http://cyklobazar.i-bazar.cz/jizdni-kola...
Ano
Můj názor je ryze subjektivný ale něco taového je pro mně perverzita estetiky a šílený paskvil
Láďo buď tak hodný a hoď nám nějaké estetické kolo ať si spravíme chuť.A nestyď se.
Z které křišťálové koule jsi vyvěštil, že se ten pitomý nic nesdělující zahlcovatel diskusí jmenuje Láďa?
Abych taky jen nezahlcoval, přidám co se mě líbí nejvíc: http://www.challengebikes.com/html/index.php...
Pochopitelně je to osobní, zvlášť při té rozmanitosti co lehokola nabízejí. Mě značka Challenge fakt uchvátila. Jejich kola se mi líbila i na fotce, ale pak jsem se svezl na čtyřech různých modelech (Fujin, Hurricane, Seiran a Mistral) a všechny do jednoho měly nádherné příjemné předvídatelné chování. Nezkusil jsem sice všechny jejich modely, ale všem čtyřem vyzkoušeným bych hned na místě dal za jízdní vlastnosti plný počet bodů. A to jsem nezažil u žádné značky, a nevidí se to často v kombinaci s pěkným designem.
Měl jsem tady jednoho Láďu podívat se na to kolo a vyjadřoval se stejně,ale nikdo mu nemůže bránit,aby si neudělal lepší ,že.Vhledem k tomu,že toto kolo je náročné na rychlejší reakce,což jsem nepředpokládal,tak další kola jsou o 20 cm zvednuta a teď si dovolím klidně pustit řidítka.Jinak na tom Fujinu jsem se také svezl --příjemné.
Fujin byl první Challenge na kterém jsem jel, a před tím už jsem měl možnost svézt se na pár kolech podobné výšky. Fujin mě překvapil až neuvěřitelně krotkým chováním, netušil jsem, že je to možné při tak nízkém těžišti. Na dálkové cestovní kolo je to ideální stav - slušná aerodynamika s příjemným ovládáním na jaké člověk nemusí myslet.
K té výšce: terminologií řízení a regulace by se dalo říct, že hlavní časová konstanta kola je přímo úměrná výšce těžiště soustavy kolo+jezdec. Česky to znamená, že kolo se naklání do stran tím rychleji a snadněji, čím je nižší a naopak pomaleji a hůř čím je vyšší, a je to závislé lineárně. U lehokol se to promítá to schopnosti kola zatáčet prakticky přímo, protože ležící jezdec je s kolem dost spojený. U klasických se dá trochu měnit náklon kola samotného bez změny polohy těžiště soustavy, takže vliv výšky není tak přímý. A navíc jsou všechna stejně vysoká.
Toxy ZR jsem si vyzkoušel, byla celkem divoká, naprosto v souladu s tou minimální výškou sedadla. Ninkova žehlička je trochu krotší - jak má nink ve zvyku trefil geometrii vidlice skvěle a navíc má oproti toxyně o kus větší rozvor, tím se to taky trochu zklidní. Optima Baron se sedlem cca 30-35cm nad zemí už je celkem příjemné kolo za všech okolností, od téhle výšky nahoru už se dají jízdní vlastnosti zmrvit snad jen nějakou pořádnou krpou v geometrii předku, strmosti nepřímého řízení a podobně. U těch nízkých kol je to na geometrii citlivější, musí se správným závlekem a úhlem vidle pro mozek trochu vykompenzovat ta rychlost reakcí pocházející z nízkého těžiště.
Mozek ale zvládne neuvěřitelné věcil, při prvních jízdách lowracer vypadá divoce a nezvladatelně, za chvíli si na to člověk zvykne, přesedne zpátky na azub a má dojem jakoby zkoušel řídit opilou velrybu, přitom kdo přesedá z klasiky na azuba má zas dojem, že azub je živé mrštné kolo.
Fakt to budeš zvedat o celých 20cm? To už mi připadá jako celkem hodně, vznikne úplně jiné kolo.
"klasická" kola taky nejsou všechna stejně vysoká. I když rozdíly (nebo spíš poměry, které jsou ještě zajímavější) jejich výšek těžiště jsou o dost menší.
Jasně že nejsou identická, ale nohy skoro svisle jsou na všech a člověk sklonem trupu nepohne těžištěm zas o tolik. Troufnu si tvrdit, že víc jak 100mm rozdíl ve výšce těžiště na dvou klasikách nebude, a je to cca metr nad zemí, čili maximální změna při přesednutí na jiné kolo bude o deset procent.
Naproti tomu jsem vyhledal tady: http://www.toxy.de/1_Produkte/ZR_en.html (okno co se otevře kliknutím na "technical data" vpravo dole pod obrázkem) výšku sezení na Toxy ZR 17-25cm, a potom tady: http://www.challengebikes.com/html/index.php... výšku sezení na Seiranu 62cm. Přesednutí ze ZRka na Seran přídá na výšce těžiště cca 200%.
