dojezdu vše OK (takže zpáteční trasa na mých stránkách, kam ji zítra umístím, je již OK), protože ačkoliv si ten joystick mačkal co chtěl, mimo kalkulačku se nedostal .....
tak jako tak, nějaká klávesa "hold", nebo možnost zámku ovládacích čudlíku přes jejich kombinaci by rozhodně nebyla na škodu ....
//OT
Nejsi sam kdo to dneska prepiskl :) 63km s avg 23 centrem prahy vcetne kopce do vraneho a par terenu okolo.
hmm, tohle kdybych dal ve svém stavu, tak bych konečně využil životní pojištění, protože pohřby jsou dnes docela drahá sranda :o))
A jinak v tom marodění nejsi sám. Mě bolelo o čt minulého týdne v krku, do neděle jsem se snažil kurýrovat doma (jen chodil do práce). V neděli už se mi to ráno zdálo téměř ok a navydržel jsem a vyrazil na kolo, že pojedu s manželkou pohodičku, nízký tepy a jen necelých 40km.
Celou dobu se mi jelo dobře, žádný problém, oblečený jsem byl taky dobře, ale stejně se ukázalo, že to kolo byl velmi špatný nápad. 2 hodiny po dojetí mě bolelo v krku ještě víc než v pá, nemohl jsem mluvit. Naštěstí celé dýchací cesty jen otekly z toho kola a v po ráno to už zas bylo o hodně lepší.
Kdybych na to kolo nešel, tak jsem ale dnes mohl být fit a vyrazit nejdéle zítra a všechny další dny, když má být tak skvělý počasí.
Takhle ještě nejsem a ještě zítra určitě raději na kolo nepůjdu, v pátek už možná ano, uvidíme.
Takže taky raději vydrž nebo si nezajezdíš ještě pak o to déle.
Jojo, všechno chce svý, přeju brzký uzdravení!
Ještě k tvýmu dnes 09:38, dál mě už vlákno nechce pustit: jasně že se tenhle způsob hodí ke zjištění správné délky, jak píšeš, a taky ke zjištění profilu trasy, to vše v MapSource.
Ncm v sobotu jsem jel do Kraslic a v neděli zpět přes Německo, pro který mám jen silniční mapu (City Navigator Europe v8) a ne topo mapu, a ten výše popsaný způsob mi k navigaci postačil, aniž bych musel v MapSource vyklikat celou trasu; právě ten výškový profil mě extra zajímal - jel jsem prvně po artroskopii obou kolen (jak už jsem psal) víc než 20km okolo baráku.
Tak to jsem na tom zatím o něco lépe. Respektive můj stav se po včerejší vyjížďce nezhoršil, ale ani nezlepšil, prostě je mi pořád blbě jak psovi. Takže na to kašlu a dneska asi vyjezdu znova, opět na kraťoučký výlet, a dokopce "na kašpárka" (včera jsem snad poprvé v životě hned několikrát použil nejmenší tác v kombinaci s dvěma největšími pastorky, když jsem to chtěl vzít na klasický 2-4 tak se mi kardiovaskulární systém solidně bouřil).
Hádám že ta angína asi bude streptokovová, co teď údajně řádí a proto mi nezabraly ty antibiotika co jsem si sám naordinoval, protože jsou proti virové angíně, a jen mi to podráždilo dýchací cesty.
Mno, uvidíme, budu bojovat a buďto mě to položí úplně, nebo to rozjezdím.
Kdyz uz vas tady mam, mozna mi pomuzete. Hledam topo mapu UK. Nasel jsem nasledujici dve:
http://www.amazon.co.uk/Mapsource-TOPO-Great...
http://www.globalpositioningsystems.co.uk...
Poradil by nekdo s vyberem?
D.
Nechci zakládat další téma k GPS. Hodně se tady například diskutovalo o přístrojích 6OCSx a jestli je lepší (levnější) koupit to u nás nebo poslat z USA. U tohoto příspěvku je zmínka o GPS Garmin e-Trex + ČR TOPO 50 z Mountfieldu.
Zrovna teď tam mají akci, že tu sadu prodávají za 1990 + 990 kč. A já se ptám, je to sice levné, ale je to použitelné?
Dají se do toho přístroje sehnat i mapy jiných zemí
- nejlépe na internetu? Můžete někdo napsat, jaké s tím máte zkušenosti ?
Použitelné to nějak je, ale s hodně omezeníma.
V zásadě vidím hlavně následující nedostatky.
