Nenapadá vás náhodou co dát na tyčku k praporku, aby to svítilo hezky z výšky ? Blikačka vepředu a vzadu je je samozřejmá, ale esště by to chtělo něco nahoru, něco jako maják, hodně silnej maják.
Mám, popsal jsem to v té diskusi k Super Flash, snad to vyvěsím na webu podrobněji.
hned to omrknu
a nevíš kde se dá v Brně koupit taková ta filtrační hmota co ji prodávají i v azubu, jako polstrování sedadla ?
Firma Eurofoam na Vídeňské, kdesi poblíž Carefouru ale na druhé straně. Nevím ceny ani jak velké kusy prodávají, jestli to i řežou.
a nevíš jak se ten materiál jmenuje ?
Mame ted v Azubu Weber M-lite za 390 Kc. Je to primo urceno na vlajecku. Zatim to neni na webu, jen v katalogu, ktery se da stahnout tu: www.azub.cz/cz/download.php a nebo na www.weber-technik.de
A výkon ?
Už jsem to sepsal, přidal jsem na http://hebike.borec.cz/svetla.htm popis současného stavu.
Už to čtu, díky.
Kolik koštuje ta elektrárna do náboje ?
No já to sehnal trochu slevněný, bez obalu nebo jakéhokoliv příslušenství, ale myslím, že standardní cena za ten SON je někde kousek pod 5 tisíc. Ten je nejdražší a nejlepší, existují i levnější nábojová dynama. Jedině SON se dělá ve variantě pro 20" kolo, takže pokud tam člověk použije něco levnějšího a chce jezdit rychle, musí počítat s tím, že mu to nesežere 2% výkonu ale třeba šest (i víc). Já mám 20" přední kolo a standardní rychlost na rovině okolo 30km/h, přičemž všechna dynama jsou konstruována na dodávání jmenovitého výkonu už při 16km/h a pak jim padá účinnost, při vyšší rychlosti nedodají víc elektřiny (pokud si člověk neupraví el. spotřebiče tak aby ji uměly z dynama vycucnout, pak to jde i na několikanásobek jmenovitého výkonu) a jen žerou víc mechanické práce jezdce. Pokud navíc zhorším všechno poměrem 26/20 kvůli té velikosti kola, vyjde mě, že s nějakým Shimano dynamem bych jezditl za třikrát vyšší energetický náklady aniž by dávalo víc šťávy, proto jsem pro sebe chtěl SON nebo nic. Ale na velkých kolech nebo pro pomalejší lidi to není tak důležitý, nejnovější Shimano typ a některá další moderní nábojová dynama už prý mají taky solidní parametry, i když SON je zatím stále špička.
Dal bys mi prosímtě přímý odkaz na 3W luxeon červený a 3W luxeon bílý na GM elektronic. Chci si postavit přední a zadní blikačku pro denní osvětlení kola, ale nevím co mám přesně koupit. Nejlepší by bylo, kdybych ten luxeon mohl přišroubovat přímo na hliníkový chladič. Bude stačit údel vyzařování cca 110 stupňů pro dobrou viditelnost s předo a zadoboku, anebo je třeba s větším úhlem ?
A ještě jeden dotaz, bude vidět 3W luxeon s takovým úhlem i při denním světle ?
Luxeony pro hobby použití je dobré kupovat buď přímo s optikou, jako ten 1W typ NWE8, nebo cokoliv co má v názvu "hexagonal" - ty jsou už továrně přilepené na kusu plošného spoje s hliníkovým jádrem a mají vyvedené pájecí plošky. Proto se snadno připojí a snadno přimontují na chladič. Typy s označením "pecka" se s běžným domácím vybavením použijí dost obtížně, nalepit je teplovodivým lepidlem na chladič a nějak inteligentně připojit vývody je náročné.
Konkrétní typ co já mám vzadu červený je LD3C: http://www.gme.cz/index.php?action=detail&...
a jeho bílý protějšek LW3C je: http://www.gme.cz/index.php?action=detail&...
Vyzařovací úhel 110° by podle mě klidně stačil na pokrytí směrů, ze kterých potřebuješ být vidět, ale tyhle dva mají stejně ještě víc (140 a 160).
Mě vzadu ten červený bliká za sklíčkem odrazky výkonem asi 1W a za plného slunce je vidět jen slabounce nebo skoro vůbec. Kdyžje zataženo už vypadá jako běžné blikačky na dvě mikrotužky v noci. V noci za mnou na silnici bliká flek o průměru 1,5m a zblízka (několik metrů) je pohled na ten luxeon velmi nepříjemný, což je správně.
Pokud tedy plánuješ aby při záblesku jel luxeon na plné tři watty, v noci to nepůjde moc používat, nebo bych to přinejmenším nedoporučoval. Vzadu snad jedině ve městě pod pouličním osvětlením, vepředu ani tak ne - blikala by ti silnice před tebou, nešlo by s tím jet. A mohlo ty to už i někoho oslnit do té míry, že by to bylo i nebezpečné. Pro představu: mám vyzkoušeno, že ten červený když svítí na 2,5W za tou odrazkou jak to mám na kole na nosiči (viz odkaz výš), vypadá to co do intezity přesně jako brzdové světlo od auta. Ne od staré škodovky, ale od moderního auta. To už je na blikání za tmy moc, ale ve dne se to může hodit.
Takže doporučuju buď do toho pouštět maximálně cca 1,5W nebo udělat dvojí nastavení, přepínatelný denní a noční režim.
http://www.gme.cz/index.php?action=detail&... udávají proud 1,4 ampéru. To je přes 4Waty, proč uvádí v katalogu 3W ?