Posledního ledna jsem se rozhodnul, že s tím musím něco dělat. Sice jsem žádné zdravotní problémy v tomhle směru neměl, ale ony by třeba časem přišly. Prvním únorem jsem změnil jídelníček (zrušil jsem bílou mouku, cukr, tuky..., přešel na tmavé pečivo, vlákninu, zeleninu, ovoce..., na kolo beru sušenky bebe, mandarinku, jablko), za únor mi to zhublo o rovný 3 kila. Takže nic moc, 3 kila jsou u mě kapkou v moři. Trochu jsem zhřešil na Sport Prágue (štrůdýlek), ale to byla výjimka. Sice moje kolegyně Hanička, který jsem řek, že mě jiná "kolegyně" wewerka přisoudila osmý měsíc, řekla, že se jí to zpočátku zdálo taky tak, ale teď že už to vidí na měsíc sedmý, nicméně si myslím, že mi jen chce udělat radost. Rád bych to dotáhnul do stavu před početím, přesto zůstávám v reálu - plně bych se spokojil i s takovým druhým - třetím měsícem :-).
Mám ještě rezervu - pořád se mi chce podruhý najíst třeba v těch osm večer, tak si beru třeba ten polystyrénový chleba nebo jabka, ale to bych i zrušil.
Takže se vás ptám, hubeňouři :-))) - jak dál? Máte někdo zkušenost s tou dělenou stravou? Nebo to chce vedle toho kola ještě nějaký doplňkový sport? Hlavně mi neraďte běhat, to by mě zabilo :-).
Jo, a taky neberu rady typu "nežer", přece jenom na tom kole něco vydávám, tak musím i přijímat. Navíc jsem už od začátku roku přešel na dlouhé trasy, a tam tu energii potřebuji.
Chci věřit, že to se mnou myslíte dobře a že mi k tomu něco řeknete, za což vám děkuji :-))).
;-)
Já Ti teda asi moc neporadím ;-) Mám totiž problém malinko opačný ;-)
Včera se ale na netu objevilo toto, sice na Novinkách, ale kdyby ses možná pídil po dalších informacích, tak se toho dozvíš určitě více.
http://www.novinky.cz/zena/zdrav/atkinsova...
Hoj Airline,
já jsem předloni shodil 20 kilo tak že jsem jedl 5-6 krát denně malinké porce a jezdil ne kole jak jen to šlo.Jedl jsem naposledy v 5 hodin,když jsem občas nevydržel tak později jen zeleninu.Na noční jsem jedl jen jogurt a zeleninu.Jak píšeš ze jsi zhubnul o tři kila za měsíc tak blahopřeji.Je to ideální váha o kterou zhubnout za měsíc jak mi říkali doktoří.Jen vydržet!A až docílíš své váhy před početím tak nezačít znova futrovat jako já.Budu držet palce.
Rada je opravdu jednoduchá - méně žrát !
Mám v práci jednoho 120kg kolegu a ten taky hubne. Dělá to prostě tak, že si místo normálních rohlíků kupuje grahamy a podobně. Jenže on si jich koupí na sváču 8 a k tomu třeba menší kýbl rybího salátu (ryby jsou zdravé tak co?) a všechno to najednou sežere. Takhle hubne cca rok a nepoznáš to na něm. Takže si myslím že pro hubnutí je důležitější kolik toho sežereš (v přepočtu na kalorie) než v jaké podobě.
Pravda to jsem zapoměl říct.Počítal jsem KJouly jako blázen.Moíe doktorkou danná norma na den byla 7500 KJ.Pokud bude pohyb.
Na to se vykašli. Nevím cos jedl dřív, ale pokud ti jde jen o hubnutí, tak stačí trochu omezit krmnou dávku. Zjednodušeně: dáš na oběd o dva brambory miň a kousek masa si taky můžeš odříct, ale nesmíš to dohánět na omastku a už vůbec na dezertu;-) Stejně při večeři a snídani. Jo a jídlo je lepší rozprostřít během dne na více menších dávek. říkejme tomu třeba snídaně, svačina atd.
Mě tohle nečinní problém.když chci zhubnout,ale pak to vydržet stále.Sladké ani mastné nemusím v nadměrných dávkách.
Tož to já nevím. Snad nějaká sebekázeň, ale to se snadno řekne...
A vo tom to je.Dokážu zhubnout,ale nevydržím.Takže jsemv začarovaném kruhu.
Aby jsi to vydržel,tak by musely přestat existovat všechna zvířata.....no ty by ses pak ale možná stal lidožroutem :-)))
Tebe bych sežral jako prvního za tvoji drzost :-)) Kytky nejím!!!!
ale jen se nažer....ono je fakt,že bez toho batohu co všude sebou nosíš bys vypadal blbě a nebyl bys to ani ty.Upeč si pořádnej kus bůčku a netejrej se.....vem si třeba mě,já ted skoro nežeru (jsem lenošnej si vařit) a už jsem přibral tři kila....mi mladí svobodní kluci se tím ale netrápíme:-)))
Žeru hodně. Sním opravdu pvelká množství potravy. Nepřibírám. Zhubnul jsem 40kg. Podle mých zkušeností nezáleží ani tak na tom kolik to sníš, ale je důležité, CO! jíš.
Tak jo, pokud v jídelníčku preferuješ celulózu a podobně, může to být pravda. Já paradoxně nesnadněji přibírám na váze po relativně zdravých luštěninách. Prostě jich sežeru plnej talíř a po cca hodině mám znova hlad a koukám kde co sežrat. To by se mi třeba po řízku s bramborem nestalo.
Luštěniny jsou poměrně kalorické. Maji sice hodně bílkovin, ale moc se jich při dietě taky nesmí. Sežeň si někde ty tabulky, co kolik má kilojaulů a aspoň ze začátku si piš, co jsi sněd a kolik to mělo kilojaulů. Na start diety je dobrý tam max. 5.000, potom lze přidat. Samozřejmě na kolo si s sebou vem nějaký cukry na víc, ty se ti neuloží, když to nepřeženeš. Tahle jsem zhubnul já.
nejjednodušší je využít e-kalkulačku a deníček na www.flora.cz, tam stačí jen zapsat kolik čeho člověk snědl a všechny hodnoty to vypočítá samo, + jako bonus to umí různé grafíky a tak :)))
vřele doporučuju, je hrůza si večer uvědomit CO VŠECHNO člověk snědl a KOLIK toho proboha bylo
No jo, ale tam jim spousta potravin chybí. Alespoň těch, co jím já :o)))
Rychlým zhubnutím se nezabývej. Teď si hledáš a vybíráš způsob stravování pro celý zbytek života. A ten ti musí nějak vyhovovat, nemůže to být utrpení. To bys dlouho nevydržel. Tři kila za měsíc je až až. Pokud ti to za první rok dá třeba dvanáct kilo, můžeš být velmi spokojen. Však jsi taky na současném způsobu stravování léta pracoval (a úspěšně :'), tak se to nezmění za dva měsíce. :')
Také chci zhubnout. Předpokládal jsem, že zhubnu intenzivnějším ježděním na kole. Když uvážím počet Vámi ujetých kilometrů, začínám mít pochyby, zda je to cesta k cíli.
Hádám, že se tu teď sesype doslova lavina různých rad, diet, cvičení, a vůbec různých alternativ životosprávy.
Než to začne, rád bych se s tebou podělil o svou zkušenost. Vím, zní to legračně, protože sám mám nadváhu, ale ve svém krátkém životě, respektive v posledních 10-ti letech jsem několikrát "zapendloval" mezi váhou 62 až 94kg. Takže bych řekl, že z praxe vím, jak na to.
Takže .... zde jsou pravidla:
1) Silná vůle. To je naprostý základ. Bez toho to prostě nejde.
2) Jez co chceš ;o)) Zní to divně, ale je to tak.
3) Pohyb, pohyb a zase pohyb. Ideální je kombinovat kondiční a silové aktivity (kolo, posilovna, plavání, stavba rodinného domku :o)).
4) Jez nejvíce ráno, střídmě k obědu a minimálně k večeři. Nejez vůbec nic, maximálně tak lehké tekutiny, později než cca. 4-5 hodin před tím. než si půjdeš lehnout.
5) Pokud máš tu možnost, snaž se ty jídla rozložit do vícero menších "dávek". Například oběd může reprezentovat pouze polévka, ale v tom případě si dej ještě dopolední a odpolední svačinu, třeba ovoce nebo zeleninu.
6) A teď to nejdůležitější. Jez malé porce. Dětské. Prostě opravdu malé porce. Třeba ovoce nebo luštěnin můžeš samozřejmě více, ale řízku nebo knedlíků jen titěrnou dětskou porci.
Nějaký čas budeš bojovat s pocitem hladu, ale to je normální a zvláště při tělesné zátěži (pravidelné !!!) to rychle přejde, jakmile se ti scvrkne žaludek. Myslet si, že výměnou smažených hranolek za těstoviny se zeleninou zhubneš je mylné, pokud si těch těstovin se zeleninou nafudruješ 500g hodinu před spánkem, jestli chápeš co mám na mysli.
Hlavně prosím tě absolutně ignoruj možné rady v oblasti potravinových doplňků, nebo nedejbože dietních přípravků, či bláboly ve smyslu veganství. Nic proti vegetariánům, asi je to zdravější, ale s hubnutím to má pramálo společného a vzdát se dobrého masíčka (např. ryb) a zároveň se ještě omezit v množství abys zhubnul, to je nad úroveň síly vůle většiny jedinců.
Jo a ad alkohol. Samozřejmě také není třeba vynechat, jen nepřehánět. Raději než se jednou týdně "ztřískat jak doga", tak takové dvě malé desítky nebo dvě deci vína denně jsou jen ku prospěchu, ideálně mezi 6-8 hodinou večerní.
Hodně štěstí a držím palce, ať se ti to podaří. Ještě z vojny si pamatuji, jaký je to skvělý pocit, shodit kila navíc a najednou cítit tu sílu vlastní fyzické výkonnosti a vůbec se celkově cítit dobře (tehdy jsem šel za pomoci výše uvedené metody o 14kg dolu za 11 dní, ale to bylo díky extrémní fyzické námaze).
Se vším souhlasím, jen ne s jednou věcí a to nejíst večer takovou dlouhodou dobu před spaním.
Naopak klidně 2 hodiny před spaním něco sníst, aby se udržel metabolismus na vyšší úrovni a nedocházelo k dlouhému hladovění během noci.
Jen si musí při tomhle posledním jídle dávat velký pozor co jí, chce to převážně zeleninu, případně bílkoviny a hlavně žádný jednoduchý cukry.
U ostatních jídel to není tak důležité, pokud dodrží ty malé a časté pozorce a přiměřené množství a ty rady co píšeš.
Dlouhý hladovění mě sice rozesmálo, ale nešť. Každý máme jiné pocity a možná ti to přijde jako dlouhé. Ale pro hubnutí je to docela podstatné. Tělo při spánku špatně a těžko tráví. Odhlédněme od toho, že to nedělá dobrou službu spánku jako takovému a po delší době praktikování, ti to může spánkový rytmus uplně rozštelovat (tatík by ti o tom mohl vyprávět). Ale tím, že tělo těžko tráví ve spánku, kdy je celé tělo utlumené, udělá s tím to nejjednoduší co může. Hodí to do tuků s tím, že to energeticky využije později. Tím ale nezhubneš.
V tomto (narozdíl od ostatních příspěvků zde) musím s Jurimírem souhlasit. Člověk by měl jít spát s prázdným žaludkem, maximálně třeba 2 dcl teplého mléka půl hodiny před spaním není špatné, hlavně na zklidnění.
Ale jinak s tebou Jurimíre souhlasit nemohu. Vážně nejde o to CO, ale KOLIK jíš. Ono totiž to CO by se mělo rovnat VŠEMU a KOLIK by se mělo rovnat ROZUMNÉMU MNOŽSTVÍ dle typu stravy. Takže třeba jen otočením "4 párky s trochou čočky" na "čočku s půlkou nožičky párku" dokážeš zázraky.
Ale radit někomu vynechat "nezdravé" maso, uzeniny apod. není dobrý nápad, pokud chce zhubnout, pak by se naopak díky nevyvážené skladbě potravy mohl dostat do zdravotních potíží. Jde pouze a jen o rovnováhu, energetických a tukových "bomb" malinko, zeleniny apod. více, se součtem na menší celkové váze potravy než má teď.
A ohledně toho "hladovění ve spánku", to je právě celý ten fígl. Když člověk spí, netrpí pocitem hladu. Proto je to ideální moment, kdy si žaludek může v klidu zvykat na menší množství potravy a zmenšovat se. O to jde především. Menší žaludek = pocit hladu když tělo potřebuje energii, a ne když přerostlý žaludek začne třít stěny o sebe a ten pocit hladu uměle vyvolá.
Já jsem AIrlinovi ale neradil vynechat maso a uzeniny? CO se hubnutí týče nemá to s masem co dělat. I maso může být dietní. Uzeniny tedy nejsou, to bych být jím vynechal a bůček taky, ale vařené libové maso, obzvláště rybí či kuřecí rozhodně dietní je. Pro mne je nepřijatelné z jiného důvodu, ale s dietou to nemá co dělat a Airlinovi jsem to neradil. Kdes to vzal?
