také se rozhoduji pro nové MTB už jsem toho prosurfoval hodně, ale jaksi mi to vychátí pro tento kousek. Vím, že je to tady trochu antiauthorovský, ale jaksi si nemoho pomoci, možná jen vyměním sedlovku za karbon a přidám rohy na které jsem zvyklý. Cenová hranice je cca 35 tis.Kč, ale to je fakt strop.Budete mi to také rozmlouvat???
http://www.author.cz/kola/katalog/&aid=0...
to je k tomu,- skleróza
Zabijou te, zabijou te, hlavne wewe a Radka:-))))) Nemaj radi Authory:-)
Ale ja ho mam, tak se me drz...ja te nezabiju:-) Mam Instincta a maximalni spokojenost. O Authorech se rika, ze jsou drazsi...tak spis na to koukej. Treba najdes ve stejne vybave neco levnejsiho...
:o)))
Mne osobne je treba naprosto volny, jestli je to Artur nebo cokoliv jinyho, ale za tuhle cenu je spousta mnohem lepsich kol.
Okolo 30.000 se uz da sehnat vybornej hardtail, tohle bych mezi ne nepocital. A rozhodne to neni tou znackou kola. Jestli ma autor prispevku zajem, muzeme to tu zmenit na tema "Jaky HT za max. 30.000" :o)
No vozit se na Arturovi....au au, to by me asi bolela prdel:-))))
Author je drazsi, ale me treba jine kolo sedlo hur. Authoracka geometrie je proste delana pro me....to tenkrat rozhodlo.
Co to je Authorácka geometrie? Geometrii rámů už několikrát měnili, takže každý ročník může mít jinou.
A se stejnou geometrií se dnes najde vždy více kol.
Proste mi sedla....to neznas? Sednes si na kolo a vis, ze to je ono...je mi sumak, zda je to ta nebo ta geometrie...proste mi sedla....musis to rozebirat?
Rozebírám to proto, že jsem to moc nepochopil a snažím se to tedy pochopit.
To, že ti ta geometrie sedla, to mi je jasný, na to jsem nereagoval.
Z toho předchozího příspěvku mě přišlo, že Author dělal v té době nějakou speciální geometrii, která ti sedla a vzal si kvůli tomu dražší kolo.
A to je mi právě divný, protože Author nikdy nedělal ani extrémně dlouhý ani extrémně krátký rámy, tedy takové střední, kde se najde spousta další značek s naprosto stejnou geometrií.
Kdyby vyráběli nějakou zvláštní od všech ostatních značek odlišnou geometrii, tak jsem nenapsal ani slovo a hned bych příspěvek pochopil.
A spojení značky a geometrie jsem vždy viděl používat právě v případech, kdy výrobce dělá trvale nějakou odlišnou geometrii a ne každý druhý rok trošku jinou (proto ten dotaz co to je Authorácká geometrie).
A ten příspěvek není nijak namířený proti Authorům, aby si to někdo špatně nevyložil.
Každýmu se líbí jiná kola a když si někdo koupí např. Authora z důvodu, že se mu prostě líbí, tak je samozřejmě dobře, že si koupí kolo, které se mu líbí a nikdy bych proti tomu nenapsal ani slovo.
A pak mam jednu obecnou poznámku pro všechny ke geometrii.
Pokud si někdo vybírá geometrii na základě krátkého vyzkoušení v prodejně, nastavuje si při zkoušení i následujícíc věci?
- přesné předozadní nastavení sedla (na kolech jsou namontovaná, jak to komu přijde do ruky a posun do ideální polohy pro každého je nutný často i o 2cm), přesnou výšku sedla ani nezmiňuji, tu si snad každý nastaví při zkoušení
- nastavení tlaku vzduchové vidlice (nebo správné pružiny ve vdilici) - změna sagu na vidlici po správném nastavení není zanedbatelná vlivem na geometrii
- případně vyndání podložek pod představcem (pokud je to třeba) hned při zkoušení
- nastavení správného úhlu řídítek (to se týká jen především vlaštovek, u rovných natočení řídítek má vliv na poseze menší)
Pokud tohle při vyzkoušení nastaveno není, tak náhodným nastavením těchto parametrů od výrobce (nebo od prodejce, který kolo montoval) dochází k chybě posouzení délky kola až klidně o 3cm, což je většinou mnohem více než se liší jednotlivé geometrie různých značek mezi sebou.
