Ahoj.
Vyzkoušel jsem několik variant potahů sedadel a jako nejvhodnější mi připadá originál od Azubu, který je vystřižen z filtrační hmoty bulprenu - nenasákavý, pot odvádějící, dýchající a otěru odolný. Téma se přetřásalo ve více diskuzích, ale nikde jsem se nedočetl konkrétní typ filtrační hmoty, což je rozhodující pro další postup o kterém se zmíním.
Vzhledem k nedlouhé životnosti materiálu vlivem slehávání jsem dospěl k rozhodnutí, nechat si nařezat do zásoby 3 kusy a ukončit pokusy s jinými materiály. Po slehnutí potah vyhodím a vytáhnu ze skladiště nový.
Originální potah za 800 korun mi připadá předražený a po telefonickém rozhovoru s výrobcem tohoto materiálu mi bylo sděleno následující. Pošlete konkrétní typ, přesný rozměr a do 14 dnů vám požadované zašleme. Rozměr pásu před oříznutím vychází na 100x30 cm. Orientační cenu při síle 5 cm mi spočítali na 300 korun českých.
Moje otázka ní, experimentoval někdo z různými typy bulprenu, anebo všichni používají typ shodný s dodávaným od Azubu ? A druhá otázka zní, jaký konkrétní typ hmoty používá Azub ?
Co se mě absolutně neosvědčilo byla alumatka z tesca za 35 korun.
Tři dny po sobě, cca 200 km jízdy po silnici, lesních a polních cestách, plus trochu bláta, jsem testoval dvě alumatky položené na sebe, přeložené napůl a chycené izolepou přímo na origo Azub umělohmotné sedadlo. Chtěl jsem vyzkoušet, zda tenká a měká hmota stačí pro pohodlné ježdění v terénu i po silnici.
A výsledek ? Záda mě začali trochu bolet již po prvním dni. Druhý den to bylo horší a třetí den jsem od tohoto pokusu upustil, protože se předpokládaný výsledek nedostavil. Alumatka v žádném případě nevyhověla.
ja mám na svojom homebilde staré duralové sedlo od AZUB-u a na nom je 1 cm hrubá vrstva kokosového vlákna zlepená z 3 cm prírodného dierovaného latexu. Toto som objednal v čalunníckej firme a na tom mám natiahnutý poťah z kusu klimatexovej látky, ktorú som zohnal od dealera Klimatexu, ktory mal z toho ušité vrece a v nom nosil tovar. Táto kombinácia sa nezleží, dýcha, je lacná /cca 500,-/ a pohodlná. Vrelo doporučujem.
Je to stejné složení jako mají dnešní zdravotní matrace, pouze a jen v menší tloušťce ?
To se nenajde nikdo z lehopedistů kdo by tuto informaci znal ?
Nemám absolutně žádný problém se sedlem od Azubu a tedy ani žádný důvod k experimentu a schánení někde jinde. Tudíž ti nedokážu poradit a myslím, že většina ostatních na tom bude podobně. Zkrátka proč někde schánět, hledat, stříhat, ptát se na diskuzi, když mi stačí napsat jediný mail a za pro mne přijatelnou cenu dostanu potah sedla poštou i s potahem potahu, bez jakékoli další aktivity z mé strany. Ten čas, který ušetřím má pro mne daleko větší hodnotu než to, co bych případně možná mohl ušetřit.
přesně tak. Kdybych vyráběl kola ve velkým, tak se jistě budu pídit po tom, jak to udělat levněji (a jistě to jde). Ale na jeden kus se to asi nevyplatí. Možná bych to byl schopen vyrobit za poloviční cenu (+ spoustu času - řezání atd.) (a kdybych to prodával, tak jistě budu chtít za to svoje snažení nějaký zisk), ale za ten čas mi to nestojí, to radši budu vymýšlet něco novýho, než to, co už někdo vymyslel. Proto jsem se tím nijak nezabýval. Je pravda, že kdybych věděl, kde přesně to koupit a jak udělat, tak bych si to taky možná udělal, ale asi mi to nestojí za tu námahu:-)
Mě vydržel potah přes 2 roky, ale taky už budu muset pořídit nový...
Čekáš, že někdo z loajálnich zákazníků Azubu ti to naserviruje na zlatém podnose?
A nové kolo mu v budoucnu postaví kdo?
Hledej šmudlo!
Zkoušej, experimentuj, ovšem za svý.
Zdejší osazenstvo naštěstí vidí i dál než k nejbližší vejplatě.
Mám to - typ materiálu BULPREN a přesné označení S32450. Kdo by chtěl jemnější materiál potom S31380.
Zdejší osazenstvo o kterém mluvíš je docela hloupé,když je ochotno investovat peníze do takových předražeností, anebo je jim jedno, že ve výsledku pořídí lépe vybavené kolo o 25% dráž než by museli.
No vidíš ani ti to tak dlouho netrvalo.
Do mistniho osazenstva se nenavážej, takovej borec zase nejsi.
Ale ale, pane kolego, nač ta silná slova ?
Hlupak je to silne slovo co jsi myslel?
Jde mi o jednoduchou vec.
Zamachroval jsi, otrel jsi se, ale lehokolo jsi nevymyslel, potah taky ne, jen jsi se svezl po vysledcich prace nekoho jineho a jeste si zaskodil.
Nepekne jsi se oprel do lidi, kterych si vazim a ktery rozhodne nikoho umyslne nesidej.
Proč bych měl machrovat, pouze jsem dál návod pár lidem jak ušetřit. Tak jako jiní dali podobný návod mě. Proč platit víc než musím ?
