Zdravíčko.
Aktuálně se chystám k pořízení outdoor GPS navigace. Požadavky bych měl asi takové:
Minimum:
- Mapa ČR s "opěrnými body", tzn městy, hrady, rozhlednami atd. a základem silniční sítě (aby se dalo vyhnout dálnici apod.)
- Horizontální záznam trasy
- Výdrž baterie alespoň 10 hodin, nebo možnost výměny zdroje (AA/AAA baterie)
- Grafický černobílý displej
- Připojitelný k PC
Optimum:
- Outdoor verze přístroje, tzn. min. dešti odolný.
- Mapa viz. minimum, ale včetně kompletní silniční sítě a sítě cyklotras/cyklostezek, včetně vrstevnic atd.
- Záznam trasy i vertikální, ale jen z GPS dat, nikoliv barometrický
- Plánování trasy, dynamická navigace
Maximum:
- Dynamická aktualizace map/POI z internetu
- Grafický displej v odstínech šedi nebo barevný
- Vodotěsné, nárazuvzdorné tělo přístroje
- Mapy dalších států střední evropy
- barometrický výškoměr
- integrovaný eletronický kompas
Abych vám usnadnil případný pokus mi pomoci, zde jsou upřesňující informace:
- Linky na předchozí diskuze na toto téma mi nepomohou. Většinu jsem jich četl, a především doba pokročila a jsou k dostání nové přístroje a mapy.
- Mám bohaté zkušenosti s navigací automobilovou (s TomTom a Mio (iGo + TeleAtlas) naježděny desítky tisíc km). Naopak s navigací outdoorovou nemám zkušenosti absolutně žádné.
Takže moc uvítám jak konkrétní zkušenosti, tak obecná doporučení na aktuální možnosti i bez osobní zkušenosti, tak i nějaký obecný úvod do problematiky (tzn. jaký je rozdíl mezi tou či kterou outdoorovou navigací v porovnání s navigací automobilovou).
Předem MNOHOKRÁTE děkuji.
Jo a p.s.: Finance na jednu stranu omezeny nejsou, ale zase se mi nechce investovat příliš mnoho. Aktuální navigaci do auta, která obsahuje 28 států Evropy až po popisná čísla domů atd. mě přišla na 11000 Kč, takže za nehodlám investovat podobnou částku za mašinku, která toho umí desetinu :o)))
rozhodně nechceš investovat 11k a máš výše psané požadavky? to se s tím rozluč:-/
jít do polovičatý gps mi nepříjde rozumný, dyk ani kolo by sis nekoupil pod nějakou částku, přehazovačku urveš třikrát do roka a stejně si zase koupíš xt.
komerční topomapa čr =2k. spousta topomap se dá stahnout na webu...
To mi bylo jasný. Jen jsem nechtěl investovat do přístroje, který by byl sice "fancy", třeba s barevným displejem s vysokým rozlišením a routováním, ale postrádal skutečně užitečné funkce, jako je právě barometrický výškoměr, nebo elektronický kompas.
Více méně mě prozatím nejvíce zaujala tahle mašinka. Přijde mi, že umí to co bych chtěl, a přitom žádné kravinky navíc.
Co si o tom myslíš ty ?
http://www.navigacegps.cz/garmin/etrex-vista/
taky sem zastáncem outdoor-přijímačů namísto PDA. tím ale nechci brát jejich vlastníkům jejich názor;-)
mrkni na ceny na www.skyfly.cz/shop
ta vista má pouze 24MB paměť. topo čr je cca 78MB.
-vybral bych něco se slotem pro pamětovou kartu, což skýtá vícero možností:)
-nebral bych do čb displaye
-mám-li to říct na rovinu, koupil bych GPSMAP 60CSx v US-verzi. je podstatně levnější a podkladní mapa stejně nestojí za nic. ale třeba pro ichala je nepřijatelný tím, že je větší a poutá tak zbytečnou pozornost pobertů. má na mysli místa odlehlá od civilizace...
co se týká vektorových mappro garminy, tak je to hlavně server http://mapcenter.cgpsmapper.com/maplist.php
pro jejich prohlížení ale potřbuješ sw mapedit. ke stažení je tady: http://www.geopainting.com/en/
stahuj jen soubory binary IMG, build source sou vlastně ty, ve kterejch se ta mapa tvoří a pokud je k dispozici (na tomhle serveru vždy), tak v něm jde ta mapa upravit... pokud by sis chtěl nějakou mapu vytvořit sám, ozvi se. ale na to je asi dost času:o) s cami tam pár kousků slovenska máme:)
podstatně levnější je us-verze proti evropský...
"podrobnější" ani jednodušší podkladní mapa nestojí za moc. pohybovat se podle nich v terénu nedá a tak kašli na eu-verzi. asi to sem měl na mysli
Přesně tak, už jsem to napsal níže ještě než jsem přečet tenhle tvůj příspěvek.
Mám dovezenou 60CSx z USA z loňska za 390$ (teď už se dá ještě levněji), osobně někým dovezenou (takže bez cla a dph). Pak přehraný český firmware.
Teď jen doufám, že Picodas konečně v příštím slibovaném upgradu upraví turistické značky, aby byly konečně barevně a ne černě s nápisem o jakou barvu se jedná. Upgrade by měl být každou chvíli, budou tam zapracované změny z R10-ky, ale jestli ty barvy budou jak slibují už v tomhle ještě nevim.
No, jen ať se na www.skyfly.cz koukne. Nízké ceny jsou vykoupeny minimálmí komunikací ze strany prodejce. Je pravda, že opravili můj přístroj ale doklad o opravě nevystavili. Poslal jsem svůj přístroj s vysvětlujícím dopisem, za 33 dní byl zpátky opravený, bez jediného slovíčka či potvrzení.
No vidíš, mě se hned první pracovní den po objednávce ozvali (sice ne s dobrými zprávami, ale nešť :o) a jednání bylo velmi slušné. Uvidíme jak dál :o)
Co jsem zaregistroval (objevuju se na fotoforech) tak jsou s snima lidi spokojeni. Je fakt, ze si obcas stezuji na pomale reakce, ale nekolikrat se psalo, ze tam jsou opravdu zahlceni. Fotaky tam nakupuje fakt spousta lidi...teda kdyz nekupuji v Nemecku:-)
zkus tenhle web: http://www.ce4you.cz/
Ad takhle stránka ... to je právě ten problém. Kdybych chtěl řešení pro PDA, tak se nebudu dotazovat na outdoor navigaci.
Plánuji začít jezdit mimo civilizaci, i na více dní, a hledám řešení, které mi poskytne službu v dešti, zimě, po pádu na zem, bez zásuvky na dobití akumulátoru.
Už jsem si zkoušel stáhnout nějaké rastrové mapy a softík z netu do svého PDA (SVGA displej, neomezená pamět (2+2GB karty) atd.) a je to paráda. Jenže akumulátor vydrží jen 2-3 hodiny v plném provozu a to je málo, o přehnané křehkosti nemluvě. A zničit si PDA za 25 kKč na kole se mi nechce.
Ajajajajaaaaaj. Az narvou GPSMAP 60CSX do Visty, tak ji koupim a ani se nestacim oblect, jak pro ni rychle pujdu...jenze novej rok za nama a novinky nikde:-)
Tak tady jednoznačně přivést Garmina 60CSx z USA.
Teď se dá koupit už k 350$, což je při současném kurzu skoro zadarmo. Já kupoval loni v září ještě za téměř 400$.
Akorát to chce ideálně někoho, kdo to doveze. Pokud takovou možnost nemáš, tak pořád je nejlepší si to nechat poslat i s rizikem zaplacení cla a dph, pořád to vyjde slušně.
