Chtěl jsem se zeptat, zda je možné používat a jak to vypada
kdyz cyklista ma rohy na vlaštovkách. Dostal jsem nové kolo, ale mají vlaštovky a mam nanich rohy. Skoro každý jezdí s rohama na rovných řídítkách.
Děkuji za odpověd a radu
Vyhovují Ti ?Pokud ano bez problémů je používej.
tak ti nevm,ale neodporuje to základním bajkerkým pravidlům? :-))))....ale když už rohy, tak karbon :-))
To si ale trochu protiřečíš.....na jednu stranu se ptáš, jestli to neodporuje bajkerským pravidlům a na druhou stranu bys použil karbonové rohy :-((
jéé...nehledej v tom nic....udělal jsem tad dost smajlíků aby to bylo poznat že je to jen humor.Mám ted rovná řidítka,ale na 90 procent budu dávat zpátky vlaštovky až seženu přesně ty co chci a samozřejmě si na ně dám rohy co mám (malé karbónové růžky)....nějak jsem se zamiloval do karbonu:-)))) Prostě jsem jen reagoval na Hnusovu odpověd,on ví že si ho často dobírám že nedodržuje desatero správného bajkera :-))) (ber to opět s nadsázkou)....to víš,mi mladí a svobodní kluci chceme vypadat jako správní bajkeři:-)
No vidíš, já mám na vlašťovkách ovečky a jsem v pohodě :o)))
Přesně jako příspěvky výše. Pokud ti to vyhovuje, neřeš a jezdi. Hlavně si ale nedávej fotku kola na www.bike-forum.cz, protože tam by tě za to místní samozvaní "strážci estetiky" zdrbli. Vyjma toho budeš v pohodě :o)
Kromě Gardy ovšem.:-))
Ovšem :o)
Já tam dal svoje nákladní muly a pěkně jsem je tím nasral. Moc mně jejich reakce pobavili. Ještě teď se tomu směju.
Vím, viděl jsem a také jsem se pobavil :o))
Esteticky dojem je subjektivni zalezitost. Sveho casu jsem si na crosse dala vlastovky a na to asi 15-18cm dlouhy postupne zahnuty rohy. Ted vidim jaka je to hruza, je to jako jezdici parozi. Zatacet se s tim neda a vypada to jako radlice.
Ted uz rohy jedine na rovna riditka. Mam kratke 8cm (mensi se nedelaji) a jsem uplne spokojena. Ale jak rikaji ostatni (i kdyz se v duchu smeji), je to jen na tobe.
Hele a mají cenu si rohy dávat?Vím,že jsou dobré k vetšímu záběru a mužeš se do kola pořádně opřít,ale využiju to k něčemu,když nechci závodit?Má to vliv při jízdě v terénu,jako je les a střední kopečky?
To netuším, ale rozhodně to nabízí vícero možných úchopů, takže tam kde by tě, ať již z jakéhokoliv důvodu, brněly ruce bez rohů, s rohy stačí prohazovat úchopy a tento efekt oddálíš.
No, rohy se dávají hlavně kvůli možnosti změny úchopu a polohy celého těla, protože jet třeba 1-2 hodiny v kuse na silnici v jedné a té samé poloze není moc příjemné a ani zdravé. Dalším důvodem jsou výjezdy do prudkých kopců, kdy je potřeba přenést váhu více na přední kolo aby lépe drželo na zemi. Za ty rohy se to v tomto momentě přeci jenom lépe drží.
Na něco jsem zapomněl, wewe ? ;-)
Jasne, oba dva to popisujete spravne :)
Zmena uchopu je pri delsi jizde dulezita. Clovek se trosku natahne a relaxuje. Je tam trosku riziko, ze nestacim rychle prehmatnout na brzdy.
Jinak do kopce se na nich krasne "stoji" pripadne "taha" pri frekvencni jizde. Ja mam kratke a ergonomicke (na konci dira na palec, konec gumovy). Nekdo preferuje delsi a taky zahnutejsi, ale ja zjistila, ze vic poloh nepotrebuju.
U vlastovek se da taky prehmatavat, tech poloh neni tolik, ale staci to. Treba jizda za dlane na bocich riditek.
Chlapy dík.Poradili jste mi a to jsem chtěl.Vyzkouším jak budou rohy vypadat na vlaštovkách a když tak je vyměním za rovná řídítka.
Možná by bylo dobré si při výběru zkontrolovat nebo představit jak na těch vlaštovkách budou vypadat. Jestli jsou řídítka trochu ohnuté i dozadu, tak bych tam určitě nedával rohy, které když jsou na rovných, tak směřují rovnoběžně s rámem. Na vlaštovkách to totiž bude vykloněné ven a pak to opravdu vypadá hrozně, možná že si i člověk pak nějak nezvykle kroutí zápěstí. Možná i proto se proti tomu někdo staví ;-)
Až to někde najdu, tak dám odkazy na příklady...
O tom zahnutí dozadu a vykrucování ruky už jsem taky přemýšlel a pokud si dám rohy tak asi na rovná řídítka.Jen jsem chtěl vědět,jestli sou ty rohy užitečná,abych si kvůli nim kupoval rovné řídítka.A ted už vím,že jsou.Takže vlaštovky odletí do teplych krajin:-)
Ono asi nejvic zalezi na tom co vlastne chces jezdit. Jestli rychle, tak rovna riditka a jestli teren, tak vlastovky.Samozrejme se da to i zamenit a neni to smerodatne, ale statisticky to tak vychazi (jak u vyrobcu, tak i u uzivatelu).
