Základní podmínky přepravy jízdních kol zůstávají nezměněny. Pro rok 2005 pouze dochází k několika drobným změnám.
Uvažujete (ČD) o obnově přepravy kol jako zavazadel alespoň pro turistickou sezónu v době 6.-9 měsíc. Táto přeprava měla nesporné výhody. Jedna osoba mohla k přepravě podat několik kol. V cílové stanici se pak sešla skupina lidí a kola si vyzvedla. Takovú skupinu mohou tvořit rodiče a deti. Den před odjezdem jsme kola předali zaměstnanci drah, Ti je naložili a my jsme mohli s dětmi klidně cestovat a nestarat se o překládání kol mezi jednotlivými spoji. Tomu říkám služba. Ale co je dobré to se u nás ruší.
Jsem rád, že už to tak dráhy nevyžadují.
1. Kola se při tom odřela při nešetrném nakládání na vůz, který je vezl k vlaku.
2. Při podání den předem se kamarádovi stalo, že kolo dorazilo až druhý den po našem odjezdu. Měl zkažený výlet a my nepříjemné pocity.
ja mam s prepravou kola jako spesniny jen pozitivni zazitky, nikdy se mi s nim nic nestalo a to uz to vyuzivam tretim rokem, problem je ze kdyz jedu na brigadu do Krumlova (na mesic) tak se mi z Liberce tezko prepravuje kolo jako spoluzavazadlo:do autobusu mi ho nevezmou, a jet vlakem z LBC do Prahy o 2 hodiny dyl kvuli kolu, je minimalne hloupe,
moc me mrzi ze uz se kolo neda poslat jako spesnina
Mě se líbí, že si kolo do vagonu naložím sám, vlakvedoucí, či jak se mu nadává, mi ho zahákne na háky v zavazadlovém voze a v cílové stanici mi ho podá z vagonu.
Mám to raději, než si ho hlídat cestou sám někde v uličce, přendavat z jedné strany na druhou, podle toho kde je zastávka a mít něpříjemný pocit, že tam kola překážejí.
Preprava kol u CD je velmi neuspokojiva:kdy se tim nekdo bude skutecne kompetentne zabyvat? Uvadene "zvlastni oddily" ve vozech jsou male a nevejde se tam prakticky ani jedno kolo.Zato tam jsou v onom prostoru 2 sedacky (tak je to na kola nebo na sezeni?).V norm. vagonu se kolo vejde max. jedno-dve, napric na konci, ovsem je treba stale je presouvat,aby sly otevrit dvere, navic neustale padaji.Pokud vezmu kolo do motoraku:stejny problem.Navic se tam lehce potkam s kocarkem a je vymalovano.Ukladat kola do zavazadloveho vozu je jednodussi, skoda jen, ze se kola vesi;kdyz jsou brasny, nejenze nejde kolo povesit ale vlastne ani zvednout...do te vysky.
Driv jsem si mohl koupit jizdenku pro sebe a kolo u pokladny, ted se to delat oddelene, navic pruvodci nemusi mit potrebne drobne na vraceni resp. ja na zaplaceni.V systemu Egronet je uvadena "bezplatna preprava kola" u dotycneho listku:ovsem v rychlikach po me chteji 20,-Kc. Tak co plati?Rekl bych, ze misto Pendolin by se mely zlepsit v prvni rade normalni vlaky aby se dalo hovorit o cestovani. A kdyz uz o tom pisu: katastrofa je navazovani jizdnich radu a pripoju, v nekterych pripadech se nemohu ubranit dojmu, ze CD zkousi, co si lide nechaji libit. Priklad: vlak z Rakovnik-Becov(odj.14.50): ve Zluticich dela prestavku (!!!) 45 minut...asi aby mela tamni hospoda obrat, nic logictejsiho mne nenapada...Ze to jde jinak lze overit kratkym vyletem do nemeckeho pohranici (napriklad): do vagonu se vejde spousta kol, listky prodava jedna pokladna.velmi proste!
Tolik muj prispevek ke stavkove pohotovosti modre armady.
Cestování na železnici s kolem se zřejmě obrací k lepšímu. Minulou sobotu jsem vyrážel z Jihlavy směr Znojmo ráno v 08:02 a narazil jsem s partou na specielní vúz pro přepravu kol. Celá jedna strana běžného vagónu s takzvanými čtyřkami sedadly byla demontovaná. Místo toho chromovaná tyč po celé délce a dokonce samonavíjecí pásy na upevnění kol. Každý si sám naloží, upevní, zaplatí dvacku a hlídá si z protějšího sedadla. Jak to vypadalo viz http://album.olympus.cz/PhotoGallery/public...