Akorát doporučuju i v případě dovozu někým vybrat krám, který posílá i do ČR (a těch je menšina), usnadní to případnou reklamaci.
A parametry co umí 60CSx, to sis asi přečetl, ale jen stručně, co se mi líbí oproti levnějším modelům.
Barevný displej je oproti černobílému ohromný rozdíl. Teď jen (jak jsem už psal výše) aby Picodas v Topo mapě změnil značky na barevné zobrazení.
Barometrický výškoměr s korekcemi dle GPS souřadnic je ideální kombinace a měří trvale s velmi slušnou přesností (korekce mají složitější algoritmus, kde se přímo nepřebírá GPS výška, která by nemusel být přesná, ale jen dochází k postupným korekcím a výsledně je to přesnější než jen barometrický i než jen GPS výškoměr).
Paměťová karta se hodí, štvalo by mě kdyby se mi tam nevešla ani celá Topo Czech V1 (která se nevejde do přístrojů, které mají 64MB). S mapou Evropy je to horší, ta se celá nevejde ani na 1GB kartu (ale u té tak nevadí, že se tam nevejde celá najednou).
SiRF III čipset má velmi solidní příjem a není problém ani v hustém lese, ještě se mi nestalo v přírodě nikdy, že bych ztratil signál (oproti tomu starší Garminy, které nemají Sirf III ztrácely signál poměrně často - když je kamarádi vozí na společné vyjížďky).
Autorouting funguju také obstojně, takže je možné použít i v autě, tam trošku pak chybí hlasová navigace.
Jasně, tohle je velmi kvalitní příspěvek a moc za něj děkuji.
Potíž je s omezeným rozpočtem. Aktuálně jsem ve výpovědní lhůtě a nevím kdy a za kolik někam zase nastoupím. Něco našetřeno mám, takže bych si v tomto směru mohl koupit takřka cokoliv, ale nechci "zbytečně" utrácet, kdo ví kdy se mi pár tisíc bude hodit.
Ohledně 60CSx, také výše navrhované Vettem, do té jsem se jednoznačně zakoukal na první pohled (a ohmat v obchodě), prostě jak se říká "láska na první pohled". Jenže ta cena je, oproti Vista, de facto dvojnásobná (beru-li klasickou koncovku v krámě). A to už není žádná legrace, za ty peníze bych ženě dokázal kompletně přestavět kolo na kousek o třídu výš.
Hlavní háček je v tom, že poměrně přesně vím, co od té navigace očekávám. Tzn. chci vždy vědět, kde se nacházím, a kterým SMĚREM se mám vydat, nikoliv aby mě to vektorově navigovalo po stezce. Záznam z trasy je pro mě také zajímavý, i když spíše druhotný, jeho nepřesnosti jsem ochoten zkousnout. Vrstevnice jsou pro mě hodně důležité, z hlediska plánování další jízdy.
Zkrátka a dobře mi nejde o to, abych se posadil k počítači a přesně si naházel body trasy, po které chci jet (tzn. nemapová GPS pro mě nepřipadá v úvahu), ale na druhou stranu nepotřebuji ekvivalent vektorové navigace automap, či jejich komfort (což reprezentuje 60CSx).
Jinak řečeno, ta Vista by vlastně ten účel naprosto splnila, až na jeden háček, a to je velikost paměti.
Takže mám vlastně dva dotazy:
a) existuje alternativa k Vista, která má obdobné vlastnosti a cenu, ale má slot na paměťovou kartu ?
b) kde se dá opravdu nejlevněji oficiálně sehnat 60CSx ? Známého v USA bohužel nemám. A navíc mě trošku děsí představa, jak by to bylo se zárukou. A ohledně firmware, jak ho sehnat, aktualizovat atd. ? Prostě jsem zpohodlněl a mám raději hotové a plně podporované výrobky :o((
a co teda vista cx (us), na skyfly za 8.300,-?
možná sou někde nižší ceny, musíš hledat ale já kupoval tady.
hmm, to už zní VELMI ROZUMNĚ !!!! Díky moc Vette, asi jsem fakt našel, co jsem hledal, tedy rozumný kompromis.
Ještě si to půjdu někam prohlédnout do obchodu a nastuduji další recenze, ale tohle fakt vypadá dobře v poměru "cena/výkon".
Jinak jsem našel i dost levnou Evropskou variantu, kde bych nemusel přehrávat firmware a asi by nebyl problém případně uplatnit záruku:
http://www.pixmania.cz/cz/cz/312230/art/garmin...
... takže ještě popřemýšlím a dost možná se tady ještě ozvu, pokud budu mít dotazy, doufám že to nevadí .... už se těším na toulky přírodou bez bloudění :o))
skyfly nabízí český menu a firmware neřeš, stáhneš ho z ofiko stránky garmin...;-)
Mno, o češtinu nejde, anglicky umím pomalu lépe a zvláště na technickou terminologii a ovládací prvky elektroniky je to mnohem použitelnější jazyk než čeština.
Ale pokud je ten firmware skutečně volně stažitelný ze stránek Garminu, tak by to byl další plusový bod.
Tak jako tak, teď už jsem fakt dost utahaný, takže budu pokračovat v "průzkumu" zítra (ehm, vlastně dnes ráno ;o), ale opravdu ještě jednou moc díky za radu, ta Vista CX mě za ty peníze opravdu nadchla.
Pokud se dobře pamatuji, tak Banán se chlubil, že si při nedávném pobytu v USA získal nějaké známé...
Jenže věř známým známého .... nic proti Banánovi a jeho přátelům, ale tak nějak jsem si v životě zvyknul, že se podobné kšefty nevyplácí, pak se něco nepovede a je z toho jen zlá krev :o(
Na Vistě by mě nejvíc vadilo absence Sirf III, paměť a černobílý displej. A o alternativě nevím.
Firmware se prostě vždy někde stáhne a nahraje přes kabel z počítače (já ho ani nehledám, to vždy někdo má).
Oficiálně v ČR nejlevnější cenu 60CSx-ka netušim, protože jsou tu prostě šíleně předražené, tak jsem ty ceny nikdy ani přesně nesledoval.
Teď jsem jen tak mrknul na aktuální ceny a už ji mají dokonce za 327$.
http://www.nextag.com/Garmin-GPSMAP-60CSx...
Prošel bych si všechny ty krámy a našel nejlevnější, který bere český platební karty + posílá do ČR (bude to chvilka hledání, víc krámů tohle nesplňuje).
Pak se s nimi zkusit dohodnout, aby udali nižší cenu balíku (kvůli dph a clu) a nechal bych si to poslat. S poštovným, nižším clem a dph se pak musíš vejít do cca 450$.
Se zárukou problém není, pouze reklamace bude stát kolem 1000-1500 Kč za poštovné (což je hodně, ale reklamovaných přístrojů je málo a i s případnou reklamací to pořád vyjde levněji než u nás).
Já známéno v USA taky nemám, ale trvale sleduju všechny známé, jestli někdo nejede do USA a pokud ano, hned prověřuju, zda by nemohl něco přivést.
Pokud trváš na koupení v ČR, tak co jsem se jen tak zběžně podíval, tak nejlevnější jsem viděl za 17tis. na http://www.xcomputer.cz/DetailPage.asp?dpg=60166
Pod 16tis. podle mě nikde nebude.
Jasně, to naprosto souhlasí. Jenže 60CSx tak nějak převyšuje moje optimální požadavky, a navíc mě teď Vette navnadil s Vista CX verzí :o))) 16kKč mi vzhledem k požadavkům přijde prostě moc. Ohledně internetových nákupů ze zahraničí nemám problém, ostatně třeba software takhle nakupuji pořád (mám mezinárodní Mastercard, kterou mi zatím vzali všude, čistě pro Inet použití od GECB).