K tomu máš na klasice ten pohyb tělem vůči kolu a je jasné, že rychlost reakcí všech klasických kol bude připadat úplně stejná každému kdo někdy zkusil dvě různá lehokola, a nemusí to ani být extrémy jako ultralowracer a highracer.
jasně, že máš pravdu, že u ležáků je rozpětí daleko větší. Ale i u klasik se najdou kola s velmi rozdílnými vlastnostmi: Třeba když srovnám svoje archivní cestovní kolo s 28x2,5" ocelovými ráfky a rozvorem 130 cm s "žiletkou", rozdíl je jasný. Ale zase není o moc větší, než třeba mezi novým a mým starým Maxem:-)
Už je to zvednuté a je to na tom bazaru.Šikmá rámová trubka je teď o 20 cm kratší a spodek včetně kyvky je teď rovnoběžně s vozovkou,kyvka je kratší sedadlo ležatější vidlice tak jak má být/neotočená/Hlav.složení o 10 cm posunuto dozadu nástavec stř.ložiska úplně zasunut a přesto šlapky nevadí kolu na mou postavu jej musím o 9 cm vysunout.Na můj vkus to má závlek 4 cm,při kterém to jede krásně rovně/jako když se mi zadřelo hl.slož.v přímé jízdě/Opět jsem si ten závlek udělal seřizovací a zkoušel od 0--6cm při jedné zkušební jízdě a ty 4 cm na mě udělaly nejlepší dojem.Velkou kladku musím ještě dát větší a vymyslet nějaká lepší řidítka.
Wow, sice už to není Toxy ZR, ale ZRko je extrémnost pro šílence. Tohle vypadá jako velice sympatické kolo, opravdu. Snad jen řídítka jsou poslední věc co kazí vzhled, ale neměnil bych je pokud by to mělo vadit funkci. Podle mě je to kolo mnohem hezčí než bylo. Přímá linka od spodku sedačky po osu zadního kola je taková pěkná spolehlivá věc, vypadá pěkně skoro na jakémkoliv kole. Jakmile je rám prohýbaný, může a nemusí to vypadat dobře, a obvykle se to pak někomu líbí a někomu ne.
Závlek 4cm zní ok, já to nikdy neměl možnost zkoušet, ale plánoval jsem to na 4cm taky. Uvidím v létě, až to (snad) budu mít příležitost postavit a vyzkoušet.
Pokud hledáš rychlou závodní potvoru, mohloby to být to pravé. Jak už se tu probíralo, zpracování rámu je po stránce kvality nadprůměrné, osazení kotoučovkama taky může na ryhlém stroji přijít vhod (i když vzadu to moc důležité není) a je to i odpružené. Tomu všemu odpovídá cena. Na druhou stranu ne každému musí vyhovovat ten posaz, třeba mě to přijde že by mi to nevyhovovalo, jsem zvyklý na otevřenější šlapací úhel. Někomu to ovšem asi nevadí.
V žádném případě bych to nekoupil bez vyzkoušení. Kontaktuj majitele a zařiď si projížďku aspoň několik kilometrů. Pokud se ti to zalíbí, nenech si do ničeho kecat od kohokoliv komu se kolo nelíbí a kupuj. Pokud ne, prostě poděkuj, řekni že bohužel ti to či ono vadi natolik, že na tom dlouhodobě jezdit nechceš a poohlídni se jinde.
Přesně jak píše Jirka. Vyzkoušej a uvidíš. Buď ti to sedne a pak kupuj nebo ne a pak nekupuj. Zpracování vypadá skvěle takže je to jen o tom jaké budeš mít pocity z jízdy a kde chceš jezdit. Jestli hledáš rychlé kolo, tak tohle rychlé bude.
Podle fotky je to vyrobené pěkně, mne osobně připadá že na tom jezdec musí být dost zlomený v pase a (čistě odhadem) mám pocit že přes nohy bude špatně vidět dopředu. Ale jestli jde o to postavit rychlé žihadlo tak tam jde o jiné věci.
Kdyby byla za tyhle peníze ve stejném stylu postavená kopie Bacchetty tak bych bral všemi deseti ...
a kdo je Jiří Krátký, že by Jarmes?
To Tě tedy opravdu větší blbost napadnout nemohla.Jarmes včera přijel z Montenegra .
A jak bylo v Černé Hoře, měl jsi tam i Toxy clone k otestovaní? (Měla jsem za to, že jsi plánoval cestu do Chorvatska.)
Jinak k těm změnám, které jsi provedl a vyvěsil na tom bazaru, trošku to vypadá, že jsi uposlechl kritiky ostatních. Nebo jsem zase mimo? Každopádně kolo vypadá přivětivěji. Jsem ráda za ty změny. Jaké jsou tedy jízdní vlastnost?
Kopíroval jsem to v domění,že profesionálové to již nějakou dobu vyrábějí a je vše OK,ale ukázalo se,že nízké kolo zase chce rychlejší reaxe,tak jsem to udělal aby to bříško netahlo po zemi a teď je to v jedné rovině já si myslím,že si všechny změny zaregistrovala je jich tam víc a ještě nějaké přibudou a nebude jich málo.Teď hlavně řidítka.Měl jsem sebou toto kolo jen řidítka jsou z tamtoho.Jezdím tam za přáteli do zagrebu a do Titogradu .V minulém století jsem jim tam pomahal s budováním autozastoupení.Ty jízdní vlastnosti myslím díky tomu,že byl seřizovatelný závlek během chvilky za použití dvou stranových klíčů 13 jsem rychle vyřešil a skončil na 4 cm.Ale i tak jsem se řádně zapotil abych to stihl do odjezdu.Takže manželka měla ciao a já toto,na podzim tam asi vezmu tříkolku,až bude trochu vypiplaná.