Ahoj, můžete mi poradit, která volba by byla lepší? Kelly´s Wandal nebo Vertec Intruder? Děkuji
Nechceš sem ještě hodit odkazy na uvedená kola?!?
http://www.vector-bike.sk/cz/html/mtb/intruder.htm
http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module...
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=13303...
Za cenu + - 30.000,- Kc se da sehnat tak na internetu dobry HT, full zridkakdy, to uz musi byt docela nehorazna sleva. Ani jedno z techto dvou kol mezi ne bohuzel nepatri.
Oba dva systemy zadniho odpruzeni se sice tvari jako ctyrcep, ale ten zadni "cep" nad nabou v ose mezi ni a uchycenim na vahadle bude uplne nefunkcni. Takze prepakovany jednocep, kde bude vsechno zaviset na pomeru ramen a na tlumici samotnym.
Kellys Wandal: pokud se da v tom tretim odkazu verit diskutujicim, ze ten Kellys ma vpredu 130 mm a vzadu zdvih 85mm (vyrobce vysku zadniho zdvihu na strankach neuvadi), pak jde o hrozny nepomer, nebude to nikdy fungovat vyvazene. Vybava kola je docela prumer, cenu tedy zveda jenom zadni odpruzeni, ktery nebude fungovat dobre. Takze si myslim, ze je to spatne fungujici tezky full, za ty penize navic s nic moc vybavenim.
Vertec Intruder: se vsi uctou, ale tohle je poutova parodie na fulla. V odkazu vyrobce taky neuvadi vysku zdvihu zadni stavby, ale nebude podle prepakovani fungovat asi nijak citlive. Skaredejsi ram jsem snad v zivote nevidel, vybava nic moc, hmotnost bude podobna jako u sjezdovych specialu.
Za cenu techhle kol bych se nerozhodoval a koupil si bud velmi kvalitni HT, nebo bych neco dosetril a zkusil se podivat nekde snad jeste v posezonnich doprodejich na internetu po nejakem kole, co se aspon trochu da nazvat jako full. Podle predbeznyho vyberu kol tazatele to ale dotycny asi jen tak sam nezvladne.
A mohl bys mi něco doporučit?
To je tezky, nemuzu ti rict nic konkretniho, kdyz nevim cenu, do ktere bys sel, druh kola, podle toho, k jakymu ucelu si predstavujes, ze by melo slouzit, jak casto jezdis, kde, full nebo to HT , ... Tisic a jedna promennych. Bud konkretnejsi.
Do 30000, jezdim lesní cesty atd, a chtěl bych full.
Hmmm, tak do 30k zapomeň, že bys sehnal něco kvalitního... Možná opravdu jen při nějaké brutální slevě, ale jinak ne... To budeš muset trochu přitlačit, protože to co se v této ceně nabízí jako full je jen k zlosti a určitě by ses dost drbal proč sis vzal zrovna tohle...
Tak to je bída. Myslel jsem, že když v Hypermarketech prodávaj "full" za 2500, tak že ty za 30 už za něco stojej :-(
Presne tak. Jak pisu o kousek vys, za + - 30 tis. se da sehnat dobry HT. Full v podobne cene, ale spis i mnohem drazsi, aby byl kvalitni- tak jeho hledani po slevach na netu pripomina detektivni praci.
Vybírat pro sebe, dokázal bych si poradit i s tak omezeným rozpočtem. Tenhle rám : http://www.merida-bike.cz/prodej/Ram-Mission...
A přeházet na to věci z hardtaila.
Ale jo, za ram das asi tolik, co je tazatel ochotnej dat za cely kolo a zbytek komponentu uz mas :o)
Navic 95 mm zdvih je opravdu zavodni zalezitost.
Na podzim byl ve slevě za 19000,- i s tlumičem DT Swiss! Posílal jsem objednávku ale pozdě. Do většího zdvihu bych nešel. Kdo by to tahal sebou do kopců. Teď momentálně přemýšlím o planžetové zadní stavbě, je to lehký a nekrade to energii. Bohužel neznám nikoho kdo by to měl abych to vyzkoušel.
