Ahoj mam dotaz na vidlici Rock Shox Revelation 426 U-Turn Air.Nejak nechapu jestli ma zdvih 100 nebo 130mm
a nebo jestli se dá zdvih menit podle potřeby dík za info jo a jestli je vhodna na ostrejsi xc ježdění
"U-Turn" znamena neco jako "Ty otacis", takze pokud mas tuhle vidlici s rozsahem 100- 130 mm, muzes si sam a externe (zvenku) libovolne nastavovat vysku jejiho zdvihu mezi 100 az 130 mm podle potreby a terenu.
Pojem "ostrejsi XC jezdeni" ma asi kazdej uplne jinde, pokud myslis skutecny zavodni ostry XC, pouzivaji se jiny vidlice, s tvrdsi charakteristikou, bez U-Turn, s nizsi hmotnosti a zdvihem cca 80- 100 mm.
A nejlepsi bude, kdyz svuj dotaz zadas jenom jednou :o)
sorry jen jsem asi na to dvakrat kliknul
jde mi oto ze ji muzu sehnat za 10000,- a prijde mi to jako dobra koupe co myslis
Za 10tis. se dal koupit RVL téměř celý loňský rok a teď má model 06 stále více eshopů za 10tis.
Těsně pod 10tis. také můžeš mít pružinového Recon 351 také s U-Turnem.
A nebo také Rebu bez U-Turnu.
Všechno jsou dobré vidlice, ale každá z nich je v něčem malinko lepší, záleží jaké vlastnosti preferuješ.
Reba je nejlehčí, ale je nejvíce progresivní (verze bez U-Turn je progresivnější než ta s U-Turnem a i než RVL U-Turnový) a nemá U-Turn a má jen 115mm zdvihu. Pokud to chceš na HT, tak zdvih ale nevadí, jen velmi málo HT rámů snese 130mm zdvihu, takže to bude stejně zbytečné mít větší zdvih.
RVL je z nich váhově uprostřed, také bude z nich středně progresivní. Citlivost cca jako Reba. 130mm zdvihu + U-Turn.
Pružinový Recon bude nejméně progresivní (tedy nejsnáze využiješ celý zdvih, ale zase při agresivní jízdě a dropech nejsnáze půjde na doraz). Citlivostí bude ze všech tří vidlici nejlepší. Také 130mm zdvihu + U-Turn. Negativem může být, že může být třeba vyměnit pružinu, pokud nesedne na tvojí váhu (ale dá se zase koupit o chlup levněji než RVL, takže se za stejný prachy vejdeš i s pružinou).
Pokud RS vidlici, tak bych z těch 3 volil pružinového Recona (kvůli nejlepšímu chodu), pokud tedy nezávodíš. Na závody bych vzal Rebu.
A nebo ještě případně pružinového RVL, ale to je už něco málo přes 11tis. a oproti pružinovému Reconu je v podstatě jen jediný rozdíl a to 150g váhy. A teď je otázka jestli 150g váhy dolu stojí za 2tis. navíc, to už se musíš rohodnout sám.
Ale stejně uděláš nejlíp, když se na RS vyprdneš a koupíš si od Milana upraveného Epicona. Cenově jsi téměř na polovině (vyjde na cca 5,5tis.) a bude chodit o něco lépe než RVL a Reba a i o malý chlup lépe než pružinový Recon/RVL.
tohle by mel bejt model 2007 sundanej z novyho kola protoje to tak levny.
Chtel jsem vidlici ktera bude variabilni pac mi prijde ze mi nekdy 100mm zdvihu nestaci a uzil bych klidne 120 i 130 a do budoucna planuju koupi fula ramu a tam by se ta vidlice moc hodila
Že je to model 07 není žádná výhoda, je úplně stejnej jako 06. A ty 06 jsou stále běžně dostupné za 10tis., jak už jsem psal výše.
A pokud tedy využiješ 130mm, tak jak už jsem psal výše, stejně bych vzal raději pružinového Recona, např. http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice...
(i když možná že jinde se dá ještě levněji).
Případně pružinový RVL, zase např. zde
http://www.kupkolo.cz/produkty/Vidlice...
A nebo nejlépe upraveného Epicona za 5,5tis., který bude z těch vidlic chodit nejlépe, jediná nevýhoda Epicona je, že nemá externí štelování zdvihu.
a proc si myslis ze je ta pruzina vyhodnejsi nez vzduch? to je celkem nelogicky ne ,ale jak vidim vyznas se tak povidej :)
Máš to tu už několikrát vysvětlení.