Návodů dávej kolik chceš, ale odpusť si hodnocení proč někdo jiný dělá to co dělá a osočování.
Já bych si to odpustil, kdybyste si vy dýleři azubu odpustili to svoje nesmyslné zdůvodňování ceny. Mluvte narovinu a nedělejte z lidí blbce.
OK lepe mlcet. Kdo nezkusil stejne nepochopi a neuveri.
A abych jenom nerejpal prozradim ti tajemstvi.
Kluci z Azubu ty potahy kupujou (se zavratnou mnostevni slevou) za to samy co ty.
Takze si ukazme jak se dela cena maloserioveho specialu.
nakup 300Kc
+ prirazka vyrobce - zavratnych 150kc
+ maloobchodni prirazka - zavratnych 250kc
+ DPH
Vyjde ti, no to vis sam. A ti co se cestou zucastnili si jiste svuj dil nezaslouzi.
Brzdy vysvetluje nekde jinde Honza Galla, v kostce jde o to ze ceny se meni a ceniky taky.
Jsi sikulka, zabodoval jsi, zamachroval, dej si ale bacha aby az ten ram ojedes, tak jeste existoval nekdo kdo ti postavi novej.
Ti kluci to bohuzel delaj z fandovstvi jen zcastecne oni se tim i zivi. A co vim tak na tom zatim nijak nezbohatli.
Anglicky se pekne rika
Support anything local.
Anebo priklad zasad z myho oblibenyho nelehokolovyho webu http://www.rivbike.com/assorted_reading/tips...
Don’t always shop by price and never ask for discounts at your local bike shop.
Every time you go into a bike shop, spend at least $2, and if you ask a question and get good advice, spend $5 (get a cable).
Cesky treba:
Kdyz jbych to strucne vysvetlil treba takhle:
Kdyz uz jdes koukat do svyho cykloshopu, tak si tam pri kazdy navsteve kup aspon casopis. Oni jsou ti co podporuji cyklokuturu v tvem primem okoli a az nebudou, tak nebudou ani dalsi lidi kolem tebe co jezdej a tvy okoli bude kolum jeste nepratelstejsi nez je ted. Nehlede na to, ze az pichnes a budes HNED potrebovat novou dusi, tak by tam uz nemuseli bejt.
Já ti taky něco prozradím. Kdyby si se do mě a jiných diskutérů nezačal navážet, spolu s dalšími pochopy a dýlery azubu, tak jsem mlčel. Ovšem, po tvém lechce arogantním a výsměšném způsobu konverzace mi nedalo objasnit pravdu. Stačilo přeci napsat, cílem azubu není prodávat lehokola za co nejnižší cenu a celý výoj i s výrobou snad i dotovat, ale cílem je vydělat peníze a dobře se uživit. Třeba.
Máme kapitalismus, to chápe každý. Také musím pracovat a vydělávat abych si mohl kupovat různé věci. Kdyby se od začátku řeklo, ano, azub má trochu dražší komponenty, protože tím částečně dejme tomu kompenzuje nižší cenu rámu atd atd, tak bych celou záležitost nerozpitvával a neuváděl na pravou míru. Ale když mi někdo tvrdí že brzdy stojí to co stojí a to protože proto, ale přitom je to očividně nesmysl....
Těmito řečmi oblbujete koncové zákazníky a průhledným způsobem šroubujete cenu směrem nahoru. Chápu, že se snažíte dělat si zde reklamu, což se vám jistě daří, ale když si hrajete na férové jednání, tak se férově chovejte.
O sedle byh také pomlčel. Udělat z ceny 300 cenu 800 a zdůvodnit to tak jak jsi to rovedl je naprostý nesmysl. Já bych bral zdůvodnění - je to naše nou hau a za to si necháme platit. Pak bych mlčel, protože chápu co je počáteční invetice a její návratnost.
Už mi začínáš vážně kazit den, stím "šroubováním cen". Kdybys byl tak geniální jak se děláš, dávno bys přišel na to, že prodávat lehokola levněji prostě nejde. Je jedno, jestli se tím zkoušíš uživit (a do teď nechápu, jak to Azub dokázal, já bych to asi zabalil před pěti rokama). Když zkusíš postavit kolo kamarádovi, a uděláš to legálně, započteš VŠECHNY náklady a odveděš daně, tak si budeš jednoduše muset říct přesně o takovou cenu, jakou za stejně osazené kolo chce Azub. Vyzkoušej si to někdy.
Pokud jde o ten potah na sedlo, nezapomeň, že materiál sice stojí málo, ale možství práce a ceny za objednání od výrobce, přijetí, skladování, vyřízení objednávky zákazníkem a vyexpedování jsou úplně ty stejné jako u kola za 30 tisíc. Někdo ty lidi zaplatit musí, ti nebudou makat zadarmo protože nějakému Zdendovi by se ta cena mohla zdát moc.
Tak se laskavě přestaň navážet do lidí, kterých si vážím jako málokoho jiného, a na kterých je moje nevětší hobby doslova existenčně závislé, nebo tě tady vážně přestaneme mít rádi. Klidně někomu poraď, kde je něco levnější, ale vynech z toho pomlouvání a nepodsouvej někomu nějaké šroubování cen. Když sem přijde někdo nový, kdo ještě neměl možnost zjistit, co lehokolo opravdu reálně stojí, má mít možnost si udělat názor na základě rozumných a podložených údajů, ne na základě tvé osobní nenávisti nebo závisti nebo co to do tebe vjelo.
