Po dlouhém hledání jsem loni asi našel to pravé - Schwalbe Racing Ralph Evolution. I velký klucí, co už jsou bikeři mi je chválili. Cca: "Na co Tobě jsou tak dobrý pláště". Tak a teď potřebuji nové a chci jich vzít víc, protože se hodně sjedou. Zjišťuji, že jedny mají označení AFM a jedny OEM a zas jsem nahranej a nevím které. Podle http://www.rockroad.cz/plaste-schwalbe-c-145... se to rozlišuje jako skládací verze (AFM) a montážní verze (OEM).A co já s tím jako mám dělat? Jsou stejné a je to obojí určitě ten kelvar?
Pláště jsou naprosto stejné. OEM (Original Equipment Manufacturer) říká pouze to, že jde o verzi montovanou přímo na kole, která je většinou cenově výhodnější (ale jen při nákupu s celým kolem!). Samostatně se verze OEM neprodává.
Katalog 2006 ke stažení:
http://www.imexpo.cz/bohle-katalog-2006.pdf
tady to možná najdeš více informací
Vysvětlovali mi v jednom krámě, že ty kevlarový sou dělaný pro závodní sport a proto se víc sjíždějí, já mám novej drát, tak uvidíme, co to bude dělat...
Začni navštěvovat jiný krám. Běhoun je stejný, plášť se liší jen typem patky. Není důvod, aby se plášť s kevlarovou patkou sjížděl víc než s drátovou.
Tady bych si dovolil nesouhlasit. U téměř všech výrobců se liší drátová verze a kevlarová a jsou to úplně jiné pláště, i když to výrobci na stránkách neuvádějí (taky oficiálně se ani RR v drátu podle stránek nedělají).
Rozdíl je téměř vždy ten, že kevlarová verze má měkčí směs.
A už jsem viděl vyjádření od dvou lidí, kteří delší dobu vozili RR v drátu i kevalru a potvrdili, že u RR je kevlarová verze s měkčí směsí.
A pokud tam ta měkčí směs je (jako že téměř u všech plášťů je), tak se i rychleji bude sjíždět a bude mít i mnohem lepší vlastnosti.
Souhlasím, že pokud je směs měkčí, bude se sjíždět rychleji. Většinou se ale uvádí konkrétní typ pláště ve verzi s drátem nebo s kevlarem a o jiném běhounu se nemluví. Ani na stránkách výrobců (teď konkrétně Schwalbe) jsem o tom nečetl - ale možná jsem se jen špatně díval :o)) A taky možná koukám jen na kevlarové, protože se mnohem líp nasazují i sundávají...
Právě problém je, že tu rozdílnou směs neuvádí téměř nikdy žádný výrobce, ale z mnoha zkušeností je potvrzeno, že rozdílná je téměř u všech značek.
U RR určitě.
Schwalbe to tam ani mít nemůže, když na stránkách vůbec drátovou verzi nemají. To je podle mě jen bokem vyráběný plášť, který ani nikde neinzerují.
Nemůžu srovnávat s dual-compound, ale od loňského léta jezdím s Nobby Nic a oproti předchozím, leta ježděným a skvělým Z-Max je to neskutečný rozdíl. Jestli ti už v obýváku leží triple-compound, tak je hned vyzkoušej. Já jsem s nimi nadšený (a to jsem si myslel, že Z-Max nikdy nevyměním !). Už je mám na fullovi i na HT.
Na současném fullu, co mám doma mám skoro nový RR ještě double, takže tam se mi měnit nechce. Tam dojedu ten starý (to je stejně za chvíli, měním tak v půce vzorku, což je u mě tak 1500-2000km na jeden kus - vzadu).
A ty triple mám připravený na nové kolo (které přijde s NN/NN). Ale kdy bude je ve hvědách. Mělo by být během února, ale klidně se to může ještě chvíli zpozdit. Tak doufám, že bude co nejdřív a testnu rozdíl.
Jinak já mám vyzkoušeno plášťů už poměrně hodně (nejmíň 10 různých) a právě NN/RR je první kombinace, co mi sedla jako univerzál a jsem s ní spokojený.
A jsem rád, protože současně přecházím teď na novém kole na NoTubes, což je super věc, ale nehodí se při častějších výměnách plášťů.
Takže se to zdá jasný. Na některých e-obchodech šly cenově ty pláště strašně dolů. Takže myslím, že i díky Vám teď ušetřím, takhle se dělá majetek, mládeži!
Znovu se ovšem otevírá dilema (wewe) jestli nevzít ty druhé - Noby nick nebo jak se jmenujou.