Jenže když bych si měl vybrat mezi 60CSx v US verzi, se všemi obtížemi které to přináší, a výhodami které vlastně ani nevyžaduji, v porovnání s Vista CX v evropské verzi, s lokálním prodejcem, zárukou, a bez další práce a potíží, tak je asi vybráno ... ale ráno je moudřejší večera, takže si to ještě pořádně promyslím.
Ale i tak moc díky za snahu, vážně si toho cením.
Nepojede nekdo do USA? :-)
Tenkrat jsme to tu resili, protoze na Amazonu se dala sehnat za par slupek. Navic v USA operuje zasilkova sluzba, provozovana cechy, kam si to muzes nechat poslat. Oni to vybali z org. krabic, zbavi navodu a dokumentace a poslou ti to domu. Vyhoda je, ze se vyhnes clu, protoze u nich mas fiktivni adresu na sve jmeno. Takze to posilas ze "sve" adresy v USA na svou adresu v CR. Takze se to da ukecat, ze si to posilas domu, protoze jsi to treba v USA zapomel a ted to v CR potrebujes na dovolenou:-) Samozrejme ti poslou druhym balikem dokumentaci a zarucni list.
Problem je prave v te zaruce....tezko se bude pres ocean vyrizovat. Muzes chytnout blbej kus a za mesic ti kiksne. Budes kolem toho behat jak blazen a usetrene penize das za postovne a vse kolem. Pripadne za opravu v CR. To je jedine, co me na tom odrazovalo. No a pak ty machinace kolem toho zasilani. Kdyby tam nekdo letel a byl ochoten to privezt....asi bych o tom hooodne uvazoval.
Bohuzel tady v UK je hodne veci levnych, ale GPS ne...spis naopak...cca 450-500liber za tu GPS60CSX.
Přesně, to je to co jsem měl na mysli. Jenže ačkoliv se mi nechce jen tak vyhodit pár tisícovek z okna, za ten rozdíl mi prostě tyhle potencionální trable, a především zcela určitě komplikace s vyřizováním nestojí.
Ano, kdybych měl dobrého kamaráda, co tam služebně létá každý měsíc či dva, tak bych do toho asi šel, ale takhle fakt ne, jakožto IT profík mám s elektronikou dostatečně bohaté zkušenosti na to, abych věděl že Murphyho zákony platí v této oblasti trojnásob :(((
OK, takže ještě jednou moc díky za rady, už jsem si vybral. Teď již jen řeším, jestli US nebo EU verzi. Mohl by se prosím někdo z vás pokusit shrnout, jaký je v tom přesně rozdíl, respektive jaké má nevýhody US verze a co přesně bych musel udělat pro to, aby byla s EU identická (jestli to vůbec jde) ?
http://www.skyfly.cz/shop/detail-gps.php?kod...
http://www.skyfly.cz/shop/detail-gps.php?kod...
předem ještě jednou moc díky !
Prijde Vette a vysvetli:-)
Co vim ja, tak...
K GPS dostanes automaticky mapu sveta. V US verzi je podrobnejsi USA a v EU verzi je podrobnejsi Evropa a Asie. Ale ta podrobnost je vlastne na nic. Mas tam jen hlavni silnice a vetsi mesta. V praxi nevyuzijes. Takze ji nikdy nebudes pouzivat. Proto se hodne prosazuje US verze, protoze je levnejsi. To, co budes muset udelat nevim, teda vim, ale jen teoreticky. Co ale vim je, ze Vette ma US verzi, takze vse tu pretentononc na EU prodelal. Myslim, ze pak mezi tema verzema neni rozdil, protoze co jsem se docetl, muzes tam pak mit i cestinu. Takze rozdil asi nepoznas, protoze tu zakladni podkladovou mapu nikdy nevyuzijes.
Spis by me zajimalo, jak je to s tema dalsima mapama(Topo CR, Topo UK...). Zda neni problem. Ale teoreticky me nenapada zadna prekazka.
To zní vcelku rozumě. Uvidíme, s jak složitým popisem toho "upgradu" přijde Vette :o)))
Osobně bych tu základní mapu nezavrhoval, splňuje minimum mých požadavků, ale je pravda že díky kartě v té CX verzi tam stejně co nejdříve nahraju ČR s většími detaily. To se právě pak musím ještě poradit s Vettem, protože netuším, kterou mapu vybrat, a jak je velká, tedy jak velkou kartu musím dokoupit (v základu je tam 64MB karta). Ale už se těším, konečně se budu moci toulat dle libosti, a nezastavovat pořád abych čučel do mapy nebo se nedejbože ptát místních na cestu :o)))
V mapách není problém žádný. Mám taky US verzi a normálně používám českou Topo mapu.
Když si koupíš mapu, tak ti ji aktivují na základě GPS Unit ID nebo Sériové číslo GPS (teď nevim které z nich je rozhodující ale je to fuk). V každém případě je pak mapu navždy svázáná s konkrétní GPS a pokud umře GPS, tak se mapa může zahodit (a tohle platí ať to je US nebo EU verze, to na to nemá žádný vliv).
US verze nelze předělat, aby byla identická s EU verzí. US verze má podkladovou mapu USA, EU verzi Evropy. Podkladová mapa je nahraná v nepřepisovatelné paměti a nejde tudíš zaměnit.
Jak už ale bylo řečeno, je to úplně jedno. Stejně si koupíš mapy pořádný a podkladovou nebudeš vlastně používat vůbec.
Jediná situace, kde by se trošičku mohla podkladová mapa hodit (jen trošičku protože je stejně dost naprd) a to pokud si koupíš pouze Topo Czech V1 mapu a pak budeš jezdit někde u hranic a hranici přejedeš. V tu chvíli za hranicí nemáš s US verzí mapu žádnou, s EU verzí bys tam měl tu mizernou podkladovou.
Vše ostatní je totožné, do US verze je nahrána čeština, takže je pak stejná jako EU verze.
A nový firmware a češtinu není problém nahrát doma přes kabel, je to otázka minuty.
A předpokládám (i když tohle nevím jistě, já kupoval v USA), že pokud se koupí US verze u nás, tak už od prodejce tam bude nahraná čeština a nebude se muset řešit nic (pouze zůstává ta podkladová mapa USA, s kterou se nedá nic dělat).
A nový firmware a češtinu není problém nahrát doma přes kabel, je to otázka minuty.
A předpokládám (i když tohle nevím jistě, já kupoval v USA), že pokud se koupí US verze u nás, tak už od prodejce tam bude nahraná čeština a nebude se muset řešit nic (pouze zůstává ta podkladová mapa USA, s kterou se nedá nic dělat).
Hmmm, to je poměrně dost zajímavé. Měl jsem za to, že se české mapy dají sehnat na netu zadarmo, ale ty tady zmiňuješ koupi a provázání licence na unikátní ID přístroje.
Respektive u mapového přístroje za tuto cenu bych již očekával, že tam kromě základní podkladové mapy bude možnost donahrání přesnější mapy daného území třeba z CD, nebo doplnění databáze bodů z internetu.
Tak jak to tedy je ? Pokud by totiž ty mapy byly příliš drahé, tak raději vezmu EU verzi, kde již bude ČR podrobnější, takže by mi to do začátků stačilo a časem si začnu dělat vlastní mapy.
Topo Czech V1 stojí těsně cca 1900 Kč. Bez ní mapová GPS nemá skoro cenu.
Ona ani ta Topo mapa není zcela ideální jak bych si představoval a třeba dost lesních cest v ní chybí. Ale podkladová mapa pro ježdění v lese je v podstatě stejná jako žádná mapa.