Ono kdyby azub chtěl vydělat za každou cenu, tak se můžou vykašlat na to prodávat rámový set...
Omyl. Na rámovém setu vydělávají stejnou měrou jako na celém zkompletovaném kole, tak proč by jej neprodávali. Kdyby se jim to nevyplatilo, tak by rámový set samotný neprodávali. Zdá se vám cena přes 21 tisíc za rámový set bez tlumiče málo ? Mě teda ne.
Už jsem to psal víckrát, že si tvých rad a zkušeností vážím, protože mi v mnoha případech pomohly a chápu proč se rozčiluješ nad mými přízpěvky.
Jen by mě zajímalo, jestli to děláš z pouhého nadšení k lehokolu, anebo jsi nějak finančně motivován samotnou firmou jako jejich největší a jeden z nejlepších propagátorů lehokol na internetu. Nyní mluvím vážně, bez nadsázky a nějakých provokací.
Už se stalo, že mi v Azubu prodali nějaké součástky o něco levněji. Možná jsem za ty tři roky u nich tímhle oproti "běžným cenám" (obchody v Brně nebo jejich ceník) ušetřil i víc jak tisícovku. Upřímně je mi to ale jedno, i kdybych tu tisícovku neušetřil, nic by to nezměnilo. Za skoro čtyři roky, na několika kolech a desítkách součástek, to se moc nepozná.
Co mě motivuje se jich tak zastávat? Toho je víc. Napřed jsem od nich koupil ojeté předváděcí kolo když to ještě nebylo pravidelnou nabídkou na jejich webu. Když jsem ho zničil o auto, co mi nedealo přednost, koupil jsem zase ojeté předváděcí kolo. V obou případech nejlevnější co měli, jeho cena v podstatě minimálně převyšovala cenu jeho komponent když byly nové. Čili žádný supr kšeft pro Azub, snad jen to, že se zbavili něšeho, co jim tam taky mohlo zůstat ležet aniž by jim kdo pokryl náklady. Přesto všechno ale nepamatuju, že by se jen jedinkrát Azub zachoval sebeméně nepříjemně nebo snad dokonce nekorektně kdykoliv jsem od nich něco chtěl. Dokonce jsem jim telefonoval pro radu s něčím, přesto si udělali čas a snažili se poradit jak nejlíp to šlo. Když mě z toho druhého kola (moje současná 4-ka) sejmula Avie, zničila mi spodní řízení. Nahlásil jsem ho pojišťovně, zaprotokoloval a telefonoval do a Azubu pro náhradní díly 30 hodin před startem 24-hod. závodu na který jsem se už rok těšil. Dali si záležet, abych měl na čem jet, a stihli to. Během závodu se ukázalo, že ta Avie poškodila i zadní vidlici, aniž by to na ní bylo vidět. Poznalo se to až za jízdy a nešlo na to přijít před opravou řízení. Dostat z pojišťovny prachy na novou by šlo asi hodně ztuha. Azub mi vidlici vyměnil zdarma a na počkání. Jediný důvod, který k tomu mohli mít, je získat spokojeného a loajálního zákazníka, přestože v tomto případě je to stálo několik tisíc, udělali to. A získali ho. Jejich chování v tomhle duchu pokračuje i nadále, takže vykládat tohle na potkání každému kdo se zeptá je to nejmenší, čím jim to můžu vrátit. Každé setkání s nimi v Uh. Brodě nebo jinde je jak návštěva dlouho postrádaných příbuzných, příjemná událost, na kterou člověk vzpomíná s úsměvem ještě dva dny.
Co se týče cen, tak mám za sebou stavbu tříkolky od papíru po stroj, rozestavěný handbike, nějaké dostavby a přestavby kol. Nekupuju věci drahé ani v prvním obchodě, obvykle zjistím, jestli to někde nemají levněji a podobně, přesto byly náklady dost vysoké. U tříkolky překročil materiál, součástky a práce zámečníka dohromady 25000Kč. Podobně vycházelo všechno, co jsem kdy stavěl. Já opravdu upřímně nechápu, jak může Azub prodat kolo osazené Aliviem za 30 tisíc a neprodělat - já bych to neuměl. Proto nesu tak těžce, když někdo začne tvrdit, že na nás rýžují zlato. Je mi jasné, že moje schopnosti nejsou směrodatné, ale nějaké mantinely existují. Podle mě je Azub našel, a opravdu dělá lehokola tal levná, jak to jde. Musí, aby u nás vůbec něco prodal.
Do teď mě nenapadlo, že kde kdo nemusí chápat, proč se ve vztahu k Azubu chovám tak, jak se chovám. Poprvé jsem se nad tím musel vážněji zamyslet. A došel jsem k závěru, že je to kombinace spokojenosti s jejich koly (cca 30%) a s jejich přístupem ke mně (zbylých 70%). A skutečně věřím, že kdyby nedělali takové věci, jako že mi nabídnou jakousi zaprášenou starou 20" vidličku co už dlouho nemají na nic za skoro nákupní cenu, pořád bych je bránil tak jak to dělám.
Vím že ses ptal Jirky, ale nedá mi to se nepřipojit k jeho příspěvku. Mám s Azubem také pouze skvělé zkušenosti. Když jsem kupoval první kolo před třemi nebo čtyřmi lety, tak jsem do té doby nikoho z nich neznal. S kolem mám skvělé zážitky a jsem z něj nadšený, ale tak jako u Jirky moje jakási loajalita k Azubu vychází ze 70% z jejich přístupu. Odpověděli mi promptně na každou otázku (a že jsem jich už měl), vyhověli každému přání a poslali cokoli, co jsem potřeboval, vždycky skvěle poradili. Díky tomu všemu a srazům lehokol si s nimi se všemi tykám a považuju je za přátele. Když jsem chtěl kolo pro přítelkyni a neměl peníze nabídli mi stroj staršího typu se slevou a já ho nadšeně koupil a těším na společné vyjížďky s ní. Tedy byl jsem vždycky spokojen a tak chválím.