Rozdíl je v citlivosti a progresivitě, pokud tedy porovnávám jen RS vidlice, ten upravený Epicon je na tom ještě o malý chlup lépe než pružinové RS vidlice, i když je vzduchový.
Pružinová verze = nejlepší citlivost + nejmenší progresivita
U-Turn verze vzduchová = horší citlivost + o malý chlup větší progresivta
vduchová verze bez U-Turnu = horší citliovst + o hodně větší progresivita
Ja mam pruzinovyho Recona na fullu a oproti vzduchove vidlici je to naprosta zehlicka. Prejedes koren a nevis, ze tam byl. Vzduchova vidlice ti ho da pekne sezrat. I kdyz je fakt, ze lidi rikaji, ze dual air (tzn i RVL) se da vyladit do citlivosti pruziny, ale moc na to nesazim.
Zase ale na silnici a do kopce to chce mit lockout na riditkach, protoze se to hrozne prohyba. Na chrteni to neni a sahani na uzamykani na vidlici je otrava.
Na HT mam Rebu a oproti Reconu citim kazdy kamen.
Jeste drobnost. Rockshox, ktere nemaji u-turn, se vetsinou daji rozebrat a zdvih zvysit/snizit. Treba me Reba prisla s 80mm a v servisu mi ji zvedli na 100mm. Usetris tim par gramu na stelovatku a nekteri rikaji, ze budou vidlici rozebirat nez vozit vec navic, ktera se muze relativne i poskodit.
Ja mezi ne nepatrim, vybiram dle ucelu. V terenu na fullu se mi hodi 115mm a na silnici 100mm. Casem stejne zjistis, ze to nastavis na nejakou hodnotu a pak uz s tim moc nehybes, ale obcas se to muze hodit.
HT mam na chrteni a tak tam chci vzduch a 100mm.
prave ze bych stim chtel hybat proto mi to prijde jako dobra vec si menit zdvi podle potreby vazim dost asi 95 az 100 :)) a ted mam marzocchi olel pruzina zdvih 100 bez zamykani a obcas mam problem jak se zdvihem tak stim lockoutem..... preve mi prijde divny ze preferujete vic pruzinu nez vzduch
olej sakra uz na to nevidim je rano :))
Rikam, jde o ucel. Pruzina ma rychly nastup, vzduch si muzes doladit, ale nastup bude mit pomaly. Projed se na nejake vzduchove vidlici pres par korenu a uvidis ten rozdil.
prave ze tu moznost nemam
Nevim, čemu přesně říkáš nástup, pokud citlivosti, tak vždy bude pružina citlivější než vduchová verze, pokud srovnáme pouze RS vidlice.
Pokud myslíš i průběh, že jde snáz do zdvihu (to je právě ta progresivita popisovaná výše), tak tam to není jen o pružina x vzduch, ale o konkrétní verzi. U-Turn vduchové verze jsou hodně blízké pružině a je mezi pružinou a U-Turn verzí menší rozdíl než mez U-Turn verzí a dual airem bez U-Turnu.
Jo, citlivost.
Slo mi o vysvetleni ucelu a zasadniho rozdilu.
Ale u toho většího kořenu se projeví více ta progresivita, že pružina a U-Turn verze půjde dejme tomu do zdvihu např. 5cm a ne U-Turn verze jen 3,5cm.
Citlivost se projeví naopak hlavně jen u velmi drobných nerovností, kde pružina ji hezky pobere a vzduchová verze si ji nevšimne (ten rozdíl zas tak velký není, to jen přeháním pro srovnání).
Zásadní problém je, že Reba ve verzi U-Turn a ve verzi dual air má dost odlišný průběh (v podstatě jsou to dvě úplně odlišné vidlice), neliší se tedy jen možností rychlé změny zdvihu u U-Turnu, ale jsou to dvě rozdílně chodící vidlice.
Dual air verze (tedy ta bez U-Turnu) je výrazně progresivnější než verze U-Turn. Takže je velmi důležitý si vybrat tu správnou na dané použití.
a jak muzes vedet ze ti to da sezrat kdyz ji nemas:)
Ty moc dobre nectes co pisu, ze... MAM
ctu celkem obstojne pises ze mas pruzinu a rikas ze je zehlicka kdezto na vzduchu prej cejtis kazdej kamen tak se ptam jak to vis kdyz vzduchovou nemas :)
Wewerka psala, že má Rebu. A ta je vzduchová.
http://www.sram.com/en/rockshox/crosscountry...