Jinak mě se opravdu taktika , že nezáleží ani tak na tom kolik, ale co jíš osvědčila. Zhubnul jsem ze 115 kg na 72. Potom jsem trošku přibral, ale na těch 76 (+-3kg) jsem skoro sedm let. A fakt jím hodně. Nežinýruju se v množství. Většina lidí valí oči, když vidí mé porce :o)) Nějak předpokládají, že když jsem vegetarián, tak jím jako koroptev :o)
Promiň, tak nějak jsem to odvodil ze znalosti, že jsi vegetarián v kontextu tvé hlášky o tom "CO jíš, ne KOLIK". Podvědomě jsem to bral jako nabádání k vynechání jistých druhů stravy a tady jsi mi to zrovna potvrdil :o))
Dokonce ani na bůčku či uzeninách není nic špatného (z hlediska hubnutí, teď se nebavíme o škodlivinách zanechaných v organismu, to už se tady probíralo v jiném tématu). Prostě je potřeba si jen uvědomit, kolik potencionálně uložené energie takový druh potravy reprezentuje a proto ho požívat přiměřené množství. V případě nečinnosti těla se dá stejné množství uloženého tuku přeložit na řekněme několik kilo luštěnin, nebo pár stovek gramů "zdravého masa", či několik desítek gramů "nezdravého masa", jestli rozumíš co mám na mysli.
Lidské tělo je bezzudný stroj, který spálí cokoliv (ostatně pár milionů let naší existence to jasně dokazu), bez ohledu na následky. Takže je jen potřeba správně vyvážit energetickou hodnotu požívané potravy versus energetický výdej v podobě provozních nákladů lidského těla. Nic víc, nic míň.
Takže skutečně trvám na tom, že podstatné (pokud se člověk nerozhodne k tak zásadnímu kroku, jak jsi udělal například ty) je KOLIK, a ne CO. Nebo respektive KOLIK ČEHO.
SOuhlasím, jenže právě ten bůček je prostě hodně nergie, takže ho můžeš sníst málo nebo ozvýšit výdej energie. Jenže pokud chodí do práce a spí tak má jen omezené množství času na pravidelný pohyb, takže je jednodušší snížit energetický příjem (což dělá). A když ti něco chutná je (alespoň pro mne) jednodušší si nedat vůbec než udržet se a dát si málo. Proto bychradil ten bůček apod. prostě vynechat.
Jinak bez toho, že zásadně zmení svoje stravovací návyky nevěřím, že bude změna váhy dlouhodobá. Jistě můžeš zhubnout tak, že jíš to co předtím a co tě dovedlo k nadváze. Tím, že toho budeš jíst míň se skutečně zhubnout dá, ale neznám nikoho, kdo by tímto způsobem zhubl a tu váhu si potom UDRŽEL! A to jde ne? Jen zhubnout je jednoduché. Já předtím zhubl několikrtát 15-20kg většinou tak za měsíc a půl za dva, ale zase jsem je nabral. Totéž všichni lidé okolo mne, kteří se kdy pokoušeli zhubnout. Až když jsem změnil stravovací návyky a přehodnotil život vůbec a místo sezení po hospodách a spotřebě 40-60 cigaret denně se začal hýbat a vůbec jinak žít, tak najednou není vůbec žádný problém.
Souhlas. Dá se to i jinak, než kompletně změnit život, ale je to těžší (pro mě takřka nemožné ;o)), protože by člověk musel flexibilně měnit stravovací návyky dle toho, jak se mu mění množství tělesného pohybu. To je většinou ten kámen úrazu. Lidé po zhubnutí začnou zase víc jíst (jojo efekt), nebo se přestanou tolik hýbat bez změny stravy (to se vždy stalo mě).
Asi jsem tedy nějaký exot, ale během nočního spánku mi vždy tak vyhládne, že mne ráno skoro bolí žaludek. A když si pár hodin před spaním dám ještě 1-2 piva, tak to teprve stojí za to. Ráno v žaludku pěkně vymeteno, jako kdybych nejedl celý den...
Jím 3-4x denně co hrdlo ráčí, a v noci (když jsem ještě vzhůru, ale to je poslední dobou skoro pravidlem) kolem půlnoci si musím dát něco menšího k snědku, proto že už mám opět hlad. Přitom večeřím dost nepravidelně, většinou někdy mezi 19:00-20:30, jak to kdy vyjde. A o půlnoci a výše opět ;-) Práci nemám fyzicky namáhavou, skoro celý den sedím u počítače. Na kolo se v současnosti jen dívám doma v pokoji,takže vlastně pěkně lenoším.
Tak nevím, asi mám tasemnici ;-)
:o)) Tasemnici mít nemusíš. Jsou ale lidi, jejichž organismus prostě neumí využít všechny živiny z potravy. Když je to extrémnější případ, tak ti lidé jedí třeba 4 x víc než ostatní a z toho jídla využijí jen tolik jako ti druzí. Možná jsi zrovna tenhle případ.
Presne tak. Ale urcite by nemel hladovet. Spis jist nekolikrat denne. Pak se ti nemusi stavat, ze budes mit v deset vecer hlad. Kdyz si das neco, klidne i v osum vecer, maleho, neublizi to. Ale nesmis si dat v tech osm vepro knedlo:-)
Ja se tady obcas vecer nudim. Teda spis sedim u pocitace a neco kuju. A samozrejme, ze jsem musel neco pozirat. Stejne jako kdyz pracuje kurak, tak musi vetsinou hulit. Ja zral susenky. Ale docela dost (400g za vecer jen to fiklo). No pak me to zacalo stvat, susenky uz me lezli usima. Tak jsem si tu dal mrkev (kupodivu ji tu maj i v zime chutnou a sladkou). A ejhle, netreba susenek:-)))) A ani ty mrkve za vecer nesnim pul kila:-)))
Tady nejde o pocit dlouhého hladovění (to jsi mě špatně pochopil), ale o to v jakém režimu metabolismu tělo je.
To jídlo nebude úplně těsně před spaním (2h je pro lehké menší jídlo dostatečná doba, aby bylo téměř stráveno) a nebude to nic těžkého, žádné dlouhé trávení během noci a narušení spánku nehrozí.
Ale jíst naposledy 5 hodin před spaním + noc, to je opravdu pro tělo moc dlouho a funguje to pak úplně stejně jako když se během dne jí jen 2-3x a ne ve více malých porcích.
Naopak při té příliš dlouhé pauze od posledního jídla se bude tělo nevhodně chovat po přijetí snídaně a zachová se přesně tak špatně jako píšeš pro tu noc.
Schválně, kdy myslíš, že se ti regeneruje a staví svalstvo ? Nejvíce ve spánku a pak v klidovém režimu (ležení u televize ;o)). A kde na to tělo bere energii ? Pokud je k dispozici potrava (nejen v žaludku, ale i ještě neúplně strávená ve střevech atd), pak právě z ní. Pokud není v organismu k dispozici v takto surové podobě, začne tělo odbourávat tuky a to je přece cílem hubnutí, ne ? Navíc když ležíš v posteli, přikrytý peřinou, máš vcelku dobře zahřáté i ty části těla, kde máš uložený podkožní tuk. A aby se tuky začaly odbourávat, je třeba teploty tuším nad 35 stupňů Celsia. Takže skutečně ideální situace.
A o snídani ráno bych fakt strach neměl, když si na to tělo zvykne, tak začne snídani používat pro energii do dne, místo aby to začalo ukládat na tuky ala "zimní spánek". Ale to bohužel znamená že i o víkendu žádnou snídani a šup zpátky do postele, ale hybaj ven a hýbat se :o))
Ta teplota 35st. je nesmysl, tuky se odbourávají nejvíce při sportu v základní vytrvalosti a klidně to může být v mrazu.
Znovu odkážu na http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie.htm
Pokud si to celé prostuduješ, tak tam je skvěle vše vysvětleno.
Pro tu regeneraci svalů to tak úplně také není. Máš pravdu, že v noci a v klidu se nejvíce svaly regenerují.
Určité množství tuku se na to spotřebuje, ale většina cukrů ve svalech musí být doplněna opět cukry z potravy a není možné je vzít z tuků a dále jsou třeba bílkoviny.
Kdyby člověk sportoval více ve vysoké intenzitě a nepříjímal cukry, tak něco mál tuků zhodí, ale za chvíli vyčerpá zcela zásoby cukrů a zkolabuje a není možné ty zásoby cukrů doplnit z tuků.
Nevím nevím ... pokud si to ještě správně pamatuji ze školy, tak skutečně pro proces, který probíhá při odbourávání tuků, respektivě jejich látkové přeměně, je jedním z nezbytných katalyzátorů reakce právě teplo. Samozřejmě, jak je správně uvedeno v odkazu ve tvém příspěvku, tuku máme v těle opravdu mnoho, nejen ten opticky rozpoznatelný podkožní. Pokud tedy budu kupříkladu běhat při venkovní teplotě 15ti stupňů Celsia nedostatečně oblečen a navíc se budu potit, tak se mi tuky například na břiše, či ještě horších místech (boky) značně ochladí. To neznamená, že by si tělo potom přestalo tuky brát, ale znamená to, že je bude brát odjinud, kde jsou lépe dostupné. Například ty, které se nachází mezi svalovými vlákny, protože ty budou výborně prohřáté. Pokud bych, čistě teoreticky, odboural veškerou povolenou limitu tuku (pod jisté množství metabolismus nepůjde, vedlo by to ke kolapsu) v těle, který je umístěn v prohřátých místech, začne jít čistě po cukrech a tuky na prochladlých místech nechá být. Možná je pak bude mít tendeci rozkládat v klidovém stavu v teple (doma v posteli), to netuším, natolik do toho nevidím.
Tak jako tak, pro rozklad tuků skutečně potřebuješ teplo, jinak je metabolismus vynechá. Takhle by se v exterémním případě mohlo někomu podařit zhubout a vypracovat se, a přitom mít stále "vaničku".
Ohledně doplnění cukrů, máš opět naprostou pravdu. Sám jsem si vloni na podzim vyzkoušel, jaké to je mít energetickou krizi. Myslel jsem že normálně zkolabuju, ale kousek čokolády to kupodivu zázračně rychle spravil. Takže ten princip je tam ten, že je třeba doplňovat cukry v minimálním množství těsně před a v průběhu výkonu, ale nikoliv se jimi nacpat před spánkem, protože v průběhu spánku tělo okamžitou energii nepotřebuje a začalo by si to opět ukládat a to je špatně.
S tou teplotou jsme si nerozuměli. Já to pochopil jako venkovní a proto označil za nemysl, takže se omlouvám.
Uvnitř těla ale problém s teplotou není, tam i když na úplném povrchu může být i celkem dost pod 35st., tak tam kde to je třeba nebude (to už bys musel být úplně podchlazený).
A tělo si nedokáže takhle vybírat odkud bude brát tuk, pokud by bylo opravdu tak podchlazené, tak ten metabolismus tuků prostě přestane fungovat i když by se našlo místo, kde je zahřáté dost.
Při vhodném oblečení ale ten teplotní problém nenastane nikdy.
Buď je tělo ve stavu metabolismu tuků (pro který musí být splněny všechny nutné podmínky a tedy i ta teplota 35st., správná intenzita, ...) nebo pokud některé s podmínek splněna nebude, tak smůla.
Ten extrém s odbouráním tuků na některých místech právě možný není a pořadí odkud bude tělo brát tuky je u každého dané a většinou je to zhruba rovnoměrné, ale občas má někdo už od přírody dané, že např. na bocích bere tuky později (a pak pro zhození boků musí zhodit opravdu hodně, protože tam dojde na ty tuky později).
S přijímaním většího množství cukrů tesně před spaním souhlasím, to je špatně, ale stejně k tomu doplnění cukrů dojít musí i kdyby to bylo další den.
Tak to jsem rád, že jsem si porozuměli, s tím již mohu absolutně souhlasit, až na tu drobnost ohledně dané lokality tuku, odkud se bude odbourávat. Je možné, že někdo to má geneticky dané, že se mu například bude tuk z bříška odbourávat dříve, než za zadnice. Ale osobně mám vyzkoušeno, že jakákoliv lokalita na těle, která je i při správné fyzické zátěži nedostatečně prohřátá, přijde na řadu jako poslední. Takto se mi právě stalo, že se mi při běhu ztrácel tuk z oblasti hýždí, ale na břiše a bocích zůstával, ačkoliv v posilovně to bylo naopak. Tak jsem se na to trochu vyptával, a dietolog se mě ptal, jestli mám ty tuky na břiše a bocích prohřáté. Nechápal jsem, ale při dalším běhání (to jsem asi před 4mi roky zkoušel zhubnout) jsem se po doběhu kontroloval. A jak nohy, tak hýždě, ruce, atd., vše bylo rozpálené od zahřátého svalstva. Ale bříško a boky (vrstva odhadem 3cm tuku) byla úplně ledová, až dospod, od propoceného bavlněného trička. A to je přesně to, co jsem měl na mysli. Začal jsem pak běhat v mikině a šusťákové bundě a najednou to šlo.