A ještě k tomu tvému skaženému dni. Zkus si přečíst jak ta celá debata začala. Zeptal jsem se pouze kde seženu materiál na sedadlo a jaké má označení. A co následovalo ?
Pár lidí se do mě začalo navážet, čímž se celá ta aféra nastartovala. A asi tě potěším, když ti řeknu, že máme doma dvě lehokola, dvě rámové sady od azubu + komponenty zakoupené u konkurence, vzhledem k nižší ceně. Taky tě potěším že proti firmě Azub vůbec nic nemám, ty lidi co to dělají jsem vživotě neviděl ani s nimi neměl nic do činění a skládáním kol se nikdy nehodlám živit, protože by mě to nebavilo.
Svoje kola jsem skládal z prostého důvodu - abych se dostal do obrazu a seznámil se s komponenty na našem trhu. Když to všechno posčítám a porovnám, tak kdybych nezjišťoval, netelefonoval a čas ztrávený na internetu a debatami věnoval pracovní činnosti tak jsem na tom fifty-fifty. Takhle ale vím, co mám na kole za komponenty a nikdo mi nevnutí něco, čemu bych nerozuměl anebo co bych třeba ani nechtěl.
Tak snad jsem to snad popsal srozumitelně.
Neda mi to a neda mi to...
Debata zacala uplne jinde.
Hledal jsi levnejsi azub max a mou (a i dalsich - treba Jirky) odpovedi bylo ze cisla na webech jsou jen cisla na webech. Vcetne doporuceni koupit si frame set a osadit si ho sam. Dal uz jsi jen ty opojen "usetrenou castkou" zacal hazet spinu na azub.
Potah uz byl jen takova tresnickou, ktera mne definitivne zvedla. Zustan priste prosim u toho jiste zdraveho a krasneho opojeni ale nepridavej hodnoceni proc a jak ti druzi.
Navodu davej kolik chces a jakych chces, o tom to tady cele je jen sem s nimi!
Ale pis o sobe a svych motivacich a setri si vyklady chovani druhych pro sebe.
A jeste mi to neda - precetl jsem to cele znovu opravdu podrobne a verejne se kaju.
Zda se ze jsem to skutecne odpalil ja kratkym spojenim dotazu na levneho maxe a prezdivky Zdenda-Max.
Zda se ze poradi vylevu o cenach brzd a dotazu na potah je opacne.
Tobě přijde moje zdůvodnění nesmyslné ceny brzd od azubu jako výlev ?
Vysvětlovat lidem jak je složité a nákladné trochu upravit hadice k brzdám a zdůvodnit tím šíleně přemrštěnou cenu. Nenech se vysmát.
To snad uz je pasé. Podstata sporu nelezi v praci, ale v aktualnosti ceny nakupu brzd.
Diskuze o ničem.
To si už snad ze mě děláš srandu. Ta celá debata se rozjela po tvých arogantních a jízlivých poznámkách. Na tvém místě bych pomlčel o házení špíny na někoho druhého.
Ano je to tak rozjela se po me jizlive poznamce.
Staci?
Stačí a také zkus poradit jaké 20 palcové gumy použít jako náhražku za hurricany.
Jo tak to netusim vsechno co jsem dvacetipalcoveho videl skutecne dobreho bylo od Azubu. BMXky byly zhusta drazsi a nebo urcene k necemu uplne jinemu.
Coz je ovsem rada pro kocku.
Konkrétní typ nemůžeš prozradit, nebo je to taky utajované nou hau ?
muj oblibeny je schwalbe marathon nebo schwalbe big apple
Schwalbe nemá v nabídce big apple v 20 palcích.
To neznamena ze neexistuji. Rekni si Alesovi.
co to je za poznamku o nou hau? nou hau je neco co se vseobecne pouziva, ale je tezke to ziskat nebo vyrobit a dodavatel vi odkud, ci jak. Azub pouziva Marathony, nebo ted Continetaly. Big Apply existuji zrovna ted je mame objednane. Staci objednat u nas, ale nevim jestli nebudou predrazene...
Ahojky já nejsem pochopem Azubu ale spíše se mi nelíbí ten tvůj názor.Samozřejmě každý chce vše co nejlevněji ale taky ti nikdo nenuti Azuba celého když chceš kup si jen rám a zbytek si udělej jak chceš oni jsou tak fér že ti ten rám bez průtahu prodají a nemusiš diskutovat kolik co stojí ,ono to můžeš koupit dnes za tolik a zítra za úplně jinou cenu takže spíše trochu úcty čau
Upozorňuji, že nejsem členem AZUBU!!!!!!:-))))ale.....Nevím, ze všech tvých témat i příspěvků mi vyplývá jen jedno: Bud´se pokoušíš kolo AZUB - zřejmě 5-ku - postavit za co nejlevnější peníz a dokázat tak Azubu zřejmě přemrštěnost jejich ceny.. Takových kolegů už tady bylo více...Nebo nevěřím, že tě tak zajímá vyladění takových všech možných i nemožných drobností těchto kol bez toho, aby ses nechtěl zeptat v samotném AZUBu. Jestli Ti připadají předražení, nečekej, že Ti někdo tady poradí nějaké superzázraky, protože stále je Azub jen jeden výrobce lehokol u nás a s jedněmi z nejdelších zkušeností. Myslím, že i oni zřejmě v zájmu zvětšení odbytu kol u nás, kdyby věděli o takových možnostech, by se snažili cenu kol tlačit dolů a umožnit ho tak získat co nejširší možné klientele u nás.Až jich (těch výrobců leho) bude více, možná bude i více nápadů, možností a variant....Vím o firmě Trine, která donedávna rovněž stavěla a prodávala lehokola a tříkolky..Zkus se zeptat tam...http://www.trine.d2.cz/trine/main.htm. Bohužel s výrobou již skončili. Jinak v tuto chvíli ti tedy musím jen doporučit, aby ses poohlédl v zahraničí u jiných výrobců lehokol, nebo se vyprav na následující veletrh Spezi v Německu a najdeš jistě dostatek inspirací....
