Každému řidíči a zejméma autorovi bych předepsal povinnou jízdu na kole městem za největšího provozu aby věděl o čem vůbec píše, možná, že by ten článek vypadal jinak.
Dále musím konstatovat, že autor vůbec nezná zákony a píše o nich, jako příklad uvedu:povinnost mít přilbu je jen do 18 let !!!
Na kole ve městě za největšího provozu se cítím bezpečněji, než na cyklochodníku. Včetně takových měst, jako Berlín a Praha. Podotýkám, že nejraději jezdím v noci (kolo řádně osvětleno).
Domnívá.li se p. Pavilek, že jsem sebevrah, mohu ho ujistit, že za sebevraha jsem se považoval během několika nucených (příkazy policajtů) jízd po tzv. „cyklostezkách” na německý způsob = cyklochodnících. To už je lepší jet po odstavném pruhu dálnice.
Citim to podobne. Na silnicich plati alespon nejaka pravidla s kterymi muze clovek pocitat. Samozrejme ve strehu musi byt porad. Na cyklostezkach je chaos a zvlaste na frekventovanejsich usecich je to o zivot. Chodci motajici se na cyklostezce z leva do prava, volne pusteni psi a deti atd. atd. :o(
Chtěl jsi asi komentovat některý zdejší článek, ale místo toho jsi založil úplně novou diskuzi. Chtělo by to upřesnit, na jaký článek se tu reaguje. O jaký článek tedy jde? Jinak s napsaným plně souhlasím.
TOTO MĚLA BÝT REAKCE DO DISKUZE K ČLÁNKU "SILNIČNÍ VŠI" , ALE OMYLAM JSEM ZALOŽIL NOVÉ TÉMA.
OMLOUVÁM SE !!!
Tak to se pak nedivím tvojí nesouhlasný reakci. Je to možná "ftipně" napsaný, ale jinak je to úplně mimo mísu. A myslím, že to ví i autor. Proto mi ani nestálo za to na takovej blábol reagovat.
Mimo mísu to není, podobné "vši" potkávám bohužel dost často. Bohužel má autor dost nepříjemný sklon ke zjednodušování a zevšeobecňování.
(Mimochodem dnes ráno cestou do práce zase pár neosvětlených blbců v hustém provozu. Až některého z nich sestřelí auto, zase tu budou někteří brečet jak jsou ti řidiči bezohlední)
Stejně jako je povinné osvětlení u aut, mělo by být povinné i pro cyklisty, minimálně pokud jedou po silnici...
Vždyť taky je, za snížený viditelnosti.
Já nemám na mysli sníženou viditelnost, ale soustavné svícení :o)))
tak tady bych si dovolil nesouhlasit. Mě přijde nesmyslené už to samotné svícení ve dne. Kam to potom dojde? Budem přidávat další světelné zdroje a zvyšovat jejich výkon? Kdy to skončí? Už dnes mají některá auta podivně silná světla a oslňují. Podle mne to prostě v určité chvíli začně být kontraproduktivní. Za tmy jistě, ale jinak . . .
No tak silné světlo je samozřejmě hnus, ale jinak je osvětlené auto líp vidět než neosvětlené. Zvlášť markantní je to paradoxně za slunečného dne v létě...
To ano,nesměly by to být ale ta blikátka s polovybitými bateriemi,která jemizerně vidět i za tmy.
Jasně, i tací jsou mezi námi. Zde je rychlý výčet řešení, které mám na kole a umožní mi mít zapnutou přední i zadní blikačku neustále, kdykoli jedu po silnici (tedy ne jen za snížené viditelnosti), a zároveň takové, které je vidět i za slunečného dne.
Přední blikačka
http://www.cyklomax.cz/index.php?page=detail...
Zadní blikačka
http://www.cyklomax.cz/index.php?page=detail...
4x 2300 mAh dobíjecí baterie
http://www.shopingcity.cz/podrobne.asp?idz=8513
A jsme na necelých 1500 Kč za řešení, u kterého je třeba jen max. jednou týdně dobít baterie (dle toho jak moc jezdíme) a vyjma elektřiny na to spotřebované nemáme po dobu několika let de facto žádné další náklady. A přitom můžeme být na silnici vidět.
To už myslím stojí za zvážení, ne ?
