Cau, chystam se koupit kolo za cca 11 000 kc neco ve stylu GT Avalanche 2.0 Disc (model 2005 nebo 2006) radeji koupim starsi rocnik s nakou tou slevou. Kolo chci do stredne tezkeho terenu pro prumerne vykony. Pozadavky: vidlice 100mm, osazeni acera - deore, disc brzdy nejsou podminkou. myslite ze nemam moc prehnane naroky za tu cenu? Poradte prosim, jestli vite, kde by se dalo poridit kolo s nejlepsim pomerem cena vykon. Diky moc za jakoukoliv reakci.
nechceš raději za 16 000? to se vybírá lépe. :o)
No a za 25000 by se vybíralo ještě lépe :-))) .... já zas přemýšlela, co si mám představit pod "průměrným výkonem" :-O
prumerny vykon je pro me to ze sem sice sportovec a kondicku mam vcelku solidni ale nepojedu zase do nejekoho extremu, spis vetsi pohoda tak 1 za tyden na 3 hodinky do beskyd... ja vim tezko se to popisuje... neco na pul cesty mezi duchodcem a extremnim zavodnikem :-)
jasne ze za 16000 se vybira lepe..... ale chci tak kolem 11000...
No za 11 to kolo bude mít "V" brzdy, funkční přesmykač a přehazovačku, kliky na 4-hranu, převodníky z něčeho měkého, náboje Alivio nebo noname. Vidlice bude sice odpružená, ale nebude fungovat jak by měla.
S vidlicí nemá cenu si lámat hlavu, protože funkční začínají tak na 5000Kč. U brzd vyměníš špalíky za trojbarevný BBB a bude to na pohodové vyjížďky stačit. Tuhost klik nepoznáš dokud nezkusíš lepší. Takže jediný problém jsou převodníky, 9-ti kolečko a náboje.
Mnohem důležitšjší podle mne je zvolit správnou velikost a zkusit se na tom kole projet. Asi to nebude rada jakou bys chtěl, ale v téhle kategorii jsou ta kola dost nastejno. Zkus se podívat po čekých značkách jako je Ravo, Apache, Acstar. Ti mívají trochu lepší osazení za nižší cenu.
Akorát ty převodníky na levném kole na tom budou ve většině případů lépe než na drahém. Na levném budou většinou ocelové a na drahém hliníkové (a prostě LX, XT hliníkové vydrží opravdu prd).
Někdy ti ukážu Suntoury po 3000Km.
To nemusíš, já bych ti muj XT po 3000km ani ukazovat nemusel, to už byl akorát v koši :-)
A kamarád LX mení už po několikáté ještě při méně než 2000km.
Teda vždy jen prostřední, malá a velká pila je na tom lépe.
Me tak prijdou po XT Gebharty.
Já zůstal u těch XT, vůbec se mi nelíbí, když se vymění jen prostřední za alternativní a vyměnit všechny, to už zase nic neušetřim, to vyjde ještě dráž.
A ani není tak jasné, jestli jsou ty alternativní až tak lepší. Tedy lepší jsou, ale cena je taky větší, ve výsledku to bude asi o chlup lepší.
Některé alternativní občas zase hůř řadí.
Me se zase nelibi vrazet penize, tam kde to neni tak uplne treba. Gebharty jsou v cene Deore, bratranek (zavodnik) je jezdi a doporucuje. Koupim a vyzkousim :)
Jinak jezdim stejne stredni a nejvetsi, snazim se teda jezdit stredni, ale proste prevody jsou pomale a nechci na kazete mit porad nejtezsi kolecko. Ve finale teda stejne nebudu menit jen nejmensi.