Moc se nechytám s tou "nedlouhou životností", kdes na tohle přišel? Já mám na svojí 4ce originál potah z počátku roku 2004. Koupil jsem kolo ojeté, když se sečtou všechny kilometry tak je to dohromady cca 15000, stále s jedním potahem. Jasně, je odrbaný, splácne se rychleji než když byl nový, u pravé ledviny je proležená díra atd., ale furt ještě funguje.
Zkoušel jsem řezat z nějakého bulprenu co otec v Eurofoamu koupil (a fakt nevím za kolik) potah na sedlo už dvakrát, pro dva známé. Spousta protivné práce, řezačka s odporovým drátem s příkonem 200W, smrad, odřezky a výsledek nevypadá o moc líp než to moje staré odrbané. Takže až se rozhodnu, že už to fakt je nutný vyměnit, tak místo 300Kč, několika hodin času a vší té otravy okolo radši zaplatím 800Kč za pěkný elegantní s nalepenými suchými zipy a hezkými okraji, který mi bez starostí přijde poštou nebo ho vyzvednu v Brodě až tam budu mět cestu. Ta vlastní výroba fakt nestojí za to.
Když vážíš tolik kolik vážíš, tak se nesmíš divit, že ti potah vydrží tolik roků. Jsou i tací co váží přes 90 kg.
Ale materiál je jen jeden.
Koukám že se ozvali opět ti praví.
Podělím se tedy s vámi šemi o tom, jak jsem si kolo sestavoval sám a na kolik mě to vyšlo. Jen pro představu jak je Azub levný...
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=4291
Abych nevypadal jako uražený a člověk někomu něco dokazující. Jen mě zarazil přístup některých diskutérů nakole a překvapil mě útok proti mé osobě, když jsem se snažil zjistit pár údajů.
Přečetl jsem pár témat zde založených a ten výsměch ohledně ceny azubu se opakuje. Já tvrdím že 5-ka i Max jsou předražené a dají se pořídit levněji. Základní verze o 3 tisíce, verze s hydraulikou, dobrou vidlí a tlumičem o 10 tisíc.
Nebylo by nakonec jednodušší si nechat vyrobit rám a pak si ho vybavit podle svých představ???
Hloupé řeči. Rám se nevyplatí vyrábět. Vyplatí se sehnat komponenty a postavit si kolo sám, nebo zaplatit někomu tisícovku a mít kolo komplet hotové. Další varianta je sehnat někoho, kdo provozuje internetový obchod a domluvit se s ním, cena půjde ještě níže. Třeba tak.
Bohužel, nemáš pravdu. Postavil jsem sice zatím jen dvě lehokola, ale i včetně rámu. Je sice pravda, že jednodušší je si rám koupit, ale každý kdo si stavěl kolo včetně rámu sám ti pravděpodobně potvrdí, že si ho stavěl přímo na tělo.
Jó a ten potah na sedadlo seženeš asi nejlevněji tady : http://sklep.poziome.pl/
Nastříkaný rám s 5 letou zárukou s řidítky, zadní vidlicí, sedlem, ložisky apod. stojí 20 tisíc. Když si nechám rám svařit podle jiného rámu, nechám si defacto udělat kopii a připočtu všechno okolo, tak moc neušetřím. Kdybych byl svářeč a soustružník a měl vybavenou dílnu tak nebudu kolo kupovat, to je jasné.
Já řešil pouze komponenty a na nich ušetřil. Hotovou rámovou sadu levněji neseženu, tak jsem ji ani neřešil a koupil od azubu.
Kde mohu shlédnout foto tvého lehokola ?
Pošlu ti ho mailem
Dík.
Nemám tvou mailovou adresu.
Není vidět ?
Ne
Zkus se podívat znova.
Zobrazuje se mi jen toto:přezdívka: Zdenda-Max
kraj: Vysočina
Azub Max 2006 Alivio 22-32-42 x 11-32, HG50, Deore M525, Rock Shox Ario 2.1, SR Suntour, Remerx Grandhill, Schwalbe Huricane
To sem ti neposílal, to je info pod přezdívkou co jsem zadával při registraci. Mail jsem ti posílal na SZ.