A ještě jsem neviděl nikoho, kdo by tohle vše při zkoušení v prodejně nastavoval (tím netvrdím, že to nikdo nedělá, jen že to mizivé procento lidí).
A k tomu je ještě nutno připočíst pouze krátké vyzkoušení maximálně na pár minut (a to ještě téměř vždy bez možností se projet aspoň chvilku).
Velké rozdíly se i bez nastavení výše uvedených parametrů poznají a vybere se tak aspoň přibližně správná velikost. Ale poznat takhle malé rozdíly v geometrii je nemožné (nebo dokonce se takhle vybere i kolo s horší geometrií, jen proto, jak bylo v tu chvíli nastavené a projeví se to až časem po správném přenastavení).
Ja jsem to nastavoval...dokonce jsem si nechal vymenit sedlo za to, ktere pouzivam...Navic toho Authora jsem zkousel 3 hodiny. Zkousel jsem i RockMaschine a to jsem mel doma den.
Authoracka geometrie neni zvlastni, ale oproti jinejm kolum je trosku delsi...myslim, ze je to vseobecne znamo.
Tak to jsi jedna z mála vyjímek, kdo to testova v krámu tak poctivě. A taky asi slušná prodejna, že tě nechali tak dlouho (dokonce den u Rock m.) zkoušet (to nebývá častě, že by byli v prodejnách tak ochotný).
Akorát nevím nic o tom, že by bylo všeobecně známo, že Author dělá delší kola. Bývaly tak středně dlouhý, prostě průměr a teď začínají být spíš dost krátké - letošní modely oproti loňsko trošku zkrátily, hlavně u větší velikostí a většina konkurence prodlužuje.
Dokonce i leta velmi krátká Merida má letos o píď delší rámy než Author.
A zrovna Rock machiny byly téměř vždy delší, letos dokonce o hodně.
Dlouhá kola jsou např. letošní Superiory, tam je to extrém a nejmenší 16,5 Superior je dokonce delší než největší 20-ka Author.
Jinak samozřejmě hlavní je, že jsi s kolem spokojený.
No dnes neni problem pujcit kolo i na delsi dobu. Treba CKP s tim ma zkusenosti. Loni si takhle zkousel tusim Meridu...mel ji i o vikendu na nakolacke vyjizdce. Hold, dneska uz to neni jen o "koupi". Ten, kdo chce opravdu dobre kolo vi, co chce...a pocka si s vyberem.
Asi lepší lokalita, tady v Plzni nevim o krámu, kde by na dýl půjčili kolo (pokud někdo ví, tak by mě nějaký zajímal, ne že bych potřeboval zkoušet kolo pro sebe, ale občas někdo z kamárádů potřebuje, když kupujue svoje první kolo).
A pak když vezmu situaci u dražších fullů, tak tam je to obecně dost krize.
Nikdo na krámu nic nemá až na prá vyjímek jako Spešly (ale ty jsou zase strašně předražený) a pár dalších značek.
Takže nejen, že je nutné kolo objendat bez vyzkoušení a prohlédnutí v reálu, ale ještě navíc je nutné objednávat na podzim s dodáním někdy touhle dobou. Přes sezonu už pak velmi často nejsou k mání ani na objednání.
Chápu ale, že není možné u dražších kol je mít skladem, když se jich prodá málo kusů.
Našteští pro fully existujou nástroje jako linkage, kde se dají velmi dobře porovnávat jednolitvé zadní stavby mezi sebou.
dik za podporu, já si vážím každého názoru, ale pomalu to musím začít vstřebávat, ale někdy je to jako s ženskou, prostě se ti líbí a pořádně ani nevíš proč
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes...
stojí stejně, lepší vidle, špičkový hydrauliky a s nima lehčí váha, prostě za ty prachy mnohem lepší kolo
A někteří (já ne) si ho už i pořídili, tak se třeba pochlubí :-)
Ja mam tohohle http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/index... a jsem nadmiru spokojena
K Authorum nemam duveru a nelibi se mi, ale tak pokud nekdo chce vyhazovat penize, tak proc ne (jak rika vasek - je mi to volny).
a jak se to objednává??? u nás asi ne,že?