Ale toto skutečně platí jen pro hubnutí, tedy v momentě kdy je předpoklad několikacentimetrové vrstvy tuku, pro klasickou několikamilimetrovou vrstvu podkožního tuku u neobézního jedince to nehraje roli, tam to svaly dokáží prohřát. Potíž u té tloušťky tukové vrstvy je v tom, že tuk je izolant. Tzn. odděluji studené venkovní prostředí od teplého těla, a naprosto záměrně se proto nedá "zespodu" svalstvem ohřát bez pomoci akvariového efektu (tzn. obalím celé tělo a vznikne mikroklima, které ohřívá tuk nejen zespoda, ale i shora a to již funguje). Kdyby tomu tak nebylo, většina lidí by v dřívějších dobách pravděpodobně umrzla. Proto nás příroda takto vybavila, je to stejný princip jako u jiných teplokrevných živočišných druhů žijících ve studeném prostředí.
Je pravda, že nemám žádné osobní zkušenosti s tlustou vrstvou tuku, takže tu povrchovou teplotu posuzuju trošku zkresleně (moje ideální váha je 67kg a nikdy jsem neměl přes 72kg kromě krátkého obodobí cca 1 roku, kdy jsem se rozhod 1,5 roku věnovat pouze posilovně a nabírání svalů, které jsem pak stejně po návratu k aerobním sportům okamžitě ztratil).
A taky už nějak automaticky předpokládám (což je asi chyba), že každý používá v dnešní době funční oblečení.
To je ten úhel pohledu. Mám aktuálně skoro 30kg nadváhu, takže o tucích vím své. A funkční oblečení rozhodně nepoužívá každý. Většina lidí, co se rozhodne zhubnout a prostě "začne běhat" o tom nemá ani páru.
To souhlasí, jen bych ještě dodal že je nezbytně nutné zvýšit příjem tekutin (nekalorických) na min. 3 litry za den. Vyšší příjem tekutin stimuluje metabolismus, veškeré metabolické procesy v organismu potřebují dostatek vody.
ono je to v podstatě strašně jednoduché. Musíš prostě víc energie vydat než přijmout. Ale udělat to, že jo?
Tři kila za měsíc jsou dobrý, když budeš pokračovat máš za rok 36 což je super ne? Jinak technická, to co prodávají v řetězcích jako celozrnné pečivo z 90% žádnou celozrnnou mouku neobsahuje. Je to stejná mouka jako u bílého pečiva + barvivo + směs zrníček. Tedy je to totéž jako bílý rohlík. V běžných krámech seženech mazimálně Brot, což jsou takové ty uzoučké plátky a vypadá to jako slisovaná semínka. To bývá celozrnné. Čti složení. Musí tam být výslovně uvedeno CELOZRNNÁ mouka jinak je to klasická bělená.
Jinak kolo není ideální sport na hubnutí. Tedy pokud jedeš do kopce ve stoje a dřeš, pak ano, ale většinu času strávíš v sedě a sportují vlastně téměř jen nohy. Jestli nechceš běhat zkus ostrou rychlou chůzi. Hodina denně udělá opravdu zázraky. Nebo kolečkové brusle, to také není špatné. DObré je taky plavání.
A ještě jedna zásada. Je lepší se na to vykašlat rovnou než se trápit a pak to sem tam porušovat. To nakonec ve výsledku nakonec díky jojo efektu přibereš :o(
Já myslím že je jedno jak sportuješ hlavně že sportuješ.Jízdou na kole spálíš za hodinu asi 2000 KJ při průměrné rychlosti 20KM/h.Když za den sníš 7500 KJ tak to není špatné.
Není jedno, jak sportuješ. Nejlepší spalování tuků je v aerobní zóně, t.j. když jedeš na 65 - 75% TFmax. Tedy žádná velká dřina, ale trpělivost. / TFmax=220 - věk/. Tento problém řeším také, viz Ruční přídavný pohon v rubrice Co zlepšit na kole. Když zapojíš ruce, je spalování tuků ještě lepší.
Jakýkoli sport je dobrý, ale ta rychlá chůze (alespoň pro mne) není tak účinná, přes zimu rychlá chůze z domu na vlak od vlaku do práce a večer obráceně (celkem 2 hodiny), v létě do práce kolo (tak 2,5 hodiny) a v zimě nic a v létě jde váha dolů. Možná to bude krátkou dobou chůze (tuk se nespaluje hned po zátěži).
a) Nemel bys shodit vic jak 4kg za mesic. Je to nezdrave a vic hrozi jojo efekt.
b) Jez pomalu a soustred se na jidlo. Obcas sedim u pc, vecerim a ctu idnes. Nez doctu clanek, jidlo je fuc. To je spatne. Pomalym jezenim budes driv zasycen.
c) Lehce obmenit stravu za zdravejsi (coz jsi uz udelal). Treba ja ted prestala chodit do Eurestu na obedy a misto toho si tam chodim pro salat. Zasyti stejne a chutove variace jsou mnohdy zajimavejsi nez u normalniho jidla.
d) Nemam v oblasti jidla silnou vuli a tak jim i sladke. Ale naplanovala jsem si sladke na 15h odpoledni a pak po dojezdu.
e) Behani zakazuju, to muzes zkusit az budes hubenejsi. Ted by to bylo spis zdravi skodlive. Mozna zvyseny pohyb (chuze, vylety).
f) Rano to chce nastartovat metabolismus. Cokoliv zakousnout a nevynechavat snidani (s tim mam taky problem).
g) Obcas si vezmu l-carnitin. Energii prevadi rovnou z tuku misto z cukru.
Jeste par veci
h) Jez casteji a snaz se nemit pocit hladu. S tim mam taky problem, protoze kdyz prede me neco das, tak je to za par minut fuc. Resim to syrovyma tycinkama, ktere obcas pokusuju. Nebo jako Radka se muzes dochroustavat mrkvi.
i) Pri jizde na kole se drz v 60% MTF. To je tepovka pri ktere by se melo hubnout. U me to dela neco okolo 120 tepu (MTF nemerena doktorem, pouze vzoreckem) a to je hodne pomala jizda, kterou moc dlouho nevydrzim.
Wewe má pravdu, já používal místo příboru kávovou lžičku, tím budeš jíst pomalu!!
Je pravda že je důležité jíst pomalu, já bych ještě přidal důkladně jídlo rozkousat, dalo by se říc až na kaši, a teprve potom polknout.
Je to určitý cíl, díky kterému v podstatě jíš pomalu a navíc je to lepší pro následné trávení jídla (je dlouho v kontaktu se slinami).
Tak to by mě taky zajímalo jak nejrychleji a účinně zhubnout. Vždycky jsem dostala jen radu - to chce nežrat. Fakt rada nad zlato :-) Copak, pravdy na tom něco bude, ale ne tak doslova.
Určitě to chce jíst častěji a jen malé porce. Jak se říká, že poslední jídlo by mělo být před pátou hodinou je nesmysl - pokud chodíš spát dlouho v noci, tak je jasný, že tě pak třeba po osmý chytne hlad nebo mlsná. Poslední jídlo by mělo být zhruba aspoň 3 hodiny před tím než jdeš spát. Takže pokud chodíš spát třeba o půlnoci, můžeš se v osm najíst (ale upozorňuju, že najíst a nikoliv "nafutrovat").
Četla jsem, že co týče kalorické hodnoty, tak tmavé a bílé pečivo je na tom úplně stejně - nevím, co je na tom pravdy, ale je to možné - tmavá mouka je třeba jen zdravější.
Na hubnutí je určitě lepší zelenina, v ovoci je poměrně dost cukrů, třeba po banánech prý zhubnout moc nejde. Ale na druhou stranu, banán je určitě lepší než tlačenka či ovárek :-)
V každém případě platí - míň jíst a víc se hýbat. Pokud máš zaměstnání, kde toho pohybu moc nevykonáš, určitě je vhodné volit naprosto odlišné trávení volného času, tj. aktivnější. A to neznamená jen, že budeš vykonávat nějaký sport, ale třeba místo toho, že si někam zajedeš autem, půjdeš raději pěšky, místo sedění u počítače půjdeš shrabat listí na zahrádce atd. atd. Možností je spousta. Řekla bych, že hodně je to o způsobu života - pak si můžeš v rozumné míře dopřát téměř cokoliv.
Samozřejmě svoji roli mohou hrát i geny .... ale to už by měl poradit asi odborník.
Tak to vidím já, ale jakékoliv rady taky přivítám :-)
Nečet jsem moc pozorně úplně všechn příspěvky, ale nevšim jsem si jedné zásadní věci, že by tu byla řečena.
Důležitý je provozovat sporty na nízké aktivitě (ideálně těsně pod aerobním prahem). A současně to musí být po delší dobu.
Tedy ideální např. kolo několik hodin převážně po rovině. A špatně je např. 30 minut intenzivního běhu (nebo jiných vysokointenzivních aktivit).
Samozřejmě je ale lepší krátká intenzivní činnost než žádná.
Měním stravovací režim už 4tým rokem, zhubla jsem 9 kilo, ale není to jen o hubnutí, je to o formátování celého těla. A je to stejné, jako radí ostatní
* jíst víckrát v malých dávkách - z počátku jsem začínala po 1,5 hodině a snědla jsem vždycky třeba jen 1/4 krajíčku chleba
* nejíst moc po 18 hodině večer a hlavně NEJÍST ovoce
* pozvolna zaměňovat potraviny - tučné za méně tučné, radikální vysazení některé složky není vhodné, tělo si musí odvykat postupně
* není to JEN o tom, jíst zeleninu a ovoce - můžeš jíst v podstatě všechno, ale v přiměřeném množství
* 3 kg za měsíc je až dost, stačí i kilo
* hýbat se, ale pokud chceš dosáhnout výrazného efektu, tzn. měnit tuky na svaly, pak by si se musel držet hodně v anaerobním pásmu. Ty máš vybudovanou vytrvalostní kondici, na kterou je tvoje tělo zvyklé. Moc efektu z tohoto pohybu nezískáš, ale je dobře, že alespoň nějaký je
* hodně pít - více jak 2 litry tekutin denně
A nejsou to žádné kecy - mám to na sobě vyzkoušené.
To vážně jde? Změnit tuk na sval? :)))
jde
hm, tak to jám mezery ve vzdělání. Až do dneška jsem si myslela, že tukové zásoby musíš vyčerpat a to takovým způsobem, abys při hubnutí braljen z těch tuků a néé ze svalů. Ale pak nechápů proč se při nevhodných dietách někdy ztácí svalovina a tuk zůstává.
Pohyb je to kouzelné slovíčko. A proto i výše zmiňuji nejen kondiční, ale také vyloženě silové zatížení.
Jestliže je základem hubnutí fakt, že přijímané energie musí být méně než té vydávané, tak je třeba také zvážit, kam tu vydávanou energii nasměrovat. Mě osobně se vždy nejlépe dařilo zhubnout v posilovně. Když si na to tělo zvykne, naučí se po zátěži přetvářet energii z tuků na stavební materiál pro svalstvo.
Při nevhodné dietě se ztrácí svalovina a tuk zůstává, protože není správný pohyb. Brát si energii ze svalů je pro tělo jednodušší, než tuk uložený pod kůží. Pokud tedy člověk jen drží dietu (jí méně), ale nehýbe se, tělo napřed spálí svaly a pak teprve tuk. Stačí ale pravidelná námaha a tělo začně o to více spotřebovávat podkožní tuk, o co více budou svaly požadovat stavební materiál.
Ano, jestliže bereš tuk jako palivo pro svaly, (při posilování) tak ti narůstá svalová hmota, a ta neco váží, ale váhový úbytek asi bude malý. Posilováním spíš formuješ postavu. nebo se mýlím?
Samozřejmě. to máš pravdu. Proto jsem psal, že ideální je kombinace obojího. Čistě dieta, možná s lehkou pomocí kondičního sportu povede k úbytku hmotnosti, a to i (či především) na svalstvu a pak to vypadá jako jedna moje kamarádka. Měla strašné mindráky, že má nadváhu, tak nasadila dietu a občas se doma projela na rotopedu, vynechala maso apod. úplně bez alternativní náhrady (takže navíc nevhodná dieta) ... po cca. roce je krásně hubená, když se dobře oblékne, tak se po ní kluci otáčí jak za nějakou modelku (postavou je vysoká a jemně stavěná)... ale když jsem ji onehda viděl v kraťasech jít vyhodit odpadky, málem mi bylo na zvracení ... povislá kůže, to co kdysi bylo svalstvem se jen tak "plandalo ve větru", prostě hnus.
Takže kombinace všeho ... "dieta", kondiční i silové sporty a výsledek bude ideální. Tzn. zformovaná, pevná a přitom štíhlá postava.
Jiste :) Pred hodne a hodne lety v jedne galaxii byla jedna wewerka a ta poprve v zivote ujela za asi 2 tydny 200km, coz byl tenkrat nepredstavitelny vykon. A misto zhubnuti pribrala 3 kila, protoze se tuky premenily na svaly...
Jenže nejdřív je lepší zbavit se nějakých tuků a pak ty zbylé přeměnit na sval - jinak budeš vypadat jak Schwarzeneger. :-) Pokud přeměníš všechen tuk na sval, na váze neubereš ale ještě přibereš. Svaly jsou totiž těžší než tuk. Prý, já těch svalů moc nemám, tak nevím :-D
Teď jsem to teprve pochopil... Loni jsem zhubnul z 99 na 86,5 kg a teď mám 103. Takže jsem vlastně na tom stejně jako před hubnutím, akorát místo tuků mám svaly:-))). No sláva, už se tím nemusím stresovat. Jen mě překvapuje, že se mi ty svaly udělaly na břiše:-((.