Asi takhle: RR jsou závodní pláště. Jsou maximálně rychlé s takovou adhezí v terénu, se kterou si profíci dokážou vystačit, aby se nezabili. NN (Nobby Nic) jsou pláště, které z RR vychází, mají trojité složení a jejich rozdíl od RR je v tom, že mají v terénu mnohem lepší adhezi (zvláště vhodné na přední kolo) a také mnohem větší odolnost (proti defektům i kilometrovou). Jejich nevýhoda oproti RR je, že jsou pomalejší a těžší. Ovšem v porovnání s jinými terénními plášti obdobných adhezních vlasností od jiných výrobců jsou pořád pekelně rychlé a lehké.
Zkrátka a dobře. Umíš-li na kole hodně dobře a nebojíš se trochu "klouzat" třeba v bahně apod., nevadí ti častější defekty a jde ti především o rychlost o váhu pláště, jdi do RR/RR. Chceš-li větší jistotu v adhezi a nechceš stále lepit duše, tak se smiř s nižší rychlostí a jdi do NN/NN. Pokud se vyloženě nevyžíváš ve sjezdech (kde je adheze zadního kola vcelku vhodná), tak je ideální kombinací NN/RR.
Verze jsou obě stejné, jak už tu uvedlo více lidí.
Ale je tu ještě další aspekt. Od cca září se vyrábí RR už triple compound (stejně jako Nobby nic už od začátku). A měla by ta triple verze být lepší (i když na přímé srovnání čekám a rozdíl může být i velmi malý, triple verzi mám doma připravenou na nasazení, takže brzo srovnám s původním double compound).
A dost shopů má na skladě stále tu starší verzi která je pouze z těch dvou směsí a ne ze třech (i když už od září se dělá jen ta triple verze).
Proto vždy doporučuju ověřit, která to je verze a vzít tu triple.
Nejlevnější mají kevlarovou verzi zde (triple)
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Pak na kupkolo mají také určitě už triple verzi (bral jsem je před vánoci), ale tam jsou o něco dražší.
Všechny ceny a odkazy jsou pro kevlarovou verzi, která je opravdu z té měkčí směsi (u drátové verze nemám přehled, jezdím pouze kevlarovou).
Tak pardon za ten odkaz na netbike.
Správně měl být
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Mají obě verze a dal jsem na rychlo špatný odkaz na tu starší verzi.
A ještě dodám, že RR jsou výborný pláště, ale mají jednu nevýhodu. Mají jedny z nejtenčích boků a tedy větší tendenci se proříznout o ostrou hranu (třeba šutr).
Někdo při ježdění drsnějším terénem s tím má větší problémy, někdo žádné.
Já patřím k těm šťastnějším a říznul jsem zatím jediný kus a to ještě při pádu, když kolo jelo po boku po šutrech (tam to plášti vyčítat opravdu nemůžu, když jsem současně ubrousil i 1mm z rámu.
Rizla jsem Pythona po 600km, tak doufam, ze s RR se mi to nestane. Jinak vyrabi RR se SnakeSkin, coz by melo zabranovat riznuti.
Já vim a teď jsou konečně i běžně dostupné v krámu. Zatím ale nikdo pořádně netestnul, jestli těch 40g navíc nějak výrazně pomůže.
Já zatím nemám s prořezáváním problémy, až nastanou, tak SnakeSkin verzi zkusím. Zatím sem SnakeSkin verzi ale neviděl nikde za tak pěkný ceny jako klasickou.
A poslední co doporučím ohledně Schwalbe. Už to jezdí čím dál víc lidí.
Univerzální kombinace do terénu, hlavně pak není problém ani na mokru je kombinace Ralph vzadu a Nobby Nic vepředu.
Na suchu se dá i Ralph vpředu i vzadu.
Rychlostě je ale kombinace NN/RR jen o velmi málo pomalejší než RR/RR a to i na asfaltu.
Naopak při nasazení NN/NN je to už výrazně pomalejší kombinace a NN vzadu už tolik zlepšení v terénu nepřinese (i když záběr a to především na mokru je jasně lepší).
Pro mě pak NN/RR je ideální kombinace, zvlášť ve 2,25 šířce. Je to pohodlné, v terénu se chová velmi slušně a i za mokra ujde. A na asfaltu to pořád jede celkem dobře.
Tak pod tohle se podepisu. NN vepredu a RR vzadu je dobra kombinace. Mam to na HT a jede to jako blesk :) Na fullovi mam NN/NN a tam uz je to znat.
RR/RR bych si neriskla, mam rada trakci.