Taky si myslím, že přeprava kol železnicí se zlepšila, ale není ideální.
Stále jezdí vlaky bez možnosti přepravy kol a jsou to trochu nervy je nakládat.
Ono taky vše záleží na lidech. Na zaměstnancích ČD. Co je u jednoho neřešitelný problém (neochota?),je pro druhého brnkačka.
Služeb ČD pro přepravu využíváme několikrát do roka, a až na vzácné výjimky, jsme skoro spokojení.
Nevím jak ostatní, ale kdybych nejezdil na kole, nejezdil bych ani vlakem. Domnívám se, že pro ČD každá koruna dobrá, ale realita je asi jiná. Proč by měly ČD mít zájem na každém cestujícím, když od státu dostanou hojné dotace? Ale to už je jiný problém.
Bohužel přeprava kol v Čechách je stále ještě hororová, stejně tak neschopnost lidí pracujících na dráze je nevídaná.Např. nově zavedená služba "rezervace kol". Platíte 30 kč (a pak ještě 20 kč za kolo), jen abyste měli naději na získání místa pro kolo ve vlaku. Ale ve vlaku se vám průvodčí vysměje, že takový doklad ho nezajímá a že to, co vymyslelo v tomto ohledu vedení drah, je prý blbost. Pokud se vám poštěstí dostat do vagónu ještě stále nemáte vyhráno a nemusíte se dostat na místo určení. Můžou totiž nastoupit lidé s kočárky či invalidé a průvodčí vás má právo vyhnat bez ohledu na draze zaplacené lístky, bez ohledu na to, že je to třeba jediný vlak na trase toho dne, který bere kola. Jak jsem měl možnost slyšet, takto skončil nejeden cyklovýlet už na samém počátku.
Souhlas také s jinými příspěvky, co se týče umístění kol ve speciálních vagonových prostorech, kdy se obyčejně kola nevejdou a spíše překáží všem dalším cestujícím. Takže rozhodně žádný optimismus. Nejvíce negativních zkušenosti mám z tras, kde nejsou tratě elektrifikovány jako např. z Prahy na Rakovník, Chomutov, Karlovy Vary atd.
Trochu jsi zchladil můj optimismus. V neděli jsme poprvé v životě přepravovali kola z nádr. Dejvice do Hostivic. Dorazili jsme na poslední chvili, koupili listky a hnali se k vagonu. Pruvodčí nám ukázal kam a ještě pomohl s koly nahoru. Pak jsme u něj doplatili za kola bylo hotovo. Nemusí to tedy být vždy takhle prosté? Podle jízdního řádu jedou tím směrem pouze dva vlaky s rozšířenou přepravou kol a to jen ve všední dny v nepříliš turisticky zajímavém čase. Jinak se asi kola vezou pouze na plošině os. vagonu.
Zalezi jak kdy, nekdy je to pohoda a vlak skutecne pomuze a nekdy to muze byt dost strasne vcetne vyse popsanych scenaru. Dost zalezi na lidech a trochu taky na ostrych loktech (nenechat se odbyt, jsem-li v pravu).
Presne tak. Obcas kapnu na stiplistka, jenz je v pohode...Dokonce u nas jezdi jeden postarsi pan a ten se vzdy u me zastavi, stipne listek a pokecame....sam jezdi na kole.
Na druhou stranu nas v Olomouci nepustili do vlaku. Sice to byl rychlik, nemel prepravovat kola, ale stiplistek byl docela hnusnej. Nejdrive me mel za nemce, tak na me po nemecku. To me nastval a zaroven rozesmal. Ale pak jsem se ho slusne zeptal, zda by nas nevzal, ze dalsi vlak (jenz prepravuje kola) nam jede az za 2,5 hodiny. Zacal prskat, jak si to jako predstavujem a ze co si myslime. No proste zpruzenej, ze musi v nedeli odpoledne makat. A pritom vlak byl z polovicky prazdnej a na do posledniho vagonu by jsme se v pohode vesli.
Jo, ale kdyz clovek narazi na blbce:-)
Díky za zkušenosti. Budu tedy počítat, že SLA této služby je nulové.