Na skyfly pak vidím, že k některým modelům prodávají GPS + Topo mapu s malou slevou (konkrétně u 60CSx v kompletu vyjde na 1670).
Podkladová mapa je ale opravdu naprd, ta nikdy není podrobnější, ale jen orientační.
hmm, 1900 Kč není tolik, tolik ušetřím tím že koupím US verzi místo EU ... tak ještě jednou díky !!
Mimochodem, zkoušel jsi něco například z tohoto ? Jen jestli máš srovnání té komerční topo mapy s těmito free projekty ?
http://gps-maps.info/cz/index/download
Občas jsem zkoušel nějaký zdarma mapy, ale nikdy se mi žádná nelíbila. Buď ta mapa byla mizerná nebo sem tam se našlo něco dobrého, ale pak většinou pokrývala hrozně malé území.
Pak už jsem testování free map vzdal. Už tak si dost vyhraju s plánováním tras a objevováním nových pěkných cest.
Cesty plánuji dle naskenovaných turistických map KČT, které se mi zdají o malý chlup lepší než Shocartové (a ta topo mapa vychází z podkladů Shocartu).
A naskenovaná mapa je pro mě osobně o něco přehlednější než klikat trasu předem v té topo na počítači.
No tadz je velkz roydil oproti PDA. Do PDA si muzes nahrat kde jakou bitmapovou mapu (obrazek). Jde vlastne o naskenovanou a zkalibrovanou mapu. U tehle GPS je to uplne jinak. Tam musis pouzivat vektorovou mapu. Samozrejme, ze si ji muzes stahnout zdarma, ale vyroba tehle map je natolik narozna, ze to nikdo zadarmo delat nebude. A kdyz ju, tak jen nejakou pidioblast (Vette mi posilal nejakou, ale byla to opravdu mapa cca 5x5km). Takze tady je ten problem. Do tehle map si musis VESKERE mapy koupit. A jak psal Mlok. Jsou vazane na pristroj, takze ani nejde udelat to, ze reknes Vettemu, aby ti "zkopiroval" jeho topo mapu. Proste to maj vosefovany az az. Blby je to v tom, ze kdyz chces prodat GPS, musis i s mapama. Tim padem je to slozitejsi, protoze cim vic map v ni mas, o to draz ji musis prodat. A kdyz ti odejde...mas smulu, prijdes o tech X tisic, jenz jsi vlozil do map. Mozna by to pak nejak slo s vyrobcem odblokovat, ale nikde jsem o tom nic necet.
Jinak ceny map jsou dost vysoke. Ceska TOPO cca 2tis, TOPO ostatnich statu kolem cca 5tis. Pak jsou ruzne oblasti (treba Alpy) a ty taky stojej kolem cca 4tis. Kdyz chces mapu Evropy, tak za ni das cca 6tis.
Cena map je odrazujici. Ale ja bych GPS pouzival hlavne na zaznam trasy a nasledne zpracovani (zanaseni do svych map, umisteni profilu tras na svuj web, vymena tras s ostatnima, pouziti s mapou zde na nakolakach). Kdyz pujdu do hor, tak si stejne koupim papirovou mapu a budu to kombinovat. Tam beru GPS jako nejrychlejsi zpusob urceni polohy. Smrdlani s busolou, blbnuti s deklinaci (treba tady u me ve Skotsku je docela velka a obcas, kdyz zapomenu, divim se, ze naviguju uplne blbe...a navic s deklinaci moc neumim:-) ) je pomale a kdyz to neumis jak starej Junak, neni to moc presne.
Kazdopadne uz se tesim, az si ji poridim. Ted mi PepaW posilal mapu, kterou delal a moooc se mi to libilo...jakozto blazna do map:-)
Díky, už to chápu, já měl totiž původně za to, že i třeba do toho Garmina se dá rovnout nahrát rastrovka. Pokud jen vektorovka, tak to pak dává smysl, proč je to tak, jak to je.
Mno, tak už je asi rozhodnuto. US verzi Vista CX a ČR Topo mapu. To je v součtu za cca. jedenáct klacků (včetně poštovného apod.), a to je dle mého rozumná cena. Ostatně pokud časem zjistím, že mi to nevyhovuje, že bych chtěl nějaké hodně podrobné rastrovky a nejen ČR, vždy se dá přejít na nějaké outdoorové PDA. To současné je naprd kvůli výdrži a odolnosti, ale už se dnes dělají i podstatně lepší kousky, tak za rok či dva nebude problém na takovou mašinku našetřit.
Takže objednávám a dám vědět, jak to šlape.
Jo a p.s.: určitě budu stejně chtít poradit od Vetteho, jestli je potřeba v té US verzi provést nějakou úpravu před nahráním ČR topomapy. Nejde mi o "české menu" nebo tak, anglicky to mám raději, ale spíš jestli tam nemůže být nějaký problém s kompatibilitou (třeba diakritika, nebo region či co).
Tak ještě jednou díky.
Safra, jsem já to ale smolař :o(( Teď mi volali ze SkyShopu, že jim Visty Cx dorazí v půlce tohoto týdne (což je dobrá zpráva), ale že bohužel jenom pár kousků a neví, jestli na mě vyzbyde. Příští dodávka bude až v půlce dubna (to jest 2 týdny po tom, co už chci mít proježděnou Šumavu nebo Jizerky), chjooooo
:-) Koukam, ze je o ne peknej zajem. Vono vubec o skyShop je zajem...maj tam i nejnizsi ceny na digitaly.Zkus ten obchod v Pocernicich...sice je to drazsi, ale ne o tolik....navigacegps.cz
na stadlera bacha. před dvěma lety sem u něj kupoval topomapu. tehdy byli ještě 2 licence na jednu a ta první už byla použitá:-I v picodasu mi dali jiný kody, že si to s ním vyříděj...
Osobni zkusenosti nemam. Spis jen pocit, protoze jeho web je docela plnej informaci, ochotne mi odpovidal na dotazy a jak uz jsem psal...nabidl mi vyzkouseni pristroju a te mapy Evropy...Na jinych webech odpovidali se spozdenim a obcas vubec:-)
Njn, ale u mě je to takhle se vším ... cokoliv chci a jsem ochoten za to zaplatit, tak není. Např. ta XT přehazka, co jsem sháněl, nakonec jsem musel vzít jiný model, jinak bych mohl čekat do léta. Gamesa co jsem si objednal, už se 6x odložilo datum vydání. Atd.atd.atd.atd., prostě smolař :(((
Zdravím, pane! Jsem spokojeným uživatelem 60CSx a neměnil bych. Používám na kole, na padáčku i v autě. Vše, co napsal Mlok, sedí. Nevím, pro jakou ses rozhodl verzi, ale evropská je skladem tady
http://www.gpsshop.cz
A sleva na 60CSx taky.
Projetýma (i uletěnýma) trasama se můžeš pokochat tady
http://www.gps-tour.info/
Třeba na těch www vybrat mountainbike a Tschechien a Czech Northeast (4) a třeba 2006.06.16. Studenec - Horni Branna - Zaly - Studenec. Když pak klikneš na (20) za mým nickem stan - pilot, zobrazí se to co jsem vložil já, když pak jedeš kurzorem po výškovým profilu pod obrázkem trasy, znázorněné na Google mapě, ukazuje se ujetá vzdálenost, nadmořská výška a na mapě místo, kde přesně jsi.
Jsou tam i trasy od cami&vette.
Přeju šťastnou ruku!