Já i na fullu nechal NN/RR po porovnání s NN/NN. Ale je to dané tím, že jezdím převážně za sucha, kde NN vzadu mě pocitově nic moc nepřinesl (jsem si zkoušel počítat situace za celou sezonu a napočítal jsem jen 3 konkrétní výjezdy za celý rok, kde jsem litoval, že nemám vzadu NN, kde jsem to kvůli RR nedal a všechny tři případy byly při dost mokrém podkladu na štěrku a šutrech nebo kořenech).
jj souhlas NN+RR mám na NRS ale přemýšlím dát dozadu RR 2,25" (teď mám 2,1")
Teď mají akci na RR kevlar dual-compound za super cenu http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek...
Už je mám nasazené na bajku:)
budou stačit RR nebo mám raději koupit NN+RR na běžné ježdění v lehkém terénů...bezkamení a ne v blatě ???
Na tohle se těžko odpovídá. Uvažovat o RR/RR určitě můžeš pro ty podmínky, co píšeš.
NN je ale o dost lepší vodič + lépe brzdí i na suchém povrchu. Jakmile je pak trošku mokro, tak je rozdíl na předním kole obrovský.
Já bych třeba do RR/RR nešel i když jezdím převážně za sucha. Na předním kole NN tolik jízdu nespomalí oproti RR ani na tvrdém povrchu (na zadním je NN pak znát mnohem více, že jede pomaleji).
Ale spousta lidí RR/RR jezdí, hlavně na závodech, tam na předním kole při suchém závodě NN asi neuvidíš vůbec.
Pokud nejezdíš moc na asfaltu a nezáleží ti na každé vteřině, tak bych volil spíš NN, jinak RR.
Ja bych treba RR nedoporucil vubec, pokud chce jezdit na asfaltu. Prislo by mi to jako vyhozeny penize. Hodne ubyva vzorek.
Tak čistě na asfalt souhlasim. Já myslel v jednom případě asfalt žádný a druhý jen trošku.
Na asfaltu opravdu mizí hodně rychle a to především v zadu (ale takhle rychle mizí na asfaltu každý lepší plášť s měkčí směsí).
Na asfalt si má pořídit žiletku :-)
No jezdím RR 2.1 kevlar většinou po zpevněných lesních cestách a nebo po silnici a vydrží kolem 2500km vzadu, což na to jaký má vzorek bych řekl je dobrý.
To záleží kdy ho měníš. Já měním při polovině vzorku, kdy už začíná velmi znatelně ztrácet vlastnosti.
Už mám vzadu sjeté 4 kusy (vše RR kevlar 2,25) a v případě, že jsem jezdil minimálně po silnici (což bylo u 3 kusů, tak jsem dal kolem 2tis. km). U toho jednoho, kdy jsem loni měl té silnice nějak hodně to bylo jen 1500km.
Ale jinak na velikost vzorku a měkkost směsy je to výdrž adekvátní.
Vasek spíš chtěl naznačit, že na silnici by to chtělo něco s tvrdší směsí a je tam RR škoda.
Zkouseli jste uz nekdo porovnat rozdil mezi RR dual (2006) a triple (2007) pri jizde. Jesli triple lepsi drzi?
Už mám nějaký čas připravený triple doma, jen čekám na nové kolo, které každou chvíli dorazí. Pak vyzkouším.
Velký rozdíl ale nečekám.
A triple se nedá říct, že by byly až 2007, už se vyrábí a prodávají od druhé poloviny roku 2006.
mám na kole RR/RR a už připravený NN na předek, protože se chystáme na Gardu na na Lavarone. A pořád ještě nevím jestli bych neměl dát NN/NN..je to stálé dilema..povezu asi obojí a pak uvidím podle počasí a terénu..jinak RR v předu v blátě klouže, na mokru taky ale docela předvídatelně, tak pořád váhám, ale ženě určitě dám nejmíň RR/NN..
Na terenni turistiku urcite NN, pokud se teda vazne rozhodujes a nejde ti o uloveni nekolika vterin ve stoupani pred manzelkou diky pneumatikam :o). RR konci v hrubsim terenu, v mokru a blate, coz se v prirode proste stava. Je hezky, ze to lidi laka, mit na plastich napsany Racing, ale "racing" neni v zadnym pripade univerzal. Ja uvazuju o NN naopak i na zavodeni, RR Evo jsem mel poprve asi pred 2 roky.
Hrozně záleží v jakých podmínkách a co jezdíš. Jsem testoval všechny kombinace (RR/RR, NN/RR, NN/NN).
RR/RR určitě jako univerzál ne a ve předu se mi RR nikdy moc nelíbil, i za sucha mam radši pro vedení NN (za mokra a stačí trošičku ani nemluvě).
