Zdravím,
jaký nejmenší plášt (třeba i silniční) dám na krosový ráfek 622x16.
Dík
Jestli se chces zeptat, jak uzky plast muzes pouzit na tenhle rafek, tak v podstate i jakykoli silnicni plast, tj. 23 i 20 mm, i kdyz jiny nez 23 mm se skoro nejezdi.
20mm bych tam rozhodne nedaval.
kdyz jsem dal 23 na 622/18, tak to slo, ale vypadalo to strasne a taky se ten plast hodne tezko nasazoval. Na rafek sirky 16 je idealni plast tak od 25mm, ale tech 23 by melo jit taky...
Jaký koliv silniční plášť. Teoreticky se dá nasadit i šířka 32 cyklokrosová. Min bych dával 20 a max 32. Ale začínal bych na 23.
Tak já si nemyslím že je nějaká horní hranice co už je moc tlustý. To určitě není. Já mám na bajku nazuté silniční gumy šířky 23mm a ten ráfek je tak o 3mm užší. Šlo to tam hooodně ztuha, to je pravda. No ale původně na těch ráfcích byly 2" gumy a měžně i více - je to Ritchey, žádný shit. Ale na toho crosse - fyzikálně určitě 23 žádný problém, ale jenom jestli majitel chce vyložené hltat kilometry, jinak třeba na těch 28 nebo 32 to jede velice hezky a konfort je nesrovnatelný. Jezdil jsem docela i na silničce - je fakt že mít pod zadkem 9Atm tlaku je super svezení bez odporu - to jo. Ale člověk se pak na hrubém asfaltě cítí......no prostě prdel pozná středověk. Ono kolikrát u těch tenkých gum když člověk nejezdí nějak závodně tak 23 nebo 32 není extra rozdíl (ale znát to je). Ale co takhle 28 a pořešit vzorek a tvrdost směsy ? Když to vychytáš tak prdel nepozná středověk a hezky to pojede....
Tak já si nemyslím že je nějaká horní hranice co už je moc tlustý. To určitě není. Já mám na bajku nazuté silniční gumy šířky 23mm a ten ráfek je tak o 3mm užší. Šlo to tam hooodně ztuha, to je pravda. No ale původně na těch ráfcích byly 2" gumy a měžně i více - je to Ritchey, žádný shit. Ale na toho crosse - fyzikálně určitě 23 žádný problém, ale jenom jestli majitel chce vyložené hltat kilometry, jinak třeba na těch 28 nebo 32 to jede velice hezky a konfort je nesrovnatelný. Jezdil jsem docela i na silničce - je fakt že mít pod zadkem 9Atm tlaku je super svezení bez odporu - to jo. Ale člověk se pak na hrubém asfaltě cítí......no prostě prdel pozná středověk. Ono kolikrát u těch tenkých gum když člověk nejezdí nějak závodně tak 23 nebo 32 není extra rozdíl (ale znát to je). Ale co takhle 28 a pořešit vzorek a tvrdost směsy ? Když to vychytáš tak prdel nepozná středověk a hezky to pojede....
Tak já si nemyslím že je nějaká horní hranice co už je moc tlustý. To určitě není. Já mám na bajku nazuté silniční gumy šířky 23mm a ten ráfek je tak o 3mm užší. Šlo to tam hooodně ztuha, to je pravda. No ale původně na těch ráfcích byly 2" gumy a měžně i více - je to Ritchey, žádný shit. Ale na toho crosse - fyzikálně určitě 23 žádný problém, ale jenom jestli majitel chce vyložené hltat kilometry, jinak třeba na těch 28 nebo 32 to jede velice hezky a konfort je nesrovnatelný. Jezdil jsem docela i na silničce - je fakt že mít pod zadkem 9Atm tlaku je super svezení bez odporu - to jo. Ale člověk se pak na hrubém asfaltě cítí......no prostě prdel pozná středověk. Ono kolikrát u těch tenkých gum když člověk nejezdí nějak závodně tak 23 nebo 32 není extra rozdíl (ale znát to je). Ale co takhle 28 a pořešit vzorek a tvrdost směsy ? Když to vychytáš tak prdel nepozná středověk a hezky to pojede....
Tak já si nemyslím že je nějaká horní hranice co už je moc tlustý. To určitě není. Já mám na bajku nazuté silniční gumy šířky 23mm a ten ráfek je tak o 3mm užší. Šlo to tam hooodně ztuha, to je pravda. No ale původně na těch ráfcích byly 2" gumy a měžně i více - je to Ritchey, žádný shit. Ale na toho crosse - fyzikálně určitě 23 žádný problém, ale jenom jestli majitel chce vyložené hltat kilometry, jinak třeba na těch 28 nebo 32 to jede velice hezky a konfort je nesrovnatelný. Jezdil jsem docela i na silničce - je fakt že mít pod zadkem 9Atm tlaku je super svezení bez odporu - to jo. Ale člověk se pak na hrubém asfaltě cítí......no prostě prdel pozná středověk. Ono kolikrát u těch tenkých gum když člověk nejezdí nějak závodně tak 23 nebo 32 není extra rozdíl (ale znát to je). Ale co takhle 28 a pořešit vzorek a tvrdost směsy ? Když to vychytáš tak prdel nepozná středověk a hezky to pojede....
Vykoušel jsem 23 mm i 28 mm. Rozdíl ve valivém odporu při 9-ti atmosférách není vůbec žádný. U Maxxis Detonátor není kupodivu rozdíl ani v hmotnosti což dost těžko chápu (váženo na přesné váze). Rozdíl je pouze v komfortu, ten je u 28 mm znatelně vyšší.
Mám na fitnessu ráfky 622x15 a jezdím i šíři 23 mm. Má to výhodu že při vyndavání kol nemusím vůbec vyháknout véčka. Na každou stranu přesahuje plášť 1 mm přes ráfek. Při jízdě ze sedla se plášť alespoň nežvejká jako na úzkým ráfku. Sundavá se to normálně. Jestli to ale nebude tím že Remerx Stormy XR 15 jsou silniční ráfky.