Normalne objednas pres web, vymenis si par emailu (nemecky, ale odpovidat muzes i englissky), zaplatis pozadovanou castku a kolo prijde v krabici. Jen namontujes kola, riditka, dokoupis SPD a muzes vyrazit.
Navic k castce se pripocte 50 ojro za krabici a postovne a poplatky za prevod do zahranici.
Přímo na stránkách objednáš. Pokud je skladem (je to u každého modelu vidět, jaká velikost je), tak za 1-3 dny přijde potvrzení, že je kolo připravené k expedice + výzva k platbě.
Zaplatíš převodem nebo kartou. Nejlépe kartou, to je zdarma (akorát je nutně tam volat kvůli tomu). Převodem to může stát několik set koru (v závislosti na bance).
Navíc budeš platit 35euro poštovný a 15euro krabici.
Po zaplacení ti ho pošlou poštou (přijde už ve slušném stavu a bývá seřízené, jen nasadíš kola a řídítka).
Nebo si tam můžeš pro kolo dojet, pak odpadá ta část od placení, ale je to z Prahy cca 700km.
Na bike-foru teď někdo psal, že tam pojede a zhání lidi do auta, aby jelo více lidí a podělilo se o náklady (tak se tam můžeš podívat a domluvit se).
tak jsem se nechal přesvědčit a objednal jsem si Canyon 6 ve velikosti S , tak jsem teda zvědav jestli vše klapne jak má a kdy to bude, skladem ta velikost není tak to taky může trvat hodně dlouho a s tím složením to snad taky bude jak říkáš v poho, nejsem žádnej velkej technik... a že to nepřijde cestou poškrábaný. ještě koupit SPD a snad brzo vyrazím....
Tak jediný problém může být s tím termínem, který se bohužel protáhnout může (kdy budou ty modely, které skladem nejsou je velmi různé model od modelu). Je smůla, že zrovna S-ko, které potřebuješ, nemají skladem pro žádný Grand Canyon model.
Pokud tě zajímá, kdy to kolo přibližně bude a umíš německy nebo anglicky, tak se tam dá zavolat (na infolince jsou poměrně ochotný) nebo napsat mail.
díky, už jsem tam volal, německy to jde a prý do půlky května, to ještě ujde mám zatím na čem zatím jezdit
omlouvám se, že se ještě k tomu vracím, ale jaké jsou zkušenosti s tím cynyonem a zárukou a servisem atd.
Možná mám zbytečnej strach, ale je fakt, že to kolo se mi líbí a to ne málo.
Ja do nej sla s tim, ze takovy kolo bych u nas mozna sehnala o 20kkc draz. To riziko poskozeni a pripadneho posilani do nemecka jsem ochotna podstoupit.
Neříkala jsi mi náhodou, že od příštího roku, teoreticky, by zde měli otevřít zastoupení ? To by bylo úplně ideální.
Bike expert jsou zmrdi, viz reklamace treter. Tam bych si nekoupila ani nahradni cepicku na dusi.
No, někde jsem četl, že by to měli mít na starosti snad v Bikecentru, což je trochu něco jiného... Necháme se překvapit...
Přesně jak píše wewerka. A zvlášť u HT (navíc když tam neni Foxka) bych se toho vůbec nebál.
U fulla bych se bál o chloupek víc, ale zase tam je ta cena ještě výhodnější oproti konkurenci, takže tam taky není taky moc co řešit.
Navíc jednání Canyonu je zatim velmi seriózní a co jsem četl na německých fórech od těch pár uživatelů, kteří měli nějaký problém, tak řešení reklamací bezproblémové.
A to poslání do Německa zase nestojí tolik peněz. Teoreticky se dá i letos reklamovat v Bikeexpertu (tak to aspoň řekli v Bikeexpertu jednomu uživate BF), ale při přístupu Bikeexpertu bych to raději poslal rovnou do Německa.
Také si přisadím :o))
za 26 tis. Kč
http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?nodeId...
nebo za 36 tis. Kč
http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?nodeId...
a to jsou vcelku standardní MOC, dají se sehnat i levněji. Neříkám že ten Author je špatný, ale dle mého zbytečně předražený, respektive ta cena neodpovídá osazení a především kvalitě a renomé výrobce/prodejce.