Vzadu je ale u mě situace jiná. NN vzadu mi přinesl oproti RR jen velmi málo. Napočítal jsem za celou loňskou sezonu 3 výjezdy (všechny na mokru), který jsem nedal pravděpodobně kvůli RR (ale nemůžu to říct s jistotou, třeba bych to nedal ani s NN, ale myslim si že jo).
A jinak jsem neměl jediný problém, za sucha je dokonce RR i sem tam lepší než NN (na tvrdém povrchu, když je na něm trošku jemného písečku).
A rozdíl v rychlosti ve předu je malý, ale vzadu docela značný.
A ještě podotýkám, že v bahně až tak moc nejezdím, ale abych se mu vyhýbal úplně a jezdil kvůli tomu na silnici, to zase ne (např. minulý týden ve čtvrtek po dešti jsem jel taky čistě terén a to bylo místy jak na ladě a to i přední NN, tam to bylo úplně jedno jestli RR nebo NN, možná nějaký speciály do bahna by pomohly).
Ale nesmí se RR dojíždět do mrtě, jinak je to pak s ním krize - v polovině vzorku ho vyhazuju.
Takže třeba pro mě je NN/RR jednoznačně nejlepší kombinace. Ale je jasné, že každému to může sedět úplně jinak.
Jen pozor na NN a RR na Gardě. Tam jsou místní šutry většinou dost ostré a je tam velká šance na říznutí pláště.
Určitě bych si vzal minimálně pár náhradních plášťů do rezervy.
Já třeba nemám problémy u nás s prořezáváním náchylnějších NN i RR, ale jsou lidi, kteří řezali jeden za druhým i u nás.
Na Gardě to ale bude horší v těch podmínkách, ještě si pamatuju dobře, jak jsem tam byl před lety s velkou partou z VŠ. A v jednom sjezdu (který byl dokonce po silnici), kde bylo z boční skály trošku více nadroleno, tak tam z 30 lidí mělo 20 lidí defekt a pár lidí dokonce hned 2.
díky za rady, budu o tom ještě přemýšlet, co ty by jsi viděl jako optimální na terén co je na Gardě?
Těžko říct, já tam nejezdím často, naposledy před 6 lety, kdy žádný RR a NN nebyly. Jen že ty ostrý šutry snadno říznou jakýkoliv plášť a RR a NN jsou na to obecně náchylnější s těmi jejich tenoučkými boky.
Ale osvědčený pláště na ty ostré šutry nemam.
Samozřejmě záleží na tom co tam pojedeš. Obecně se dá předpokládat, že tam bude spíš sucho. Na takový štěrk na Tremalzu nebo na Passubio s Palonem, ale radši s něčím trošku hrubším, myslím na Z-maxx, nevím jestli je to přesné označení. Takže spíše něco hrubšího než RR si myslím já.
pokud nechceš "chrtit", tak zkus Tiogy (Yellow Kirin / Blue Dragon) .. jsou to pomalejší pláště vyloženě do terénu, ale drží neskutečně a jsou hodně odolné.
díky, chápu to dobře? Kirin dozadu a Dragon dopředu? Chci tam jet vyloženě na pohodu, jedou s námi naše "holky" a hlavní cíl je Lavarone, asi 7 dní, pak 4 dny Garda a asi 3 dny a další partou pěšo po ferátách..dnes jsem mluvil se známým, má na fulu RR/RR a říkal v poho..a měl je už i očividně trošku sjetý..
Vlastně opačně, Kirin dopředu, Dragon dozadu. Dragon v menší šířce.
Ale jinak se tu určitě dá sjet i na Marathonech, o tom žádná. Prostě jde o to, jak umíš jezdit a co od toho očekáváš. RR bude podstatně náchylnější k defektům, rozhodně tedy starší dual-compound verze.
Na druhou stranu, čistě pro srovnání, s YK/BD v šířce 2.3 F - 2.1 R (nahuštěné natvrdo, to mám vždy u všech plášťů :o)) byla pro mě "pohodlná maximálka" na rovině po asfaltu cca. 22kmh, s NN 2.25 F+R je to 27 kmh. Ale zase ve sjezdu jsem s Tiogami dokázal v pohodě brzdit, NN má tendenci jít do bloku a klouzat do stran, drží o poznání hůř. Asi by stačilo ho vzadu otočit do "protisměru", jenže pak bych zase ztratil na rychlosti na zpevněných cestách.
