Ohledne vzduchovych vidlic bohuzel netusim, jak moc se daji "odfouknout", aby jeste spravne chodily. Ale u pruzin je to jednoduche, staci si vybrat takovou, u ktere ti prodejce potvrdi dostupnost dostatecne mekke pruziny, tzn. 45 nebo 50kg. Pri tehle vazi by melo bohate stacit i 28mm prumeru vnitrnich noh, takze rozumna varianta by mohla byt nejaka lepsi vidlice od Suntouru (pokud nechces moc investovat). Pokud jsi pripraven investovat vic, pak treba RS Reba, tam se tusim takhle mekke pruziny delaji.
Reba je vzduchová a nemá pružinovou verzi.
A dostatečně měkká pružina u pružinové vidlice ještě negarantuje slušný chod pro lehké váhy. Pokud má vidlice větší pasivní odpory nebo je od výroby konstruovaná schválně jako s méně citlivým počátkem, tak u lehké váhy to bude pak úplná tragédie (u těžší jezdců se to tak neprojeví).
Dobře chodících vidlic na takhle lehkou váhu bude minimum a Rebu bych zrovna na tuhle váhu určitě nedoporučil.
sry, myslel jsem pružinovou toru, takhle to dopadá když pracuješ, más audiokonferenci a k tomu něco furt píšeš na fórum, holt mužský mozek není stavěný na provádění vícero věcí najednou :o))))
... ale jinak máš s těmi dalšími parametry samozřejmě pravdu, jen díky nedostatku zkušeností netuším, jak moc mohou třeba ty větší pasivní odpory zkazit i správnou volbu pružiny, to by asi chtělo Milana, ten už určitě podobný požadavek někdy řešil ...
Zkazit můžou hodně, hned je to vidět na grafu charakteristiky vidlice dle hodnoty odtržení. Spousta pružinových vidlic je na tom o dost hůře i než třeba vzduchová Reba, která na tu váhu ještě není (i já si dokážu představit na mojjich 70kg citlivější vidlici).
Pružinové RS jsou docela ok (takže ta Tora by šla, teda až na tu váhu) a použít by se daly.
Upravený Axon/Epicon i přesto, že je vzduchový na tom bude ještě o chlup lépe než ty pružinové RS.
Dále skvěle na tom jsou pružinové Foxky, ale zase ty nehorázné ceny.
A pak některé vzduchové Foxky jako třeba Talas jsou také zhruba na úrovni upraveného Epiconu/Axon, takže vynikající. Jenže opět ta cena.
Pak by celkem šel třeba Skareb ve verzi kde byla kombinace pružina/vzduch (tzn. určitě třeba 04 modely) s tím, že se musí dát měkčí ta pružina.
U nejlevnějších vidlic konkrétně nevim, ale žádná sláva to nebude.
Já bych osobně vybral upravený Axon/Epicon, za ty prachy není moc co řešit.
Při vší úctě s zde přítomným bych se přece jenom mejlem zeptal tuning testa nebo meridy. Jsou oba profi mechanici a mejly tady někde najdeš.
Toto je velmi kvalitní postřeh, díky Aby ! Stejně jsem k tomu dospěl, jen to stálo zbytečně moc textu navíc :o))
Pro Pěšáka ... www.tuning-test.cz, v záložce "kontakt" najdeš e-mailovou adresu. To je nejkvalifikovanější osoba pro zodpovězení tvého dotazu, kterou znám.