Ráno hlásili ve zprávách na Blaníku, že v Praze - Vysočanech budou stavět cyklostezku - cca 3 km za 80 miliónů Kč ! Prý se totiž musí kvůli tomu vybudovat nový most a několik stávajících opravit. Zdá se mi to takový z extrému do extrému - dlouho nic a pak tohle. Chápu, že i Vysočany chtějí být spojené s centrem "kolisticky", ale tohle nějak těžko trávím.
To jako, že je cena přemrštěná?!?
Jo, je to moc, ale ty jsi od fochu, já dělám jiné kalkulace :o)))
Když se budování cyklostezek stane dobrým byznysem, pak tu bude přecyklostezkováno, i kdyby měly stezky vést odnikud nikam. Je fakt, že namalování čar na stávající silnice a zúžení pruhů pro auta by bylo moc levné, takže tudy cesta nevede.
Já myslím, že nejdůležitější je, že nikdo si nebude moct vykázat činnost při budování „cyklostezek” pro všechny, co se nepohybují pomocí auta.
To nejlevnější, nejlogičtější a nejrychlejší současně, je zárověň nežádoucí, protože není finančně lukrativní.
jestli je to ta stezka, kterou mám na mysli tak vůbec nepovede do centra, ale po staré železniční vlečce okolo Rokytky směrem od Freyovy ulice do Hloubětína. Ta cena mi připadá naprosto šílená, protože podle mého by tam stačilo udělat jen zpevněný povrch a bylo by hotovo, protože koleje ukradli bezdomovci, někde i s pražci. Třeba se v rámci výstavby stezky budou stavět vily pro radní pány....
Ta cyklostezka nebude jenom pro cyklisty, ale i pro obyvatele Vysočan kteří jezdí na bruslích! Takže jenom zpevněný povrch by nestačil. Kromě toho tam budou moct i maminky s kočárky na které Vy cyklisti taky kašlete. Schválně si to někdy zkuste jet s kočárkem po Vašich cyklostezkách kde dřív vedl asfaltoví chodník!?!
Mily Jirko, cyklostezka se zove cyklostezkou od toho, ze se po ni jezdi na kole, v tom pripade na ni nemaji co delat ani maminky s kocarky, ani chodci, pokud neni znackou urceno jinak. Stejne tak jako zase my cykliste nemame co delat na beznych chodnicich, kam naopak zase mohou ty maminky s kocarky.
Naprosto souhlasím, když občas jedu přes nějaké město, tak mě štvou chodci a bruslaři, kteří stezku doslova zaplní a to je mnohdy vedle chodník ze zámkové dlažby. Ale proč jet s kočárkem po zámkové dlažbě, když je vedle asfaltová stezka pro cyklisty. A úplně nejlepší jsou maminy s kočárkem a se psem na čtyřmetrovém vodítku a pes je napříč, takže málem jedete po škarpě a ona na vás ještě řve: Ty dobytku!
Zámková dlažba je moc skvělá věc. Všechny ty, kdo o tom rozhodují a nechávají dělat chodníky acesty ze zámkové dlažby, bych na ně vyhnal s kočárkama, ne bruslích, na kole bez tlumičů atd. atd. A nechat je tam pohybovat alespoň týden v kuse, aby pak začali při navrhování myslet hlavou.
Tady nová cyklostezka.
http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=8106
Otázka je, zda investovat tam, kde už tak nějak cyklostezka funguje. Nevím, kde to má přesně vést, kolem Rokytky se jezdí docela dobře, stačilo by vyřešit prá podjezdů/přejedzů apod. To bude další "salám" jako v odkazu výše.
1m...27tis...:-) Kdyz si budu davat pred barak tu nejdrazsi zamkovou dlazbu, tak me to tolik nebude stat. Chvalim snahu, ale jak pises...z extremu do eztremu. Mozna ze se to chtelo trosku zamyslet a treba by to mohlo vest trosku jinudy a levneji...ale tohle mi prijde opravdu hodne.
Jinak na horyblesky je peknej popis....návrhová rychlost v = 20 km/h, směrové oblouky min. 25 m , podélné sklony 0,0-0,6%, příčný sklon 3,0 % vpravo ....uslechtile a pro cyklisty zajimave udaje:-)
Abych doplnil - 1 km vyjde cca na 27 mil., zatímco "normálně" se prý staví 1 km cyklostezky za 2 až 3 milióny.
No, v tom bude asi ten most, ne? Bez nej by to urcite bylo jako u jinych stezek. Takze bych to spis videl, jestli je tam ten most potreba, nez jestli je ta stezka sama o sobe extreme draha.
"A vám se jako ta stezka líbí pane Horník?"
Zakarre, copak to delaj pro sebe? snad prece pro lidi, nee-e...
to sou klauni...
80 kapriku uz je peknej vylov
Jo, a uz jste cetli tohele ?
http://cestovani.idnes.cz/budovani-cyklostezek...
Specialne toto mne vadi na Sumave. Vsude cpou asfalt. Tech dratu jsem si nevsiml. Budu se muset podivat na fotky.
Ano, tahle asfaltová dálnice, vede hned vedle silnice k Nové Hůrce. Přitom když se podíváš na mapu, tak na Hůrku pod jezerem Laka se dá dostat po dobrých širokých pevných lesních cestách naprosto v pohodě. DAlší cyklostezka se buduje z Borových Lada na Knížecí Pláně. Nutno přiznat, že o tomto projektu nemám žádné další informace, ale kdo tu lokalitu zná, ví že od bývalé budovy PS v Borových Ladech vede nahoru na K. Pláně široká pohreničářská asfaltka. Jestli jste tam někdo někdy jeli, tak mi prosimvás řekněte, jestli vám tam další silnice extra pro cyklisty chyběla. )):-(((
Do Borovky jezdim skoro kazdy rok. Ta cesta na Knizeci plane je normalne sjetelna. Je trosku derava a sem tam mensi kaminek, ale je to 100x lepsi nez jezdit po kocicich hlavach.