Díky za info a za lanaření :o)) Stejně jsem se ale z finančních důvodů rozhodl pro Vistu Cx, i přes jasnou zpětnou vazbu na rozdíl. Ale stejně jako někomu stačí černobílá nemapová, pro jeho účely, tak mě ta Vista Cx bude stačit také, pro ty moje :o)) ..... a pokud by mi vážně tolik vadily "výpadky" toho 14-ti kanálového GPS přijímače ve Vista Cx, tak vždy můžu hodit do báglu PDAčko v úsporném režimu (s vypnutým displejem a podtaktovaným CPU vydrží místo 1-2 hodin klidně i 8-10, což je déle než já vydržím jet na kole ;o)), na klipsnu na bagl zvenku BT SirfIII a čistě bodový záznam z PDA potom parsnout do mapy v kompu.
jo jo, omlouvám se všem za reklamu, včera mi to nějak nedokleplo; nemyslel jsem to zle, sám jsem mimo jedný mapy kupoval všechno právě tam, včetně aktualizace jedný mapy za půldarma a jedný zcela zdarma. Tak ať ti slouží pane! :-)
...nMichal bude určitě hned sondovat, jak ti fachčí.
sice do pda dáš naskenovaný libovolný mapy ale rozdíl proti gps je v tom, že když zoomuješ, tak prostě jenomzvětšuješ pořád stejnej obrázek. u vektorový mapy máš v několika vrstvách různě podrobný podklady a linie se tváří pořád stejně tlustý...
jinak pro matyxe žádný novinky, mlok ti to popisuje dobře.
připadá mi, že ste se nikdo nepodíval na ten web, o kterym sem psal včera. je tam sposta map.
ještě t výberu konkrétního přístroje: 60-ka umí routovat, takče když použiješ novou topomapu čr tak tě dokáže navigovat i v autě, myslim, že vista to neumí:-I ale nevim to jistě!!! tohle bych ale určitě někde vyštoural a pokud to tak je tak byl raději přitlačil a koupil 60csx (us) i s topo čr, na skyfly se slevou.
Přeci jen ten skok na 60csx je hodně velký, a Vista Cx už autorouting také podporuje. Navíc do auta to fakt používat nebudu, tam mám Mio a TomToma :o))
ale i tak moc díky, ty ceny na tom webu jsou skvělé, a už jsem si i přečetl veškeré info, je to tam moc dobře popsané, i když úplně na všechny otázky mi to neodpovědělo.
Tak jako tak Vista Cx + Topo Czech V1 objednáno !!
pokud podporuje routing tak ano. ted si třeba myslíš, že to nevyužiješ ale pak třeba někde potřebuješ fofrem do nějakýho bodu (i na kole) a tak si ho vyhledáš a nemusíš v cizím městě bloudit...;-)
Vista routování nepodporuje, pravdu máš.
A taky bych si připlatil na ten komplet US verze 60CSx + topo mapa.
Kamarád toho v autě odjezdil s 60CSxkou po Evropě hodně a je docela spokojenej. Auto navigace to sice není (menší displej, chybí hlasová navagice), ale při průjezdu velkých měst si to stejně pochvaloval.
podporuje klasicky křižovatku ke křižovatce, to na kole stačí, ne ?
Jdu to najít podrobněji, taky mě to zajímá, jestli to umí routovat stejně jako 60CSx nebo jen omezeně.
toto píší na originálních stránkách Garminu o Vista Cx:
"Automatic route generation, off-route recalculation, turn-by-turn directions with alert tones, and icon-driven menus for finding points of interest (when combined with Garmin’s optional MapSource® CDs) navigate you safely to your destination".
a toto u 60CSx:
"turn-by-turn routing capability"
... mě to přijde v zásadě stejné ...;o))
To jsem našel taky hned, ale hledám jak to funguje v praxi a vypadá to, že tam rozdíl je a asi značný.
Výtah, co jsem našel v jedné diskuzi od majitele Visty:
"vážení uživatelé tohoto přístroje,
řeším následující problém:
postavím trasu pomocí MapSource a mapy TOPOCzech v PC. Nechám trasu přepočítat a všechno je OK. Program respektuje nastavení, jednosměrky atd.
Nahraji trasu a body do GPS a routování nastavím shodně s PC. Trasa se zobrazí jako přímky mezi jednotlivými body. Po přepočtení ve městech navigace objíždí nesmyslně bloky ulic, než se "trefí" na nejbližší správný bod. Nepomáhá ani různé nastavení routování.
Chyba v mapě zřejmě není, když na PC je vše jak má být.
Máte někdo podobné zkušenosti?
JIRKA
Odpovědět Re: GARMIN eTrex Vista Cx
Pedro [80.188.94.xxx], 29.01.2007 15:01
Mám GARMIN eTrex Venture Cx a narazil jsem na úplně stejný problém. Přesně tak, v MapSource vše bez problémů, ale po přehrání do přístroje je trasa spojnicí bodů a nekopíruje silnici. Navíc pokud jsem dal v MapSource přepočítání trasy, tak mi to na křižovatce zakázalo odbočení doleva, přestože tam odbočení je možné. A to se nejedná o nějakou bezvýznamnou silničku. Trasa pokračovala k nebližšímu místu, kde bylo možné otočení, poté zpět ke křižovatce a odbočení doprava. Zkoušel jsem různé nastavení v autoroutingu, ale zatím jsem na to nepřišel. Pokud někdo zjistí víc, dejte vědět
Odpovědět Re: GARMIN eTrex Vista ....
Merhaut [85.207.47.xxx], 29.01.2007 15:28
Konzultoval jsem tento problém s jedním z autorů mapy. Pokud jde o ukládání do přístroje, uloží se jen zadané body lomu a přístroj si potom "počítá" trasu sám, podle algoritmu který je různý u různých typů (podle výkonnosti procesoru). Při zadávání trasy na PC je proto vhodné zadat co nejvíc bodů lomu. Pokud jde o zakázané odbočení doleva, je to dáno daty, které pocházejí od organizace CEDA a stává se, že jsou tam chyby obdobné tomu co píšete. Je jasné, že není v lidských silách projet všechny možné silnice a zjišťovat místní úpravy - vychytává se to postupně, třeba i na základě upozornění od uživatelů."
Pokud to srovnám s 60CSx, tak tam není nutné zadávání vůbec žádných bodů (tedy pouze start a cíl) a odroutuje to samo v pohodě (já zkoušel několikrát v Praze, ten kamarád po celé Evropě).
Mam takovej pocit, ze jsem tohle taky cetl...ale pak jsem nekde nasel, ze jde jen o nastaveni GPS...ale lhal bych, kdybych to tvrdil. Zeptal bych se na to primo v obchode. V Pocernicich mi primo nabizeli, ze si muzu vyzkouset oba pristroje a dokonce i mapu Evropy (uvazuji o ni). Navic nektere outdoor shopy GPS pujcuji. I ta prodejna v Pocernicich pujcuje, ale jen ty velke kravy do aut. Ale treba uz to zmenili, nebo by se o dalo nejak dohodnout.
Ale ja porad rikam. Az narvou streva z MAP60CSx (Sifr3, vice pameti, vice bodu pro zaznam, vydrz baterii) do Visty, tak ji koupim. Ta sedesatka je proste velka krava. Pripomina mi to zacatky mobilu. Mel jsem ji v ruce a fakt mi nesedla. Vista byla mnohem prijemnejsi...
To mě velikost 60-ky nevadí. Přijde mi to jako přijatelný kompromis. Menší displej už by byl docela krize a zas tak velký to není. A pokud nepočítám do rozměrů anténu, tak je 60-ka větší jen o 1cm na délku. A anténu tedy externí mít chci.