A teď si vyber :o)))
Zkrátka a dobře, na výletnicky/kochačské tempo pod 20kmh, se sníženou starostí z defektů bych ty Tiogy naprosto doporučil, a drží jak přibité na čemkoliv. Pokud budete jezdit rychle, vynecháte technicky náročnější pasáže (nebo je pojedete hodně pomalu), a lepení duše berete jako příjemnou přestávku na energetickou tyčinku, pak je RR, případně NN/RR skvělou volbou :o)
jasně, o mě ani tak nejde..:-) nějak už si poradím, ale jde mi o holky a ženu, nerad bych a by měly nějaký problém a neodradily se..znáš to..klidně ať si jedou pomalu, ale ať to mají v poho..jinak by jsme taky mohli příště jet k moři na pláž a tam hezky v leže trávit celou dovču.. ;-))
Nekdy udela mnohem vic spravny tlak vzduchu v plasti. Muzes mit sebelepsi plast, ale pokud ho narves na maximum, v terenu sebou budes rezat, az se budou patky od prehazovacek ohybat :o) Natlakovani blizko k maximu te sice o malinko asi zrychli na asfaltu, zato naprosto spolehlive zabije kazdy plast pro pouziti v terenu. Za takovej celkem univerzal jsem zatim povazoval prave RR Evo, ten se odvaluje opravdu spickove, ale na to, co jezdim nejcasteji mi proste nestacil. Tady u nas to slunicko bohuzel celej rok nesviti.
Taky nechapu, kde berete porad ty vase prumerky :o), byl tu zmineny napriklad temer "silnicarsky" MTB Kral Sumavy (Hraboshuv termin), kde na 101 km trat mel vitez vitez prumerku cca 22 km/h, posledni klasifikovany cca 8,5 km/h. Takze chrtilo zhruba jenom prvnich 10 ucastniku absolutne, zbylych snad tisic zavodniku uz jelo vyletnicko/kochacsky... sakra, mam strach s vama nekdy nekam vyjet! :o)
Hehehe, myslím, že s Nákoláky fakt nemusíš mít strach někam vyjet :o))) ... protože já mluvil o pohodlné maximální rychlost na rovině na asfaltu (viz. můj příspěvek výše), ne o AVG .. to je klidně o 15 kmh níže :o))
Jinak s tím tlakem máš pravdu. Je to opravdu hodně složité. Pláště do terénu v něm budou nahuštěné na maximum držet hůř než podhuštěné crossové pláště, bráno obecně. Ale pokud vynecháme tlak pláště, respektive pokud budou nahuštěny ekvivaltně, tak budou jmenované Tiogy držet nejlépe, a přitom budou nejpomalejší. Pochybnosti ? :o))
Kdyby ten NN tak nebombil, tak on by taky držel :-)
Na svojich 67-70kg foukám kombinaci NN/RR na fullu na 30/35 maximálně, když čekám že bude i nějaký afalt. Jinak foukám 25/30 a sem tam občas na nějaké tratě i 20/25. Tzn. jsem už značně pod minimální doporučenou hranicí 30psi, ale při tom objedmu pláště jsem ani při těch nízkých tlacích ještě nikdy necvaknul.
Pokud bych foukal NN na 50psi a více (což ještě zdaleka není ani jeho horní doporučená hranice, která je 65psi), tak se bude v terénu chovat příšerně.
Je jasný, že pokud vážíš víc, tak budeš foukat taky o něco víc, ale stejně ty nahuštěné pláště natvrdo se budou chovat v terénu bídně.
A s tím otáčení NN vzadu to není tak žhavě. U NN se hodně lidi dohadují, jakým směrem je dávat. Zkoušel jsem je dávat oběma směry a rozdíl je velmi málý, takže je to skoro fuk. Dávám je tedy tak jak mi to přišlo o chlup lepší a to je dle vyznačených šipek výrobce (ovšem spousta montovaných kol, třeba Canyon je má od výrobce kol osazené opačně).
A pokud se zadní dá po šipkce pro zadní kolo, tak je střední výběžek ve směru otáčení s náběhovou hranou kolmu na výstupek a ráfek, tedy pro maximální záběr, ale pomalejší jízdu a pro přední kolo je směr otáčení opačný, tedy kde má ten středový vzorek malinko šikmou náběhovou hranu pro rychlejší jízdu (a pak na předním opačně pro brždění maximální účinek).
Takže bych řekl, že by především chtělo ty pláště upustit a hned budou držet i ty NN.
Trošku to nechápu s těmi tlaky a otáčením NN. Tiogy klidně vozíš a že jedou pomalu ti nevadí, ale NN se ti nechce otočit kvůli rychlosti (která je po otočení stejně téměř totožná) a ještě to vozíš vše tak nafoukané.
Já si myslim, že klidně málo nafoukané NN se můžou chovat lépe než ty Tiogy hodně nahuštěné a ještě současně lépe jet.