Ad Canyon, já bych do toho nešel jen z jediného důvodu, a to že GT je pro mě srdeční záležitost. Jinak nelze nez doporučit.
Ty GT jsou taky slušný. A pokud GT a od nás, tak třeba tady loňský
http://www.mojekolo.cz/index.php?goto=detail...
To je za ty prachy taky moc pěkný, jen je trošku těžší.
To mi povídej :o))) ... vloni mě stálo mnohem víc, zvlášť díky úpravám :O))
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
V říjnu jsem ho kupoval přesně od této firmy.Absolutní spokojenost,solidní jednání prodejce,prostě pohoda.Za peníze co jsem ušetřil na ceně, jsem si vyměnil pár drobností...sedlo,řidítka,trochu ho ozdobil karbonem:-))....co víc si přát.
ale zase má super rám, dle mého Easton ultra light je OK až moc, časem komponety trochu vylepším a sedí mi těch 17,5´´ což u toho canyonu je trochu moc velkej rozptyl-16,5, 18,5... při mých 174 cm ??? Stále mě to jaksi táhne k tomu revoltu, nechám ještě čas na důkladný rozbor, jinak díky za názory, každý je cenný
Hlavně si dobře rozmysli brzdy. Když teď nekoupíš s kotoučema, tak časem za levno nevyměníš.
Rám musíš posoudit podle přesný geometrie, ne podle označení velikosti, takže určitě se nedá tvrdit, že když Author má číslo velikosti mezi, že je i geometrií mezi - není. Authory jsou letos hodně krátký, takže 19 Author je stejně dlouhá jako S-ko Canyon.
A jak potřebuješ dlouhý rám musíš vědět ty. Výška už pak není až tak podstatná, jen si pohlídat, aby při vybrané velikosti vystačila sedlovka.
A výměna vidlice je taky drahý špás.
A ten rám na tom Authoru není o nic lepší než ty ostatní.
Presne tak, u MTB je dulezita nejvic delka horni ramove trubky, spis, nez cokoli jinyho. A oznaceni Easton nevimco neni garanci toho, ze pujde o dobry ram, vybornych materialu je spousta a nejvic zalezi stejne na jeho zpracovani.
Jen jsem se překouknul u té geometrie. Authory jsou krátké, ale hlavně větší velikosti, mají hrozně malé rozdíly v délkách mezi jednotlivými velikostmi, což nechápu, proč.
Raději to vypíšu:
Author délky virtuální horní rámové trubky podle velikostí:
567,579,587,600
Canyon:
570,595,610,625
A taky hodně záleží, jak chceš dát dlouhý představec. To je dobré si ujasnit předem a současně s tím pak vybrat délku rámu.
Pokud trváš na českém výrobci tak se raději koukni na tohle.
http://www.superior.cz/cz/kolekce-2007/mtb...
Supy jsou pěkný a slušný za ty prachy. Jen si u nich musí dát pozor na geometrii.
Jsou letos proklatě dlooooohý :-)
16,5-ka a 605 délka je už vážně dobrej skřipec :-)
Já třeba potřebuju na výšku mít rám aspoň 18-ku. A na délku úplně maximálně 590, ale spíš ještě kratší (mám teď pro mě ideálních 583).
Takže na současném Subu bych byl s geometrií úplně v ...
Ale potřebuju krátké rámy, on třeba ne.
Geometrii je vždycky dobré vyzkoušet osobně, jinak je to vabang.
Geometrii je nejlepší mít vyzkoušenou dle předchozích ježděných kol (a pak už vim, jakou přesně potřebuju), při krátkém zkoušení se malé rozdíly nepoznají.
Pokud žádnou vyzkoušenou nemá, pak máš samozřejmě pravdu a vyzkoušet osobně.
Zmerit si presne rozmery svych kol. Kdyz vime, co nam podle tech "nic nerikajicich" cisel uz proste vyhovuje, ani neni duvod ram zkouset, podivas se na tabulku geometrii vsech velikosti a uz hned vis, ktera bije.
K tomu člověk dojde až když se spálí. Já si už píšu úplně všechno. V mém okolí ale nikoho podobného neznám. Pak je asi fakt lepší se na tom projet.