No žejo! TAm vede úplně normální vojenská asfaltka, takže v těch výdrolech občas vykukujou podkladové kameny,ale neni to nic, co by se nedalo projet. Konkrétně myslim, že tenhle úsek by byl jetelnej i na žiletce. Tak proč tam proboha kvůli tomu dělaj extra cyklostezku ?!? Já už vidim, jak s každym otevřenym úsekem cyklostezky rozvétaj další zákazy vjezdu. :-(
Asi protoze maji plno penez od EU na budovani asfaltu :( Viz treba cesta Borove Lady na Kvildu. Delaji tam kazdou vrstvu opravdu dukladne. Nic jako bezne stezky. Z Kvildy dolu radsi jezdim smerem k hranicicim a prvni odbockou vjedu do lesa na starou rozbitou cestu (podobnou te na Knizeci plane) a pekne se projedu lesem okolo potoku. A na cestu nahoru mam taky fajn lesni cestu vcetne maleho terenu a s fajn vyhledem.
Zrovna Sumava je poseta "ztracenejma" silnickama az az...idealni na pro cyklisty. Takze taky nechapu, proc se tam buduje neco noveho. Kvuli te prvni cyklostezce tady byl asi pred rokem humbuk...a myslim, ze spousta lidi nad tim kroutilo hlavou. Na Sumavu jezdime casto a je to zrovna jedno z mala mist idealni pro kolo i bez budovani novych cyklo dalnic....
Síť cyklodálnic v oblasti, kde je dostatek jiných použitelných komunikací je samozřejmě blbost. Nejhorší je to, že někdo to zobecní: o cyklodálnice není zájem. Takže se nebudou stavět ani tam, kde jsou skutečtě potřeba. Podobně jako argumentace v tom článku: "lidi si kupujou terénní kola, z toho plyne chtějí jezdit v terénu". Ono je to ale částečně taky tak, že lidi nemají kudy jezdit, tak si kupují terénní kola, aby mohli aspoň v terénu (kdyby nebyly asfaltové silnice pro auta, taky si všichni budou kupovat terénní auta, přestože by radši jezdili po asfaltu).
Jasně, že kdo chce jezdit na Šumavě, nestojí o široké asfaltové koridory. Ale kdo tou Šumavou třeba jen projíždí a míří dál tak je zase ocení (nebo třeba i ten, kdo jezdí po Šumavě, vydá se po stezkách daleko, neodhadne síly nebo ho přepadne počasí a rád se vrátí po rychlé pohodlné cestě (kterých je tam možná ale i tak dost)). Všeho s mírou. (šumavu neznám, byl jsem tam naposled před 10 lety pěšky, myslím to spíš obecně)
No tak právě na té šumavě je takovejch cest dost. Jsou to různé asfaltové nebo jinak zpevněné cesty které tam vybudovala PS k rychlým pohybům k hranici a kolem železné opony. Takže tam jsou prakticky všude. Vlastně když pojedeš na Šumavu a budeš jezdit jenom po cyklotrasách, tak tam ani horáka nepotřebuješ, tam si vystačíš s crossem. Proto tady nechápu budování dalších asfaltek. :-(
souhlasím, jenže ten článek je psanej tak, jako by taková situace byla všude, což rozhodně není. Celkově to vyzní tak, že asfaltový cyklostezky jsou k ničemu (což rozhodně není pravda). Samozřejmě kde již je hustá síť podobných komunikací je další výstavba nadbytečná a radši by se mělo stavět někde, kde je to potřeba (nebo dělat ty neasfaltové přírodní stezky).
A s tim, že na těch stávajících zpevněných a nezpevněných cestách by docházelo ke kolizím mezi turysty a cyklisty, tak to panJiřička pěkně kecá, to sou prostě alibistický žvásty na entou, protože ty cesty zadem byly upravený tak, aby se tam vyhnuly dvě tatry 815. Grrrrrrr. A velký GRRRRRRR !
Když potřebujete postavit most a nechce se vám do něj vrážet prachy, navrhněte si přes něj cyklostezku. Prachy z EU se vám touto fintou podaří vymámit zcela jistě. No a když potřebujete jezdit po tomto mostě autem (třeba na svou chatu nebo zahrádku) je nutné tvrdit, že most na cyklostezce musí mít přece parametry aby unesl sanitku. a ruka je v rukávu. Že cyklisti jezdí vlastně úplně jinudy a most slouží něčemu úplně jinému se do Bruselu nedostane.
Ten most ale už dávno stojí a nosnost má na sto sanitek, když po něm jezdily mašiny s nákladníma vagónama. Za 80 000 000 tam k tomu postavím i 20patrový hotel.
Cyklistický ráj http://www.funpic.hu/en.picview.php?id=32413...
nevím zda má smysl to tu komentovat....
Zkuste někdo někdy vykupovat pozemky a pak tam stavět cyklostezky....
Most sice stojí, ale železniční spodek vede 10m nad úrovní terénu, takže je potřeba vybudovat příjezdovou rampu. Cyklista sice zvládne 12% stoupání, ale třeba kripl nebo matka s kočárem ne, takže se bude dělat delší (cca 6%).
Cyklostezka vede kolem bývalé ČKD, kde izralelský investor umísťuje cca 60mld převážně do obytných budov. Proč pro ty tisíce lidi stavět cyklostezku, když můžou jet metrem nebo autem, že. Pravda na kole můžou taky jet Kolbenovou. dokonce i místo na pruh pr cyklisty by se tam vešel... Ach jo