Dobrý, ještě solární článek a je to komplet. Ale pro začátek by stačilo kdyby se svítilo aspoň v noci.
U mnohých by to byl opravdu bohulibý počin :o)))
Za zvážení stojí především to, že když chtěj zákonodárci zavést celodenní svícení, cyklistická obec řve jako protržená, a když to ze zákona spolu s dalšími povinnostmi (krytem celýho řetězu, blatníky...) vyhoděj, zase se to nelíbí. Ale kdo si myslí, že bude líp viděn, ať si svítí.:-)
Svítit celý den odmítám, stejně je to k ničemu... Jednoduchá přední blikačka je stejně prd vidět a něco silnějšího zase nevydrží dlouho svítit... Kupovat si dvě sady různých světel pro různá použití také nechci, už jenom proto, že bych musel ze řídítek pokaždé přidělávat a odmontovávat držáky, nemám tam místo než na jeden...
Proto jsem tam právě házel ten link. Věř mi, že ta 1W bílá blikačka je vidět dobře i za dne, a přitom vydrží v blikacím režimu dost dlouho (20 hodin není nereálné). Ale dvě sady různých světel jsou nutností tak jako tak, pokud chce člověk jezdit v noci mimo obec, protože ta 1W LEDka je v režimu svícení fakt jenom na nouzový dojezd, navíc svítit (narozdíl od blikání) moc dlouho nevydrží.
Ostatně vozím to na kole pořád, takže až se přístě potkáme, tak to uvidíš na vlastní oči.
Tak teď jsem z toho mimo. Mluvíš o osvětlení cyklistů za snížené viditelnosti na osvětlených i neosvětlených komunikacích, nebo o zavedení povinného celodenního svícení? Pokud se jedná o to druhý, pak to bylo před dvěma (?) lety v původním návrhu zákona, ale po apelacích posledních soudných lobbystů na zdravý rozum zákonodárců tento a několik dalších nesmyslných pasusů vypuštěno.
To bysme se pak po silnicích plazili s takovýmto vybavením ;-))) http://www.schymik.de/Transalp/Lampen/Lampeta.htm
Tohle přece není na kolo, to je lampa duchovní osvěty!!!:-) Kam se hrabe Aladin.
Policajti by z toho asi radost také neměli ;-))) Mám takové rušení, že u aut je povoleno maximálně nějakých 50-55W na jednu lampu ;-)))
Myslím, že budeš muset přitlačit, tak na 70 až 80 W.:-)
To se pak není čemu divit, když mezi autama není ani osvětlený cyklista s jeho tří nebo kolikawattovou LEDkou pořádně vidět. Vzadu ale snad auta 80 wattů nemaj - to by muselo oslňovat.
Vzhledem k tomu generátoru na přívěsu to už hraničí s motorovým vozidlem.
To bychom asi byli první na světě.
Ja to vidím tak, že kdyby řidiči ve městě důsledně dodržovali dopravní předpisy, jako je nejvyšší povolená 50 kilometrová rychlost, přednosti v jízdě, předjíždění cyklisty v bezpečném odstupu a se světelným znamením a také si uvědomili, že každý střet s cyklistou či chodcem je připraví o mnohem více času než ztratí ohleduplnou jízdou, tak by se na kole ve městě nemusel na kole bát žádný muž, žena, dítě, důchodce či jakákoli jiná bytost, byť chabě osvětlená. Protože to, co je nebezpečné je auto řízené nezodpovědným řidičem a ne chodec nebo cyklista. Sám jsem bohužel řidič i bohudík cyklista. Ale o tom se zde již hovořilo mnohokrát z mnoha různých úhlů pohledu.
Zapomeň na řidiče a padesátku. Hňup, který jede na neosvětleném kole po hlavní není z vedlejší vidět. Do pár takových jsem sám měl vletět (na řádně osvětleném kole), když se najednou objevili na křižovatce z leva.
Jestliže nemá vpředu světlo, není k ničemu ani blikačka vzadu, ani přední kolo plné odrazek, protože ty, stejně jako reflexní pásky na bocích plášťů, jsou vidět až po osvícení světly, tedy až už je ten blb (bez prominutí — v zásobě mám mnohem přiléhavější výraz) přede mnou a je to akorát na bouračku.