A mas tam cihlicky, nebo to vypada jako hrouda betonu???:-))))
A co becherovka, počítáš ji v tomto kontextu mezi tekutiny?:-)
Ne, protože 2 litry denně jí fuckt nezvládnu :o)))
Musím Ti popsat mou zkušenost (-20kg) a mou cestu.
K zhubnutí jsem blbec přikročil až, když jsem zjistil, že mne nohy neunesou.
Důležité je:
1. co největší možná změna životního stylu, aby ses přestal dostávat do situací, kdy jsi zvyklý se přežrat (např. sušenkami na nekonečých poradách)
2. vytvoření absolutního a nepřekročitelného psychického zákazu co nesmíš.Např. zákusky, čokoládu , vepřové a hovězí maso apod. Nesmíš to proto, že jinak se Ti zase všechno vrátí a budou Tě bolet nohy apod.
Pak je důležité začít hledat dobroty jinde než dosud. Místo sladkostí jsem začal pít zdravé pivínko.Majolka neexistuje - bílý jogurt pod 3% tuku, to je lahůdka. Sýr jen pod 30% Lipno light je bašta . Nesnáším tvrdý alkohol, vína jen nutné provozní minimum.
Vyhledávat nové druhy ovoce a zeleniny. Vůbec se v konzumaci ovoce a zeleniny neomezuji. Ryby to je věc! Těstoviny jsem si oblíbil místo knedlíků - nejlépe ty čerstvé dovezené z IT.
Samozřejmě pohyb. Mám,ale pocit, že třeba po přejezdu Alp moc za dva týdny té nejtěžší dřiny nezhubnu ( tak 3 kila), při takovém výkonu tělo chce pořád jíst a jíst.
Sladkosti normální člověk asi zcela nedokáže nevyloučít. Ale zákaz zákusků a čokolády je absolutní. Místo toho je třeba pro výkon vyhledat jiné sladkosti, hnusné ze své podstaty, které Tě ani nenapadne jíst mimo jízdy na kole. Velmi hnusné jsou třeba chalva, bebe (-25%).
Snídaně jednotvárné - corny, mléko, jogurt, do toho jahůdky, kiwi. Ňam.
Osobně mi nejvíce pomohl 5 týdenní pobyt na řeckých ostrovech. Nešlo o extrémní výkony, ale o běžné ježdění na kole a na gumáku. Myslím, že to bylo dobře tak minus deset kilo. Pak už jsem se ke stereotypu nevrátil.
A sex:o)))
Hodně zdaru!
Ahoj.
Tri kila za mesic...to bohate staci!!! Nebud jak ty chrtky zenske, jenz se snazi za tri kila schodit za tyden. Je to na prd, protoze pak se ti to casem stejne naveze a jeste vic (jojosystem). Uvedom si, ze jsi mel par kilo navic nekolik let a nemuzes ted telu rict (tokovym bunkam), aby hned nebyly. Teda oni budou, ale ty je musis naucit nebyt. Takze ten kdo to mysli vazne by mel hubnout pomalu. Zadne hladovky, zadne nepiti. Normalni, pestre jidlo, nejlepe nekolikrat denne. Urcite je spatne se ranoi narvat, pres den ve spechu nic nejist a pak prijit domu a zase se nazrat. Mozna horsi varianta je, prijit domu a nejist jen kvuli tomu, ze hubnes.
Urcite chces tech par kilo schodit nadobro, takze si uvedom, ze musis uplne zmenit jidelnicek a dlabaci navyky, protoze az se dostanes na ta sva vytouzena kila, nebudes se moct vratit ke svemu "staremu" jidelnicku.
Takze kliiiiid, basti s rosmyslem, jezdi na kole a za rok mas dole 3x12=36kg. To je malo????
Kup si mikroskop (stačí dětskej), dávej si malý porce (5 až 6 špaget nebo přiměřeně jiného) a beštek nahraď hůlkama. Nežer zdravou potravu, nechutná.:-))) Nebo tyhle rady vypusť a obstarej si milenku, budeš zírat, jak půjde váha dolů.:-)
To s tou milenkou to nechapu:-))))))
Já taky moc ne, jen se mi to doneslo.:-)))
Ahaaaaaa......tak proto jsme pri teleee:-)))) Nekdy na ty drby musime dat:-)))
V dnešní době jde s milenkou dolů váha, to je pravda, ale jen šrajtofle :o)))
No právě a pak mu nezbude na jídlo a půjde dolů i ta váha :o)))
Můžeš klidně třeba žrát, ale MUSÍŠ se hýbat. Uvědom si, že jídlem přijímáš energii a tu zase musíš ze sebe dosta ven, jinak budeš přibírat na váze.
Snad nejúčinnějším výdejem energie je skutečně běhání. Je ale možné také chodit co nejrychleji. To samotné ale nestačí. Teprve asi po půl hodině dostatečně rychlého pohybu začíná výdej energie ze zásob těla. Zdůrazňuji, že pohyb musí být dostatené intenzity po co nejdelší dobu. Kdysi mě jedna známá požádala, jestli bych s ní neběhal, že potřebuje shodit a samé běhat se jí nechce. Po 14 dnech jsem to vzdal: jí hodinové běhání obden za tu krátkou dobu ještě nic nedalo, ale já jsem začal přibírat na váze (po doběhnutí domů jsem se najedl, ale výdej energie byl nepatrný) a krom toho mě z pomalého poklusu bolela kolena. Mám vyzkoušeno, že pro udržení až snížení váhy (tělo si samo najde hranici, pod níž už váha neklesá) při normální konzumaci musím běhat 2× až 3× týdně volným tempem (asi 5min./km) kolem 2 hodin nebo svižně (4 – 4:15) kolem 12 km.
Dostatečný výdej energie se pozná podle intenzhivního pocení se a dostatečně dlouho trvajícího pocitu únavy. Nejlepší je vyběhnout stylem ode dveří ke dveřím, okamžitě po návratu se osprchovat, zapít žízeň (ne pivem a nic nejíst nebo jen velmi málo) a jít spát.
Běhání je vhodné kombinovat s plaváním alespoň 1 týdně. Kdo nemůže běhat (např. velká nadváha), může i velmi rychle chodit, ale musí být přitom zcela propocený, jinak to nemá pro snižování váhy) smysl. Každopádně jsou potřebné dobré běžecké boty a vhodný měkký povrch.
V mém přechozím zaměstnání byla Běloruska, která každé ráno (i před odchodem do práce) běhala bosky — za každého počasí — po trávníku před ubytovnou.
Jenže při hodně intenzivním sportu sice dojde k většímu výdeji energie a následné únavě, jenže vše bude spotřebováno z krátkodobých zásob cukrů ve svalech, které je nutno pak doplnit a tím samotným se nic nezhubne.
Samozřejmě to k hubnutí přispěje už jen např. pálením určitého menšího množství tuků v době doplňování zásob cukrů ve svalech, ale je to mnohem méně efektivní.
Oproti tomu dlouhodobá nízkointenzivní aktivita zaručí přímou a větší spotřebu tuků a navíc pro méně trénovaného jedince je to i nutný základ.
Ovšem většina lidí má problém při té nižší intenzitě dodržet tu dlouhou dobu (tedy klidně 3-4hodiny v kuse).
A navíc ještě při vyčerpání krátkodobých zásob cukrů člověk dostane velký hlad a nutí ho to se více cpát.
Pokud se jede 3-4 hodiny na kole (nebo třeba při ostřejší chůzi) čistě v základní vytrvalosti (do aerobního prahu), tak ani po dojezdu není člověk nějak moc hladový (nebo vůbec).
O kole jsem nic nepsal, protože v tom případě by musel jezdit, jako Fitipaldi. Když jsem neměl možnost běhat, řekl jsem si, že to nahradím jízdou na kole. Výsledkem bylo, že jsem na závodech byl na chvostu a rád, že vůbec pajdám.
Žádný aerobik, fitnes a pod., skutečně jedině vytrvalostní běh, minimálně 3× týdně a dostatečně dlouhou dobu. V případě nouze nejvyšší chůze maximální možnou rychlostí. Výdej energie se projevuje zahřátím organismu a intenzivním pocením. Kdybych nevěděl, co jsem napsal, nic bych nepsal.
Já jsem při intenzivním tréninku na maratony přímo žral (v jídelně jsem držel rekord s 18 knedlíky) a přesto jsem z obvyklých 73 kg shodil na 69 (níž už se jít nepodařilo). Při tréninkových 23 km 2× až 3× týdně jsem si udržoval váhu mezi 71 a 73 kg s běžnou konzumací jídla.
Jednou jsem zkusil přesně rok držet bezmasou dietu. Výsledkem bylo, že jsem postupně spadl ze 4 min/km na 5 – 6 min/km. Takže jak vidno, teorie je sice pěkná, ale praxe ukáže. Znal jsem výborného běžce, který si před závodem dával vepřový řízek, jiní nepodali pořádný výkon bez několika piv.
Jen poznámku k tomu masu: Carl Lewis=vegetarian Pokud vím, tak jeho počet olympijských medailí v běžeckých disciplínách nemá obdoby a žádnému masožroutu se to překonat nepodařilo. Takže nejen teorie:o) Já myslím, že to bude zkrátka v něčem jiném
Ještě k tomu cpaní se připomínám, co jsem uvedl výše: vyběhnout (ode dveří ke dveřím) před spaním, osprchovat se, případně napít (třeba 10 litrů), ale nic nejíst nebo jen velmi málo a zalehnout.
Sauna také nepomůže, protože člověk jen vypotí vodu. Sauna pomáhá (krom jiného) spravit termoregulaci, takže člověk pak daleko lépe snáší extrémní výkyvy teplot. Mně stačily asi 4 pobyty v suché sauně (vždy 3×) na to, abych i v největších vedrech běhal několik hodin kolem poledne po největších kopcích v okolí bydliště.
Jedny francouzské noviny psaly pod titulkem „Tropický maraton v Praze” o závodu, kterého jsem se zúčastnil bez sebemenších problémů. Při startu v 7:30 bylo 24 °C, při doběhu vítěze 39°C. Když jsem hodinu po něm doběhl já, byla teplota ještě vyšší. Měření bylo ve stínu. ale my jsme běželi celou dobu na slunci. Tehdy jsem ke svému překvapení viděl černochy padat vysílením z dehydratace.
U tebe je to hodně zkreslené tím, že jsi v běhu hodně trénovaný a není to pro tebe zátěž v tak vysoké intenzitě (zvlášť pokud jsi trénoval delší běhy kolem 20km).
Proto u tebe nedojde po běhu k úplnému vyčerpání cukrů a klidně i při tom běhu pálíš nějaké množství tuků.
Navíc zvládneš běhat po mnohem delší dobu a delší vzdálenost.
U člověka, který má nadváhu (a o tom tu je řeč, když je to thread o hubnutí) a není zvyklý takhle běhat to ale bude něco úplně jiného. Akorát spálí úplně všechny cukry a pokud se nenají a nedoplní je, tak bude jednak hrozně trpět a dlouhodobě to povede pouze k vyčerpání až případnému kolapsu.
Navíc při větší nadváze vůbec běh není ideální na klouby.
Proto jsem napsal druhou variantu: co nejrychlejší chůze. Toto je celkem neznámé, ale i tímto způsobem se dá účinně hubnout. Problémem je, že většina lidí dává před pohybem přednost snižování množství jídla anebo doma rotopedu či kolektivním cvičením.
Krom toho většina žen nesnáší, když se potí. Jedna tučná listonožka se stěžovala, kolik má za celý den pohybu a stejně přibývá na váze; přitom drží dietu. Když jsem jí řekl, že chodí moc pomalu, odpověděla, že je přitom zpocená. Odpověděl jsem, že málo a ona se naštvala. Když mně někteří spolupracovníci vidí jít, ptají se, proč se tak ženu a nevěří mé odpovědi, že to je moje vycházkové tempo, kdybych spěchal, šel bych rychleji. S jiným jsem šel asi necelý km, z toho asi 300 m do kopce. Pořád jsem ho popoháněl, že jdeme moc pomalu. Absolvovali jsme to za 10 minut a on byl propocený a zničený. Lidé skutečně nejsou zvyklí na intenzivnější pohyb, ale na ploužení se.
Zcela opomíjenou složkou potravy je vzduch. Lidé se zaměřují na čistou vodu (pití) a myslí si, že ta balená je kvalitnější, než z vodovodu (někdy to dokonce může být pravda), na „zdravou” výživu, ale téměř nikdo nemyslí na to, že tělo pro využití potravy (spalování) potřebuje také kyslík ze vzduchu a tedy i vzduch by měl být co nejkvalitnější. Krom toho při intenzivním výdeji energie dochází k prokysličování CELÉHO organismu, což má na něj velice příznivý vliv.
Při běhu navíc dochází k pohybu vnitřních orgánů a toto „masírování” je příznivé pro jejich činnost. Současně se přirozeně usadí na svých místech a zpevní se.
Nejpříznivější je takový pohyb na krevní oběh. Dnes už to není pravda, ale v dobách intenzivního tréninku jsem měl klidový tep 33-34 (vleže, vestoje 44). To potom srdce v podstatě téměř stále odpočívá. Pracoval jsem v horkém provozu (45 °C na teploměru v kapse kalhot, formy lisu kolem 180 °C) a se spolupracovníkem jsme si měřili tep. Já jsem tam měl 54, on téměř 80.
