Ruku do ohně ani do ničeho jinýho za to nedám, ale dal bych jí tam tim širšim dovnitř, neboli k náboji. Bych řek, že opačně by před se před dotaženim mohla nahnout a stáhnout se tak k jedné straně. (dolu)
Ještě, že bys jí nikam nestrkal:o)
Sem se byl schválně podívat a mám to tam přesně obráceně. Tedy tím užším koncem k náboji a tím širším ven.
Na 100% je to tím širším koncem ven, nedávno jsem (poprvé) sundával přední kolo, a tak jsem si té pružinky všiml.
Tím širším koncem (větším poloměrem) se opíra o vidli. Užším koncem jde ke konci upínáku. Tak to máme na Autorech (Refkex SX). K čemu je to dobrý, to fakt nevím.
Sorry Reflex SX
Takže tak jak jsem psal já. Ha. Takže tady máme dva naprosto odlišný způsoby zasunutí pérka do upínáku. Tak a teď ať někdo fundovanej rozhodne, kdo to dělá dobře. Nebo pudu a vyházim to jako Petrun.
Ty pružinky mají za úkol udržovat rychoupínák tak, aby ti nesjížděl ke straně (k ose náboje) v případě, že máš sundané kolo, tzn. usnaďní nandání kola do vidle. Pokud má plnit svojí funkci, musíš ho dát užší stranou k ose, širší k upínáku.Igen?! tak jo. . .
Ty pružinky mají za úkol udržovat rychoupínák tak, aby ti nesjížděl ke straně (k ose náboje) v případě, že máš sundané kolo, tzn. usnadní nandání kola do vidle. Pokud má plnit svojí funkci, musíš ho dát užší stranou k ose, širší k upínáku.Igen?! tak jo. . .
Už i Author se prodává v Tescu? Samozřejmě, že užší konce pružin patří dovnitř (směrem k náboji); pružiny jsou tam ale jen kvůli pohodlí pro snazší vyndávání kola, takže správný biker takové zbytečnosti, které jen zvyšují váhu kola, nevozí.
jo. správný biker taky uřízne páčku rychloupínáku (= zbytečná zátěž) a utahuje to kleštěma;-)
Správný biker uřeže a odvrtá vše co neslouží k pohybu vpřed!
např. sedlo ;o)))
Už to řezat nemusí. Někteří výrobci už pochopili.
http://www.jmctrading.cz/shop.php?sellitem=384...
No tady výrobce sice nedal páčku, ale zato jsou těžší než leckteré s páčkou, kde by ještě byla ta možnost řezat :-)
Já myslel že ta váha 66 gramů je váha celého páru.
Je pravda, že to není z toho popisu jasné.
Pokud by to bylo za celý pár, tak by to byla výborná váha. Ale dost o tom za tu cenu pochybuju.
Až budu příště objednávat tak asi neodolá těmto :
http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty...+-zadni_2378.html
stačí se zamyslet, k čemu tam ta pružinka asi je (tedy k centrování rychloupínáku, aby se kolo snadněji nandávalo na vidli) a bude ti hned jasno, že má být tak, aby držela koncovky rychloupínáku od osky co nejdál - tedy úzkým koncem se musí dotýkat osky.
Je to tak, desítky let jsem ji dával dobře a asi nepozorností před měsícem jsem ji dal obráceně. Jak jsem vyjel, tak v prvním kopečku po šlápnutí se kolo vzpříčilo (mám starý patky se šikmým náběhem). Tak jsem to utáhl víc v domění, že to bylo málo. A zase to samé. pak jsem kolo vyndal a zjistil tu otočenou pružinu. Dal jsem ji tedy správně a bylo po problému. Asi se dostala tím širším koncem mezi kontramatku kónusu a rám a pak to klouzalo.
Sirsim koncem ven, od kola. Uzsim k ose a stredu naboje.
Chtel jsem se zeptat jestli je mozne na kolo dat jakykoli rychloupinak. Jedna se o krossove kolo Kellys Alpha ktere ma na prednim kole rychloupinak, na zadnim je ale matka - jelikoz dle murphyho zakonu pichnem zadni kolo kdyz nebudeme mit u sebe klic na povoleni matky chtel bych tam supnout rychloupinak. staci mit jen zmerenou delku osy?
Pokud je v možno zadním kolem posouvat v rámu, tak rychloupínák nemusí to kolo udržet dostatečně pevně a může být problém.
Pokud osa náboje dosedá na doraz, jako je to u většiny dnešních kol, tak nebude problém a stačí opravdu jen koupit správnou délku.
Na starých kolech se to nechá udělat tak ,že se na jednu stranu dá podložka ve tvaru drážky která je jako doraz a na druhé slouží jako doraz hák přehazovačky.Samotný rychloupínák to při větším zatížení neudrží.
... ale musí se samozřejmě ten náboj rozebrat a osku vyměnit:-)
Musel jsem vyměnit nejen osu, ale i kónusy,matice i prachovky.Na té ose pro rychloupínáky byl totiž jiný závit.Normálně tam je myslím M10 Stoupání 1mm, na staré jsem vůbec nepřišel na to co tam je za závit.Stoupání nepasovalo na žádné Metrické ani na Whitwhort.