- mizerný přijímač s malou citlivostí, který i poměrně často v horším terénu ztrácí signál
- malá paměť a k tomu nepodpora paměťových karet, takže se tam žádná pořádná mapa celá nevejde i u Topo 50-ky je třeba nahrát jen malou část (třeba celá Topo Czech V1 má něco kolem 70MB a paměti to má jen 8MB), to také znamená, že s dalšími mapami bude zásadní problém. Třeba celá mapa Evropy má více než 1GB a nevejde tedy ani na gigovou kartu u modelů, které podporují karty (to už tedy nevadí, celá Evropa není třeba, ale když se pak nevejde ani 1/3 Německa, tak to už je krize a do auta na nic)
- pomalý starý nevýkoný procesor, nové mapy vůbec nezvládne a nedají se tam použít, proto je to také dodávána se starou verzí Topo mapy, ta nová (která už je rok stará) tam už použít nejde a za chvíli tu má být nová aktualizovaná verze
- nemá autorouting (to je do auta zásadní, na kolo je to fuk)
takže celkově pro začátky na kolo bez autoroutingu a s trpělivostí s nahráváním map přilehlých k plánovanému výletu naprosto v pohodě, alespoň za ty prachy ;o)))
Jenže tahle ta navigace od Garminu u MF je vyloženě outdoorová a ne autonavigace.Takže jak už tu psal MatyxCZ a podle mým zkušeností,je to na kolo celkem v pohodě.Autonavigace jsou už z jiného rance :-) a podle této konkrétní se možná řídí pražští taxikáři,když vozí zahraniční turisty z bodu A do bodu B :-)))
Já vim, že to je outdoorová navigace, Taky jediná souvislost s autem tam byla paměť a mapa Německa a autorouting (tam rovnou píšu, že na kolo nutný není).
Když už si ale pořídím GPSku, tak i v autě se může hodit, nebudu si přeci kupovat další na občasnou potřebu v autě.
Jinak kamarád vozí Legenda často na vyjížďky, takže máme porovnání. Jediný rozdíl je, že on má verzi, která má navíc barometrický výškoměr, což je právě pro tenhle přístroj velký přínos. I tak při zapnutých korekcích má ale výšku v profilu oproti 60CSx mnohem nepřesnější.
U verze bez bar. výškoměru je pak ta výška současně s tím špatným příjmem dost tristní.
Nejvíc by mě ale vadilo ztrácení signálu, což se právě na projeví nejvíc na kole, kde často je kombinace hustý les + větší kopec (což je pro signál nejhorší).
Samozřejmě nepíšu, že je nepoužitelná a za ty prachy se dá zkusit, jen bych do ní nešel v žádném případě při možnosti dovést GPSku z USA. Tam už pak nárůst ceny za 60CSx není tak velký.
A pak právě pro použití na kolo potřebuješ paměť nejen na mapy. Ono to narůstá i tracklogama a routama. Já mám třeba trvale uloženo 20 nadefinovaných tras a stále přidávám další a ty starý tam pořád chci mít pro využití kdykoliv, když jsem na kole a třeba jsem jel jen jen tak a pak chci využít kus už nadefinované trasy.
A tracklogy taky zabírají dost a když jedu na 14 někam nemusím mít hned notebook a až přijedu, tak stáhnu všechny trasy najednou.
Umí vlastně vůbec Legend uložit více nezávislých tracklogů?
Popisuji vlastnosti Legenda Cx. Cx má dvě paměti, interní + kartu. Cx jde nastavit tak, že tracklog ukládá do interní paměti a zároveň na kartu. Interních tracklogů nůžeš mít uloženo maximálně 20. Na kartě dle její velikosti (denní tracklog 12 hodin zabere cca 180 kB). Cx pracuje s logy uloženýmy jen ve vnitřní paměti. Pokud chceš použít tracklog musíš ho uložit (za pomoci PC) do interní paměti. Bohužrl nejde přesouvat tracklogy z karty do vnitřní pamětí bez PC. Karta se vůči PC chová jako disk. Uložené logy lze upravit a pomocí PC nahrát do vnitřní pamětí Cx.
A když už se tu rozebírají ty nedostatky, tak barevný displej je taky hodně.
S tím mám bohaté zkušenosti, protože i když je na 60CSx barevný displej, tak turistické značky jsou právě kvůli starým černobílým displejům nebarevně jen s nápisem o jakou jde barvu a to mě hrozně štve. Je to pak hrozně nepřehledný, vidím v mapě při zvětšení třeba 2 značky a už se tam nevejde nápis, která je která a je třeba zoomovat a hledat to.
Loni už Picodas slíbil, že v nových verzí Topo mapy v příštím roce tohle bude konečně nahrazeno a značky budou už barevně jak být mají. Už i R10 mapu mají ve dvou verzích, kde jedna je speciálně laděná pro barevné displeje.
A ugprade Topo snad bude už každou chvíli. Tak doufám, že na dovolenou už červená bude červená.
Ty nedostatky, které jste tady vyjmenovali, většinou napadly i mě.