Asi bys měla, Wewerko, apdejtnout svoje stránky. Tam jsou v sekci KOLO dost archaické údaje a zájemce o současný stav to mate :o))
Nojooo... :))
Az se k tomu prokousu :) Zatim se prohryzavam instalaci retail verzi xp (wewerka goes legal), ktere se mi podivne kousou. Jeste nemam upraveny soft na prevod gps souradnic a plno dalsich veci me ceka.
... wewerka goes legal ... to bude tou extrémně teplou zimou. Spousta zvířátek se zbláznila, některá ani jara nedožila. Ale Bill z tebe bude mít radost :o)))))
V sobotu po deseti kácovských dvanáctkách a lahvi griotky tu rektál verzi XP vyřešíme :o))))))))
Jak už psali ostatní, tak špatně čteš. Akorát wewerka srovnává Rebu bez U-Turnu s pružinovým Reconem, což je největší rozdíl v chování.
U-Turnové verze jsou pak něco mezi tím, jak se snažím výše vysvětlit, progresivitou jsou dokonce blíže té pružině. Citlivostí jsou ale na tom cca stejně jako ta Reba bez U-Turnu.
to jsi mi moc nepomohl chtel jsem se bavit o jak pises RVL ale nakonec jsi mi doporucil uplne jiny vidle :)))
Záleží jaké máš požadavky, pokud chceš maximálně pohodlnou vidlici (tedy nejlepší žehličku), která dobře využjije celý zdvih (tedy pokud provozuješ větší dropy, tak to už může být naopak nevýhoda), tak bych šel určitě do těch pružinových nebo do Epiconu.
Pokud plánuješ nějaké větší dropy a na žehlení ti tak nezáleží, tak jdi klidně do vduchové verze RS. Do čeho bych ale nešel určitě je dual air verze Reby (bez U-Turn). Tedy pokud nechceš dát vidlici hned po koupení ladit (Milna je schopný poladit verzi bez U-Turnu aby chodila jako verze s U-Turnem).
Vidim, ze Milana taky budu muset navstivit :))
Treba by odstranil i drobne nedostatky, jako treba ze se mi zda, ze se mi komory prefukuji a vidlice pri brzdeni vibruje (vypada, ze diky volnosti v pruzeni).
Ostatne Nakolaci k nemu planuji hromadny vylet, jen termin zatim neni znamy.
nevim kdo je Milna ,ale stale mi tu povidate o rebe a reconu o revelationu tu nepadlo skoro nic tak s ni asi zkusenosti nemate a nebo ano ?
Vždyť jsem toho napsal o RVL spoustu a hned v tom prvním zhodnocení všech těch modelů ho máš, opravdu nevim co bys ještě chtěl vědět.
A navíc U-Turn RVL je to samé co U-Turn Reba, jen se liší těmi 15mm zdvihu navíc.
a ty vlastnis vsechny druhy vidlic ? Ja jen ze o nic mluvis tak zasvecene myslim to dobre :)
A pokud chceš studovat ty grafy sám, tak např. v tomto threadu na BF jsou grafy jak RVL, tak Reby, ještě je tam Talas, Pike.
Není tam sice pružinový Recon, ale tam můžeš vycházet přibližne z Pika (má téměř stejný průběh, jen o 10mm více zdvihu).
Ty grafy jsou sice pro modely 06, ale kromě Talase, který je u modelu 07 předělaný je to vše stejné.
A ještě ten odkaz:
http://www.bike-forum.cz/forum/upgradovat-na...
co je BF ???
aha :)))))
jde mi o to ze mam velkou hmotnost a pri vetsim skoku nebo vetsi prekazce (kamen,kořen) mi stavajici vidlice uz nestaci a prijde mi dobry ze bych tu vidlici mohl nastavit na potrebny zdvih a jeste k tomu je hodne levna puvodni cena je zhruba 16000.
A zda se mi celkem nelogicky ze levnejsi verze s pruzinou ma lepsi vlastnosti nez drazsi se vzduchem proc to tedy vyrabi ?????