Taky bych rád shodil, ačkoliv to není žádné drama (183 cm, 85 kg). Občas se mi to daří, nemám vůli, ale jezdím na kole, na lyžích, chodím pěšky. Na fitnessy kašlu.Ćtu ty recepty a návody a zdá se že:
-ovoce není zas tak ideální, je tam hodně cukru (extrém jsou banány)
-hodně pít vodu
-dobrá je zelenina
-drůbež, ryby ano, tmavé maso spíš ne
- z příloh rýže ano, ostatní ne
-víno je lepší jak pivo
- na kole se hubne jen tehdy, když se opravdu usilovně šlape, čemuž se vyhýbám. Na dlouhých trasách si dám to, na co mám chuť, klidně colu, čokoládu, steak, smažák.
Pokouším se nejíst večer a v noci. Kdybych to dodržoval a nehřešil (co kdyby jeden štrůdlík! Já ho zbouchám celý!), tak by to mohlo vyjít do 5 měsíců.
"na kole se hubne jen tehdy, když se opravdu usilovně šlape"
Tohle není právě až tak pravda. Nejvíce se hubne v pásmu základní vytrvalosti (při tepech těsně pod aerobním prahem). Pro představu (ne na základě tepů) to je taková intenzita, kterou je možno udýchat ještě nosem, aniž by člověk začal dýchat výrazně zrychleně (nebo musí být schopen ještě zcela plynule mluvit).
Pro hodně trénovaného jedince to znamená aktivně šlapat a není to žádná flákárna (protože je trénovaný a prahy má tím posunuté do vyšších tepů).
Pro netrénovaného to může být lážoplážo šlapání a při sebemenším kopci se může dostat do intenzit vyšších.
Hrozně moc pak pomůže jezdit s tepákem.
Jsem takhle přesvědčil kamaráda, který měl hodně velkou nadváhu (aspoň 40kg navíc). Několik let hrál pravidelně několikrát týdně squash (což byla super vysoká intenzita) a nemohl zhubnout ani ň i když se snažil aspoň trošku upravit stravu.
Na podzim se nechal přesvědčit, že bude jezdit s tepákem, kde si přibližně určil svůj aerobní práh (není nutné to dodržovat nějak striktně přesně a chodit na laktátový test). U něj to bylo ježdění v pásmu 120-140 tepů. Tohle poctivě 3 měsíce dodržoval s tím že jezdil alespoň 3x týdně minimálně po 2hodiny (a někdy více).
A za ty 3 měsíce najednou zhodil 11kg a to stravu měl pořád cca stejnou jako předtím.
Na tohle je (v USA veeelice popularni) joging. Takova ta prasochuze...napul beh, napul chuze. Me to teda prijde takove divne, ale svuj ucel to splnuje...prave pri tomhle pohybu (ani rychly ani pomaly) dosahnes pravdepodobne toho tepoveho pasma, kdy spalujes tuky. Pak je taky dobre upozornit, ze tuky se zacinaji spalovat az po cca 20min. zateze, kdyz telu dojdou jednodusse stepitelne cukry a zacina hrabat do tech zasob, ktere si uklada na horsi casy.
Ne nadarmo maratonci z byvale CCCP denne rano behali na lacno. Telo nemelo z ceho hrabat, tak ihned hrabalo do tuku....
Hodne lidi na tepak nadava, ze je to zbytecnost, ale prave tady pomuze.
A tvrdit, ze se hubne jen kdyz se usilovne slape...opravdu hloupost...to spis zacnou rust svaly, ale tuk zustane. Pak clovek dopadne, jak ti radoby svalovci z posiloven, jenz maji sice bednu, ale pokrytou tukem. Proste kaslou na jidlo a na vyrysovani svalu (mala zatez s vice opakovanim). Proste si nandaj co nejvic, zvednou to 4-5x a pak rvou na celou posilovnu jak paviani.
Američané dají hodně na reklamu a kdyby měli vytrvalostně běhat, velice rychle by s tím skoncovali. Proto kterási chytrá hlava vymyslela jogging: člověk vyběhne a když nemůže, odpočine si chůzí a tak se to opakuje.
Auto má největší spotřebu při trvalé jízdě do prudkého kopce s plně sešlápnutým plynovým pedálem nebo na rovině, kdy se udržuje rychlost střídavým sešlápnutím a puštěním plynového pedálu? To první je vytrvalostní běh, to druhé jogging.
Tady ale vůbec nejde o maximální výdej energie, ale o to, co je použito jako zdroj pro výdej té energie.
Takže pokud chceš příměr s autem, tak to nemůžeš takhle zjednodušovat.
Prostuduj si např. http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie.htm
a ve druhé kapitole "2. Motor jako základ – Metabolismus" je to krásně vysvětleno, jak metabolismus funguje a je tam krásná analogie s motorem.
Nejvíce se spalují tuky v základní vytrvalosti a postupně s rostoucí intenzitou množství spalovaných tuků klesá (a narůstá podíl spalovaných cukrů) až v nejvyšších inteniztách není spalování tuků žádné.
Jogging ovšem také není nic ideálního, protože se tam střídá neustále vyšší a nižší intenzita a tělo vůbec nestačí přejít na metabolismus tuků, na to se nesmí po delší dobu dostávat do vyšších intenzit.
Nejlepší je proto taková činnost, která probíhá v základní vytrvalosti, pro méně trénovaného stačí bohatě ostřejší chůze po rovině, pro trošku trénovaného chůze do kopce, u hodně trénovaného už to může být lehčí běh.
Samozřejmě pro základní vytrvalost je nutná delší doba pohybu. A v základní vytrvalosti netrénovaný jedinec i na množství energie dokáže spálit více (teď pominu odkud je ta energie pokryta), protože v základní vytrvalosti i netrénovaný jedinec velmi brzo vydrží klidně 3 hodiny, kdežto ve vyšších zátěžových zónách nevydrží ani hodinu.
Pokud jsi více běhal, tak jsi klidně mohl běhat někde kolem AP nebo alespoň hodně pod ANP.
převzato z HH Smíchov (sice jsem to už posílal, ale tady si to prostě neodpustím ;) ):
Principy a druhy únavy jsou nejlépe vysvětlitelné na příkladu z každodenní praxe. Vžijte se tedy do běžné situace, kdy jedete ponorkou. Jistě se vám stalo, že motor najednou nejede a vy musíte zpomalit. Stejně tak lidské tělo někdy nemůže. Z kvalitativního hlediska můžete být při sportovním výkonu unaven do jedné z těchto úrovní
- hovno to jede
- jste v prdeli
- jste na sračky
- jste totálně na sračky
Samozřejmě existují i nefekální terminologie, ale tato je v cyklistickém pelotonu svým způsobem kodifikována. Míra únavy se samozřejmě v průběhu výkonu mění - většinou vzrůstá s časem. Někdy se ovšem vlivem nevhodné skladby tréninku ve dnech před závodem může stát, že jste hned po startu v prdeli, ale pak to hovno jede a nakonec se rozhýbete k životnímu výkonu.
Samostatnou kapitolu tvoří únava jednotlivých částí pohybového aparátu. Stejně jako ponorka je i kloub nejprve v pohodě, pak v prdeli až se nakonec úplně vysere.
Nakonec bych zařadil varování. Po některých onemocněních, stejně jako vlivem nezdravého životního stylu, můžete získat přímo syndrom bytí v prdeli. Toto onemocnění se nejlépe přirovnává k ponorce, která je v prdeli a vy dva roky sháníte někoho, kdo by vám ji opravil.
Doufám, že vám toto, do značné míry aproximativní, pojednání rozšířilo obzory a že má skvělá ponorková paralela pomohla uchopit problematiku i těm nejhloupějším. Těším se na další pokračování našeho seriálu.
Nemuzes preci porovnavat auto s lidskou chemickou!!! To je neco uplne jineho. Garantuju ti, ze kdyz se budes ridit podle auta, tak nezhubnes ani kilo. Naopak, cela tva snaha bude absolutne k nicemu...
Pro základní srovnání stačí.
Jestliže budu lít do nádrže benzín a nebudu jezdit nebo sice budu, ale méně, než kolik se jízdou spotřebuje, po čase začně nádrž přetékat.
Přibývání na váze je buď z toho, že určitý člověk lépe využívá energii z potravy než jiný, nebo třeba i hůře, ale má větší příjem energie, než výdej. Přibýváním na váze se snižuje jeho rychlost a tím i možnost vyššího výdeje energie. Zvyšováním váhy dochází (krom jiného) k vyšší zátěži pohybového aparátu a k dalšímu omezování pohybu.
Presne tak, jenom jsi snad chtel napsat "tesne nad aerobnim prahem", ne? A potom az do tzv. smiseneho pasma, ale radsi bliz te nizsi hranici. Pod aerobnim pasmem je jenom pasmo regeneracni ci kompenzacni (individualni, ale pokud pises jako priklad spravnyho rozmezi cca 120- 140), tak by aerobni prah byl tech 120 tepu/min, ucinne pasmo pro spalovani tuku nad 120 az max. 140 tepu a reg.-komp. pasmo tedy pod 120 tepy.
Ne nechtěl, napsal jsem to správně jak to je. Kompenzační zóna není hned pod aerobním prahem ale až právě pod zónou základní vytrvalosti.
Pro jistotu citace třeba z KPO, kdyby mi to snad někdo nevěřil:
"Zóna základní vytrvalosti (Cruising speed!) je oblast shora ohraničená aerobním prahem, dolní hranice se definuje podstatně hůř. Teoreticky bychom mohli požadovat alespoň 1 mmol laktátu, v praxi můžeme zjistit, že úplný začátečník takovou tepovou frekvenci ve svém pracovním rozsahu vůbec nenajde, profesionál se naproti tomu může pod hranicí jednoho mmolu pohybovat ještě okolo 140 tepů. Proto se dolní hranice stanovuje obvykle mezi 120 a 130 tepy tak, aby do aerobního prahu zůstalo alespoň 15 tepů.
Zóna kompenzace (Cruising speed!) je shora vymezená začátkem základní vytrvalosti, zdola tepovou frekvencí, při které jsme ještě schopni se pohybovat, aniž by s námi kolo lehlo do škarpy. Běžně je to u dospělých od 100 do 120 resp. 130 tepů za minutu. Laktát by se měl pohybovat pod jedním milimolem na litr. Energetické krytí je z tuků, žádný ze systémů ovšem nepracuje natolik intenzivně, aby byl nucen ke zlepšování. Naší nejbolavější částí těla se stává zadnice, i proto, že díky lehkým převodům a nízkému tlaku na pedál na ní sedíme opravdu plnou vahou. V hormonální rovnováze naprosto vítězí noradrenalin a ve vegetativním řízení už má také sympatikus jen symbolickou úlohu. Testosteronu a kortizolu se práce v kompenzační intenzitě nijak zvlášť nedotkne."
A aerobní práh jsme u něj odhadli právě na cca 140 tepů (na základě jednoduchý orientačních testů s dýcháním a mluvením).
Od AP výše pak začíná zóna intenzivní vytrvalosti, kde se stále pálí ještě nějaké tuky, ale už výrazně narůstá spotřeba sacharidů, ale stále alespoň bez produkce laktátu.
Takže pro ideální hubnutí nevadí se občas pohybovat těsně nad AP, ale je to méně účinné a při dlouhotrvajícím pohybu těsně nad AP už je nutno doplňovat průběžně sacharidy (narozdíl od základní vytrvalosti, která se dá odjet klidně i kolem 4h zcela bez jídla).
Ideální pro hubnutí a i pro základní najíždění objemů je právě zóna základní vytrvalosti, která je právě do AP (a nikoliv nad AP).
Jo, mas pravdu. Tepovy rozmezi mam urceny a pouzivam spravne (ale az me zamrazilo :o)), jenom jsem udelal chaos v popisu. Aerobni prah je vazne rozhrani mezi zonou "spalovani tuku" a mezi smisenou zonou- tuky + cukry".
To já zase sice vím svůj AP a ANP (tedy ne úplně přesně, laktátový test jsem absolovoval už před lety, ale teď si pravidelně dělám méně přesné testy, které se dají jen tak samo domo včetně Conconiho testu) a každý rok si na jaře říkám, že najedu aspoň prvních 500km v základní vytrvalosti.
No a většinou mi to předsevzetí vydrží pod první kopec :-)
Po silnici se mi kvůli tomu jezdit nechce a v terénu to nezvládám. Tak se aspoň snažím ze začátku sezony nechodit příliš do vysokých tepů.
1. Vypusť úplně polévky.
2. Přejdi na bílé maso (kuřecí...). Vepřové co nejmíň.
3. Ne knedlíky, raději rýže, brambory.
4. Žádné vařené večeře, místo toho ovesné vločky s nějakým biokysem a pro chuť lžící povidel nebo džemu. To byla i pro mne hrůzná představa, teď to miluju.
Druhá půlka večeře pečivo, zelenina, kousek šunky. Ne tučné sýry.
5. Jez pravidelně! Velmi důležité. Nejhorší je celodenní chvat a šizení jídla a pak večerní "kompenzace".
6. Neslaď kávu ani čaj (do měsíce si zvykneš, slazené ti bude připadat hnusné). Pamlsek tě nezabije, ale ojediněle. Když tak hořkou čokoládu. Pozor na skryté cukry - kola = 6 kostek cukru, Fanta totéž.
