Otázka č. 2 se - kupodivu :-) - netýká geometrie, ale háku přehazovačky:
při mém pátrání po fullech zjišťuji, že některé mají upravené patky zadní stavby (jakoby prodloužené) a přehazovačku mají namontovanou rovnou na tu patku - tedy chybí klasický hák.
Podle mě se tam ten hák dává proto, že je z měkkého materiálu a při pádu se to ohne právě v háku a míň se poškodí - event. vůbec nepoškodí - vlastní přehazovačka.
Jaký je váš názor - má tam ten hák opodstatnění nebo to je už překonaná záležitost?
Děkuji :-)
Na co ty to kolo vlastně potřebuješ?!? Chceš na něm jezdit nebo dělat rozvborku - svorku :o)))
o)))))). Já se bavím. Některé věci tohoto světa jsou prostě nepoznatelné a je třeba se s tím smířit. Nově mezi takové řadím problematiku fulla - jak funguje a jakého koupit. To prostě nejde pochopit, vyhodnotit a rozhodnout. Už jsem se rozhodl vrátit se k intuici a koupit to na čem jezdí G.W.B.
1) Kdo je to G. W. B. ?
2) Na čem jezdí?
:-)))
1) Takovy jeden idiot v zamori. Jirka W Krovi.
2) Nejakyho treka. Urcite presne vi jaky ma osazeni a co si s tim kolem muze dovolit :)))
1.Má Trektopfuel 98, karbon, něco přes 3 tis. dolarů.Já mířím k fuelu exdevítce.
2. Mladý holky ne vždy dovedou rozlišit, kdo je a kdo není idiot:o)))). To už tak je.
3. Taky začal jezdit na kole, když ho začaly bolet kolena
http://www.goclipless.com/2004/07/president...
Mam lepsi link :))
http://news.sky.com/skynews/article/0,,30000...
Také jeden přidám ;-) http://politicalhumor.about.com/library/images...
Ještě jsi (v případě absence háku) zapomněl na eventuální ohnutí zadní vidlice kola ;-)
Sice nevím jestli je to vůbec možné, ale teoreticky bych se docela bál. Přehazku vem čert, ta se koupí nová, ale oprava kyvné vidlice asi bude dost problematická...
Ta výměnná patka tam opodstatnění má. Je z měkčího materiálu a při havárii praskne (ohne se) právě ona a ne zadní stavba. Přehazovačka to většinou taky odnese, ale tu vem čert - stojí jen pár korun. Podstatné je, že se nepoškodí rám. Není od věci mít stále jednu patku v zásobě doma. Největší praktické zkušenosti s tím má nepochybně Matyx :o))))
Děkuji, myslím si to taky tak :-).
Jedna patka v zásobě je minimum, dvě jsou optimální ;o))
Jinak je to přesně tak, jak píše Honza, je s tím že většinou se patka spíše ohne, takže se dá ještě narovnat (tzn. při většině "sranda-pádů" na bok). V horší variantě, tedy když by se přehazovačka někde zasekla, tak se spíše urve patka, než by se zničil rám.
Výhody jsou jasné, a rám bez výměnné patky nebrat (vyjma kol s převodovkami či řazením v rámu). Normálně stačí aby ti kolo i jen nešikovně spadlo na bok, popřípadě menší karambol typu "vystoupit na pravou stranu bez vycvaknutí" a problém je tu. Bez patky to nejspíš odnese přehazka (cca. 1500 Kč za průměrnou přehazku), nebo rám (otázka i desítek tisíc). Díky patce lze tuto opakovaně narovnat (zdarma, pokud umíš nebo máš nářadí) než se unaví materiál a začne být přehnaně měkká. Poté je čas na její výměnu (cca. 300 Kč).
Hlavně nerovnat zpět ručně za přehazovačku, respektive hlavně ne za ramínko přehazovačky. Tím se ohne a kromě patky je na výměnu i přehazka.
Stačí ? ;o))))
Jak už psal ckp13, tak patka zabraňuje poškození rámu. A dává se na kolo od hliníkových rámů a s fully to nemá žádnou přímou souvislost (dnes už je většina bikových rámů s hliníkových slitin a tedy na všech výměnné patky). U CrMo rámů nebyl problém zpět ohnout rám, pokud se to ohlo, u hliníku by se tak brzo poškodil.
Tak tedy všem díky, kola bez háku škrtám, jinak dneska jsem seděl - úplnou náhodou :-))) - na té meridě, ale na 17" a po neděli budu sedět i na 19", takže to vyzkouším pořádně (i když rozhodnuto ještě nemám, pořád jsou ve hře min. 3 další značky).