Ahoj.
Chci si koupit nové horské kolo, ale obávám se nepohodlného posazu. Doposud jsem jezdil jen na trekkingu a s jeho posazem jsem nadmíru spokojen. Nejvíce mi vyhovuje takové to strejcovské sezení, kdy se nehrbím a sedím vzpřímeně.
Diskuze jsem pročítal a díval se na různé rámy, ale jak to bude v praxi si nedovedu představit. Trek mi přestal vyhovovat pouze z důvodu nemožnosti obout širší pláště než 40 mm.
Předem díky za radu, ktará snad vyřeší moje dilema.
No, nevím z jakého důvodu chceš na MTB sedět jako na trekovi, ale uvědom si, že pokud vjedeš do horšího terénu, tak si právě kvůli tomuhle můžeš pěkně nabít kokos ;-) Každá geometrie má svoje důvody...
Jinak se to dá řešit kolem, které má tu geometrii spíše kratší a další drobné věci se dají doladit třeba kratším a současně vyšším představcem. Např.
Díky za odpověď. Trochu problém přiblížím.
Potřebuji jezdit po kamenitých cestách a po měkčích lesních cestách, kde se na trekovi uklepu anebo zabořím. Na dnešní poměry jezdím velice pomalu a když je prudší kopec anebo zkopec tak mi nedělá problém kolo tlačit. Zkoušel jsem několik horských kol co mají známí, jsou to levné modely kolem 10 tisíc a na všech jsem se nepříjemně hrbil.
Nejde mi o to projet terénem rychle a sportovně, ale projet vůbec.
Snad jsem to objasnil dostatečně.
Přesně tohle dilema jsem řešil před pěti lety. Protože jsem chtěl kolo do města, preferoval jsem vzpřímenější posaz, ale kolo mě muselo unést včetně případného menšího nákladu (celkem 150 kg). Kromě toho muselo mít takové parametry, aby vydrželo i pražskou dlažbu. Vysoký a vzpřímený posaz jsem volil hlavně kvůli městskému provozu - musím mít trvalý přehled a hlavně přitom nemůžu být skloněný nad řidítky a zalomenou hlavu dozadu.
Jediným řešením bylo nechat si svařit rám na míru. Velmi ochotně a lacino (jednotky tisíc korun) mi posloužila firma Bareš v Brandýse nad Labem
http://www.cyklobares.cz/stranky/index.php?id=o...
která mi svařila rám tak, jak jsem si ho nakreslil. Mám od nich rám velikosti 26 palců s řidítky ve výšce 125 cm nad zemí při osmadvacetipalcových kolech. Velikosti rámu je pak samozřejmě potřeba přizpůsobit délku krku vidlice. Takový rám si pak můžeš ověsit komponentama podle vlastního výběru.
Na miru delaji ramy treba jeste jeste Duratec http://www.duratec.cz/index.php?page=news&...
nebo ocelove ramy vari Mrazek. U nej ted nevim www adresu, ale kdyz jsem ji hledal, nasel jsem tohle: http://www.mrazek.cz/ :o)))))))
ted druhý odkaz je luxusní :o)))
Snad ještě dodat, že jezdím na kole Author classic v aliviu 10 let starém a po zhlédnutí našeho cyklotrhu jsem dospěl k názoru, že kolo si musím sestavit sám. Řazení Alivio a hydraulické brzdy se na žádném modelu pospolu nenacházejí.
Hmm zajímavé. Nedávno jsem předělával Crosse na MTB geometrii. Pohodlí a ovladatelnost jsou dva navzájem neslučitelné požadavky. Pokud je kolo rychlé a dobře ovladatelné, zdá se mi subjektivně pohodlnější. Jízda je větším zážitkem a parádně to odsejpá.
Zůstaň u trekkinga :-)
http://www.imexpo.cz/index.php?cnt=dtl&...
Takže sehnat rám do kterého se tyto pláště vejdou.
Pžesně tohle jsem chtěla u svého MTB, když jsem si kupovala před 2,5 rokama GT. Nechala jsem si nejdřív dát až na vršek vidlice - byl to takový MTB chopper :o)))
Ovšem po první vyjížďce jsem řidítka začala okamžitě snižovat. Bolela mě záda v lopatkách, za krkem a vůbec... Cítila jsem se jak zmlácená. Očekáváná pohodička nulová. Prostě z MTB trekka neuděláš.
Zkus ještě zvážit, zda by u tvého kola nebylo řešení změnou ráfků a větších pneu.
Trek asi zvítězí, jen si ověřím šířku vidlice a zadního rámu, aby se mi tam vešel i blatník.