U Visty by mě vadil nejvíc ten chybějící Sirf3 + externí anténa. Kamarád vozí Vistu obyč (bez Cx), která je ale na příjem stejná a občas signál v hustém lese úplně ztrácí. S 60-kou jsem signál kromě tunelu ještě neztratil nikdy.
No ja si porad rikam, ze to musi co nejdrive dospet k tomu, ze ten sifr budou davat i do mensich GPS, jako je Vista. Snad to bude tenhle rok.
No, oni to už dávají do různých krabiček http://www.mp3centrum.cz/good.php?goodId:871...
Ale tohle je nepoužitelné...
Na to jsem také narazil. I tak to pro mé účely bude stačit, ale je dobré to vědět. Já to stejně chci především kvůli orientaci, v současné chvíli když se ocitnu někde v lese a pod koly či botami se mi ztratí stezka, tak jsem schopen hodiny bloudit, než narazím na dostatečně jasný orientační bod, abych se v mapě našel :o)))
Jinak s GPS si já pro změnu občas užiju zdolávání nezdolatelného terénu :-)
Třeba hledám nový trasy a jedu po pěkný cestě, která z ničeho nic zkončí. A v GPS-ce vidím, že po 150m je už zase jiná cesta. Vracení by třeba bylo i několik km, tak si vždy řeknu, že když je to jen 150m, že se tam nějak dostanu i když je tam prudký sráz a hustý roští :-)
Kdybych neměl GPS, tak se rovnou vrátím, protože bych netušil, že tam ta cesta po pár metrech je.
Mno, pro moje účely bych s tou citlivostí problém snad mít neměl. Jasně, je to príma mít všude super signál, ale osobně tohle požaduji především v autě, kde náhlá nepřesnost o pár desítek metrů díky ztrátě signálu, v neznámém městě s hustou dopravou, to je pak vcelku legrace :o)) Ale na tom kole nemám problém si dojet pár metrů někam, kde je přímá viditelnost a zorientovat se (mýtina, např.). Dokonce přemýšlím, jestli to vozit na řidítkách, nebo jestli to nestačí v báglu. Jízdu si chci především užívat a "kochat se" krajinou atd., a né co pár vteřin jukat do GPSky (jako to dělám v autě). Na kole či pěšky de facto nikdy nikam nespěchám, ne že bych občas nejel rychleji, to ne :o))), ale protože to nemám jakožto primární dopravní prostředek, tak mě čas netlačí.
Tzn. ta 60ka pro mě opravdu nemá smysl, většinu jejích výhod bych nevyužil, respektive rozdíl mezi Vista CX a 60CSx se pro mě dá krásně definovat v angličtině jakožto "nice-to-have", což mi za ty peníze prostě nestojí. Kdybych nebyl líný se znovu učit zdlouhavou orientaci v papírové mapě, tak by mi stačila i nemapová.
Vždyť hlavně ať si spokojený, já ti 60-ku nevnucuju :-)
Ten signál mě štval loni v Jizerkách, kde jsem ještě neměl svojí 60-ku a chyběli nám kusy záznamu.A to vozil na řídítkách.
Pokud vozit v báglu, tak je nutné aby koukala kousek ven nebo byla na nějaké vnější kapse. Uvnitř zahrabaná ztrácí v lese signál i 60-ka. Než jsem koupil držák na řídítka, tak jsem chvíli vozil v Camelu ve vrchní kapse a nechával koukat anténu ven.
Mrkni na http://data.mlok.net/160806.jpg
Tam je vidět, jak moc to ztrácelo signál při umístění na řídítkách. Nejmíň 10 úseků tam je kousek bez signálu.
Koukám. To je na tom tedy moje Mio lépe, i když je hozené do kaslíku u spolujezdce v autě :o)))
Mimochodem, super výlet !!
Jo, ta trasa byla super, zvlášť ta spodní část z Tanvaldu až pod Liberec, tam byly pěkné terénky, v té horní části z Ještědu zpět do Kořenova už jsme dojížděli převážně po asfaltu nebo panelkách nebo širokých rychlých cestách (prostě klasické cesty v centrální části Jizerek).
Všechny ty chybějící úseky byly v hustém lese, včetně toho po silnici z Liberce nahoru. V autě v takových podmínkách moc nejezdíš.
No to je klasickej a vseobecnej rozdil mezi rastrem a vektorem Proto se mapy, digitalni vykresy, navrhy log....delaji ve krivkach. Muzes je tak zvetsovat do nekonecna. U vektoru mas proste danej pocatecni bod, konecny bod a vektor smeru. Nikde tam nemas zaznamenanou tloustku cary. Ta se pak meni dle promitaciho zarizeni.
Takze dle meho, kdyz chces dat do PDA hooodne podrobnou mapu, bude to sakra objemove narocne. A navic kvalita zobrazeni bude vzdy horsi.
To je jasný. Ale zkus si představit "průhlednou" variantu, tzn. rastr pocházející z kombinace satelitních a leteckých snímků, a na to nahodit průhlednou vektorovou mapu. To by bylo labůžo :o)) A co jsem koukal na velikost dat, tak by to neměl být problém (v mém PDA mám v případě výmazu filmů, muziky a TomTomu skoro 4GB volného místa :o)).
chtěl sem tím říct, že když je to rastrová mapa, tak máš bud barevnej flek nebo čtverečky (z názvu vyplývá:-P) když jdeš do krajních poloh měřítka. to se ti v vektorovou mapou v několika vrstvách nestane.
Zatím jsem se o to moc nezajímal, ale mně by asi vyhovovalo něco na způsob novinky Mio Extreme 100, ikdyž o něm zatím nic nevím ;-)
http://mobil.idnes.cz/petice-novych-navigaci...
Já jsem podobné otázky řešil před cca rokem. Jelikož běžně používám PDA, tak jsem si k němu koupil za cca 3k super GPS a za cca 1600 Kč cyklomapy. Vozím ho v přední brašně a když potřebuji, tak se podívám. Netvrdím, že je to ideální řešení, ale má zase jiné výhody. Použití v autě, pěšky v neznámém městě ap...Neomezená možnost různých mapových systémů
To naprosto chápu, také jsem to tak původně zamýšlel. Ale nakonec přeci jen zvítězila výdrž baterie (PDA - 2-4 hodiny, druhý akumulátor cca. 1700 Kč a nesnadná výměna), a odolnost (PDA by zlikvidoval i menší náraz nebo deštík).
Mám neznačkovou baterii za cca 450 Kč a ta citlivost na různé nepřízně není až tak žhavá. Ale není to samozřejmě outdoor. Ale je to levné řešení ...
Hrozně záleží jaký jezdíš v terén. Na fullu při umístěný na řídítkách nepřežije v drsnějších sjezdech ve větších rychlostech téměř nic.
I ty ooutdoorové modely tam odchází častěji než bych si představoval. Takže jen doufám, že ta moje 60CSxko vydrží aspoň dva, tři roky. Zatím přežila už dost, docela mě to i překvapilo.
Nevyzjistil nekdo, co se letos chysta za novinky????:-)
Moc Ti neporadím, také v tom tápu...
Na tohle jsem teď narazil http://navigovat.mobilmania.cz/clanky/AR.asp...
Moc peknej clanek!!! To mi to zas zamotalo hlavu...hlavne, kdyz si prectes ty tri komentare pod clankem... Podobne nazory kolem sebe slysim porad. Nekdo Sifr chvali, nekdo rika ze az zas takovej zazrak to neni.