Pri dnesnich systemech odpruzeni neni ani vyssi zdvih na prekazku. Skoro kazdej, kdo si poridi fulla, za nejaky cas uvazuje o jeste vyssim zdvihu :o) Kradeni energie je taky spis mytus lidi, co jeste fulla nemeli. Neco energie to ubere, ale spoustu naopak usetri diky svymu pohodlim.
Ja mam vzadu taky cca 95 mm, ale pouzivam to opravdu k tomu, o cem jsem psal o kousek vys. Planzetove zadni stavby a ruzne soft- nebo medium- taily, nebo jak to kdo nazyva, povazuju taky za vyuzitelny opravdu jenom na chrceni, vic pohodli prinesou uz i siroky a min nahusteny plaste :o) Na druhou stranu, kdybych uz uvazoval o HT, tak bych sel do co nejtuzsiho ramu, na nektery veci se zkratka hodi HT a na jiny FS. Ale za 19 tis. to byl bombonek, skoda, ze ti to nevyslo.
Nepsal jsi nahodou nedavno, ze sis objednaval a ze cekas na nejaky ram s karbonovou zadni stavbou?
Přesně tak. Muj full 115/100 je raketa, pokud ho zamknu, tak je to téměř HT, jediný rozdíl, že HT by bylo o 1-1,5kg lehčí (full ma 12,5kg komplet s pedály).
A i přesto, že 90% času jezdím s otevřeným tlumičem bez jakýhkoliv omezení (i když mám rychlé přepíná z řídítek), tak jsem oproti HT v terénu stejně rychlejší než dříve.
Ale došel jsem za ten rok přesně k tomu, co píšeš a v říjnu objednal vyšší zdvihy (každou chvíli už snad kolo bude).
Kolem 130/130mm zdvihu jsou stále kola, která mohou mít slušnou váhu, velmi dobře jedou a mají minimálně přepínání na tlumiči na propedal nebo floodgate (a v těchto režimech to letí jako HT).
Jediný problém dobrých fullu je cena, ale i ty se stále zlepšují (ale pouze u celých kol, rámy se pořád drží hrozně vysoko).
Za tu Meridu rám bych nikdy 20tis. nedal. Jednak ty Meridy nejsou funčkně žádný zázrak, ale i kdyby to byl lepší rám, tak je to pořád za rám s tlumičem dost, když za 40tis. je Canyon XC4, kde za těch 20tis. navíc je Reba + ORO K24 (což je už téměř 20tis.) + komplet zbytek výbavy navíc.
Prostě rám za 20 se nevyplatí ani v případě, že člověk má věci na přehození ze stávajícího kolo. To je lepší koupit komplet a buď prodat celé staré kolo nebo rozprodat některé nové komponenty z toho nového kola.
Možná by bylo použitelné toto a to je, podle mne, už moc dobrá cena. Ale komponenty nejsou ještě úplně O.K. http://www.canyon.com/_en/mountainbikes...
Ale je to spíš už závodní kolo, čili ne moc pohodlná vidlice a tlumič, zdvih jen 115mm. Problémem také je, že je to na objednávku z Německa, komunikace v Němčině nebo Angličtině a nemáš si to kde vyzkoušet...
+ postovny + pedaly apod., a jsi na 40.000,-. Kdyby se ptal na fulla okolo 40.000, da se uz poradit. Ale on se pta do 30.000.
No, do 30k to nebude, ale o malinko víc. Euro počítám 28Kč, poštovné a balné je 50EU, nějaká stokoruna za bankovní převod + pedály. To jest malinko přes 35k... Pořád lepší 35 tisíc za tohle než 30 za Vertec, kde se ani nenamáhají napsat co je tam za tlumič ...
Já bych si připlatil na XC4 (vyjde na 41is. komplet i s pedálama) a je to výborné kolo za ty peníze a tady se ten příplatek oproti XC3 hodně vyplatí (narozdíl od příplatku třeba XC4->XC5).