No prostě shrňme to! Někdo si za kvalitu a originál či jistou dávku pohodlí v tom, že mu kolo přijde hotové až pod nos raději připlatí a pak rovnou jezdí. Jiný vynaloží obrovské úsilí ve svém volném čase, aby ušetřil oněch zmiňovaných deset tisíc, zatímco ten druhý už dávno jezdí, tak ten ještě staví kolo a shání komponenty. Spočteš-li ovšem hodiny shánění a vynaloženou námahu, ztracený čas, po který si mohl dávno již jezdit, myslím, že se dostaneš skoro na tu původní cenu. Tebe ovšem jako člověka šetrného v tu chvíli těší ten fakt, že jsi díky vanaložené námaze a času ušetřil a vidíš jen tu ušetřenou částku nikoli hodiny shánení a vlastní práce. Pokud ovšem promítneš vynaložené úsilí firmy Azub do podobného shánění komponentů, montáž, reklamu, nové myšlenky, nápady, vývoj, testování i jí se tyto náklady musí zaplatit a vrátit. Tj. promítne je do ceny svých hotových výrobků - více či méně. Jim navíc jest ke cti, že ti nenutí rovnou celé kolo, ale nabídnou ti třeba jen ten rám a máš volné pole své další působnosti a dovednosti. Výrobní náklady na nový osobní vůz činí rovněž zlomek jeho prodejní ceny, podobně je to i u benzínu apod.. Přesto si nikdo na zahradě nepostaví vlastní automobilku či rafinerii. Koupí prostě hotový výrobek. U kola je to snazší na sestavení, proto máš ring volný, můžeš si stavět kola sám a ušetřit. Ovšem jsem přesvědčen, že pokud by ses tím chtěl živit, asi taky něco "přihodíš" a nebudeš prodávat za režiji či s přirážkou pár stokorun....Pokud budeš dělat roční serii 100 kol (info z 12-ti odvážných) jako Azub, tak těžko můžeš mít na kole 2000 korun, to by tě dost těžko uživilo a zaplatilo veškeré tvé vložené úsilí či minulé, současné či budoucí investice.......
Objasnil jsem to ve vedlejším vláknu, abychom to zde nerozpitvávali další měsíc.
Nechci se stavbou kol živit, ani konkurovat azubu, dokonce jsem ani neměl v úmyslu ušetřit. Jednalo se o něco úplně jiného.
Uvedom si, ze tohle delaji ze srdce ceske rucicky. A navic na tom nebohatnou. Az bude Azub jen znacka a bude se to vyrabet v Cine, pak te budu chapat. Ale tohle je maloseriovka delana skoro na kolene. Kdyz si nechas udelat sportaka na zakazku, taky bude drazsi nez seriova skudka.... Takze nevim, proc tady resis takove veci. Zbytecne nasiras lidi, jenz tomu davaji srdce...
Lidi se sami...
Já se na začátku jen na něco zeptal a hned jsem byl osočen co si to dovoluji. Tak jsem se bránil. Toť vše. Debata upadá, chtělo by to vymysleti nové téma.
Možná ještě navysvětlenou, sice to píšu už po několikátý, ale opakování matka moudrosti.
To, že se lehokolo prodává za tolki, za kolik se prodává mi nevadí. Je mi jasný že kusovky mají jinou hodnotu než sériovka z tajwanu. A jestli na tom někdo bohatne nebo chudne je mi celkem jedno, tak asi jako každému tady na diskuzi, kromě dýlerům, u těch je to jasné.
Ale já jsem od začátku řešil úplně něco jiného, mrkněte do historie těchto témat a možná to konečně pochopíte.
Konecne jsem pochopil, proc jsi si shanel vsechny ty komponenty. Taky jsem si svuj prvni tandem stavel sam pod dohledem odbornika. Jen to ale od zacatku vypadalo, ze ti jde jen o cenu a pravy duvod jsi vysvetlil az o par dni pozdeji. Trochu skoda, mohlo byt mene svaru. O cenach bych se prestal bavit. Kup nekup. Nepredpokladam vsak, ze tvou praci je stanovovat ceny cehokoliv, ani ze vidis do systemu cyklistickych e-shopu, dovozcu, nakupovani v zahranici a pod. Je to opravdu gulas a pokud clovek chce tak na e-shopu koupi veci opravdu za pakatel. Tobychom ale museli menit ceniky kazdy den a navic pravdepodobne smerem nahoru, protoze prohledavani internetu by nam zabralo tolik casu, ze bychom nemeli cas delat cokoliv jineho.
Azub podporuje cesky trh jak se da. Kdybychom meli drzet standardni ceny tak nejlevnejsi Azub prijde na 1490 EUR, tak si to spocti. I kolegove v Polsku a dalsich vychodnich statech nakupuji draz, tak bych si moc nestezoval. V kazdem pripade je mozne se podivat po okoli. Treba v Holandsku jsou pekna kola, bohuzel jejich ceny zacinaji nekde kolem 1500 EUR plus doprava atd. atd.... Takze o cenach uz do budoucnosti radeji ne, je to blbe tema a kazdy ma volbu...
Tak to jsem rád, že to nakonec nevyznělo, jako že jsem zapřísáhlý nepřítel Azubu anebo jejich nekalá konkurence.
Nesetkal se někdo z vás s něčím takovým?
http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/project.php...
Myslím, že něco podobnýho jsem viděl, a na srazu 2005 se na tom svezl na Velokraftu. Nepruží to tolik co Bulpren a přitom to dýchá ještě líp, takže to rádi mají závodníci. Tehdy jsem ale slyšel cenové srovnání 25EUR bulprenový potah (hotový, vystřižený, se zipy atd.) a 80EUR za totéž z tohohle - dračší materiál plus nějak zaoblené/začištěné/zapletené nebo jaké okraje.
Jo něco takového prodávají poláci - http://sklep.poziome.pl/
Tak jsem si prolétl jsem tuto diskuzi...