Ja prepravuju kolo vlakem docela casto. Az na to, ze je malo mista pro kola jsem byl spokojen. Vzdy bez problemu. Tohle byl asi nejvetsi "omyl". Je fakt, ze ten vlak kola neprepravoval, ale i v tehle se da v poslednim vagonu prepravit kolo.
Vetsinou jezdim "pantakama" a tam je to bez problemu. Pak vybiram vlaky, kde se daji kola prepravovat. Sice maj plosinu, kam si muzes dat kolo a byt u nej, ale je to nepohodlne. Musis ho hlidat a kdyz chce nekdo vystupovat, musis s kolem manipulovat. Docela casto pouzivame uschovu kol. Tam nikdy nebyl problem. Ale je to nekdy o drzku (kolo)...to kdyz je ten nakladni vlak plnej kol. Ale to se stalo jen jednou, kdyz jsme jeli na Sumavu.
Ne že bych se toho "ošklivého štíplístka" chtěla zastávat, ale on to kolo do rychlíku, který nemá prostor pro zavazadla nebo kola, vzít nesmí. Kdyby na něj přišli, platil by pokutu on. Jinak--já mám zkušenosti s dopravou kola spíš dobré. Ale naštvali mě zdražením... :o(
Ja mam takovej pocit, ze u tehle vlaku muze vzit dve kola do posledniho vagonu uplne na konec....
Ale o to ani neslo. Spis slo o to, jak se choval...proste hulvat nejvetsiho kalibru.
Toto praví Smluvní Přepravní Podmínky ČD v odst. 211:
-----------------------------------------------------------------
211. Přeprava jízdních kol jako spoluzavazadla je povolena ve všech vlacích osobní dopravy ve vozech označených symbolem “kolo”. Dále je tato přeprava povolena v osobních a spěšných vlacích v neoznačených vozech pouze na prvním a posledním představku soupravy, kde mohou být umístěna vždy nejvýše dvě jízdní kola. Jako spoluzavazadlo nelze přepravit tandemové a vícemístné kolo. Pověřený zaměstnanec ČD ve vlaku je oprávněn rozhodnout o umístění spoluzavazadla.
U označených vlaků je umožněna přeprava jízdních kol jako SZ s možností rezervace místa pro jízdní kolo nebo na základě povinné rezervace místa pro jízdní kolo.
------------------------------------------------------------------
Takže do rychlíku bez symbolu kolo nebo kufr to nelze.
Zdroj: http://www.cd.cz/static/sppo/10.12.2006/sppo...
jen pro informaci... od 10. prosince 2006 (nový JŘ a tarif) se platí za kolo 26,- korun, kombinovaný jízdenky (dvodenní apod.) stojí stejně - tedy např. ta dvoudenní je za 60,-. Měl jsem připravenou dvacku a ejhle...
tady v okolí Prahy je to bez problémů, průvodčí ochotní, dokonce i kolo pomohou naložit do vlaku. Horší to bylo, když jsme se v létě vracely s kamarádkou ze Šumavy. se 3 přestupy a v Budějovicích po nás chtěl, abychom kolo s brašnama pověsily na háky, nedám ho tam ani bez brašen, naštěstí nás jelo víc a silní muži pomohli. Dokonce jsem jednou jela s kolem do Plzně z Florence autobusem. Do zavazadlového prostoru strčil 3 kola, řekl si 100,- za kolo i jízdné, což si myslím je dost slušné.
S přepravou kola ve vlaku zkušenosti nemám. Ale v autobuse jsem kolo už vezl několikrát. Musí být složené v krabici, nebo ve vaku. Což není tak velký problém. Do zavazadlového prostoru vleze v pohodě. Záleží ale na řidiči a počtu jiných zavazadel. Vezli jsme takhle 2 kola v krabicích.Můžeš ale narazit na debila, kterému se nechce otevírat zavazadlový prostor, protože je líný, nebo tam má bordel. Obvzlášť na místních linkách. Je dobré dojít se zeptat na dopravní kancelář ČSAD odkud odjíždíš. Jaký je předpis pro přepravu kol přesně nevím, ale pokud bude zájem můžu to zjistit. Jinak autobusy Student Agency berou kola v krabici bez problémů a bez poplatků. Vezli jsme 2 kola se Student A z Prahy do Brna a spokojenost.
Mrkněte na info na http://cyklo.net/jak-prepravit-kolo-vlaky-cd