Pokud hodně skáčeš (větší dropy z větší výšky), tak potřebuješ progresivnější vidlici a pružina nemusí být to pravé. Ale to už jsem tu psal. Ale zase si nepředstavuj, že pružina jde hned na doraz, to zase při správně zvolené pružině tak není (při běžné jízdě bez velkých dropů určitě není problém).
Ovšem u pružinové verze musíš mít správnou pružinu na svojí váhu, pokud je pružina moc měkká (na nižší váhu), tak bude vždy problém s chozením na doraz.
Nevím proč pořád řešíš tu výhodnou cenu. Kolem 10tis. je prostě běžná cena RVL na eshopech, jen ze začátku roku je nový model o malinko výše, teď kolem 11,5tis. (ale když je stejný jako loňský, tak je to fuk).
Pružinová verze je o něco těžší, konstrukčně je ale v podstatě jednodušší, proto i ty ceny.
Recon je nižší model oproti RVL, který se u pružinové verze od RVL liší pouze váhou a je proto levnější.
Pro někoho může být řešení s pružinou nevhodné. Např. kdo závodí, tak jezdí běžně na závody přefoukanou vidli (která pak téměř nefunguje) a na normální ježdění mimo závody fouká akorát. Tohle u pružiny nemůže.
Pak je vzduchová verze vždy o pár gramů lehčí, což je pro spoustu lidí také rozhodující.
Dále někteří lidi mají během roku velké váhové rozdíly, což je u pružinové verze také problém.
Potřebný zdvih nastavíš na všech U-Turnech, to s pružinou nesouvisí (naopak pružinová verze má větší rozsah nastavení zdvihu).
nejsem zadnej profi jezdec jen chci mit moznost volby zdvihu ....a to u ty RVL mam je za dobrou cenu prodej v cyjko zitny za 16000 ...
Ale vždyť to píšu pořád dokola, U-Turn přeci má jak ten Recon, tak pružinová verze RVL a u těch pružinových verzí je rozsah změny zdvihu větší než u vzduchových verzí.
A že žitný má RVL za 16tis. je přeci úplně jedno, rozhodující je přeci, za kolik se dá která kde koupit nejlevněji.
Jinak si kup co chceš, mě to je to úplně jedno. Jen pořád nechápu ten argument změny zdvihu a tu cenu.
Kdesi nahoře jsi psal, že máš zatím jen HT. Pokud byl rám dělaný na nízký zdvih vidle, tak těch 130 u RVL ho může dost namáhat. A jezdit na RVL se zdvihem permanentně staženým na 100 mm se mi nezdá dobrý řešení. Pokud plánuješ koupi FS třeba až za dva tři roky tak si počkej i na jinou vidli a neřeš to hned jen za cenu "výhodné" ceny bez možnosti plného využití.
Možnost volby zdvihu máš i u všech ostatních, Mlokem nabízených variant a za cenu naprosto srovnatelnou.
myslim ze ram je dostacujici na moje jezdeni i se zdvihem 130mm tento zdvih samozrejme nebu nastaven neustale.
Koupi jak rikas FS planuju do pul roku a vyhodna koupe to je jinak si neumim vysvetlit prodej stejne vidlice rok 2006 za 17000 nebo ty mas jine vysvetleni ?
Je to úplně normální koupě. Kolem 10tis. (nebo maximálně těsně přes) půjde koupit RVL kdykoliv. Že dovozce má vidlice totálně předražené je prostě fakt a tyhle ceny nejsou vůbec směrodatné.
Jinak jen poznámka ke koupení FS. Tam je hrozně nevýhodné kupovat samotný rám, to vyjde hrozně draho a celé kolo je vždy mnohem levnější.
Takže koupit teď vidlici s tím, že ji pak dáš na FS je finančně velmi nevýhodné.
To pak jen za vidlici + rám + tlumič většinou dáš to samé, co přijde celé kolo.
nechci kupovat cele kolo komponenty uz mam ty jen prehazu na novej "FS" :) ram vim ze neni levnej ,ale cyklistiku mam rad lepsi nez to prochlastat nebo pro hulit :)
me ta vidlice stejne bude stat jen 5000 a to si myslim je vyhodny i kdyby tam byla krysa v bubnu :))
Zitny drzi ceny nahore, v tom to je. Dokonce i NAKUPNI cena do kamennych kramu je vyssi nez cena za kterou to muzes koupit na netu.