PAtřím ke generaci, které ještě zažila dobu, kdy jsme si lecos ze sportovního náčiní museli vyrábět sami, protože se to běžně koupit nedalo. Možná i proto v někom z nás přetrvávají takovéhle (zlo)zvyky :-) a pokoušíme se o vlastní stavby kol. U mě např. 100%ně platí to, co kdosi píše už výše, že bych mohl už rok jezdit mezitím, co kolo s přestávkami dodělávám a předělávám. Ale to je fakt na každém, pro co se rozhodne. Jestli stavět, laborovat anebo koupit.
V každém případě by, myslím, zdejší diskuze měla sloužit spíše pro vzájemnou pomoc, radu a podporu, než pro napadání. Lehokolaří je málo a kdyby sem zabrousil někdo nový, spíše by k lehokolům získal negativní postoj.
Někdy je to těžké, zvlášť, když na trhu není více výrobců, ale přeci jen by se mělo ctít pravidlo, že reklama (i skrytá) do veřejných diskuzí nepatří).
Dobře, tak až tady nějakou reklamu uvidím, tak nad tím začnu přemýšlet, ale zatím tu myslím nebyla. Pokud tedy nepovažuješ vyjádření pozitivního názoru na něco za reklamu, ale to by byla cesta do pekel, kdyby jediné přípustné vyjadřování bylo kritizovat všechno a všechny.
Z mého příspěvku sis vybral to nejméně důležité.
Ještě je jedna cesta-netvrdím že ideální. Vyrobit rychle stroj na kterém lze "jakž takž" jezdit, poučit se z chyb a udělat si druhý, už vymakaný, na základě zkušeností z předchozího. Nebo postavit podle někoho, kdo Tě nechá svézt, už ověřený a Tobě vyhovující stroj. I když za krátké svezení asi nestačíš poznat všechny klady a zápory daného šlapohybu. Zkusil jsem první variantu a se sedačkou úplně spokojený nejsem, ale jezdím už druhý rok a pomalu dodělávám duralový druhý vylepšený šlapohybný kus, kde chci zkusit "popruhové" sedadlo.
Asi každý má tu svoji cestu. Já to nemoh vydržet, tak jsem koupil ojetý výprodejový stroj tovární výroby a pak se pouštěl do vlastních. Výhodou je, že máš hned dobrý kolo a můžeš hned jezdit a dozvíš se spoustu věcí co nejsou poznat z fotek nebo krátkého svezení, nevýhodou jsou finance, na začátku dvacet táců za tu ojetinu a pak k tomu ještě ta stavba.
Když už sme u těch potahů. Potřebuji poradit čím potáhnout ten Bulpren aby to neztratilo svoje vlastnosti, což je především prodyšnost a že nedrží vlhkost. Koupil sem si kraťasy, ale ne cyklistické i když z kvalitního materiálu, nyní ale zjišťuji že mi Bulpren na zadku kraťasy žmolkovatí, to je že lehce vytrhává tkaninu.
Čím Bulpren potáhnout ?? Díky.
Já mám od azubu, ale ty si asi vyrábíš jiný sedlo, co? Mě docela zaujalo to, co má "romantic". Nejlepší fotka, co jsem našel je tady http://lehokolo.com/img/nivnice/pict0057.html je to z podobný látky jako funkční prádlo, takže to odvádí pot pryč a je to příjemné na omak a nedře to. Roman to koupil látku od nějakého výrobce batohů, ale asi by se to nechalo koupit i jinde.
řeším tenhle problém taky. Na nějakém zahraničním vebu jsem viděl potah z materiálu z jakého se dělají na některých lepších batozích vntřní strany ramních popruhů. Vypadá to jako dve vrstvy ktaniny propojéné pružnými vlákny. Jestli někdo objevíte něco dobrého tak dejte vědět, rád se přídám s objednávkou.
Zajímavý, taky mě má každým dnem přijít Bulpren a chci tam dát nějakou tu látku...
Nevíte taky někdo, čím ten Bulpren pěkně říznout, ať to vypadá? Mj., budu mít 1m, tak kdyby někdo chtěl asi půl metru na metr, ať dá vědět.
Na yoyo fóru řešili že molitan se nejlépe řeže po namočení a zmražení pilkou. jedině tak se prá dá dosáhnout rovných řezů. Pokud teda nemáš nějaké super vybavení jako laser, žhavící pilka a pod. Ale myslím že bulpren nebude takový problém a hlavně neděláš díru dovnitř ale jenom okraje. Já ho mám stejně za půl roku okousaný jak od štěňat.
Vyzkoušel jsem následující možnosti:
1. ulamovacím nožem jen tak z ruky - je potřeba hlídat kolmost, na 5mm tloušťky se snadno ujede.
2. ulamovacím nožem podél dřevěné šablony, kterou se bulpren stlačí asi na 15mm. Pomáhá to s kolmostí, ale zkoušel jsem to jen na odtřižku. Stlačit velkou plochu dá hodně práce.
3. žhavým drátem. Pila na polystyren funguje, ale je potřeba jet s ní extrémně pomalu, dát si na čas. Když se tlačí, je výsledek strašně zubatý. Nejlepší je drát zavěsit u hrany stolu nebo jej tam pevně přidělat, ovšem s nějakým napínáním. Drátová pila v ruce má opět potíže s kolmostí řezu.
Naprosto profesionální vzhled bys získal kdybys sehnal někoho, kdo ti to vezme vodním paprskem nebo laserem.