7. Nejdůležitější - pravidelný pohyb. Denně 10 km okruh na kole s nějakým kopečkem mordováčkem.
Takhle mám -12 kg už dva roky, bez relapsu a utrpení.
8. Žádné dratické diety, žravost VŽDY nakonec zvítězí a ještě přibereš.
9. Pozdravuj komára.
Asi na kole nejezdíte dost daleko. On je to pro vás spíš asi jen prostředek pro nedělní relaxaci než plnohodnotný dopravní prostředek, co? Já co jsem začal drandit po Praze za jakýmkoliv účelem, který se mi naskytne, tak můžu jíst všechno. I když taky je pravda, že u starších lidí je to udržování linie asi větší problém, děda s babičkou už snad ani nevečeří, aby netloustli. Vy už jste v důchodu?
Tohle pises nasemu Ainkoviiiiii:-))))) Delas z nej dedka....!!!! To si slizes:-)))))
Já teda doufám, že vím, který pán to je. Byl jsem s nima jen jednou, v prosinci. Ale zase moc se splést nemůžu. 95 % těch lidí byli starší o 1 generaci, někteří i o dvě.
Stejne si to slizes:-) Z toho uz se nevykecas:-)))
Ty myslíš asi mě, viď! Ai je kluk o 10 let mladší ...
Neboj, nemyslí, vždyť ty jsi s námi PředVánoční nejel, ty si byl na PředSilvestrovské a tam zase nebyl Oldřich :o)))
Vis co se mi strasne libi...? Kdyz mi bylo cca 10, tak kazdej, komu bylo 18 a vic u me byl starej (u holek to nejak neplatilo). Kdyz mi pak bylo 18, prislo mi, ze jsem strasne mladej a ze ti, co jim je treba 30 jsou strasne stari. Ted mi tahne na 30 a zas se citim mladej...A pak vidim nejakeho dedulu, jak rika o druhem dedulovi, ze je to jeste mladej kluk. A pritom je tomu klukovi treba 80let. Je krasne pozorovat, jak se to s vekem meni:-)))
Už mu důchod pětkrát valorizovali!:-)))
Tohle az Ai uvidi....ten vas pozene:-)
Pětkrát je asi moc, to jsem přepísk, ne? Třikrát s bídou.:-))
Tak teď sis evidentně zachránil alespoň jedno oko od monoklu :o)))
Treba ti pomuze muj dnesni jidelnicek :))
snidane
Zbytky cukrovi Orion (koupene za 18,10 primo v Orionu s trvanlivosti do konce tohohle mesice, no nekup to)
svacina
kureci rizek s chlebem + fanta
obed
salat (klicky, rajcata, cinsky zeli, jogurtovy dresing)
odpoledni svacina
tycinka kitkat a slane tycinky
vecer
zbytek cukrovi
pizza z mrazaku a pivo
:))))
Tohle sníš za jeden den?!? To bych měla na týden!!!
Ai, spíš se drž mého jídelníčku
snídaně
hrnek acidofilního mléka
svačina
1 banán a 1 rýžový chlebíček
oběd
2 vařené brambory a 1 rýžový chlebíček s čokoládou
večeře
hrnek acidofilního mléka, 1 rýžový chlebíček a 2 čokoládové bonbóny
Dobře, tak kecám, měla jsem ještě 2 želé bonbóny, když jsem jela autem domů a půl plátku sýra, co jsem ochutnala při vaření večeře :o)))
Vyklop to najednou, leze to z tebe jak z chlupatý deky.:-)
No tak dobře, odhalil si mě - měla jsem ještě půl řádku hořký čokolády a olízala jsem kosti od pečenýho kuřete, když jsem obírala maso do rizota :o)))
Tak to ti povím, že bych byl hladný jak pes. No a přece nežiji proto, abych byl pořád hladný. Neříkám že normální je se přežírat, ale ruku na srdce, to ti nemůže stačit :o((
No vidíš a já jsem ještě přecpaná...
S mlikem na me nechod, to nepiju uz 15 let. Je fakt, ze ten dnesni den byl trosku vyjimecny :)))
Jo, jasně, vynechala si půlku kuřete a dvě tvarohový buchty, že jo :o)))
Narozdil od tebe ja nic nevynechavam. Maximalne si dam za hodinku jeste kus nivy.
Hmmm, tak to já už tak akorát ten druhý půllitr mátového čaje :o)))
Čaj s citronem, dva chleby s marmeládou, jedna čokoládová siesta k obědu, večeře se už asi nedočkám... A to mám přes metrák.
Ale, koukám, že budeme mít stejné problémy - čím míň jím, tím víc vážím :o)))
Tak to by mi nestačilo ani na energii na dýchání :o))))
Dneska:
Snídaně: Pět krajíců celozrnnýho chleba s fazolovou "paštikou"
Svačina: Asi čtyři mrkve
Oběd: 1,25 litru (víc se mi do jídeláku nevejde) zeleninové polévky s celozrnnýma nudličkama a žitnýma vločkama a tři krajíce chleba. Podotýkám, že když v polívce nestojí lžíce, tak to nepovažuju za polívku a nejím to.
Svačina: Celozrnný vafle se sladovým sirupem.
Večeře: dneska vyjímečně celkem dietní tedy 1 kg hroznového vína a půl litru sojového mlíka s javorovým sirupem
Hmmm ....
snídaně
dvě rozpékané bagetky s máslem a plátkovým sýrem, půl litru jablečného džusu
svačina
5x káva
oběd
dva rohlíky s mazacím sýrem, půl litru mléka
svačina
3x káva
2x půl litru zeleného čaje
2 dcl červeného vína
večeře
300g tortelin se sýrovou omáčkou
2 dcl bílého vína
.... a teď bumbám pivečko a teším se, jak si v deset večer dám kaviárovou pastu se sýrovými rohlíky ....
takže tahle by to, Ai, rozhodně vypadat nemělo, zvlášť když celý den sedím na zadku :o)))
kolik že máš krevní tlak ?
Po ránu nízký, bolí mě hlava .. odpoledne infarktové stavy, ale zase jedu jak motorová myš :o)))
snídaně: 400g makový závin, 150g čokoláda Forte (v Bille za 14Kč) 1l džusu
oběd: 8 koláčů (cca 50g kus), 4 housky
svačina: 3xchleba se škvarkovou pomazánkou
večeře (teprve bude): smažený květák (250g)+ brambory (alespoň) 300g, 2l džusu.
Ty džusy mi lezou na nervy, produkuji tak nějak moc odpadu :(
To nemáš po ruce nic lepšího, než džus ke smaženýmu květáku?? Nevim, nevim, do toho bych nešel...:-))
Jestli je mrkvovej, tak proč ne :o)))
...ještě ke všemu...:-))
Jo takhle chmelovej, to by byla jiná:-)
Mám kachní žaludek, ještě jsem nepotkal kombinaci jídel, které bych nebyl schopen pozřít (tedy kromě hodně mastných a smažených- viz níže). Ostatně co bys doporučil vlastníkovi jaterní diety? Už ten květák bude záhul :(
Tak pokracujeme..
snidane
1 platek cikanske pecene
svacina
mala bageta, fanta, dortik
obed
salat
svacina
oriskova smes, syrove tycinky
po dojezdu
susenka
vecere
rizoto, pivo
To já si dneska přidala
sn - hrnek acidofilního mlíka, kousek tofu se zeleninou
sv - 1 banán, 1 jabko, dýňová semínka
o - 1 brambora a čína ze sojovýho masa, 1 kostička čokolády
v - hrnek acidofilního mlíka, 1 rýžový chlebíček
přes den 3x latté a asi 3 litry čaje... a teď zvažuji ještě jedno kafe :o)))
Dneska v TV dávali reklamu na zítřejší MF Dnes (nebo jak se to vůbec jmenuje) a má tam být mimořádná příloha o hubnutí ;-)
Pošli sms Airlinovi :o)))
Jinak tyhle přílohy tam chodí už hezkých pár týdnu a je to zcela zbytečně popsaný papír... Takže koupit MF jen kvůli téhle příloze jsou vyhozené peníze...
Pořízeno v programu Sapiens viz. zde:
http://www.sapiens.cz/
možno objednat zde:
http://www.stob.cz/showproject.php?project_name...
Podrobný rozpis:
Váha[g] E[kJ] S[g] T[g] B[g]
--------------------------------------------------------------
Snídaně
-------
Mléko - nízkotučné 0,5% tuku 250 375 11 1 8
Máslo rostlinné Flora 7 184 0 5 0
Sýr Eidam 30%t.v.s 50 586 1 8 15
Chléb - celozrný 69 694 33 1 5
---------------------------
1839 45 15 28
Přesnídávka
-----------
Mandarinky 70 138 7 0 1
Pomeranč 120 226 14 0 1
---------------------------
364 21 0 2
Oběd
----
Rajčata 80 67 3 0 1
Ryba losos 100 850 0 15 25
Okurky salátové 140 94 4 0 1
Bramborová kaše 200 1028 40 8 7
---------------------------
2039 47 23 34
Svačina
-------
Jogurt odtučněný Boni 150 292 10 0 7
Jablko 105 268 15 0 0
Slunečnicová sem. pražená, s 21 525 4 10 4
---------------------------
1085 29 10 11
Večeře
------
Ryba makrela uzená 88 858 0 14 19
Rohlík celozrnný 65 768 36 2 6
Okurky salátové 160 107 4 0 1
---------------------------
1733 40 16 26
2. večeře
---------
Jablko 42 107 6 0 0
Pomeranč 108 203 12 0 1
---------------------------
310 18 0 1
===========================
Celkem za den: 7370 200 64 102
Ahoj ve spolek, dlouho jsem jen četla, nebyl důvod se zapojovat :-). Tedy co s vámi mužskými je?, že chcete hubnout? Je to chválihodné, že se chcete líbit, ale jde to dost ztuha. Sama za sebe musím přiznat, že jízdou na kole se moc nezhubne a je jedno jestli se ujede 100 km nebo jen polovina. Spíš to chce pravidelně a málo jíst a poslední jídlo kolem páté. šesté večer a místo piva vinný střik. Odhodlání chválím, budu držet palce, ale pokud mám použít slova svého muže, tak žádné lákavé vyhlídky Tě nečekají "stále trpím hlady" říkává denně. /za 1 rok a kousek zhubnul 25 kilo/
Jeden můj kamarád si kvůli zhubnutí koupil silničku a jezdí několikrát týdně nonstop ze Zlína do Břeclavi a zpět co to dá. Po několika měsících tak zeštíhlel, že jsem ho skoro nepoznal. Předtím měl přes 100 kg a cpal se prášky proti bolestem kloubů.
obávám se, že aie vyhoděj z práce, protože mu onemocněli 3 kolegové a až tohle otevře tak nebude dělat ani za sebe, natož za čtyři:o)))
Tak si to vytiskne a má doma o dlouhých večerech co dělat ;-) Místo honění....komára po bytě ;-))))
Nebyla to komarice??? A ani nevim, jak chudera dopadla:-)
Nějakej Mexičan zhubl už 180kg a chce hubnou dál.(protejnová dieta)
nějaká ženská také zhubla fůru kg a teď ji již jen odstraní asi 60kg přebytečné kůže.
Tak nevěš hlavu, ono to půjde.:)))))
Hele, Ai a nemáš ty taky jen převislou kůži?!? Když si ji necháš oddstranit, třeba taky budeš mít 10 kg dole :o)))
Jo, mám :-). Jenže ta převislá kůže je navíc vyplněná sádlem. A na žádnou liposukci nejdu, nic píchnout si do sebe dobrovolně nenechám.
Ten chlap, co zhubnul o těch 180 kilo, mě včera dost zaujal. Docela jsem v tu chvíli i uvažoval, že bych se na hubnutí vykašlal, naopak bych jed všechno, co mám rád a klidně i v noci, no a vy byste mě za sebou tahali na tý železný posteli :-))).
No tak myslet si to můžeš... :o)))
V Sovětském Svazu vážil jeden člověk 120 kg a podařilo se mu zhubnout o 125 kg. Tomu říkám účinná dieta :-) Jinak by možná mohli poradit odborníci ze Somálska nebo Severní Koreje :-)
Libanonská dieta je prý také velmi účinná :o)))
Ted jsem si vzpomel, ze nedavno tu Kolin hlasal neco o nejake diete...bezlepkove? Vypadalo to dobre:-))))
No jo, jenže on si spletl bezlepkovou s becherovkovou a nakonec ji ani nedržel on :o)))
V tuto chvíli děkuji za rady a návody, teď si tuhle diskuzi vytisknu a beru si to na večer domů :-).
Hlavně to nečti při večeři :o)))
S tym jedlom to moc neries, jedlo je v tom az na poslednom mieste. Vseliake modne kvazizdrave lowfat a sugarfree trendy su zvratene marketingove tahy diletantov. Sledovanie kalorii je neuzitocne mrhanie casom, zalozene na nepochopeni metabolizmu.
Dobry METABOLIZMUS, to je cele.
Najjednoduchsia a lahko pochopitelna cesta, ako ho naladit je POHYB.
Je to uplne jednoduche: si pohodlny, preto mas nadvahu. Treba zmenit predstavu o sebe.
Kto je SILNY a VYKONNY, ten sa o vahu ani nezaujima.