Jinak pozor, u rovnych riditek ti pujde posez niz a pokud mas problemy s pateri, tak to muze byt neprijemne.
Právě,že problémy s páteří mám a vůbec jsem nevěděl,že vlaštovky jsou do terénu.Jenže mám i treka a tam mám vlaštovky a ruky i za krkem mi bolí.Je,ale pravda,že na treku hodně ležím v řídítkách.Tak jsem myslel,že bych si na nové MTB koupil raději rovná řídítka.Raději bych chtěl jezdit víc terén,než rychle po silnici.
možná napíši něco co někdo přede mnou, ale mám vlaštovky a krátké rohy a jezdí se mi dobře. Kopec si bez rohů nedovedu představit vyjet, hlavně v terénu. Za krkem mne občas bolí, ale právě střídání poloh rukou je dobré.
Trek a MTB maji dost rozdilne geometrie. Doporucuji ti par set km se zakoupenymi vlastovkami a pak teprve experimentuj. Ja se diky problemu s pateri a se sedlem vratila z rovnych zpet na vlastovky. Nicmene na druhem kole mam rovne a problemy s pateri nejsou.
Urcite!!! Ja je na jednom kole mam a na druhem ne...a na tom druhem sakra chybej. Na delsi jizde te zacnou bolet dlane, kdyz nemuzes zmenit uchop.
Ja mam zase rovny riditka s malyma rohama a naopak se priznavam, ze nekdy zapominam, ze tam ty ruzky vubec jsou :o) Ale obcas se hodi. Jo, dobre na nich drzi povesena helma, kdyz zrovna nejedu, treba ted ve sklepe :o)
Já v těhle dnech kupuju kolo s vlaštovkama a jestliže tam ty rohy budu postrádat, tak je tam dám, konečně - jedny kraťounký pohodlný už jsem si preventivně i vyhlíd. Nejezdím pro parádu a nějakou vizáž, ale úplně z jiných důvodů. Kdybych jezdil tak, abych se měl - celkově - líbit a nějak vypadat, tak s mojí figurou leda tak objíždím v pokoji kanape a nějaký rohy - nerohy už to nevytrhnou :-).
Když na tom kanapi budeš mít nějakou sličnou vlaštovku, tak proč ne :o))) A možná občas můžeš vystrčit i rohy :o)))
Jo a jeste bych se chtel zeptat, jak se tam ty rohy montuji? myslim jakym smerem. dozadu nebo dopredu?
A co s takovim tim gumovym drzatkem, mam ho na kraji kousek uriznout nebo jak?
Jasně, gripy lehce zařízneš a směr oveček si musíš nastavit podle sebe. Rozhodně NE směrem k sobě - montují se s lehkým sklonem od sebe a ten sklon opravdu musíš vychytat, jak ti to bude nejlíp vyhovovat.
Prostě na první vyjížďku imbusák sebou a případně upravovat a upravovat :o)))
Grip rozhodně neuřezávej, ale pouze posuň na řídítkách více ke středu (řezat pouze v případě, že máš typ gripu, který nahrazuje i šputny, které se dávají na konce řídítek a není ho kvůli tomu možné posunout - a uříznout co nejméně).
Myslím, že by se to dalo shrnout následovně:
- kup si na ty vlaštovky kvalitní gripy a jezdi. Pokud ti to bude vyhovovat a nebudeš mít problémy, pak není co řešit.
- pokud zjistíš, že ti vlaštovky dělají problémy, tak jsou dvě varianty řešení:
a) pokud je problém v potřebě měnit úchopy, tak tam dej malinkaté rohy, zahnuté tak, aby rohy byly rovnoběžně s rámovou trubkou, nikoliv aby "čuměly" do stran.
b) pokud je problém ve výšce úchopu, nebo budeš chtít víc "chrtit", popř. obojí, tak tam dej rovná řidítka s rohy dle libosti ;o)
Mám vlašťovky ,na nich rohy a někde jinde i parohy ,docela mně to vyhovuje a je mi úplně jedno jak to vypadá.
Mam kamarada, ktery si na svuj velestroj pripevnil dvoje riditka, jedny na pohodovou jizdu temer v zaklonu (strecovsky styl), druhy niz na chrteni (sportoveckyi styl). Nikdy jsem nepochopil, jak to dela, ze se na obou verzich umi drzet a nepolame si hnaty, ale nejak to jde. Podstatne je, ze je mu uplne jedno, jak to vypada a co si o tom kdo mysli, pro nej je to vtipne funkcni a to je vse. Coz, rekl bych, je rozumny postoj.
Btw. ja jsem na svem ted jiz temer vyslouzilem treku mel na vlastovkach rohy taky, dokoupil jsem si je ke kolu rovnou, a ze je to nevkusne nebo jake, to jsem se dozvedel az tady. Jezdilo se s tim super a bikeri me asi s opovrzenim mijeli, ale nikdo mi neprisel rict, jak jsem nemoznej...
:]