Ahoj, na kolik vyjde těch 0,5m2 ? Měl bych zájem... Díky Tom
Díky za rady. Tak jsem to dnes fajznul. Dělal jsem to lámacím nožem, ne naráz,- nejdřív jsem si pěnu přitláčel shora k sedlu a ze spoda obtáhnul - naříznul tak do poloviny tloušťky a jen jednu polovinu.Pak jsem to na stole doříznul pryč. Tvarově to bylo trochu komplikovanější, mám sedlo od Sinner, samá vlna, ale dopadlo to dobře, musí na to být ostrý nůž a nikam nespěchat. Trochu horší to bylo s lepením sucháčů na pěnu, ale už to drží..
Jířo, pokud tu látku chceš, můžu se tam jít zeptat.
Nepotřebuju, díky. Já mám to co, dodává azub a více než vyhovuje. Holfi, ale vyrábí jiný sedlo a tvoje řešení je podle mne více než dobrý. Kdyby Azub nezačal dělat potah na potah, využil bych tvojí nabídky. Takhle to pro mne bylo jednodušší :o)
Poslyš Karlos říkal, že budete někdy v srpnu zajíždět o víkendu trasy na příští rok. Dej vědět! Nevím, jak na tom budu s časem ale rád bych se zůčastnil.
Mám sice kolo zatim jen par dnu, ale první věc, kterou registruji, je sesednutí potahu. Uvažuji dokonce o výměně sedla velikosti L za XL (měřím 183cm), domnívám se, že větší by mohlo být pohodlnější. Máte s tím někdo zkušenosti, příp. můžete doporučit jiné řešení?
ono pokud vím není nijak výrazně širší nebo tak jde o délku a o to, kde máš ten "hrbol" Prostě aby byla páteř v té správné poloze. Zkusil jsem jet na kole manželky (menší sedlo) a fakt se nedá. Jinak taky mám L a měřím 182. Nevím, zkusit to můžeš.
Sesednutí potahu za tak krátkou dobu? Mě se potah sesednul tak, že jsem ho vyměnil asi za dva nebo tři roky. Sesedlo se to o kousek a tak to zůstalo po více méně celou dobu. Tedy pokračovalo to, ale neznatelně a jen v té části, kde je zadek a je tam největší váha.
Zajímavé, velikost sedla, která ti vyhovuje, je daná tou podélnou křivkou - musí kopírovat pohodlné prohnutí páteře. Kdybys teoreticky přidal potah co se neprosedne vůbec, sedlo bude jakoby menší, protože se zmenší poloměry konvexních částí a zvětší se poloměr toho konkávního prostředku. Čili pokud máš dojem, že prohnutím potahu se ti změnila velikost sedla, tak se to sedlo jakoby zvětšilo a výměna L za XL by to ještě zhoršila.
Je ale možné, že L ti opravdu tou křivkou nepasuje, tak pokud mají i XL, mohlo by stát aspoň za vyzkoušení.
Každopádně to chce tak aspoň dva týdny nebo 200km (co bude dřív) aby člověk měl jistotu, jak si kolo nastavit a co mu kde případně nesedí.
Vyhazoval jsem krámy z garáže, také stará sedadla.
Nešlo by použít tu výplňovou hmotu? Je pružná, zpuchří zadlouho a opracovávat se dá poměrně dobře.
Pokud bys ji chtěl kuchat přímo z těch sedel, asi jich spotřebuješ docela dost. :o)
Ale jinak by to určitě šlo, jen nevím jak odvádí pot, i když v mém provedení potahu to není až takový problém.
Z bouračky se vyhazují, pro opravny to je odpad. Takže za "na pivo" si můžeš i vybírat ... ;-)
Až teď mi docvaklo žes nemyslel sedadla na kolo!!! :-))) No vidíš to je výbornej nápad. Kde se ta opravna nachází? :-)
Myslíš autosedačky? Použít to můžeš, bude to pohodlný, to jo, ale nebude to odvádět pot. A taky se to při mechanickým namáhání oddroluje, takže dobrej potah, kterej se na tom nebude moc hejbat.
A to víš jistě? Máš to vyzkoušený, nebo jenom střílíš od pasu? ;-)
Jestli je řeč o takovém tom skoro molitanu, tak to bych s Jurimírem souhlasil, všichni jsme někdy jeli v létě autem a pot to teda neodvádí. A nakolik se mi to dostalo do ruky, byť zběžně, při různém vyndavání sedadel z kombíků kvůli nakáladu, řekl bych, že by se tomu drolily okraje kdyby to nebylo v nějaké látce.
co vím? Sedadlo na kolo jsem z toho nedělal. Ale měli jsme ze starých sedaček z auta a autobusu udělaný sezení, když se dělaly na Žernovce ohně. Tedy vím, že se na tom sedí vcelku pohodlně a že to tedy pot neodvádí, což je v létě dost nepříjemný, ale to snad ví každý, kdo jel autem. To že se to drolí je fakt. V autě to není tolik znát, protože to není vystavený povětrnostním vlivům, ale jak na to působí vlhko, jde to do pryč mnohem rychleji a tam, kde se roztrhl či prodřel potah, to bylo sakra rychle pryč a udělay se ďolíky.
Na stránkách Azubu v anglické verzi jsou fotky z cesty po Turecku se starším typem lehokola Azub. Zaujal mě potah sedla.Je dvouvrstvý a pokud na něm bylo odjeto Turecko, tak předpokládám že není špatný.Nevíte někdo copa to je?
To je Karloss. Tady jsou jeho stránky, kde má i kontakt.
http://kareltriska.web2001.cz/
Pokud se nemýlím, tak je to nějaká karimatka asi ze třech vrstev.
Má tam i detailnější fotku:
http://kareltriska.web2001.cz/fotky/kolem-prahy...