A pokud není ochotný ty peníze dát, tak ať si koupí raději nějaký pěkný HT.
Než tyhle 2 to bych rači připlatil a pořídil třeba tohle :
http://www.merida-bike.cz/prodej/am-800-d
Samozřejmě možností je víc ale tohle si můžeš vyzkoušet a pokut se ti nebude líbit můžeš ho vrátit.
Přitlač pět papírů a tady máš něco ve slušné slevě, na čem se už dá jezdit. Sice trošku těžké, ale jinak celopéro jak má být. Pokud je 30 limit (ne na rám, ale na celé kolo), tak bych šel do HT.
http://www.bike-net.cz/detail/gt-i-drive-5-3-0...
a můžeš mi říct, proč chceš fulla. Je to nezbytnost nebo je to jen přání mít fulla
Budeš mne mít za idiota, ale je to přání.
Vžádném případě si nemyslím že jsi idiot !! Jen mě trochu zarazily tvé myšlenky při porovnávání nákupu fulla z obchodňáku a následné dedukce ceny tzv. dobrého kola ve spec.prodejně. Pokud je to tvé přání, tak jdi do něj. Já si čas od času taky plním svá přání a nedokážeš si představit, jak umím být překvapený když si sám sobě dám dáreček :o)))
Myšlenky se ubíraly tím směrem, že když v těch obchoďácích prodávaj sračky za pár korun, tak jsem myslel, že když si vyberu kolo za 30, tak bude v poho, ale jak jsem se tu r reakcí dozvěděl, tak si ho v postatě nemám kupovat. Ale rady, že si mám koupit za 40 nemaj smysl, když hodlám obětovat 30 :-(
Tak úplně to není. Myslím že Deyv i ostatní to tu s tebou mysleli velmi dobře. Pokud bys koupil fulla (dále jen FS) v supermarketu za pár korun, neodvede předpokládanou službu. Když to řeknu s nadsázkou, tak se funkcí nevyrovná klasickému MTB s pevnou zadní stavbou za stejnou cenu v kamenném obchodě, spíše se ti na něm bude jezdit ještě hůř, a to zvláště tam, kam je původně paradoxně určen, t.j. v terénu.
Rady aby sis koupil kolo za 35+, respektive 40+ kKč mají své opodstatnění. U FS jsou obecně rámy, jakožto základ kola, podstatně dražší legrací, než u HT. A hranice je tam právě těch cca. 40 kKč, od té se již většinou dají sehnat FS s kvalitním rámem, i když na jeho osazení se dá mnohdy ještě leccos vylepšovat. Zatímco pod tuto hranici, respektive pod hranici 30 kKč seženeš kolikrát i solidně osazené FS, které má ovšem nepříliš funkční základ a časem, když začneš pořádně jezdit, to může být pro zlost.
Zkrátka a dobře, tím že ti radíme investovat o něco málo víc peněz, se ti ve skutečnosti snažíme peníze ušetřit. Ušetřit na tom, že bys za pár tisíc km v terénu zjistil, že ti na chování toho kola něco nesedí. Pak by ses jednou svezl na kamarádově FS za řekněme 50 kKč a najednou bys začal šetřit na nové.
Zkrátka a dobře, pokud jsi si 100% jistý, že budeš jezdit málo a nechytne tě to, a nebudeš náročný, tak proč ne. Jdi do nějakého FS pod 30 kKč. Jinak bych ale doporučil dvě možnosti:
a) jdi do levného HT, abys měl prozatím na čem jezdit, a šetři na pořádné FS
b) přitlač pár tisíc navrch (viz. link na GT výše) a nebudeš litovat
... prostě rám je základ, a na tom se nevyplácí šetřit, u HT je to hlavně o váze, u FS je to navíc o funkčnosti a to už je sakra důvod se zamyslet.
Když nebudeš trvat na modré barvě, tak se neboj :o)))