Ahoj, potřebuji poradit. Zítra si jdu objednávat nové kolo. Dlouho jsem váhal mezi těmito dvěma: Author Modus (23 990 Kč) a GT Avalanche Expert (25 990Kč). Nakonec jsem teda rozhodnutý pro Authora.
Tady jsou hlavní důvody proč Authora:
- nižší cena
- nižší hmotnost
- myslím že také lepší komponenty, co se týče řažení
- pěkné barevné kombinace rámu (vybral jsem si oranžová/leštěný hliník)
Důvody pro GT:
- kotoučové hydraulické brzdy
- pravděpodobně pevnější rám díky konstrukci Triple Triangle
Tady jsou odkazy na obě kola:
Author Modus - http://www.author.cz/kola/katalog/&aid=0...
GT Avalanche Expert - http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?id=1267...
Takže kterého by jste mi poradili vy? Nebo kterého by jste si vybrali vy? Děkuji
Za sebe Ti řeknu, že z těchto dvou koleček bych se ZCELA JEDNOZNAČNĚ rozhodl pro GT. Říkáš, že author má lepší komponenty - to bych neřekl. Naopak - upřednostnil bych přehazovačku sram 9 před XT (spolehlivost obou samozřejmě je vysoká a perfektní, ale sram má podle mě lépe vyřešený bowden - není tam velký oblouk, u XT s tím mívám problém), řazení sram 7 opět perfektní, navíc ty hydraulické brzdy. Vidlice porovnat nedokážu, nemám s nimi osobní zkušenost, ale v obou případech patří mezi ty "základní" typy. Ještě jednou opakuji - z mého pohledu je volba mezi tímhle authorem a GT víc než jasná :-).
A nevíte náhodou někdo jaký zdvih má ta vidlice na GT?
Ale vůbec se mi nelíbí, že jste všichni pro GT :)
Já už byl skoro pevně rozhodnutý pro Authora. To mám tedy to zejtřka co rozmejšlet. Co se vám na tom Authoru nelíbí?
To nějak patří k bontonu, nadávat na Authora. (pak třeba zjistíš. že si ho půlka nadávajících koupila taky).
Ale vážně: Author je slušná volba pro ty co tomu nerozumí. Čímž myslím, že koupí toho až tak moc nezkazíš. Navíc se poslední dobou zaměřil na široké masy a oslňuje je hýřivými sytými barvami. Znalci si koupí asi něco jiného, už vědí jak vybírat. Takže pokud nejsi znalec, dej buď na rady nebo prostě přiznej, že se ti víc líbí ten Author. Já v tvé situaci bych zchladil hlavu, odložil koupi a zkusil se na obě kola posadit a nejlépe i projet se. To napoví mnohé. Pokud se ti nedaří vybrat hlavou ani srdcem tak vybírej zadkem. Můžeš mít superamerické přehazky, ale pokudti po půl hodině brní ruce a tuhnou záda tak tě o čtvrt stupně vyšší osazení nebude moc těšít. U Authora počítej, že má dost daleko na řidítka a tyhle potíže by tě mohly potkat.
Asi se budu opakovat, ale také se kloním k GT. Už jenom kvůli lepší vidlici a brzdám.
Pro neznalé GT na první pohled vypadá i jako drahé, Author jako tuctovka ;-)
Barva je dost individuální věc, ale oranžovou přímo nesnáším ;-)
To jako že se bude více krást? :o)
Jinak mi celé téma téhle diskuse přijde jako připravené a režírované jakýmsi geniálním PR marketingovým stratégem. Pro následné příspěvky už není mnoho prostoru jak se vymezit jinak.
Ne, opravdu nejsem marketingový stratég, jen jsem potřeboval poradit s výběrem kola. Ale díky za to, že mě považuješ za geniálního :)
Krást ? To přeci záleží jen na majiteli, jak moc to své kolo bude nechávat bez dozoru ;-) Kradou se i horší, ale tohle bude určitě lákat více ;-)
Jinak si myslím, že nevidím nic špatného na tom když si chci za svoje poctivě vydělané peníze koupit něco, co je v rámci ceny nejlepší a vypadá pokud možno ještě dráž než jaká je skutečnost. Ale asi to každý vidíme jinak, no ;-)
Ac majitel Authora, zacoz me tu obcas mlati, bych sel do toho GT....je to elegaaaan. A navic je to trosku "jinak" proflakla znacka nez Author:-) Proste kvalitka, ikdyz z ouesaaaa.
Jednoznačně se přidávám na stranu GT...