Tohle už mám vyzkoušené ještě u drsnějších plášťů. Moc nahuštěný Kenda Nevegal 2,5 (a to nebyl na maximu, tedy nějak extrémné přehuštěný) se choval výrazně hůře než akorát málo nahuštěný NN. Po upuštění Nevegalu na tom byl hned samozřejmě ten Nevegal lépe.
Jinak souhlas s těmi defekty a jen dodám, že u NN a RR bych se bál především proříznutí, které když je větší už ani nezalepí. To pak do výměny pláště dojel.
Souhlas. Foukám NN/NN taky kolem 25/30 a drží skvěle. Dřív jsem vozil Z-Max a foukal jsem je co to šlo. Na silnici uháněly, ale v terénu skákaly jak koza. I ty NN jsem napoprvé fouknul na 50 PSI. Nebylo to sice špatné, ale poté co jsem upustil na těch 25/30 se ještě o 100% zlepšily.
Jasně, oba máte pravdu. Důvod, proč jsem z Tiog přešel na NN je, že ty NN jsou prostě rychlejší a dokonce i když jsou dost nafoukané, tak v terénu pořád slouží obstojně. Kilometrově mi to stejně vychází mnohem více pro zpevněné cesty (také díky Nákoláckým výletům), a s Tiogami jsem díky své horší fyzické kondici prostě některým crossařům, popř. MTB osazené nějakými semislicky absolutně nestačil.
Kdybych jezdil jenom sám, tak budu jezdit přes 80% v terénu a nebudu řešit, jestli mám AVG o nějaký ten km víc či míň, tak bych rozhodně zůstal u Tiog.
jo ještě ..,já mám 2,25 a manželka 2,1. když nafouknu 2,25 na 3bary, tak se skoro dozýkají vodítka přesmykače při zařazení nejmenšího talíře, trošku mě to překvapuje, má to někdo taky tak??
Zena ma NN ve 2.25, fouka lehce nad 2 bary a museli jsme si pohrat s presmykacem, protoze u nejlehciho prevodu taky drhnul (HT, ram Checker Pig) . Ale taky mi prijde divny, ze ty ramy nepoberou tenhle plast, navic jak RR, tak i NN ve 2.25 se svou realnou sirkou daji nazvat spis poctivym 2.1" plastem. Na HT jsem vozil RR Evo taky ve 2.25 a bez problemu (ram jsem mel italsky Carraro).
Jdou prostě hodně do šířky, také jsem u nich neustále koukal, zda jsem si nehnul s upnutím zadního kola, byly podezřele blízko .... holt moderní úzké zadní stavby ;o))
V čem je to lepší než Rubena Scylla kevlar?
Jak jsi s nimi spokojený? Kolik ti tak asi vydržely
čtu to tady furt dokola ale stejně ste mě nezviklali. už sem si objednal buldoga:o)) dozadu high 2,1´, dopředu pak přijde medium nebo low 2,3´.
tak a ted se rozvášněte;-)
díky za všechny informace..díval jsem se na ty Tiogy ale na netu vůbec nejsou k mání..tak jsem se znovu mrknul na Schwalbe a zaujala mě tam serie Albert. má snake skin dělají 2,1 2,25 a ještě speciálně pro předek dávají měkčí směs!!a taky jsem zjistil, že u NN rozměr 2,25 dávají taky snake skin váha 610g!!Tak bych to viděl do "toho" kamení pro ženu Little Albert 2,1 s měkou směsí na předek a pro mě NN/NN se snake skin jestli ho seženu, nebo potom taky Albert ale 2,25..ale jinak..dnes jsem si vyjel RR/RR to nejelo to letělo!!!dal jsem si můj trenikový okruh jsou tam všechny možný terény, taky bláto a kamení a pěkný kopečky a sjezdy..čerstvý makadan tak 4-7cm do kopce a pak dolu..tak jsem si řekl jestli proříznout tak teď..sem to pustil dolu, šutry lítaly -chudák rám- a nic!!žádný defekt! tak když už jsem v tom byl, pak jsem ještě vlítnul do bahýnka klouzalo klouzalo ale ustál jsem to..musím říct RR jsou fakt dobrý..určitě jsou lepší speciály, ale i tak je to skvělej plast..má někdo zkušenosti s tím Albertem??
Tiogy sezenes v Katmaru (katmar.cz), ale pocitej s cenou okolo 1100,- . Drzaky jsou to ale uzasny.
díky, hned jsem to omrknul, chálí je tam moooc hezky, jen ta váha yellow kirin 1200g???opravdu je tak těžká??na čem jezdíš ty veverko??
1200g??? Jak se jezdi na plasti vylitym betonem? :o)
sorry wewerko, ta váha je pěkná blbost, jinde jsem našel že váží 790g...
těžký a pomalý ty Tiogy rozhodně jsou, ale lepší držák abys pohledal ....