Robit nieco iba koli chudnutiu je mentalita otrokov. Vyzaduje sebazaprenie a aj najsilnejsia vola sa raz vycerpa.
Ovela lepsie je najst si veci co cloveka bavia a byt v nich co najlepsi. A MAKAT. Potom nebudes rozmyslat nad pochybnymi dietami a obmedzeniami, ale nad tym, co by si este zjedol, lebo telo si same pyta.
Nejdriv je trening, pak teprv zeny a jazz...
Zdrave a vykonne telo je na prvom mieste. Lebo nas duch, je vlastne nase telo.
Ked jazdis dlhe trasy super! Tak sa zameraj na ne a nie na jedlo!
Ked ta napadlo skusit este nieco ine, vyber si nieco silove(napr. posilovna, cviky po 15 opakovani v seriach aspon 20 serii na rozne svaly za trening. Z vlastnej skusenosti, co sa tyka chudnutia je asi najucinnejsie lezenie, to cloveka vystavi uplne.) Tak budes moct si jednym oddychnut od druheho a ked chces mozes trenovat aj kazdy den. A telo potrebuje v roznej miere vsetky sposoby namahania.
Ked to este skombinujes z tretim typom-joga alebo strecing,tajci, cchikung ap. (aj ked to ludia s chudnutim nespajaju, aj tam sa chudne a da sa schudnut vyhradne takto), tak mas vyvazeny system, mozes robit z kazdeho kolko ta bavi a nemrhat casom rozmyslanim co mas kedy zjest.
A nehresit!
Nezjezt ked sa vratis z vyjazdu domacu,vonavu s laskou upecenu strudlu je smrtelny hriech!
;-) http://www.novinky.cz/zena/zdrav/pripravky-na...
Poslyš Ai, jestli chceš zhubnout co nejrychleji, jak píšeš v titulku tak co takhle? http://www.pust.cz/
Osobně bych tedy doporučoval držet se spíše Vilmy Partykové, ale on má pěkný stránky. Rychleji to asi žádným jiným způsobem nepůjde :o))
No tak tentokrát ti moc neporadim. Je ovšem pravda, že ten Radčin "hrníček acidosifilního mlíka" by v mém případě byl dobrou dietou. To se mi houpe šoufek jen na to pomyslim. By to ze mně lítalo za tejden zpátky.
Jinak já zase nějak moc nejim. Taky je to na mě prej vidět :-((( Ale možná je to jenom tim, že nesnídám.
Takže včerejší jídelníček.
SNÍDANĚ - 0
SVAČINA I. - bageta které kolegové posměšně říkají Ivanova půlmetrovka.
SVAČINA II. - dvě menší bagety (tkzv. kapesní)
OBĚD - pórková polévka, španělskej fógl s rejží, dortík a mistička kompotu 3 v 1
SVAČINA III. - jeden kus balení lineckých koláčků
SVAČINA IV. - Studentská pečeť a kofila
VEČEŘE I. - guláš s pěti knedlema
VEČEŘE II. - jogurt a banán
K tomu během dne asi 5x káva s mlékem 1:1. Rozpustná. Tzn. dole "bez" a nahoře "s".
Doma tolik nejim, protože doma se mi nedává najíst. To se pak nemůžu divit, že se horko těžko dostávám přes těch sedum pětiček.
Vy bestie, já ztloustnu jen z toho, ajk to tady čtu :o)))
Ale dneska dala jen jeden hrnek acidofilního mlíčka a druhý jsem nahradila koláčem :o)))
Já si v loni přečetla knížku o dietě.,,Přestaň bláznit''
Nevážila jsem se a dělala jsem to podle autorky.Dnes se
vejdu do všeho.A byla jsem u kam.a zvážilase.Mám70kg na 172. a jezdím na kole až mi nebudou mrznout ruce.Přiměřeně si dám štrůdl a vánočky a teď budou mazance.Ráda peču a to si vychutnávám.
Copak mazance, ale maminčina velikonoční nádivčička... Mňam...
Dyk to řikám, že se mi nedá najíst! K večeři zapečený brambory.Sice dobrý,to jo, ale v joulech nic moc. Eště že tu mám někde ulitou tatranku, na tom snad do rána vydržim. Moje nervy. ):-(((
To se máš čím chlubit! Doma dvě ženský a ty se živíš mokrou Tatrankou ... B-)
Však ty deka přes leto schodíme.Já také ráda vařím,a to úplně vše a peču mazance i nádivku.
Jenže jsem už sama a hoši sice rádi chodí k mamce . Štrúdlík jsem v neděli dělala a tak jsem vzala i plavčíkům na koupák.Vždy někoho podaruji . a tak a to dělám a moc mi pak nezbude ale ráda peču a vymýšlím .
Jak jíst menší porce http://www.novinky.cz/zena/zdrav/jak-jist-mensi...
Tak jsem začal jezdit na kole do práce (18 tam a 18 zpět, tři velké kopce na cestě), začal jsem jíst čtvrtinové porce všeho, co jsem dosud jedl (častěji, po malých kouskách a pomalu), hodně piju neslazenou vodu a čaj a výsledek se dostavil hned druhý den - skoro 2,5 kg dole. Chci sundat do půlky června 12 kg, takže budu muset zmírnit, tímhle tempem bych byl už za 41 dní jak novorozeně:-))
No - jednodenní rozdíl bych tak vážně nebrala :-) Vím, že u mě je rozdíl např. mezi váhou ráno a večer cca 1,5 - 2 kg, literatura udává až čtyři kila přirozeného váhového rozdílu v rozmezí 24 hod.
No tak teď jsi mi totálně zkazila radost. Takže podle Tvé teorie je pravděpodobné, že jsem vlastně kilo a půl přibral...
Ale ne, to ne... jen že když člověk jeden den málo jí a hodně se hýbe... tak většina toho úbytku je jen prázdnější trávicí trakt, popř. vypocená voda. Zkus zvážit tak po týdnu... takové čislo už jakousi vypovídací hodnotu má.
Já bývám po stolici taky o dvě kila lehčí a po obědě zase o dvě kila těžší ... :o))
a co ALKOHOL ? Mam rad pivko, vinko, vyjimecne ferneta/becherovku. Prumer 4-5piv denne, vetsinou po sportu, ktery udela tu pravou zizen. jsou to kalorie navic, ale tezko se jich zbavit.
Nějak se to zpomalilo - za půl měsíce jen kilo...
Hele modelky maj zaručenej recept. Polykaj namočenou vatu. Zaplní jim top žaludek a nemaj hlad a pak nejedí a tím pádem mají ty vychrtlý postavičky. Navíc bys ušetřil za jídlo a ušetřený peníz mohl věnovat na něco užitečného. Třeba na fulla :o)))
Namočenou vatu polykat nebudu, to bych si ji nejdřív musel trochu osmahnout na zpěněný cibulce :-)))
Wewerko - cože??? - 5 - 6 kilo během 120 kiláků???
;-)))) http://www.novinky.cz/zena/zdrav/po-liposukci...
.. k nim byl až příliš laskavý. Wernicke-Korsakoffův syndrom se může vyskytnout po operaci zvané bypass žaludku. Ta má s liposukcí asi tolik společného, jako operace srdeční chlopně s extrakcí stoličky.
(Pokud bychom uvažovali nějakou příčinnou souvislost mezi liposukcí a blbostí, pak lze připustit leda souvislost opačnou. :')
http://www.novinky.cz/zena/zdrav/spojenci-v...
Vyprdni se na nějaké diety, stačí když budeš mít při nějakém pohybu vsugerováno, že tím hubneš ;-))) http://www.novinky.cz/zena/zdrav/kdo-veri--ze...
To není nic nového, to věděli Jogíni už 3000 let před naším letopočtem. Na to nemusíme živit vyžírky který parazitují na lidském neštěstí. Já si pořád říkám že jsem zdravý, a už 7 let jsem nemarodil a to jezdím na kole každý den celý rok.
Hlásím, že od 1. 2. mám ke včerejšku mínus pět kilo oproti výchozímu stavu. Už to pociťuju na gatích (utáh jsem opasek), ale taky na slipech - začli mi pod gatěma padat, cestou z práce domů je musím 3 - 4 x vytahovat, což zejména na nástupišti nebo ve vlaku bývá obtížné. Asi na ně dám taky kšandy :-))).
Další alternativa ;-) http://www.novinky.cz/zena/zdrav/veslovanim-k...
Vcera jsem jela podel Vltavy smerem do Radotina a ten vitr, co foukal, byl fakt neprijemny. No a po Vltave veslari pekne proti vetru.
Jsem na kole obcas dost masochisticka, ale tohle bylo i na me moc :)))
Já už mám dole za měsíc 9 kg:-)). No teď čekám trochu korekci nahoru, protože včera to bylo po 218 km ve dvou dnech. Ale ne víc než kilo. A to jsem na cestě vypil spoustu coly, měl dršťkovou polévku, klobásku a čokoládové tyčinky, k večeři vajíčkovou pomazánku...
9 kilo za měsíc???
Já mám mínus 9 od 1. 2. teď do pátku.
Aspoň něco, buď rád i za to!! A vydržať!!!:-))
Moc to, prosim Tě, nepřeháněj. Ať tě v Kralovicích poznáme. 8-)))
To neměj strach - 9 kilo u mě je jak plivnutí do moře, ono to až tak znát zase není :-)))
Si koledujes o zdravotni problemy...
Téměř každý rok jsem na začátku jara držel jakousi formu diety, abych sundal přebytečná kila. Když jsem sundal 15kg, což bylo vždy tak za 4-5 týdnů, tak jsem přestal a pak to zase celý rok lezlo pomalu nahoru. Zdryvotní problémy jsem z toho nikdy neměl.
Už jsem to ale dlouho nedělal, protože díky změně jídelníčku prostě nepřibírám. Naposledy jsem to zkoušel cca před třemi lety a to jen proto, že Magda držela dietu, o které jsem jí celou dobu říkal, že je nesmyslná a za měsíc mi vítězoslavně oznámila, že zhubla šest kilo a já se jí vysmál a řekl, že to zhubnu za deset dnů. Vsadili jsme se a měl jsem zakázanou hladovku, musela to být dieta. Já nesnáším pocit hladu, takže dieta, při které jsem byl vždycky dost najedený a zhublk jsem za těh deset dnů 8 nebo devět kilo. Zdravotní problémy žádný. Jo a mimochodem, já na té váze zůstal, Magda měl za měsíc o kilo více než před dietou :o))))))
9 kg za měsíc?!? Takovou nadváhu si zase neměl.
Já shodila 6 kilo za 4 týdny, ale u mne je to jiný problém... Nejsem schopná po té střevní kolice začátkem března normálně jíst...
Takže moc si nezahrávej a zmírni tempo!!!
No myslím, že 103 kg byl dobrý základ, z kterého se dá sundat dost rychle bez ohrožení zdraví. Teď už zvolním, chci se do půlky června dostat pod 90kg.
Hmmm, tak u 103 kilogramů je opravdu z čeho brát, nicméně opravdu bych ubrala na rychlosti...
a daj pozor na zemiaky, škrob z nich sa mení na cukor, takže bacha na brambory
Snížil jsem váhu od ledna o 4 kg. Sádlo mi pořád zůstává na břiše i když se snažím cvičit. Co s tím?
Snížil jsem váhu od ledna o 4 kg. Sádlo mi pořád zůstává na břiše i když se snažím cvičit. Co s tím?
A změň stravu...
No stravu není asi nutné měnit, spíš návyky. Jíst čtvrtinové porce a alespoň 4x denně. To mi pomáhalo nejvíc.
A vynechat alkohol i nealkoholické pivo. Striktně a bez pardonu.
kamarád, který má problémy s obezitou po úraze krční páteře v dětství se nakonec dostal do situace, že už musel podstoupit lékařský zákrok, protože se s váhou dostal přes hranici, při které již nebyl záhodný fyzický pohyb kvůli nadměrnému namáhání kloubů atd.
takže mu něco provedli se žaludkem a za dva měsíce, kdy ten druhý měsíc denně sportuje avg. hodinu v aerobním pásmu shodil 54kg, tzn. už má méně než metrák, a dokonce vypadá hubenější než já .... ale že by vypadal zdravěji, to tedy zatím ne :o)))
Za dva měsíce 54 kg?!? To je hodně, s tím se tělo těžko srovnává. Proboha, jak vypadá jeho kůže?!? Vždyť už mu musí být velká?!? Tady se musí velmi a to velmi opatrně, aby mu nenastal opačný efekt a zase mu nemuseli ten žaludek povolit :o))) A to si nedělám legraci - k tomu fakt dochází!!!
Abych byl exaktní, tak to "povolování" už je v plánu, hubne totiž rychleji než se čekalo. S kůží to není tak špatné, díky tomu že denně cvičí, tak to na něm nijak extra neplandá, nebo to umí dobře schovat pod funkční prádlo ;o)))
V každém případě na tom ale není nejlépe, ta ztráta hmotnosti se mu nějak podepsala na psychice, hodně se změnil. Navíc jakékoliv sebemenší odbočení od stravy povolené lékařem je pro něj riziko. Nedávno jsem ho potkal, měl za sebou 30km na in-line bruslích (se mnou, brzy odpoledne) a pak si ještě na večer hodil dalších 50 na crossu a okolo sedmé večer, si na to dal 1 dcl bílého vína a jednu cigaretu a to de facto za celé odpoledne měl nějaké tři kousky ovoce ...... no, málem to s ním seklo, fakt už jsem na mobilu vytáčel 112, ale nakonec se přeci jen vzpamatoval ...