No, jo, každý má jiný přístup. Já jsem taky svojí ideální geometrii hledal několik let a několik rámů.
První jsem si vyzkoušel ve skutečnosti a špatný nebyl, ale do ideální geometrie měl ještě daleko.
A pokud to není jeho první kolo, co kupuje, tak i kdyby ho už prodal a neví, jakou měl geometrii, tak se většinou dá zpětně dohledat na netu i pro starší kola (pokud to nejsou nějaké podivné značky).
Tim chci hlavně naznačit, že ani delší projetí není garancí, že už víš, jakou chceš geometrii přesně, natoš pak krátké vyzkoušení v prodejně.
Je ale pravda, že každý další rám se u mě vždy lišil jen o pár mm a už to bylo jen drobné změny.
Ja uz bych dneska asi zvazoval moznost si ram snad i nechat postavit na miru. Budu spis opak toho co ty, Mloku :o), potrebuju nizky a dlouhy ram, a predevsim ultrakratkou hlavovou trubku- mam normalni delku tela a zase kratky nohy. V klubu mam kolegu, co si ramy nechava stavet vzdycky, ten meri zase ke dvema metrum a nechce vozit misto predstavce dlouhatanskou trubku trcici v uhlu 45 st. vzhuru.
Tak to máš přesně opačné problémy s geometrií než já.
Já mám nohy normální a k tomu krátký trup a krátký ruce. Výhodu mám v tom, že postupné zvyšování řídítek s narůstajícími zdvihy a možnost vlajd je pro mě záchrana.
Potřebuju řídítka do stejné výšky jako sedlo a k tomu krátký rám.
Tak ty zase můžeš vždy v nejhorším vozit otočený představec pro snížení řídítek. Pokud ale chceš vozit ještě vlajdy, tak to máš už dost blbý.
No jo, není nad to mít průměrné proporce.
A skorošvagr má taky téměř dva metry a když loni kupoval kolo, tak to byla krize, všechno krátký.
Tak to já když nemám řídítka 10 cm pod úrovní sedla, připadám si jako když jsem spolkl pravítko. Neznám člověka který by neměl někdy problém poskládat se na kolo.
Znam lidi, co maji riditka na urovni sedla a pritom sedi sportovne, naopak jini, co maji jiny proporce, muzou mit riditka hodne hluboko pod urovni sedla a porad budou na kole sedet jako damicky na ceste s kvetinovym kosikem, to nejde takhle pausalizovat.
Přesně tyhle rozdíly jsem měl na mysli. Teď mám na fitnessu řídítka 13 cm pod sedlem a pořád sedím vzpřímeně. Mám ruce dlouhé jak opice. Na crossu jsem musel obětovat odpruženou vidli abych se dostal o 5 cm níž. Předtím jsem tam měl představec 25° otočený dolů! To vypadalo jak pěst na oko. Když jsem měl stavitelný představec musel jsem ho rozebrat a pilníkem upilovat spodní zarážky a přidat 2 rýhy navíc.
Jestli jsi obetoval vidlici, tak se ti ale musel docela silne zmenit i posez, ne? Jak jsi potom vyresil polohu sedla vuci stredu slapani?
Jak jsem psal o i tom -17 st. predstavci- ono se to nezda, ale treba pri uhlu hlavove trubky 71 st. (u meho bika) by porad predstavec smeroval 2 stupne smerem nahoru.
Na crossu to nebyl problém. Zmizely typické štafle. Mám podezření vůči výrobci že ten rám původně ani s odpruženou vidlí nepočítal. Naopak jsem sedlo mohl dát konečně jak patří. Předtím byl střed pořád moc vepředu.
Je pravda, že už vozím trošku turističtější posez, ale ne až tak moc.
Tady fotka při stejné výšce sedla a řídítek.
http://www.bike-forum.cz/forum/user_detail.php...
Nechci vlajdy, mam rad svoje rovny rodla s ruzkama :o) Predstavec mam tusim 8 nebo 9 stupnu a to uz do minusu, navic jsem zpod nej vyhazel vsechny podlozky. Hlavovy slozeni je integrovany s uplne plochou horni krytkou. Kdyby to slo jeste tak o 2 cm niz, nezlobil bych se :o/
Tak to už je fakt blbý, to už jsi všechno pro snížení udělal.