Ja teda zlutyho jednorozce nemam, ale modryho draka a ten ma 550g. Jezdila jsem i cerveny fenixe a ten ma 470g.
http://www.tiogausa.com/international/mountain...
Ono ta kombinace YK/BD je neco, jak kdybys tam soupla SmartSam/NN.
Z Albertů bych bral jedině Fat Alberty, možná ještě Alberty.
Jsou to výborný držáky a o něco odolnější pláště než NN, ale jsou to pláště na drsnější ježdění než NN a jsou tedy i jasně pomalejší.
A Little Albert mě přijde takový divný, rychlý není a na drsnější ježdění mi přijde hrozně úzkej.
Takže já bych bral buď NN (a do Dolomit raději snakeskin verzi) a nebo pak až Fat Alberta, pokud ti NN nestačí.
díky za názor na ty Alberty..z té diskuze si určitě něco vyberu..dnes jsme byli na Kleti a potkal jsem tam známé, loni byli na Val di Sole, viděl jsem i jejich video a jeden měl tiogu BD/YK a taky si chválil, tak jsem je aspoň viděl v reálu..našel jsem YK za 599,-Kč http://www.velohanak.cz/zbozi.aspx?t=11&sm...
zato jsem poslal dotaz na snake skin u RR a NN a jejich cenu včetně Albertů a poslali jen kraviny ale ceny ne. http://www.imexpo.cz/index.php?cnt=ctl&... a nikde jinde jsem na NN se snakeskin nenarazil
jen tak nenápadně...co třeba alpská kombinace tioga BD/NN 2,25 sch. snakeskin??
:o) Nakombinuj, co chces, pokud mas strach z proriznuti, tak si porid neco z doporucenych modelu, zbytek je o tobe a tvem umeni, jak pojedes. Jenom plaste zdaleka jizdu na kole nedelaji, tak neco kup a uz jezdi :o)))
:-))jasně doma není problém, ale do toho "kamení" bych chtěl být dobře připravený...máme v partě kamaráda, má skvělej cit a odhad dělá předjezdce..nikdo nejedem tak rychle (taky už jsem ale viděl jak vypadá jeho lebka) tak bych s ním aspoň rád držel krok no a pro ženu max bezpečí.. proto si rád dám poradit a že to není jen v gumách vím dost dobře..ten kamarát dost šetří a jezdí co se dá a stejně je nejlepší..
vašek má ve svých příspěvcích velký kus pravdy ... ale když už jsi "nenápadně" navhrnul tuto kombinaci ... tak ti ji alespoň ze svých omezených osobních a bohatých "převzaných" zkušeností mohu jen doporučit, i když s drobnou obměnou ... dopředu malinko víc nafoukanout YK místo podhuštěného BD (adheze pak vyjde skoro nastejno, váha vyšší ale odolnost také), a dozadu ten NN, pokud ho seženeš ve verzi snakeskin (když jsem si vloni napodzim NN pořizoval, tak ještě nebyla k dostání, nevím jestli to už dělají.)
díky to je taky dost dobrá kombinace..sám jsem zvědavý, co z toho nakonec vyleze..a jen tak pro počteníčko dávám odkaz kam že se to chystáme.. http://monolink.sweb.cz/Lavarone2005...
Taky se letos chystame do Dolomitu. Napred na zacatku cervence na http://www.dolomitisuperbike.com/ (dlouhou trat- 119,8 km- uz ted me boli nohy) a pak na konci srpna nekam- jeste nevime presne misto- na turistiku s prateli. Kolo a hory, to je strasne navykova kombinace :o)
Snakeskin verze téměř nikdo nikde nemá (loni ještě nebyly k dostání vůbec). Měli by snad mít zde http://www.centralbike.cz
Ale chtějí za ně přes 1000. Já problém s prořezáváním klasických verzí nemám, tak jsem ty snakeskin verze nikdy moc nesháněl.
tak pláště jsme docela probrali.. :-)) ale ještě bych se rád dověděl o skutečné šířce plášťů y.kirin 2,3 a b. dragon 2,1? může to někdo změřit?? např. RR při 3barech má 53mm tj. 2,0866 palce!!
bohužel, YK už jezdí kamarádka, a BD mi tu visí na stěně a moc se omlouvám, ale jsem kvůli tomu měření líný přezouvat :o)) ... ale narozdíl od NN se ty Tiogy nafouknutím moc nerozšířily, jsou poměrně nízké, navíc kvůli zachování vlastností bych je ani na tvrdo nefoukal .... takže těm uváděným rozměrům bych v případě nazutí na ráfek a nahuštění, bez zatížení, naprosto věřil ... samozřejmě po sednutí na kolo se v místě styku s povrchem trochu roztáhnou ..