GT co viac k tomu dodat. author je ako za trest. divna dlha geometria na ktorej je clovek po case uplne rozlamany. ak mam daky zly sen tak je to author...
No treba nekomu ten dlouhej posed vyhovuje...proto jsem si ho vybral...
Já bych ten dlouhý posez taky nezatracoval. Před 11 lety jsem si kupoval Mongoose právě proto, že byl dlouhý. Nechtěl jsem na něm jezdit pohodové turistické a kochací vyjížďky - to by mě záda taky bolela. Pořizoval jsem ho za účelem zalehnutí za řídítka a šlapání několik hodin v kuse - to plnil velmi dobře. Navíc jak byl dlouhej, tak perfektně držel stopu v rychlých sjezdech - další důvod, proč jsem ho chtěl.
Takže : dlouhý posez je OK, ale musím vědět, proč ho chci.
Jenže BACHA - ne každýmu to sedne na záda... Já si je na dlouhým posezu zničila...
To bude ale tím, že na kole sedíš jak vosa na bonbóně :o)))))))))))
Chtěl si tím naznačit, že má radka štíhlý pas a proužkovaný zadeček (se žihadýlkem)? 8-)))
To je divné. Já myslel, že holky žihadla nemají. :o))) Tak co si to ta Radka vlastně zničila ??? :o)))
Kde zůstal můj štíhlý pas... Dneska jsem spíš pučmeloun na kole :o)))
No prave proto by se kolo melo zkouset. Nekomu by to nesedlo, nekomu ju. Tenkrat jsem par kol zkousel a fakt mi ten dlouhej posez sedl:-) Mozna je to tim, ze jsem pred tim jezdil na triatlonovem kole s hrazdou...to proste dlouhe bylo:-) Ale jak psal 13ka...clovek musi vedet proc chce tu nebo tu geometrii. Na turisticke vyjizdky asi bude lepsi kratsi ram. Na delsi "zavodne" ladene akce asi bude lepsi delsi ram. Jinak k ramu Authora...dle meho krasne vede, v kopcich nejde na zadek, ve sjezdech skoro nemusim ridit. Jsem s snim spokojen a vubec bych ho nezatracoval...ale neni moc IN:-)
No vidíš to, toho svého Mongoose jsem kupoval právě proto, že měl geometrii naopak krátkou ;-) Do terénu mi to připadá rozumnější, kolo je o mnoho živější a manévrovatelnější, prostě se s tím vytočím skoro všude.
Ja mam authora, dlouhej posez mi naprosto vyhovuje (asi proto, ze jsem sam hodne dlouhej a ram mam 'jen' 19, i kdyz podle vselijakych tabulek bych mel mit jeste vetsi. No jo, ale mozna u normalni stavby.
No ale z techhle dvou variant bych si urcite vybral GT :]
Ale urcite bych si nekupoval kolo jen podle katalogu, chce to jeste si na nej na chvili sednout...
Mluvíš mi z duše. To je moje poučení pro eventuelní příští koupi kola. Určitě budu zkoušet rám o číslo menší než tabulková velikost. Provozuju ježdění spíš na pohodu bez vyhledávání adrenalínů.
Pokud máš větší zkušenosti s koly a jezdíš déle, tak pak už víš přesně jakou potřebuješ geometrii a vyzkoušení naprosto netřeba (já to třeba už několik let vím, našel jsem u svojeho 5-tého rámu ideální geometrii a té se držim).
Navíc krátké vyzkoušení v prodejně většinou je hrozně neobjektivní a vede někdy i ke špatným závěrům.
Z těch dvou jednoznačně GT (hlavně kvůli vidlici a brzdám).
Ale jinak bych nevzal ani jedno a lehce připlatil na
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes...
Komplet i s poštovným a krabicí to vyjde na 30 tis. A za ty 4tis. navíc oproti GT to sakra stojí.
Další ;-)))
Heleďte se všichni, to budou všichni NáKoláci nakonec jezdit na Canyonech ? ;-) Mám ho totiž v merku také ;-))) Ale až příští rok na jaře.
Nebudou, já třeba sice často Canyony doporučuju kvůli skvělé ceně za dobrou kvalitu a výbavu, ale sám Canyona nejezdim a nové kolo, co mám objednané taky Canyon není.
Ale jinak jsem projel o víkendu kamarádův Canyon XC4, což je zase bezkonkureční full za ty prachy a je moc pěkný.
Chtěl bych spíše něco se zdvihem 120mm a výše, např. ES 5.0 nebo ESX 6.0. Jenom mne u nich trochu děsí váha kolem 14kg... Můj současný HT má sice stejně, ale také byl mnohokrát levnější ;-) Asi to ve výsledku bude jedno...