Jeste jsem videl predstavce + - 17 stupnu :o)
Tak existujou i 45st. jako jsem kdysi vozil (já tedy vozil +45st.) a ten případně otočit. Ale bylo by to naprosto příšerný :-)
Brrr :o) No uz ted to celkem jde. O kousek niz jeste ano, ale zas ne moc, protoze i ted uz mi pri padu prochazi i pri docela silnym slopingu horni ramova trubka mezi riditkama a brzdovou pakou. Kdybych se dostal extremne nizko a nakrasne by mi to vyhovovalo (coz uz zase pochybuju), sel bych rodlama primo do ramu. Nechtel bych riskovat, ze by se mohl nakrapnout.
měl jsem MTB 18´´ /leader fox/a malinko kratší by neškodil a pak mám 18´´ale crose od authora airline, chci mít jak cros tak MTB, 18´´cros je tak akorát možná 18,5´´ by byl super ale MTB bych raději volil pod 18´´i při kratší horní trubce, nebo ne? samo, že to prubnu, ale stejně to asi tak dopadne jen si ještě nechám čas na rozmyšlenou
Tak aktuální Leader Fox kola mají při 18 pouze 560mm délku virtuální horní rámový trubky. Takže to jsou extra krátký kola.
Jen to chce ověřit, jestli i ten starší model měl tuhle geometrii.
Co to bylo za model a ročník?
to byl tuším 98, nebo 99 už ho nemám tak nevím přesně
Tak starý model se geometrie nedohledá (u Leaader Fox, který je na uvádění geometrie skoupý).
Pokud měl taky těch pouhých 560 (jakou současný Leader Foxy), tak potřebuješ Authora 16,5 nebo Canyon S-ko a oboje je pořád ještě o 1cm delší.
Můžeš ale dát kratší představec (předpokládám, že jsi měl dřív nějaký 12cm), bude to s nim stejně lepší.
Ale u tak malých rámů už si musíš ověřit, jestli ti vystačí sedlovka (ta se ale dá v nejhorším vzít 400mm - s tou by to mělo být dost v každém případě, ale už to není ideální řešení).
ten představec by tu 17,5´´možná srovnal na optimum, raději trochu víc ležím, při 16,5´´ by to bylo méně,ale je to fakt těžký, chtělo by to opravdu vyzkoušet, ale delší dobu ne jen pár metrů.
ten Leader fox jsem zjistil byl 18´´- 560 mm, ale představec byl 13 cm, tak si myslím, že 17,5´´ k tomu 12 cm představec a doladit sedlem by mohlo být v poho.
I dle tabulek mi to tak jaksi vychází, bojím se,že 16,5´´ už by bylo moc krátký
Takže ten Leader Fox má pořád stejnou geometrii a souhlasí to s tím, co jsem našel.
Takže už máš z čeho vycházet.
Teď mi není tak úplně jasné, proč se bojíš, že 16,5 Author nebo S-ko Canyon bude krátká, když jsou o 7mm a o 1cm delší než to kolo, co jsi měl. S 12cm představcem to bude tedy stejné (u Canyonu přesně, u Authoru o 3mm kratší).
Takže výsledek bude stejně dlouhý poseze jako jsi měl a navíc jsi psal, že bys chtěl i o malý chlup kratší.
Tu 17,5 Authora bys samozřejmě mohl mít taky, když dáš představec - 10-11cm nebo Canyona M-ko s 9-10cm představcem.
Všechno to vychází s těmi uvedenými představci cca stejně dlouhé.
Jak dlouhý chceš představec se musíš rozhodnout sám, já bych doporučil právě variantu s 9-10cm představcem (kolo je pak lépe ovladatelné a ještě to není příliš krátký představec pro výjezdy).
díky za rady, zítra půjdu zjistit jaké tam jsou představce origoš, ale bude to asi 120mm, event. bych se s něma domluvil na kratším
ještě se s dovolením vrátím k té velikosti, jak jsem psal tak jsem objednal Canyon velikost S , ale jaksi jsem si při tom porovnávání toho leader foxe a krose při velikosti 18´´ neuvědomil, že sedlovka je u nich zahnutá dozadu což u toho Canyonu není, to dělá cca 2 cm, asi by to bylo lepší přeobjednat na tu velikost M, jaký máš názor? Dle toho výpočtu u nich bych sice spadal do velikosti S,ale je to na hraně. Oni nemají prohlé sedlovky. Díky za ev. radu
Typ sedlovka nemá na délku posezu žádný vliv. Potřebuješ mít vždy sedlo nastavené správně vůči středu a klikám.