Tiogy tu taky na změření nemám.
RR a NN potvrzuju, ty mají ve 2,25 skutečně jen 52-55mm (v závislosti na použitém ráfku, tlaku a konkrétním kusu) a nejčastěji těch 53mm. Schwalbe tu šířku měří se vzorkem, proto uvádí více.
Ale takhle jsou užší téměř všechny pláště až na pár vyjímek.
objednal jsem YK u velohakaka kde je inzerovali za 600,- ale napsali že už jsou vyprodané, že jen zůstaly na vebu..zjišťoval jsem ještě schwalbe, mám katalog a viděl jsem NN s bílým a žlutým pruhem..závodní plášť s úpravou směsy bočních figur pro lepší držení za mokra v zatáčkách, zase míň vydrží..schwalbe v katalogu do Alp doporučuje Alberta a Smart Sama u kterých dělá výztuhu běhounu Alpencross a snak skin, ale ten Smart s. se mi moc nezdá..nemá moc záběr a držení..Prodejce byl u Schwalbe na školení dost toho věděl a řekl..jsou asi dost aktivní (myslím Schwalbe) jinak pro tady ježdění doporučoval RR/NN.. ještě líp propátrám jak je to s těmi barevnými pruhy..
tak na zdešjí rady a tipy jsem zakoupil www.katmar.cz Tiogy YK/BD a dnes projel..mé fakt subjektuvní pocity..BD na 2,4 bar, YK 2,2 bar. první překvapení: jedou i na tvrdým, necítím skoro žádný větší odpor..překvapení druhé: jedou ikdyž z tvrdýho vjedu na měkký..to u RR při vjetí z tvrda do měkčího jako když hodím kotvu..BD vzadu pohodlí, byl jsem fakt překvapený a to se přiznám že jsem byl trošku dopředu na BD zaujatý pro jeho šířku jen 2,1. BD vzadu jednou předvídatelně klouznul, vyjel jsem s ním stojku se kterou mívám problémy, brzdy no problém..BD prostě jede a dělá si vzadu svojí práci..není co bych mu vytknul..YK mi uklouznul při prudší změně směru kdy jsem to ještě nečekal a při sjezdu na makadanu jsem měl pocit že poskakuje do stran..už před sjezdem jsem trošku upouštěl, zdál se mi tvrdý..domu jsem přijel na píchnutém YK o trn..(hned první jízda a taková zrada), ale jak říkám jen můj subjektivní pocit..zatím tedy ještě nevím chce to asi víc času a nafouknu ho jen na 2 byry..jo a pěkně smrdí asi po kaučuku? připomělo mi to začátky potápění, to maska taky tak smrděla po gumě.. :-))
tudle kombinaci mám na gt. taky bych řek, že to docela sedí. paradox je, že to sedí asi díky měkčí směsi ale přitom se to po tvrdym podkladu krásně valí:o) výška vzorku se ale rapidně zmenšuje. mám k 90kg a BD na zadku už je po 3000 na výměnu. uprostřed už není prakticky nic:( ted prubnu od hutchinsona buldog. dělá se ve 3 směsích tak se uvidí. jezdíl ste ho někdo?
Jestli se nejaky plaste sjizdi opravdu hodne, tak predevsim Hutchinsony. Mosquito i Bulldog. Cim mekci smes, tim lepsi drzeni v terenu (vetsinou, neni pravidlem vzdycky), ale predevsim tim vetsi sjizdeni na asfaltu, jestli jezdis i po nem. Mosquito jsem mel sam, docela rychle byl sjetej- a vazim tak 65 kg! , Bulldogy jsou na tom pry hodne podobne.
Mosquito dozadu opravdu ne ;-) Vepředu mi ale vydržel přes 4000.
Vpredu vydrzi kazdej plast mnohem vic. Ja vlastne doposud pouzival stejny plaste dopredu i dozadu, takze delam obcas "kolotoc", prehazuju je.
taky sem doted přehazoval stejný pláště mezi předkem a zadkem ale od někoho sem tady okoukal nepřehazovat ale vždycky, když se sjede zadek, tak vyhodit, dát tam zpředu a dopředu novej. to se mi zdá rozumný, ba dokonce promyšlený8-) když ti ustřelí zadek, nestane se toho tolik jako když ti ujede předek:o)
docela si myslím, že 3000 na zadním s váhou 90 kg je docela dobrý, taky záleží jaký jezdíš terén. kolik je na asfaltu atd..a jestli ti BD vyhovují, asi bych neměnil