Nezrat a hejbat se voe, jak bys to chtel udelat jinak?
Další z mnoha článků ;-) http://www.novinky.cz/zena/zdrav/muzi-hubnou...
člověče, že zrovna ty studuješ články o hubnutí??? Na co?
No, to je jednoduché ;-) Všude píší co se při hubnutí všechno nemá, tak já se snažím dělat přesný opak ;-))) A jelikož na hubnutí má každý článek pokaždé jiný recept, tak to musím číst všechno, no ;-)
Jenomže se mi moc nedaří ;-) Asi se začnu válet a přestanu jezdit na kole ;-)))
Návod je jednoduchý .. moc se nehýbat (i když kolo zas až tak nevadí :o)), ale hlavně žrát co největší množství co nejtučnějších jídel co nejpozději večer, nejlépe těsně před spaním. Jde to pomalu, ale jistě (30kg za 10 let ;o)).
Hmmm, žeru tučný klidně kolem 21:00, pokud jsem (a jako že jo ;-) vzhůru i přes půlnoc, tak jsem schopný si dát i něco dalšího klidně i v 1:00 nebo ve 2:00 v noci, těsně než jdu spát ;-) Co tam máš dalšího ? ;-)))
TO JE NORMÁLNÍ PROVOKACE!!!!
dvě hodiny se dřu v posilovně, dám si jen blbej salát a sušenou syrovátku a když se konečně dostanu na net čeká tam na mě takovejhle příspěvek............styď se
;)))
Brr, syrovatka, z toho bych urcite ztloustnul :o)
no tahle je s čokoládou, tak se to dá vydržet :))))
Ja mam ze vsech mlecnych vyrobku trosku problemy, rikam tomu pracovne "laktofobie" :o) Uz i sve maminky jsem se jednou ptal, zda-li jsem vubec savec. Takze bych mel vlastne naopak ze vsech techhle veci hubnout :o) Ale zkouset to nebudu :o)
jestli je z čokoládou, tak z toho rozhodně nezhubneš:o)
náhodou, čokoláda je děsně zdravá............kakaový boby jsou přece skoro zelenina!!! k tomu trochu mlíka aby to drželo pohromadě a je to :))))))))
o tom jestli je nebo není zdravá jsem neřekl ani slovo. O to se zatím přou i vědci a odborníci na výživu. Podle mne to zdravé není jako jakákoli jiná droga, ale nehodlám se přít. Mlého není nijak dietní, vepřová krev, kterou se čokolády byrví, také ne a ty kvanta cukru už vůbec ne. Nebo jsi měla 100% čokoládu?
jednou jsme diskutovali co je zdravejsi, cokolada nebo karob? nekde jsem pak cetla, ze karob je daleko tucnejsi nez cokolada. Proc teda nahrazovat cokoladu karobem?Jedno vim ale jiste, karob je 100x hnusnejsi :D
Karob má oproti kakau 3x více vápníku, méně kalorií a méně tuku. Obsahuje vlákninu pektin, která usnadňuje trávení a má proti kakau nasládlejší chuť. Pokud vím, tak není také tak návykový. CO se chuti týče nelze objektivně říci nic:o) Každému co jeho jest.
zkousela jsem si svou zavislost na cokolade lecit karobem ale nikdy me to natolik neuspokojilo abych na cokoladu prestala mit chut. Vydrzela jsem to 3 mesice, pak uz jakykoli navrat zkrachoval mnohem driv.
nahrazovat něco něčím nebude nikdy fungovat. Náhražka nebude logicky nikdy jako originál. Čokoláda je docela slušná droga a odvyká se velmi špatně. Kamarád se s tím pere už řadu let. S pomocí přítelkyně, která mu všechny čokolády, tatranky apod. zamyká a dává na příděl, protože to sám není schopen kontrolovat, se dostal na jednu čokoládu denně a to je pro něj opravdu obrovský úspěch.
Když jsem kdysi měnil způsob života a jídelníček, tak mi právě čokoláda dala nejvíce práce. Bylo to nakonec těžší než alkohol nebo cigarety, ale šlo to.
nojoooo sladky mnamka. drzela jsem dietu kvuli koznim problemum a musela jsem vypustit bilou mouku, mlecne vyrobky a cukr a cerstve ovoce a zeleninu. Moc mi toho k jidlu skutecne nezbyvalo. Ze svych ne moc moc kil jsem ubrala jeste 3. Jenze pak jsem, jak uz jsem psala, zacala ujizdet na cokolade, po pomernacich (byla zima) se mi take styskalo, smetana byla pri vareni take plne nenahraditelna (chutove) a obcas nejaka ta "radoby celozrnna houska" z obchodaku a uz to jelo. Problemy mi to za tak kratkou dobu nevyresilo, zato jsem pribrala misto 3 kil na svou puvodni vahu kil 6.
ono se to má totiž tak: kožní problémy jsou z velké části způsobeny psychikou (psychosomatický přístup) a tak platí: čokoládová euforie =) spokojená mysl =) kožní problémy mizí............. z toho vyplývá, že čokoláda je de facto lék a pro nás, hrdé vlastníky ekzémů a podobných radostí by měla být na lékařský předpis!!!!
A proč to děláš ??? ;-)))))))))))
Četla jsi ten odkaz co jsem sem dával dneska ? ;-) Prostě vy ženský s tím máte malinko větší problémy, no... Nám se to zase, když už, vráží spíše do bachoru ;-) To snad radši budu kost a kůže než mít plandající cejchu ;-))) Každý máme něco...;-)
to si piš že jsem to četla, ale je to stará známá pravda, prostě jen další oblast života kde to máte jednodušší :((
chjo
no plandající cejcha nezní moc sexy, to je fakt :))) ale zase mít chlapa, kterej váží míň jak já je dost stresující záležitost :)))) těžko si vybrat
Vám ženským se taky jen tak někdo nezavděčí, co ? ;-) Ideálů moc po světě neběhá, pokud vím ;-)
ale beha ;o))))
No nevím... Možná jo, ale jsou okamžitě polapeni a na pomalejší tak už nic nezbude ;-)))
P.S. Mluvíš o sobě ? ;-)))
P.S. co myslis ? ;o))))
nejhorší je ideální chlap trpící přehnanou skromností ;)))
jo jo, ty jsou rozhodne nejhorsi, proto jsem toho pravym opakem, abych se libil ;o))))
...hmm ale asi běhaj hodně rychle
hoooooodne rychleeeeeeee ;o))
náhodou já jsem nenáročná!!!
když to vezmu z druhé strany, tak "koketní sexy pupíček", resp. "okrasný prstenec" či jak všemožně se tomu říká se dá dobře využít jako polštář...........no a hubení chlapi zase zaberou málo místa :))))))))))
Hm, abys toho nemela malo, tak vcera jsem jela cely den jen na 1 cokoladu a 1 kousek tmaveho peciva (den blbec) + 1 vecere. Pritom prumer 24,4 pres Prahu (38km). Dneska jsem toho sezrala trosku vic a mam 25,1 (asi zatim muj rekord, jen pri ceste do prace to bylo 27,7). Ted vecer jsem to zajedla jeste navic asi 15 kousky obalovaneho kvetaku a zrejme prasknu...
hmmm taky učebnicová životospráva :)))
Jaká učebnicová životospráva?!? To je na výprask... :o)))
Neboj, za 3 týdny to vyjezdí:-))
Faktem je, ze pri tehle zivotosprave nehubnu, ale ani netloustnu. Kazdy den v 15h si chodim na neco sladkeho. Obcas si i rano dam dortik nebo tak neco. Vetsinou kazdy den jedno pivo k veceri. Ale tech trapnych 40km denne na tohle bohate staci :) Nevim proc bych se mela omezovat :))
A máš recht:-))
Jo, mimochodem, máme tu v Třeboni na náměstí dobrou zmrzlinu, to by byla škoda neotestovat;-))
Jestli nemate citronovou, tak budu muset az do Kardasky :)
Hehe, teď v neděli, jak jsi se NEstavila s námi na zmrzlinu v Černošicích, tak jsi o hodně přišla ;-) Zdeněk nám všem názorně vysvětlil, že pořadí kopečků různých druhů zmrzlin v kornoutu je životně důležité ;-))) Mladičká prodavačka z toho byla docela paf ;-)
Já teda zrovna na citronovou moc nejsem, ale myslim, že jí tam má taky. Zhlídnu to a pokud nebude, dám požadavek na citronovou v daném termínu:))
Taky musíš mít takový zvrácený chutě, jako by ti nestačila pistáciová, oříšková, čokoládová, atd, atd, atd...:-))
Pistaciovou nesnasim a oriskove/cokoladove ve zmrzline taky nemam rada. Citronova FTW, mozna tak jeste vanilkova a par dalsich pro dokresleni chute.
A to jsou věci... Ty nemáš ráda pistácie v podobě zmrzliny??? Bych neřek...;)
V tom případě se určitě najde něco jinýho, nějakých "pár dalších pro dokreslení chutě" :)
nejúžasnější zmrzlina, kterou jsem si vždycky dávala v itálii je čokoládová s feferonkama (peperoncini)............pokud je základem hořká čokoládová zmrzlina, je to chuťová nirvána
bohužel v čechách jsem na ni nikde nenarazila :(((((
Tak tě potěšim. O dovolené (v jižních čechách) jsem viděl několik stánků (jeden myslim v Písku) kde prodávali pistáciovou a vanilkovou točenou zmrzlinu. Žádný kopečky, hezky točenou - z takového toho automatu s pákama co dělá děsnej kravál. Buďto extra, nebo takovej ten dvoubarevnej mix. A ano, byla to ta báječně hnusná brčálově zelená pistáciová zmrzlina jako za starejch časů.Dal jsem si dvakrát.:-) Neboj, ty stánky budou určitě všude.
Jo, a kdyz uz jsem to vyse trosku zasvinil off-topicem, tak neco k tematu. Na kole jsem zvysil najezd na zatim dvojnasobek oproti lonsku (vloni 780km, letos uz to same jen v pulce sezony), k tomu si obcas zacvicim doma na trenazeru nebo v posledni dobe jsem si sel i zabehat, a veceri jsem ze smazaku a pizzy zmenil na zeleninu .. nic vic, nic min ... a za poslednich 8 tydnu je 7kg dole ..... takze mozna ne nejrychleji, ale ucinne to asi je ;))))
Ano, správně - jediné účinné je nežrat.
U mě navíc velmi rychlý úbytek váhy způsobila i totální abstinence, ale to je u tebe asi nereálné, což :o)))
Není žádným tajemstvím, že u mě poslední 10ti kilový úbytek váhy byl spojen s poněkud náhlou a drastickou změnou jídelníčku, ale tělo si holt řeklo... Díky tomu, že jsem absolvovala všemožná vyšetření pro vyloučení rakoviny tak ale vím, že tahle změna měla velmi a to velmi pozitivní vliv na můj krevní obraz, na úbytek tuků v těle a vůbec na všechny možné tělesné funkce.
Zkrátka každému mohu jen a jen doporučit :o)))
Já myslím, že hlavně to chce pohyb a málo jíst.
Jestli tu chce jeste porad nekdo zhubnout, nabizim sve latifundie k obdelavani pudy (skromne ryti ;)) a jinych uzasnych cinnosti, pri kterych se zpevni svalstvo celeho tela a clovek se zapoti = hubne (jak jsem se docetla v predchozich prispevcich)
Takze kdo by mel zajem..... :D
nechceš nějaký latifundie prodat, když je nestíháš obdělávat?
ale jo stiham,o to stiham min kola, kdyz tam zrovna na kole nejedu ;) a desne me to bavi. Pestuju bio rajcata a bio cukety a tak. Jen me napadlo podelit se o moznost procviceni svalstva s kamarady :D. Ja vcera procvicovala s rycem, ale uz jsem asi navykla, nic neboli ;)
Škoda:o(
Práce mám dost, ale pozemek na přestěhování se, by se hodil.
no tohle neni na prestehovani, je to zahradka v kolonii s malou drevenou boudickou, kterou ted davam dohromady, aby se neslozila jako domecek z karet. Zadne ing site, draha elektrika, zadna pitna voda v okoli.. vozime ji z Prahy.
Áha.
neh si vyoperovat žaludek
Jo ještě něco, kdybys potřebovala pomoct s konzumací místo s prací, tak to se kdyžtak klidně obrať:o))
cukety a patizony hazim do placu ;)
Cukety beru :o))) Ale až za týden, teď jedu na dovolenou na Orlík, tak mi je snad všechny nesníte :o)))
Jezdit pod aerobním prahem.
Není jedno, jak sportuješ. Nejlepší spalování tuků je v aerobní zóně, t.j. když jedeš na 65 - 75% TFmax. Tedy žádná velká dřina, ale trpělivost. / TFmax=220 - věk/. Tento problém řeším také, viz Ruční přídavný pohon v rubrice Co zlepšit na kole. Když zapojíš ruce, je spalování tuků lepší.
Řídě jednou rukou nezvládneš-li řízení a pádem na tlamu si přerazíš čelist: no, to se to bude hubnout, ó jé!