1) Opravdu mi vadí ta malá paměť, která se nedá rozšířit a pro mě to může být problém. Např. se rozhodnu vyjet do Jižních Čech a to v mém případě znamená projet vybrané trasy od Telče až po Šumavu. To si mám vozit i notebook, abych každý večer nahrával mapu a trasu na další den?
2) Díval jsem se po mapách jiných zemí. K dispozici jsou Slovensko, Maďarsko a některé další země. A nejsou zrovna levné.
3) když pojedu třeba na Slovensko - někde na východ, tak bych to chtěl použít i v autě, aby mě to dovedlo tam a tam - a tady opět souvislost s malou pamětí a nemožností nahrát celou mapu.
4) ztráty signálu v nepřístupném terénu taky zrovna není plus.
5) občas se se hodí i aktuální n.m. výška
Dobrá cena? Když vezmu ty nevýhody a popř. ceny map jiných zemí, tak se obávám, že platí známe Rotschildovské heslo: "Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci"...
Na nakupování map pozor. Všechny mapy jsou vázané na konkrétní přístroj a pokud ho vyměníš za nový, tak mapy můžeš vyhodit.
K legendu bych rozhodně žádnou mapu nekupoval, to mi přijde jako vyhozené peníze.
Pokud se někdo rozhodne už používat GPSku hodně a dát víc peněz do map, tak by to mělo rozhodně být už pro přístroj, který bude mít více let a splní zcela jeho požadavky.
Mě na občasné použití je líto dávat víc peněz do zahraničních map i pro 60CSxko. Pokud pojedem třeba na 14 dní na Slovensko, tak to vidím na nějaké horší mapy, které se seženou zdarma + plánování trasy předem nad kvalitní mapou v počítači.
Pokud máš tu GPSMAP 60Cx,tak takhle draho bych nešel.Ale pokud vím,tak Legend barometrický výškoměr nemá.Nepleteš si to s Vistou?Tvarově jsou si s Legendem podobné.Pro moje ježdění v rámci okresu mi ten levný model stačí a ukládat projeté trasy tam taky jde.Jestli mi tenhle druh navigace a ježdění podle ní chytne,tak půjdu do přístroje s větší pamětí a s možností paměťových karet.Chtěl jsem to jen zkusit a nechtěl jsem utrácet moc peněz.Tahle nabídka mi přišla vhod.
Možná pletu, v těch modelech, které už nejsou aktuálně v prodeji mám trošku guláš. Ještě je Legend C, ale ten zase má barevný displej. Se kouknu na vyjížďce pořádně, oni jsou Vista a Legend hrozně podobný
Ale i kdyby to byla Vista (a když teď koukám na parametry tak asi být musí), tak je to fuk, v zásadě se to liší pouze tím, že Vista má jen ten barometrický výškoměr a malinko větší paměť.
60CSx není tak draho, ale je třeba dovést z USA, u nás bych tolik peněz za to taky nedal. V tuhle chvíli už cena brzo prolomí magických 300$. Já kupoval téměř před rokem za 370$.
Variant je hrozně moc. Doporučuji mrknout na http://www.skyfly.cz/shop/satelitni-navigacni... tam dělají i dovoz USA (to není info pro tebe, Mloku, spíš pro Karla atd.).
Jinak ta varianta z MF je díky ceně hodně zajímavá pro začátky, zvláště když nikdo předtím s GPS nepracoval a netuší, zda-li to po měsíci nehodí do šuplete. Dle cen na tom shopu je ale stále největší skok mezi Vista CX a 60CSx (verze 60Cx nedává smysl). Vista CX tam z USA vychází na 8500, 60CSx za 14000 !!!! Přitom fakt největší skok mezi levnějšími modely (Legend atd.) je právě na Vistu Cx, která má slot na karty, barometrický výškoměr, elektromagnetický kompas, barevný displej atd.atd.atd. Když bych to měl shrnout, tak za příplatek 5500 (to jest 2/3 ceny Vista CX) dostaneš navíc o něco málo větší displej (ne o moc), o něco lepší čip (Sirf III), dvakrát větší počet už. bodů (užitečné), větší počet tras/bodů na trase (už ne tolik užitečné) a možnost externí antény. Toť vše.
Právě z tohoto hlediska jsem si vybral Vistu Cx a rozhodně nejsem zklamán, spíše naopak. Od doladění nastavení jsem nezaznamenal případ, kdy by mi jediný z těchto rozdílů chyběl. Dokonce i právě tebou, Mloku, tolik proklamovaný rozdíl v čipu a citlivosti příjmu mi nikde nechyběl. Čekal jsem výpadky například při průjezdu údolím Kamenického potoka, ale nestalo se. Ani v roklinkách na úzkých cestách mezi stromy např. v Kunratickém lese se signál neztratil. Dokonce to slabě chytalo i v panelákovém bytě blíže k oknu, kde externí GPS modul se Sirf III už nechytal vůbec nic.
