Cau lidi. Jsem pouze víkendový cyklista ale minulý týden jsem se vsadil o svůj tříměsíční příjem že za 15 hodin ujedu na horákovi cca 210 km po silnici. Chtěl bych vědět jaké mám podle vás šance.Pokud si myslíte že to neujedu tak se s vám rád vsadim.Čim větší částka tim větší šance že to ujedu. Díky
Já bych řekl, že to v pohodě jde..ale po větších přípravách
Já bych taky řekl, že to v pohodě jde, ale je to naprostá hovadina jezdit na horákovi po silnici. Lidi, proč máte vůbec horáky a jezdíte po silnici?!
protože jsou celkově mohutnější a líp ovladatelné než silničky, samozřejmě s tenčími gumami
Řekl bych, že při vyšších rychlostech (nad 50 km/h) to s tou ovladatelností na silnici zas taková výhra nebude
Horák na asfaltu je neštěstí. Jezdím na starém Favoritu a dopřávám si ten krásný pocit, kdy z kopce bez šlapání předjíždím šlapající borce na horských kolech. Ty traktorové pneumatiky mají hrozný valivý odpor. Samozřejmě jsou na horáka i pneumatiky o něco užší a s jemnějším vzorkem, ale pořád to nebude ono.
Mě horské kolo na asfalt také vůbec nevyhovuje. Teď v sobotu jsme byli s kamarádkou, původně chtěla nějaké lehounké "terénky" a lesní cesty, tak jsem vzal pro jistotu horáka (gumy 2,1"), ona jel stratosse. Z celkových 108 km jich nakonec bylo terénních jen 30, zbytek mi vesele ujížděla po asfaltu, doháněl jsem ji vysloveně silou, zase mě to umlátilo.
hele lidi znáte vubec krosový(trekingový) kola?
To je slovo do pranice! Budeš dávat kontrolní otázky?
hele lidi znáte vůbec lehátka? (recumbent, lehokolo, lehociped...) ;-)))
Sem si říkal, jestli se ozveš Ty nebo Jirka...
nestih sem to, zas byl rychlejší von...
Tak to je fajn, jsme tu dva stejného jména... Jeden reje a druhej se někdy snaží pomoci druhým... Snad si to ostatní přeberou...
No prijde mi ze letos na jare (ted uz ty diry zacali trochu lepit) byl horak na nase silnice to uplne nejvhodnejsi kolo :-)
Ony ty silničky zas tak subtilní nejsou. Já jezdím na silničce i po schodech.
To ja vim,na silnicce se da projet ledacos,jen se musis zvednout ze sedla nebo pripadnou hlubokou diru preskocit.Ale kdyz to musis delat moc casto tak to zacne byt trochu otrava.
Na horaku se taky musíš trošku nadzvednout.. záleží to samozřejmě na odpružení. Na silnicích se ale problematická místa (tedy hluboké díry s ostrými hranami, které se nedají objet) vyskytují i po zimě tak řídce a zcela vyjímečně, že prakticky vůbec. A na zbytku cesty je silniční kolo jednoznačně lepší - rychlejší i pohodlnější.
No nevim jak u vas,ale v Nizkem Jeseniku je docela hodne silnic,kde diry nebyly ridce a vyjimecne,ale zatracene huste a jet po tom na silnicce je fakt dost vopruz.Na horaku(pravda,odpruzenem) je to v pohode.Ale uznavam ze to nekde jinde muze byt lepsi.Je taky pravda ze uz to dost polepili.
Průměrná rychlost 14km za hodinu to by ujel skoro každý.Já jezdim na horáku 100km za 4h a něco.
Počítej ale s tím, že tě bude pekně bolet zadek , kolena a krční páteř.
to jirkam:Takhle může hodnotit silničku, jen ten který se na ní nikdy nesvezl. To přeci není jen otázka pláštů, ale taky velikostí kol a vůbec celkovou geometrií. Miluju ten pocit předjíždět bikery plazící se po silnici 20km/h ve 40km a více. A s těma silnicema to zas taky tak strašný není.
Souhlas, na horském kole si sice pořád ještě občas vyjedu, i když vlastním lehociped, který projede stejný terén (ale hůř se s ním třeba lozí po skalách) a na silnici je srovnatelný se silničkou. Obojí je ale dáno také vhodným výběrem typu plášťů a tlaku v pneumatikách (tedy do terénu jinak než na silnici - ale většinou se i v terénu dá jezdit na silničních). Silničku mám taky a rozdíl oproti horskému kolu je opravdu obrovský.
Nejvíc nechápu jezdce na drahých silničních závodních kolech (nad 50.000). Za tu cenu se dá pořídit slušný lowracer, který je ještě výrazně rychlejší. A v podstatě nechápu i jezdce na závodních silničních kolech za 25.000, za tu cenu se dá pořídit dobrý turistický lehociped, který je stejně rychlý, pohodlnější a dá se jezdit i po šutrech. Závodní silniční kola pod 15.000 beru jako dobrou nízkonákladovou variantu.
Aby nám to bylo jasný, jenosi - na ptáky a lehocipeďáky jsme krátký.
:-))))))))))))))))
a zapoměl jsi dodat další důležité skutečnosti jako posed (aerodynamika, asi nejdůježitější faktor), zpřevodování (někdy jsou i dva zuby moc). Velikost kol zde hraje zanedbatelnou roli, možná sis neuvědomil, že obvod u silničky a horáka je téměř shodný, cca 211cm / 205cm. Geometrie na rychlost jízdy má pramalý vliv, raději přemýšlej o valivém odporu pneumatik (přilnavost směsi, nahuštění atd.)
O pneumatikách jsem ale psal a vice jsem to nerozebíral, protože to je snad každýmu jasný, že nižší valivý odpor a vyšší nahuštění u silničky je samozřejmě jedno z nejpodstatnějších pro rychlou jízdu po silnici. A geometrie kola přece přímo souvisí s posedem, který je nižší, nataženější a aerodynamičtější a proto umožňuje podstatně rychlejší jízdu. Větší velikost kol je také důležitá pro klidnější a stabilnější jízdu. Chtěl jsem jen vysvětlit, že není možné docílit podobných vlastností u kola horského jako u kola silničního pouze výměnou kol za tenčí a hladší. Prostě do terénu patří horák a na silnici silnička. Přeji všem spoustu šťastných a rychlých silničních kilometrů :-)
to vis ze to ujedes, nebi to zas takovej problem...
Mám kamarádku,která je hodně málo víkendovej jezdes a dala 205kiláků za 13hodin,tak nevidím jedinej důvod proč bys to nemšl ujet.Tak ať se Ti to zadaří:)