Ale ja se priklanim knemu....myslim ze uz jen to, ze ti to zaznamena trasu v kuse je prijemne. A pak...ta prodleva, nez se zameri neni uplne nejhorsi....me by to v horach az tolik nevadilo...zalezi, jak presne zameri:-)
Sirf III má možná trošku horší výsledky v husté zástavbě, kde ty velké odrazy dokáží opravdu malinko znepřesnit polohu (ale rozdíl je v jednotkách metrů). Tohle je ale třeba mě osobně úplně fuk, rozhodující je pro mě příjem v hustém lese a ještě k tomu v prudkém kopci, kde brání ten kopec ve výhledu na půlku satelitů.
Tam se naplno projeví lepší citlivost Sirf III a to pro mě především v tom, že signál mám a bez Sirf III na Garminech není někdy žádný (jezdím pravidelně s kamarádem, co má Vistu).
Takže ani tak nejde o přesnost pár metrů (ta je asi většině lidem fuk), ale o to zda se občas signál ztrátí nebo ne.
asi jde o to, kde t ti lide budou pouzivat. Ona ta skupinka hledacu pokladu to ma jen pro zabavu. Jim o nic nejde. A kdyz nekdo najde 400 pokladu...tak mi prijde, ze ma tu GPS jen na to.
Ja to budu pouzivat na horach a na kole. Takze ja si na to presnejsi urceni polohy klidne pockam. Kdyz se ztratim, je pro me dulezitejsi signal, nez presna poloha na metr. To je asi to, proc by mel cyklista, outdoorista mit sifr. To ze hledac stoji na pokladu a v GPSce mu to lita jak drak...to nastve asi jen jeho:-)
Hledač pokladů opravdu nejsem, takže tam zkušenosti nemám :-)
Já jsem taky jednoznačně pro Sirf, mě by ty výpadky, která já nemám a kamarád s Vistou má, štvaly. Není jich sice nějak extra moc a je to vždy třeba chybějící úsek pár set metrů (vyjímečně delší), ale i tak by mě to hrozně štvalo.
S dobou, že bych někdy musel déle čekat třeba na signál jsem problém nikdy neměl (na 60CSxku), před barákem vždy nuluju projetou trasu a někdy kalibruju výškoměr (jak kdy, on se do půl hodiny seřídí dle GPS korekcí sám, takže není nutné, ale nemám rád, když začínám s chybou 100m hned u baráku) a za tu dobu se družice vždy chytnou.
Jeste me napadla jedna vec, kdyz je dneska venku to leto:-) Jakej vliv ma na signal dest, husta mlha (je to vlastne spousta odraznych ploch...navis zakrivenych), zamraceno.... Je s tim problem?
Počasí má na signál dost velký vliv, ale nedokážu říct přesně jaký. Ale běžně na stejném místě ve stejnou hodinu (kdy jsou tedy satelity ve stejné pozici) a v různém počasí mám jednou satelitů třeba i 12 a jednou třeba jen 5.
Jinak s 60CSx jsem signál neztratil ve volné krajině ještě nikdy (tím neříkám, že se to nemůže stát) ani při špatných podmínkách.
Docela mne zaujala tato hračka. http://www.garmin.com/products/edge205/
Sice to není plnohodnotná GPS podle které by se dalo jezdit, ale mně by se spíše líbila nějaká ta krabička, kterou při výjezdu zapnu a ona bude celou vyjížďku sbírat data. Po připojení k počítači bych si pak jen v nějakém mapovém prográmku zobrazil kde jsem to vlastně celý den byl ;-) Prostě takový automatizovaný zápisník z cest. Protože ručně něco sepisovat, pak shánět na netu mapy a ještě do nich ručně dokreslovat projetou trasu mne opravdu nebaví...
Proto se tedy ptám, zjišťoval už někdo o této věcičce více informací ?
Zajímá mne především export dat do nějakého srozumitelného formátu, se kterým si pak poradí některý ze známých mapových prográmků. Podle popisu k němu dodávají jen jakýsi tréninkový software a zobrazení tras nabízí na jakémsi internetovém serveru, což se mi moc nezamlouvá, raději bych měl data u sebe...
Jinak se to zde dá sehnat asi za 7100-7500.
To je vlastne takova nemapova obycejna GPSka oblecena do jineho kabatu.
Ale co jsem koukal...ma sifr3.
Jarda....moc jsem na to nekoukal, ale pri zaznamu trasy zalezi na pameti....pocet budu, ktere muze GPS ulozit. Vyhoda tech, co tu navrhuje Vette, je, ze maji moznost pouziti karet...takze teoreticky neomezenou pamet.
To jsem se tam zatím nedočetl, také jsem to neprojížděl dopodrobna...
Jestli myslíš Vistu Cx nebo jak se to jmenovalo, tak se mi to jako věc, která je na řídítkách přímo na ráně, zdá už docela drahé.
Vlastně jo ;-) Má to v sobě ale navíc funkce cyklopočítače a je to o něco menší.
Model 305 má navíc pulsmetr a měřič kadence. Ale 10000-11000 za to se mi už zdá dost.
No jestli by to dokazalo nahradit i cyklocomputer, tak to zni dobre. A pokavad to nebudes opravdu pouzivat na navigaci a jen na zaznam...tak to vypada dobre. Jeste k tomu meli dat barometr:-)
Ale pockej na odborniky....:-) Ja su jen pandulak, ktereho to jen hodne zajima:-)
Barometr by to mělo mít ;-)
Hmm, tak nemá ;-( To má až ta vyšší verze, 305.
Kdybych chtel nemapovou GPSku na zaznam trasy, pripadne jako pomocnika pro urceni souradnic...asi bych po tom koukal.
Jde ale o to, ze tu Vistu v US verzi sezenes za podobne penize...a je to mapovka...
Hlavne ma na rozdil od tech levnych treba 13 000 track pointu, sirf3 a dlouhou vydrz. Blbosti jako predhaneni na dane trase s virtualnim partnerem asi nevyuziju, ale jinak pro me ucely je to docela dobry kandidat.
Zatím nejnižší cena, na kterou jsem narazil. http://obchodnet.cz/inshop/zbozi/(id-75128)...
Hele, a nevazi to nejak moc? 0,6 kg je uz dost. Me se rozbila objimka a urval comp kdyz me upadlo kolo na bok a to komp vazi nula nic. Pres pul kila na klandrech, to uz je dost velka setrvacna sila :-(
Hmmm, ono to asi nebude tak super jak se dodaných informací zdá.
V jedné diskuzi jsem objevil tohle:
Starting with some positive comments, the unit itself (hardware) is nice, it's slightly larger (thicker) than a standard mobile phone and feels sturdy. The screen is clear (but small) and buttons feel nice and are well placed. The unit has the new SirfStarIII technology for increased sensitivity, e.g. under tree cover, and my limited experience until now is that the reception is indeed good.
So not a bad unit, but it should be understood that this unit is set up as a trip computer, and not as a navigation unit (although it does have some navigation options). It has some nice options like racing a virtual partner, which are well documented on the Garmin web-page. What the web-page does not make very clear though is:
- It cannot give you the current position!!!
- It does not have WAAS/EGNOS for better location precision
- It does not have the "Upcoming turn feature" that the Geko has
As a trip computer it has the following limitations:
- The speed it gives fluctuates significantly more than with a normal (simple) cycle computer with a wheel sensor.
- The height fluctuates so much that the grade it gives is completely useless (note that the Edge 305 should be better as it has a barometric sensor as well). Also, the total ascent and descent will systematically be too high. In a test I left the Edge for two hours in the same place, and had it record every second. Minimum height was 51m, maximum height 84m, total ascent 215m, total descent 218m, and maximum speed 3.5km/h.
The included Garmin training center software works okay, but is very limited:
- You cannot combine tracks (to upload to the Edge e.g.).
- You cannot compare more than two tracks.
- It only exports data in Garmins own (and uncommon) .hst file format
Also note that if you want to overlay your track onto a map, you will need other software. The user manual (printed out) isokay but also very limited.
