Poraďte mi prosím, jakou hodnotu nastavit do cyklocomputeru. Na pláštích mám 700 x 35C (mám crosse Authora, velikost rámu 20). Mám nějakou tabulku, ale tam tenhle rozměr není, přitom si myslím, že to je určitě standard. Tak nevím. Asi si to i sama změřím, ale chtěla bych znát tabulkovou hodnotu a porovnat to. Díky za odpověď.
Já jezdím krosse Authora Airline, velikost rámu 20", obvod kola jsem měřil dvěma různými způsoby VELMI PEČLIVĚ a aspoň stokrát: 2183 mm.
podla mna obvod plasta zavisi aj na vyrobcovi a dezene a v neposlednom rade asi aj na nahusteni pneumatiky. skus nafukat dusu na beznu jazdnu tuhost a zmeraj si obvod ocelovym pasmom. inak sa to neda. ak chces mat istotu, musis merat. aj ja mam standardnu velkost, aj ja som to 100x velmi precizne meral a nenameral som 2183mm! nepouzivaj krajcirsky meter! ten sa dost natahuje.
basku, já s krejčovským metrem nepracuji, použil jsem dvě různá ocelová pásma, pracoval jsem na hladké betonové podlaze, narýsoval jsem si linku a podle ní točil kolem. Jeden způsob měření mi vyšel 2180 mm, druhý způsob 2185 mm, tak jsem tam zadal střední hodnotu = 2183. Samozřejmě že záleží na nahuštění gumy, ale nebuďme takoví puntíčkáři. Podle tabulek, které jsem viděl v servisech, jedna doporučovala nastavit 2180 mm a druhá 2190 mm. A já pracuji přesněji než ňáká tabulka, anžto puntíčkář jsem!
A kolik jsi tedy naměřil Ty?
700 kolo to je 27 palců na tabulce je bud obvod nebo palce obvod podle pneumatik.udělat u ventilku čárku na zemi také a odtud ujet otáčku kola udělat značku pokud možno sedet na něm a změřit vzdálenost ujetou otáčkou kola
Už to tu myslím někde bylo. Kolo patřičně nahusti, postav ho na volné prostranství tak, aby ventilek předního kola byl přesně u země, a udělej si na zemi u toho ventilku značku. Nasedni a ujeď v přímém směru tak aspoň dvě (tři) otáčky kola, až je ventilek zase u země. Slez, udělej u ventilku značku, vezmi delší metr nebo pásmo, změř vzdálenost mezi značkami a vyděl dvěma (třemi). Hodnotu zadej do computeru. Selským rozumem k exaktnosti!
Jo už to tady bylo a to zde: http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=84
No, doufám, že nebudu čelit žalobě o autorský práva. Než bych to hledal, tak to dadši vysmahnu znovu. Ale odkaz je dobrej, je toho tam víc.
A co třeba použít Ludolfovo číslo
No ba, ba...s ním jsem pracoval...a myslím, že jsem tam cpal i přirozené logaritmy...
Nojo, ale jak přesně změřit průměr? I kdybych měl tak velkou šupléru, tak nevím, o kolik se ta pneumatika zatížením zmáčkne... Jediný zcela přesný postup je ten, co výše prezentoval LaMi.
Vy jste mi nějací puntíčkáři! Obvykle se do cyklocomputeru zadává stejně obvod zaokrouhlený na centimetr.
Zdá se, že to tu hodně lidí poněkud přehání. Tabulku taky nepoužívám, protože ta se opravdu může dost mýlit v závislosti na výrobci konkrétního pláště daného rozměru a na nahuštění. Nicméně rozdíl mezi nastavením 2180mm a 2183mm (pokud tvůj tachec vůbec jede v mm a ne v cm) je asi 1,3 promile, jinými slovy na tisíci kilomerů bude chyba měření 1,3km, na aktuální nebo průměrné rychlosti to vůbec nepoznáš. A pokud to naměříš při velkém tlaku v plášti a pak budeš jezdit často při menším, odchylka bude klidně i vetší než 1,3 promile a přesné měření ujetím tří otáček místo jedné ti stejně nepomůže.
pro všechny - http://www.sweb.cz/dromedar-klub/Jak%20na%20to...