Ahoj přátelé,
není zde někdo technicky erudovaný, kdo by mi poradil, jakým způsobem z kola odstranit protišlapací brzdu (torpédo)?.
Voita
Řekl bych, že nejjednodušší je koupit si novou nábu (na kolo s torpédem asi velmi levnou) nebo kompletní zadní kolo. A bude třeba dokoupit zadní brzdu.
No s tou nábou to právě neni tak jednoduchý, protože se jedná o netradičně řešenou skládačku eska :). Zadní brzdu už tam mám, a právě proto bych se rád zbavil toho torpéda.
Chceš jenom, aby protišlap nebrzdil?
V tom případě stačí odmontovat páku od torpéda, která vede k zadní stavbě...
Děkuju, jasně, to jsem si řikal, že tam asi bude k tomu. já bych ale potřeboval, aby to fungovalo podobně jako na kole, které má přehazovačku (tzn, aby se dalo šlapat v volně protisměru). Je to vůbec technicky možné? Pardon, že se tak blbě ptám.
A jak tedy na to?
Údržbu jsem na tom dělal snad před patnácti lety, tak si to už skoro neumím představit. Ale páka torpéda by měla jít vyndat po povolení kontramatice mezi ní a zadní stavbou. Ckp13 bude vědět.
Dobře, zkusim. Děkuji za radu.
Nevím, tohle jsem nikdy neřešil. Asi bych si změřil šířku náby s torpédem a podíval bych se, kterou "normální" nábou by se dala nahradit. Pak už jen zbývá zeptat se, jestli se k nové nábě a ráfkům ke skládačce dají sehnat příslušně dlouhé dráty. Jak je vidět z diskuse, tohle asi prakticky řešil málokdo (pokud někdo). Osobně bych se vydal do servisu a nábu bych si nechal vyměnit tam.
S tou pákou to asi nepůjde, protože je i na Rohloffu, který volnoběh má. Ta je tam myslím proto, aby se dalo šlapat dopředu. Jednou jsem se na zvolnoběžnění Sramu Super 7 (ten byl s protišlapací brzdou) ptal v německu obchodníka a ten mi říkal, že se vyndavá nějaká pružina co je zprava a tlačí na nějaké pakny... Asi jsem Ti moc nepomohl, sorry...
na Rohloffu je páka k něčemu jinému než na torpédu, rohloff je převodovka a tam je páka na vyrovnání rozdílných momentů při zpřevodování. Na torédu je páka skutečně kvůli ukotvení brzdy. Jenže je pevně spojená s oskou, takže když se oddělá páka, tak to sice bude furt brzdit, ale nebude to ukotvený, takže se ten brzdnej účinek převede do šlapátek (zlomení páky na torpédu je celkem nepříjemná závada, v podstatě se s tím nedá jezdit).
Já bych zkusil zevnitř odstranit brzdovej váleček té bubnové brzdy (takováta velká mosazná věc). Pak to zaručeně brzdit nebude, ale nevím teď přesně, jestli ten náboj pude bez toho válečku složit, ale myslím, že jo. Každopádně tam musí zůstat takováta věc s pěti "ložiskovýma" válečkama - to je volnoběžka. Všechno ostatní (tedy zbývající 2 díly:-) ) je tam kvůli brždění.
To dost dobře nejde.když odstraníš brdový váleček tak dost dobře nebude fungovat zaběrák /to je to pod rozetou/a když odtraníš páku po levé straně přidělané k rámu tak při šlápnutí do zadu dotáhneš kókusy proti ložiskům a tím zabrzdíš a pujde to i špatně do záběru než se kónus zase uvolní . Takže to chce trochu experimentovat ale výsledek nejistý .
Ať víš do čeho jdeš:
http://www.troubleshooters.com/bicycles/1speed...
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id...
To není u nás používaný systém. Náš je na
http://www.volny.cz/ovl/TorpedoFavorit.jpg
Obrázek jsem odkudsi stáhl a část je dost nekvalitní, ale jako celek stačí.
z časti kde sú valčekové ložiská, ich odstráň, a tiež daj preč tú pružinu (pri zošľapnutí sa ten valček zaprie dvojzubom do ďalšej časti a tá roztláča tú mosadznú časť ktorá tlakom na vnútro náboja brzdí koleso),
prípadne najlepšie bude zuby (dvojzub) čo do seba zapadajú odbrúsiť, a tak budeš môcť točiť pedálmi dozadu,
je to zle vysvetľovať, ked neviem ktorá časť sa ako volá, ale keď to má rozobraté tak snaď to nájdeš
Všem vám moc děkuji za rady!