The Edge comes with a rechargeable battery that is not user exchangeable (tip: instead of using the car-charger, it may be possible to use a universal USB car charger and the supplied cable at a fraction of the cost. Note however that I have not yet tested this).
I mainly bought this unit to map mountainbiking tracks in order to be able to combine the best trails into some nice routes, and then use the Edge to find the routes. Using some third party software, this is possible, but it should have been much easier. I assumed I would be able to use it together with a map while hiking, and was very (and unpleasantly) suprised to learn that I bought a GPS that cannot tell me where I am.
I am still hoping that Garmin can do an update of the firmware (I am using version 2.30 now) such that the unit gives the current location (ideally with an option for different grids). Without this option, two stars is all it gets from me.
Recenze na Mobilmanii
http://navigovat.mobilmania.cz/testynavigaci/AR...
Nebo bez těch tréninkových pitomostí
http://www.garmin.com/products/foretrex201/
lidičky, potřebuju poradit .... ta Vista CX funguje ve všech ohledech tak jsem čekal a chtěl, ale má jeden neduh .... z nějakého, mně neznámého, důvodu občas "ustřelí" ;o(((( ... prostě si v klídku jen tak jedu (na kole, zkoušel jsem i v autě), a najednou hodí bod někde o pár desítek metrů dál a v zápětí je zase zpátky .... sice o nic nejde a zkreslení je minimální (dnes mi to přidalo proti cyklocomputeru cirka 0,7km na 17,47 km), ale i tak mě to pěkně štve ... abych to přiblížil, prostě najednou je další bod v záznamu o kousek vedle, a ve 100% případů jde o bod vázaný na vektor, tedy na silnici ...
dobře je to vidět na dnešním záznamu, například v tom spodním pravém rohu ten drobný slepý "ústřelek" u ulice "Na Jelenách", nebo potom v Krčáku ta nejvýše umístěná cesta, kde to najednou ustřelilo nahoru směrem k hospůdce "U Krále Václava" ......... http://www.sweb.cz/matyxcz/profil.jpg
původně jsem myslel, že to má souvislost s nastavením kompasu, který jsem si z původního nastavení hodil rychlostně výš (tzn. kratší doba při menší rychlosti stačí, aby to místo GPS výpočtu sepnulo na elektromagnetický kompas), pak jsem si myslel že je to kvůli zapnuté navigaci někam, kam jsem v tu chvíli nejel .. ale ne, obojí jsem vrátil do továrního nastavení a pořád stejný problém .. zítra (vlastně dnes) to zkusím bez WAAS/EGNOS, tak doufám že to pomůže, ale i tak mě to fakt štve, protože jinak to šlape jak Švýcarské hodinky ...
.. PROSÍM ..
pokud máte někdo podobnou zkušenost, poraďte jak se tohoto "defektu" zbavit .. díky moc předem ..
Nejsu odbornik a ani to jeste nemam doma...ale neni to prave tim, ze to je celkem v zastavbe...tam se bes SifruIII tohle asi muze stat.
Podle meho muzes mit tak malej signal, ze to zacne merit neco, co tam neni.... Jen muj nazor...
Tohle by se stát nemělo, ustřelit to trošku může, ale vždy to ustřeluje plynule, tohle bude tím nastavením, co jsem psal, je vidět, že v té zkratce nemá v mapě silnici, takže to ustřelilo dle nastavení na nejbližší silnici, jak mělo.
najednou ustřelilo nahoru směrem k hospůdce "U Krále Václava"...tak to ma jedine vysvetleni....proste si to zije vlastnim zivotem a spis ti to ukazalo, ze se mas vyprdnou na kolo a dat si pivo:-)
Díky Michale za kulturní vsuvku ;o)), ale pochybuji, že by to bylo tím. Pokud by byl slabší signál, tak by to mělo spíš hodit mezeru v trase (jako to někdo psal v topicu, když jsem řešil koupi), nebo max. by to ustřelilo, ale někam, kde by to najednou hodil chybný výpočet triangulace. S nějakými neduhy tohoto levnějšího modelu jsem počítal, ale pravděpodobnost, že by ten "ústřelek" se zrovna vždy (zatím ve 100%) usadil na vedlejší cestě/silnici mi přijde dost nepravděpodobný, to už bych si raději u Sazky vsadil na 42 a ručník ;o)))) .. takže mi to přijde, že se to i v případě krátkodobé nepřesnosti snaží "chytit" nejbližší silnice, respektive dostupného vektoru, než se vrátí signál (pokud je to tedy jeho nedostupností) .... to bych ostatně naprosto chápal, přesně to dělají auto-navigace, například to Mio C710+ co mám dělá to samé, ale jen do doby, než vypnu funkci "držet se silniční sítě" a pak to najednou ukazuje skutečně .... a mimochodem, to Mio ukazuje naprosto drtivou většinu času přesně, a tyhle odchylky má, když například ještě nemám stáhnutou novou mapu v místě, kde postavili novou silnici, jinak ne ....
jo a to pivko (a ne jedno :o)) jsem si dal až doma, protože narozdíl od GPS navigačního přístroje koukám na televizi a okolo sebe, a proto vím že dneska ještě pořád řádil "Kryštof" zaměřený na chodce a cyklisty a že zrovna od toho "Krále Václava" to bylo jen cirka 200m směrem k mému bydlišti ke stanovišti MPíků, co tam oxidovali celý den a rozdali nejednu pokutu za jízdu na chodníku ... a to by pak takové pivko vyšlo draho (25-50 kKč), protože do kopce bych při současné fyzičce neujel ani stařence o berlích, natož trénovaným žoldákům s odznakem i přes jejich průměrnou nadváhu 15-25kg v oblastni břišní dutiny :o))))
Při přepnutí na mapu, nastavení mapy - položka ukaž na silnice -> vypnout.
Pokud to nemáš, tak se nediv. To je použitelné do auta, tam pak souřadnice posune vždy dle mapy na nejlbižší komunikaci. Na kolo nutno vypnout. A hned pak poznáš, že celý záznam nebude přesně sedět se silnicemi (buď kvůli ne zcela přesné určené poloze nebo u mě naopak kvůli ne zcela přesné poloze silnice v mapě).
Nastavení kompasu má vliv pouze pro ukazování směru šipky pohybu (nebo případně pro orientaci mapy, pokud nemáš nastaveno mapa k severu).
Nastavení WAAS/EGNOS už s tím nesouvisí ani trochu. To pouze GPS říká, ať hledá i korekční družice EGNOSu, které jous na staiconární dráze směrem na jih (jsou 3, všechny mají čísla přes 30 a chytíš je pouze při dobrých podmínkách. A pokud je chytíš, tak pouze způsobí, že podle korekcí zpřesní malinko signál z těch normálních družic. Je to sice hezké, ale v podstatě skoro naprd, protože když signál korekční družice EGNOSu chytíš, tak máš stejně družic spoustu a přesnost dobrou. A když náhodou jsi v hustém lese a je ještě blbé počasí a třeba si na straně velkýho kopce (tzn. nejhorší podmínky) a chytíš satelitů méně a máš tedy horší určení přesnosti, tak stejně nemáš šanci chytit satelit EGNOSu.
díky moc, to bude ono !!!
Jo taaaak...znamenam si:-))))
Hele a nesou ty krabicky na nas nejak moc chytre?:-)
sou ;o)) ..
a jestki tě šíííleně štve, že se na to musíš v záznamu trasy koukat, tak si v tabulce "prošlá trasa" najed na řádek, kde došlo k tomu úletu a stiskni "delete". pak trasu znova ulož a máš klid:o) taky to někdy dělám;-)