Dokážu si modelově představit třeba situaci na úzké lesní pešině ve fakt hustém lese ve fakt hluboké rokli, kde bych mohl mít signál natolik slabý, aby to znehodnotilo přesnost tracklogu, ale investovat kvůli tomu 5500 Kč ???? ....
Jediným důvodem pro člověka, který má tu GPS především na kolo, a jezdí přes 90% času na vesměs normálních cyklo-komunikacích pro investici do 60CSx by bylo její zlevnění natolik, že by se cenový rozdíl mezi Vista CX a 60CSx zmenšil na řekněme 2000 Kč. To už by potom stálo za zvážení. Takto fakt ne.
Reálná cena 60CSx je ale těsně přes 300$, těch 14tis. je fakt ulítlých. Za příplatek 5,5tis. už máš téměř další 60CSx navíc. Já bych GPSku nikdy v ČR nekupoval i kdybych nesehnal nikoho, kdo by ji přivezl osobně (a když se člověk hodně snaží, tak se vždy někdo najde), i se složitějším postupme a s posíláním a řešením problému se clem a dph se bez osobního dovozu dá dostat do cca 8tis.
Ti co se neodváží kupovat z USA, tak mají holt smůlu.
A ten rozdíl v citlivosti je srovnáván hlavně s etrex modely, kde je to mnohem výraznější (a v praxi vyzkoušený, že výpadky jsou docela časté a to při vození na řídítkách). Vistu Cx jsem neměl možnost testovat v praxi.
Přenstost tracklogu vem čert, to by mě nevadilo a je vidět, že Vista Cx je v tomhle ohledu v pohodě. Na tom etrexu (a je to stará Vista, teď jsem to ověřil) když pak v Jizerkách chybělo z vyjížďky 7x po 500m úplně a jednou dokonce 2km celé, tak to už by asi vadilo každému.
Netusis, co se stane s mapama, kdyz ti ta GPSka odejde (spadne ti, utopis ji...). Nechtic ji znicis, ale vlastni chybou. Co je pak s tema mapama? Jsou taky fuc, nebo se to da nejak udelat? Ptal jsem se na to v jednom eshopu GPS a nikdo neodpovedel. Docela by me to zajimalo:-) Ja chystam minimalne dve TOPO mapy, takze to je docela dost penez a predstava, ze s tim nekde drcnu o zem a bude to fuc....blbyyyy
To je jednoduchý, mapy jsou v hajzlu :-(
Ještě to někdy může zachránit, když je u nějaký mapy větší update, jako byl třeba přechod z Topo 50 na Topo Czech V1. Tam za malý poplatek jsi update dostal a byl to nový samostatný produkt s novým klíčem, takže tam to šlo aktivovat na jinou GPSku než byla aktivovaná ta původní verze. Jinak smůla.
To je taky důvod, proč omezuju mapy jen na ty nutné, takže u mě zatím pouze Topo Czech V1.
Ja jsem si to myslel.
Je sice hezke, ze to maji svazane s pristrojem, ale tohle by meli mit nejak osetrene. Ale asi se jim to i tak vyplati:-))
TOPO CR je sice hezka vec, ale zrovna tam by mi stacila naskenovana mapa v PC a pak mapa ceskych turistu v ruce, co stoji 50Kc:-) Ale kdyz pak jedes treba sem, do Skotska, tak uz se ti pri delsim treku vyplati koupit TOPO:-) Klasicka mapa tu stoji cca 250Kc. Ted jich budem potrebovat nekolik (cca 12)...:-) Kdybych mel GPSku, tak za tu cenu mam skoro celou Anglii v GPS:-) To uz by se vyplatilo:-) A myslim, ze to tak bude i v jinych zemich.
A predstava, ze pak prijdu o mapy za nekolik tisic...to je docela hrozny. To zas snad zustanu u tech papirovych:-)))
No tak si to zkusil,no.........................tak,jako já :-)
Tak ono na vyzkoušení to zase docela dobrý je. Ne každý bude pak obecně s GPSkou spokojený a přeci jen rovnou do toho dát 9tis. (což je v případě 60CSx s možností dovozu z USA + mapa + držák) nebo ještě mnohem více při koupení u nás a pak zjistit, že to používat nebudu taky není zrovna to pravé.
Co můžu pro dovoz navigace z USA udělat? :-)
Zkuste se porozhlédnout na ebay.com, jsou tam poměrně příznivé ceny. otázka cla se dá řešit koupením "použitého" zboží. a to že se dá s prodejci na Ebay dohodnou že na balíček napíšou "použité zboží" je jedna z možných cest.... sám jsem tak pořídil Vistu Cx, a jsem spojen na nejvýšší míru