Jinak na XT mi prijdou sexy prave ty kliky, to asymetricke uchyceni se sroubem na druhe strane. Strasne rada se na to divam (na cizich kolech za jizdy). Ale jake jezdim prevodniky je mi jedno :)
S Gebhardtem budeš spokojená. Já jsem loni koupil na HT i FS (na původní XT kliky) černé CNC převodníky, vypadá to skvěle a o tom, že bych je z důvodu opotřebení v dohledné době měnil ani neuvažuji. Navíc jsem na HT koupil 46/34/22 a na rovinkách to uhání tak, že nestačím počítat přejeté zajíce :o)))
To já kdybych měl dát 46/34, tak tam ten 46 pomalu ani nemusím dávat :-)
34 by mě možná stačil (na asfaltu ne, ale v terénu by mě 34/11 převod stačil určitě).
Já bych naopak chtěl zpět jako se používalo dříve, tedy 42/32/22, ta 44 mě pěkně prudí (i když až tolik ne, když na ní moc nejezdim).
Jenze Honza ma na HT 1,3" IRC Smoothie :) Takova hybridni silnicka to je :))
Ale jen občas. Do Kácova pojedou NN/NN oba 2.1".
Ty si neberes fulla??? Jezis, jak ja bych vcera ocenila na naplavce smerem do Klecanek fulla, kdyz jedu rychle tak to HT nadskakuje a moje pater trpi. A navic na HT jeste neumim skakat, chudak zadni kolo to odneslo docela hrubym doskokem na rouru. Nevypada ale, ze by se mu neco stalo.
Tak to teda nevím, jak na tom jezdíte. Mám na LX najeto přes 6,5 tisíc a stále drží. Fakt je, že hodně jezdím na největší a ten je ocelák (jestli se nemýlím). Zatím jsem měnil kazetu (po cca 5 tisíc), ale tam jsem šel z LX do XT. Ale mám to na krosce.
Já na největší nejezdím skoro vůbec (jezdím téměř pořád v terénu a tam velký převodník užiju jen sem tam).
A naopak nechápu tu sjetou kazetu, pokud měním včas řetěz a to měním, tak kazeta vydrží naopak mnohem více (jak XT nebo PG990, který jezdím nejvíc, tak i LX).
A ještě doplním. Ten kamarád, co ničí LX prostřední převondík pod 2000km, tak tam má taky LX kazetu a ta mu při včasných výměnnách řetězu (u něj HG73 po 1500km) stále drží v pohodě už 3 prostřední převodníky a čtvrtý řetěz (teď se blíží k 6000km).
Já tu LX kazetu měnil po 5 tis společně i s řetězem (ten najel taky 5 tis). Možná by ještě něco vydržela, ale "raději" jsem to vzal už obé. Prostě - někdo ničí prostřední převodník a někdo zase kazety... :-) No, jsem zvědav, jak a co dlouho vydrží na novém (resp. dalším) kole (viz níže); s tím budu hrkat jen terény a závody...
co třeba tohle:
http://www.atombike.cz/?top=katalog/polozka.php...
nebo ještě lépe tohle:
http://www.atombike.cz/?top=katalog/polozka.php...
Dik za dobre tipy..... neco takoveho sem mel na mysli.... to mi uplne staci.... kolo totiz neni muj hlavni sport, jen doplnkovy (a to teprve bude) proto do toho nechci davat vic penez :-) diky
Dnes jsem se rozhodl udělat si radost a objednal si nové kolečko... Nakonec vyhrálo SINTESI 911 Race Disc http://www.bellatisport.com/shop/product/836... Za dva týdny by mělo být dodáno v ČR (z Itálie). Hold za 40 tisíc se vybírá ještě lépe :-))
Jsetli mate nekdo chvilku cas zkuste porovnat tyhle dve kola, ktere by ste mi z nich doporucili vice. Dik.
http://www.bike007.cz/horska-kola-mtb/gt-2006...
http://www.atombike.cz/?top=katalog/polozka.php...
I když preferuji GT, tak v tomto případě rozhodně to Ravo. Tzn. raději véčka než mechanické kotoučovky od Tekra, a raději XCRko než Omegu. Škoda že to není naopak, kdyby se tak ty brzdy a vidle z Rava daly přehodit na GT, pak bych neváhal !!!