Už skoro rok křižuju krajinu na ležáku a moc si to pochvaluju. Vadí mi snad jenom věc, a tou je hluk, který dělá řetěz procházející bužírkou. Mám pocit, že to dělá ta horní bužírka, a drnčí hlavně když zabírám do kopce. Zkušel jsem ji přitáhnout, povolit, posunout, bez valného efektu. Máte podobné zkušenosti? Podařilo se vám to vyladit? Nebo je to jen moje paranoia?
Víš, co Ti poradím, co jsem udělal já, když mi bužírka trochu dřela? Povolil jsem ji v její objímce a zkusil pootočit a najít vhodnější pozici po jejím obvodu tak, aby neškrtala. Zatím to funguje. Ona totiž není rovnoměrně rovná ale spíše trochu zahnutá po celé své délce, tak je třeba trochu pozkoušet ideálnější polohu systémem pokusu a náhody. Nebo mě napadlo....Co zkusit ji lehce nahřát v místě, kde dře, a ručo porovnat? Nevím, z jakého je to plastu, ale třeba by to též fungovalo....
jedna z nich je přichycená k rámu zhruba nad přední vidlicí. V tom to místě jsem izolepou přichytil i druhou a rachtání se snížilo na minimum.
Ovšem úplného ticha se dosáhnout nedá. Předek a zadek bužírky musí být volný a při záběru nebo jízdou po hrbolech se bude vždycky klepat a trochu rachotit. Jakési cvrlikání řetězu při průchodu bužírkou se také nedá zcela potlačit.
Mě to dělalo zvuky když jsem ji měl pověšenou tak vysoko, že při malém převodníku a některém z menších pastorků řetěz nemohl přímo a dřel o stěnu té trubice v místě jejího zavěšení. To bylo slyšet právě do středně prudkých kopců. Pověsil jsem ju na malinko delší pásek a pomohlo to. Na nějaký převod typu 1 - 6 nebo možná i 1 - 5 (indexy na řadičích) to pořád ještě občas dělá zvuky, ale takový převod do kopce stejně nedělá řetězu dobře.
Krom toho můžeš zkusit to pootočení trubice kolem její osy v té objímce, je možné, že se někde něco vydřelo (na koncích nebo v objímce) a pootočením to ztichne.
Podívej se na to pozitivně. Tak velký rámus, abys neslyšel kamaráda na vedlejším kole to nedělá a na druhou stranu tě je slyšet a nepotřebuješ zvonek. Já použil na prvníleháč plastové vodovodní trubky, pravda poněkud těžší, ale moc rámusu nenadělaly. Ty jsem vyměnil za elektrikářské lehoučké, se stěnou asi 1 mm a ty teprve pěkně rezonujou. No a potom si vyber. Řešením by bylo trubky úplně sundat, nebo je zakrýt jen shora, ale bez trubek si budeš utírát řetěz nohama a kryt řetězu jen shora si dost dobře nedovedu představit. Nejjednodušší asi je si prostě zvyknout.
Ale je potřeba být si jistý, že ten rámus nevzniká nějakým silným dřením řezězu o trubku. Pokud to slyší při záběru do kopce, může to být fakt tím, že závěs trubky je moc krátký než aby mohl řetěz jít přímo a pak je to pomalá výroba problému, nehledě na několik procent výkonu do kopce v háji.
Pokud to ale člověk prozkoumá a zjistí, že fakt je to jen chvění volného konce trubky, je to neškodné.
Díky za rady - bužírku jsem trochu natočil, přichytil nad přední vidlicí a pomohlo to. Se zbytkovým bzučením jsem se smířil :)