Pokud jsi měl hokejku a teď tam bude rovná, tak to může a nemusí vadit, záleží jak jsi měl posunuté sedlo moc dopředu nebo do zadu.
Buď to na té rovné půjde nastavit stejně (s jimým posunem sedla) vůči středu nebo už nepůjde a budeš muset vyměnit sedlovku (což není žádný velký problém).
Ale rozhodně nemůžeš typem sedlovky a posunutím sedla nastavovat délku posezu, kdybys dal ve výsledku to sedlo o 2cm více dopředu než jsi měl a předtím se ti dobře šlapalo, tak to bude úplně špatně.
Třeba já můžu vozit jak hokejky tak klasický zámky na sedlovce. Na hokejce mám sedlo posunuté více do předu, na klasické více do zadu a na obou je to ještě v mezích kam se smí na lyžinách sedlo posunout. A trošku preferuju hokejku, protože posunutí sedla v lyžinách více do předu více vydrží (ale zase méně sedlo pruží v lyžinách, to mi ale nevadí, mám fulla).
Pak ještě záleží trochu na úhlu sedlové trubky (jen trochu protože ty úhly bývají velmi podobné). Ale to jsem teď kouknul a jak ten Leader Fox tak Canyon mají 73st., takže to je i na chlup stejný.
Spíš si ověř, zda ti v S-ku bude stačit 35cm sedlovka.
dík, ty sedla jsem měl právě na těch hokejkách spíše víc vzadu a proto z toho pramenící strach abych na tom neseděl moc rovně, možná to M s těma 595 mm horní trubky při této sedlovce by bylo lepší, nebo jak píšeš vyměním potom sedlovku za hokejku, jsem z toho trochu "janek" ale snad to bude OK
Na urceni predozadni polohy sedla se pouziva pravidlo, ze mas vest kolmici zepredu od kolena, ktera se ma protnout s osou pedalu na klice, co je vodorovne a vpredu. Naklon tela se na kole neridi polohou sedla, ale delkou a uhlem predstavce a vyskou riditek nad zemi.
tomu ještě možná rozumím, ale když mám hokejku tak mám i teoreticky,jen virtuálně jakože delší horní trubku,nebo ne? Když není hokejka tak jsem logicky blíž řiťou k řidítkům, vše se dá jak říkáte upravit třeba i představcem,ale dilema nyní je jestli to M, nebo nechat S v tom případě kdybych nechal jak sedlovku tak představec od výrobce tak jak jej dodává Canyon
virtualni horni ramova trubka se meri vodorovne stred hlavovky- stred sedlovky. Na jeji delku tedy nema vliv typ zamku sedlovky. A jestli se budou sedlovky podle zamku lisit, pujde vazne jenom tak o 2 cm, jak uz ti psal Mlok. Uhly u vsech ramu jsou + - stejny, takze pri jakekoli velikosti budes stejne tim zadkem stejne daleko od stredu slapani, rozhodujici pro tebe bude tedy delka ramu. K tomu uz ti vsechno taky napsal Mlok. Pokud jsi vazne na presnym rozmezi dvou velikosti, tak mensi ramy (krome toho, ze lip vypadaji), jsou tuzsi, lehci, zivejsi a tim vic sportovni. Vetsi ram je potom turistictejsi, klidnejsi, lip vede stopu, ale hur se ovlada v terenu.
tak dík trochu jsi mě uklidnil, snad to klapne a nebudu z toho paf...
pěkný strojek také, dík
Tohle je tak na úrovni toho Authora. Cena je ale docela lidská. Ten Author je fakt předraženej.
Sorry tady to je :
http://www.amulet.cz/cz/detail.asp?PiD=89552595
Prostě je to Author... :o)))
Prostě za ty prachy bys sehnal lepší... :o)))