ESka mají velmi solidní váhu na to robustnost rámu a jeho zdvih.
Já jsem právě vybíral na letošem něco podobného a Canyon ESko jsem vyloučil z několika důvodů (které neplatí pro XC modely, ty se mi líbí 100%, ale ty jsou zase jen nižší zdvih).
Jezdím pohodově, neskáču a tedy nepotřebuju moc odolný a tím i o něco těžší rám a hlavně proto potřebuju extra lineární chod zadní stavby (což ESko je trošku progresivní, protože se počítá už s trošku drsnější jízdou, kde je to vhodné). Dále jsem chtěl RP23 tlumič (a ne Pearl). A pak se mi úplně nelíbilo osazení ESka (chtěl jsem ORO brzdy a ne znovu J7, který má na současném kole - i když jsou dobrý, ORO jsou lepší).
A vybral jsem nakonec Cube AMS 125, který vyšel na předobjednávku v říjnu na 62k (s Talasem, ORO k24 a DT XRC 180 koly + kombinace Sram X9 + XT). V tomhle osazení se cenou příblížil Canyonu (kde bych případně bral ES7, která je výbavou o malý chlup horší). A váhově má při tom zdvihu sklvělých 12,5kg i s pedály.
A je to zdvihem pro mě akorát, 125vzadu a ve předu 100-120 s rychlou změnou zdvihu.
Ale i těch 14kg u ESka bych se nebál a zvlášť pokud plánuješ trošku drsnější zacházení a nějaké ty skoky, tak je dobrá volba.
Dík za vyčerpávající rozbor !
No, mám ještě rok na vybírání, takže se k něčemu snad potom rozhodnu ;-) Ještě musím důkladně prostudovat tlumiče, protože o nich skoro nic nevím.
A "drsnější zacházení" zas tolik neplánuji, to se spíš stane mojí chybou v technice ;-) Skoky to samé, většinou skáču jen když nestačím včas zastavit ;-)))
Objektivně -> GT vede v těchto věcech: rám, vidlice, řazení; Author má lepší snad jen sedlo ;o))
Subjektivně -> Jedině GT !!!! ;o)))
A závěrem ... sedni, projeď a pak vem to, co ti lépe sedne geometrií. S geometrií nevhodnou pro tvé tělo a posez je kolo za 40kkč horší, než stará skládačka od Esky
I kdyz se mi kola GT nelibi, v tomhle pripade je kvalitnejsi prave to GT-cko. Ten vahovy rozdil je zanedbatelny, 1/ hmotnost kola udavana vyrobcem se vetsinou lisi od reality 2/ s temito hydraulikami je kolo tezsi hned o tech 200 g.
Ad ram- u GT neni duvod si myslet, ze by byl nejak pevnejsi, nez u klasickych ramu. Dulezitejsi pro tebe bude spis tady uz jmenovana geometrie- GT je spis "nakopnuty", tj. ma vysoko predek, navic bude mit kratsi ram. Author ma spis sportovnejsi geometrii. Neuspechej to a radeji si obe kola opravdu vyzkousej.
Zkus zapremyslet jeste o tomhle, je dokonce i levnejsi: http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?DPG=18960
Na nem je slaba snad jenom vidlice, mozna by nebyl problem ji nechat vymenit rovnou v obchode. Za ty penize bych to bral urcite radeji.
Takže všechna vaše doporučení pro kola GT jsem vzal vážně a GT jsem si v pátek opravdu pořídil. Kvůli finanční situaci jsem ale musel vzít levnější variantu - GT Avalanche 1.0 Disc. A za ušetřené penízky jsem si koupil tretry. Takže díky za rady!
Takže vítej mezi námi!! Ať Ti v pohodě slouží!!:)
Doufám že v té tmavé variantě, ta stříbrná sice také není špatná, ale v tmavé je to krasavec:
http://www.bikecentrum.cz/images/img.php?id...
Gratuluji a přeji mnoho spokojených km.
Jo, jo v černý barvičce, už jsem ho krapet zajížděl a je super! A hlavně mě z něj narozdíl od mýho krose nebolí zadek :)
A jinak díky za přání!
Tak to je super, i když ten zadek je díky sedlu, které mě osobně vůbec nesedlo, ale to je věc každého, jakou má pánev :o))
Doufám že se někdy potkáme na nákolácké vyjížďce, ať si to mohu prohlédnout z blízka !
Taky doufám. Hlavně aby se jelo skrze karlovarsko :)