Pořídil jsem si čelovku. Myslíte, že to jako přední světlo podle zákona na silnici stačí nebo je nutné mít na kole "normální světlo" třeba na řidítkách????
IMHO podle zákona nestačí, ale hlavně v praxi nestačí. To, jestli svítíš dopředu, by nemělo záviset na tom, kam se právě koukáš.
Na silnici asi jenom celovka nesplnuje podminku "byt viden" nebo "neoslnovat". Naopak v praxi (a predevsim v terenu) staci jenom ta celovka, nemuzu jet nekam, kam se nedivam a svetlo jenom na riditkach mi zdaleka neosvetli to, co zrovna potrebuju videt.
Pokavad nemas na riditkach halogen jako wewerka, ale obycejnou, prumernou svitilnu, je celovka mnohem lepsi. Dobre celovky sviti na cca 20-30m, muzes s snima svitit "za zatacku". No a kdyz proti tobe jede nejake jelito v aute se zaplejma dalkovejma a ty nic nevidis, staci zvednout trosku hlavu a on uz bude vedet:-) Tohle se mi mnohokrat osvedcilo. Navis ti pomuze, kdyz se ti neco potentockuje na kole...mas obe ruce volne.
Ja jezdim jen s celovkou a bohate mi to staci. Navic vydrzi neuveritelne dlouho.
Celovka je taky super v tom, ze jak mas zdroj svetla blizko oci, mnohem vyrazneji (z tveho subjektivniho pohledu) na nej reaguji veskere reflexni plochy, tedy patniky, znacky atd. V terenu to, pravda, moc uzitecne neni. :]
Velky prusvih je naopak husty dest nebo mlha, osvetlujes si to primo pred ocima a krome nasvicene mlhy nebo kapek pak nevidis skoro nic.
Me se osvedcila kombinace celovky a svetla na kole, na riditkach mam prakticky porad svitilnu, kterou zapinam jako prvni - a kdyz mam pocit, ze bych mel jeste lip videt (v terenu) nebo byt lip viden (na silnici), vylovim z batohu jeste celovku. Doporucuju.
To mas pravdu. Me zas stvalo, ze kdyz jsem jel a mel na riditkach mapnik, tak se to svetlo odrazelo od te folie primo do oci. Nemohl jsem tak mit celovku pustenou na maximum.
A jak pise Hynek s tou krizovatkou. Asi je dobre mit svetlo na riditkach a i na hlave. Prece jen je dobre ukazat tem pred nama, ze tu jsme. Ale svetlo na riditkach opravdu pouzivam jen na "upozornenu", ze existuju. Hlavni zdroj svetla mam na cele. Uz jen kvuli tomu, ze se mi nechce davat dalsi X stovek penez za dalsi svetlo. Navic v noci moc nejezdim...maximalne dojezd za sera.
Tak já nepopírám, že je to velmi užitečný doplněk. Mám to v plánu. Ale když přijíždíš na křižovatku a dáváš přednost zprava, tak minimálně chvíli koukáš doprava a dopředu vůbec nesvítíš.
Jestli někdo na tu křižovatku přijíždí zleva, tak tě vůbec nevidí, protože svítíš přesně na opačnou stranu od něj. Samozřejmě za chvilku hlavou zas otočíš, ale těch neviditelných momentů bych se asi bál. Vždyť o ty v dopravě jde. Takových situací asi bude víc.
Nemam halogen :) ale 2x 3W luxeon a vetsinou jezdim jen s jednim.
V terenu na singlikach je to nepouzitelne, do zatacky to sviti jen okrajove a tak vetsinu zatacek jedu po pameti nebo pomalu. Pro tyhle ucely si planuju taky zakoupit celovku.
Když proti mně jede auto se zapnutejma dálkovejma světlama a chci, aby si mě řidič všimnul, stačí párkrát zakvedlat řidítkama a přední bílá odrazka ho nepravidelným blikáním na mě upozorní. Odražené světlo je intenzivnější než čelovka.
A máš už něco konkrétního vyhlídnutýho?
teda chtěl jsem napsat - co že sis přesně pořídil?
Koupil jsem 7lediodovou,má dva režimy, buď bliká, což je pro protijedoucí asi hodně "čitelné" nebo trvale svítí, což je dobré pro mne.Má vydržet 80 hodin a stála 45 Kč. Je na tři AAA baterie.Tak uvidíme.
Vy nejezdíte autem ?? To jste ještě nezaregistrovali, že trvale svítící světlo je viditelnější, než nějaká blikací světluška. Zkuste se na toho všímat. Po článku "Silniční vši" sem se schválně tady v ČB na to trochu zaměřil a nejen , že ten článek má z 99% pravdu, ale trvalé světlo je mnohem výraznější, než ty různé blikačky.
Co znamená výraznější? Důležité je, aby světlo upoutalo pozornost, a to blikačka zvládne líp neš nepřerušované světlo. Určitě si všimneš spíš blikajícího modrého majáčku než trvalého modrého světla stejné intenzity. Kdyby tomu tak nebylo, pak by majáky vůbec neměly smysl a policajti by na střeše mohli vozit jen modrý reflektor.
Když pominu fakt, že řidiči, kteří nejezdí na kole, cyklisty tak nějak přehlíží, uvědom si co je ve městě za směs světel. Stačí aby lehce foukal vítr a všelijaký pohyb pouličních lamp a všech možných blikajících výloh apod, snadno zmate kteréhokoli řidiče. Jde snad především o bezpečnost tvojí, takže se na to schválně zaměř, pozoruj ostatní cyklisty a schválně, kterého si ve městě všimneš dřív. A to porovnání s policajtama je už totálně mimo mísu.
Já to mám zařízené na obojí způsob - svítím i blikám. Kromě toho jsem za tmy i za šera navlečenej v reflexní vestě, takže si mě musí všimnout i poloslepý řidič a včas zareagovat - ovšem pokud si zrovna jednou rukou nezapaluje cigaretu a v druhé ruce nemá mobil u ucha.
Moje maminka jezdi na kole vzhledem ke svemu vyssimu veku dost nepredvidatelne, zato denne - takze jsem ji kolo osadil ze vsech moznych i nemoznych stran milionem odrazek, ma plaste s relexnimi boky atd. - no a samozrejme spoustu aktivnich svetel. :] Vypada za jizdy v noci jako cirkusacka maringotka, ale to je jedine dobre.
Abych se dostal k jadru veci - vzadu ma (krome svetla na dynamo, ktere si ovsem zapina jen prilezitostne) dve silne blikacky - jedna z nich neumi nic jineho, nez svitit neprerusovanym svetlem (je to jeste porad blikacka? :]) - takze ve vysledku ma tesne nad sebou jedno stale svetlo a jedno blikajici. Coz je podle me idealni kombinace, nemusime resit, co je pro upoutani pozornosti ridice ucinnejsi... planuju si na zadek poridit to same - svou stavajici blikacku prepnout na stale sviceni a k ni prikoupit SuperFlash... :]
Za ty prachy... mozna neni tech 80 hodin zivotnost baterii, ale cele celovky... :]
uvidíme, koupil jsem rovnou tři.Jedna z nich už má hodinu odsvícenou...