Jinak je ti doufam jasne, ze samotny ram je v pomeru ke koupi plne osazeneho kola drazsi?
A zásadní problém při výběru vidlice je taky ten, že nevíš, co vlastně potřebuješ. Tím myslím nevíš, jak moc progresivní vidlici na tvůj styl jízdy potřebuješ.
A to poznáš teprve až budeš mít nějaké větší zkušenosti. Takže až po koupení vidlice můžeš zjistit, že pružinová verze je na tebe málo progresivní nebo naopak vzduch že je moc.
Jediná citlivost je jasná, tam je na tom lépe u RS pružina.
to mas mozna pravdu ale ja hlavne potrebuju volbu zdvihu to je zasadni a pokud tam je pruzeni vzduch tak mi to bohate staci nehodlam jezdit zadny zavody ani skakat jak ropucha, ale chci pohodlny jezdeni jak na silnici tak v terenu i horsim terenu :)
Já už to vzdávám, přijde mi jako bys ty předchozí příspěvky nečet. Máš tam vysvětleno jak se ty vidlice chovají, jaké jsou rozdíly a že všechny ty RS mají U-Turn o kterých píšu.
Když pak napíšeš, že chceš pohodlný ježdění a že hlavně potřebuješ změnu zdvihu a k tomu, že ti stačí bohatě vzduch, tak absolutně nechápu, proč to vůbec vysvětluju.
myslim ze me asi nechapes nebo ti spis asi neumim vysvetlit co potrebuju:) ,ale to uz jsem vlastne taky napsal tak nevim
Spíš to druhé ;-)
Pokud chceš pohodlné ježdění bez nějakých extra skoků, tak na to je nejvhodnější pružina... Právě kvůli pohodlí, už Ti to zde jinými slovy vysvětlovali všichni.
takze drazsi vidlice se vzduchovym pruzenim je min pohodlna nez levnejsi s pruzinou to nejak nechapu proc to tedy vyrabi?
Jo, přesně tak. Sice to není vždy pravidlem, ale v drtivé většině ano. Je to ale dáno určením vidlice, ty "nepohodlné" jsou prostě na jiný druh ježdění, tam se na pohodlí moc nehraje.
Vyšší cena je dána mimo jiné i větší odolností vidlice, protože právě tyto se používají spíše na drsnější ježdění. Nebo pro závodní účely, to už Mlok také popisoval...
A ještě naposledy, vzduchová vidlice má výhodu v tom, že ji pouhým přifouknutím nebo naopak snížením tlaku můžeš přizpůsobit jakémukoli jezdci. To s pružinovou nejde, tam se musí vyměnit pružina, každá je určen na jiný rozsah hmotnosti jezdce, což samozřejmě také něco stojí. Např. do mého Manitou Axela jsem ji platil 590,-.
Takže je to o kompromisech, jako se vším, vybrat si musíš sám ;-)
noo tak to je peknej prispevek Jarda to je trida to Mlok porad nejaky grafy a nejaky cizi slova :)))
Škoda že jsem si to přečetl až teď, mohl jsem Mlokovi, Wewerce a dalším ušetřit spoustu času. Snažit se někomu vysvětlit věci jako citlivost, progresivita atd. je naprd, když dotyčný ještě nemá absolutně žádné zkušenosti s tlumiči atd. Chtělo to přesně takhle jednoduchý a totálně laický popis, jako nahodil Jarda :o)) A cocotek si pak prostě koupí nějakou vidli a bude jezdit a bude spokojený. Jestli to bude pružina nebo vzduch, a jak se bude chovat, to začne řešit až časem a pak třeba na toho fulla koupí ještě úplně něco jiného. Důležité je, že díky tomu že má peníze, si alespoň koupí něco slušného, co se bude dát časem doladit tak, aby to chodilo správně (výměna pružiny, nafoukání na správný tlak atd.), což je rozhodně lepší, než obdobné laborování u vidlic za 1500 či 2000, protože tam to bude průšvih tak jako tak.
Jo a cocotku, doporučuji si především zkusit co budeš moci. Jestli jezdíš s nějakou partou, tak si zkus půjčit (když to půjde) na chvíli jejich kolo(a) a sám si pružinu vs. vzduch vyzkoušej, i bez přesného nastavení je rozdíl ve vlastnostech už na prvním sjezdíku markantní.
LOL